سرانجام سهگانه بینظیر ۵ هایپرماشین برتر دنیا به پایان رسید و پیست و خط مستقیم درگ میزبانی باشکوه خود را به سرانجام رساندند.
قبل از مشاهده این قسمت که بهتازگی منتشر شده ۳ نکته را مدنظر قرار دهید: اول اینکه خودروها تحت مالکیت خصوصی بوده و به هیچ عنوان از طرف کارخانه شرکت نکردهاند. دوم همگی توسط یک راننده حرفهای هدایت میشوند تا بحث تفاوت توانایی رانندهها پیش نیاید و شبههای باقی نماند. سوم هم اینکه هر ۵ خودرو کاملاً استاندارد بوده (ازجمله لاستیکها) و هیچ تغییری در آنها صورت نگرفته است.
در این قسمت افسانهها دوبهدو در خط مستقیم درگ رقابت میکنند، برندههایشان به مصاف هم میروند و برندهی نهایی شانهبهشانهی بوگاتی ویرون SS قرار میگیرد. البته چنین روشی برای یک رقابت خوب و منصفانه در چنین سطح بالایی از خودروها اصلاً جالب به نظر نمیرسد چون بسیار سطحی و ابتدایی است و عمیقاً نیاز به یک طرح قوی را برای مصاف و مبارزهای سنگین در ذهن بیننده (حداقل بینندههایی که رگههایی از تفکر انتقادی و شاید کمی بدبینانه در خود دارند) ایجاد میکند. بههرحال از سخن اضافه و نیز اعلام نتایج پرهیز میکنم تا با هیجان بیشتری به تماشای این قسمت بنشینید. البته بهتر است قبل از شروع ویدئو، خودتان برنده را حدس بزنید.
سلام دوستان. حتما اطلااع دارید که تا الان یه قانون مزخرف بود که خودرو های لوکس که بعضیا فکر میکردن حتما باید حجم موتورشون بالای 2500 سی سی باشه تا از نظرشون لوکس حساب بشن ورودشون به کشور منع شده بود.قانون منع واردات خودرو با حجم بالای 2500 سی سی .الان دارن تصویب میکنن که لوکس بودن رو بر اساس قیمت بزارن نه حجم موتور.خودشون فهمیدن چیکار کردن.الن شاید بگید خدا رو شکر ولی خیلی ساده ای اگر این حرفو بزنی.من نمیفهمم ما چرا نباید خودروی لوکس سوار شیم؟؟؟؟آخه نامردای بی وجدان اگر ما سوار خودروی لوکس بشیم چه ضرری به شما میرسه؟؟؟؟پول از شما خوردیم؟؟؟؟؟چیزی از شما کم میشه؟؟؟؟؟یا شایدم میترسید شکم ملت سیر بشه؟؟؟؟؟انرژی هسته ای به چه درد من جوون میخوره؟؟؟؟؟حق مسلم من زندگی راحته.حق من مثلا همین ماشینیه که شما نمیزارید سوار بشم.آخه چقدر بی انصاف هستید؟؟؟؟؟ از روی بی سوادی تا الان فکر میکردن بالای 2500 سی سی لوکس هست.اول میگن واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی ممنوع بعد که داد ملت رفت هوا و فهمیدن چه گندی زدن میگن واردات خودرو با این قیمت ممنوع.ما هم که بره هستیم میگیم خدا خیرشون بده.لاقل میتونیم یه ماشین پر قدرت تنفس طبیعی بگیریم.بد بخت حق من و تو بیشتر از ایناست خیلی هم بیشتر از ایناست.پدال ممنونم ازت که همیشه همراه ملتی خواهش میکنم از این تعرفه واردات بیشتر خبر بزار تا کمپین و اینجور چیزا..حالا خدا کنه لاقل بالای 200 هزار دلار خودرو رو لوکس حساب کنن نه 50 هزار دلار.منبع این خبر هم توی سایت ایسنا هست و هم وان کار.پدال پخش کن پیام ها رو برای اطلاع رسانی.ممنون
۹۱۸ قاتل… عاشق تک تک ماشین های این تستم و واقعا ازین نتیجه ب وجد اومدم درضمن دوستان درنظر بگیرید ۹۱۸ از نظر قیمتی از همه پایین تره و به نظر من زیباترین طراحی گروهم داره مخصوصا طراحی داخلیش که متعلق به آیندست
این تست ها اصلا قابل اطمینان و قابل قبول نیست براساس امار رسمی که کارخونه ها ی فراری و مکلارن و پورشه و بوگاتی و پاکانی اعلام کردن و تست هایی که توسط راننده های حرفه ای این شرکت ها انجام شده شتاب 0 تا 300 لافراری از همه این ماشینها بیشتره تو تست مجله معتبر موتورترند هم این ثابت شد که در رکورد گیری 1.4 مایل لافراری از مکلارن p1 و پورشه 918 و بوگاتی و…. سریعتر بود در نتیجه ضعف و غیر حرفه ای بودن راننده ها باعث این نتایج مسخره میشه
داداش من خودم طرفدار سرسخت فراری هستم چه اول بشه چه آخر
لافراری تو شتابگیری 0-100 و 0-200 ادعای فراری رو اثبات کرد و تونست 2.6 و 6.8 ثانیه رو تو خیلی از تست ها ثبت کنه (کاری به تستهای امثال پل بیلی ندارم) که میشه همون زیر 3 ثانیه و زیر7 ثانیه ادعایی ولی متاسفانه تا حالا تو هیچ تستی 0- 300 رو نتونسته تو 15 ثانیه ادعایی بره حتی نزدیکش هم نبوده . بهترین رکوردی که از یه لافراری با مالکیت خصوصی دیدم مت منسون پارسال تونست حدود 18 ثانیه بره که رکورد خوبیه ولی هنوز با 15 ثانیه اختلاف داره و البته خیلی بهتر از 22 ثانیه مسخره ای هستش که تو تست پل بیلی ثبت شده
