مهمترین ویژگی خودروهای با سه ردیف صندلی، قابلیت حمل همزمان هفت تا هشت نفر بهعلاوهٔ بار است. این خودروها با داشتن چنین قابلیتی مناسب سفر هستند. لیستی که در ادامه به آن اشاره میکنیم از خودروهای مینیون و شاسیبلند تشکیل شده است. هرکدام از این کلاسها مزیتی دارند بهعنوانمثال مینیونها صندلیهای ردیف سوم بهتر و شاسی بلندها فضای بار و دسترسی بهتری دارند. خودروهایی که در این لیست قرارگرفتهاند از نظر میزان دسترسی و راحتی صندلیهای ردیف سوم بررسیشدهاند.
بهترین خودروها با سه ردیف صندلی
شورولت سابربن
این خودروی غولپیکر، ظاهری قدیمی دارد و بر اساس تراک ها طراحی شده است. این خودرو که در اصل یک تراک خانوادگی است برای خانوادههای پرجمعیتی طراحی شده که در حومه شهر زندگی میکنند. صندلیهای ردیف سوم این خودرو، سابربن را از سایر شاسی بلندها متمایز میکند. این خودرو در عین اینکه میتواند ۸ یا ۹ نفر را حمل کند، فضای بار بزرگی هم مهیا کرده است.
دورانگو پلت فرم مشترکی با جیپ گرند چروکی دارد و صندلیهای ردیف سوم هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است. صندلیهای ردیف سوم این خودرو فضای مناسبی برای استقرار دو فرد بزرگسال مهیا میکنند اما این فضا برای سفرهای طولانی کافی نیست.
اکسپدیشن در کلاس شاسی بلندهای فول سایز قرار میگیرد و رقیب اصلی شورولت سابربن محسوب میشود. این خودرو در دو سایز عرضه میشود، مدل درازتر که EL نام دارد فضای بار گستردهای دارد و با صندلیهای تخت ردیف عقب فضای مناسبی را برای ۸ نفر مهیا کرده است.
اگر صرفاً به دنبال خودرویی خانوادگی با صندلیهای ردیف سوم مناسب میگردید مینیونها بهترین انتخاب از بین کلاسهای خودرویی هستند. اودیسه با صندلیهای ردیف دوم و سوم راحت و مجزا فضای مناسبی برای ۸ نفر مهیا میکند. این خودرو با فضای بزرگش از هر جهت نیازهای سرنشینها را چه از لحاظ بار و چه از لحاظ جا برای سرنشینها برطرف میکند.
ناویگیتور بر اساس فورد اکسپدیشن طراحی شده است و در مدلی بزرگتر فضای بار بزرگی را پشت صندلیهای ردیف سوم فراهم کرده است. صندلیهای تخت ردیف سوم این خودرو واقعاً خوب طراحیشدهاند و بهاندازهٔ صندلیهای ردیف دوم راحت هستند. مرسدس بنز GL
شاسیبلند GL مرسدس بنز در کلاس بیزینس یکی از بهترین خودروهای با صندلی عقب است. موتورهای توربودیزل بهندرت در خودروهای با سه ردیف صندلی دیده میشود و خانوادههای پرجمعیت ممنون این موتور قوی و فضای مناسب برای ۷ نفر خواهند بود.
کوئست لوکسترین مینیون موجود در بازار است. اما این خودرو به خاطر دسترسی مناسب به صندلیهای ردیف سوم، صندلیهای ردیف دوم را بهصورت مجزا طراحی کرده که تنها ظرفیت دو نفر را دارد اما در صندلیهای ردیف سوم، سه نفر بهراحتی جا میشوند. با این حساب ظرفیت اصلی این خودرو ۷ نفر است.
مینیون سیهنا مثل اودیسه هشتنفره است. صندلیهای ردیف سوم این خودرو برای سه نفر راحتی قابل قبولی دارند و دسترسی به این صندلیها هم چندان مشکل نیست. صندلی هشتم این خودرو در مرکز ردیف دوم قرار گرفته است، تویوتا در صورت قرار ندادن این صندلی در مرکز، به طرز هوشمندانهای صندلی هشتم را در عقب خودرو قرار داده است.
بدترین خودروهای با سه ردیف صندلی
لندروور رنجروور اسپرت
آپشن صندلیهای ردیف سوم در رنجروور اسپرت، آپشن مناسبی برای این خودرو است اما فضای تنگ این صندلیها و دسترسی سخت به آنها مشکل عجیبی است که تنها فضا برای دو کودک را مهیا کرده است.
صندلیهای ردیف سوم تا شونده کیا سورنتو تکیهگاه صاف، فضای سر محدود و بالشتکهایی با ارتفاع کم دارد که باعث میشود زانوها در هوا قرار بگیرند با این حساب این صندلیها مناسب کودکان هستند، با حرکت دادن صندلیهای ردیف دوم به سمت جلو میتوان فضای بیشتری در قسمت زانو و پاها برای ردیف سوم مهیا کرد اما این کار هم فضایی مناسب برای بزرگسالان فراهم نمیکند.
Archi KHAN
۱۵ تیر ۱۳۹۴فقط 3 تای اولی
« شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ تیر ۱۳۹۴اینم دسپخت جدید تویوتا:
http://www.car.ir/news/first-pics-new-land-cruiser
لند کروز جدید????
"Amir"
۱۵ تیر ۱۳۹۴دوستان من چندین بار مجبور شدم ردیف عقب کیا سورنتو بشینم ، در یک کلام بخوام بگم افتضاح بود ، صندلی ها و پشت سری ها از سنگ سفت تر بودن و هرچی ضربه بود به من منتقل میشد !!
کیان
۱۶ تیر ۱۳۹۴دیگه شرکتای ضعیفی که تازه پا به عرصه گذاشتن نباید انتظار زیادی داشت !!!
مطمئنا همچین شرکتی از اینکه جر آمار حساب شده باید کلی خوشحال باشه ، همین که تو رنک اومده و در پایین ترین حد باز میتونه یکمی اسمشو مطرح کنه
امیدوارم ظاهر پسندان داخلی وابسته به آپشن زیاد تفاوتهای اصلی خودروسازهای مطرح و با عروسک سازهای کره ای درک کنن !!!
امیر
۱۵ تیر ۱۳۹۴منظورت آمریکایی هاس؟؟؟
آندرا آنیلی
۱۵ تیر ۱۳۹۴نیسان ایکس تریل بهترینه! در سته تو این لیست نیسن ولی من خیلی دوسش دارم
shahryar
۱۵ تیر ۱۳۹۴با طراحی نیسان خلی حال کردم،مخصوصا داخلیش
مرتضی
۱۵ تیر ۱۳۹۴پس لندکروز کجاست؟!
Hadi
۱۵ تیر ۱۳۹۴بغیراز 3 ردیف صندلی
من رنجروور رو خیلی دوس دارم
مث ی مرد خیلی شیک پوش و جلتنمن و پرقدرته
البته این نظر منه و هرکس نظری داره
و اینم منصفانه نیست که وَن هارو با ماشین های شاسی بلند که ردیف سوم رو فقط محض احتیاط یا برای فروش بهتر یا هرچیز دیگه به کار میبرن قابل مقایسه دونست
چون وَنی که برای جابجای افراد هست باید 3 ردیف صندلی داشته باشه و مسلما باید راحتی خودشو داشته باشه
شاسی بلند ها بزور ردیف سوم رو جاسازی کردن ولی خو ماشین های آمریکای خیلی دیگه بزگن که هم مزیته هم خیلی دیگه بزرگن
Infinite
۱۵ تیر ۱۳۹۴در مورد رنج روور با شما موافقم. خودرو واقعا شیکی هست.
انتخاب من بین اینها ابتدا بنز و بعد لینکلن هست.
فورد فلکس هم برای سه ردیف فضای مناسبی داره:
http://2016conceptcars.com/wp-content/uploads/2014/09/2015-Ford-Flex-Interior.jpg
نوید
۱۵ تیر ۱۳۹۴پس لندکروز چی؟
نخود آش
۱۵ تیر ۱۳۹۴از قیافه دوج و لینکن و رنج روور خوشم میاد. ولی عاشق بنزم.
پناه بر خدا
احسان
۱۵ تیر ۱۳۹۴حیف که اینا تو ایران نیست
الان اون سابربن باید توی جنرال موتورز ایران( پارس خودرو) تولید میشد
بهترین ماشین بود برای اقلیم رنگارنگ ایران
کاش انواع سدان _ون_مینی ون_پیکاپ_یوت_تراک_هاچ بک_ استیشن_ اس یو وی_وانت_میکرو ون_;کانورتیبل_لیفت بک _فست بک _ام پی وی _لیموزین _کوپه و رودستر وکروک و ده ها مدل ماشین از ده ها کمپانی و برند از اقصی نقاط دنیا توی ایران ساخته و مونتاژ و یا وارد میشدو هر کسی با هر بودجه و علاقه ای قدرت خرید ودسترسی راحت به یه مدل صفر یا دست دوم داشت
چقدر ماشین خریدن و ماشین داشتن و سفر کردن لذت بخش میشد
mahdi
۱۵ تیر ۱۳۹۴جای لندکروز خالی…………….
