سرانجام سهگانه بینظیر ۵ هایپرماشین برتر دنیا به پایان رسید و پیست و خط مستقیم درگ میزبانی باشکوه خود را به سرانجام رساندند.
قبل از مشاهده این قسمت که بهتازگی منتشر شده ۳ نکته را مدنظر قرار دهید: اول اینکه خودروها تحت مالکیت خصوصی بوده و به هیچ عنوان از طرف کارخانه شرکت نکردهاند. دوم همگی توسط یک راننده حرفهای هدایت میشوند تا بحث تفاوت توانایی رانندهها پیش نیاید و شبههای باقی نماند. سوم هم اینکه هر ۵ خودرو کاملاً استاندارد بوده (ازجمله لاستیکها) و هیچ تغییری در آنها صورت نگرفته است.
در این قسمت افسانهها دوبهدو در خط مستقیم درگ رقابت میکنند، برندههایشان به مصاف هم میروند و برندهی نهایی شانهبهشانهی بوگاتی ویرون SS قرار میگیرد. البته چنین روشی برای یک رقابت خوب و منصفانه در چنین سطح بالایی از خودروها اصلاً جالب به نظر نمیرسد چون بسیار سطحی و ابتدایی است و عمیقاً نیاز به یک طرح قوی را برای مصاف و مبارزهای سنگین در ذهن بیننده (حداقل بینندههایی که رگههایی از تفکر انتقادی و شاید کمی بدبینانه در خود دارند) ایجاد میکند. بههرحال از سخن اضافه و نیز اعلام نتایج پرهیز میکنم تا با هیجان بیشتری به تماشای این قسمت بنشینید. البته بهتر است قبل از شروع ویدئو، خودتان برنده را حدس بزنید.
درسته ک هر سه کمپانی جهش زیادی رو ب پیشرفت داشتن با این سه محصول اما فکر میکنم هر کدوم مسیر خودشون رو طی کردن. پورشه یه ماشین کامل و کم نقص تولید کرد ک شاید تنها ایرادش این باشه ک خیلی هیجانی نیست مکلارن هم حس میکنم میخواست فقط یک موشک تولید کنه ک تو دورهای میانی شاید هیچ رقیبی نداشته باشه ولی خب بدون ایراد نیست و هرکی تستش کرده از کوبش و سواری بیش از حد آزار دهندش گفته. فراری هم با اینکه از تکنولوژی هیبرید استفاده کرده اما حس میکنم مثل همیشه تاکید خاصی رو این قضیه داره ک حس کلاسیک و خالص بودنش حفظ بشه. فراری همیشه میدونه چطور بهترین باشه
وقتی چشمها بسته باشه، همینه، من جوابم رو دادم. هر چیزی رو فدای هر چیزی کردن جالب نیست، نه اینکه برنده شدن پورشه رو دیده باشم و بخوام بهانه بیارم، خودت هم بهتر میدونی که مدتها قبل از اینکه مسابقه ای باشه و برنده ای باشه، همه حرفهای لازم رو زدم، پورشه هر چی هم که باشه، از نظر ظاهر و نمای جلو، یکی از مزخرف ترین ماشینهاست و فقط واژه مزخرف لایق پورشه هست، چون هیچ هزینه ای برای طرحی درست و حسابی نمی کنه، شما بوگاتی رو ببین، چه ابهت و شکوهی داره. شما پاگانی روببین، آدم کیف می کنه. شما فراری رو ببین، از دیدنش سیر نمیشی. شما مکلارن رو ببین، با آدم حرف میزنه، ولی همونجوری که در بالا گفتم شما اول باید بری در مورد علم طراحی، آیرودینامیک و سرعت، مطالعه بکنی و بعد بیای نظر بدی، اگه بوگاتی هم مثل پورشه، ارتفاع کاپوت رو پایین میاورد به طوری که وسط پایین تر از بقیه جاها باشه و قیافه اش رو به گند می کشید، مسلما حجم برخوردی ماشین با هوا کمتر شده و سریعتر می شد. اینو یه بچه دبستانی هم میدونه، چرا موشک به شکل مخروط هست و حجم برخورد جلوش با هوا خیلی کمه، به خاطر این که سرعتش بالا بره، اما چرا بوگاتی این کار رو نمیکنه، اگه فکر می کنی نمیتونه خیلی ساده فرض کردی، به خاطر اینه که گند می خوره به هر چی ظاهر ماشین. بوگاتی با اون نمای جلوی خشن، با اون ابهت مثال زدنی، بوگاتی هست، نه اینکه یک مدل پایین بوگاتی رو بیارن و با 918 ای که فقط روی سرعت کار کرده و از همه چی زده تا سریعتر باشه، یک مسابقه غیر رسمی و بدون استناد رو انجام بدن که هیچ سندیتی نداره. شما اگر یکبار مغز کلام منو می گرفتی، بعد از این همه بار که در مورد پورشه نوشتم دیگه باید متوجه می شدی که من بارها گفتم که پورشه از نظر فنی یکی از بهترینهاست، میتونی بری کامنتهای قبلی منو ببینی، ولی زیبایی و ظاهر فاکتور مهمی هست که پورشه هیچ رنگی ازش نبرده و فقط با کاهش ارتفاع و خراب کردن جلوی ماشین و قوس قورباغه ای دادن، سعی میکنه سریعتر باشه، ولی من اگر بخوام انتخاب کنم، به ظاهر هم به اندازه چیزهای دیگه اهمیت میدم و نه چشمهام رو مثل خیلی های دیگه به روی واقعیت می بندم و نه تعصبی روی برند خاص یا ماشین خاصی دارم. هر زمان بنز هم بد عمل کنه، میگم بد عمل کرده، ولی شما و امثال شما کسانی هستید که اگه پورشه سالها هم همین طراحی رو داشته باشه، میگین به به، چرا؟ واقعا چرا؟ به خاطر اینکه کم نیارین و فکر می کنید اگر پورشه بد عمل کرده، یعنی شخصیت و اعتبار شما زیر سوال رفته، در حالی که شخصیت و اعتبار شما دست خود شماست و ربطی به شخص یا برند خاصی نداره. باید یکبار هم که شده، قبول کنید طراحی پورشه، در مقابل پاگانی، فراری، بوگاتی، مرسدس AMG GT S و …، بسیار ضعیف هست و اون ابهت و خشونت خاص یک ماشین سوپر اسپرت رو نداره.
{…}lمفت نزنید لطفا… ماشین های سوپر اسپرت اصول طراحیشون رو ایرودینامیک هستش نه روی خوشگلی ماشین زیبا میخوای جولیتا اونجا حاضره.و این هم از ضعف بوگاتی هستش که نمیتونه یه ماشین درست کنه که ایرودینامیک باشه.918 رو کاملا بر اصول ایرودینامیک ساختن.حتی باله عقبش هم به خاطر اینه که شتاب ثانویه زیاد بشه.
**918 ای که فقط روی سرعت کار کرده و از همه چی زده تا سریعتر باشه**!!!؟ داداش مطمعنی که درباره 918 حتی اندازه سر سوزن اطلاعات داری؟؟قیافش زشته؟ یک مدل پایین بوگاتی؟؟مگه مدلی بالاتر از سوپر اسپرت هم داریم؟؟
آقای احمد باقری عزیز نظر شما نشون میده که آماتور هستی و به خاطر یه طرفداری یا بیزاری ساده از ماشینا قضاوت میکنی اگه واقعا میشه خودرویی با موتور 16 سیلندر 8 لیتری با 10 رادیاتور برای سرد کردن موتورش ساخت که طراحی و آیرودینامیکش بهتر باشه مطمئن باش بوگاتی حتما اینکارو میکرد در ضمن کی گفته آیرودینامیکش ضعیفه حالت دوکی شکل بوگاتی خودش جریان های بیضی شکلی کنار ماشین میسازه و نیروی پایین بر بیشتری هم تولید میکنه اسپویلر عقبشم یکی از پیشرفته ترین اسپویلرای دنیای ماشیناس
هنوز فیلمارو ندیدم ولی جای کوینیگزگ آر یا وان ۱ خالیه . درضمن لامبورگینی هم باید یکی میومد . یا المنتو یا هوراکان یا رودستر . سالین هم ماشینای قوی داره . لایکان هایپر اسپورت هم نبود .
درگ جالبی بود اما خودرو های سوپر اسپورت دیگر هم جای خالیشون حس میشه مثل اگرا…من به شخصه طرفدار سفت کوینیگزک هستم…مخصوصا وان…به نظر من حتی ممکن بود رو دست 918 هم بزنه…
من اصلا از بوگاتی خوشم نمی آدونمی دونم چجوریه که همه عاشق این ماشین شدن در عوض من طرفدار مکلارن هستم اونم پروپا قرص وآهنین.بانظر آقا حسین هم موافقم. روی کاغذ شاید بوگاتی و918 بهتر باشن ومک لارن یا فراری لافرای کم بیارن ولی باید تو جاده ببینیم کی بهتره معلومه مکلارن
لافراری ۲ صدم ثانیه کم داشت که از ۹۱۸ جلو بزنه ینی یه اشتباه کوچیک رانندگی ولی پی وان با اختلاف زیادی از پورش و لافراری سوم شد. به مورد دیگه اینه که اگر مسیر درگ بیشتر بود حتما لافراری از پی وان برنده میشد
مهدی
۳ آذر ۱۳۹۴درسته ک هر سه کمپانی جهش زیادی رو ب پیشرفت داشتن با این سه محصول اما فکر میکنم هر کدوم مسیر خودشون رو طی کردن. پورشه یه ماشین کامل و کم نقص تولید کرد ک شاید تنها ایرادش این باشه ک خیلی هیجانی نیست مکلارن هم حس میکنم میخواست فقط یک موشک تولید کنه ک تو دورهای میانی شاید هیچ رقیبی نداشته باشه ولی خب بدون ایراد نیست و هرکی تستش کرده از کوبش و سواری بیش از حد آزار دهندش گفته. فراری هم با اینکه از تکنولوژی هیبرید استفاده کرده اما حس میکنم مثل همیشه تاکید خاصی رو این قضیه داره ک حس کلاسیک و خالص بودنش حفظ بشه. فراری همیشه میدونه چطور بهترین باشه
احمد باقری
۴ آذر ۱۳۹۴وقتی چشمها بسته باشه، همینه، من جوابم رو دادم. هر چیزی رو فدای هر چیزی کردن جالب نیست، نه اینکه برنده شدن پورشه رو دیده باشم و بخوام بهانه بیارم، خودت هم بهتر میدونی که مدتها قبل از اینکه مسابقه ای باشه و برنده ای باشه، همه حرفهای لازم رو زدم، پورشه هر چی هم که باشه، از نظر ظاهر و نمای جلو، یکی از مزخرف ترین ماشینهاست و فقط واژه مزخرف لایق پورشه هست، چون هیچ هزینه ای برای طرحی درست و حسابی نمی کنه، شما بوگاتی رو ببین، چه ابهت و شکوهی داره. شما پاگانی روببین، آدم کیف می کنه. شما فراری رو ببین، از دیدنش سیر نمیشی. شما مکلارن رو ببین، با آدم حرف میزنه، ولی همونجوری که در بالا گفتم شما اول باید بری در مورد علم طراحی، آیرودینامیک و سرعت، مطالعه بکنی و بعد بیای نظر بدی، اگه بوگاتی هم مثل پورشه، ارتفاع کاپوت رو پایین میاورد به طوری که وسط پایین تر از بقیه جاها باشه و قیافه اش رو به گند می کشید، مسلما حجم برخوردی ماشین با هوا کمتر شده و سریعتر می شد. اینو یه بچه دبستانی هم میدونه، چرا موشک به شکل مخروط هست و حجم برخورد جلوش با هوا خیلی کمه، به خاطر این که سرعتش بالا بره، اما چرا بوگاتی این کار رو نمیکنه، اگه فکر می کنی نمیتونه خیلی ساده فرض کردی، به خاطر اینه که گند می خوره به هر چی ظاهر ماشین. بوگاتی با اون نمای جلوی خشن، با اون ابهت مثال زدنی، بوگاتی هست، نه اینکه یک مدل پایین بوگاتی رو بیارن و با 918 ای که فقط روی سرعت کار کرده و از همه چی زده تا سریعتر باشه، یک مسابقه غیر رسمی و بدون استناد رو انجام بدن که هیچ سندیتی نداره. شما اگر یکبار مغز کلام منو می گرفتی، بعد از این همه بار که در مورد پورشه نوشتم دیگه باید متوجه می شدی که من بارها گفتم که پورشه از نظر فنی یکی از بهترینهاست، میتونی بری کامنتهای قبلی منو ببینی، ولی زیبایی و ظاهر فاکتور مهمی هست که پورشه هیچ رنگی ازش نبرده و فقط با کاهش ارتفاع و خراب کردن جلوی ماشین و قوس قورباغه ای دادن، سعی میکنه سریعتر باشه، ولی من اگر بخوام انتخاب کنم، به ظاهر هم به اندازه چیزهای دیگه اهمیت میدم و نه چشمهام رو مثل خیلی های دیگه به روی واقعیت می بندم و نه تعصبی روی برند خاص یا ماشین خاصی دارم. هر زمان بنز هم بد عمل کنه، میگم بد عمل کرده، ولی شما و امثال شما کسانی هستید که اگه پورشه سالها هم همین طراحی رو داشته باشه، میگین به به، چرا؟ واقعا چرا؟ به خاطر اینکه کم نیارین و فکر می کنید اگر پورشه بد عمل کرده، یعنی شخصیت و اعتبار شما زیر سوال رفته، در حالی که شخصیت و اعتبار شما دست خود شماست و ربطی به شخص یا برند خاصی نداره. باید یکبار هم که شده، قبول کنید طراحی پورشه، در مقابل پاگانی، فراری، بوگاتی، مرسدس AMG GT S و …، بسیار ضعیف هست و اون ابهت و خشونت خاص یک ماشین سوپر اسپرت رو نداره.
مک میسل
۹ آذر ۱۳۹۴{…}lمفت نزنید لطفا…
ماشین های سوپر اسپرت اصول طراحیشون رو ایرودینامیک هستش نه روی خوشگلی
ماشین زیبا میخوای جولیتا اونجا حاضره.و این هم از ضعف بوگاتی هستش که نمیتونه یه ماشین درست کنه که ایرودینامیک باشه.918 رو کاملا بر اصول ایرودینامیک ساختن.حتی باله عقبش هم به خاطر اینه که شتاب ثانویه زیاد بشه.
Hemn
۴ اسفند ۱۳۹۸ماشالله مهندس ?
reza918
۵ آذر ۱۳۹۴**918 ای که فقط روی سرعت کار کرده و از همه چی زده تا سریعتر باشه**!!!؟
داداش مطمعنی که درباره 918 حتی اندازه سر سوزن اطلاعات داری؟؟قیافش زشته؟
یک مدل پایین بوگاتی؟؟مگه مدلی بالاتر از سوپر اسپرت هم داریم؟؟
مهدی عروجی
۸ آذر ۱۳۹۴واقعا تست خوبی بود من عاشق همه خودروها بودم . به برد و با خت کاری ندارم ولی یک خودرو میدرخشید و اون خودرو یی نبود جز بوگاتی
saman ne
۱۴ آذر ۱۳۹۴آقای احمد باقری عزیز نظر شما نشون میده که آماتور هستی و به خاطر یه طرفداری یا بیزاری ساده از ماشینا قضاوت میکنی اگه واقعا میشه خودرویی با موتور 16 سیلندر 8 لیتری با 10 رادیاتور برای سرد کردن موتورش ساخت که طراحی و آیرودینامیکش بهتر باشه مطمئن باش بوگاتی حتما اینکارو میکرد در ضمن کی گفته آیرودینامیکش ضعیفه حالت دوکی شکل بوگاتی خودش جریان های بیضی شکلی کنار ماشین میسازه و نیروی پایین بر بیشتری هم تولید میکنه اسپویلر عقبشم یکی از پیشرفته ترین اسپویلرای دنیای ماشیناس
OMID
۲۵ دی ۱۳۹۴ماشین های عالیی وجود دارند اما جای پاگانی نیست
OMID
۲۵ دی ۱۳۹۴اما پورش وبوگات و فراری ومک بهترین های دنیاست که میتوان داشت
حسین
۴ بهمن ۱۳۹۴اگه مسیردرگ بیشتربود لافراری وp1 نفسشونو میگرفتن
محمد عشق ماشین
۵ تیر ۱۳۹۵هنوز فیلمارو ندیدم ولی جای کوینیگزگ آر یا وان ۱ خالیه .
درضمن لامبورگینی هم باید یکی میومد . یا المنتو یا هوراکان یا رودستر .
سالین هم ماشینای قوی داره . لایکان هایپر اسپورت هم نبود .
In the memory of enzo
۲۷ مرداد ۱۳۹۶لامبو اصلا در سطح اینا نیست عزیز هیچ حرفی برای گفتن نداره باید بره تو خیابونا صدای اگزوز در بیاره
mohammad-fm480
۲۲ تیر ۱۳۹۵واقعا جای گونیگزگ 1:one خالی بود
فرید
۶ مرداد ۱۳۹۵درگ جالبی بود اما خودرو های سوپر اسپورت دیگر هم جای خالیشون حس میشه مثل اگرا…من به شخصه طرفدار سفت کوینیگزک هستم…مخصوصا وان…به نظر من حتی ممکن بود رو دست 918 هم بزنه…
امیر
۱۹ مرداد ۱۳۹۶من اصلا از بوگاتی خوشم نمی آدونمی دونم چجوریه که همه عاشق این ماشین شدن در عوض من طرفدار مکلارن هستم اونم پروپا قرص وآهنین.بانظر آقا حسین هم موافقم. روی کاغذ شاید بوگاتی و918 بهتر باشن ومک لارن یا فراری لافرای کم بیارن ولی باید تو جاده ببینیم کی بهتره معلومه مکلارن
In the memory of enzo
۲۷ مرداد ۱۳۹۶لافراری ۲ صدم ثانیه کم داشت که از ۹۱۸ جلو بزنه ینی یه اشتباه کوچیک رانندگی ولی پی وان با اختلاف زیادی از پورش و لافراری سوم شد.
به مورد دیگه اینه که اگر مسیر درگ بیشتر بود حتما لافراری از پی وان برنده میشد
In the memory of enzo
۲۷ مرداد ۱۳۹۶در واقع برای سریعترین لپ باید اینجوری رتبه بندی میشد که :
1. 918 & Lafferari
2.mclaren
3.veyron
4.pagani
Fardad
۲۳ دی ۱۳۹۶دوستان توجه داشته باشید که فاصله پیست درگ خیلی کوتاه بود وگرنه مکلارن به طور حتمی برنده می شد چون من مسابقه اش را دیده ام