تسلا برای اولین بار در بین ۱۰۰ برند با ارزش جهان جای گرفته است. در حقیقت این شرکت تنها تازهوارد در تحقیق بهترین برندهای جهانی سال ۲۰۱۶ است و با ارزش تخمینی ۴.۰۱۱ میلیارد دلار در جایگاه صدم قرار گرفته است.
طبق اخبار منتشر شده از سوی اینتربرند، رشد تسلا با تغییر اولویتهای مصرفکنندگان افزایش یافته است. نسل جدیدی از خریداران خودرو به دنبال ارزش، راحتی و راندمان بالا هستند که همین امر به تاثیر بالای برندهایی چون تسلا به منظور طراحیهای جدید و برجسته اجازه میدهد.
خودروسازان کلاً در این تحقیق خوب عمل کردهاند و در مجموع ۱۵ برند خودروساز در بین ۱۰۰ برند باارزش جهان دیده میشوند. تویوتا در رتبهی پنجم قرار گرفته و نسبت به سال گذشته رشد یک پلهای را نشان میدهد. ارزش این برند ۵۳.۵۸ میلیارد دلار تخمین زده میشود. مرسدس بنز نیز دومین برند خودروسازی برتر با رتبهی نهم است و ارزش آن ۴۳.۴۹ میلیارد دلار تخمین زده شده است. ب ام و نیز با ارزش تقریبی ۴۱.۵۳۵ میلیارد دلار در رتبهی یازدهم قرار گرفته است.
خودروسازان حاضر در این لیست در مجموع ارزش ۲۵۶.۶۰۴ میلیارد دلاری دارند که طبق گفتهی اینتربرند نسبت به سال پیش رشد ۹.۵ درصدی را نشان میدهند. نیسان بیشترین رشد انفرادی را داشته و با رشد ۲۲ درصدی ارزش ۱۱.۰۶۶ میلیارد دلاری دارد. جای تعجبی ندارد که فولکسواگن بزرگترین بازنده بوده و ارزش آن با ۹ درصد کاهش به ۱۱.۴۳۶ میلیارد دلار رسیده است؛ اما آئودی و پورشه به ترتیب رشد ۱۴ و ۱۸ درصدی را داشتهاند.
علیرغم عملکرد خوب خودروسازها، اینتربرند خاطر نشان کرده که صنعت خودرو با چالشی بزرگ در حفظ عملکرد خود در سالهای آینده مواجه خواهد بود.
این گزارش میگوید:
مالکیت یک خودرو برای نسلی که دربارهی اثرات زیستمحیطی و هزینههای بالای خودرو نگران هستند اهمیت کمتری مییابد.
همانگونه که چشمانداز صنعت خودرو تغییر میکند، خودروسازها مجبور خواهند بود تا خود را با واگرایی گروههای مصرفکننده تطبیق دهند.
منبع: interbrand
king 918
۱۸ مهر ۱۳۹۵لوگوی پورشه انگار اسم خودمه بین اون ها ……………
بد بختی دیوانه شدیم رفت /////
Nima
۱۸ مهر ۱۳۹۵میگما چرا جنرال موتورز رو به عنوان یه برند یا هولدینگ در نظر نمیگیرن؟
و زیر مجموعه هاشو جدا جدا حساب میکنن؟
اگر جنرال موتورز رو با هم بگیرن که ۱۳ تا شرکت خودروسازى زیر مجموعشه
اونجورى از تویوتا بالاتر میشه.
فقط انگلستان
۱۸ مهر ۱۳۹۵ممنون از شاهین احمدزاده عزیز
اگه می شه در مورد کشور برونئی و سطح زندگی سلطان و مردمشون یه مقاله خوب بزارید قبلا پدال یه مقاله در مورد پادشاهشون گذاشته بود ولی خیلی کوتاه و مختصر بود اگه میشه با عکس و متن کامل سطح زندگیشونو خوب نشون بدید.
سامان اذری
۱۸ مهر ۱۳۹۵خب جنرال موتورز با زیرمجموعه هاش جنرال موتورزه و بعد تویوتا و فولکس واگن سوم هست
اینم بگم گروه فولکس واگن 12 تا زیرمجموعه و جنرال موتورز 11 تا زیرمجموعه دارن ولی تویوتا فقط با لکسوسش داره با اونا رقابت میکنه
اگه تنها امار فروش یک برند رو حساب کنیم تویوتا امار فروشش خیلی بالاتره
محمد
۱۸ مهر ۱۳۹۵تویوتا بالا ۱۰ تا زیر مجموعه داره:
۱-لکسس
۲-سوبارو( زیرمجموعه صنایع سنگین فوجی)
۳-صنایع هوایی فوجی
۴-ایسوزو
۵-ایسین سیکو : تولید کننده گیرباکس خودرو هایی ازجمله -محصولات خود تویوتا و جنرال موتور و محصولات هایبرید پورش
۶-هینو موتور
۷-دنسو
۸-تویوتا بوشوکا
۹-بانک تویوتا
۱۰-پژو سیترئن چک
۱۱-ژاپن تراستی وسرویس بانک
۱۲-دیهاتسو
تویوتا تنها برند خودرو سازی در جهان است که ۹۰%قطعات خودرو هایش را خودش تولید می کند و حتی برای خودرو ساز های دیگر هم قطعه تولید می کند از جمله جنرال موتور که روی اکثر قطعاتش نام دنسو و ایسین حک شده .وحتی کیا شرکت رغیبش که اگر کاپوت کیا اپتیما ۲۰۱۶ باز کنید بالا در روغن موتورش روی سرسیلند هک شده Denso که زیر مجموعه گروه تویوتا موتور است.
یا بعضی از محصولات پورش ازجمله کاین از گیرباکس ایسین استفاده می کنند و منبعش هم لینک پایین که فهرست بعضی از گیر باکس های ساخت تویوتا را نوشته:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Aisin_transmissions
مثلا توجه کنید خودرو کیا به طور مثال اپتیما ۲۰۱۶ روی ریموتش و ecu دسته سیم موتور نوشته کانتیننتال که یک برند المانیه یا سر سیلندر و کوئل نوشته Denso که ژاپنیه یا در یچه گازش kendo تحت لایسنس بوش آلمانه یا بروی فیلتراش نوشته Denso و فیوز های موتور نوشته زیمنس که ساخت المانه .و یونیت abs نوشته بوش.وحتی شیشه های جلو وجانبی ساخت sanit gobin فرانسه می باشد.
ولی تویوتا تمامی قطعاتش را خودش با سیستم Just in time تولید می کنه یعنی اصلا هزینه انبار داری هم نمیده هر قطعه که نیاز بشه در همان لحظه تولید میشود.
سامان اذری
۱۸ مهر ۱۳۹۵بانک تویوتا چه ربطی به تولید ماشین داره
منظور من خودرد ساز درجه یک بود نه زیر مجموعه های کوچیک
همین جمله رو که از ویکی پدیا کپی کردی من خیلی وقت پیش خوندم
تویوتا به جز خودش لکسوس و سایون زیرمجموعه تولید انبوه درجه یک خودرو داشت که با رفتن سایون موند خودش با لکسوس
Elemento
۱۸ مهر ۱۳۹۵.
تا وقتی خودروسازی آلمان هست بقیه هیچ حرفی برای گفتن ندارن. یعنی نمیتونن چیزی بگن.
ارزش برند تویوتا هم کسایی که معنی ارزش برند رو میدونن درک میکنن که هیج اهمیتی نداره.
X5
۱۹ مهر ۱۳۹۵اقای سامان آدری خوب فروش تویوتا زیاده بیشتر تو امریکا ژاپن فولکس واگن به غیر از خودش بقیه برنداش لوکس سازن لوکسم گرون نتیجش فروش کمتر جنرال موتورزم که بیشتر امریکا میفروشه
ولی سود خالص شرکتارو ببین مرسدس با ۹ میلیاردو خورده ای اول فولکس واگن با ۹ میلیاردو اندکی کمتر از مرسدس دوم اینا بیشتر رو سود تمرکز دارن ولی تویوتا با اون همه تولیدش سودش از بنز کمتره !!!
بهزاد
۱۹ مهر ۱۳۹۵دوست گرامی سود تویوتا سال گذشته 18 میلیارد دلار بوده و بهتره به جای تفاسیر اشتباه از قبل آمارهارو به دقت بخونید!
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵اقا مجید دوست عزیز من شما خیلی تند رفتی دیگه
دیگه اینقدر هم فاصله ندارن
AKBAR
۱۸ مهر ۱۳۹۵منتظر این بودم که تسلا هم به جمع گروه 100 بپیوندد . ایلان ماسک معرکه و قابل احترام است . خیلی ها نمی دونند اگر یک خودرو ساخت تسلا را خریداری کنند ، تا پایان عمر این خودرو می توانند از شبکه شارژ سریع تسلا در سراسر امریکا به طور رایگان استفاده کنند . افقهای روشنی در مقابل برند تسلا است ، کافی است باطری هایی با راندمان بالاتر و شارژ سریعتر اختراع شوند ، آن موقع دیگر معلوم نیست جایگاه تسلا تا چه پله ای بالا خواهد رفت . امسال مرسدس جای بی ام دبلیو را گرفت که چندان خارج از انتظار نبود ، افت هوندا و فولکس واگن هم حدس زدنی بود ، تغییرو تحولات نیسان هم رشد اون رو قابل پیش بینی می کرد .
علي
۱۸ مهر ۱۳۹۵اکبر جون اینجا ایرانه و اگر فرض ی خودرویی فقط تو آمریکا قابل استفاده باشه بقیه کره خاکی چی میشه پس. زیاد به آینده تسلا دلخوش نکن. هر چیزی حساب کتابی داره . بقیه نشستن که نگاه کنن. در عجله کار شیطونه و دردسرهای خودشو داره. اینا همش پول و سهام مردمه . ۲ روزه دیگه میشه شرکت اعظم IBM اگه البته یادت باشه.
با تچکر
محمد
۱۸ مهر ۱۳۹۵اینقدر این بابا رو گنده نکنید هیچی نیست!
اگه بحثه ماشین برقیه ! 70-60 سال پیش فرنیناندپورشه !!!!! یه چی ساخت این تسلا جدیدیا رو هم میخوره .
ی برند بی سابه هیچی نمیشه! اقلا تا وقتی یه ماشین درست درمون بسازه اینا چین عیییییی
asa
۱۸ مهر ۱۳۹۵کاش لیست رتبه بندی هر صد شرکت رو میزاشتید .الان رتبه اول کیه ؟؟
new great britain
۱۸ مهر ۱۳۹۵1-اپل
2-گوگل
3-کوکاکولا
4-مایکروسافت
محمد
۱۸ مهر ۱۳۹۵۵- تویوتا
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ مهر ۱۳۹۵هر 4 اول امریکایی هستن و این مهمه
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵برو عشق کن علی جون
یوسف
۱۸ مهر ۱۳۹۵این لیست صد شرکت برتر دنیاست که به غیر از خودروسازی شامل برندهای صنایع الکترونیک و … هم میشه، بنابراین رتبه با ارزش ترین بین خودروسازا تویوتا هستش
asa
۱۸ مهر ۱۳۹۵واقعا با تسلا حال کردم .از اونجایی که معمولا امریکایی ها بهترین هستند پس در بخش خودرو های برقی وظیفه سنگینی هست که بهترین باشی و امریکا رو دوباره سربلند کنی،با توجه به همه اینا و تازه کاری تسلا باید گفت این شرکت بی نظیر هست و به خوبی از پس کار در امده .همه هم شاهد هستیم که بهترین خودرو های برقی امریکایی، و در راسشون تسلا قرار داره .گرچه در چند سال اینده رقیب های قدری از میهن خود تسلا به میان میاند مانند نیکلا و فارادی فیوچر تا ادامه این پیشتازی رو با تمام قدرت از ان امریکا کنند.
حسین
۱۸ مهر ۱۳۹۵مجموعه ارزش کشوری داخل لیست
آلمان 118 میلیارد دلار
ژاپن 87 میلیارد دلار
آمریکا 22/5 میلیارد دلار
کره 18/83 میلیارد دلار
انگلیس 10/5 میلیارد دلار
قدرت و صنعت و رقابت با آمار ها مشخصه
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ مهر ۱۳۹۵جنا ب حسین دیدید در مورد شما درست گفتم تو قسمت فورد
شما کاملا هویت خودتو فاش کردی
حسین
۱۸ مهر ۱۳۹۵بحث برند پرستی نیست
باید قبول کرد آلمان و ژاپن از آمریکایی ها سر ترند
از نظر تکنولوژی و قدرت و لوکس بودن و مصرف و ایمنی و کیفیت
آمریکا محصولات فوقالعاده ای داره مثل کادیلاک و لینکلن و….. ولی از حق نگذریم از برند هایی مثل بنز و بی ام و و لکسوز و اینفینیتی پایینترند
پ.ن
خودم به شخصه عاشق موستانگ و شورلت تاهو هستم
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵حسین عزیز منابع و سند بگو
ونوم
۱۸ مهر ۱۳۹۵علی جون اقا حسین فقط این چند تا رو حساب کرده اگه کل لیست رو ببینه فقط 3 تای اول که اپل و گوگل …. کل لیست رو میبلعن
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ مهر ۱۳۹۵ونوم جان اصلا نباید جواب یه سری ها رو داد
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵همون اپل و گوگل خیلی غول هستن
آرمین
۱۸ مهر ۱۳۹۵ایول مرسدس! بیشترین رشد رو داشته واقعا هم حقشه
مرسدس سرمایه گذاری خوبی هم روی تسلا کرده که داره نتیجه شو میبینه
new great britain
۱۸ مهر ۱۳۹۵آرمین جان اگه بخوایم از لحاظ میزان رشد بینه خودروسازها بگیم بیشترین رشد رو نیسان با 0/22 داشته.مینی-مرسدس و پورشه با 18 درصد رشد و آئودی با0/14 رشد بیشترین رشد رو تجربه کردند.
محمد
۱۸ مهر ۱۳۹۵والا تا اون جایی که ما میدونیم سهام تویوتا در تسلا دو برابر مرسدس بنز هستش این هم منبعش::
https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%D8%B3%D9%84%D8%A7_%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B2
از منوی سمت راست قسمت مالک را مطالعه بفرمایید.
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۰ مهر ۱۳۹۵سهام ها فروخته شده وگرنه قبلا سهام دو شرکت خیلی بیشتر از این عددها بود
حميد
۱۸ مهر ۱۳۹۵نمیدونم جایگاه سایپا کجاست
new great britain
۱۸ مهر ۱۳۹۵اصلا سایپا تو نقشه دنیا ثبت نشده.
اونوقت شما دنبال جایگاه سایپا هستی؟
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵سایپا که فعلا توباغ نیست
Sina
۱۸ مهر ۱۳۹۵پادشاه خودروساروزی جهان یعنی تویوتا??
تو مقاله های چند روز قبل بعضی از مهندسین برجسته سایت پیشبینی کردن به زودی فولکس واگن جای تویوتارو میگیره
از همین مقام چهلمش مشخصه که خیلی زود جای تویوتارو میگیره خخخخخخخخ
Elemento
۱۸ مهر ۱۳۹۵استاد گرامی.
فولکس اگر با دارایی و زیر مجموعه هاش حساب بشه تویوتا رو زیر پاش به میکنه.
این جا فقط خود فولکس نوشته شده.مثل جی ام…
محمد
۱۸ مهر ۱۳۹۵اگه تویوتا بازیر مجموعه هاش حساب بشه که جای مایکروسافت در مقام چهارم باید باشه
Elemento
۱۸ مهر ۱۳۹۵.
زیر مجموعه ههاااشش؟؟
منظورت لکسوسه ؟؟؟!!😂
شرکت هایی که بالا اسم بردی اسمش به گوش هیچ کدوم از کاربرای این سایت غیر از خودت نخورده.
من اینو میدونم از فولکس 3 نماینده در این لیست هستن.
خود فولکس
آئودی
پورش
.
یوشوکابا و حوشوکاما و بوشوبابا!!! هم نمیدونم چی هستن !!
.
منم میتونم 20 کارگاه نام ببرم
کارگاه ساخت موتور فولکس
کارگاه ساخت گیربکس فولکس
کارگاه ساخت ترمز فولکس
کارگاه ساخت اتاق فولکس
کارگاه رنگ آمیزی فولکس
کارگاه ساخت موتور ائودی
کارگاه ساخت گیربکس ائودی
کارگاه ساخت دنده ی آئودی
….
.
اینا رو خودت در مورد 12 تا زیر مجموعه ی فولکس واگن بنویس !!
.
شرکتایی که اسم بردی مثل همین هایی هستن که گفتم. فقط مثلا به حای کارگاه ساخت گیربکس اسمش رو گذاشتن بوشوبابا !!
محمد
۱۹ مهر ۱۳۹۵یک موقع در باره کارخانه گیرباکس سازی نیرو محرکه ایران صحبت می کنی.یک موقع در باره کمپانی ایسین سیکو ژاپن (زیر مجموعه تویوتا)که سازنده گیر باکس پورش /جنرال موتور/تمامی محصولات سواری وکامیون ولوو و….
در ضمن سوبارو و ایسوزو کار خانه خودرو سازی هستنند نه گارگاه گیرباکس سازی!!!!!!!
به نظرتون چرا کمپانی پورش با وجود شرکت ZF المان گیرباکس بعضی از محصولاتش ازجمله کارارا911_کاین و تمام محصولات هیبریدیش را میده تویوتا بزنه؟؟؟؟؟؟؟؟
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مهر ۱۳۹۵من شخصا تویوتارو خیلی قبول دارم ولی فکرنکنم پادشاه خودروسازان باشه
mojtaba
۱۸ مهر ۱۳۹۵اینجا ارزش پولی برند و آمار فروش هم خیلی تاثیر داره…
بنز و …. قبول …
اما هیوندای و کیا و… امثال اینها شاید به خاطر فروش زیاد تو این لیست قرار دارن… تفاوتشون را باید از افرادی پرسید که بعد از کیا و هیوندایی مثلا بنز سوار میشن…
(اونها تفاوت کیفیت را احساس میکنن)
مثلا بنتلی(100) کجا .. هیوندایی(35) کجا؟!!!!
sunmartin
۱۸ مهر ۱۳۹۵پس رنو بخصوص ال نوت و تالیسمان کجان راستی پارس تیپ 24 و …. 206 اس دی و قسطی کجان ؟!! واقعا مزخرف تر از فرانسوی ها و چینی ها ندیدم تمامی برندها خوب و مطرح از پورشه تا بی ام دبلیو و بنز و آئودی گرفته تا کیا و هیوندای و نیان و فولوکس و لندرور و اخیرا tesla باید در این جایگاه بودند چون واقعا ارزشمند هستند
احمد باقری
۱۹ مهر ۱۳۹۵احسنت به تویوتا، مرسدس و بی ام و.