در چند سال اخیر شبکه اجتماعی اینستاگرام محبوبیت فوقالعادهای بین کاربران پیدا کرده و جای تعجبی ندارد که خودروسازان نیز در این شبکه حضور پررنگی دارند.
اخیراً مطالعهای جالب درباره فعالیت خودروسازان طراز اول جهانی در این شبکه اجتماعی صورت گرفته تا ۱۰ نمونه از اینستاگرامی ترین خودروسازان را معرفی کند.
بجای اینکه تنها به خودروسازانی با بیشترین میزان فالوور اشاره شود، موسسه OSV خواسته بداند کدام خودروسازان بیشترین میزان منشن را در هشتگ های اینستاگرام داشتهاند. یافتههای این شرکت شاید کمی سورپرایز کننده باشد مخصوصاً اگر توقع داشته باشید خودروسازان سطح اول و لوکسساز محبوبترینهای اینستاگرام باشند.
- جیپ
با بیش از ۱۰ میلیون هشتگ در اینستاگرام، برند جیپ رتبه دهم اینستاگرامی ترین خودروسازان سال جاری را به خود اختصاص داده است. این خودروساز آمریکایی نه تنها در آمریکا بلکه در سایر نقاط دنیا هم محبوب بوده و ۲.۷ میلیون فالوور در این شبکه اجتماعی دارد. بدون هیچگونه تعجبی، جیپ رانگلر بیش از دیگر محصولات این شرکت در هشتگ ها حضور داشته است.
- لامبورگینی
خودروهای فوقالعاده لامبورگینی برای بسیاری از افراد رویایی هستند و به همین دلیل است که در اینستاگرام هم بسیار به چشم میآیند. با ۱۲.۷ میلیون فالوور، لامبورگینی حدود ۱۰.۴ میلیون بار هشتگ شده و آونتادور نیز محبوبترین خودروی این برند از نظر میزان هشتگ بوده است.
- پورشه
اگرچه پورشه با ۱۰.۶ میلیون فالوور طرفدار به نسبت کمتری در مقایسه با لامبورگینی دارد اما این خودروساز آلمانی بیش از پسرعموی ایتالیایی خود منشن شده است. این برند اسپورت ساز در کل حدود ۱۱.۴ میلیون بار هشتگ شده و پورشه ۹۱۱ نیز محبوبترین خودروی این کمپانی در اینستاگرام بوده است.
- تویوتا
درحالیکه پروفایل اینستاگرام تویوتا در آمریکا تنها ۱ میلیون فالوور دارد اما ژاپنیها برای هر بازار حسابهای کاربردی جداگانهای دارند. این خودروساز از نظر هشتگ ها بسیار محبوب است. در مجموع حدود ۱۲.۶ میلیون هشتگ به تویوتا کمک کردهاند تا رتبه هفتم این لیست جای بگیرد و تویوتا تاکوما هم بیشترین هشتگ را در میان محصولات این کمپانی به خود اختصاص داده است.
- مرسدس بنز
مرسدس بنز با تعداد فالوورهایی که بیشتر از لامبورگینی می باشد، کاملاً در اینستاگرام شناخته شده است. این خودروساز آلمانی بیشترین تعداد پست را در مقایسه با سایر اعضای این لیست داشته و حدود ۱۳ میلیون هشتگ آن را به رتبه ششم رساندهاند.
- فراری
شاید فراری با تعداد ۷.۵ میلیون فالوور نتواند رقیب سنتی خود یعنی لامبورگینی را شکست دهد اما از نظر تعداد هشتگ دست برتر را دارد. با تعداد هشتگ حدود ۱۳.۱ میلیون باری، فراری در رتبه پنجم قرار گرفته و بیشترین منشن نیز برای خودرو فراری ۵۵۹ این کمپانی بوده است.
- آئودی
آئودی ۱۱ میلیون فالوور دارد که مرسدس بنز را شکست نمیدهد اما حدود ۱۳.۲ میلیون بار هشتگ شده که بالاتر از رقیب خود می باشد. شاید این موضوع کمی سورپرایز کننده باشد اما آئودی Q7 محبوبترین خودروی این کمپانی در اینستاگرام می باشد.
- فورد
فورد تنها خودروساز دیگر آمریکایی است که اگرچه تنها ۳.۴ میلیون فالوور داشته اما ۱۶.۴ میلیون بار منشن شده که حاکی از محبوبیت بالای آن است. بدون هیچگونه تعجبی، موستانگ بیشترین میزان محبوبیت بین سایر محصولات فورد در این شبکه اجتماعی را داراست.
