پس از روزها سنجش و ارزیابی خودروهای مختلف، مجله معتبر و محبوب موتورترند بالاخره برندگان خودروی سال خود در سه کلاس جداگانه را معرفی کرد؛ خودروی سال، شاسیبلند سال و تراک سال.
با توجه که به اینکه ۷ فینالیست بخش خودروی سال شامل مدلهایی چون آئودی TT، بامو سری ۷، شورولت کامارو، هوندا سیویک، مزدا MX-5 میاتا، مرسدس-ایامجی GT S و تویوتا میرای بودهاند، انتخاب موتور ترند میتواند شما را بسیار شگفتزده کند. خودروی سال ۲۰۱۶: شورولت کاماروبرنده سال قبل: فولکس واگن گلف
برنده این بخش، مدل جدید شورولت کامارو است. این خودروی عضلانی که در اوایل سال جاری میلادی به بازار معرفی شده، در زیر کاپوت خود یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو اضافه کرده که میتواند قدرتی به میزان ۲۷۰ اسببخار و گشتاور حداکثری به میزان ۴۰۰ نیوتنمتر تولید کند. در همین حال، خریدارانی که به دنبال خروجی بیشتر موتور هستند، میتواند از گزینههایی مانند موتور جدید ۳/۶ لیتری V6 با قدرت ۳۳۰ اسببخار و یا موتور ۶/۲ لیتری LT1 V8 استفاده کنند که از کوروت گرفته شده و در مدل سطح بالای کامارو SS در دسترس است.
خودروی سال ۲۰۱۶ ما، شورولت کامارو، یکی از بهترین وسیلهها برای رانندگی در جهان و در تمام سطوح قیمتی است. این در حالی است که قیمت این مدل در سطح دسترسی یک مشتری متوسط قرار میگیرد.
شاسی بلند سال ۲۰۱۶: ولوو XC90
ولوو XC90 به عنوان شاسیبلند سال موتور ترند در سال ۲۰۱۶ شناخته شده است؛ مدلی که برای کسب این عنوان با رقبایی مانند هوندا پایلوت، لینکلن MKX، مرسدسبنز GLE / GLE کوپه و نیسان مورانو دست و پنجه نرم کرده است. این شاسیبلند سوئدی در نسل دوم خود قرار دارد و با دو موتور بنزینی و یک پلاگین هیبرید با ۴۰۰ اسببخار ارائه شده است. همچنین مشتریان اروپایی این مدل میتوانند از دو گزینه دیزلی نیز برای پیشرانه استفاده کنند.
ولوو XC90 یکی از خوشقیافهترین شاسیبلندهای حاضر در جادههاست. قابلیتهای آفرود این شاسیبلند به همان اندازه راحتی در جاده است. سواری در XC90، در سطح یک وسیله نقلیه ۷ نفره نیست.
برنده سال قبل: شورولت کلرادو
سرانجام به تراک سال موتور ترند در سال ۲۰۱۶ میرسیم که به شورولت کلرادو اختصاص یافته است؛ آن هم برای دومین سال متوالی. این پیکاپ تراک در همان لیستی قرار داشته که نامهایی چون شورولت سیلورادو، جیامسی کانیون، جیامسی سیهرا، نیسان تیتان XD و تویوتا تاکوما در آن دیده میشوند. جیسون کامیسا (Jason Cammisa)، ادیتور ارشد موتور ترند میگوید:
تراک سال ما، نهتنها از طراحی و قابلیتهای آفرود ویژه برخوردار است، بلکه هنگامی که با موتور دیزل منحصر به کلاس خود استفاده میکند، دارای بهترین مصرف سوختی است که تاکنون دیده شده است.
معین
۲۷ آبان ۱۳۹۴ینی ford f150 اصلا تو گزینه ها نبود؟
پرفروش ترین وانت امریکا
البرز
۲۷ آبان ۱۳۹۴خودرو هایی که امسال نسل جدیدشون عرضه شده و جدید هستند در گزینه ها قرار دارند. برای همین ford f150 و بسیاری از خودرو های خوب دیگه در این لیست نیستند.
Elring-aventador
۲۷ آبان ۱۳۹۴واقعا انتخاب های بی نقصی هستن
معلومه که برای انتخابشون وقت گذاشتن
ای کاش بین سوپر اسپرت ها هم مقایسه ای انجام میشد
Ashkan
۲۷ آبان ۱۳۹۴سال قبل شاسی بلندی برنده نبود؟
Ashkan
۲۸ آبان ۱۳۹۴بد رسوندم مطلبو
میگم زیر هر ماشین زدید برنده سال پیش فلان بود شاسی بلند سال پیش تو رده خودشون برنده نداشتن که نزدید؟
محمد ب
۲۷ آبان ۱۳۹۴کامارو در برابر رقباش خیلی پایین تره چطور خودرو سال شده؟ احتمالا فقط بحث قیمت بوده وگر نه این کجا amg GT کجا
فریا
۲۷ آبان ۱۳۹۴برادر مثل اینکه شما متن رو به دقت نخوندین !
آقای ادوارد لو عرض کردند که :
خودروی سال ۲۰۱۶ ما، شورولت کامارو، یکی از بهترین وسیلهها برای رانندگی در جهان و ||در تمام سطوح قیمتی است||.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۷ آبان ۱۳۹۴نه برادر من بحث قیمتی مطرح نیست اونم برای خودروی سال شدن تو موتور ترند قیمت جزو معیار های بسیار جزئی است.مهم عملکرد در سطح قیمتیه.کامارو SS جدید خودروهای بالای 100000 دلار رو امسال به چالش کشیده شما تست درایو هاش رو مثل اینکه مطالعه نفرمودی!
مسافت ترمز برتر هندلینگ خارق العاده،شتاب 4 ثانیه. 400 متر تو 12.2 تا 12.4 ثانیه برای کاماروی SS شوخی نیست!
شما که خودت بحث رقبا رو مطرح کردی چرا اسم AMG GT رو میاری؟فکر کنم اگه قرار بود کامارو چنین قیمتی داشته باشه تا چندین سال بی رقیب بود!
shahab
۲۸ آبان ۱۳۹۴کامارو حقش بود خیلی تغییر کرده
واقعا بی نظیره
amir
۲۷ آبان ۱۳۹۴فریب این شرکت های وارد کننده رو نخورید به غیر از رنو و ستاره ایران هیچ کدومنمایندگی اصلی اون شرکت در ایران نیستند و فقط وارد کننده بزرگ هستند نمونه اش نمایندگی ولوو در ایران این شاسی بلند xc90 رو تو سایت ولوو نگاه کنیید ببینید فول آپشنش چیه در حالی که نمایندگی ولوو یه مدل دیگه رو به اسم فول آپشن و با قیمت بین 420 تا 490 دارد می فروشد
فرشید
۲۷ آبان ۱۳۹۴اره خدایی جایه فورد f 150 خالیه…اما این انتخاب ها هم توسط بهترین کارشناسای خودرویی انتخاب شدند.
AliZeus
۲۷ آبان ۱۳۹۴نحوه ارزیابی و انتخاب این ها آیا جزئیات و توضیحاتی نداره ما هم از کار اینا سر در بیاریم احیانا؟؟ :/
محمود
۲۷ آبان ۱۳۹۴واقعا ولوو xc90 شایسته ی این عنوان هست. . سدان لوکس s90 volvo هم به زودی میاد و مثل برادرش غوغایی در بازار به راه خواهد انداخت. کلا از ولوو و از کشور سوئد خیلی خوشم میاد. از کشندهای fh 500 گرفته تا مدل های سواری ولوو همه سالارن .
محمدرضا معتمدی
۲۷ آبان ۱۳۹۴ای کاش معیار های موتور ترند رو مینوشتید…
امین آریامن
۲۷ آبان ۱۳۹۴کامارو ….کامارو….کامارو….
نمیدونم چی میشه درموردش گفت…حرف نداره …دست مریزاد احسنت به این طراحی به این همه ابهت و به این همه کارایی باقیمتی در دسترس برای قشر “متوسط”…دقت کردین قشر متوسط…بله
P.G
۲۷ آبان ۱۳۹۴خب انتخاب XC90 که میشه گفت محتمل ترین و منطقى ترین انتخاب بود
اما انتخاب کامارو با توجه به رقباى لوکسى که داشت منو سورپرایز کرد،حتماً از جمیع جهات برترى هایى داشته که نظر کارشناسان رو جلب کرده
کلرادو هم که حسابى داره در دل مشترى هاى پیکاپ جا باز میکنه و چون میدسایز هست براى طیف بیشترى از خریداران نسبت به وانت هاى فول سایز کارایى و استفاده روزمره بیشترى داره و انتخابش براى دو سال متوالى نشان از کیفیت و طراحى خوب این خودرو داره
دستمریزاد شِوى،باز روسفیدمون کردى:)
باربد تحویل بگیر!:)
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۷ آبان ۱۳۹۴ارادتمند داداش P.G گل گلاب!
ما از چند ماه پیش تحویل گرفته بودیم :D
مطمئن بودم برنده میشه.
Z28 هم بهترین خودرو شده بود…
حالا بذارید ZL1 بیاد ببینیم شوی دیگه چطور میخواد سورپرایزمون کنه.
امیر
۲۷ آبان ۱۳۹۴انتخابای خوبو معقولی بوده ولوو که این مدلش خیلی جایزه برده دمش گرم کامارو هم بسیار خوش قیافه شده وبا قیمت عالی وکارایی بالا البته bmw سری 7 هم میشد خوب بود تو وانت هم کلرادو خوش قیافه زیبا با مصرف خوب وراحت البته سیرا وتاکوماهم شایسته بودن هوای آمریکایی ها رو داشتن کمی
ali ayat
۲۷ آبان ۱۳۹۴دو تا آمریکا یکی هم سوئد
ماهان گاز
۲۷ آبان ۱۳۹۴راهنمایی کنید با30تا 35میلیون چه ماشینی بگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟
نوید جهرمی
۲۸ آبان ۱۳۹۴چه خواسته یا ملاک و معیاری داری ماهان؟
چیزی مد نظر خودت هست که دودل مونده باشی؟
علیرضا
۳ آذر ۱۳۹۴پراید با تسهیلات!!!! جدای شوخی یه زانتیا دست دو البته بگرد تمیزشو گیر بیار یا یه جنتوی خیلی تمیزم میتونی بگیری
Archi KHAN
۲۷ آبان ۱۳۹۴انتخاب CX90 واقعا دور از انتظار نبود
عالیه …
امیرحسین
۲۷ آبان ۱۳۹۴دو تا از انتخاب های من که کلرادو و xc90 بود رای آورد که الحق ولوو پیروز بی چون چرا بود
اینهمه تبلیغات بسزا و پرحجم در باب سروری کره بر صنعت خودروسازی جایی در عالم واقعیت داره؟؟؟والا تو این مدت جز برتری فروش در کشور روسیه هیچ چیز خاصی ندیدم!!!!
ماهان گاز
۲۸ آبان ۱۳۹۴نویدجان مگه گزینه ای بجز خانواده پژو دارم؟
نظر خودم پژو پارسه!رنگ سفید!
فقط موندم LXبگیرم یا 1800سال؟دوگانه چی؟
ممنون میشم بهتر راهنمایی کنید حتی دوستان دیگر!!!
tv
۲۸ آبان ۱۳۹۴به پارس ای ال ایکسم توجه کن ماشین خوبیه.سطح امکاناتشم خوبه . ولی اگه ماشین روز نمی خوای نیسان پیکاپ و موسو انتخابای بهترین .
دوستانی که کامارو رو با آ ام گ مقایسه میکنن . به اندازه ی پول آ ام گ به کامارو خرج کنی یعنی بیان تو یه سطح قیمتی ، کاماروپادشاه میشه هیچ وقت امکانش وجود نداره که در این صورت مرسدس یا رقیب دیگه ای بهش برسه .
احمد باقری
۲۸ آبان ۱۳۹۴واقعا حق شورولت کامارو هست، البته با توجه به قیمت مناسبش، طراحی عضلانی و بسیار زیبا و تکنولوژی عالی.
فرامرز
۲۸ آبان ۱۳۹۴با معیارهای موتورترند مشخصه که کامارو بالاتر از سری ۷ هست ولی وقتی تو تست واقعی اتو اکسپرس مصرف حدود ۲۰ لیتر کامارو و فضای داخلی تنگش (تنگ تر از پورشه ۹۱۱ که تو نگاه اول نصف کامارو هست) به نمایش در اومد برام ثابت شد که آمریکایی ها خیلی راه دارن تا به آلمانی ها برسن!
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۸ آبان ۱۳۹۴موندم اون چند تا لایک رو کی به شما داده!
911 که جایگاهش محفوظه و در مهندسی فوق العاده اش شکی نیست.
شما معیار های موتور ترند رو با اتو اکسپرس مقایسه میکنی؟اعتبار Car And Driver و Motor Trend این قدر از autoexpress بالاتره که به جز این دو تا سایت هیچ سایت دیگه ای چنین انتخاب هایی نمی کنه یعنی نمی تونه بکنه!!!
