در این نوشته ۱۰ کراساوور و شاسیبلند کوچک برتر سال ۲۰۱۶ را به انتخاب نشریهٔ اتو اکسپرس از نظر میگذرانیم.
با ترکیب کاربردهای هاچبکها و استایل شاسیبلندها، کراساوورها به وجود آمدند و این سگمنت در حال حاضر از فروش قابلتوجهی برخوردار است.
بخش کلیدی این موفقیت به کارایی و مصرف کم نسخههای دوچرخ محرک بازمیگردد که تجربهٔ رانندگی شبیه خودروهای سدان را با مصرف مشابه سوخت و هزینههای کلی به نمایش میگذارند. امروزه دیگر آن تصور قدیمی دربارهٔ شاسیبلندهای قدیمی با مصرف زیاد سوخت وجود ندارد و خریداران امروزی از منافع اینگونه خودروها استفاده میکنند.
وقتی همهٔ این قطعات پازل را کنار هم میگذارید، جای شگفتی نیست که بهترین کراساوورها انتخاب بسیار مناسبی برای عموم محسوب میشوند.
بسیاری از خودروهای جذاب حاضر در این سگمنت نظیر نیسان قشقایی، اشکودا یتی و مزدا CX-5 برخی نکات کلیدی را به اشتراک میگذارند: فضای داخلی زیاد، پیشرانههای کممصرف و قابلیت اطمینان مناسب.
موفقیت کراساوورهایی نظیر نیسان جوک، پژو ۲۰۰۸ و مینی کانتریمن هم باعث گسترش این خودروها که بر پایهٔ سوپرمینی ها شکلگرفتهاند شده است. این خودروهای کوچک فرمول موفقیت را به سطحی دیگر برده و حتی هزینههای رانندگی کمتری را دارند اما باید گفت که در مقایسه با کراساوورهای بزرگتر، این خودروها فضای کمتری دارند.
در مورد همهٔ خودروها این مورد صادق است که شما نیاز دارید تا هدفتان از خرید یک نوع خاص از خودرو را معین کنید.
اگر در شهر تردد میکنید و اصلاً به فکر آفرود نیستید، باید دنبال کراساوورهای تک دیفرانسیل کممصرف باشید. بهعلاوه، کراساوورهای مجهز دو دیفرانسیل گرانتر هستند و از مصرف سوخت زیاد رنج میبرند.
ممکن است فکر کنید که برای به دست آوردن حداکثر کارایی پیشرانههای دیزلی مناسبتر هستند اما خیلی شتابزده عمل نکنید، به پیشرانههای بنزینی نیز نیمنگاهی داشته باشید. پیشرانههای بنزینی مدرن بیش از همهٔ زمانها بهینه شدهاند و هزینههای کمتری نسبت به گونههای دیزلی دارند. درهرحال، انتخاب شما هر چه که باشد اما باید گفت که این کلاس خودرویی روزبهروز به توسعه و پیشرفت خود ادامه میدهد.
۱- رنو کجار
پیشازاین فکر میکردیم که قشقایی بهترین کراساوور این کلاس است اما با آمدن کجار معادلات عوض شد. شکی وجود ندارد که کجار در زمینههای بسیاری خبره است، از طراحی کلی گرفته تا محیط داخل کابین. در مواردی مانند گیربکس و شاسی، کجار و قشقایی طبیعتاً بهطور یکسان عمل میکنند.
به لطف صفحهنمایش متفاوت و مواد باکیفیت استفاده شده، کابین کجار حس اسپرت تری دارد.
در جاده دو خودرو بسیار شبیه هم هستند و پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری دیزل با ۱۰۹ اسب بخار قدرت انتخاب مناسبی محسوب میشود. مصرف سوخت ۳.۱ لیتر در هر صد کیلومتر برای این خودرو ثبت میشود که بسیار مناسب است. این خودرو در مقایسه با قشقایی اندکی ارزانتر نیز هست.
قشقایی که جزو پرفروشهای نیسان است مسلماً مخترع این کلاس محسوب میشود. قشقایی طیف وسیعی از تکنولوژیها را با پیشرانههای بنزینی و دیزلی ترکیب کرده و به همراه گیربکسهای دستی و اتوماتیک خودرویی دلچسب را ارائه نموده است. نیسان تلاش سختی داشته تا قشقایی امن و راحت باشد. سواری خودرو محکم و سفت است اما هرگز احساس ناراحتی به سرنشینان منتقل نمیشود.
علیرغم اندازهٔ بزرگ این خودرو، قشقایی مزیتی دربارهٔ فضای کابین ندارد. با این وجود هنوز هم فضای زیادی برای پاها و سر سرنشینان عقب وجود دارد.
استفاده از ترمزدستی الکترونیکی باعث باز شدن فضای کنسول مرکزی شده و جا برای قرار دادن اشیا فراهم شده است. این خودرو بسیار اقتصادی بوده و خصوصاً با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری دیزلی که مصرف ۳.۲ لیتری دارد انتخاب مناسبی به حساب میآید.
سیتروئن تلاش کرده تا با عرضهٔ این خودرو تکانی به کلاس بدهد. کاکتوس که بر پایهٔ C3 ساخته شده از نمایی برجسته و کابینی خلاقانه با قیمتی اغواکننده سود میبرد که در سال ۲۰۱۴ در میان برندگان قرار داشته است. با قیمت آغازی ۱۸ هزار دلاری،C4 کار را تمام میکند. این خودرو بیش از آنکه هندلینگی تیز داشته باشد، بر راحتی سواری تأکید داشته و فلسفهٔ ساخت آن به کاهش وزن و هزینههای رانندگی برمیگردد.
داخل خودرو برخی علائم کاهش وزن مشاهده میشود از جمله صندلیهای عقب یکتکه.
کممصرفترین نسخه، مدل BlueHD 100 است که از تایرهایی با مقاومت چرخشی بسیار کم استفاده میکند و مصرف سوخت باورنکردنی ۲.۵۸ لیتر در هر صد کیلومتر را دارد.
ترکیب هزینههای کم رانندگی و قیمت ارزان باعث کسب رتبهای مناسب برای کاکتوس شده است.
توسان شبیه هیوندای سانتافهٔ کوچک شده است و احساسی فراتر از برند خود دارد. نمای بیرونی خودرو جای بحثی ندارد هرچند که کابین توسان بهاندازهٔ کجار جذاب و مدرن نیست؛ اما بهجای آن، توسان کاربردی بودن خود را به نمایش میگذارد و فضای زیاد داخلی آن از برخی رقبا پیشی میگیرد. در حقیقت توسان در میان اولینهای این کلاس در بحث فضای صندوق و سرنشینان قرار دارد و بهراحتی میتواند سه سرنشین بالغ را در صندلی عقب جای دهد.
هر دو نوع پیشرانههای بنزینی و دیزلی در دسترس هستند اما نسخههای دیزلی کممصرف و نرم گزینهٔ مناسبتری محسوب میشوند. اگر نظر ما را میخواهید، پیشرانههای ۱.۷ لیتری ۱۱۳ اسب بخاری و ۲ لیتری ۱۸۲ اسب بخاری انتخابهای مناسبی هستند. نسخهٔ ۱.۷ لیتری توسان مصرف سوخت ۳.۸ لیتری دارد.
این خودرو در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ بهعنوان بهترین کراساوور سال اتو اکسپرس شناخته شده است. بنابراین حریف قدری به حساب میآید. مزدا از تکنولوژی Skyactiv در CX-5 استفاده نموده و در مدلهای دیزلی به مصرف سوخت ۳.۸ لیتری دستیافته است. تمرکز بر روی اقتصادی بودن باعث کاهش لذت رانندگی نشده است. با ۵۰۳ لیتر فضای صندوق که با تا شدن صندلیها به ۱۶۲۰ لیتر هم میرسد،CX-5 کاربردی بودن خود را نشان میدهد. مزدا به خاطر قابلیت اطمینان ساختههایش مشهور است بنابراین مشکلات این خودرو انگشتشمار خواهند بود.
در مباحثی همچون توانایی آفرود، مدلهای دو دیفرانسیل CX-5 اکثر رقبای همتراز را شکست میدهند.
با قیمت آغازی ۱۲۹۰۰ دلاری، داستر یک اعجوبه است؛ اما این کراس بیش از اینها در چنته دارد و برخلاف ابعاد کوچکش، فضای زیادی را در اختیارتان میگذارد. به این موارد توانایی آفرود خوب در مدلهای دو دیفرانسیل را نیز اضافه کنید. با این قیمت واضح است که فضای داخل کابین احساس ارزانی را ایجاد میکند. تجهیزات چندانی نیز وجود ندارد اما بهجای آن فضای کافی برای سه نفر در عقب وجود دارد و فضای بار ۴۷۵ لیتری آن قشقایی را پشت سر میگذارد.
پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی و ۱.۵ لیتری دیزلی از طرف رنو تدارک دیده شدهاند بنابراین مشکلی از این بابت وجود ندارد. مسلماً نسخهٔ دیزلی تک دیفرانسیل پاکترین گزینه است و مصرف سوخت ۳.۶ لیتری را نشان میدهد.
یتی یک کراساوور با دوام و قابلاطمینان است و با مواردی همچون کیفیت بالای کابین، پیشرانههای کارا و قیمت مناسب انتخابی معقولانه به حساب میآید. پیشرانههای یتی با هر بودجهای سازگار هستند. پیشرانهٔ ۱.۲ لیتر بنزینی برای کراساووری همچون یتی کوچک به نظر میرسد. مدلهای دو دیفرانسیل توانایی آفرود خوبی دارد و میتواند شاسیبلندهای بزرگتر از خود را شرمنده کند.
ظاهر جعبهای شکل یتی فضای زیادی را ایجاد کرده و فضای بار آن ۴۱۶ لیتر حجم دارد و با خواباندن صندلیها این فضا به ۱۵۸۰ لیتر میرسد.
صندلیها نیز قابل جدا شدن هستند هرچند فضای کاملاً مسطحی ایجاد نمیشود. بههرحال از حیث کاربردی بودن یتی نمرهٔ بالایی دریافت میکند.
امروزه اسپورتیج رقیبی جدی برای کراساوورهای این کلاس محسوب شده و بر پایهٔ پلتفرمی یکسان با توسان ساخته میشود. کیا همانند هیوندای سخت در تلاش است تا وجههٔ خوبی برای برند خود کسب کند و اسپورتیج قطعاً به این مهم کمک میکند.
این خودرو سواری خوبی دارد و از فرمانی دقیق و رانندگی راحت سود میبرد و پیشرانههای دیزلی آن به نرمی و انعطافپذیری برادر خود یعنی توسان هستند. همانند توسان، بهترین عملکرد اسپورتیج به پیشرانهٔ ۱.۷ لیتر دیزل با مصرف ۳.۸ لیتری مربوط میشود اما هیچکدام نمیتوانند با مصرف سوخت تحسینبرانگیز ۳.۱۷ لیتری کجار و قشقایی رقابت کنند.
اسپورتیج با قیمتی خوب و تجهیزاتی مناسب عرضه میشود و از گارانتی ۷ سالهٔ کیا نیز برخوردار است.
این خودرو یکی از تازهواردهای کلاس است و بر پایهٔ پلتفرم کاملاً جدیدی ساخته میشود که توانایی عرضه در دو نسخهٔ تک و دو دیفرانسیل را دارد. قیمت آغازی SX4 حدود ۲۱ هزار دلار بوده که از برخی رقبا گرانتر است. در بخش تجهیزات این خودرو ارزش مناسبی دارد و حتی مدل سطح پایین SZ3 از رینگهای آلیاژی، شیشههای برقی، کروز کنترل و کولر برخوردار است. در مدلهای بالاتر نیز شاهد صندلیهای گرم شوندهٔ چرمی، سانروف پانورامیک، سیستم ناوبری، دوربینهای عقب و بلوتوث هستیم.
پیشرانههای دیزلی و بنزینی نیز قابل سفارش هستند اما نسخهٔ بنزینی کمی ضعیف است. مدل دیزلی بسیار تواناست و مصرف سوخت ۳.۳ لیتری را نشان میدهد.
هرچند سواری خودرو آزاردهنده بوده و در رانندگیهای شهری کمی عصبانی نشان میدهد. نمای داخلی نیز حس ارزانی را تداعی میکند.
اولین نسل HR-V پیشگام زمان خود بود و سواری یک سوپرمینی را با بدنهٔ شاسیبلند ترکیب کرده بود. متأسفانه هوندا در ادامه فوت کوزهگری خود را از یاد برد و این خودرو را با پیشرانهٔ دیزل عرضه نکرد. HR-V در سال ۲۰۰۶ ناپدید شد اما در سال ۲۰۱۵ هوندا نسل جدید آن را به بازار فرستاد. نسل دوم بر پایهٔ سوپرمینی جاز ساخته شده و از پیشرانهٔ دیزل نیز بهرهمنداست.
پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری دیزل با ۱۱۸ اسب بخار قدرت مصرف سوخت مناسب ۳.۴ لیتری را به نمایش میگذارد و موردعلاقهٔ ما است. پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی ۱۲۸ اسب بخاری نیز وجود دارد که البته بنزین بیشتری را میسوزاند.
HR-V فضای داخلی زیادی دارد و در واقع با نیسان قشقایی رقابت میکند. هوندا این مدل را به خوبی تجهیز نموده و همهٔ نسخهها از کروز کنترل و تهویهٔ مطبوع برخوردارند.
بهنام طیبی
۱ خرداد ۱۳۹۵بابا ایول به فرانسوی ها
نیسان قشقایی میگن سوتی داده درست؟؟؟؟؟؟الاینده های مصرف سوختش مشکل داشته
فورد
۱ خرداد ۱۳۹۵اول مزدا بعدش هوندا
amir
۱ خرداد ۱۳۹۵اگه همه دنیا جمع بشن و بگن فرانسویها بهترین ماشینای دنیا را میسازن باز یه مشت ادم که حرف حساب تو مغزشون نمیره و رنو را با پی کی(!) و پژو را با پارس و آردی(!)میشناسن میان کامنت میزارن:
خودروهای فرانسوی استهلاک بالایی دارند!!
خودروهای فرانسوی پیچیدگی الکی دارند!!!!
خودروهای فرانسوی کیفیت ندارند!!!!
جرمی کلارکسون از فرانسویها بد میگه!!!!
..
ایران فرانسه
۱ خرداد ۱۳۹۵دم شما گرم بیش از صد سال سابقه خودرو سازی کم نیست من یکسال داستر داشتم تو نرمی و کم مصرفی و هندلینگ عالی بود تازه داستر طراحی رومانیه یکی از دوستان کولیوس داره 120 هزارتا راه برده میگه این ماشین بی نظیره ای کاش حالا که ماشین های وارداتی گران در میاد رنو و پژو و سیتروین های روز در ایران تولید بشه و ایران خودرو و سایپا دست از سر پراید و 405 بردارن
بهنام طیبی
۲ خرداد ۱۳۹۵امیر عزیز والا من نگفتم فرانسه بهترین خودروساز.من فقط منظورم به این لیست بود
great britain
۱ خرداد ۱۳۹۵خیلی ببخشید کامنت بی ربط میزارم دوستان(مخصوص جناب خسته شده )
اینم لینک درباره ی مخترع موتور جت از سایتی که خسته شده عزیز خیلی دوست داره(ویکیپدیا)
خسته شده جان فقط من یه توضیح مختصر بدم همون پنج خط اول به این اشاره کرده که شخص فرانک وایتل زودتر از هانس وون اوهاین آلمانی موفق به اختراع موتور جت شده.
بعدش هم به این اشاره میکنه که آلمانی ها اولین کسایی بودن که اولین جت جنگنده رو ساختن.(دقت کن چی گفتم جت جنگنده.نه موتور جت).دیگه از افتخارت فرانک وایتل میشه به کمک به آمریکایی ها برای ساخته موتور جت در شرکت جنرال الکتریک اشاره کرد و کلی کمک های دیگه به خاطر پیشرفت موتور جت.دوستان اگه جایی اشتباه میکنم بگید خواهشا.ممنون و بازم معذرت به خاطر مطلب بی ربط.
البته یک نکته برای من عجیبه و اون هم بخش فارسی ویکیپدیاس که به خیلی حقیقت ها اشاره نمیکنه!!!!!!!!! یا نمیخواد فقط کافیه ترجمه فارسی این لینک رو بزنید تا ببنید یک صفحه کامل رو تو چند خط نوشتن!!!!!! و به موضوع مخترع جن هم اشاره نکردن.چندین مورد دیگه هم تو سایت ویکیپدیا من این مشکل رو دیدم ن
https://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Whittle
great britain
۱ خرداد ۱۳۹۵ببخشید اون یک خط آخر مخترع جت رو نوشتم جن!!!!!!!!!!!
و یک نکته دیگه هم میخواستم بگم که شاید بخشه فارسی ویکیپدیا زیاد از بریتانیا خوشش نمیاد.
خودم چندین مورد دیدم…….