- هوندا
این هوندا است که تمامی خودروسازان ژاپنی را در اینستاگرام شکست میدهد. این برند تنها ۲.۵ میلیون فالوور در اینستاگرام دارد اما ۲۱.۸ میلیون بار هشتگ شده و سیویک نیز محبوبترین محصول این شرکت بوده است.
- ب ام و
اینستاگرامی ترین خودروساز دنیا ب ام و است که ۱۵.۵ میلیون فالوور داشته و این میزان بیش از تمامی خودروسازان حاضر در لیست است. این خودروساز آلمانی ۲۷.۹ میلیون بار هشتگ شده که و محبوبترین محصول آن در این شبکه اجتماعی نیز M5 بوده است.
علی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷فالوور های bmw از همه بیشتره!!!!
کلا همه جه bmw حرف اولو میزنه!!
amir
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷همه جا که نه! فقط تو فضای مجازی!!بالاخره یه جا از مرسدس جلو زد.
کوروش
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷بیمر خیلی جاها جلو تره فقط ما عادت نداریم لیست کنیمش
کیان
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷اینجاس که نشون میده جامع جهانی علاقه خاصی به برندهای کره ای ندارن !!
طرفداراشون نیان بگن دید دنیا عوض شده، دنیا مثه ما جهان سومیها فکر نمیکنه و …
هرجا رنک هست خبر خاصی ازشون نیست، جالبتر خیلی از امار و ارقام و طرفداراشون دارن که تو هوا ثبت و ضبط شده
wolf man
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷امیر تتلو . . .
TRX (تایماز)
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷بی ام و بخاطر ژن خاص اسپرتش ، همیشه بازاز مخاطبان خاص رو هدف گرفته ، همونطور هم که میانگین سنی استفاده از شبکه های سنی به سمت قشر جوان سنگینی میکنه.
به عنوان یه طرفدار سر سخت برند بی ام و از اینکه یکی از فالورهاشونم افتخار میکنم
TRX (تایماز)
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷البته من بخاطر علاقه ی خاصی که اس یو وی های شرکت لینکلن دارم ، صفحه ی این شرکت بزرگ رو هم دنبال میکنم ، به نظرم در مقایسه با سایر شرکت کیفت فعالیتشون یه رده بالاتر هست
shirko
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷جالبه تو یه یه نظر سنجی استخدامی ، ب ام و و اپل و کوکاکولا بیشترین امار رو در اختیار داشتن ، زنده باد اوج مهندسی المان ب ام و .
فتنه گوساله سامری
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷BMWیه عشق خاصی داره مثل پورشه که نسبت به کمتر خودروسازی پیدامیشه.سال قبل هم اول بود.حتی درجستجوی اینترنتی
فتنه گوساله سامری
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ببین BMWباچه اختلافی اول شده.M5اسطوره است
:::فرشاد:::
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷اصلا این آمار رو قبول ندارم، مثلا مرسدس بنز با اشکال مختلف هشتگ میشه، مثل:
mercedesbenz# حدود ۶.۵ میلیون
mercedes# بیش از ۱۳.۶ میلیون
benz# بیش از۴ میلیون
AMG: بیش از ۶.۶ میلیون
mb# بیش از ۱.۶ میلیون
mercedesamg# حدود ۱.۵ میلیون
mercedes_benz# حدود ۲۹۰ هزار
shirko
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷اگه بحث ب ام و شد ، بنز وبی خیال چون کاربران پدال هیچ کدوممون پیر و کهنسال نیستیم !!
کوروش
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷پس ما که طرفدار بیمر هستیم اگر به هشتک باشه که نصف اینستا خودرو مطالب بی ام و هست عزیز …
TRX (تایماز)
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷هشتک #BMW با بیشتر از 29 میلیون فکر میکنم قابل رقابت با مجموع هشتک هایی که گفتی باشه آقا فرشاد
حالا از هشتک های سایر مدل ها و اصطلاحاتی مثل #بیمر میگذریم
kazem
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷جوووونم BMW
با همین فرمون بره چند سال دیگه رو دست نمیزاره
BMW یعنی نوشیدن اکسیر جوانی…
فتنه گوساله سامری
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷خدایا یعنی میشه یه روM5رواز نزدیک ببینم.سری۵ جدید رویه بارتست کردم(هم خدمتم داره)اصلا یه دنیایه که قابل وصف نیست .انگاریه موجود زنده است وروح داره.هرچندنزدیک نیم ساعت فقط باموس دنده اش کلنجار رفتم تامتوجه کاراییش بشم ودراخر بازخوب یادنگرفتم.یکبار هم سری۷جدید روازنزدیک دیدم.فاصله بین دومحورخیلی زیاده.خیلی ازماشین هارو باید ازنزدیک دید تامتوجه اوج وکمال طراحیشون شد.
shirko
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷جالبه تو یه نظر سنجی استخدامی ، ب ام و ، اپل ، کوکاکولا تونسته بودن با فاصله ی خیلی زیاد برندهای دیگه رو پشت سر بزارن ، اوج مهندسی ناب المانی ب ام و ، فقط تو ایرانه که به خاطر تعصب بی خود نسبت به بنز ، بیشتر طرفدار بنزن !!!!!!!
