انتخاب بهترین خودروی پاک انتخاب سادهای به نظر میرسد و تنها کافی است به کمترین مصرف یک خودرو یا بیشترین برد حرکتی محصولی الکتریکی نگاه کرد تا خودروی مناسب را انتخاب نمود؛ اما خب فاکتور هیجان چه میشود؟ CarBuzz میخواسته در اعطای این بخش از جوایز خود نه تنها خودروی کممصرفی را انتخاب کند بلکه فاکتور تجربه رانندگی لذتبخش و هیجانانگیز نیز در آن دخالت داشته باشد. حفظ کره زمین با راندن خودرویی کممصرف و درعینحال جذاب منافاتی ندارد، دارد؟!
دو خودرویی که از راه یافتن به مرحله نهایی بازماندند پورشه تایکان و تویوتا کرولا هیبرید بودند. CarBuzz میخواست تایکان را در لیست خود جای دهد اما به خاطر اینکه فعلاً آن را تست نکرده و فروشش نیز فعلاً آغاز نشده از این کار خودداری نمود. کرولا هیبرید نیز خودروی بسیار خوبی است اما خودروی دیگری که امسال تست شد نقش سدانی جذاب را بازی کرد و یک تویوتای هیبریدی دیگری نیز وجود دارد که حس شد امسال نقش مهمتری را داشته و به همین خاطر آن خودرو به مرحله فینال راه یافته است.
- فینالیست: تسلا مدل ۳
تسلا مدل ۳ واضحترین انتخاب این لیست بوده است و دلایل خوبی نیز دارد. هیچ خودروی الکتریکی دیگری با این قیمت نمیتواند از نظر محدوده حرکتی یا پرفورمنس با مدل ۳ رقابت کند. مدل برد بلند این خودرو با یکبار شارژ مسافت ۵۲۳ کیلومتری را طی کرده و البته نسخه پرفورمنس آن نیز شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیهای دارد. تسلا جزو برترین خودروسازان در استفاده از تکنولوژیهای مدرن بوده و به همین خاطر است که مدل ۳ در بخش فینال پیشرفتهترین خودروی سال ۲۰۱۹ نیز حضور داشته است.
خب پس چرا مدل ۳ برنده نهایی این جایزه نشد؟ مدل پایه ۳۵ هزار دلاری که تسلا قول عرضهاش را داده بود با تأخیرهای بسیار و آنهم بهصورت نصفه و نیمه موجود بوده و هماکنون ارزانترین نسخه این خودرو پیش از اعمال مشوقها قیمتی حدود ۴۰ هزار دلار دارد. البته این قیمت با متوسط قیمت خودروهای صفرکیلومتر سال ۲۰۱۹ فاصله زیادی ندارد اما ما میخواهیم خودروی پاک و هیجانانگیز امسال قیمت مناسبتری داشته باشد. همچنین فکر نمیکنیم که همه آمادهی استفاده از خودروهای الکتریکی باشند زیرا این دست از خودروها کمتر از ۲ درصد از سهم بازار خودروی آمریکا در سال جاری را به خود اختصاص دادهاند.
- فینالیست: هوندا اینسایت ۲۰۱۹
نسل دوم هوندا اینسایت را به یاد میآورید؟ یک خودروی زشت و فراموش شده! هوندا هم ترجیح داد آن خودرو را فراموش کند و سومین نسل این خودرو را با ظاهری زیبا عرضه نماید. اینسایت هماکنون جایگزین مدل سیویک هیبریدی در سبد محصولات هوندا شده است. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری و واحدی الکتریکی است که قدرت ۱۵۱ اسبی دارند. به لطف این قدرت شاهد ایجاد شتاب ۷.۷ ثانیهای هستیم که حدود ۲ ثانیه سریعتر از تویوتا پریوس میباشد.
اینسایت جدید نه تنها پرفورمنس بهتری در مقایسه با پریوس دارد بلکه زیباتر از آن نیز میباشد. سواری این خودرو نیز هیجانانگیزتر است. در جایی که سواری و حس و حال پریوس شبیه اتوبوسهای شهری است، اینسایت هندلینگی شبیه سیویک را به نمایش میگذارد. این خودرو مصرف سوخت مناسبی داشته و قیمت پایه آن ۲۲۹۳۰ دلار میباشد.
- برنده: تویوتا راو ۴ هیبرید ۲۰۱۹
به عنوان پرفروشترین خودروی غیر پیکاپ آمریکا، تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ قاعدتاً پشت سر فورد F-150، رم ۱۵۰۰ و شورولت سیلورادو قرار میگیرد. زمانی که CarBuzz برای اولین بار پشت فرمان پنجمین نسل این شاسیبلند نشست خیلی تحت تأثیر مدل بنزینی قرار نگرفت اما نسخه هیبریدی کاملاً متفاوت بود. دلیل آنهم استراتژی مهم تویوتا در استفاده از پرفورمنس برای مدلهای هیبریدی میباشد.
مدل بنزینی راو ۴ از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۲۰۳ اسبی و گیربکس ۸ سرعته ای استفاده کرده که ترکیب آنها صدای زیاد و قدرت کم را ارائه میکنند؛ اما پیشرانه ۴ سیلندر در نسخه هیبریدی تنها ۱۷۹ اسب بخار داشته ولی خب یک واحد الکتریکی آن را حمایت کرده و قدرت کل ۲۱۵ اسبی به دست میآید. یک گیربکس CVT نرم نیز به این پیشرانه کمک میکند.
اگرچه نسخه بنزینی راو ۴ هم مصرف کمی دارد اما مدل هیبریدی بهتر از آن عمل میکند. از آنجایی که راو ۴ تنها شاسیبلند لیست است بنابراین جادارترین آنها نیز محسوب شده و درعینحال بسیار خوش قیمت نیز میباشد زیرا قیمت پایهاش تنها ۲۸۳۵۰ دلار است. راو ۴ به عنوان یکی از پرفروشترین خودروهای بازار آمریکا شایستگی دریافت این جایزه را دارد.
MAHDI
۱۴ دی ۱۳۹۸تویوتا راوو4 کابین پخته و جذابی داره.
ممد ژانگولر
۱۴ دی ۱۳۹۸خداوکیلی حق تسلا ۳ بود برنده بشه. این ماشینو من از نزدیک دیدم
این ماشین سرشار از تکنولوژیه
Mohammad
۱۴ دی ۱۳۹۸تسلا همه جا کاندید داره
Elmiraj
۱۴ دی ۱۳۹۸با 40 هزار دلار هیچ گزینهای بهتر از Model 3 وجود نداره…
meysam
۱۴ دی ۱۳۹۸من این نسل هوندا اینسایت رو از نزدیک دیدم. خیلی خوشگله. واقعا از تو عکسش نمیشه به زیبایی این ماشین پی برد. بخصوص داخل کابینش که نشستم واقعا واقعا با کیفیت و سطح بالا بود. متاسفانه یه مسافت کم درحد 400 متر باهاش یه دوری زدیم و من شاگرد نشسته بودم. واقعا ماشین باحالی بود. اتاق بی صدا، فنربندی نرم، موقعی که رفیقم میخواست بپیچه تو کوچه هم کمی سرعتش بالا بود ولی اصلا حس بدی نداشتم. پریوس تا حالا سوار نشدم ولی از نظر طراحی پیش این تو آفسایته. واقعا حلالشون باشه این پولایی که میگیرن بابت همچین طراحی و کیفیتی.
سورنا
۱۴ دی ۱۳۹۸این هوندا عجب چیزیه ندیده بودم تا حالا
ولی هم ظاهر هم قیمت عالیه
فنیشم رضایت بخش باشه دیگه عالیتر میشه
Ali a
۱۵ دی ۱۳۹۸هر سه گزینه عالی…ولی برای ما rav4 بهترین انتخابه.