چشم اندازطراحیهفته نامه

تغییر مکان پیشرانهٔ خودروهای مختلف در دنیای رندرها

مصداق بارز تغییر مکان پیشرانه در یک خودرو، شورلت کوروت است که در نسل C8 موتور آن از جلو به وسط منتقل شده است. حال با وجود این تغییر بزرگ در کوروت، ممکن است خیلی‌ها کنجکاو باشند ببینند که اگر مکان پیشرانهٔ برخی از شناخته‌شده‌ترین خودروهای اسپرت و سوپراسپرت تغییر کند چه شکلی می‌شوند. بدین منظور رندرهایی طراحی شده که این خودروها را با محل متفاوت پیشرانه به تصویر کشیده است. از هرکدام از این خودروها دو رندر طراحی شده که اولی شکل کلی خودرو را نشان می‌دهد و دومی با برشی دقیقاً چگونگی قرار گیری پیشرانه در محل جدید را نمایان می‌کند.

 

آکورا NSX

محل پیشرانه: جلو

آکورا NSX در حالت عادی سوپراسپرتی موتور وسط است اما کاپوت کشیدهٔ آن در این رندر نشان می‌دهد که پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 آن حالا در کجا قرار گرفته است. البته در این رندر موتور به‌صورت عرضی در جلوی NSX نصب شده که تأثیری منفی بر توزیع وزن خودرو می‌گذارد.

 

آستون‌مارتین DBS

محل پیشرانه: عقب

آستون‌مارتین برای چندین دهه است که به ساخت بهترین گرند توررهای موتور جلوی دنیا مشغول است. بااین‌حال طی سال‌های اخیر این شرکت با مدل‌های والکری و والهالا، روی سوپراسپرت‌های موتور وسط تمرکز کرده است؛ اما در این رندر، پیشرانهٔ V12 مدل DBS به عقب خودرو منتقل شده است که قطعاً هیچ‌گاه به واقعیت تبدیل نخواهد شد.

 

تویوتا سوپرا

محل پیشرانه: وسط

اگر پیشرانهٔ تویوتا سوپرا به وسط منتقل شود چیز بدی از آب درنمی‌آید؛ اما در این رندر هرچند طراح ادعا می‌کند سوپرا را به‌صورت موتور وسط طراحی کرده ولی به نظر می‌رسد پیشرانهٔ شش سیلندر خطی آن روی چرخ‌های عقب قرار گرفته باشد. به همین دلیل، در اینجا سوپرا بیشتر شبیه خودرویی موتور عقب به نظر می‌رسد.

 

پورشه ۹۱۱

محل پیشرانه: وسط

اصالت پورشه ۹۱۱ موتور عقب بودن آن است و اگر پیشرانهٔ آن جایی غیر از عقب نصب شود حتی شاید نتوان آن‌را ۹۱۱ دانست. بااین‌حال در این رندر پیشرانهٔ ۹۱۱ به وسط خودرو منتقل شده که احتمالاً هرگز رنگ واقعیت نخواهد گرفت. البته کسانی که یک پورشهٔ موتور وسط می‌خواهند می‌توانند مدل کیمن را انتخاب کنند.

 

نیسان GT-R

محل پیشرانه: وسط

نیسان GT-R در دنیای خودرو یک اثر باستانی محسوب می‌شود و در حال حاضر بسیار دوست داریم سازندهٔ ژاپنی زندگی جدیدی به این گودزیلا ببخشد. شاید موتور وسط شدن GT-R هم ایدهٔ بدی نباشد زیرا بخش عقبی کشیدهٔ آن برای جای دادن یک موتور V6 مناسب به نظر می‌رسد.

 

فورد موستانگ

محل پیشرانه: وسط

یک ماسل کار اصیل مثل فورد موستانگ هرگز نمی‌تواند موتور وسط باشد ولی در دنیای رندرها همه‌چیز امکان دارد. هرچند به‌احتمال‌زیاد در واقعیت هیچ‌گاه موستانگ موتور وسط را نخواهیم دید اما درهرحال جای دادن یک موتور V8 بزرگ در پشت کابین موستانگ می‌تواند بسیار دشوار باشد.

 

دوج وایپر

محل پیشرانه: عقب

تاکنون رندرهای زیادی از وایپر موتور وسط دیده‌ایم اما این رندر متفاوت است زیرا موتور وایپر را به عقب منتقل کرده است. البته اگر پیشرانهٔ غول‌پیکر و سنگین وایپر روی چرخ‌های عقب قرار گیرد، هرچند در خط مستقیم شتاب فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند اما هندلینگ فاجعه‌باری را به همراه خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    سلام ببخشید میشه یکی توضیح بده باهم دیگه چه فرقی دارن وکدوم بهتره

    1. ♤Angus_812♤

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      برای ماشین های هایپرکار موتور وسط بهتره چون بهترین تقسیم وزنو داره
      برای ماشین‌های اسپرت موتور عقب بهتره چون اونا سیستم فرمون پیچیده ای دارن باید توازن بین عقب و جلو هماهنگ باشه
      ماشینهای دیگه که موتور جلو هستن بخش جلویی چسبندگی بیشتری داره و تقریبا بهتر موقع پیچیدن از اون دو ترکیب هستن

    2. محمود

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (28 ديدگاه)

      از طراحی سوپرا اصلا خوشم نیومد

  2. مهدی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    از اون dbs خوشم اومد
    اکو‌‌را هم عالی شده

  3. VIPER

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    وایپر ،911و سوپرا فاجعه
    فک کن با اون کاپوت دراز موتور سوپرا و واپر پشت کابین باشه

  4. فری

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    از وایپر خوشم آمد

  5. ارشیاsvj

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    اخ اگه اون DBS موتور عقب یا وسط بود چی میشد???

  6. Hamidreza

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    DBS!

  7. Sajjad

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    وایپر نیاز به این تغییر سبک داشت
    و یه افزایش کیفیت
    یه انقلاب پر هزینه لازم بود تا وایپر بازم زنده بمونه

  8. سینا BMW

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    ۹۱۱ و وایپر خوب نبودن، ۹۱۱ فلسفش کوچیک بودنه ( یا حداقل اینطوری به نظر بیاد)، موستانگ خوب به نظر میرسه ولی با موتور جلو کم هزینه تره

  9. آریا ماشین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    آکورا و ۹۱۱ و موستانگ و وایپر بد شدن ، در ضمن لطفا به وایپر و موستانگ و ۹۱۱ دست نزنین که بدجور خراب کردین
    بقیه خوبن

  10. ferrari_lvr

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (947 ديدگاه)

    وایپر و ماستنگ رو اصلا دوست ندارم
    ولی dbs خوبه

  11. میلاد

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من که نفهمیدم محل پیشرانه عقب و وسط چه فرقی دارن از نظر من جفتشون عقبن

  12. Farzad

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    چه افتضاحی ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا