وقتی حرف از یک برنامهٔ تلویزیونی خودرویی میشود، اولین اسمی که به ذهن میآید، تاپ گیر است. دوران مدرن تاپ گیر که در سال ۲۰۰۲ آغاز شد، ایدهٔ جرمی کلارکسون و تهیهکنندگی اندی ویلمن بود که کلارکسون را به همراه جیمز می و ریچارد هموند به شهرت جهانی رساند. در این برنامه بهترین خودروهای جهان با طنز و کمدی بررسی میشوند اما در همین حال، خود کلارکسون هم خودروهای بسیار جذابی در اختیار دارد. البته او بهندرت در مورد گاراژ شخصی خود صحبت میکند ولی بااینحال لیستی از ۱۰ خودروی جذاب را در اختیار داریم که کلارکسون بهطور پراکنده در صحبتها و توئیتهای خود از آنها نام برده است؛ بنابراین در این مطلب به جذابترین خودروهای این مجری دوستداشتنی نگاهی خواهیم داشت.
آلفارومئو GTV6
آلفای قرمزرنگی که این مطلب را آغاز میکند، دومین GTV6 است که به گاراژ کلارکسون راه یافته است. همچنین این همان خودروی مورداستفاده در سفر جادهای اسکاتلند در فصل سوم گرند تور است. وی در آن قسمت گفت: وقتی این برنامهها را به پایان میرسانیم، این ماشینها هم در جایی که من نمیدانم به پایان میرسند ولی میدانم این ماشین در کجا به پایان خواهد رسید: در خانهٔ من.
آستونمارتین ویراژ
ویراژ که از ونتیج و DB9 بزرگتر است، میتواند آستونمارتین ایدهآلی برای کلارکسون بزرگ جثه باشد. با توجه به علاقهٔ وی به آستونمارتین و پیشرانهٔ V12 بزرگ در زیر کاپوت، عجیب نیست که مالک یک ویراژ است.
بامو M3 CSL
«بیان نهایی بامو». این عبارتی است که کلارکسون برای توصیف این نسل مدل نمادین M3 و بهطور خاص مدل CSL گفته است. البته مطمئناً مکان رانندگی هم به این توصیف کمک کرده است زیرا کلارکسون برای اولین بار در تاپ گیر با این بامو در «جزیرهٔ من» که در آن محدودیت سرعت وجود ندارد رانندگی کرد اما احتمالاً این تنها تجربهای نبوده که او را مجاب کرده تا CSL را به گاراژ خودش راه دهد.
فراری F355
هر کلکسیون خودرویی بدون فراری ناقص خواهد بود. جرمی کلارکسون F355 را آنقدر دوست داشت که پس از آزمایش در تاپ گیر، تصمیم به خرید یک دستگاه از آن گرفت اما نهایتاً خیلی از این خرید خوشحال نشد زیرا نهتنها با سقف قابل جابجایی F355 مشکل داشت بلکه با این خودرو بارها توسط پلیس متوقف شد.
فورد اسکورت RS کاسورث
فورد اسکورت کاسورث آرزوی هزاران کودک در اوایل دههٔ ۹۰ میلادی بود. این یک هاچبک داغ قدرتمند، تهاجمی و پرورشیافتهٔ رالی با سامانهٔ چهارچرخ محرک بود و تعجبی ندارد که کلارکسون یک دستگاه از آنرا در اختیار دارد.
فورد GT
فورد GT یک خودروی عالی به نظر میرسید اما وقتی کلارکسون یک دستگاه از نسل اول این ماشین را خریداری کرد، بهزودی متوجه شد که GT برای جادههای بریتانیا بیشازحد عریض است، بسیار تشنهٔ بنزین است و مشکلات الکتریکی زیادی دارد که این ایرادات نهایتاً به فروش خودرو انجامید.
مکلارن 675LT
اندکی پس از خشک شدن جوهر قرارداد گرند تور با آمازون، یک مکلارن 675LT نو به کلارکسون تحویل داده شد. امیدواریم وقتی هموند و می خانهٔ جرمی را در فصل سوم گرند تور منفجر کردن این سوپراسپرت در آنجا نبوده باشد.