احسان ایودی
۲ خرداد ۱۳۹۵بریتانیای صغیر خیلی باحالی
مخترع موتور جت انگلیسیا بودن ؟؟ :))))))))))
خدایا این شادیا رو از ما نگیر
بهنام طیبی
۲ خرداد ۱۳۹۵فرانک ویتل پدر مهندسی طراحی موتور جت در جهان بوده
بهنام طیبی
۲ خرداد ۱۳۹۵اقا احسان ایودی عزیز من کاری به موتور جت ندارم ولی انگلیس دست کم نگیر
شما تاریه خونده باشی انگلیس دارای بیشترین سیاستمداران در جهان بوده
بزرگترین امپراتوری های تاریخ هم خونده باشی هخامنشی و چنگیزخان مغول و استعمارگری انگلیس جز بزرگترین ها بودن.شما وینستون چرچیل بری مطالعه کنی جز یکی از بزرگان در عرصه سیاست بوده.خلاصه اینکه زیاد بحث نکنید چیزی به ما نمیدن و نمیرسه.
احسان ایودی
۳ خرداد ۱۳۹۵بهنام بحث برتری مهندسی و تکنولوژی هست
بعد شما میگی انگلیس چرچیل داره ؟ :))))
خیلی باحالید
بریتانیای صغیر پس مخترع موتور جت شما بودید اره ؟؟ :)))
مخترع ماشین هم انگلیسیا بودن
مخترع موشک هم اونا بودن
:))))
حقیقت با حرفای بچه گانه تغییر نمیکنه
لازمه یاداوری کنم که کل صنعت خودرو انگلیس مدیون المان هاس یا نه ؟؟
رولرزرویزتون که مال بی ام وس
بنتلی که مال فولکسه
استون که گدایی کرد بنز بهش تکنولوژی بده
شمام اینجا بشین خودتو گول بزن
cadillac
۱ خرداد ۱۳۹۵جای آلمانیا و آمریکایی خالیه.
great britain
۲ خرداد ۱۳۹۵بله احسان جان طبق لینکی که گذاشتم بودن.
حالا خودت هم میتونی سایت های دیگه رو بگردی.
بریتانیا مخترع موتور جت.
آلمان ها هم اولین کسایی بودن که اولین هواپیما رو با موتور جت آزمایش کردن.
اگه انگلیسی بلد باشی میتونی اون لینک رو به طور کامل مرور کنی.یا هر سایته معتبر دیگه رو.
کسایی هم که به من دیس لایک دادن احتمالا یا به خاطر موضوع بی ربط به این تاپیک هست یا انگلیسی بلد نیستن یا از واقعیت خوششون نمیاد.
nima naseri
۱ خرداد ۱۳۹۵just mazda
حمیدرضا
۱ خرداد ۱۳۹۵مطلب بسیار جالبی بود ممنونم از بودن برند رنو با دو نماینده و نبودن نیسان جوک کمی تعجب کردم البته نبود 2008 و کپچر هم که فروش فوق العاده ای داشتند جالب بود
H.S
۱ خرداد ۱۳۹۵GLC
ماکان
اووک
تسلا x
RAV4
???????
کجان
علي
۱ خرداد ۱۳۹۵ماکان و GLC رو داری با اینا مقایسه میکنی؟!!!!!😮. مثل این میمونه پول یک کیلو باقالی بدی توقع ۲ کیلو طلا داشته باشی.
pouya
۲ خرداد ۱۳۹۵مهندس عزیز نوشته کراس اور های کوچک آخه کجایه ماکان و راوو 4 و… کوچکه !!!
امیرحسین
۱ خرداد ۱۳۹۵با وجود همچین لیست هایی باز فردا یه عده دیگه میان میگن سیتروئن و رنو فقط برای ایران و آنگولا ماشین میسازه و محصولات شون آشغال هست!!!!
انتخاب من هوندا چون واقعاً زیبا و با کیفیت هست
sunmartin
۱ خرداد ۱۳۹۵درود به نماینده آسیا و تهیه کننده این مطلب کلا کره جنوبی 3 تا خودروساز مطرح داره که دوتای اونها یعنی توسان و اسپرتیج در این جدول اتواکسپرس جای گرفته بودند متاسفانه برخی از کاربران با آگاهی و غرض ورزی و عده ای با ناگاهی کامنت هایی ارائه میدن دال بر عدم تایید کیا هیوندای حتی در آسیا?? اما متوجه این قضیه نیستند که این دوبرند در حال حاضر ایمن ترین خودروها را در کنار قیمت پایین و طراحی فوق العاده و گارانتی طولانی مدت عرضه میکنند
sunmartin
۱ خرداد ۱۳۹۵و اما انتخاب زیباترین خودروهای این کلاس
1)رنو کجار ،زیبایی و حالت اسپرتی در کنار امکانات عالی و مصرف پایین
2)هیوندای اسپرتیج ،ایمنی بسیار بالا 5 ستاره کامل از iihts طراحی ماندگار آپشن های کاربردی
3)هوندا hr-v طراحی اصیل برند معتبر هوندا
آلایندگی بسیار کمتر از رقبا
4)کیا اسپرتیج ؛طراحی خاص و بزرگتر از سایز
حالت ماسل کار و عضلانی بدنه آپشن های دردسترس تر و استفاده از اپل کار پلی شارژر وایرلس
Farzad
۲ خرداد ۱۳۹۵عزیز جان ما چیزی به نام هیوندای اسپرتیج نداریم
Amirenault
۱ خرداد ۱۳۹۵فقط رنو کجار.
خیلی خوشگل و خوش استیل و به روزه لعنتی.
پارسا فرهيخته
۱ خرداد ۱۳۹۵اره کجار واقعا عالیه۰ من کشته مرده ی داسترم که قیمتش رو به تومن تبدیل کنی با ال نود و پژو پارس برابر میشه!?
حمید
۲ خرداد ۱۳۹۵دوستان توجه داشته باشن که داستر 13 هزار دلاری واسه اونا تقریبا مثه 13 میلیون تومن واسه ماست نه 40. چون باید حقوقا رو نگا کنین که اینجا اگه یه فرد عادی 1.5 داره اونجام فرد معمولی 1500 دلار داره ماهیانه. حالا مقایسه کنین و بر ذات نیک ایران خودرو و سایپا صلوات بفرستین
Nima
۱ خرداد ۱۳۹۵اگر یه مجله آمریکایى توى آمریکا تست میکرد الان خیلى نتایج تفاوت داشت.
کلا فرانسوى توى لیست نبود-فورد و جنرال موتورز و کرایسلر خیلى بیشتر بودن(الان که اصلا نیستن)-تعداد فروش هم بالاتر بود.
علي رضا
۱ خرداد ۱۳۹۵من تا حالا فکر میکردم کجار کانسپته.. :l ..چون کانسپتشو دیده بودم و نمیدونستم تولید شده!
shahin
۱ خرداد ۱۳۹۵تو این لیست بدون تردید مزدا اول.هوندا دوم.نیسان سوم
احمد باقری
۱ خرداد ۱۳۹۵مزدا خیلی باحاله، نیسان قشقایی هم حرف نداره.
عیسی
۱ خرداد ۱۳۹۵سیتروئن کاکتوس به نظر خیلی جذاب میاد..ولی بازم به نظر من کراس اورها سواری خیلی خوبی ندارن..به خاطر ارتفاع بیشتر صندلی از کف زمین نسبت به سدان های معمولی ، باعث میشن که سر مسافرها به خصوص سرنشین های عقب تکان بیشتری بخوره(سرعت خطی بیشتر). به نظر من تنها حسنشون اینه که کفشون نمیگیره و اگه به یه ماشین دیگه بزنی فقط سپرت میگیره..
Archi KHAN
۲ خرداد ۱۳۹۵هوندا HR-V و مزدا CX-5 واقعا گزینه های برتری هستن
اما
اما داستر با قیمت 12900 دلاریش ، بخوره تو سر مدیران خودروسازی ایران …
amiin
۲ خرداد ۱۳۹۵جالبه در میان 10 خودرو 3 تاشون ساخته های اتحاد رنو نیسان هستن
mohsen
۲ خرداد ۱۳۹۵فقط مزدای cx5 .
