در یک روز تابستانی بر آن شدیم تا با جمعآوری تعدادی خودرو یک آزمایش ترمزگیری را ترتیب دهیم. قرار شد محلی را در اطراف شهر زنجان انتخاب کنیم که هم دارای رفت آمد کمی باشد و هم شیب آن آنقدری نباشد که در مسافت توقف تأثیرگذار باشد. سرانجام مسیری در ارتفاعات گاوازنگ انتخاب گردید و با خودروها راهی آنجا شدیم. خودروهای مورد آزمایش عبارت بودند از:
- میتسوبیشی گالانت GLS
- پژو ۲۰۶ صندوقدار تیپ وی ۸
- پراید ۱۳۱ SX
- سمند LX
- رنو تندر ۹۰ لوگان
- هیوندای آوانته
- سیتروئن زانتیا
خودروها همگی در شرایط نسبتاً مناسبی بسر میبردند و لنتها نیز مطلوب بودند. فقط کمکفنر جلو سمت رانندهٔ میتسوبیشی کمی مشکل داشت که سبب خوابیدن آن بخش از خودرو شده بود. قرار شد تا سه راننده با هر ماشین اقدام به رانندگی کنند تا خطای آزمایش تا حد امکان پایین بیاید. همچنین تا تست دوبارهٔ یک خودرو باید صبر میکردیم تا لنتها خنک شوند. با نشانهگذاری مسیر اینطور شد که راننده سرعت را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و با رسیدن به نقطهٔ علامتگذاری شده با تمام توان ترمز کند. همچنین استفاده از دندهٔ معکوس نیز مجاز نبود و خودرو باید تنها با اتکا به سیستم ترمز توقف میکرد.
کار را با هیوندای آوانته شروع کردیم پس از سه بار تست بهترین رکورد این خودرو ۴۲ متر به دست آمد که به نظر منطقی بود. قبلاً درجایی مسافت توقف آوانته را ۴۵ متر خوانده بودم پسازاین که رکورد بهتری بجای گذاشته بودیم راضی بودیم.
پس از آن نوبت به پراید ۱۳۱ رسید. خودرویی بسیار بیکیفیت ولی پرفروش. تا قبل از آزمایش در مورد پراید دو دیدگاه داشتیم, یکی اینکه این خودرو به دلیل وزن پایین باید خیلی سریع توقف کند و تئوری دیگر اینکه به دلیل ضعف فنی و کیفی و ترمزهای کاسهای در عقب باید خیلی دیر توقف کند. نتیجه همه را حیرتزده کرد. پراید مجهز به ABS در هر سه تست مسافتی کمتر از آوانته را بجای گذاشت! رکورد پراید کمی کمتر از ۴۱ متر بود. شاید دلیل آن وزن پایین باشد.
سمند LX مورد آزمایش نیز که سیستم ضد قفل داشت رکوردی مشابه با پراید را بجای گذاشت. البته احتمال میدهم در صورت استفاده از لنت مرغوب این خودرو مسافت بهتری را ثبت کند.
مسافت برای رنو لوگان نیز ۳۹.۵ متر ثبت شد که خیلی جالب نبود. لوگان در هنگام ترمز گیری دچار شیرجهٔ دماغه میشود و نگارنده شخصاً فکر میکردم باید ترمز بسیار قویتری داشته باشد ولی در نتایج نشان داد لوگان بیشتر حس ترمز گیری را منتقل میکند ولی آنطور که حس میشود هم قوی نیست. البته خودروی مورد آزمایش ما سایز لاستیک استاندارد نداشت و احتمال میدهم لوگان استاندارد چیزی حدود یک متر سریعتر توقف کند.
206 و زانتیا با اختلاف زیادی نسبت به بقیه رکوردهای خوبی ثبت کردند و نکتهٔ جالب این بود که مسافت توقف هر دوی آنها کاملاً یکی بود. هر دوی آنها با بهرهگیری از ترمز دیسکی در هر چهار چرخ و لنتهای با کیفیت ATE که تحت لیسانس آلمان هستند توانستند رکورد ۳۵.۸۰ را ثبت کنند.
سرانجام نوبت به مسنترین و با کیفیتترین عضو گروه یعنی میتسوبیشی گالانت رسید. این خودرو تنها عضو گروه بود که ترمز ABS نداشت. با شروع تست متوجه شدیم که کار ABS را باید خودمان انجام دهیم که بسیار سخت بود باید اعتراف کنم که پیشگیری از قفل شدن و در عین حال توقف سریع با خودروی بدون ABS کار بسیار سختی است و نگارنده شخصاً نتوانستم رکورد خوبی با گالانت ثبت کنم و دلیل آن هم قفل شدن چرخها بود ولی مالک خودرو با مهارت بسیار بالایی توانست با کمترین قفل شدگی رکورد گالانت را ثبت کند. اینجا بود که همگی حیرتزده شدیم. گالانت با وجود ۲۲ سال سن و خرابی کمک جلو که تقسیم وزن را به هم زده بود رکورد ۳۵.۳۰ متر را ثبت کرد که فوقالعاده و فراتر از انتظارات بود. اینجا بود که بار دیگر به مهندسی ژاپن ایمان آوردیم. دیسک ترمز گالانت بزرگترین بود و حتماً لنتهای مرغوب آن و نیز مهارت راننده در جلوگیری از قفل شدن چرخها عواملی بودند تا گالانت برندهٔ این آزمایش باشد.
البته باید توجه داشت که اعداد بهدستآمده توسط ما بههیچوجه اعداد واقعی نیستند چون ما از دستگاههای اندازهگیری دقیق استفاده نکردیم و ابزار ما متر بود و مهارت راننده و شرایط خودروها نیز در نتیجه دخیل است. همچنین محل آزمایش نیز باید چیزی حدود ۱۷۰۰ متری از سطح دریا ارتفاع داشته باشد. ارتفاع از سطح دریای زنجان در حدود ۱۶۳۰ متر است. البته نمیدانم که ارتفاع از سطح دریا تأثیری روی ترمز گیری دارد یا نه؟ اما از آنجایی که رکورد ترمز بنز اس کلاس ۳۸ متر است و مطمئنم که ۲۰۶ از بنز ترمز بهتری ندارد شاید شرایط محیطی سبب ثبت چنین رکوردهایی شده است. از مالکان خودروها آقایان فتوت، نیکوبخت، فرزادفر، بابت همکاری در آزمایش و از آقای فرهاد سلیمانی که ایده و طرح تست را مدیون ایشان هستیم تشکر میکنم. در پایان فیلمی ضمیمهٔ این مطلب شده است که شما را به دیدن آن دعوت میکنیم.
yasin
۱۰ مرداد ۱۳۹۳ما خودمون سمند داریم خدایی ترمزای خوبی داره هر جا که شدید ترمز زدیم خیی عالی نگه داشته و مارو ناامید نکرده. ولی عجب چیزیه گالانت بعد 22 سال!!!!
امــیــر
۱۰ مرداد ۱۳۹۳بله دوست عزیز. سمند EF7 تنها ماشینی هست که وقتی در آن می نشینید، کاملاً درک می کنید که مهندســان ایرانخودرو، خیلی سعی کرده اند که یک ماشین بسازند! / ترمز های سمند از سال 88 به بعد، مجهز به بــوســتــر 10 اینچی و کالیپرهایی با پیستون های قویتر، و دیسک های بزرگتر شد. همین باعث میشه که در سمند احساس امنیت بیشتری کنید. / موتور EF7 هم که واقعاً موتور نرم و بی صدایی است، با ریختن روغن مناسب و سوخت اکتان بالا شتاب و کشش بالایی دارد و اصلاً با هیچ موتوری از خانواده های XU7 و TU قابل مقایسه نیست / این رو بدون اغراق میگم، نوکر بی جیره و مواجب ایرانخودرو و سایپا هم نیستم، سمند تنها ماشینی هست که IKCO تولید می کند و بقیه گاری هستند /
شاهین
۱۰ مرداد ۱۳۹۳البته باید بگم که سمند از پلت فرم و سایر متعلقات همون به قول شما “گاری” استفاده میکنه! ;)
امــیــر
۱۰ مرداد ۱۳۹۳بحث علمی می کنی برادر؟ این رو همه می دونند که سمند بر پلتفرم 405 ( گاری ) ساخته شده. ولی شما بیا پایین تر ” این پایین مایین ها رو نگاه بفرما ” و با دقت و سنجیدن تمام جوانب به ما بفرمایید که ملت ایران چه ماشینی رو زیر 30 میلیون تومان سوار بشوند که خوب باشه؟ 1) سمند EF7 یا 2) 405 ؟ / خوب بچه هم میفهمه که سمند از 405 بهتره / من هم فقط همین رو می خواستم بگم.
شاهین
۱۰ مرداد ۱۳۹۳دوست عزیزم بحث علمی یا غیر علمی ملاک نیست.مهم تجربه ای هستش که من با روندن این ماشینا دارم.
شما به 405 که بر گردن 90 درصد ماشینا حق داره میگی گاری بعد به همون سمندی که بر پایه ی سمند ساخته شده میگی بهترین ساخته ی فلان کارخانه!
من به خودم اجازه نمیدم که به هیچ خودرویی گاری بگم چون حتی به پرایدشم احترام میذارم!
من خودم بین اون دو تا خودرویی که گفتی 405 رو انتخاب میکنم چون جون سختیشو دیدم چون دیدم که تو خاکی باهاش 120 تا رفتیم و هیچی نگفته.چون دست پسر خاله ی دیوانه ی من بوده و دووم آورده! چون خودم بیشتر از هر ماشینی سوارش شدم و باهاش تجربه دارم.
سمند رو هم اندازه ی 405 روندم،تفاوت خاصی ندارن.اتفاقا محدودیت ها تو سمند کمی بیشتره! ستون A سمند که دیگه زبانزد هستش.اما موتور EF7 رو تحسین میکنم.هم نرمه هم سریع و کم صدااما مصرف گاز بالایی داره.ولی اینکه میگی TU5 ارزش نداره رو قبول ندارم.
بهترین انتخاب 405 با موتور TU5 هستش.
عرضم رو اینطوری تموم میکنم که منظور من از نوشتن اون کامنت این بود که نباید بگیم گاری.اگه به 405 هر صفتی بدیم،غیر مستقیم سمند هم همون صفت رو میگیره!
امــیــر
۱۰ مرداد ۱۳۹۳نه دوست عزیز. قصد بنده کل کل کردن نیست. نکاتی که فرمودید رو پاسخ میدم.
1)تجربه ی من دقیقاً برعکس هست، دلیل علمی: 1) سمند به مراتب از زیربندی و تعلیق بهتری نسبت به 405 بهره می بره و جذب ضربات ناشی از چاله چوله ها و دست انداز ها در سمند، به مراتب بیشتر از 405 می باشد. دلیل: طبق سه شاخه در تعلیق جلوی سمند بزرگ تر از 405 است! اکسل عقب سمند که از نوع Semi Trailing arm می باشد پیروی کمتری در پیج ها از چرخ سمت مقابل داردو هندلینگ آن بیشتر است و چه بسا نرم تر. در ضمن بازخورد سورن سواران از این اکسل جدید که بر روی ” ســورن های جدید ” نصب شده حاکی از این است که حتی باز هم سواری آن نرم تر شده و از کوبش هایی که محور عقب سمند بود دیگر خبری نیست. http://www.aparat.com/v/zFi7f / نکته 2) منظورم از بکار بردن لفظ ” گاری ” برای محصولات غیر از سمند به این معنی نیست که اونها ماشین نیستند، بلکه فقط منظورم این بود که خرید دیگر محصولات IKCO توجیه اقتصادی ندارد. یعنی نسبت کارایی به قیمت آنها کمتر از سمند است ( مخصوصاً پارس ) 3) ستون های A در شهر آزار دهنده هستند و دید جانبی و مایل کمی به اتاق سمند داده اند و با شما موافق هستم. 4)موتور EF7 هم که نیازی به تعریف و تمجید نداره، نرمی و قدرت و گشتاور تولیدی کاملاً برتر از TU5 و XU7JPL4 هست. – سیستم کنترل متغیر باز و بسته شدن سوپاپ ها CVVT هم گشتاور بیشتری رو در دورهای پایین به ارمغان میاره – به اعتراف مهندسان ایرانخودرو حتی یک پیچ این موتور هم توسط ایرانی ها ساخته نشده و تماماً در شرکت F.E.V آلمان، طراحی و ساخته شده است. از استارت موتور شما به راحتی متوجه این موضوع می شوید که این یک موتور معمولی نیست. ( چه چیزی در ماشین مهمتر از پیشرانه است؟ ) * همین نکته است که سمند EF7 رو از پارس و 405 متمایز می کنه یعنی: موتور * 5)من نگفتم TU5 ” ارزش نداره ” !!! در ضمن موتور TU5 در جهان به طور کلی مظلوم و مهجور است و لوازم افترمارکت زیادی نداره ( نه که EF7 داره!!! :دی! ) – به دلایل بالا ( شماره 4) گفتم با EF7 قابل مقایسه نیست. 6)فکر نکنم با توضیحات بالا دیگه جایی برای برتری 405 با موتور TU5 به سمند EF7 باقی مونده باشه. ** نکته آخر: پرسپکتیو و نگاه هر کسی نسبت به ماشین فرق داره، مثلاً یک نفر که طرفدار پـژو هست قهرمانی های پژو 504 در رالی های WRC دهه 70 و همچنین قهرمانی های پژو 405 در دهه 80 و 90 رالی رو می بینه. کسی که طرفدار میتسوبیشی و هوندا هست پیشرفت چشمگیر اونها رو در دهه 90 می بینه و کسی هم که BMW و Benz رو دوست داره و نسبت بهش متعصب هست به خاطر اصالت اونهاست. ** اینها همه و همه نظر شخصی است، ولی وقتی ارزش پیدا می کنه که با سند و دلیل علمی همراه بشه. اونوقت دیگه یک نظر شخصی نیست، بلکه یک نقد محسوب میشه و ارزشمند هست. – یا عــلــی –
qiasi206
۱۱ مرداد ۱۳۹۳انقدر از موتور EF7 تعریف نکنین که حالم ازش بهم میخوره شاید رو کاغذ قدرت و گشتاورش خوب باشه یا حتی تو عمل ولی تو استفاده شخصی بنده خرابی موتور و اذیت کردناش نگو نگو نگو…اونم ماشین صفر مدل 91 صد رحمت به پراید
Frya
۱۱ مرداد ۱۳۹۳جناب قیاسی 206 شما مشکل از خودتونه نه از ماشــین
موتور EF7 نسبت به روغن موتور حساسه و اگه روغن های بی کیفیت و نامربوط توش بریزی به فنا میره ! فقط EF7 هم اینطوری نیست شما لوگان میخری روغن غیر elf توش بریزی باز موتو داغون میشه
روغن نامربوط توی مرسدس بنز S کلاس یا BMW سری7 یا کادیلاک CTS هم بریزی همین داستان میشه ;)
qiasi206
۱۱ مرداد ۱۳۹۳والا دوست عزیز خیلی تخصص ندارم تو موتور ماشین فقط از رو تجربه حرف میزنم. تاحالا 5تا ماشین دستم بوده به غیر از پراید برای بقیه همیشه از روغن موتور توتال 5000 قوطی استفاده میکنم و همیشه از یه تعویض روغنی عوض میکنم تا حالا تندر هم نداشتم به نظر من روغن خوبی میاد البته فقط از رو تجربه. ماشینام پراید.پراید.405.سمندEF7و الانم 206 تیپ 2 بنظرتون خوبه برای 206 هم این روغنو استفاده کنم
AndromedA
۱۰ مرداد ۱۳۹۳مشکل اصلی این مملکت (حتی قبل از مدیران ناشایست) ملتیه که هرچی […]
نمونش شما دوست عزیز که با 30 40 میلیونی که بابت یه شیء به اصطلاح ماشین، با پایین ترین کیفیت، سرخوشی که مثلا موتورش فلانه توچرمزش بهمانه!
عزیزم شما مقایسهات بین آشغال و آشغالتره !
مشکل اینه که درین وضعیت نباید گفت فلان ماشین، فلان چیزش خوبه، باید گفت که بقیه ازین آشغال ترن!
به امید ایرانی تهی از انحصار
امــیــر
۱۰ مرداد ۱۳۹۳من نه سمند سوار می شم نه هیچ ماشین ایرانی دیگه ای برادر. مردمی که نسبت به ماشین اطلاعات کافی ندارند و نه پول زیاد که ماشین خارجی بخرند چشم انتظار همین دست سایت ها مثل پــدال هستند که خودرو های تولید داخل رو بررسی کنند و به قول شما ” آشغال رو بخرند نه آشغال تر رو ” – اصلاً به نظر من فلسفه ی تاسیس سایت های خودرو همین هست و مباحث علمی در رده ی دوم قرار می گیره – نگاه شما به ماشین بایستی نگاهی ” صفر تا صدی ” باشه نه ” صفر یا صدی ” مردم ایران وقتی می خواهند یک ماشین رو ارزیابی کنند یا می گویند: عالیه! یا می گویند: لگنه! تحلیلی در کار نیست. و همین باعث عقب موندن ما شده یعنی : نقد مخرّب نه نقد سازنده. /
به امید ایرانی به معنای واقعی کلمه مسلمان.
مک میسل
۱۰ مرداد ۱۳۹۳اندرامدا جان کاملا با شما موافقم
شاهین
۱۰ مرداد ۱۳۹۳دوست عزیز ممنون از شما
ولی توی لینکی که گذاشته بودین صحبت از سورن ELX سفارشی بود که چندین میلیون از سمند معمولی و 405 گرون تره.بنابراین مقایسه ی عادلانه ای نیست.
در رابطه با اینکه سمند معمولی(همون LX) هندلینگ بهتری داره یا نه من اطلاع ندارم چون هر دو خودرو رو تقریبا یکسان دیدم و تفاوت چندانی رو احساس نکردم.در رابطه با اینکه موتور TU5 محجور هستش کاری ندارم ولی تو کشور خودمون امتحانشو به خوبی پس داده.من موتور EF7 رو هم میپسندم اما متاسفانه حرف هایی راجع به کیفیت سرسیلندر این موتور بوده که من تایید یا تکذیبش نمیکنم(فقط در حد حرف شنیدم).
در پایان هم باید بگم که تجربه ی هر شخصی مهم تر از موارد علمی هستش که صرفا روی کاغذ بیان میشن.من تجربه ی بهتری رو از 405 به دست آوردم و “به نظر من” 405 بهتر هستش.
سمند هم روندم ولی سر و صداهای اتاقش اذیتم کرده.
در کل از شما ممنونم که پاسخ بنده رو دادید.
ارادتمندم
AndromedA
۱۰ مرداد ۱۳۹۳امــیــر جان
“نقد مخرّب نه نقد سازنده”ـی که شما در مبحث خودرو (کثیف ترین صنعت کشور) بیان کردی، خندهدارترین جملهای بود که توو دو دههی اخیر شنیده بودم :))))))))
البته قصد جسارت ندارم ولی خوب چشماتو وا کن
این صنعت اصلاح شدنی نیست !
Frya
۱۱ مرداد ۱۳۹۳مک میسل جان داداش قیمت EF7 بنزینی صفر تو بازار 32 تومن هست و پارس ELX صفر دور و ور 50 تومن .
چطور این دوتا باید با هم مقایسه بشن ؟ ولی سمند 32 تومنی با 405 32 تومنی مقایسه نــشه ؟؟ دلیلش رو توضیح بدی ممنونت میشم
ارادت
مک میسل
۱۰ مرداد ۱۳۹۳اقا امیر به جرات میتونم بگم سمند گاری ترین ماشینیه که من سوار شدم.شما اصلا تا حال پژو2000سوار شدی؟؟؟؟؟؟اصلا میدونی gdpچیه؟اصلا میدونی gdp405 از سمند بالاتره؟شرط میبندم هیچییییییییییییییی نمیدونی که اینطوری نظر میدی.در ضمن باید بگم سمند هیچ گاه از 405 بالاتر نبوده.405 هایی رو که ایرانخودرو میسازه نگاه نکن.
بیا یه 405 مدل70-75 بگیر برون.سمند93 هم برون.ماشین 20سال کار اروپایی بهتر از سمند کار میکنه.من از جناه اینکه خودمون پژو2000 داریم نگاه نمیکنم.نظر کارشناسان رو میگم.در ضمن باید بگم همین405 رو که شما بهش میگی گاری،سال1998 خودروی سال اروپا شده.بین اون همه دهه 90 که انصافا ماشیناشون 1 هستش.میدونی اصلا اینو؟به قران نمیدونی.دوست عزیز قصد بی احترامی به شمارو ندارم ولی هر موقع اطلاعاتتون در مورد خودرو بیشتر شد،نظر بدهید.اگر خواستی حاضرم سر405 و سمند باهات بحث هم بکنم
sj
۱۰ مرداد ۱۳۹۳ما خودمون موتور ef7 داریم همه چیزش ب غیر موتور رو سمند معمولی هم داره ب جز یکی دوتا چیز جزئی ب نظر من ک دوسال دارمش گاری بیش نیست تو سربالایی تموم 405 206 راحت حریفشن تقریبا شتابش با 405 یکیه هیچ چیز قابل توجهی نداری ماهم از رو بی پولی نگهش داشتیم وگرنه میفروختیم
امـــیــر
۱۰ مرداد ۱۳۹۳با احترام دوست گلم. خواهش می کنم در فضای علمی سایت حدالامکان از بکاربردن کلمات ” هیچِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِیییییییییییییی ” ” اصلاً میدونی؟ ” ” به قرآن نمیدونی” پرهیز کنید. میدونم شما به هیچ وجه قصد بی احترامی به بنده یا هرکس دیگه ای رو ندارید، ولی بهتر است قبل از متهم کردن افراد به بیسوادی کمی با ادبیات مکان هایی همچون ” سایت ” و ” فروم ” آشنا بشوید و سپس به بحث بپردازید.
1) با پژو 2000 رانندگی کرده ام. به علت کاربراتور بودن پاسخ به پدال گاز بسیار ضعیف است و همینطور باز هم به دلیل کاربراتور بودن در سر پیچ ها با کاهش شتاب مواجه می شوید. ( چون عملاً پاششی درکار نیست و هدایت سوخت به داخل سیلندر به خاطر خلاء ناشی از Stroke است، در سر پیچ ها بر اثر فشار جانبی G سوخت کمتری به داخل محفظه ی احتراق وارد میشه و این مساوی هست با کاهش قدرت )
2) قانون پایستگی پلتفرم 405 در ایرانخودرو. بر کسی پوشیده نیست که پلتفرم 405 در محصولات ایرانخودرو از بین نخواهد رفت، بلکه از حالتی به حالتی دیگر تبدیل می شود. یعنی ایرانخودرو سعی می کند با فیس لیفت هایی ضعیف ( در حد تعویض چراغ و زه سپر و گلگیر! ) فقط به تغییر ظاهر بپردازد و به باطن خودرو ها کاری نداشته باشد. اما بعد از مدت ها تصمیم گرفت که با طراحی موتوری خوب حتی به تغییرات باطنی نیز بپردازد. پس دیگر سمند همان 405 نیست و فقط شاسی خودرو متعلق به همان 405 است.
3)ماشین های دهه نود به هیچ وجه تکرار شدنی نیستند و من در این مورد نه تنها با شما موافق هستم بلکه تا آخر عمر هم قصد دارم غیر از ماشین های دهه 90، ماشین دیگری سوار نشوم.
4) پژو 405، پژو 206 و حتی Xantia جزو بهترین خودرو های اروپا از دیدگاه مشتری بوده اند. اما این بدان معنا نیست که این خودرو ها فاقد Dark Corner هستند. بلکه برعکس! مثلاً تست تصادف زانتیا تمام ماجرا را برای شما روشن می کند: http://www.aparat.com/v/v4rI2
5)درباره ی بررسی فنی سمند در پست های بالا توضیح داده ام. اگر نقدی دارید با ذکر عنوان و شماره تحلیلی بفرمایید.
6) در مورد GDP هم توضیح دهید. استفاده می کنیم.
با احترام. یا علی
مک میسل
۱۱ مرداد ۱۳۹۳دوست عزیز امیر جان سلام.با اجازه باید بهتون بگم که اصلا پای زانتیا رو وسط نکشید.بحث ما درباره ی 405 و سمند هستش،نه زانتیا.دومن اینکه ما این مقایسه رو در ایران انجام میدیم.
سومن اینکه پژو405 های2000 با قدرت105 اسب بخار در دور4500 نسبت به پژو405 های 1800 که با قدرتی معادل98 اسب بخار در دور4500 پس نتیجه میگیریم که نباید 405 ایرانخودرو رو با سمند ال ایکس مقایسه کرد.در مورد امکانات باید بگم که بله،سمند از پژو405 امکاناتش بیشتره و همه اینو قبول میکنند.در مورد موتور و گیربکس باید بگم که سمند ای اف 7 رو باید با پارس ای ال ایکس مقایسه کرد.نه با405 که فاقد موتور قوی تری است.
در ضمن باید بگیم که امار،اعداد های بهتری رو در شتاب گیری و حد مرز سرعت برای 405 رقم زده.به طوریکه شتاب 405 معادل11.8 و شتاب سمند ال ایکس معادل12.8 است و مرز سرعت 405-2000-195 تا وسمند ال ایکس185تاست.
درباره ی کاهش قدرت در سر پیچ ها هم فردا بهتون میگم.
چون الان ساعت1 نصفه شبه.فردا کلا توضیح بیشتری میدم.الان دیگه حالشو ندارم.
ارادت
sj
۱۱ مرداد ۱۳۹۳امیر خان ماهم قصدمون بیان نظرمون و کسی ک بگه ب قرآن نمیدونی اصلا, نمیدونه تو فروم چطور حرف بزنه و شما ک چهارتا کلمه انگلیسی قاطی میکنی لای حرفات میشی خدای فروم هر چقدر ک میخوای از اصطلاحات انگلیسی استفاده کن ولی در عمل هیچی تغییر نمیکنه شما ک میای از ef7 تعریف میکنی چند تا چیزم واسه من توضیح بده که چرا اتفاق افتاد:
1:الان دوسال داریم ماشینو روزهای اول ef7 شاهکار هنری مهندسین آلمانی استوپر گاز موتورش باطل شد(در حالی ک ماشینهای آلمان بعضی ماشیناشون تا چند سال گارانتی بی قید و شرط دارن چون سازنده میدونه هیچ عیبی پیدا نمیکنه)
2:صدای قر قر موتور ک بعد دو سال رفع نشده
3:طبق بوش ماشین بعد ی مدت از کار افتاد
4:افت ب شدت محسوس قدرت موتور تو سر بالای ها انگار گلوشو چیزی گرفته حتی با ریختن روغن موتور گرون قیمت و بنزین سوپر
5:تازگی هم فن موتور یک سره کار میکنه و خاموش نمیشه قبلا اینطور نبود.اینا مربوط ب موتورش بود ایرادات دیگه هم داشت مثلا روزهای اول شیشه موقع بالا اومدن برگشت چراغ دنده عقب روزای اول سوخت,تازگی باهاش تصادف کردم البته شدید نبود ا بغل بهم زد طرف اون موقع متوجه شدم تمام ماشینهای ایران آشغالن حتی سمند ک اینقدر ازش تعریف میکنن طرف فقط از بغل مالید 400 هزار تومن پول صافکاری شد سرعتش هم به یک کیلومتر نمیرسید وای ب حالی ک با سرعت زیاد بخواد بخوره صندلی ها ی عقب طوری طراحی شدن ک بعد مسافرت طولانی پدر کمر در میاد فرمون هیدرولیکش هم اصلا مالی نیست و از پراید های جدید سفت تره ولی خداییش ترمزش نرمی و کارایی خوبی داره تمام ماشینهای ساخت داخل آشغالن و بحث کردن روشون بی فایدست
انزو
۱۰ مرداد ۱۳۹۳من بیشتر از اینا از زانتیا توقع داشتم.ولی اون آخری ک نوشتید بنز اس کلاس 38 متر واقعا شک برانداز شد.اس کلاس!!
انزو
۱۰ مرداد ۱۳۹۳ولی در کل مطلب جالبی بود از این تست و مقایسه ها بیشتر بذارید دمتون گرم.
انزو
۱۰ مرداد ۱۳۹۳آقا این پورشه918 ک نوشتید 43 و نیم متر!!!!ینی از پراید داغون تره ترمزش؟؟مگه میشه همچین چیزی؟
vahid jinpachi
۱۰ مرداد ۱۳۹۳دمه راننده ی گالانت گرم….
hossein
۱۱ مرداد ۱۳۹۳پراید مگه ترمز داره؟
k1
۱۱ مرداد ۱۳۹۳لیفان 620 ترمز فوق العاده قوی داره حرف نداره
شاهین
۱۰ مرداد ۱۳۹۳مطلب بسیار بسیار جالبی بود ممنون.
فقط،فقط ای کاش یه کم شرایط استاندارد تر می بود.SD و تندر رینگ اسپرت داشتن که خب تاثیر داره به نظر می رسید که از تمام توان ترمز استفاده نمی شد.در مورد تندر باید بگم ترمز هاش خوبه واقعا خوبه.خیلی تیزه و عملکرد خوبی داره،زانتیا هم همین طور اما بعضی وقتا زانتیا عملکردش اطمینان نداره.SD هم خوبه اما اوانته رو نمیدونم چون نروندمش.پراید هم نسبت به قبل بهتر شده.گالانت هم واقعا شگفت انگیز بود!