مرسدس CLK63 سری سیاه
خودروی شخصی که کلارکسون بیشتر از همه در مورد آن صحبت میکرد مرسدس CLK63 سری سیاه بود. وی با وجود مشکلات مکرر باطری، مدام این ماشین دود کردن لاستیک را ستایش میکرد؛ اما بااینحال کلارکسون در یک توئیت از فروش این خودرو خبر داد و نوشت: «این یک روز ناراحتکننده است. من AMG سیاه خود را فروختم».
فولکسواگن گلف GTI
این که کلارکسون مالک یک فولکسواگن گلف GTI است را مستقیماً از توئیت او در مورد رسوایی دیزلگیت سال ۲۰۱۵ فهمیدیم. وی در آن زمان در توئیت گفت: «من از خودروی جدیدم بسیار خوشحالم».
ولوو XC90
گفته میشود که کلارکسون طی سالهای گذشته چندین دستگاه ولوو XC90 داشته است. او پس از بررسی نسل دوم این کراساوور سوئدی اعلام کرد که طرفدار XC90 است؛ بنابراین به نظر میرسد کلارکسون نسل دوم این ماشین که از هر لحاظ بهبود یافته را هم خریداری کرده است.
مازیار
۱۷ آذر ۱۳۹۹چقدر جذابه کاسورث?
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۱۸ آذر ۱۳۹۹خیلی خوبه
Ahmedreza2002
۱۷ آذر ۱۳۹۹اقای کلارکسون او ب ام و نقره ای که سواری نهایت یک ب ام و (بعلاوه2002) و رویای سال های جوانی منه
Aria
۱۷ آذر ۱۳۹۹این بدبختم ۶۰ سالشه الان از زندگیش لذت نبره کی ببره?
Ahmedreza2002
۱۷ آذر ۱۳۹۹از الان تا اخر عمرش
ما ک بخیل نیستیم!
Hadi
۱۷ آذر ۱۳۹۹اون clk و فورد GT خیلی حیف شدن…
سلیقش خوبه ولی تو گاراژش جای یک ماشین خالیه که اون جناب 911 هستش?
Aryan kia
۱۷ آذر ۱۳۹۹جرمی زیاد از پورشه خوشش نمیاد
زیزیگولو
۱۷ آذر ۱۳۹۹فورد GT اون وسط مثل الماس میدرخشه
Kf
۱۷ آذر ۱۳۹۹کلارکسون مدام دود کردن لاستیک هایش را ستایش میکرد.چیزی که سری سیاه روش تمرکز میکرد اما
الان شده چسبندگی فوق العاده نه این که بد باشه اما اون حس رو شاید دیگه نداشته باشه
R@min
۱۷ آذر ۱۳۹۹البته فک کنم traction control داشته باشه. با یه خاموش کردن میشه لاستیکارو به آتیش کشید
Sina
۱۸ آذر ۱۳۹۹خوشبختانه روی GT سری سیاه جدید روی دود کردن لاستیک و این کار ها هم تمرکز کردن، که باعث میشه از GT R که نسخه قبلی این بود د جرمی خودش بررسی کرد و به نظر که راضی نبود خیلی بهتر باشه
Alfa
۱۷ آذر ۱۳۹۹GTV6 و ویراژ و F335 از همشون بهترن
OMID-LAMBO
۱۷ آذر ۱۳۹۹توی اکانت اینستاگرامش اونتادور اس وی جی رودستر ، آستون مارتین دی بی 11 ، رنج روور ، جگوار ای تایپ ، تراکتور لامبورگینی ، لندرور دیفیندر هم دیده شده !
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۷ آذر ۱۳۹۹اون m3 رووو
??Amin_sto??
۱۷ آذر ۱۳۹۹چقدر مرسدس clk 63 قشنگه، طراحی های قدیمی مرسدس خیلی بهتر از الان بود ، کلا از 2015 به بعد ماشین های مرسدس زشت شدند
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۱۷ آذر ۱۳۹۹اره
زشت نشدن دیگه بنز نیستن…..
حالا از 2021 داره ماشیناشو یکم تغییر میده ببینیم چی میشه
R@min
۱۷ آذر ۱۳۹۹چقدر خوش سلیقس
MOHAMMAD.n.r
۱۷ آذر ۱۳۹۹۱۱ روز دیگه ویژه برنامه گرند تور میاد.
ویژه برنامه ماداگاسکار ۱۸ دسامبر
سامورایی از قله فوجی
۱۷ آذر ۱۳۹۹آره تریلرش رو دیدم جرمی با بنتلی کانتیننتال بود
Bayerische Motoren Werke
۱۷ آذر ۱۳۹۹دارم روز شماری میکنم
لعنتی نمیگذره امروز تازه 7 دسمبر هست
ارشیاSVJ
۱۷ آذر ۱۳۹۹ماشین های خفنی که داره به کنار.
اون خونه ای که به نام خونه ی کلارکسون زدن نابود کردن برای کدوم ب.د.ب.خ.ت.ی. بود به نظر شما؟!?????
سامورایی از قله فوجی
۱۷ آذر ۱۳۹۹فک کنم یه لندروور دیفندر هم داره خودش تو پیج اینستاگرامش گذاشته بود
بهنام
۱۷ آذر ۱۳۹۹فکر کنم هیج احدالناسی نمیتونه زیباتر از اون M3 ماشینی خلق کنه واییییی. اون F355 چقدر نازه! آستون ویراژ هم بدجور قشنگه. در کل این اورانگوتان (لقبی که اون دوتا همکارش به شوخی بهش دادن) چه گاراژی داره!!
دانیال
۱۷ آذر ۱۳۹۹این نسل از M3 زیباترین ب ام و تا الانه (نظر شخصی)
حسین دهمرد
۱۷ آذر ۱۳۹۹ولوو کراس اوره یا استیشن؟ ارتفاع فنراش بلنده ولی اتاقش به استیشن میخوره. شایدم تو عکس اینجوری به نظر میرسه ما که از نزدیک ندیدیم.
Mr.X
۱۷ آذر ۱۳۹۹اینکه عاشق مک لارن P1 و سنا هست. پس چرا هیچی تو پارکینگش نیست؟
مهرداد كمال
۱۷ آذر ۱۳۹۹بامو M3 CSL
رو با بی ام و سری ۴ امروزی مقایسه کنین خدایی خیلی جذاب بوده
محمد
۱۷ آذر ۱۳۹۹دوستان یه سوال
اگه کسی میدونه لطفا جواب بده
میشه موتور و جعبده دنده و کلا کاپوت یه کلاسیک رو در اورد و جاش ایرانی گذاشت؟؟؟
مثلا یه بی ام و 2002 بخری بعد همه چیز داخلش رو پارس بذاری؟؟ ظاهر کلاسیک رو داشته باشی ولی مشکلات کلاسیک و خرج هاش رو نداشته باشی
اگه اطلاع دارید بگید
مرسی
مازیار
۱۷ آذر ۱۳۹۹اینکار اگه غیرممکن نباشه بسیار مشکل هست و در مورد ۲۰۰۲ قطعا غیر ممکن چون ابعادش خیلی کوچکتر از پژو هست
چون طراحی موتور و گیربکس و اتاق دقیقا باهم هماهنگ هست و حتی اختلاف چند سانتیمتر ممکنه مشکل ساز بشه حتما درمورد مشکلات موتور EF7 در کاپوت سمند شنیدین
شخصا فکر میکنم اگه کسی بخواد تا این حد تغییرات ایجاد کنه قطعا اون علاقه و پشتکار رو هم داره که دراینصورت شاید بازسازی یه ۲۰۰۲ با همون موتور و گیربکس خودش راه بهتری باشه ضمن اینکه کم هزینه تر هم هست ( نسبت به اون تغییرات که اشاره کردید اگر هم شدنی باشه )
Mf1
۱۷ آذر ۱۳۹۹استون bmw m3 وفورد gt بهترین انتخابش بود یکی از دلایل محبوب بودن bmw m3 اونم بازی مواست وانتد ۲۰۰۵ هستش بنظرم من بهترین bmw ساخته شده همین m3هستش هم طراحی وهم صدای زیبایی داشت
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۱۷ آذر ۱۳۹۹چه خوش سلیقهست جرمی کلارکسون
واقعا ماشین های خوبی داره…..
یاس ی
۱۸ آذر ۱۳۹۹بنز و بی ام که داره به نظرم زیباترینهای این مقاله بودن. پف گلگیر بنز سی ال کا خودش دنیایی داره. در کل سلیقه خاص و خوبی داره خیلی از ماشینها را دوست داره ولی واسه گاراژش چیزهای به خصوصی میخره. لعنتی دوست داشتنیه.