موتور ترند طی چند روز چیزی حول و حوش 30 خودرو رو بررسی میکنه و بعد از ارزیابی بسیار دقیق خودروی سال رو انتخاب میکنه کاری که هیچ سایت و مرکز خودرویی به این دقت انجام نمی ده.در تعجبم چطور برخی از عزیزان اون طوری که دوست دارن نتیجه گیری میکنن.
شما هم خیلی شاد تشریف دارید جسارتا”!!!!سری 7 اصلاً تو یه کلاس با کامارو نیست که بخواد بهتر یا بدتر باشه.چنان راجع به فضا صحبت می کنید که آدم فکر میکنه 911 اندازه F150 جاداره.اصلا تو چنین کلاسی جای بیشتر مزیت محسوب نمیشه اون چیزی که مزیت محسوب میشه اینه که کامارو SS تاکید میکنم “SS” با قیمت کمتر از نصف پورشه 911 مسافت ترمز و تایم پیست بهتری ثبت می کنه.20 لیتر مصرف سوخت؟کاماروی مدل چه سالی؟؟؟
دوستانی که کامنت بنده ی حقیر رو مطالعه میفرمایید لطفاً قبل از تایید سریع کامنت هایی مثل کامنت دوست عزیزمون به صحت علمی اون دیدگاه هم گوشه چشمی داشته باشید.
ممنون
P.G
۲۹ آبان ۱۳۹۴باربد جان در تکمیل فرمایش شما باید بگم که خود موتور ترند در تستهایى که انجام داده مصرف کامارو ss رو صدى ۱۴/۵ لیتر در شهر و صدى ۹/۵ لیتر در جاده اعلام کرده که اگر فرامرز خان این اعداد رو با مصرف صدى ۱۵ لیتر در شهر و صدى ۱۰/۸ لیتر در جاده مرسدس AMG GT مقایسه کنن میبینن که مصرف کامارو با توجه به عملکردش خیلى هم خوبه،با علم به اینکه کامارو موتور ۶/۲ لیترى داره و AMG GT موتور ۴ لیترى توربو
اى کاش دوستان قبل از بعضى از کامنت ها یکم توجه میکردن منتهى دریغ از توجه!
P.G
۲۸ آبان ۱۳۹۴برو عمو جان،برو کنار بذار باد بیاد:)
علیرضا
۳ آذر ۱۳۹۴کامارو طراحی داخلیش قشنگ تر شده طراحی خارجیش زشت تر مدل قبلی مخصوصا در جلو هم خشانت(خشونت) بیشتری داشت و هم در عین حال ظرافت بیشتر ولی طراحی داخلیش خیلی بهتر شده
فقط ژاپن
۵ آذر ۱۳۹۴سلام دوستان، تو کلاس های غیر ازsuv بحثی ندارم ولی در کلاس شاسی بلندها واقعا ولوو xc90 همه ی مقایسات و انتخابهای سال را یکی پس از دیگری درو کرده و جلو میرود، جاداره که اینجا نامی ببرم از فوق العاده های ژاپنی هوندا پایلوت و نیسان مورانو که هر کدام میتوانست در این جایگاه باشد، ولی دوستان واقعا چه چیزی سبب شده کارشناسان دقیق و خبره موتور ترند و کارشناسانی این چنین این مدل ولوو را انتخاب کنند، پر واضح است suv هفت نفره با زیبایی منحصر به فرد و با ظاهری بسیار لوکس در داخل اعم از چرم به کار رفته در روکش های صندلی، مانیتور 12 اینچی، سقف پانوراما با سانروف دو جهته، راحتی صندلی ها تنظیم تهویه مطبوع سرنشینان عقب و انواع آپشن هایی که میشود در دنیای امروز روی یک ماشین جا داد را همراه خود دررد، ولی دوستان دلم نیامد در این انتها امنیت این ماشین را به چالش بکشم و آن هم این است با این تعداد ایربگ ولوو باید فکر این را بکند که در صورت باز شدن همه خودرو همچون بالونی به هوا نرود……..که خوب البته این که مزاح بود ولی واقعا جای یک سوال میماند و آن هم این است که واقعا بزرگان خودرو ساز دنیا که دیگر نیازی به اثبات خود ندارند چرا هر روز به فکر ارتقا سطح محصولات خود هستند ولی عده ای هنوز اندر خم یک کوچه؟