کسی میدونه علت اینکه این لعنتیا مزدای سی ایکس 5 را چرا وارد نمیکنن چیه؟
shahin
۲ خرداد ۱۳۹۵والا دلایل عجیب غریب زیادی میتونه داشته باشه..اما محتمل ترینش جلوگیری لابی قدرتمند و نیمه دولتی هیوندای و کیا از ورود مزداهای جدید چه مزدا 6 و چه مزداهای کراس اوور مثل cx5 هست…مسلمه وقتی cx5 با قیمت برابر اسپرتیج یا توسان عرضه بشه اونارو از رینگ بیرون میکنه
ایمان
۲ خرداد ۱۳۹۵شاهین جان
بنده راجع به لابی و… اطلاعی ندارم و اظهار نظر نمی کنم! ولی شما مطمئنی که در بازارهای مهم جهانی که هم مزدا cx5 و هم اسپورتیج و هم توسان حضور دارن cx5 تونسته اسپورتیج و توسان را از رینگ بیرون کنه؟؟؟؟؟؟؟؟در بازار اروپا که هم اسپورتیج و هم توسان فروش بسیار بیشتری به نسبت cx5 داشتند! در بازار چین هم همینطور!! البته اینم بگم که مثلا در بازار آمریکا فروش cx5 خیلی بیشتر بوده!
من خودم خیلی به مزدا مخصوصا مزدا3 علاقه دارم چه نسل قبل و چه نسل جدیدش ولی در کل در بازارهای جهانی وضعیت فروش کیا و هیوندا و مزدا به این مطلقی که شما می فرمایید نیست!!
shahin
۲ خرداد ۱۳۹۵حرف شما درسته اما بازار ایران بازاریه که توش جنس ژاپنی رو بهتر از کره ای میدونن.راجبه زیبایی محصولات مزدا هم که اصن بحثی نیس. و اینکه اگه یه ژاپنیه زیبا و پرقدرت با قیمت مناسب عرضه بشه تو میتونه رقیباشو با خطر جدی مواجه کنه پیش بینیه منطقیه.و صرفا تعداد فروش یه خودرو تو اروپا یا بازارهای دیگه رو نمیشه بسط داد به ایران
ایمان
۲ خرداد ۱۳۹۵نظر شما کاملا محترمه. ولی به نظرمن بازار ایران در عمل اثبات کرده که به قیمت و بعد از اون ظاهر و امکانات بیش از ژاپنی بودن اهمیت میدهد!!
مزدا cx5 هم تا اونجا که می دونم مدل های فول AWD قیمتشون ازحدود 29 هزار دلار شروع و تا حدود 34 هزار دلار هم می رسه!!! که خیلی بیشتر از IX35 هست!
hamid
۲ خرداد ۱۳۹۵دوسته عزیز مزدا cx5 تو انزلی قیمت پایش بدون سنسور سانروف رینگ 17 بدون مانیتور صندلی چرم صندلی دستی بدون گرم کن سرد کن …….قیمتش برابره توسان اسپرتیج فوله.کلا مزداها نسخه فولشون خیلی گرون تر از کرا ای ها هست
shahin
۳ خرداد ۱۳۹۵اگه غیر از این بود که جای تعجب داشت داداش مزدا معلومه گرونتره ولی اختلاف قیمتشون در حدی نیس که باعث صرف نظر از خرید بشه.ولی دمت گرم جای مارم اونجا خالی کن همه ماشین باحالا سمت شما هستن
سعید
۲ خرداد ۱۳۹۵رنو کجارو مرجع تقلیدش کیا اسپورتیج ه
على
۲ خرداد ۱۳۹۵رنو کجار همان رنوى قدیمی به نام قاجار هستش شاید به خاطر اسمش وارد نشه
AMG S
۲ خرداد ۱۳۹۵داستر هست تویوتا rave4 نیست؟
حمید
۲ خرداد ۱۳۹۵انتخاب من:
کجار – قشقایی – توسان – مزدا – اسپورتیج
م. ر
۲ خرداد ۱۳۹۵طبق قیمت داستر که با دلار 3445 تومانی امروز میشه 44000000تومان یعنی از ال90 اتومات و ساندرو ارزونتره. چی بگم خدایا مارو ببخش و بیامرز
همایون پولادی
۲ خرداد ۱۳۹۵مگه اسم این محصول رنو رو از اسم سلسله قاجار ایران برنداشتن پس چرا با لهجه ی انگلیسی میگین کجار خب بگید قاجار دیگه?
حمیدرضا
۴ خرداد ۱۳۹۵دقیقا به یاد قاجار اسمشو گذاشتن ماهم باید قاجار بخونیم
NISMO
۶ اسفند ۱۳۹۵اسمش رو از قاجار برنداشتن kedjar ترکیب دو تا اسم لاتین هست