در مورد p1 هم تقریبا همینطوره و 0-300 نزدیک به اون چیزی که باید باشه رو ازش ندیدم ولی نکته ای که هست فعلا طبق چندین تستی که دیدم p1 بعد از 250 کیلومتر سریعتراز بقیه نشون داده بعدش لافراری از 0 تا 250 هم 918 بی رقیبه بحث طرفداری و تعصب به کنار این حقیقتیه که باید گفت مگه تو تستای بعدی با شرایط متفاوت خلافش ثابت بشه فعلا که فراری تو مسیر مستقیم کمتر از اون چیزی که انتظار داشتم بوده
تو پیستایی با پیچای کم سرعت فراوون هم 918 ترکشن عالی داره نسبت به بقیه و برندس مگه اینکه p1 با تایر Trofeo باشه البته اختلاف این 3تا ماشین تو پیست با تایر استاندارد خودشون واقعا کمه تو دهم ها وصدم های ثانیه اختلاف دارن مثلا تو همین تست بالا 918 تو پیست فقط 2 صدم ثانیه (0.02 ) سریعتر از لافراری بوده اینجا دیگه واقعا نمیشه اسمشو گذاشت اختلاف حتی 5 کیلومتر تغییر تو سرعت باد یا 2-3 درجه اختلف دما توسطح پیست میتونه باعث این اختلاف بشه
از مسئولین پدال خواهشمندم از این قانون تعرفه واردات و معیار خودرو های لوکس و منع واردات خودروی بالای 2500 سی سی گزارش تهیه کنند و اطلاع رسانی کنند.حتی شده تماس تلفنی برقرار کنند با مسئولین و مصاحبه کنند ببینن جریان چیه.چه موقع این قانون تغییر میکنه و به چه صورت.چون حسابی بحث داغیه و خیلی روی بازار تاثیر میزاره و جامعه ی خودرویی ایران واقعا این موضوع براش مهم هست.تشکر فراوان
این که دوستان میگن پیست فلان استاندارد نیست راننده داریم تا راننده فلان ماشین موتورش تو اون هوا بهتر کار میکنه وو اصلا قبول ندارم چون من تو راند دوم هم که بود گفتم بازنده نسبت به محاسبه اسب بخار بوگاتی و برنده پورشس و اینجاست که میتونیم تکنولوژی و مهندسی پورشه و صد البته آلمان رو به رخ بکشیم فقط دیگه خواهشا بعضی دوستان نیان زیر پست من منو قانع کنن که لکسوس ال اف ای یا هلکت یا کوروت یا هرچی تو اون مقاله گفته شده که از ماشین آلمانی بهتره خودم تویوتا کرونا با ریو سوارم بچه ها تو پیست ماشین آمریکایی میارن و ماشین آلمانی لکسوس هم هست حتی لکسوس آی اس با سری سه بی ام و ولی در کل با این که آلمانی ندارم و تا حالا نخریدم بازم آلمان چیز دیگریست (البته سواری پورشه دیگه از همه تک تره )
حرف تو کاملا درست ولی از نظر من برای مسابقه درست باید همه هایپر کار ها رو بیارن نه فقط تعداد کمی این مسابقه بین هایپرکار ها نبود بین این پنج تا ماشین بود مسابقه واقعی اینه که همه هایپر کار ها چه آمریکایی چه اروپایی و چه آسیایی دور هم تو یه پیست که همه جور ویژگی رو داره دور هم بیارن همین و بس
شما هم چسبیدید به این پورشه و ول کن نیستید. عزیز من، برادر من، یعنی شما فکر می کنی اگه خودروسازهای دیگه می خواستن همه چیز رو(ظاهر ماشین رو، ارتفاع ماشین رو، ارتفاع جلوی ماشین رو و خیلی چیزهای دیگه رو) رو فدای سرعت کنن، نمی تونستند. اگر واقعا اینجوری فکر می کنی ،در اشتباهی. پورشه کار بزرگی انجام نداده، هر چقدر از نظر فنی خوب باشه، ظاهر جلوی ماشین رو گند زده، اونقدر به جلوی ماشین قوس داده و دو طرف جلوی ماشین و روی کاپوت رو کمی بالا آورده و وسط رو اونقدر برده پایین که ظاهرش واقعا افتضا شده، فقط به خاطر چی، فقط به خاطر اینکه آیرودینامیک ماشین بهتر شده و سرعتش بیشتر بشه. مرد حسابی، از 100 سال پیش در ساخت ماشین و هواپیما میدونستن که هرچی حجم رو در رو با هوا کمتر بشه، سرعت بیشتر میشه. اینو یه بچه ابتدایی هم میدونه، ولی چرا بوگاتی این کار رو نمی کنه، به خاطر اینکه همه چیز از جمله ظاهر زیبایی که داره رو فدای سرعت نمی کنه، ولی پورشه اینجوری نیست، حاضره سریع بره، ولی مزخرفت ترین ظاهر رو داشته باشه.
اولا کونیخ زگ نبود… دوما به نظر من این نتیجه معتبر نیست. این حرفو اصلا از روی نتیجه نمیزنم. من همه این ماشینا رو دوست دارم. ولی میشه خیلی انتقاد به این نحو از مقایسه ماشینا کرد.
پورشه چهار چرخ محرک بود پس شانس بیشتری داشت مخصوصا که پیست درگ خیلی کوتاه بود اخر شدنه پاگانی هم خیلی عجیب بود و لینکه چرا یه مدته این ماشینا تو بورسن؟؟؟ مثلا چرا از کونیک سگ اگرا ار و لامبورگینی سستو المنتو استفاده نشد؟
من خودم عاشقه ماشینهای آلمانی و ایتالیایی هستم و اول و دوم هم شدن ولی خب هیچوقت نمیشه گفت کدوم بهترن کدوم بدتر اگر این ماشین ها مقام نمیاوردن منم جز اون تعداد مخالفانی که الان هستن میشدم و مطمئنا بهانه میاوردم پس با این حساب که همه راضی بشن با یه حساب ساده ریاضی میشه فهمید که هیچوقت چنین مسابقاتی همه رو راضی نمیکنه میشه گفت پورشه با قیمت پائین تر از اون دوتا(در اصل همشون) اگرم تایمش کمتر میشد بازم برنده بود چون پا به پای همشون اومد ولی الان اول شده دوستان توجه کنن اول پس کاملا شیک مشخصه کدوم بهتر از همست ضمن اینکه اون دوتای دیگه هم واقعا عالین
۹۱۸ همیشه تایمش خوبه البته تو این مسیر هم کاملا قابل پیش بینی بود بلاخره چهارچرخ متحرک و ۱۲۵۰ نیوتون هم گشتاور داره اما من میگم تایم رسمی کارخونه ها ملاک هست واسه مقایسه های اینچنینی یا حداقل اینکه ماشین رو خود کمپانی میداد بهشون چون اصلا معلوم نیست این ماشینا تو چه شرایطی از نگهداری بودن. اگه بخوایم ب تایم کارخونه یا مجلات معتبر اشاره کنیم لافراری حداقل توی مسیر مستقیم از همه سریعتره
قبول دارم شرایط نگهداری ، وضعیت تایرا و میزان کارکردشون ، اختلاف پرفورمنس تایرا از برندهای مختلف ، میزان ارتقاع از سطح دریا همه اینا تاثیر مستقیم داره ولی هیچ وقت نمیشه گفت فقط تست خود کمپانی با اون ماشینی که دست خود کمپانیه مثلا در مورد فراری فقط 1 لافراری تو کمپانی هستش و 499 تا دیگه دست مشتری در نهایت چیزی که به اسم لافراری میشناسیم اون 499 تاس ممکنه مالکاش بخون هرجای دنیا یه تست این مدلی با رقباش انجام بدن اگه تو همه تست ها و همه شرایط بخواد شکست بخوره یا رکورد های خیلی ضعیفتر از ادعای کمپانی ثبت کنه اون وقت نتایج اون تستهای کمپانی هم زیر سوال میره
به نظرم مکلارن هم اگر با بوگاتی بازی میکرد برنده بود خدایی پورشه و مکلارن از باقی یکم سرتر بودن لافراری اگر جاده پا میداد میتومست خودی نشون بده انصافا حرف واسه گفتن داشت ………. بوگاتی که بعد 300 تا .918 رو هم میخوره اینو باید اعتراف کرد ……………….. اما پاگانی با اینکه دوستان خیلی در موردش میگفتن چیزی برای گفتن نداشت حتی کسی که تو درگ با 918 پشت پاگانی نشسته بود دیدین گفت حریف خیلی راحتی برای پورشه بود …….
اما در مجموع هر 5تا عالی بودن و به شدت جای اگرا احساس میشد……………
در واقع اگر یکم تخصصت در این مورد بیشتر بود میگفتی لافراری و پورشه سر تر بودن چون اعتبار سریعترین دور پیست خیلی بیشتر از یه مسابقه ی درگه ، درگ درواقع هیچ کاربردی توی خیابونا نداره درحالی سریعترین لپ ربط مستقیم با رانندگی توی خیابون داره (رقابتی که لافراری توش خیلی برتر از پی وان بود و فقد ۰/۰۲ ثانیه از پورش کندتر بود،به اندازه ی شاید چند درجه دمای تایر ، یا یکی دو درجه دمای اسفالت)
اینکه ۹۱۸ سلطانه قبول ولی بنظر من تنها خودرو سازی که میتونه از پس این ۹۱۸ بر بیاد لامبورگینیه همونطور که میدونید تو پیست نوربرگیریم لامبو اونتادور sv با اختلاف خیلی کمی بعد از ۹۱۸ رکورد زد درحالی که نزدیک ۲۰۰ اسب قدرتش کمتر بود و از همه مهمتر توربو نداشت و این رکوردو بجا گذاشت حالا اگه لامبورگینی یه توربو روی اونتادور sv بزاره که قدرتش برابر ۹۱۸ بشه ۹۱۸ رو از پادشاهی به زیر میکشه
عزیز 918 هم توربو نداشت مکلارن از توربو استفاده میکرد …………….. لامبو ماشین هاش عالین خدایی خود اوانتادور هم می اووردن حرفی برای گفتن داشت همین طور فکر میکنم 911 توربو اس هم اگر بود میتونست کاری کنه ولی لامبو دوست عزیز ماشین هاش و عملکردشون خیلی شبیه همه مثلا اوانتادور و وننو رو نگاه کن همه انتظار داشتن وننو خیلی قویتر اوانتادور باشه ولی عملکردش مشابه بود برای همین هم تو این لیست قرار نگرفت یا حتی استریون که از موتور الکتریکی هم استفاده میکنه طوری که اطلاعاتش هست باز عملکرد مشابه داره هرچند که هنوز به صورت رسمی تست نشده ……………. ولی در کل باید به دوست داشتنی بودن لامبو اعتراف کرد و همچنین قدرتش ……
خداییش نتیجه گیریشون خیلی اماتور بود تنها خوبی این ویدیوها این بود ک صدای ماشینا رو شنیدیم حال کردیم بهرحال دم امین اقا قوام صفری بابت این سری مطالب گرم
وقتی پرفورمنس یه خودرو بالا میره به طبع نیاز ب رسیدگیهای خاصتری داره شما اگه ب انجین بنزینی لافراری نگاه کنین میبینین که به ازای هر لیتر تقریبا ۱۲۷ اسب میده و هیچ انجین دوازده سیلندری تو تاریخ خودروسازی از لحاظ بازدهی حتی نزدیکش هم نمیشه خب همچین موتوری نسبتا به شرایط حساس تره . شما اگه دقت کنین معمولا همه ساخته های فراری همینطورن چون از بالاترین بازده ای برخوردارن مثلا انجین ماشینی مثل ۴۵۸ اسپشاله ک تقریبا ارزونترین محصول فراری هست و ممکنه از حداکثر توان مهندسی توش استفاده نشده باشه به لحاظ بازده موتوری از بهترین محصول پورشه که همین ۹۱۸ هست بالاتره. همچین موتورایی با این سطح بازده و ضریب تراکم و حداکثر دور موتور خیلی حساس تر هستن
دوست عزیز همهی حرفایی که زدی درست.اما به نظرم فراری توی مدل اسپشیاله ۴۵۸ نهایت توانشو به کار برده.مخصوصا گیربکسش که عالیه.نسبت قدرت به حجم موتورش هم ۲.۲ اسب بخار از نسبت قدرت به حجم موتور ۹۱۸ بهتره(پورشه ۳ اسب بخار بیشتر داره) دلیلشم حجم کمتر موتور فراری نسبت به پورشه هستش.(۰.۱ لیتر)اینم بگم که نسبت تراکم پیستون ها در ۴۵۸ برابر ۱۴:۱ هستش اما توی ۹۱۸ برابر ۱۳.۵:۱ . ارادت کامل
توی مقایسه کریس هریس با اینکه لافراری توی پیست رکورد ضعیفتری نسبت به پورشه و مکلارن زد اما همونطور که حدس میزدم دوتا از مجریا لافراری رو ماشین بهتری میدونستن. در حقیقت لذت رانندگی فراری ک حاصل مجموع پارامترها هست بهتر از دو رقیب دیگه بود از دید مجریها
دقیقا نکته همینجاس تیف نیدل که مشخصا گفت با تمام این حرفا و مقایسه ها اتنخابم یه چیزه : ” لافراری چون یه فراریه” و سورپرایز برای من کریس هریس بود که قبل این همیشه طرفدار پروپا قرص p1 بود وقتی موقع انتخاب رسید من من کرد ازبقیه تعریف کرد و گفت نمیدونم شاید لافراری چون خیلی هیجان انگیزه و مثل ماشینای مسابقه ای کلاسیک خالص اون یکی هم نتونست هیچکدوم رو ترجیح بده به دیگری و هر3تارو میخواست
فراتر از همه این تستها و مقایسه ها باید در اخر گفت این 3تا ماشین خیلی فوق العاده ان یه نقظه عطف تو صنعت هایپر کار
قسمت عجیبش اینه که همیشه تست کننده های ماشین انگلیسی هستن و همیشه مکلارن توی صدره! قضیه یه مقدار بو داره ? نمیدونم شایدم چون خیلی رو فراری تعصب دارم دارم اینارو میگم ولی اگر دقت کرده باشین همیشه تست کننده ها لحجه انگلیسی دارن ? در کل هر سه تا ماشین عالین و ما خیلی خوش شانس بودیم که تونستیم این نسل از ماشینای سوپر اسپرت رو ببینیم
american and japan
۱ آذر ۱۳۹۴سلام دوستان.
حتما اطلااع دارید که تا الان یه قانون مزخرف بود که خودرو های لوکس که بعضیا فکر میکردن حتما باید حجم موتورشون بالای 2500 سی سی باشه تا از نظرشون لوکس حساب بشن ورودشون به کشور منع شده بود.قانون منع واردات خودرو با حجم بالای 2500 سی سی .الان دارن تصویب میکنن که لوکس بودن رو بر اساس قیمت بزارن نه حجم موتور.خودشون فهمیدن چیکار کردن.الن شاید بگید خدا رو شکر ولی خیلی ساده ای اگر این حرفو بزنی.من نمیفهمم ما چرا نباید خودروی لوکس سوار شیم؟؟؟؟آخه نامردای بی وجدان اگر ما سوار خودروی لوکس بشیم چه ضرری به شما میرسه؟؟؟؟پول از شما خوردیم؟؟؟؟؟چیزی از شما کم میشه؟؟؟؟؟یا شایدم میترسید شکم ملت سیر بشه؟؟؟؟؟انرژی هسته ای به چه درد من جوون میخوره؟؟؟؟؟حق مسلم من زندگی راحته.حق من مثلا همین ماشینیه که شما نمیزارید سوار بشم.آخه چقدر بی انصاف هستید؟؟؟؟؟
از روی بی سوادی تا الان فکر میکردن بالای 2500 سی سی لوکس هست.اول میگن واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی ممنوع بعد که داد ملت رفت هوا و فهمیدن چه گندی زدن میگن واردات خودرو با این قیمت ممنوع.ما هم که بره هستیم میگیم خدا خیرشون بده.لاقل میتونیم یه ماشین پر قدرت تنفس طبیعی بگیریم.بد بخت حق من و تو بیشتر از ایناست خیلی هم بیشتر از ایناست.پدال ممنونم ازت که همیشه همراه ملتی خواهش میکنم از این تعرفه واردات بیشتر خبر بزار تا کمپین و اینجور چیزا..حالا خدا کنه لاقل بالای 200 هزار دلار خودرو رو لوکس حساب کنن نه 50 هزار دلار.منبع این خبر هم توی سایت ایسنا هست و هم وان کار.پدال پخش کن پیام ها رو برای اطلاع رسانی.ممنون
Slr722
۱ آذر ۱۳۹۴همه چی بر میگرده به پیست…
پیست اگه دانفورسی باشه 918 قهرمان میشه…
مثل پیست سنگاپور. مثل پیست موناکو…
و اگه پیست اسپیدی باشه .P1 قهرمان میشه…
مثل مونزا. مثل پیست اسپا…
Ali2240
۱ آذر ۱۳۹۴۹۱۸ قاتل…
عاشق تک تک ماشین های این تستم و واقعا ازین نتیجه ب وجد اومدم
درضمن دوستان درنظر بگیرید ۹۱۸ از نظر قیمتی از همه پایین تره و به نظر من زیباترین طراحی گروهم داره مخصوصا طراحی داخلیش که متعلق به آیندست
In the memory of enzo
۲۷ مرداد ۱۳۹۶پیستای داون فورسی فراری برتره
پژمان
۱ آذر ۱۳۹۴این تست ها اصلا قابل اطمینان و قابل قبول نیست براساس امار رسمی که کارخونه ها ی فراری و مکلارن و پورشه و بوگاتی و پاکانی اعلام کردن و تست هایی که توسط راننده های حرفه ای این شرکت ها انجام شده شتاب 0 تا 300 لافراری از همه این ماشینها بیشتره تو تست مجله معتبر موتورترند هم این ثابت شد که در رکورد گیری 1.4 مایل لافراری از مکلارن p1 و پورشه 918 و بوگاتی و…. سریعتر بود در نتیجه ضعف و غیر حرفه ای بودن راننده ها باعث این نتایج مسخره میشه
لانتا
۱ آذر ۱۳۹۴حرف شما درسته اطلاعات کارخونه بهترین منبع هستش اما این تستا نشون میدن که کارخانه ها چقدر تو اطلاعاتی که دادن صداقت داشتن.
enzo
۱ آذر ۱۳۹۴داداش من خودم طرفدار سرسخت فراری هستم چه اول بشه چه آخر
لافراری تو شتابگیری 0-100 و 0-200 ادعای فراری رو اثبات کرد و تونست 2.6 و 6.8 ثانیه رو تو خیلی از تست ها ثبت کنه (کاری به تستهای امثال پل بیلی ندارم) که میشه همون زیر 3 ثانیه و زیر7 ثانیه ادعایی ولی متاسفانه تا حالا تو هیچ تستی 0- 300 رو نتونسته تو 15 ثانیه ادعایی بره حتی نزدیکش هم نبوده . بهترین رکوردی که از یه لافراری با مالکیت خصوصی دیدم مت منسون پارسال تونست حدود 18 ثانیه بره که رکورد خوبیه ولی هنوز با 15 ثانیه اختلاف داره و البته خیلی بهتر از 22 ثانیه مسخره ای هستش که تو تست پل بیلی ثبت شده
در مورد p1 هم تقریبا همینطوره و 0-300 نزدیک به اون چیزی که باید باشه رو ازش ندیدم
ولی نکته ای که هست فعلا طبق چندین تستی که دیدم p1 بعد از 250 کیلومتر سریعتراز بقیه نشون داده بعدش لافراری
از 0 تا 250 هم 918 بی رقیبه
بحث طرفداری و تعصب به کنار این حقیقتیه که باید گفت مگه تو تستای بعدی با شرایط متفاوت خلافش ثابت بشه فعلا که فراری تو مسیر مستقیم کمتر از اون چیزی که انتظار داشتم بوده
تو پیستایی با پیچای کم سرعت فراوون هم 918 ترکشن عالی داره نسبت به بقیه و برندس مگه اینکه p1 با تایر Trofeo باشه
البته اختلاف این 3تا ماشین تو پیست با تایر استاندارد خودشون واقعا کمه تو دهم ها وصدم های ثانیه اختلاف دارن
مثلا تو همین تست بالا 918 تو پیست فقط 2 صدم ثانیه (0.02 ) سریعتر از لافراری بوده
اینجا دیگه واقعا نمیشه اسمشو گذاشت اختلاف
حتی 5 کیلومتر تغییر تو سرعت باد یا 2-3 درجه اختلف دما توسطح پیست میتونه باعث این اختلاف بشه
یاشار
۱ آذر ۱۳۹۴کاملا باهات موافقم
american and japan
۱ آذر ۱۳۹۴از مسئولین پدال خواهشمندم از این قانون تعرفه واردات و معیار خودرو های لوکس و منع واردات خودروی بالای 2500 سی سی گزارش تهیه کنند و اطلاع رسانی کنند.حتی شده تماس تلفنی برقرار کنند با مسئولین و مصاحبه کنند ببینن جریان چیه.چه موقع این قانون تغییر میکنه و به چه صورت.چون حسابی بحث داغیه و خیلی روی بازار تاثیر میزاره و جامعه ی خودرویی ایران واقعا این موضوع براش مهم هست.تشکر فراوان
علی
۱ آذر ۱۳۹۴واقعا لذت بردم از پورشه ۹۱۸ که ثابت کرد ماشینی هستش از جنس آینده که زود متولد شده و این خودش به تنهایی نشان از برتری تکنولوژی نسبت به سایر رقبا داره .
ali ayat
۱ آذر ۱۳۹۴این که دوستان میگن پیست فلان استاندارد نیست راننده داریم تا راننده فلان ماشین موتورش تو اون هوا بهتر کار میکنه وو اصلا قبول ندارم چون من تو راند دوم هم که بود گفتم بازنده نسبت به محاسبه اسب بخار بوگاتی و برنده پورشس و اینجاست که میتونیم تکنولوژی و مهندسی پورشه و صد البته آلمان رو به رخ بکشیم فقط دیگه خواهشا بعضی دوستان نیان زیر پست من منو قانع کنن که لکسوس ال اف ای یا هلکت یا کوروت یا هرچی تو اون مقاله گفته شده که از ماشین آلمانی بهتره خودم تویوتا کرونا با ریو سوارم بچه ها تو پیست ماشین آمریکایی میارن و ماشین آلمانی لکسوس هم هست حتی لکسوس آی اس با سری سه بی ام و ولی در کل با این که آلمانی ندارم و تا حالا نخریدم بازم آلمان چیز دیگریست (البته سواری پورشه دیگه از همه تک تره )
dan
۱ آذر ۱۳۹۴حرف تو کاملا درست ولی از نظر من برای مسابقه درست باید همه هایپر کار ها رو بیارن نه فقط تعداد کمی این مسابقه بین هایپرکار ها نبود بین این پنج تا ماشین بود
مسابقه واقعی اینه که همه هایپر کار ها چه آمریکایی چه اروپایی و چه آسیایی دور هم تو یه پیست که همه جور ویژگی رو داره دور هم بیارن همین و بس
KING 918
۱ آذر ۱۳۹۴عزیز دل حرف حق جواب نداره قوربونت برم ………….
Archi KHAN
۱ آذر ۱۳۹۴قابل توجه بعضیاااا
حالا معلوم شد که چرا میگم :
“” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “”
KING 918
۱ آذر ۱۳۹۴دارم به این نتیجه میرسم که فقط پورشه
احمد باقری
۴ آذر ۱۳۹۴شما هم چسبیدید به این پورشه و ول کن نیستید. عزیز من، برادر من، یعنی شما فکر می کنی اگه خودروسازهای دیگه می خواستن همه چیز رو(ظاهر ماشین رو، ارتفاع ماشین رو، ارتفاع جلوی ماشین رو و خیلی چیزهای دیگه رو) رو فدای سرعت کنن، نمی تونستند. اگر واقعا اینجوری فکر می کنی ،در اشتباهی. پورشه کار بزرگی انجام نداده، هر چقدر از نظر فنی خوب باشه، ظاهر جلوی ماشین رو گند زده، اونقدر به جلوی ماشین قوس داده و دو طرف جلوی ماشین و روی کاپوت رو کمی بالا آورده و وسط رو اونقدر برده پایین که ظاهرش واقعا افتضا شده، فقط به خاطر چی، فقط به خاطر اینکه آیرودینامیک ماشین بهتر شده و سرعتش بیشتر بشه. مرد حسابی، از 100 سال پیش در ساخت ماشین و هواپیما میدونستن که هرچی حجم رو در رو با هوا کمتر بشه، سرعت بیشتر میشه. اینو یه بچه ابتدایی هم میدونه، ولی چرا بوگاتی این کار رو نمی کنه، به خاطر اینکه همه چیز از جمله ظاهر زیبایی که داره رو فدای سرعت نمی کنه، ولی پورشه اینجوری نیست، حاضره سریع بره، ولی مزخرفت ترین ظاهر رو داشته باشه.
suburban
۱ آذر ۱۳۹۴پورشه بوگاتی رو بد جا گذاشت بد…
KING 918
۱ آذر ۱۳۹۴خدایی حال کردی کار بچه های ماست دیگه ……………………..فقط نامردا نمیدن منم درگی باهاش انجام بدم
مجبورم فیلمشو ببینم …………….
علی آقا
۱ آذر ۱۳۹۴اولا کونیخ زگ نبود…
دوما به نظر من این نتیجه معتبر نیست.
این حرفو اصلا از روی نتیجه نمیزنم. من همه این ماشینا رو دوست دارم. ولی میشه خیلی انتقاد به این نحو از مقایسه ماشینا کرد.
محسن.د
۱ آذر ۱۳۹۴Porsche ; ever ahead ;-)
reza918
۱ آذر ۱۳۹۴خداییش شتاب پورشه.رو حال کردین؟اند تکنولوژیه.
KING 918
۱ آذر ۱۳۹۴اقا تبریک عرض میکنم برد خوبی بود
لانتا
۱ آذر ۱۳۹۴پیروز این مسابقه فلکس واگن هستش چون دو تا از بهترین ها تو لیست از این شرکت هستن .
reza918
۱ آذر ۱۳۹۴اما تایم لافراری هم با این که چهار چرخ محرک نیست خوب بود و همچنین p1
معین
۱ آذر ۱۳۹۴پورشه چهار چرخ محرک بود پس شانس بیشتری داشت مخصوصا که پیست درگ خیلی کوتاه بود
اخر شدنه پاگانی هم خیلی عجیب بود
و لینکه چرا یه مدته این ماشینا تو بورسن؟؟؟
مثلا چرا از کونیک سگ اگرا ار و لامبورگینی سستو المنتو استفاده نشد؟
dan
۱ آذر ۱۳۹۴کاملا موافقم فکر کنم اگه این دوتا بودن بقیه رو میخوردن
amir
۱ آذر ۱۳۹۴از المنتو فقط 3 عدد در دنیا هست که گیر آوردنش سخته در ضمن در این مقایسه خودرو های استاندارد استفاده شده نه المنتو که کلی وزن ماشین رو پایین آوردند
Rouzbeh
۱ آذر ۱۳۹۴فقط فراری حتی اگه تو همه تستها اخر شه
dan
۱ آذر ۱۳۹۴بدون کویینزگگ که مسابقه مسابقه نیست چجوری یه دونه آگرا یا 1 رو نیاوردن
خسته شده
۱ آذر ۱۳۹۴من خودم عاشقه ماشینهای آلمانی و ایتالیایی هستم و اول و دوم هم شدن ولی خب هیچوقت نمیشه گفت کدوم بهترن کدوم بدتر اگر این ماشین ها مقام نمیاوردن منم جز اون تعداد مخالفانی که الان هستن میشدم و مطمئنا بهانه میاوردم پس با این حساب که همه راضی بشن با یه حساب ساده ریاضی میشه فهمید که هیچوقت چنین مسابقاتی همه رو راضی نمیکنه میشه گفت پورشه با قیمت پائین تر از اون دوتا(در اصل همشون) اگرم تایمش کمتر میشد بازم برنده بود چون پا به پای همشون اومد ولی الان اول شده دوستان توجه کنن اول پس کاملا شیک مشخصه کدوم بهتر از همست ضمن اینکه اون دوتای دیگه هم واقعا عالین
dan
۱ آذر ۱۳۹۴فکر کنم اگه یه دونه کویینزگگ 1 رو میاوردن تو همه قسمتها این ماشینا رو میخورد
KING 918
۱ آذر ۱۳۹۴عزیزم درگ 918 با اگرا هم تو اپارات هست میتونی سوسک شدنش رو نگاه کنی
KING 918
۱ آذر ۱۳۹۴یوهووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees
اینه پووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووورشه
دیگه چه کار کنه پورشه نه دیگه چه کار کنه پورشه بوگاتی مثل سمند بود پیشش باریک باریک پورشه
از اول معلوم بود 918 شاه ماشیناست بله king 918 ودیگر هیچ …………………………………..
Archi KHAN
۲ آذر ۱۳۹۴KING 918 عزیز
منم خیلی خوشحالم از بُرد پورشه
نمایش قویِ فراری و در کل گردهمایی این ماشین های خاص
اما بخودت مسلط باش دوست عزیز …….. :-) :-) :-) :-)
” تبریک بهت “
KING 918
۲ آذر ۱۳۹۴قربونه مرامت Archi KHAN گل به دونه ایی به مولا ………………
KING 918
۱ آذر ۱۳۹۴پاگانی رو دیدین ماشین خاص ماشین خاص دیس بدین عیب نداره ته دلتون چیزه دیگس اون مهمه ………….
KING 918
۱ آذر ۱۳۹۴اقای باقری منتظر نظرات شما هستیم امیدوارم دیدگاهت کمی عوض شده باشه دو.ست گرامی ………
مهدی
۱ آذر ۱۳۹۴۹۱۸ همیشه تایمش خوبه البته تو این مسیر هم کاملا قابل پیش بینی بود بلاخره چهارچرخ متحرک و ۱۲۵۰ نیوتون هم گشتاور داره اما من میگم تایم رسمی کارخونه ها ملاک هست واسه مقایسه های اینچنینی یا حداقل اینکه ماشین رو خود کمپانی میداد بهشون چون اصلا معلوم نیست این ماشینا تو چه شرایطی از نگهداری بودن. اگه بخوایم ب تایم کارخونه یا مجلات معتبر اشاره کنیم لافراری حداقل توی مسیر مستقیم از همه سریعتره
enzo
۱ آذر ۱۳۹۴قبول دارم شرایط نگهداری ، وضعیت تایرا و میزان کارکردشون ، اختلاف پرفورمنس تایرا از برندهای مختلف ، میزان ارتقاع از سطح دریا همه اینا تاثیر مستقیم داره
ولی هیچ وقت نمیشه گفت فقط تست خود کمپانی با اون ماشینی که دست خود کمپانیه
مثلا در مورد فراری فقط 1 لافراری تو کمپانی هستش و 499 تا دیگه دست مشتری در نهایت چیزی که به اسم لافراری میشناسیم اون 499 تاس
ممکنه مالکاش بخون هرجای دنیا یه تست این مدلی با رقباش انجام بدن
اگه تو همه تست ها و همه شرایط بخواد شکست بخوره یا رکورد های خیلی ضعیفتر از ادعای کمپانی ثبت کنه اون وقت نتایج اون تستهای کمپانی هم زیر سوال میره
KING 918
۱ آذر ۱۳۹۴به نظرم مکلارن هم اگر با بوگاتی بازی میکرد برنده بود خدایی پورشه و مکلارن از باقی یکم سرتر بودن
لافراری اگر جاده پا میداد میتومست خودی نشون بده انصافا حرف واسه گفتن داشت ……….
بوگاتی که بعد 300 تا .918 رو هم میخوره اینو باید اعتراف کرد ………………..
اما پاگانی با اینکه دوستان خیلی در موردش میگفتن چیزی برای گفتن نداشت حتی کسی که تو درگ با 918 پشت پاگانی نشسته بود دیدین گفت حریف خیلی راحتی برای پورشه بود …….
اما در مجموع هر 5تا عالی بودن و به شدت جای اگرا احساس میشد……………
In the memory of enzo
۲۷ مرداد ۱۳۹۶در واقع اگر یکم تخصصت در این مورد بیشتر بود میگفتی لافراری و پورشه سر تر بودن چون اعتبار سریعترین دور پیست خیلی بیشتر از یه مسابقه ی درگه ، درگ درواقع هیچ کاربردی توی خیابونا نداره درحالی سریعترین لپ ربط مستقیم با رانندگی توی خیابون داره (رقابتی که لافراری توش خیلی برتر از پی وان بود و فقد ۰/۰۲ ثانیه از پورش کندتر بود،به اندازه ی شاید چند درجه دمای تایر ، یا یکی دو درجه دمای اسفالت)
عشق لامبو
۱ آذر ۱۳۹۴اینکه ۹۱۸ سلطانه قبول ولی بنظر من تنها خودرو سازی که میتونه از پس این ۹۱۸ بر بیاد لامبورگینیه
همونطور که میدونید تو پیست نوربرگیریم لامبو اونتادور sv با اختلاف خیلی کمی بعد از ۹۱۸ رکورد زد درحالی که نزدیک ۲۰۰ اسب قدرتش کمتر بود و از همه مهمتر توربو نداشت و این رکوردو بجا گذاشت حالا اگه لامبورگینی یه توربو روی اونتادور sv بزاره که قدرتش برابر ۹۱۸ بشه ۹۱۸ رو از پادشاهی به زیر میکشه
KING 918
۲ آذر ۱۳۹۴عزیز 918 هم توربو نداشت مکلارن از توربو استفاده میکرد ……………..
لامبو ماشین هاش عالین خدایی خود اوانتادور هم می اووردن حرفی برای گفتن داشت همین طور فکر میکنم 911 توربو اس هم اگر بود میتونست کاری کنه ولی لامبو دوست عزیز ماشین هاش و عملکردشون خیلی شبیه همه مثلا اوانتادور و وننو رو نگاه کن همه انتظار داشتن وننو خیلی قویتر اوانتادور باشه ولی عملکردش مشابه بود برای همین هم تو این لیست قرار نگرفت یا حتی استریون که از موتور الکتریکی هم استفاده میکنه طوری که اطلاعاتش هست باز عملکرد مشابه داره هرچند که هنوز به صورت رسمی تست نشده …………….
