سام کاویانی: خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومانی در بازار کشورمان عمدتاً در دو رده متفاوت تقسیم بندی میشوند:
الف – خودروهای تولید انبوه داخلی ازجمله پراید، پژو ۲۰۶ و ۴۰۵، پارس، رانا، تیبا و… خودروهای این رده از کیفیت ساخت چندان مطلوبی برخوردار نیستند و بهنوعی میتوان کیفیت آنها را «شانسی» دانست. شانسی بدین معنا که برخی از نسخههای تولیدی، بنا به دلایلی چون استفاده از قطعاتی مرغوبتر و یا وجود نظارتی شدیدتر در یک برهه خاص زمانی، کیفیت ساخت بهتری دارند و برخی دیگر از نسخهها، سخت بیکیفیت و دردسرساز هستند. ضمن اینکه، خودروهای این رده بهرغم فروش بالا، از محبوبیت چندانی نیز نزد صاحبان خود برخوردار نبوده و حس رضایت کاملی را به آنها القاء نمیکنند. بنا به اعتراف شماری از مالکان این دسته از خودروها، خریدشان کمتر از روی شوق و علاقه، بلکه بیشتر به دلایلی چون دسترسی آسان به لوازم یدکی، سهولت فروش نسخه کارکرده، دلالی در بازار، محافظهکاری، عادت و یا حتی از سر اجبار و ناچاری بوده است.
ب – اما رده دیگری هم وجود دارد که گاه ممکن است برخی از تولیدات آن، تفاوت بهای چندانی نیز با معدودی از نسخههای تولید انبوه نداشته باشند ولی بیشک اکثریت مطلق آنها از بهایی بالای ۴۰ میلیون و کیفیت ساخت بهتری برخوردارند و عمدتاً هم با شور و شوق بیشتری خریداری میشوند. این دسته از خودروها حس رضایت فزونتری را نیز در قیاس با محصولات تولید انبوه به صاحبان خویش القاء میکنند. ضمن اینکه، طیف متنوعی از دهکهای درآمدی و گروههای سنی را به خود جذب نموده و از پرستیژ کاری بیشتری هم نسبت به دسته نخست بهره میبرند. عمده محبوبان زیر ۱۰۰ میلیونی هم در این گروه جای دارند.
در این نوشتار، همه سعی بنده بر آن بوده که برخی از این محبوبان زیر ۱۰۰ میلیون تومانی را به شما عزیزان معرفی نمایم. ممکن است برخی از آنها با ذوق و سلیقه بنده و شما و برخی از دیگر صاحبنظران محترم دنیای خودرو چندان همخوانی نداشته باشد ولی بهواقع، گزینش تمامی این خودروها حاصل ماههای متمادی از غور و کنکاش بنده در بازار، رسانهها و گوش سپردن به حرف دل عامه مردمان بوده است. مردمانی چون دوستان، بستگان، آشنایان، یاران و همراهان و در کنارش، بسیاری دیگر از خرد و کلان ناآشنای کوچه و بازار و…در این مدت تنها و تنها گوش سپردم و کمتر از طرف خویش سخن گفتم؛ چه آنکه بیشتر قصد بر آن بود که سلایق خلایق را دریابم نه آنکه از خود سلیقهای تحمیل کنم. درنهایت نیز به جمعبندی ذیل رسیدم. باشد که این مقال مقبول افتد.
رنو ساندرو
نسخهای از ساندرو که در ایران تولید میشود مربوط به نسل اول آن است، نسخهای که برای نخستین بار، اواخر سال ۲۰۰۷ میلادی وارد بازارهای جهانی شد؛ اما بهرغم ظاهری قدیمی و نهچندان ایرانی پسند، بازار کشورمان چنان تشنه یک خودروی باکیفیت از یک برند اروپایی تبار است که از همان آغاز، صفهای طویلی برای خرید آن تشکیل شد. در کل، این خودرو از پیشرانهای مناسب و درخور، ترمزهای قوی، پایداری مناسب و صندلیهای نسبتاً راحت سود میبرد و خلاصه کلام آن را فعلاً میتوان باکیفیتترین خودروی بازار در میان تمامی همردههای قیمتیاش دانست. رنو ساندروی ساخت کشورمان در دو گونه متفاوت از بدنه اعم از هاچبک ساده و یا هاچبک کراس (STEPWAY) عرضه میشود. البته ناگفته نماند که نسخه کراس یا STEPWAY از ارتفاعی بیشتر، ملحقات اسپرتی بدنه و باربند سقفی سود میبرد که تمامی این موارد در کنار هم نمای جذابتری را در قیاس با نسخه معمولی برای آن به ارمغان آورده است و صدالبته این جذابیت در رنگ مشکی آن نمود بیشتری دارد. رنو ساندرو از پیشرانهای ۴ سیلندر به حجم ۱.۶ لیتر بهره میبرد که توان خروجی آن معادل ۱۰۵ اسب بخار و گشتاورش برابر با ۱۴۸ نیوتن متر است.
سانگیانگ تیوولی
تیوولی، یک مینی کراساوور و از جدیدترین ساختههای شرکت سانگیانگ کره جنوبی به شمار میآید. این خودروی جذاب از زبان نوینی در طراحی بدنه خود سود برده و توانسته است نگاه بسیاری از مشتریان را در اقصی نقاط عالم به برند سازندهاش معطوف کند. سانگیانگ تیوولی نسبت به کیفیت و مونتاژی که پیشکش صاحبان خود میکند از بهای بالنسبه مناسبتری نسبت به دیگر همقطاران کرهای خود بهره میبرد، همقطارانی که این روزها بهایشان در بازار کشورمان سر به فلک کشیده است. در یک کلام، تیوولی را بهنوعی میتوان «مناسبترین گزینه زیر صد میلیون تومانی» در بازار امروز ایران دانست.
جک S5
جک S5 محبوبترین و پرفروشترین کراساوور چینی در بازار امروز ایران است، بهگونهای که در سال ۱۳۹۴ شمسی توانست عنوان پرفروشترین کراساوور کشورمان را از آن خود سازد. این خودرو از طرحی جذاب و مدرن و از پیشرانهای نسبتاً قوی و سرحال سود میبرد و برخلاف دیگر هموطنان خود، از سرعت و شتاب خوبی هم برخوردار است. ضمن اینکه، افت قیمت معقولی نیز در بازار دارد.
پژو ۲۰۷ آی
پژو ۲۰۷ آی و همان ۲۰۶ پلاس، آخرین بازمانده از خانواده گسترده پژو ۲۰۶ است که به غیر از ایران، در ممالک دیگری همچون چین و آرژانتین نیز به تولید میرسد. خبر خوشی که در این باب وجود دارد مربوط به برگشت دگرباره آن به زیر سقف شرکت ایرانخودروست؛ زیرا که شرکت مادر، یعنی پژوی فرانسه خط تولید آن را بهطور کامل در اختیار طرف ایرانی خود قرار داده است. پژو ۲۰۷ آی از پیشرانهای ۴ سیلندر به حجم ۱.۶ لیتر بهره میبرد. این پیشرانه توانی معادل ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۲ نیوتن متر را از خود تولید میکند.
207 آی جدید از نمای ظاهری جذابتر و تجهیزاتی بهمراتب پربارتری نسبت بهپیش، روانه بازار شده است و فعلاً هم تنها در یک نسخه ۵ دنده دستی عرضه میشود. بهای ثبتنامی این خودرو معادل ۴۱,۹ میلیون تومان است که البته در بازار آزاد چند میلیون تومانی گرانتر است.کیا سراتو مونتاژی
نسل دوم کیا سراتو که از سالهای ۲۰۰۸ الی ۲۰۱۳ میلادی در مدار تولید بود، چند سالی است که جای خود را در بازارهای جهانی با نسل سوم تعویض نموده است اما این سری کماکان در کشورمان بهصورت CKD و در دو نسخه متفاوت ۱.۶ و ۲ لیتری تولید میشود. پیشرانههای ۱.۶ و ۲ لیتری سراتوی ساخت وطن به ترتیب از توانی معادل ۱۲۴ و ۱۵۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۶ و ۱۹۴ نیوتن متر برخوردارند. در این میان، نسخه ۲ لیتری این خودرو از اقبال بیشتری در بازار برخوردار است و بهرغم تکمیل نبودن آپشنهای رفاهی و ایمنی در قیاس با دیگر رقبای وارداتی، بسیاری از ایرانیان به دلایلی چون: برند سابقهدار و امتحان پس داده کیا، عملکرد مناسب فنی، کیفیت ساخت خوب، استهلاک پایین، سهولت دسترسی به لوازم یدکی و بالاخره طراحی زیبا، هماهنگ و شبه اروپایی این خودرو، جذب آن شدهاند. نسخه ۱.۶ لیتری سراتو با گیربکس ۶ سرعته دستی و نسخه ۲ لیتری آن با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عرضه میشوند.
امویام ۳۱۵ نیو
برخلاف نسخه اولیه، نسخه فیسلیفت ۳۱۵ توانست در بازار داخلیمان سخت خوش بدرخشد و عنوان یکی از پرفروشترین چینیهای بازار را هم از آن خود سازد. طراحی زیبا و جذاب امویام ۳۱۵ نیو به همراه طرح کاملاً جدید داشبورد، بسیاری از جوانان و خانوادههای کمجمعیت ایرانزمین را جذب خود نموده است. گرچه راحتی قسمت عقب این خودرو از خانواده پژو ۲۰۶ بیشتر است ولی در مقولاتی چون شتاب و ترمز در پسشان جای میگیرد. ازلحاظ استهلاک نیز میتوان این محصول را یکی از کم دردسرترین هاچبکهای شرقی بازار دانست.
امویام ۳۱۵ نیو از یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۱.۵ لیتر سود میبرد. توان خروجی این پیشرانه معادل ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور آن مدل ۱۴۰ نیوتن متر است. این خودرو در دو نسخه متفاوت از بدنه اعم از معمولی و اسپرت تولید شده و فعلاً نیز تنها با یک گیربکس ۵ سرعته دستی به بازار عرضه میشود. نسخه معمولی امویام ۳۱۵ نیو با بهایی معادل ۴۴,۲ میلیون تومان و نسخه اسپرت لاکچری آن نیز با بهایی معادل ۴۷,۲ میلیون تومان ثبتنام میشود.
دنا
بهرغم تمامی پیشرفتهای صورت گرفته، هنوز نمیتوان «دنا» را خودرویی کامل به شمار آورد و معضلات کیفی متعددی هم در آن قابل مشاهده است؛ اما با این وجود، این مرکب ساخت وطن از نقاط قوت چشمگیری برخوردار است، نقاط قوتی که آن را به گزینهای «مطلوبتر» و «خواستنیتر» برای اکثر صاحبانش نسبت به دیگر همتایان قیمتیاش بدل نموده است. ازجمله نکات مثبت این خودرو میتوان به فضای نسبتاً جادار و صندلیهای فوقالعاده راحت آن اشاره داشت. صندلیهای نرم و مخملین دنا که اساس آن از رنو مگان اخذ شده واقعاً درخور و مناسب هستند حتی در قیاس با خودروهایی چند برابر گرانتر از آن!
ضمن اینکه، دنا بهرغم قدیمی بودن پلتفرم، از نمای ظاهری اصلاح شدهای بهره برده و در چه در نمای جلو و چه در عقب، چهرهای عامهپسند را از خود ارائه میدهد. این خودرو تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۷ لیتری عرضه میشود. پیشرانهای که توانی معادل ۱۱۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۵ نیوتن متر را برای این محصول ساخت وطن تولید میکند. نیروی حاصل از این پیشرانه بهواسطه یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخهای جلوی آن منتقل میشود. بهای شرکتی دنا در حدود ۴۲.۵ میلیون تومان است.
دانگ فنگ H30 CROSS
دانگ فنگ H30 کراس، شاید نخستین خودروی چینی در بازار ایران باشد که بدون هیچ سابقه قبلی از برند خود توانست ارقام فروش بالایی را کسب کند؛ و این مهم تنها به دلیل قیمت منصفانهای است که توسط ایرانخودرو برای آن تعیین شده است. شاید باورش سخت باشد ولی بهای فروش این خودرو در بازار داخلی حتی از مبدأ سازنده آن یعنی چین نیز چند میلیون تومانی ارزانتر است! و این امری است که تاکنون در بازار کشورمان کمتر سابقه داشته است. به غیر از بهای مناسب، دانگ فنگ H30 نسبت به دیگر همقطاران چینی خود از چند مزیت عمده نیز سود میبرد، یکی از آنها مربوط به استفاده از پیشرانه نامآشنای TU5 پژو برای قوای محرکه این خودروست، پیشرانهای که از مزایای تعمیرات آسان و وفور لوازم یدکی در بازار ایران بهره میبرد. مزیت دیگر نیز به استفاده این خودرو از گیربکس اتوماتیک برمیگردد، گیربکسی که ساخت شرکت مشهور AISIN ژاپن است. پیشرانه ۱.۶ لیتری این خودرو توانی معادل ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴۲ نیوتن متر را تولید میکند که این ارقام عیناً شبیه محصولات خانواده پژو ۲۰۶ است. نیروی حاصل از این پیشرانه بهواسطه یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلوی این خودرو منتقل میشود.
چری تیگو ۵
زمانی که این خودرو وارد بازار کشورمان شد کمتر کسی به موفقیت آن ایمان داشت زیرا نه پیشرانهاش چندان توانمند بود و نه حتی از بهای فروش مناسبی برخوردار بود، بهایی که لااقل خریدش را برای مصرفکننده ایرانی توجیه نماید؛ اما برخلاف پیشبینیهای اولیه، چری تیگو ۵ در اندک زمانی توانست به ارقام فروش بالایی دست یابد که البته فراتر از حد تصور بود و برای چنین خودروی تازهواردی موفقیت بزرگی محسوب میشد. طراحی زیبای این خودرو چه در بدنه و چه در داخل کابین و نیز کیفیت ساخت و مونتاژ برتر آن نسبت به دیگر همقطاران چینیاش، خیلی زود این خودرو را در کانون توجهات بازار کشورمان جای داد و حتی برخی از ضد چینیها را هم جذب آن نمود!
فورد
۲۶ آذر ۱۳۹۵اگه مجبور باشم یکی رو انتخاب کنم تیوولی رو انتخاب میکنم
KING 918
۲۶ آذر ۱۳۹۵حالا مجبور بودن و این داستان ها به کنار ……
خدایی تیوولی هم رخ خوبی داره هم کابین بسیار شیک و زیبایی ………
به نظرم بهترین این ها تیوولی بود …
انصافا دنا هم در نمای جلو قیافه خوبی داره /…
pony car
۲ دی ۱۳۹۵قیمت ثبت نامی تیوولی با تحویل 120 روز کاری 103 ملیون تومن دیگه نمیشه بهش گفت زیر صد ملیون پارسال اشتباه کردم ثبت نام نکردم امثال با ده ملیون افزایش قیمت ثبت نام کردم ماشین خوبی ان شا الله هرکی دوست داره جور شه بخره
reza
۲۶ آذر ۱۳۹۵گیربکس اتومات تیگو 5 8 سرعته است
حسین
۲۷ آذر ۱۳۹۵گیربکس این ماشین cvt هست و هفت حالت داره .
pony car
۲ دی ۱۳۹۵گیربکس های سی وی تی پیوسته و مخروطی شکل است و بقولی می توان گفت بی نهایت دنده که البته بقول دوستمون می توان به ان حالت دنده را داد در حالت دستی استفاده شود اما ان حالت تعویض دنده که در خودروهای دیگر مرسوم است در این گیربکس ها وجود ندارد
amin
۲۶ آذر ۱۳۹۵تیگو ۵ واقعا خیلی زیاد شده تو خیابون.رنگ مشکیش قشنگه
ونوم
۲۶ آذر ۱۳۹۵مسولیین کنار دنا چه ذوقی کردن و چه کف مرتبی میزنن
Daniel
۲۶ آذر ۱۳۹۵چرا ذوق نکنن
ابزار دزدی و کنترل جمعیتشونه.
واقعا اختراع بزرگیه واسه خالی کردن جیب مردم وکنترل سالانه جمعیت کشور عزیزمون.
جاده های کشور شدن قتله گاه مردم به واسطه این ابزارها… .
علی
۲۸ آذر ۱۳۹۵فرهنگ پایین رانندگی عامل بسیاری از حوادث رانندگی هست. طوری که حتی ایرانیها در خودروهای مدل بالا و بروز هم کشته میدن. بنده با اطمینان میگم بالای 80 درصد کشته های جاده ها به طرز رانندگی ایرانیها مربوطه و نه ایمنی خودروها. ایرانیها چنان فجیع رانندگی میکنن که ایمنی خودروهای خارجی در مقابل این بی مبالاتی ها کم میاره.
nima
۲۶ آذر ۱۳۹۵قیمت کارخانه اچ۳۰ کراس ۴۵،۳۰۰،۰۰۰ هستش.اصلاح بفرمایید
سام
۲۶ آذر ۱۳۹۵حق با شماست nima عزیز،قیمت رسمی دانگ فنگ H30 کراس معادل 45,3 میلیون تومان است که بنده به اشتباه آن را 41.9 میلیون تایپ کردم.از این بابت نیز از شما و تمامی خوانندگان عزیز پوزش می خواهم.
nima
۲۶ آذر ۱۳۹۵نفرمایید!ارادت داریم!
فرشاد سجادیان
۲۶ آذر ۱۳۹۵*دانگ فنگ H30 CROSS : از نزدیک چهره بهتری نسبت به عکساش داره و میشه گفت جذاب و متفاوته. کیفیت ساختشم نسبت به چینیای این رنج قیمت ایده آله، لااقل از لیفان x50 بهتره.
*رنو ساندرو: ماشین بدی نیست، یه انتخاب تا حدودی مناسب نسبت به وطنی های الکی گرونه (فقط نمونه 43 تومنی ثبت نامی) اما اختلاف قیمت ثبت نامیش و بازار آزادش و همچنین اختلاف قیمت دنده دستی و اتوماتش یه مقدار زیادی بالاست (بیشتر از ارقام ذکر شده در متن) ابعادشم از اون چیزی که به نظر میرسه کوچیکتره، یه مقدار بزرگتر از پراید صندوقداره. از طرفی اکثر نمایندگی ها فقط نقرهایش رو دارن.
*پژو 207 آی یا همون 206 پلاس: یه ماشین با قیمت غیر منطقیه، دقیقا مثل تیپ های بالای پارس، هر کاریشم کنن بازم قدیمی و بی هویته.
*امویام 315 نیو: ظاهر خوبی داره اما کیفیت ساخت کابینش واقعا پایینه. قدرت فنیشم بین 206 تیپ دو و پنجه.
*جک S5: یه چینی با کیفیت و بی درسر به نظر میرسه، تعریف بدی ازش نشنیدم. کلا برند جک به نظر میاد سطحش بالاتر از خیلی از چینیای بازار ایرانه.
*چری تیگو 5: کیفیت ساخت نسبتا مناسبی داره اما قدرت فنیش میتونست خیلی بهتر باشه.
*کیا سراتو مونتاژی: کیفیت مونتاژش و قدرتش تقریبا راضی کنندست اما همین مونتاژی بودنش، آپشن های پایین ترش نسبت به نسخه اصلی کره ای و قیمت بالاش، دید خیلیا رو بهش بد کرده.
*دنا: طراحیش میتونست متناسب باشه، تو کابینشم زیادی از پلاستیک خشک استفاده کردن، حس ایمنی پایینی داره موقع سواری، کسایی که قبلا سمند LX داشتن، حس پایین ایمنی و کیفیت ساخت پایین داشبورد رو بیشتر حس میکنن.
*سانگیانگ تیوولی: از تمامی گزینه های بالا تو بازار جهانی اعتبار بیشتری داره. کیفیتش عالی نیست اما راضی کنندست، قدرت فنیشم مناسبه و طراحی خاص و زیبایی داره.
elemento
۲۶ آذر ۱۳۹۵.
بازاری که توش دنگ و فنگ ! و چری تیگو محبوب باشه ، خدا به دادش برسه.
Alireza.GT86
۲۷ آذر ۱۳۹۵دانگ فنگ هستش … ولی قبول دارم با خریدش چیزی بیشتر از دنگ و فنگ نصیب آدم نمیشه !
ASA
۲۶ آذر ۱۳۹۵مجموع زباله ها در یک نگاه
احمد باقری
۲۶ آذر ۱۳۹۵به هر حال، هیچکدوم اینا هم به ما نمیرسه.
امير رحيم پور
۲۶ آذر ۱۳۹۵همشون بکنار من تو اون ساندرو موندم اصا لامصب چش بازارو دراوورده با اون قیمتش استپ وی هم که دیگه نگو
بعضیا چطور 52 تومن پول بیزبونو میدن ساندرو میگیرن
امير رحيم پور
۲۶ آذر ۱۳۹۵مملکت مردم تویوتا و هندا و کیا محبوب میشن -_-
وطنم ای شکوه پاربرجاهاهاهاهاها
ناصر
۲۶ آذر ۱۳۹۵من به شما اطمینان میدم اکثر مردم همین خودروهای ذکر شده را هم نمیشناسن.
دوستان ماها تعداد زیادی نیستیم که تقریبا به طور حرفه ای به خودرو علاقه مندیم(اکثر مردم حتی نمیدونن حجم موتور خودروشون چقدره).
همین مردم دلشون برا ساندرو ضعف میره.
این مطلب را هم بگم که اینها سیاستشون قویه و هیچوقت نمیزارن دست اکثریت مردم به خودروهای خوب روز دنیا برسه(((تعدادی پولدارن که قیمت براشون مهم نیست و تعدادی هم کلا عشق خودرو دارن و سر در میارن حتی اگه توان خرید نداشته باشن))) چون اونوقت مردم متوجه میشن که خودرو چیه و دیگه نمیتونن خودروهای اشغالشونو به مردم بندازن.
خداوکیلی مغز ادم منفجر نمیشه که هنوز که هنوزه دارن موتور پیکان را تولید میکنن؟؟
h112
۲۶ آذر ۱۳۹۵درسته . خیلی ها اصلا شناختی از ماشین هاشون و ماشین های جدید ندارند.
حسین
۲۶ آذر ۱۳۹۵بسترن کو پس؟
اکبر66
۱ دی ۱۳۹۵بسترن خیلی گرونه. محبوب ها رانوشته .
Ehsan
۲۶ آذر ۱۳۹۵رانا که از دنا محبوبتره
نیست؟
Alireza.GT86
۲۷ آذر ۱۳۹۵خیر ، نیست !
Yasin
۲۶ آذر ۱۳۹۵حق ما ایرانی ها این نیست ما باید اینارو سوار شیم اونوقت عربا تویتا و هیوندا تاکسیشون باشه???
حسين
۲۶ آذر ۱۳۹۵جک اس ۵ در نسخه اتوماتیکش دارای گشتاور ۲۶۵ نیوتن متر است نه ۲۳۵ نیوتن متر.
کاپیتان
۲۷ آذر ۱۳۹۵بخاطر اینکه مردم هیچ اطلاعاتی از خودرو و برند شان ندارد و فقط ظاهر ماشین را میبینند میرند این آشغالهایی بی هویت چینی را که از مدلهایی قدیمی برندهایی مشهور کپی شدهاند و سابقه خودروسازی شان دو دهه هم نیست میخرند و گرفتار میشوند مقصر اونی است که مجوز واردات و تولید این جعبه های تزیین شده را داده اند. پولی که به سختی در میاد جیب یه عده زرنگ که اینها را تولید میکنند نریزید.به نظر من تیولی و 207 تا حدودی قابل قبولی.
Saied
۲۷ آذر ۱۳۹۵***
سال ۹۱ میشد لند کروز صفر رو با ۹۴ میلیون خرید. پرادو اتاق جدید vxl 89 میلیون بود. پانامرا 4s صفر کیلومتر ۲۳۰ میلیون بود. أزرا صفرش ۵۰ و سوناتا ۳۵الا ۴۰ تومن قیمت داشت. ماکسیما کارکرده رو میشد با ۱۷ میلیون خرید.
الان این لیست رو خوندنی دیونه میشه آدم. یعنی واقعا ارزش ایرانی این ماشیناست. ???
فقط افسوس میخورم.
AK_007
۲۷ آذر ۱۳۹۵همین بس که بگم لندکروز ۲۰۱۷ بالغ بر ۷۴۰ میلیونه و بس!
و در ضمن, نویسنده محترم, لغت درستش لاکژری هست ن لاکچری
amin
۲۷ آذر ۱۳۹۵این لاکژری رو من اولین باره میشنوم!!!!به کدوم زبان یا لهجه اینجوری تلفظ میشه؟؟؟؟؟؟؟
Archi KHAN
۲۷ آذر ۱۳۹۵خارجی …
:-)
AK_007
۲۸ آذر ۱۳۹۵ب زبون انگلیسی لاکزری یا لاکشری تلفظ میشه
فرهنگ لغت موجوده
ممد
۳۰ آذر ۱۳۹۵لاکژری؟؟؟؟؟؟
AK_007
۲۷ آذر ۱۳۹۵همین بس که بگم لندکروز ۲۰۱۷ بالغ بر ۷۴۰ میلیونه و بس!
و در ضمن, نویسنده محترم, لغت درستش لاکژری هست ن لاکچری
بین اینام فقط تیوولی گفت خوبه
پدال چرا نمیشه درست میرایش کرد!
amin
۲۸ آذر ۱۳۹۵احتمالا دیکشنری شما چاپ احمد آباد مستوفی باشه!!!
اکبر66
۱ دی ۱۳۹۵خدا بیا مرزه سال 91 را…
pony car
۲ دی ۱۳۹۵بهترین دوران خودرویی کشور سال 86 تا 91 بود یادم میاد سال 90 یه 206 صفر تیپ 2 داشتم تازه خونه خریده بودم بخاطر مسایل مالی فروختم با خودم گفتم عیب نداره سال دیگه سوزوکی ویتارا صفر ایران خودرو می نویسم 36 ملیون خلاصه سال دیگه اومد دیدیم با این پول 206 هم نمی تونیم بخریم
1wp.ir
۲۷ آذر ۱۳۹۵,واسفا که اینها خودروهای محبوب ما هستند
نویدی
۲۷ آذر ۱۳۹۵H30 کراس و mvm315 و سراتو مونتاژ و پژو ۲۰۷ اصلا محبوب نیستن!
Mohamad
۲۷ آذر ۱۳۹۵وقتی اینا قیمتشون انقد باشه دیگه برندهای معروف و با کیفیت زیر 200 میلیون تومن باشن براشون افت داره و صد البته ارزششم دارن!
ضمنا من زیر 100 تومن یه مزدا3 دست دوم یا کمری 2008 را انتخاب میکنم، اونجوری میدونم با این پولی که دادم مزدا و تویوتا سوارم نه دنگ و فنگ و چری و جک و جیلی و فلان!
M4
۲۷ آذر ۱۳۹۵یه گزینه هم من اضافه کنم !
کیا ریو هاچ بک!!!
هم رخ هم اصالت بعض همه ایناست خدایش !
sunmartin
۲۷ آذر ۱۳۹۵دراین بین بدلیل استفاده از جک s5 , و سانگ یانگ تیولی و کیا سراتو هردو مدل 1.6 و 2.0 لیتری کیا سراتو را بعنوان برترین خودوری زیر100 ملیون انتخاب میکنم بدلیل قدرت بیشتر با توجه به وزن و سایر مولفه های حرکتی ضریب داینامیک عالی طراحی بی نقص شتاب راضی کننده و برند مطرح تیوولی بدلیل قدرت کمتر در سرابالایی های دارای شیب زیاد بعضا با اتاق و بار زیاد دچار مشکل میشود و در ضمن تمام این خودورها بجز کیا سراتو که از گیرباکس مدل اواخر 2012 که به 7 دنده مجهز شد استفاده میکنند دارای 5 دنده هستند د رمورد جک اس 5 این خودور در نوع اتومات کیفیت بهتری نسبت به سایر چینی ها دارد اما وجود سیستم توربو آنهم چینی صدای زوزه گیرباکس و استهلاک زیاد و نیاز به سرکشی و تعمیرات کداوم ازین خودور یک خودوری با استهلاک بالا میسازد جالب اینجاست که در درگی که بین توسان مدل 2012 با 4 سال کارکرد و موتور اتمسفریک و نیز جک s5 1395 توربو برگذار شد توسان عملکرد بسیار بهتری داشت
amin
۲۷ آذر ۱۳۹۵والا تست درگی که تو سایت دنده ۶ گزاشتن خیلی هم تفاوتی نداشتند ۲خودرو!!!!البته طبیعیه که از نظر شما سراتو سایپا از تیوولی برتر باشه ولی متاسفانه معمولا خیلی کسی به نظرات شما توجه نمیکنه!!
pony car
۳ دی ۱۳۹۵دوستان من قبل از خرید تیوولی سراتو 1600 داشتم سراتو ماشین عالیه مخصوصا مدل 2000 و من به کسانی که بودجه 90 ملیونی دارند سراتو 2000 را به شدت توصیه می کنم حرفهای دوست عزیزم سانمارتینتایید می کنم فقط لازم به ذکر می دونم که تیوولی هم گیربکس 6 دنده ایسین داره و اینکه در این کلاس قدرت 128 اسب بخاری تیوولی کم به حساب نمی اید برای مثال نیسان جوک با موتور 1600 تنفس طبیعی همچون تیوولی تنها 117 اسب بخار قدرت دارد و رنو کپچر هم 117 و پژو 2008 نیز118 اسب بخار قدرت دارد البته از تیوولی اصلا نباید انتظار شتاب و سرعت سراتو را داشت تیوولی مزایای دیگری دارد
Alireza.GT86
۲۷ آذر ۱۳۹۵دنا مخصوصا جدیدش یا همون ELXدرنمای جلو بسیار زیباست ، البته مشخصه که در طراحی جلوش از میتسوبیشی لنسر الهام گرفته شده ، ببخشید تقلید شده …
تیوولی هم بسیار ماشیپ خوبیه و قیافه عالیی داره.
به هر حال تنها کاری که من و شما میتونیم بکنیم اینه که دعا کنیم ، واسه کشور و صنعت خودروسازیش!
حمیدرضا
۲۷ آذر ۱۳۹۵والا من پول خرید هیچ کدومو ندارم و نمیتونم سوارشم ولی من اینو فهمیدم مردم ایران عاشق اپشنای دم دستی مثل صندلی چند حالته سانروف دنده اتوماتیک و قدرت موتور بالان برا همینه خودروی مثل دانگ فنگ انقدر موفق میشه
امید
۲۷ آذر ۱۳۹۵به نظرتون فلوئنس دنده ای تو لیست جا نداره؟
سام
۲۷ آذر ۱۳۹۵امید عزیز،در اینکه رنو فلوئنس دنده ای از کیفیت ساخت بالا و دوام خوبی برخوردار است جای هیچ گونه شک و ابهامی وجود ندارد ولی متأسفانه این خودروی «خوب و شایسته» برای اکثریت مطلق مردم کشورمان ناشناخته است و حتی برخی از خودرودوستان هم از آن شناخت کاملی ندارند،از همین رو،رنو فلوئنس دنده ای نتوانسته است آنچنان که باید و شاید در بازار کشورمان خودی نشان داده و محبوبیتی فراخور را کسب نماید.شاید در این میان،کمبود برخی از آپشن های رفاهی نیز دخیل بوده و مشتریان را به نوعی از این خودرو گریزان نموده است(ناگفته نماند که در تهیه متن فوق،آیتم هایی همچون میزان فروش یک خودرو و اقبال عمومی به آن،نقش اساسی را ایفاء نموده است).
توکلی
۲۸ آذر ۱۳۹۵فکر میکنم جیلی هم ماشین پر طرفداری هستش بین مردم . خیلی دیدم تو خیابونا . اکثرا هم از ماشینشون بد نمیگن .
سام
۲۸ آذر ۱۳۹۵توکلی عزیز،به رغم کیفیت ساخت مناسب و استهلاک پایین خودروهای جیلی،متأسفانه به دلایلی مبهم،مدل های جدید و امروزی این خودرو بیش از یکسالی است که در بازار ایران عرضه نمی شوند و در کنار آن،نبود نمایندگی و متولی مشخص،به بازار این خودرو لطمات فراوانی وارد نموده و بسیاری از مشتریان را هم از آن دلسرد نموده است (در متن فوق،تنها به خودروهایی پرداخته شد که محصولات جدید آنها در بازار عرضه شده و فروش آنها استمرار دارد).
اکبر66
۱ دی ۱۳۹۵اقای سام تحقیقات خوبی داری .جیلی کم شده
ناشناس
۲۸ آذر ۱۳۹۵خواهشا این رو به تیترتون اضافه کنید: “9 محبوب ایرانی ها از روی زور و اجبار!!!”
چون اگه بازار ایران رانتی و انحصاری نبود، قطعا گزینه های محبوب زیر 100 تومن این ماشینای مسخره نبودن!!!
جمال
۳۰ آذر ۱۳۹۵سلام
فکر نکنم زیاد معیار های به درد بخوری برای این انتخاب ها دخیل بوده باشه
دنا و اس ۵ ما ایرانی ها گول ظاهرشو میخوریم
به نظر بنده جای مگان با اون کیفیت عالیش خیلی خالیه
سام
۳۰ آذر ۱۳۹۵جمال عزیز،مگان چند سالی است که نه تولید می شود و نه وارد.در این متن تنها به خودروهایی پرداخته شد که نسخه جدید و صفر آنها در بازار عرضه شده و فروش آنها استمرار دارد.
سیامک
۱ دی ۱۳۹۵بد بختی ملت رو با ماشینهای محبوبشون میشه حدس زد !
مملکتی که رنو ساندرو ، اونهم مدل از رده خارج جهانیش ، ماشین اول محبوبش باشه باید برای مردمش گریست . لیاقت ما اینه ؟!
باقرزاده
۲ دی ۱۳۹۵واقعا حیف که با وجود ماشین های
هیوندا و تویوتا و خیلی از شرکت های معتبر و خوب دیگه باید اسباب بازی چینی تو ایران با این قیمت گزاف بفروش برسه