فتنه گوساله سامری
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷دوست گرامی حق باشماست.توی اکثر کلاس ها تمام خودروسازان سدان هایbmwرو معیارخود قرار میدن.bmwوپورشه اوج مهندسی خودروسازی هستن.در مورد شاسی بلندهای شهری هم معیار خودروهای bmwوپورشه هستن.
فتنه گوساله سامری
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷توی یه مجله خودرویی تست سری۵رو داشتم میخوندم.که نویسنده میگفت صاحب خودروفردی۷۰ساله است که به گفته خودش هربار که درخیابانی خلوت با ماشینم رانندگی میکنم یه چیزی وسوسم میکنه که پدال روبیشتر فشار بدم.ویه جورایی فکرمیکنم سنم درحال رانندگی پشت این خودرو خیلی کمتر حس میکنم.بدجور عاشق bmwوپورشه شدم.
فتنه گوساله سامری
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ولی نمیدونم چراسال قبل سری۵ خیلی جوایز گرفت ولی پدال خبرش رونیاورد.وحتی X5mواستیشن سری۵ وخوده سری۵بهترین خودروها درکلاس خودشون درجهان انتخاب شدن ولی بازخبرش روپدال نیاورد.زومیت خودرو.خودروبانک هم حتی خبرش رواوردن
Mohamad
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷این فانتزی بازی ها ارزش خبری نداره
شاید اینستگرام خوراک بازاریابی و برندسازی شرکتها و خودروسازها باشه از طرفی ابزار جلب توجه لاکشری بازهای تهی ظاهرساز، اما در عین حال محتوا و جذابیتی برای جامعه ی اطلاعات محور نداره.
ولی انصافاً از حق نگذریم خوب نون و آبی برا هموطنان ما ساخته، چه بساط تفریح و لوده گری چه تولید انبوه سلبریتی و سوپر مدل، همه هم از دم روشنفکر..!
Bilbo
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷دقیقا
انصافا جو اینستا تو ایران خیلی مسخره شده، اخه انصافا چی شده که این شیر و پلنگ و نهنگ و سوسمارا شدن الگوی بچه ها و نو جوونای امروز ما. بابا اونوریا حداقل چارتا ادم حسابی الگو میشن، اینجا یکی مث تتلو میاد اون تتوی احمقانه رو میذاره رو صورتش، بعد پس فرداش میبینی که حداقل ۴۰ تا نوجوون عینا همینکار رو کردن. خیلی ستمه که تتلو شده الگوی این بچه ها.
Bilbo
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷مدیریت بامو واقعا دست مریزاد داره.
از فرمول ۱ کشیده کنار، ابرخودرو نمیسازه، تو بعضی از کلاس ها قدم نمیذاره.
پشتوانه مالی بامو برای ماجراجویی نسبت به رقبا کمتره ولی مدیریت میاد بجای اون هزینه های سرسام اور، با هزینه های کمتر رو جاهایی مثل اینستا سرمایهگذاری میکنه که هم رو امروز و اعتبارش و هم روی مشتری پذیری تو ایندش موثره. در کنار اینها به صورت خیلی نرم داره حضورش تو بعضی از کلاس های جدید رو با قدرت شروع میکنه که ایکس هفت و سری هشت و ام۸ گرن کوپه اولین نمونه هاش هستن.
من نمیدونم اینده لکسس، مرسدس و آئودی از منظر فروش چطور خواهد بود، درسته آقایی بر کمپانی های فروشنده خودروهای لوکس تو جهان و آمریکا اعتبار خاصی به ارمغان میاره، اما فروش خودروهای بامو خیلی زود به مرز ۳ میلیون خودرو در سال میرسن، چه رتبه اول باشه چه چهارم.
Sajjad
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷یعنی هستن اونایی که فالورر بالا رو اوج مهندسی میدونن؟!
تتلو هم فالورراش زیاده
Sajjad
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷الان طرفدارای تتلو دیسلایک دادن دیگه