ولی در کل باید به دوست داشتنی بودن لامبو اعتراف کرد و همچنین قدرتش ……
ارادت ویژه
بهروز
۱ آذر ۱۳۹۴خداییش نتیجه گیریشون خیلی اماتور بود
تنها خوبی این ویدیوها این بود ک صدای ماشینا رو شنیدیم حال کردیم
بهرحال دم امین اقا قوام صفری بابت این سری مطالب گرم
حمید
۱ آذر ۱۳۹۴918 واقع یه شاهگاره به تمام معناست
از لافراری هم انتضار بیشتر از اینا میرفت
در کل شاه ماشین دنیا بوگاتی ویرون
مهدی
۲ آذر ۱۳۹۴وقتی پرفورمنس یه خودرو بالا میره به طبع نیاز ب رسیدگیهای خاصتری داره شما اگه ب انجین بنزینی لافراری نگاه کنین میبینین که به ازای هر لیتر تقریبا ۱۲۷ اسب میده و هیچ انجین دوازده سیلندری تو تاریخ خودروسازی از لحاظ بازدهی حتی نزدیکش هم نمیشه خب همچین موتوری نسبتا به شرایط حساس تره . شما اگه دقت کنین معمولا همه ساخته های فراری همینطورن چون از بالاترین بازده ای برخوردارن مثلا انجین ماشینی مثل ۴۵۸ اسپشاله ک تقریبا ارزونترین محصول فراری هست و ممکنه از حداکثر توان مهندسی توش استفاده نشده باشه به لحاظ بازده موتوری از بهترین محصول پورشه که همین ۹۱۸ هست بالاتره. همچین موتورایی با این سطح بازده و ضریب تراکم و حداکثر دور موتور خیلی حساس تر هستن
reza918
۵ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز همهی حرفایی که زدی درست.اما به نظرم فراری توی مدل اسپشیاله ۴۵۸ نهایت توانشو به کار برده.مخصوصا گیربکسش که عالیه.نسبت قدرت به حجم موتورش هم ۲.۲ اسب بخار از نسبت قدرت به حجم موتور ۹۱۸ بهتره(پورشه ۳ اسب بخار بیشتر داره) دلیلشم حجم کمتر موتور فراری نسبت به پورشه هستش.(۰.۱ لیتر)اینم بگم که نسبت تراکم پیستون ها در ۴۵۸ برابر ۱۴:۱ هستش اما توی ۹۱۸ برابر ۱۳.۵:۱ .
ارادت کامل
In the memory of enzo
۲۷ مرداد ۱۳۹۶این حرفا تو گوششون نمیره همش قدرتای فراری رو انکار میکنن!
سلــطان مکلارن
۲ آذر ۱۳۹۴پورشه 918 واقعا عالیه پی 1 و لافراری اونطوری که باید باشن ظاهر نشدن و در مورد پاگانی و بوگاتی کاملا قابل پیشبینی بود برای مقام 4 و 5 باید بجنگن
معین
۲ آذر ۱۳۹۴اونایی که میگن 918 خداست
یه فیلم هست درگه 918 با P1
918 جهار چرخ محرک هستش و شتاب اولیه ی بهتری داشت ولی بعد از چند ثانیه p1 نقطه میشه
enzo
۲ آذر ۱۳۹۴تست کریس هریس هم اومد البته چند روزه
خیلی حرفه ای و تخصصی تر از این تست 3تا غول هیبریدی رو بررسی کرده و کلیپ قشنگی ساخته
http://www.aparat.com/v/xBLsS
مهران
۲ آذر ۱۳۹۴ولی ما همچنان عاشق فراری هستیم
اگه یه خیر پیدا بشه یکی از اینا هم بهمون بده هم حاضریم سوار شیم
مهدی
۲ آذر ۱۳۹۴توی مقایسه کریس هریس با اینکه لافراری توی پیست رکورد ضعیفتری نسبت به پورشه و مکلارن زد اما همونطور که حدس میزدم دوتا از مجریا لافراری رو ماشین بهتری میدونستن. در حقیقت لذت رانندگی فراری ک حاصل مجموع پارامترها هست بهتر از دو رقیب دیگه بود از دید مجریها
enzo
۲ آذر ۱۳۹۴دقیقا نکته همینجاس
تیف نیدل که مشخصا گفت با تمام این حرفا و مقایسه ها اتنخابم یه چیزه : ” لافراری چون یه فراریه”
و سورپرایز برای من کریس هریس بود که قبل این همیشه طرفدار پروپا قرص p1 بود وقتی موقع انتخاب رسید من من کرد ازبقیه تعریف کرد و گفت نمیدونم شاید لافراری چون خیلی هیجان انگیزه و مثل ماشینای مسابقه ای کلاسیک خالص
اون یکی هم نتونست هیچکدوم رو ترجیح بده به دیگری و هر3تارو میخواست
فراتر از همه این تستها و مقایسه ها باید در اخر گفت این 3تا ماشین خیلی فوق العاده ان
یه نقظه عطف تو صنعت هایپر کار
In the memory of enzo
۲۷ مرداد ۱۳۹۶پورش توی پیست با داون فورس اوله و مکلارن توی پیستای سریع ولی توی پیستایی که بالانس بین داون فورس و سرعت دیده میشه لافراری سره
In the memory of enzo
۲۷ مرداد ۱۳۹۶قسمت عجیبش اینه که همیشه تست کننده های ماشین انگلیسی هستن و همیشه مکلارن توی صدره! قضیه یه مقدار بو داره ?
نمیدونم شایدم چون خیلی رو فراری تعصب دارم دارم اینارو میگم ولی اگر دقت کرده باشین همیشه تست کننده ها لحجه انگلیسی دارن ?
در کل هر سه تا ماشین عالین و ما خیلی خوش شانس بودیم که تونستیم این نسل از ماشینای سوپر اسپرت رو ببینیم