با توجه به تعداد مطالب زیادی که ما هرروز در مورد خودروهای الکتریکی در پدال منتشر میکنیم، تقریباً میتوان گفت هیچ شکی وجود ندارد که بازار خودروی جهانی تا اواسط دههٔ آینده تحت سلطهٔ مدلهای الکتریکی قرار خواهد گرفت؛ اما نکتهٔ جالب اینکه چند سال پیش کارشناسان پیشبینی کرده بودند که تا سال ۲۰۲۰ همهٔ خودروهایی که در جادهها تردد خواهند کرد هیبریدی خواهند بود! این پیشبینی در سال ۲۰۰۸ توسط ۱۲۵ نفر از مدیران صنعت خودرو در پاسخ به پرسش محققان IBM انجام شده و کاملاً مشخص است که اشتباه بوده است.
دوازده سال پسازآن پیشبینی یعنی در سال ۲۰۲۰ تنها ۳ درصد از خودروهای فروخته شده در ایالاتمتحده هیبریدی بودهاند که این افزایش تنها ۲.۸ درصدی سهم بازار این خودروها از زمان پیشبینی مذکور را نشان میدهد. در مقالهٔ پیشبینی سال ۲۰۰۸ ذکر شده که افزایش قیمت بنزین و همینطور افزایش آگاهی مردم در مورد تغییرات اقلیمی در پی پخش مستند «یک حقیقت ناراحتکننده» در سال ۲۰۰۶، به افزایش تقاضا برای خودروهای کوچکتر و کممصرفتر در ایالاتمتحده کمک کرده است.
به همین دلیل فروش تویوتا پریوس با افزایش دو برابری در سال ۲۰۰۷ به ۱۸۱ هزار دستگاه رسید. همچنین خودروسازان دیگری مثل جنرال موتورز هم با ساخت خودروهایی مثل شورلت ولت به سمت مدلهای هیبریدی حرکت کردند؛ اما تکنولوژی هیبریدی گران بود و پسازاینکه قیمت بنزین کاهش یافت، خودروسازان برای کمتر کردن مصرف سوخت محصولات خود به استفاده از تکنولوژیهایی مثل توربوشارژر و غیرفعالسازی سیلندرها روی آوردند. از سوی دیگر، خریداران هم خوشحال بودند که میتوانند به خودروهای بزرگتر و متعارفتر بازگردند و دیگر مجبور به خرید هیبریدیها نیستند.
بنابراین، آیا حالا هم باید به پیشبینیهایی که در مورد سلطهٔ خودروهای الکتریکی بر بازار خودروی آینده میشود با دیدهٔ تردید نگاه کنیم؟ احتمالاً نه زیرا تفاوت کلیدی بین سال ۲۰۰۸ و امروز این است که دیگر آیندهٔ خودروسازی فقط به خواست و تمایل خریداران متکی نیست. این بار موضوع باطریهای ارزانتر و مهمتر از آن، قوانین دولتی برای ممنوعیت فروش خودروها در اروپا و بعضی ایالتهای آمریکا مطرح است که این یعنی خریداران چارهای جز رفتن به سمت خودروهای الکتریکی ندارند.
محمد امین
۲۳ شهریور ۱۴۰۰خیلی مشخصه که دولت ها روی این قضیه تاکید دارن ، و قصدشان فقط محیط زیست نیست ، بلکه چیز های سیاسی هم درکنار این موضوع هست
SF90 STRADALE
۲۳ شهریور ۱۴۰۰دیگه هیچی برام مهم نیست
لعنت به سیاست های کثیف که به اسم پاک بودن ، لذت و هیجان رو از صنعت خودرو گرفتن
TOYOTA
۲۴ شهریور ۱۴۰۰من نمیدونم یه سوخت هست به نام هیدروژن آلایندگی ماشین برقی داره لذت ماشین بنزینی چرا باید برقی بشن بعد اصلا برقی بشن چرا قیافه ماشین دست میزنی مثلا روی همین شکلی موتور برقی بزاری نمیشه حتما باید تر بزنی به قیافه ماشین دارم ماشین بازیو ترک میکنم چون دارن برقی میشن
SF90 STRADALE
۲۴ شهریور ۱۴۰۰من و شما قطره ای از این دریاییم که مخالف الکتریکی ها هستیم ولی چاره ای نیست و باید نظاره گر جهنمی که الکتریکی ها درست کردن و همه رو در آتش خودشون می سوزونن باشیم
دوران ماشین بازی هم دیگه تموم شد رفت
خوشحالم از اینکه دوران طلایی ماشین ها رو دیدم
آستون مارتین ONE 77 ، پورشه کررا GT ، فراری انزو ، مکلارن F1 و چند اسطوره دیگه ….
ممد ژانگولر
۲۳ شهریور ۱۴۰۰من کاری به سیاست و شک تردید و توهم ندارم
فقط امیدوارم هر تصمیمی که گرفته میشه به نفع مردم و محیط زیستشون باشه . دو روز بعد شرمنده نسل بعدیمون نشیم که خیلی گناه دارن
مازیار
۲۳ شهریور ۱۴۰۰وقتی جدی باشی حرفای خوبی میزنی ها😉
ممد ژانگولر
۲۳ شهریور ۱۴۰۰داداش مازیار حالا دیگه به ما هم تیکه میندازی !!!
مازیار
۲۳ شهریور ۱۴۰۰تیکه کدومه دوست عزیز حساس نشو😅
منظوری جز این که گفتم نداشتم حرفای خوبی میزنی همین
ممد ژانگولر
۲۳ شهریور ۱۴۰۰یدونه ایی داداش 🌹
امیر
۲۳ شهریور ۱۴۰۰خب خیلی از مردم فقط می خوان یه چیزی داشته باشن که از این نقطه بره به اون نقطه
به همین خاطر می رن سراغ این الکتریکی ها ،
ولی خب کسانی هستن من باهاشون رفیقم مثلا می رفت تا شمع پراید رو باز می کرد تا
تمیز کنه. یه نفر دیگه هم سمند داشت هر روز می رفت سراغ ماشین تا سپر رو باز می کرد
پشتش رو می شست حتی ناهار رو هم کنار ماشین می خورد. ولی خب کسانی هم
هستن اصلا ماشین رو تمیز نگه نمی داشتن.
محمد امین
۲۳ شهریور ۱۴۰۰به نظر من ، کسی که باشخصیت هست ، همونطور که سعی میکنه لباس و ساعتش و … تمیز باشه ، باید ماشینش هم تمیز باشه ، ماشین کثیف خیلی زشته
عرفان
۲۳ شهریور ۱۴۰۰البته تمیز نگه داشتن یه چیزه
تمیز کردن ماشین بازی یه چیز دیگست
Reza Waffen SS
۲۴ شهریور ۱۴۰۰لایک
عارف
۲۳ شهریور ۱۴۰۰قبلا هم گفتم که این سیاست کثیفی که سیاست مدارها در پیش گرفتن اصلا به نفع محیط زیست و مردم نیست . میشود با بالا بردن راندمان ، هیبریدی و غیر فعال کردن سیلندرها آلودگی را بمراتب پایین از برقیها رعایت کرد . دلایل زیادی هم هست که در حوصله ی این بحث نمیگنجد .
حسین
۲۳ شهریور ۱۴۰۰دوست دارم گروه کوپه های کامپکت(جمعوجور) بخاطر ماشینهای پونی،کوپههای اندازهی متوسط بخاط ماشینهای عضلانی،ماشینهای اسپرت،ماشینهای سوپراسپرت،ابر ماشینها(هایپرکارها) بتوانند بنزینی باشند.اگر کسی میتواند به گوش دولتیها برساند،برساند.
(JONATHAN (TESLA
۲۳ شهریور ۱۴۰۰خب این امر طبیعی هستش که دولت ها مردم رو مجاب به تغیر سلیقه بکنن
انسان یک موجود اجتماعی هستش
و این اجتماع باید همیشه خودش بهبود ببخشه
و با توجه به شرایط محیط زیست رفتار هاشو تغیر بده
زمین در حال تغییر این موضوعی نیست که به خاطر علاقه برخی و یا ترجیح اشتباه برخی نادیده گرفته بشه
ایران
۲۳ شهریور ۱۴۰۰ببینید آقای جانان اگه کل خودرو ها برقی باشن باز آلودگی هایی از نوع دیگه خواهیم داشت و شما هم معلومه این حرفو میزنید چون فن تسلا هستید که فقط الکتریکی تولید میکنه
(JONATHAN (TESLA
۲۳ شهریور ۱۴۰۰چون منابع آلوده کننده دیگه وجود داره
بر روی خودرو و حمل نقل باید چشم بست ؟
همه باید کمک بکنن و از راهی که میشه باید جلوی آلودگی رو گرفت
تمام تلاش ها داره صورت میگیره تا هرچه سریع تر میزان بیشتری انرژی تولیدی از منابع تجدید پذیر جایگزین انرژی تولید شده از منابع سوخت فسیلی بشه
فعالان محیط زیست در سال های اخیر بیشترین میزان فعالیت خودشون داشتن
دولت ها سرمایه گذاری های سنگینی برای نو سازی زیرساخت ها کردن
صنعت خودرو هم به عنوان یکی از مهم ترین صنایع مجبوره همکاری بکنه
کوتاه بخوام بگم یا باید تغیر کنیم
یا زیستگاهمون به نابودی کامل کشیده میشه
M.K karimi
۲۴ شهریور ۱۴۰۰آقا شما هر کاری کنی بقول دوستمون قن پر و پا قرص تسلا دنیا الکتریکی ها هستی نمیتونی پا رو دلت بزاری :))
ولی حرف ما یه چیز دیگس . نگفتیم باید به کل الکتریکی سازی به خودرو سازی راه پیدا نکنه کما اینکه 90 درصدمون طرفدار شرکتایی مثل همین تسلا هستیم. حرف اینه که چرا وقتی هنوز هیبریدی سازی هم جا نیفتاده و زیر ساخت ها آماده نیست اینقدر عجله دارن ! حرف اینه که چرا داچیا باید غر بیاره جلوی الکتریکی شدنش اما پورش و فراری و …. اینقدر راحت با چتین تولید کمی که تقریبا بی تاثیرن تو آلودگی ها برن زیر بار الکتریکی شدن . و اینی که ما فکر می کنیم اگه تمام حمل و نقل ها الکتریکی بشن واقعا شر آلودگی های زیست محیطی کم میشه در صورتی که اینطور نیست و جدای از چگونگی تامین برق ( در خیلی از کشور ها برق به روش های غیر پاک هنوز تولید میشه ) باید ضرر های زباله های الکتریکی ، قیمت وحشتناک خودرو های الکتریکی و…. های دیگه رو باید در نظر گرفت.
در کل منظور اینه که ای کاش تر و خشک با هم نمی سوختن و اولویت ها در نظر گرفته میشد ….
(JONATHAN (TESLA
۲۴ شهریور ۱۴۰۰یه سوالی به وجود میاد بین بهتر و بهترین کدوم انتخاب میکنی ؟
خب مشخص بهترین . هیبریدی ها به دلیل پیچیدگی و هزینه بالای تکنولوژی شون و همچنین عدم بازدهی کافی
و همچنین عدم علاقه مردم عملا موفق نبودن در مقابل درون سوز ها و مورد استقبال قرار نگرفتن
الکتریکی ها مزایایی رو دارن هم به نفع سازنده خودرو هست هم به نفع خریدار
به اهداف آلایندگی هم نزدیکن
AMG GT R
۲۳ شهریور ۱۴۰۰در بعضی از کشور ها برق مورد نیاز خودشون از سوخت های فسیلی تامین کنند ( ایران و کشور های جهان سوم ) این راه کار خودرو های برقی بدرد نمی خوره ولی در بعضی از کشور ها برق تولیدی پاک هست در نتیجه آلودگی کمتری تولید میشه مثلا در آمریکا بیشتر از 20 ایالت بالای 50 در صد از برق تولیدی پاک هست در نتیجه استفاده از خودروی الکتریکی به نوعی پاک محسوب میشه
حسین دهمرد
۲۳ شهریور ۱۴۰۰مگر برق هسته ای هم پاک محسوب میشه؟
اگر از نفت بدتر نباشه بهتر هم نیست
Swedish arrogant tiger
۲۳ شهریور ۱۴۰۰این بار موضوع سیاست های کثیف دولت ها و بازیگران پشت پرده ست!
porsche
۲۳ شهریور ۱۴۰۰لعنت به طبیعت
زنده باد دود
مرگ بر سلامتی
زنده باد ریه درد
زنده باد دود ۹۱۸
زنده باد دود تویوتا ۸۶
زنده باد دود چرخهای ماسل کار ها
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ شهریور ۱۴۰۰برادر کلا انگار رد دادی!😂
تا سلامتی نباشه دیگه چیزی برای لذت بردن وجود نداره!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ شهریور ۱۴۰۰هی از اول مشخص بود دولت این کارا رو انجام میده و مردم بیچاره هم چاره ای جز اطاعت از دولت ندارن،فقط امیدوارم عین اون تو پیش بینی سال ۲۰۰۸ این همه گیری برقی ها واقعی نشه…