در کل خوب بود ممنون.
امــیــر
۱۰ مرداد ۱۳۹۳مــیــتــســوبــیــشــی: The Way It’s Meant To Be Driven / توجه شما را در ادامه به دیدن سیستم تعلیق جلو و عقب گالانت VR-4 جلب می کنم:
– عقب:
http://8pic.ir/images/9udppdtpuetm8eh7ha80.jpg
http://8pic.ir/images/z0b7zleiiusc024jyire.jpg
http://8pic.ir/images/v2d6vatja90p0yoz33sw.jpg
http://8pic.ir/images/ki1zwynsoa8blnt3vbn7.jpg
http://8pic.ir/images/cbnaan6kpxt0qig113v3.jpg
http://8pic.ir/images/irlsi6i1zqk2iwlk55q6.jpg
– جلو:
http://8pic.ir/images/ktuo7c2nvlt13wgci7se.jpg
http://8pic.ir/images/u99fxc0ghbcat89rbrsu.jpg
http://8pic.ir/images/hfdjyx7nat0ayrr9snie.jpg
http://8pic.ir/images/yzhrccwmcrmbuafxo680.jpg
http://8pic.ir/images/g7gnoyx2taorcqxs80dj.jpg
http://8pic.ir/images/2wuaqgg52smqe73nacyx.jpg
سیستم تعلیق گالانت نسل هفت هم بماند!
شهاب
۱۱ مرداد ۱۳۹۳این عکسا ماله بازسازی میتسو توی تی تی نیس؟!
بنده خدا خیلی زحمتشو کشیده!
شهاب
۱۱ مرداد ۱۳۹۳این عکسا ماله بازسازی میتسو توی تی تی نیس؟!
بنده خدا خیلی زحمتشو کشیده!
امـــیــر
۱۱ مرداد ۱۳۹۳چرا دوست عزیز خودشه.
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=174&t=83308
شهاب
۱۲ مرداد ۱۳۹۳تعلیق عقب شاهکاری برا خودش . . .
قابلیت فرمان پذیری!
Yas
۱۰ مرداد ۱۳۹۳پدال خیلی ممنون.تست جالبی بود.امیدوارم در آینده بیشتر از این مدل تست در مورد خودروهای موجود مخصوصا تولید داخل وچینی بذارید.
سعید صالحی
۱۰ مرداد ۱۳۹۳باحال بود.ولی تو راحتی هیچی خاک پای پژو پارس 1600 نمیشه
ali
۱۰ مرداد ۱۳۹۳شرایط فیلم گرفتنتون و زاویه فیلم برداریتون اصلا خوب نبود.مطمعننا با موبایل هم فیلم گرفتین… این ازمایش ها خوبه. ولی وقتی اصولی و مناسب انجام بشه
مهران
۱۰ مرداد ۱۳۹۳فیلمبردار D:
شایان
۱۰ مرداد ۱۳۹۳ماشاا… به این کیفیت ترمز خدایی اگه نگیری سنگین تری!
yasin
۱۰ مرداد ۱۳۹۳چرا سمند نبود؟؟
mahdi
۱۰ مرداد ۱۳۹۳دوسه بار تصادف کردم فقط وفقط مقصر ترمزای مزخرف ماشینم بوده… یه چند روز نیسان تیدا دستم بود انصافا ترمزاش میخ کوب بود اونم فقط بایه نیش ترمز نه ترمز زدن با تمام توان
yasin
۱۰ مرداد ۱۳۹۳دقیقا برا چی دیس می دید اینجا هرکی حرف دلشو بزنه دیس می خوره شما حرفی داری بیا بزن چرا الکی دیس می دی؟؟
Mohammad.S.F
۱۰ مرداد ۱۳۹۳این تست نتایجش خیلی عجیبه.
ماشین های اسپرت مطرح دنیا با ترمزهای خیلی قوی و پیشرفته شون از سرعت 100 تقریبا در 31-34 متری متوقف میشن!
عباس
۱۰ مرداد ۱۳۹۳قبل از اینکه ABS اجباری بشه سایپا اعلام کرد امکان نصب ABS,روی پراید نیست،حالا موندم چه فیلمی سرش در آوردم خدا میدونه!!!!خدا کنه مثل قضیه هیدرولیک کردن پراید نشه،در حال حرکت فکر کن،یک دفعه جعبه فرمون از شاسی کنده بشه،،،خدایش آدم میترسه با پراید ABS ترمز شدید بگیره خدا رو چی دیدی شاید چرخ ها از بدنه جدا شد!!!!
datsun
۱۰ مرداد ۱۳۹۳گالانت پیر به همشون میرزه
aston martin
۱۰ مرداد ۱۳۹۳یکی از کشنده ترین ترمز ها مال سمنده
ایرانی
۱۱ مرداد ۱۳۹۳اینا اون کسانی میفهمن که با سمند زدن به ماشین جلویی…! این رکوردها هم به دلیل آسفالت سخت جاده تست بوده!! آسفالت زبر …
javad207
۱۰ مرداد ۱۳۹۳البته اگه سرعت از روی کیلومتر خود ماشینا باشه باید به خطای کیلومتر هم توجه کرد مخصوصا پراید.
یعقوب
۱۰ مرداد ۱۳۹۳ترمز abs پراید فوق العاده مسخرس … الان من خودم یه 132 دارم .. موقعی که ترمز شدید میگیرم .. انگار داری رو چوب ترمز میزنی ( نمیدونم منظورم رو رسوندم یا نه ) ولی هیدرولیکش فوق العاده است
Ahmad..F12
۱۰ مرداد ۱۳۹۳ایول به میتسوبیشی
بنده خدا
۱۰ مرداد ۱۳۹۳سلام.من 405 دارم.پشت سمندم سوار شدم.کیفیت قطعات سمندو ایمنیش و کلا بغیر هندلینگش از 405 بهتره…بازم میگم من 405 دارم…سمند یه اسب واقعی خانوادست….
h112
۱۰ مرداد ۱۳۹۳واقعا که مسخره است،،اصلا اون میتسوبشی صد تا سرعت میره!؟،،که الان بخواد اول شه،،من فیلمو که ندیدم،،از ماشین های بالا هم سمند،تندر و پراید رو روندم،،فک کنم کسی که تندر رو رونده یا یادش رفت ترمز بگیره،،یا سرعتش بیشتر بود،،من به ترتیب..پراید،سمند و تندر داشتم،،تندر واقعا ترمز گیریش خیلی اِسمیه…..
امـــیــر
۱۰ مرداد ۱۳۹۳” واقعا که مسخره است،،اصلا اون میتسوبشی صد تا سرعت میره!؟ ”
http://www.aparat.com/v/JeQSK
http://www.aparat.com/v/5Jx6L
:D
غمگین
۱۰ مرداد ۱۳۹۳اون میتسوبیشی پاش بیفته همه این ها رو لول می کنه .
احسان(احسان سابق)
۱۰ مرداد ۱۳۹۳حداقل شروع خیلی خوب و جالبیه اما باید شرایط یکسان باشه.مثلا جاده ها اصلا شبیه هم نبود و 206 رینگ اسپرت گذاشته روش که مال کارخونه نیست و زانتیا هم که کلا ماشین رو خوابونده.کلا مقایسه سرگرم کننده ای بود
بنده خدا
۱۱ مرداد ۱۳۹۳لطفاپول خودتون رو هدر ندین…یه سمند اس ای بگیرین کاراتون رو قشنگ راه میندازه…
آرش آمار
۱۱ مرداد ۱۳۹۳در تستی که در سال 2011 در روسیه انجام شده است و هدف از آن مقایسه فنی رنو فلوئنس و مزدا3 جدید بوده است، قدرت ترمز گیری 100 تا 0 را برای رنـو فلوئنس 39.2 متر و برای مزدا3 ، 41.7 متر گزارش کرده است.
_________________________________
لینک فارسی: http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=55&t=68313
حسین
۱۱ مرداد ۱۳۹۳من در فیلم تستی ترمز مزدا 3 را 38 متر دیده بودم
وحید
۱۱ مرداد ۱۳۹۳سلام این تست تو شهر ما یه خورده بالاتر از محلمون انجام شده در کل خوب بود مرسی
parham
۱۱ مرداد ۱۳۹۳پرچم زنجان بالاست!!!!!!!!!!!!!!!
به افتخار همه زنجانیا!!!!
مرتضی
۱۱ مرداد ۱۳۹۳فیلم برداری فاجعست گاهی بیخود قطه میشه گاهی بیخود دنبال ماشین میره نگاه لنز کلا اینکاره نبودند باید بگم نتایج حاصله!!! جای تردید داره
ramin
۱۱ مرداد ۱۳۹۳من 206SD دارم ترمزای خوبی داره عالیه من به این نتیجه رسیدم که بین خودرو های ایرانخودرو بهترین خودرو با کیفیت و استاندارد عالی 206 هستش این نظر منه
میلاد
۱۱ مرداد ۱۳۹۳گالانت GTi چارچرخش دیسکِ ، اگه تو این تست بود احتمالا نتیجه بهترم می شد.
ولی توی این ماشینا جای ماکسیمای پیر هم خالی هست که من شخصا فکر کنم از همه بهتر ترمز می گیره.(ترمزش هم قدرتمند هست هم ABSش قفل کردن تو کارش نیست.)
ROLLS R R ROYCE
۱۲ مرداد ۱۳۹۳هیچکدام به درد نمیخورن جز زانتیا
reza
۱۲ مرداد ۱۳۹۳هیچ کدوم به غیر از زانتیا ترمزاش قفل نکردو صدا نداد
reza
۱۲ مرداد ۱۳۹۳ترمز سمند عالیه