mehdi
۱۵ تیر ۱۳۹۴در یک کلام شاسی بلند فول سایز =امریکا
انصافا خیلی تو زمینه ی شاس بلند موفقن
و کسایی که عاشق تراک ها یا پیک اپ های بزرگ هستن به منبع دیگهای مراجعه نکنن
بنتلی
۱۵ تیر ۱۳۹۴من از سابرین وGL بیشترخوشم اومد البته فک میکنم صندلی های GLاز بقیه بهتر باشه وفضای داخلی راحتی باشه،فضای داخلی سابرین هم واقعا بزرگه ولی فک کنم صندلی ردیف سومش زیاد راحت نباشه
ali
۱۵ تیر ۱۳۹۴اسکایلد – تاهو- اکسپلورر- دیسکاوری
خودرویی که سه ردیف صندلی نداشته باشه خودرو نیست :)
سام سامی
۱۵ تیر ۱۳۹۴حداقل چیزی که انتظار می رفت صدر نشینی امریکایی ها بود که همین طور هم شد…
درود بر عاشقان خودرو
جی تی ار
۱۵ تیر ۱۳۹۴جای کادیلاک اسکالید واقعا خالیه. اسطوره ی شاسی بلند هایرفول سایز برا من این ماشینه واقعا عاشقشم. اما انصافا آمریکا تو شاسی بلند های فول سایز حرف اول رو می زنه. به نظرم صندلی های GL از بقیه راحت تر باشه.
خیلی از این کانسومر ریپورتز خوشم میاد. آمارش قابل اعتماد ترینه چون همه چی رو خودش آزمایش میکنه. به نظرم خیلی هم مایه دارباشه…
Archi KHAN
۱۵ تیر ۱۳۹۴کادیلاک اسکالید که دیگه معرکه اس……………
suv فول سایز و لوووکس
حسین
۱۵ تیر ۱۳۹۴واقعا شورولت سابربن از نظر ردیف سوم جا دار بودن و فضای بار فوق العادس+طراحی زیبا و موتور غولپیکر
aaaaaaaaa
۱۵ تیر ۱۳۹۴پس چرا کادیلاک اسکالید نیست؟؟؟
نیما
۱۵ تیر ۱۳۹۴با تشکر از نویسنده ولی عجیبه که در بیشتر تصاویر ردیف سوم نامشخصه!!!
امیر
۱۵ تیر ۱۳۹۴بازم ماشین های آمریکا اول شدن…..
ALiHidden
۱۵ تیر ۱۳۹۴پس کادیلاک اسکالید چی؟
مهدی
۱۵ تیر ۱۳۹۴کارنیوال کو. تو این مقایسه باید کیا کارنیوال یا همون سدونا رو میذاشتن نه سورنتو. اینکه مسلمه ماهیت سورنتو ون نیست وصندلی عقب بیشتر نمایشیه
احمد باقری
۱۵ تیر ۱۳۹۴واقعا چند تا از این ماشینها غولن. وقتی از کنار ماشین آدم رد میشن انصافا جثه بزرگشون تو چشم میاد.
علی
۱۵ تیر ۱۳۹۴benz
end
ساسان.م
۱۵ تیر ۱۳۹۴جای کادیلاک اسکالید و لکسوس LX570 خالیه
AHMADREZA
۱۵ تیر ۱۳۹۴بنز عالیه
رهگذر
۱۵ تیر ۱۳۹۴با عرض تسلیت واسه شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام
کابین GL اصلا یه دنیای دیگه داره واسه خانواده عیالواریه که رفاه و پرستیژ رو هم میخوان بجز جای بیشتر
پویان
۱۵ تیر ۱۳۹۴سوار این ماشینایی که تو مقاله هست نشدم ولی سانتافه رو که سوار شدم از هر چی ماشین سه ردیف صندلیه بدم اومد اینقدر که افتضاحه و اصلا جای پا نداره
mahdi
۱۵ تیر ۱۳۹۴تویوتا سکویا چیییی؟؟؟؟؟
محمد
۱۶ تیر ۱۳۹۴سلام پس جی ام سی یوکن کجاست بزگترین اس یو ویه!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ تیر ۱۳۹۴درود .
پس جی ام سی یوکان کجاست ؟؟؟
فول آپشن ترینش از سابربان هم بزرگتره .
من
۱۶ تیر ۱۳۹۴من یک بار تو یکی از ون چینی ها نشتم واقعا کابوس بود
h112
۱۶ تیر ۱۳۹۴داج دورانگو بعد کیا سراتو….داچ اول فیس مخوف تری داشت الان یه خورده شبیه کره ای ها شده….