بوگاتیپاگانیپورشهچشم اندازفراریمک لارن

راند آخر جنگ هایپرماشین‌ها

سرانجام سه‌گانه بی‌نظیر ۵ هایپرماشین برتر دنیا به پایان رسید و پیست و خط مستقیم درگ میزبانی باشکوه خود را به سرانجام رساندند.

hyper5

hyper5

hyper5
قبل از مشاهده این قسمت که به‌تازگی منتشر شده ۳ نکته را مدنظر قرار دهید: اول این‌که خودروها تحت مالکیت خصوصی بوده و به هیچ عنوان از طرف کارخانه شرکت نکرده‌اند. دوم همگی توسط یک راننده حرفه‌ای هدایت می‌شوند تا بحث تفاوت توانایی راننده‌ها پیش نیاید و شبهه‌ای باقی نماند. سوم هم این‌که هر ۵ خودرو کاملاً استاندارد بوده (ازجمله لاستیک‌ها) و هیچ تغییری در آن‌ها صورت نگرفته است.

HYPER 5 First Part
World’s Top 5 Hypercars Are Ready For An Epic Battle
در این قسمت افسانه‌ها دوبه‌دو در خط مستقیم درگ رقابت می‌کنند، برنده‌هایشان به مصاف هم می‌روند و برنده‌ی نهایی شانه‌به‌شانه‌ی بوگاتی ویرون SS قرار می‌گیرد. البته چنین روشی برای یک رقابت خوب و منصفانه در چنین سطح بالایی از خودروها اصلاً جالب به نظر نمی‌رسد چون بسیار سطحی و ابتدایی است و عمیقاً نیاز به یک طرح قوی را برای مصاف و مبارزه‌ای سنگین در ذهن بیننده (حداقل بیننده‌هایی که رگه‌هایی از تفکر انتقادی و شاید کمی بدبینانه در خود دارند) ایجاد می‌کند.
HYPER 5 First Part
World’s Top 5 Hypercars Are Ready For An Epic Battle
به‌هرحال از سخن اضافه و نیز اعلام نتایج پرهیز می‌کنم تا با هیجان بیشتری به تماشای این قسمت بنشینید. البته بهتر است قبل از شروع ویدئو، خودتان برنده را حدس بزنید.


[دانلود ویدئو]


[دانلود ویدئو]


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۷۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    درسته ک هر سه کمپانی جهش زیادی رو ب پیشرفت داشتن با این سه محصول اما فکر میکنم هر کدوم مسیر خودشون رو طی کردن. پورشه یه ماشین کامل و کم نقص تولید کرد ک شاید تنها ایرادش این باشه ک خیلی هیجانی نیست مکلارن هم حس میکنم میخواست فقط یک موشک تولید کنه ک تو دورهای میانی شاید هیچ رقیبی نداشته باشه ولی خب بدون ایراد نیست و هرکی تستش کرده از کوبش و سواری بیش از حد آزار دهندش گفته. فراری هم با اینکه از تکنولوژی هیبرید استفاده کرده اما حس میکنم مثل همیشه تاکید خاصی رو این قضیه داره ک حس کلاسیک و خالص بودنش حفظ بشه. فراری همیشه میدونه چطور بهترین باشه

  2. احمد باقری

    ۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    وقتی چشمها بسته باشه، همینه، من جوابم رو دادم. هر چیزی رو فدای هر چیزی کردن جالب نیست، نه اینکه برنده شدن پورشه رو دیده باشم و بخوام بهانه بیارم، خودت هم بهتر میدونی که مدتها قبل از اینکه مسابقه ای باشه و برنده ای باشه، همه حرفهای لازم رو زدم، پورشه هر چی هم که باشه، از نظر ظاهر و نمای جلو، یکی از مزخرف ترین ماشینهاست و فقط واژه مزخرف لایق پورشه هست، چون هیچ هزینه ای برای طرحی درست و حسابی نمی کنه، شما بوگاتی رو ببین، چه ابهت و شکوهی داره. شما پاگانی روببین، آدم کیف می کنه. شما فراری رو ببین، از دیدنش سیر نمیشی. شما مکلارن رو ببین، با آدم حرف میزنه، ولی همونجوری که در بالا گفتم شما اول باید بری در مورد علم طراحی، آیرودینامیک و سرعت، مطالعه بکنی و بعد بیای نظر بدی، اگه بوگاتی هم مثل پورشه، ارتفاع کاپوت رو پایین میاورد به طوری که وسط پایین تر از بقیه جاها باشه و قیافه اش رو به گند می کشید، مسلما حجم برخوردی ماشین با هوا کمتر شده و سریعتر می شد. اینو یه بچه دبستانی هم میدونه، چرا موشک به شکل مخروط هست و حجم برخورد جلوش با هوا خیلی کمه، به خاطر این که سرعتش بالا بره، اما چرا بوگاتی این کار رو نمیکنه، اگه فکر می کنی نمیتونه خیلی ساده فرض کردی، به خاطر اینه که گند می خوره به هر چی ظاهر ماشین. بوگاتی با اون نمای جلوی خشن، با اون ابهت مثال زدنی، بوگاتی هست، نه اینکه یک مدل پایین بوگاتی رو بیارن و با 918 ای که فقط روی سرعت کار کرده و از همه چی زده تا سریعتر باشه، یک مسابقه غیر رسمی و بدون استناد رو انجام بدن که هیچ سندیتی نداره. شما اگر یکبار مغز کلام منو می گرفتی، بعد از این همه بار که در مورد پورشه نوشتم دیگه باید متوجه می شدی که من بارها گفتم که پورشه از نظر فنی یکی از بهترینهاست، میتونی بری کامنتهای قبلی منو ببینی، ولی زیبایی و ظاهر فاکتور مهمی هست که پورشه هیچ رنگی ازش نبرده و فقط با کاهش ارتفاع و خراب کردن جلوی ماشین و قوس قورباغه ای دادن، سعی میکنه سریعتر باشه، ولی من اگر بخوام انتخاب کنم، به ظاهر هم به اندازه چیزهای دیگه اهمیت میدم و نه چشمهام رو مثل خیلی های دیگه به روی واقعیت می بندم و نه تعصبی روی برند خاص یا ماشین خاصی دارم. هر زمان بنز هم بد عمل کنه، میگم بد عمل کرده، ولی شما و امثال شما کسانی هستید که اگه پورشه سالها هم همین طراحی رو داشته باشه، میگین به به، چرا؟ واقعا چرا؟ به خاطر اینکه کم نیارین و فکر می کنید اگر پورشه بد عمل کرده، یعنی شخصیت و اعتبار شما زیر سوال رفته، در حالی که شخصیت و اعتبار شما دست خود شماست و ربطی به شخص یا برند خاصی نداره. باید یکبار هم که شده، قبول کنید طراحی پورشه، در مقابل پاگانی، فراری، بوگاتی، مرسدس AMG GT S و …، بسیار ضعیف هست و اون ابهت و خشونت خاص یک ماشین سوپر اسپرت رو نداره.

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. مک میسل

      ۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      {…}lمفت نزنید لطفا…
      ماشین های سوپر اسپرت اصول طراحیشون رو ایرودینامیک هستش نه روی خوشگلی
      ماشین زیبا میخوای جولیتا اونجا حاضره.و این هم از ضعف بوگاتی هستش که نمیتونه یه ماشین درست کنه که ایرودینامیک باشه.918 رو کاملا بر اصول ایرودینامیک ساختن.حتی باله عقبش هم به خاطر اینه که شتاب ثانویه زیاد بشه.

      1. Hemn

        ۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (101 ديدگاه)

        ماشالله مهندس ?

  3. reza918

    ۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (90 ديدگاه)

    **918 ای که فقط روی سرعت کار کرده و از همه چی زده تا سریعتر باشه**!!!؟
    داداش مطمعنی که درباره 918 حتی اندازه سر سوزن اطلاعات داری؟؟قیافش زشته؟
    یک مدل پایین بوگاتی؟؟مگه مدلی بالاتر از سوپر اسپرت هم داریم؟؟

  4. مهدی عروجی

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا تست خوبی بود من عاشق همه خودروها بودم . به برد و با خت کاری ندارم ولی یک خودرو میدرخشید و اون خودرو یی نبود جز بوگاتی

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. saman ne

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقای احمد باقری عزیز نظر شما نشون میده که آماتور هستی و به خاطر یه طرفداری یا بیزاری ساده از ماشینا قضاوت میکنی اگه واقعا میشه خودرویی با موتور 16 سیلندر 8 لیتری با 10 رادیاتور برای سرد کردن موتورش ساخت که طراحی و آیرودینامیکش بهتر باشه مطمئن باش بوگاتی حتما اینکارو میکرد در ضمن کی گفته آیرودینامیکش ضعیفه حالت دوکی شکل بوگاتی خودش جریان های بیضی شکلی کنار ماشین میسازه و نیروی پایین بر بیشتری هم تولید میکنه اسپویلر عقبشم یکی از پیشرفته ترین اسپویلرای دنیای ماشیناس

  6. OMID

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین های عالیی وجود دارند اما جای پاگانی نیست

  7. OMID

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اما پورش وبوگات و فراری ومک بهترین های دنیاست که میتوان داشت

  8. حسین

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگه مسیردرگ بیشتربود لافراری وp1 نفسشونو میگرفتن

  9. محمد عشق ماشین

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هنوز فیلمارو ندیدم ولی جای کوینیگزگ آر یا وان ۱ خالیه .
    درضمن لامبورگینی هم باید یکی میومد . یا المنتو یا هوراکان یا رودستر .
    سالین هم ماشینای قوی داره . لایکان هایپر اسپورت هم نبود .

    1. In the memory of enzo

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      لامبو اصلا در سطح اینا نیست عزیز هیچ حرفی برای گفتن نداره باید بره تو خیابونا صدای اگزوز در بیاره

      موافقم 2
      مخالفم 1
  10. mohammad-fm480

    ۲۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا جای گونیگزگ 1:one خالی بود

  11. فرید

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درگ جالبی بود اما خودرو های سوپر اسپورت دیگر هم جای خالیشون حس میشه مثل اگرا…من به شخصه طرفدار سفت کوینیگزک هستم…مخصوصا وان…به نظر من حتی ممکن بود رو دست 918 هم بزنه…

  12. امیر

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من اصلا از بوگاتی خوشم نمی آدونمی دونم چجوریه که همه عاشق این ماشین شدن در عوض من طرفدار مکلارن هستم اونم پروپا قرص وآهنین.بانظر آقا حسین هم موافقم. روی کاغذ شاید بوگاتی و918 بهتر باشن ومک لارن یا فراری لافرای کم بیارن ولی باید تو جاده ببینیم کی بهتره معلومه مکلارن

    1. In the memory of enzo

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      لافراری ۲ صدم ثانیه کم داشت که از ۹۱۸ جلو بزنه ینی یه اشتباه کوچیک رانندگی ولی پی وان با اختلاف زیادی از پورش و لافراری سوم شد.
      به مورد دیگه اینه که اگر مسیر درگ بیشتر بود حتما لافراری از پی وان برنده میشد

  13. In the memory of enzo

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    در واقع برای سریعترین لپ باید اینجوری رتبه بندی میشد که :
    1. 918 & Lafferari
    2.mclaren
    3.veyron
    4.pagani

  14. Fardad

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان توجه داشته باشید که فاصله پیست درگ خیلی کوتاه بود وگرنه مکلارن به طور حتمی برنده می شد چون من مسابقه اش را دیده ام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا