چشم اندازهفته نامه

بنزینی یا الکتریکی؟ سریع‌ترین خودروهای پرفورمنس دنیا

خودروهای الکتریکی باعث ایجاد جریان‌های متضادی در بین دوستداران این صنعت شده‌اند. بسیاری از افراد معتقدند خودروهای الکتریکی رانندگی هیجان‌انگیزی نداشته، خیلی سنگین هستند و پیشرانه‌های الکتریکی فاقد صدای جذابی هستند. بله پیشرانه‌های ۸ و ۱۲ سیلندر بنزینی جذابیت‌های زیادی دارند اما اگر تنها بخواهیم صدای تولیدی پیشرانه را مدنظر قرار دهیم، تعدادی از بازی‌های ویدئویی با صداهای بسیار واقعی وجود دارند که انتظارات را برآورده می‌سازند.


حقیقت این است که نیروی الکتریکی مزیت‌های پرفورمنس زیادی داشته و مقاله‌ای که در ادامه خواهید دید نیز باعث کشف بیشتر حقیقت می‌شود. خودروهای هیبریدی در ابتدا به خاطر مصرف سوخت کم طراحی شدند اما پس از آن بود که اسب بخار اهمیت بیشتری نزد ماشین بازها یافت. حالا یک‌سوم سریع‌ترین خودروهای جهان دارای قوای محرکه‌ی الکتریکی شده هستند؛ و اگر فکر می‌کنیم رسیدن به سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت در کمتر از ۱۰ ثانیه خیلی هیجان‌انگیز نیست پس شما به وضوح درکی از پرفورمنس واقعی ندارید.


ما داده‌های متنوع شامل شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت و رکورد مسافت ۴۰۰ متر تمامی خودروهای اخیر را جمع‌آوری کرده‌ایم. این داده‌ها مربوط به سازندگان هستند و نتایج دنیای واقعی می‌توانند متفاوت باشند اما خب در کل می‌توانیم دیدی وسیع‌تر به چشم‌انداز دنیای خودرو داشته باشیم. واضح است که این لیست شامل خودروهای جدیدی همچون پورشه تایکان یا فراری F90 استراداله که فعلاً پرفورمنس مشخصی ندارد نیست.

در ادامه باید گفت ما برای گردآوری این لیست روی عملکرد خودروها در مسافت ۴۰۰ متر تمرکز کرده‌ایم تا به شما نشان دهیم که نیروی الکتریکی واقعاً این روزها غوغا می‌کند!

  1. لامبورگینی اوراکان اوو


شمارش معکوس لیست ما با یک پیشرانه‌ی درون‌سوز سنتی شروع می‌شود. لامبورگینی اوراکان در نسخه‌های متنوعی تولید شده اما مدل اووی آن می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۲ ثانیه طی کند.

  1. فراری ۴۸۸ پیستا


رقیب سنتی لامبورگینی یعنی فراری می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۱ ثانیه پشت سر بگذارد. البته همان‌گونه که انتظار دارید ۴۸۸ پیستا سریع‌ترین خودروی فراری در لیست ما نیست.

  1. بوگاتی ویرون


هایپرکاری که در سال ۲۰۰۵ کتاب قانون خودروهای این کلاس را بازنویسی کرد همچنان جزو سریع‌ترین خودروهای دنیاست. نسخه‌ی استاندارد ویرون می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۱ ثانیه پشت سر بگذارد.

  1. ریماک کانسپت وان


اولین خودروی الکتریکی شده‌ی این لیست در واقع از قوای محرکه‌ی تمام الکتریکی استفاده می‌کند و تنها نسخه از این نوع است. این هایپرکار الکتریکی رکورد زیر ۱۰ ثانیه‌ای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه طی می‌کند.

  1. مک لارن 720S


یکی از بهترین سوپرکارهای دنیا نتوانسته در جمع ۵ خودروی برتر حضور یابد اما همه می‌دانیم که 720S فوق‌العاده سریع است. در واقع برخی افراد معتقدند این خودرو سریع‌تر از خودروی لیست شماره ۱ است. رکورد ۴۰۰ متر 720S در ۹.۹ ثانیه ثبت می‌شود.

  1. فراری لافراری


همه می‌دانیم که لافراری باید در این لیست باشد. این خودرو کاملاً به اندازه‌ی SF90 استراداله جدید دوست‌داشتنی بوده و از قوای محرکه‌ی هیبریدی با قدرت زیاد سود می‌برد. اولین خودروی هیبریدی فراری رکورد ۹.۸ ثانیه‌ای را برای مسافت ۴۰۰ متر ثبت می‌کند.

  1. پورشه ۹۱۸ اسپایدر


برخلاف لافراری پورشه می‌تواند در مسافت‌های کوتاه با قوای محرکه‌ی الکتریکی خود حرکت کند. البته وقتی‌که پیشرانه‌های الکتریکی با نیروگاه بنزینی همکاری کند، این هایپرکار آلمانی خواهد توانست مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۸ ثانیه طی کند.

  1. مک لارن P1


با حضور محصولات ریماک، فراری و پورشه در این لیست می‌توان گفت که ما به سهم ۳۳ درصدی خودروهای الکتریکی شده از این لیست دست پیدا کرده‌ایم. مک لارن P1 یک مورد اضافی بوده و رکورد ۹.۸ ثانیه‌ای دارد که در حد رقبای صاحب‌نام خود می‌باشد.

  1. بوگاتی ویرون سوپر اسپورت


علیرغم قدرت بیشتر شیرون، نسل قبلی هایپرکار بوگاتی است که هنوز هم با زمان ۹.۷ ثانیه خودروی سریع‌تری در مسافت ۴۰۰ متر محسوب می‌شود. البته این خودرو دیگر سریع‌ترین محصول بوگاتی نبوده و این لقب به نسخه‌ی اصلاح شده‌ی شیرون رسیده است.

  1. داج چلنجر SRT دیمن


با توجه به اعداد می‌توان گفت داج چلنجر دیمن هنوز هم سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا حداقل در رکورد ۴۰۰ متر است. این خودرو در برخی رویدادها به زمان ۹.۶۵ ثانیه دست یافته اما خب ویدئوهایی از شکست آن در برابر مک لارن 720S نیز وجود دارد.

گزینه‌ی قابل‌احترام: تسلا مدل S P100D

همان‌گونه که در ابتدا گفتیم داده‌های دیگری همچون شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت نیز وجود داشته و همانند تمامی محصولات تسلا، مدل S در آنجا می‌درخشد. در این بخش پورشه ۹۱۸ در رتبه اول قرار داشته و پس از تسلا مدل S P100D با فاصله‌ی نزدیک در تعقیبش می‌باشد. چلنجر دیمن هم رتبه‌ی سوم را به خود اختصاص داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    وقتی حرف از نهایت پرفورمنس میشه چیزی جز اسم usa مطرح نیست
    دیمن عشق بنزینی
    تسلا عشق الکتریکی
    هر چند میدونم داج برای آینده سریع ترین دنیا رو با پیشرانه برقی خواهد ساخت این عین روز برام روشنه
    این ذات آمریکایی هست
    در همه چی برترین باش

    1. Elmiraj

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (3191 ديدگاه)

      شتاب صفر تا شصت مایل ۲.۲۹ و تایم یک چهارم مایل ۱۰/۴۱ ثانیه Model S p100d هنوزم بعد سه سال در بین سدان ها خدایی می کنه…!!!
      حالا صبر کنید P100d Plaid و‌ Roadster هم به جمع تسلا ها اضافه بشن………

    2. ali (chevy nova)

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (7389 ديدگاه)

      ماشالاه دوج دیمن بی رقیب

  2. کافر مقدس

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    قیمت دیمن تو این لیست قابل توجهه . چقدر ماشین های دیگه در قیاس با دیمن کند و گرونن ! دیمن باید زین پس ملاک این سبک و کلاس باشه ک چهارتا مثل بوگاتی شیر مشتری رو ندوشن

  3. ایمان

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (4064 ديدگاه)

    شما کدام یک را بیشتر دوست دارید ؟؟؟؟
    بنزینی و دیزلی : لایک ????
    الکتریکی : دیسلایک ????

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. مسعود

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (56 ديدگاه)

      شما کدام یک را بیشتر استفاده می کنید ؟؟؟؟
      دوربین کلاسیک:لایک
      دوربین دیجیتال:دیسلایک

      1. Alireza

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (639 ديدگاه)

        از اونی بیشتر استفاده میکنیم ک لذت بیشتری ب آدم بده

  4. milad

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (22 ديدگاه)

    با احترام به همه’ لافراری❤
    P1❤
    918❤
    ویرون ss❤
    اوراکان❤
    .

  5. سامان اذری

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    ارزوی من داشتن یه تاکوما یا فوررانر trd pro و یه چلنجر سبز رنگ ????

    1. ارش

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      یعنی اگر هرکدام از دوستان آمریکا زندگی میکردن حداقل آرزوی سامان براشون دست یافتنی بود .

      1. soroosh

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (184 ديدگاه)

        از ی ایرانی میپرسن ارزوت چیه؟ حواب میده ی خونه با ی ماشین اسپرت و ی شغل تو مثلا فلان اداره
        طرف میگه داداش اینها امکانات اولیه زندگیه. من پرسیدم ارزوت چیه؟

  6. Elmiraj

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    تصور کنید درگ نُهم MotorTrend بین این ۱۰ اعجوبه باشه……..
    .
    یعنی طبق این لیست از خط پایان عبور می کنند…؟!؟!
    .
    .
    ((( پدال اون دیمنی که از 720s شکست خورد تایم ۴۰۰ مترش تو یکی دو تا از درگ ها از هلکت معمولی هم کمتر بود…!!!! )))

  7. امیر

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    در عالی بودن همه هیچ‌شکی نیست اما انصافا دیمن یه چیز دیگس
    صدای خاص(به طور مجزا صدای سوپرشارژر _صدای موتور_صدای خروجی اگزوز)
    با وجود وزن بالا و تکنولوژی قدیمی در بخش پیشرانه اما پرفورمنس فوق العاده ای داره ک بی سابقست
    دیگر ویژگی های خاصش هم ک بماند
    اما بازم لیست قابل احترام!

  8. مهراد

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (863 ديدگاه)

    تمام ماشینایی که تو این لیست اومدن فوق العاده هستن

    سلیقه شخصی بنده با همشون جور در میاد ، ولی خواستنی ترینشون برای من لافراریه لعنتی و دست نیافتنیه . جالبه بدونید قیمت نمونه دست دوم و تمیزش تا 8 میلیون دلاره ????

  9. نام

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (13 ديدگاه)

    مگه میشه داج چلنجر که یک ماسل کار است در رده اول و بالاتر از هایپرکارها باشد. تازه خیلی از هایپرکارها مانند کونیگ زگ و هنسی و ssc تو این لیست نیستند. مگه میشه طرف 3میلیون دلار یه هایپرکار بخره بعدش بگن یه ماسل کار که 5درصد اون قیمتشه، پرفورمنس بهتری داره!
    اینها اعداد کارخانه هستند و همونطور که دوستمون المیراژ اشاره کردند، تایم 400 متر دیمن تو واقعیت خیلی پایین تر بوده و حتی جزو ده تای این لیست هم نخواهد شد. احتمالا این مقاله با غرض ورزی نوشته شده است.
    باید در شرایط مساوی تست شوند تا واقعیت مشخص شود. هایپرکارها با آن قدرت و آئرودینامیک برتر، مگه میشه از ماسل کار پرفورمنس پایین تر داشته باشند؟! من که باورم نمیشه!

    1. Elmiraj

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (3191 ديدگاه)

      منظور بنده رو خوب متوجه نشدید….
      .
      اگر یه سر به یوتیوب بزنید به اعداد جالبی از تایم ۴۰۰ متر دیمن میرسی از ۹/۲ گرفته تا ۱۱/۲ ….!!!!!
      دلیلش هم اینه که تایم زنی با دیمن شرایط خاص خودشو داره و کار هر کس یا هر گروهی نیست…
      دیمن ثابت شده هست و قدرت واقعی شو top gear به همگان نشون داد…
      و جدا از همه اینا دیمنی که روزگاری صفر کیلومترش ۸۶ هزار دلار قیمت داشت هم اکنون هیچ جایی زیر ۳۰۰ هزار دلار قیمت نداره….!!!!!

  10. MR hamid

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    جدیدترین اخبار از تسلا مدل s پلاید جدید گویای افزایش چشمگیر برد مسافتی بیش از 650 کیلومتر و کار کردن روی حفظ انرژی باطری ها در طی چندین شتابگیری ماکسیمم و شتاب صفر تا صد 2.2 ثانیه ای و طراحی جدید سیستم خنک کاری باطری ها که اگه درست باشه دیگه این خودرو از رقبا فاصله بسیاری نسبت به قبل میگیره

    خیلی از اینایی که میگن رانندگی با تسلا به خاطر بی صدا بودنش جذاب نیست اگه ایران میومد برا خریدنش صف میکشیدن حیف که ورود خودروهای آمریکایی ممنوعه وگرنه میدید صف میکشیدن یا نه

  11. آریا ماشین

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    اگه بهم بگن بین این ۱۰ ماشین یکیشو مجانی میندازیم جلوت برا خودت ، انتخاب اولم ریماک کانسپت وان خواهد بود?
    صدای جذاب بنزینی ها رو نداره اما پرفورمنس و سرعت رو خداست!
    اگه چند تا انتخاب دیگه هم بهم بدن تو شانس دوم ویرون سوپر اسپرت و تو شانس سوم فراری لافراری رو بر میدارم

    1. نام

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (13 ديدگاه)

      ماشالا اشتهات بد نیست. تعارف نکن داداش، اگه هر ده تا رو هم میخوای، باکی نیست!

  12. ADAK

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    488

  13. Behrouz. anzali

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    فقط ۹۱۸ اسپایدر .

  14. حامد

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (188 ديدگاه)

    فقط بنزینی
    هدف لذت وسرعت باهمه. اتومبیل باید روح داشته باشه.

  15. فرهاد تابش

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من شنیدم دوج دیمن موقع استارت جفت چرخهای جلوش رو هوا بلند میشه و صد متر جلوتر رو زمین میاد. بخاطر همینه که درگ 400 مترش انقدر خوب درمیاد. ولی تو درگ 800 متر نسبت به بقیه کم میاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا