با نزدیک شدن به سال جدید میلادی، قصد داریم در پدال نگاهی به خودروهای ورودی مدل ۲۰۱۷ بیندازیم که یا هماکنون در بازار حضور دارند یا طی یک سال آینده خواهند آمد. در همین راستا، مجموعه مطالبی آماده کردهایم که گزینههای موجود در ۶ بازه قیمتی مختلف را شامل میشوند. نوشتار حاضر اولین قسمت از مجموعه مذکور بوده و نگاهی به خودروهای با قیمت کمتر از ۲۵ هزار دلار دارد. با ما همراه باشید.
فورد اِسکِیپ
در حال فروش
قیمت پایه: ۲۴,۴۹۵ دلار
تا پایان دهه میلادی جاری، کراساوورهای کامپکت بیش از ۴۰ درصد بازار خودروی بینالمللی را تشکیل خواهند داد. به همین دلیل، فورد با نو نوار کردن و زنده نگهداشتن مدلهایی چون اسکیپ، تلاش میکند بیشترین سهم ممکن را از این سیل صعودی متعلق به خود کند.
مدل بهروز شده اسکیپ (۲۰۱۷) دو پیشرانه دارد: یکی ۱.۵ لیتری اِکوبوست ۱۷۹ اسب بخاری با مصرف شهری و جادهای به ترتیب ۱۰.۲ و ۷.۸۴ لیتر (در یکصد کیلومتر) و دیگری ۲ لیتری اِکوبوست ۲۴۵ اسب بخاری که مصرف سوختش مشابه ارقام مذکور است. همچنین ازآنجاییکه طبق آمارها مقوله فناوریها و آپشنها برای مشتریان کراساوورهای فورد در صدر قرار دارد، تلاش خاصی برای بهبود پویایی رانندگی نسبت به مدل قبلی نشده و در عوض، آپشنهای ارتباطی و فناوری تازه ازجمله سینک کانِکت (Sync Connect)، سینک ۳ (Sync 3) و فوردپَس (FordPass) را در کالبد آن گنجاندهاند.
شورولت کروز
آغاز فروش: پاییز ۲۰۱۷
قیمت پایه: ۲۲,۱۹۰ دلار
نسل دوم کروز بهصورت استاندارد از موارد ذیل بهرهمند است: پیشرانه ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر توربو دوقلوی ۱۵۳ اسب بخاری و ۲۴۰ نیوتونمتری (متعلق به جنرال موتورز)، جعبهدنده ۶ سرعته دستی یا خودکار، کاهش وزن ۲۵۰ پوندی (۱۱۳.۳ کیلوگرمی)، مصرف جادهای ۵.۶ لیتر، فناوری استارت/استاپ، اپل کارپلِی، آندروید اتو و نمایشگر ۷ اینچی لمسی. تمامی اینها بهعلاوه طراحی تیزتر و گیراتر بیرونی و آپشنهایی نظیر تشخیص نقطه کور، کمکی حفظ خط حرکت، شارژر بیسیم تلفن همراه و وایفای 4G، مجموعه خوبی را تشکیل دادهاند که میتواند برگ برندهای برای کروز هاچبک و سدان در سال آتی باشد.
کیا سراتو/فورته / فورته۵
در حال فروش
قیمت پایه: ۱۷,۳۴۰ دلار
پررنگترین ویژگی فیس لیفت ۲۰۱۷ کیا فورته، پیشرانههای جدید برای گونه سدان (فورته) و امکان انتخاب جعبهدنده ۷ سرعته دو کلاچه در گونه هاچبک (فورته۵) است. پیشرانههای مذکور به شرح زیر در نُسَخ مختلف مورداستفاده قرار خواهند گرفت: بلوک ۲ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری I-4 مجهز به port-injection (پاشش سوخت به درون پورت ورودی و تخلیط آن با هوا) در فورته پایه و LX؛ بلوک بنزینی ۲ لیتری ۱۶۴ اسب بخاری مجهز به تزریق مستقیم سوخت و چرخه آتکینسون (Atkinson-cycle) در فورته EX و فورته۵ LX و EX؛ بلوک ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربو با تزریق مستقیم سوخت در فورته۵ SX.
بر اساس آمار ارائهشده توسط EPA، مصرف سوخت فورته ۲ لیتری با تزریق مستقیم سوخت و جعبهدنده ۶ سرعته خودکار در شهر و جاده به ترتیب ۹.۰۴ و ۷.۱۲ لیتر است. تریم S جدید که بین فورته LX و EX قرار دارد، تعلیق اسپورتتر، رینگهای ۱۶ اینچی آلیاژی، چراغهای LED، باله عقب و خروجیهای کرومی سامانه اگزوز را با خود میآورد. خود EX هم رینگهای ۱۷ اینچی، چراغهای LED عقب و کلید هوشمند ارائه میکند. هشدار ترافیک از عقب، اخطار برخورد از جلو، چراغهای متحرک پویا و ترمز اضطراری خودکار نیز از موارد سفارشی گونه سدان هستند.
فورد فیوژن –برنده یک دوره All-Star
در حال فروش
قیمت پایه: ۲۲,۹۹۵ دلار
فیس لیفت نسل دوم فیوژن، گرچه به وسعت تغییرات صورت گرفته در نسل پیشین در سال ۲۰۱۰ نیست، اما استفاده از عناصر قویتر و تأثیرگذارتر، آن را از اضافهکاری بینیاز کرده است. مدل ۲۰۱۷ در بخش قوای محرکه ۵ گزینه دارد که با دیفرانسیل تک (جلو) یا جفت و نسخههای هایبرید و پلاگ-این هایبرید آمیختهاند. قیمتها برای SE از ۲۳.۹۹۵ دلار، برای اسپورت از ۳۴.۳۵۰ و برای پلاگ-این هایبریدِ Energi Platinum از ۳۹.۹۹۵ دلار آغاز میشوند که البته مالیات فدرال به همگی اضافه خواهد شد. کنترلکننده الکترونیکی جدید برای جعبهدنده ۶ سرعته خودکار، سامانه کمکی پارک مورب و تریم پلاتینوم جدید که از فورد موندئو (Mondeo) به عاریت گرفته شده نیز گوشهای از ویژگیهای آن هستند.
هوندا سیویک – برنده دو دوره All-Star
در حال فروش
قیمت پایه: ۱۹,۴۷۵ دلار
سیویک در حال حاضر سه گونه سدان، کوپه و هاچبک (بهزودی) دارد. تأمین قوای مورد نیاز هرسه مدل بر عهده دو پیشرانه است که خریدار میتواند از بین آنها انتخاب کند: ۱.۵ لیتری توربوشارژردار ۴ سیلندر که نمونه پایه بوده و از فناوری تزریق مستقیم سوخت بهره میبرد؛ ۲ لیتری i-VTEC مجهز به فناوری port-injected.
طراحی عضلانی، هندلینگ تیز و سواری نرم از ویژگیهای اصلی سیویک به شمار میروند. هوندا در بحث اقتصادی بودن هم تلاشهایی داشته و توانسته مصرف سوخت شهری بلوک ۱.۵ لیتری خود را در گونه سدان و کوپه به ترتیب به ۷.۵ / ۵.۶ و ۷.۵ / ۵.۷ لیتر برساند. همچنین با استفاده از بسته سِنسینگ (Sensing) خود، فناوریهای کاربردی متعددی ازجمله کروز کنترل انطباقی، ترمز پیش از برخورد، هشدار ترک خط حرکت، سامانه تعقیب خودروی جلویی در سرعتهای پایین و کمکی حفظ خط حرکت را بدان اضافه کرده است.
شورولت ترَکس
آغاز فروش: پاییز ۲۰۱۷
قیمت پایه: ۲۱,۰۰۰ دلار (تخمینی)
ترَکس علیرغم طراحی بیرونی نهچندان زیبا و کیفیت پایین اتاق، در رده دوم کراساوورهای کامپکت پرفروش بازار آمریکا جای دارد. در مدل ۲۰۱۷، ویژگیهایی مثل طراحی تازه موسوم به dual-cockpit داشبورد، نمایشگر ۷ اینچی جدید، وایفای آناِستار (OnStar) از نوع 4G LTE متعلق به جنرال موتورز، چراغهای جلو و جلوپنجره جدید باعث شده که نهتنها جلوه بهتری پیدا کند، بلکه بیشازپیش مشابه همخانوادههایش شده و شورلت بودن خود را بیشتر به رخ بکشد.
کیا اسپورتیج
در حال فروش
قیمت پایه: ۲۳,۸۸۵ دلار
نسل نو اسپورتیج با سه تریم مختلف عرضه میشود. EX و LX: بلوک ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر خطی به قدرت ۱۸۱ اسب بخار و جعبهدنده ۶ سرعته دستی؛ SX Turbo: بلوک ۲ لیتری (با همان جعبهدنده قبلی) که در حالت دیفرانسیل جلو (FWD) و دو دیفرانسیل (AWD) به ترتیب ۲۴۰ و ۲۳۷ اسب بخار تولید میکند و از ترمزهای بزرگتر و تعدیلهای سفتتر سود میبرد. همچنین استفاده از پلتفرم اخیر هیوندای توسان باعث افزایش ابعاد آن به میزان ۱.۶ اینچ در طول و ۱.۲ اینچ در فاصله بین دو محور شده، گرچه ۶۰۰ پوند (۲۷۲.۱۵ کیلوگرم) نیز به وزن کلی اضافه کرده است.
اسمارت فورتو روباز
در حال فروش
قیمت پایه: ۱۸,۰۰۰ دلار (تخمینی)
استفاده از سقف تاشو برقی در فورتو کابریولت که طی مدت ۱۲ ثانیه باز و بسته میشود، افزایش حدوداً ۱۷۶ پوندی (۷۹.۸ کیلوگرمی) وزن خشک، کاهش ۰.۵ ثانیهای شتاب اولیه و افزایش مصرف سوخت به میزان ۱ مایل بر گالن (حدود ۰.۲ لیتر در یکصد کیلومتر) را به دنبال داشته است. در بخش فنی هم تأمین قوای محرکه بر عهده پیشرانه ۳ سیلندر خطی با حجم ۰.۹ لیتر گذاشته شده که فرقی با گونه کوپه ندارد و همان ۸۹ اسب بخار و ۱۳۵ نیوتونمتر گشتاور را تحویل جعبهدنده ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته دو کلاچه خودکار میدهد تا دستیابی به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۱۰.۶ ثانیه میسر گردد.
تویوتا C-HR
آغاز فروش: پاییز ۲۰۱۷
قیمت پایه: ۲۲,۵۰۰ دلار (تخمینی)
نمونه نهایی و تولیدی C-HR در نمایشگاه ۲۰۱۶ ژنو حضور داشت. قبلاً قرار بود تحت نام ساین (Scion) در آمریکا فروخته شود اما پس از انحلال این برند، نمایندگیهای خودِ تویوتا انتظارش را میکشند. به نظر میرسد ورود آن به بازار، جدای از رقابت با نیسان جوک (که از سیاستهای اصلی تولد چنین مدلی بود) روی میزان فروش خودروهایی همچون هوندا HR-V و مزدا CX-3 نیز تأثیر بگذارد.
ازنظر پلتفرم و معماری با مدلهای جهانی همخانواده خود ازجمله نسل سوم پریوس مشترک است. پیشرانه نسخه پایهی بازار اروپا ۱.۲ لیتری توربو I-4 خواهد بود اما به نظر میرسد برای آمریکا از نمونه ۲ لیتری ۴سیلندر تنفس طبیعی در کنار جعبهدنده CVT (دیفرانسیل تک یا جفت) استفاده شود.
سوبارو ایمپرزا – برنده یک دوره All-Star
آغاز فروش: اواخر ۲۰۱۶
قیمت پایه: ۱۹,۰۰۰ دلار (تخمینی)
نسخه بازطراحی شده ایمپرزا برای سال ۲۰۱۷، نمای بیرونی تیزتر و قدرت بیشتری دارد و از یک پلتفرم جدید جهانی سود میبرد. قرار است عرضه آن در ۴ مدل انجام شده و بازه گستردهای را ارائه کند. طول، عرض و فاصله بین دو محور به ترتیب ۱.۶، ۱.۵ و ۱ اینچ افزایش و ارتفاع به میزان ۰.۴ اینچ کاهش یافته است (جهت پایداری بیشتر). شاسی ۷۰ درصد محکمتر بوده و پیشرانه ۲ لیتری باکسر ۱۵۲ اسب بخاری را به همراه جعبهدنده CVT در آغوش میگیرد. سامانه آیسایت (EyeSight) مواردی نظیر کروز کنترل انطباقی، ترمز پیش از برخورد، هشدار تغییر خط حرکت و نوسان خودرو، کمکی حفظ خط حرکت، تعیین نقطه کور و هشدار ترافیک از عقب را در دسترس قرار میدهد. یک مدل بهاصطلاح پرفورمنس مجهز به قلب ۲ لیتری و جعبهدنده ۷ سرعته نیز در قالب گونههای سدان و استیشن واگن در آینده تولید خواهد شد.
هیوندای ایونیک
آغاز فروش: اواخر ۲۰۱۶
قیمت پایه: ۲۴,۹۰۰ دلار
عرضه ایونیک در سه نسخه هایبرید، پلاگ-این هایبرید و تمام برقی نشان از نگاه آیندهنگرانه آن دارد. هایبرید و پلاگ-این هایبرید از پیشرانه بنزینی ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر، جعبهدنده دو کلاچه، تعلیق چند اتصالی در عقب استفاده میکنند. نسخه برقی هم در محور عقب تعلیق میله پیچشی دارد تا فضای موردنیاز برای باتریهای ۲۰ کیلووات ساعتی در زیر صندلیهای عقب فراهم باشد. در بازار آمریکا، ۵۰ ایالت نسخه هایبرید و تنها ۱۰ ایالت (که قانون ZHEV را دارند) نسَخ پلاگ-این و تمام برقی را در دسترس خواهند داشت (که البته با سفارشات خاص در کل سطح کشور قابلفروشاند).
احسان(احسان سابق)
۳۰ شهریور ۱۳۹۵چیزی که برای ایرانیا آرزوه برای آمریکایی ها خاطرست
MATADOR
۳۰ شهریور ۱۳۹۵چقدر شورلت و فورد طراحی زیبایی پیدا کردن. اسمارت هم خیلی عالی شده.
uss zumwalt DDG-1000
۳۱ شهریور ۱۳۹۵قیمت هاشون خیلی عالیه به نظرم
mohammad.koenigsegg
۳۱ شهریور ۱۳۹۵سراتو 2017 تو ایران 130 میلیون
موندم این سود گمرک که اگه فقط تو قسمت ماشین از خوندن صفراش خسته میشی رو چیکار میکنن
uss zumwalt DDG-1000
۳۱ شهریور ۱۳۹۵بخدا چه قیمت های رویایی
بعد ما توایران چی سوارمیشیم
سامان اذری
۳۰ شهریور ۱۳۹۵تو این جمع عاشق سویک هستم
Nissan...japan
۳۱ شهریور ۱۳۹۵یکیش سیویک و یکیشم که عاشقشم ایمپرزاس!
سامان اذری
۳۱ شهریور ۱۳۹۵طوری دیس لایک میدن که انگار من گفتم همتون مجبورید سویک رو انتخاب کنید
بابا من نظر و انتخاب خودم رو گفتم
(ali (CHEVY NOVA
۳۰ شهریور ۱۳۹۵امریکاییها با قدرت تمام این لیست رو گرفتن دستشون
مجید
۳۰ شهریور ۱۳۹۵واقعا باید به حال خودمون گریه کنیم مخصوصا وقتی قیمت ها و آپشن ها رو دیدم بغضم گرفت!
uss zumwalt DDG-1000
۳۱ شهریور ۱۳۹۵فدات شم
دقیقا عین خودم
حميد
۳۰ شهریور ۱۳۹۵ارزونترین ماشین از این مدلها بالای صد و سی ملیون قیمت میخوره
رادین
۳۰ شهریور ۱۳۹۵سویک و عشق است ،یه کوچولو از جک s5 ارزونتره و یه کوچولو از جک j5 گرونتر!!!!
بغلش یه فورد اِسکِیپ هم میخری واسه مسافرت و مجالس رسمی.
تازه دوتاش رو هم یکچولو از ix35 ارزونتر میشه و یکوچولو از سانگ یانگ گرونتر!!!
محمدرضا
۳۰ شهریور ۱۳۹۵اخه نمیدونم اونی که گفت امریکایی وارد نشه از رو چه حسابی این حرف زد بابا ما عاشق امریکایی هستیم بهترین ماشینارو دارن بخدا خیلی خوبن قیمتشونم مناسبن!!!
saeed
۳۰ شهریور ۱۳۹۵اخه از اون طرف ما رو تحریم میکنن و خصوصا صنعت خودرومون رو توی چند سال گذشته اونوقت ما بریم ماشین اونا رو بیاریم و برای اونا شغل درست کنیم
تازه بهتر از اونا هم با همون قیمت توی ژاپنی ها پیدا میشه
(ali (CHEVY NOVA
۳۰ شهریور ۱۳۹۵به saeed
حالا از کی ژاپنی بهتره از امریکایی شده
ژاپن هر زمان تونست یه مدل مثل موستانگ یا سری اف فورد بسازه که اونقدر محبوب و پرفروش بود شما بیا از این حرفها بزن
saeed
۳۰ شهریور ۱۳۹۵مثلا توی این لیست اصلا مزدا نبود که توی این رنج جز بهترین ها هستن.
حالا شاید یکی دوتا بهتر هم باشه، کلی گفتم راجع به همه محصولات.
uss zumwalt DDG-1000
۳۱ شهریور ۱۳۹۵علی عزیز من شخصا موستانگ خیلی دوس دارم ولی درحق ژاپن هم نباید بی انصافی کنیم
خداییش ژاپن هم خودروهاش باکیفیت
mehran911
۳۱ شهریور ۱۳۹۵هیچ وقت به خودت اجازه نده صنعت خودرو سازی ژاپن رو دست کم بگیری
مثال کمری و آکورد برای کل صنعت خودرو سازی امریکا کافیست
صنعت خودرو سازی ژاپن به هیچ وجه از نظر تکنولوژی کمتر از امریکا نیست مثال بارزش هوندا NSX
سامان اذری
۳۱ شهریور ۱۳۹۵Ali جان ِِ
بجز وانت های فول سایز
تو بقیه کلاسها تو خاک امربکا این ماشینهای ژاپنی هست که از نظر فروش تو صدر هستند
خود امریکایی ها اینقدر رو برند تولید کشورشون تعصب ندارند که شما دارید
همین دیروز تو پدال یه پست گذاشته بودند راجب کرولا که 44 میلیون عدد فروخته تا حالا و همچنان سالی نزدیک به یک میلیون عدد بهش اضافه میشه
محبوبترین خودرو هم تو امریکا تویوتا کمری هست
اونوقت شما چی میگید
Mohamad
۳۰ شهریور ۱۳۹۵اون تویوتا C-HR عجب چیزیه
خدایی مفته براش این قیمت
(ali (CHEVY NOVA
۳۱ شهریور ۱۳۹۵من که اول چیزی نگفتم جناب سعید شروع کرد گفت زاپنی بهتر از امریکایی هست
من هیچ زمان اول شروع نمیکنم به کل کل کردن با کسی
uss zumwalt DDG-1000
۳۱ شهریور ۱۳۹۵بحث الکی فایده نداره و بی نتیجه است
احمد باقری
۳۰ شهریور ۱۳۹۵حیف که هیچکدومش رو نمیشه گرفت.
xan
۳۰ شهریور ۱۳۹۵ایمپرزا و فیوژن عشقن . خیلی طراحی زیبایی دارن.
سیاوش
۳۰ شهریور ۱۳۹۵آخ اخ اخ چی باید گفت مفته مفت
وحید
۳۰ شهریور ۱۳۹۵عشق است ایمپرزا.
سهیل
۳۰ شهریور ۱۳۹۵من عاشق شورلت کروز شدم.از سراتو جدید خوشم اومده و فورد فیوژن هم دلمو برده
h112
۳۱ شهریور ۱۳۹۵باوا ما تو ایران زندگی میکنیم…با اون پول بی ارزش و گمرکی سنگین فقط میتونیم به ماشین های زیر 10 هزار دلار فکر کنیم…پَ
Aria
۳۱ شهریور ۱۳۹۵دوستان پارسال داشتم یه ۲۰۶ دست دوم میخریدم. بعد عکسشو واسه یکی از دوستان آمریکایی فرستادم تو عمرش پژو ندیده بود گفت ظاهرش خوبه. ولی چند اسب بخاره؟ روم نشد بگم گفتم نمیدونم. گفت ۲۰۱۶ هستش؟ بازم روم نشد چیزی بگم . اون لحظه فهمیدم چقد عقبیم…..
ساسان.م
۳۱ شهریور ۱۳۹۵توی پرانتز بگم
انصافاً طراحی 206 عالی بوده که هنوز این بابا تو آمریکا فکر کرده مدل 2016 هست
خداییش هم هنوز آنچنان از مد نیفتاده کاری با مسائل فنی و کیفیت ندارم اصلاً
داداش گلم بش میگفتی 206RC گرفتی که برمیگرده به اوایل قرن 21 ولی این لامصب پا به پای موستانگ 6 سیلندرتون که 2016 باشه می تازه
GOD BLESS AMERICA
۳۱ شهریور ۱۳۹۵به غیر از فورد اسکیپ باقی لیست نا امید کننده بود البته امپرزا هم بد نیست.
امير رحيم پور
۳۱ شهریور ۱۳۹۵همه این ماشینا قیمتاشون خوبه
ماشین های امریکایی هم خیلی خوب شدن
تو این ماشینا سیویک و تویوتا و فیوژنو دوس دارم