چشم اندازهفته نامه

جای کدام خودروها در آمریکا خالی است؟!

چندی پیش مطلب جالبی در وب‌سایت مجله معتبر اتوگاید (Autoguide) آمریکا راجع به خودروهای غایب در بازار این منطقه منتشر گردید.
قضیه از این قرار بود که از هیئت تحریریه سوال شد: اگر می‌توانستید یکی از خودروهای بازارهای خارجی را اینجا در آمریکای شمالی بخرید، انتخابتان چه بود؟! چند تن از اعضا پاسخ‌های جالبی به این مسأله دادند که شاید مرورشان خالی از لطف نباشد. در زیر برگردان پارسی نوشتار مربوطه را باهم می‌خوانیم.

دان ایلیکا (Dan Ilika)
holden-vf_commodore_ute_ssv_redline
علاقه زیادی به خودروهای واگُن دارم، با‌این‌حال ترجیح می‌دهم گزینه‌های شاخصی مثل آئودی RS6 را کنار بگذارم. خودروی موردعلاقه اصلی من هولدِن یوت (Ute) نسخه SS-V است که به زیبایی هرچه تمام‌تر یک وانت کاربردی را با توانایی‌های فنی خودروهای اسپورت در هم می‌آمیزد. یوت درواقع بدون هیچ دلیل و توجیه خاصی برپایه شورولت SS متولد شد. قلب ۶.۲ لیتری V8 آن توان و گشتاور به ترتیب ۴۰۰ اسب بخار و ۴۰۰ پوند بر فوت (۵۴۲ نیوتون‌متر) تحویل جعبه‌دنده دستی استاندارد می‌دهد تا برخلاف ظاهر نسبتاً آرامش، هرکجا که رفت جهنم به پا کند. غیرکاربردی، بیدادگر، سریع و جذاب؛ دیگر چه می‌خواهید؟!

جودی لای (Jodi Lai)
alfa_romeo-mito-2017
حاضرم یکی از اعضای به دردنخور بدنم را برای داشتن یک میتو (Mito) بدهم. گونه اسپورت آن با جعبه‌دنده دستی که در اروپا به فروش می‌رسد کاملاً مناسب من است، اما نسخه QV با پیشرانه ۱.۴ لیتری ۱۶۸ اسب بخاری و ۲۵۰ نیوتون‌متری جذاب‌تر می‌نماید. اگر می‌توانستم میتو QV را با جعبه‌دنده دستی داشته باشم فوق‌العاده می‌شد. به‌طورکلی خودروهای هاچبک جمع‌وجور و اسپورت را دوست دارم اما این‌یکی دقیقاً همانی است که می‌خواهم. امثال 4C زیادی گران هستند، اما این کوچولوی پیشرانه جلو و دیفرانسیل جلو هم زیاد بد نیست! هر وقت درباه‌اش فکر می‌کنم مثل نسخه زیباتری از فیات ۵۰۰ آبارث در نظرم مجسم می‌شود.

سامی حاج اَسد (Sami Haj-Assaad)
2015-renault-megane-renault-sport-275-cup-s-3
از نظر من مگان RS 275 کاپ که توسط رنواسپورت، شاخه محصولات پرفورمَنس رنو تولید می‌شود یک هیولای واقعی است. در کنار ظاهر خوب، حس رانندگی فوق‌العاده‌ای هم دارد و البته بسیار کاربردی می‌باشد. این هاچبک جذاب با تکیه بر پیشرانه ۲ لیتری توربو چهار سیلندر ۲۶۰ اسب بخاری تنها در عرض ۶ ثانیه از حالت ایست کامل به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. جدای از همه این‌ها، چطور می‌توان به این رنگ زرد خیره‌کننده نه گفت؟!

اِستفن اِلمِر (Stephen Elmer)
thumbnail_2017_mercedes-benz_g-professional_cab-chassis_g-pro-10
در استرالیا، مرسدس بنز کلاس G را می‌توانید دقیقاً مطابق تصور خودتان تجهیز کنید، این یعنی با G پیکاپ تنها به اندازه یک کفیِ بار فاصله دارید. قیمت آن ۱۱۹.۹۰۰ دلار استرالیا (حدود ۹۰ هزار دلار آمریکا) است اما در عوض به اِسنورکِل (Snorkel)، بول بار (Bull Bar)، چراغ جلو مشکی‌رنگ، رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی و لاستیک‌های مناسب برای تمام سطوح مجهز می‌باشد. داخل اتاق تجهیزات و امکانات خاصی به چشم نمی‌خورد. سه دیفرانسیلِ قفل شونده نیز آماده دریافت قدرت از پیشرانه ۳ لیتری توربو دیزل هستند.

جِیسن سیو (Jason Siu)
honda-civic-type-r-06
برخلاف همکارانم که سراغ خودروهای خاص دنیا می‌روند، من هوندا سیویک Type R را انتخاب می‌کنم. درست است که نسل تازه آن بالاخره راهی آمریکا می‌شود اما من صبور نیستم. سیویک Type R کنونی خشونت و گیرایی بصری مدل جدید را ندارد اما ویژگی‌های دوست‌داشتنی زیادی دارد؛ به‌خصوص اگر مثل من طرفدار پروپاقرص هوندا باشید. واقعاً شرم‌آور است که هیچ‌یک از مدل‌های پیشین تاکنون به آمریکا نیامده‌اند. حتی با یک دستگاه از نسخه سیاه (Black Edition) هم موافقم. البته باید مستقیماً به کارگاه نقاشی رفته و بدنه‌اش به رنگ سفید مسابقه‌ای (Championship White) درآید؛ چون Type R همیشه باید همین رنگی باشد.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. USA & JAPAN

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    مگان RS 275 یجورایی جذابه

  2. Ace

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    با سیویک تایپ R شدیدا موافقم.

  3. حسین

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    چای پراید وانت و آریسان واقعا خای هست!?

    اما به دور از شوخی ، کاش این وانت بنز رو وزارت بهداشت بخره و تبدیل به آمبولانس برای جاهای سعب العبور بکنه!
    یا اصلا با بنز قرارداد ببندند و تو ایرانخودرو دیزل مونتاژ شه!

    1. omid

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (81 ديدگاه)

      پراید بدون لچکی هم گزینه مناسبی هستش !

    2. كوروش

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      چه جالب من دقیقا الان داشتم به این موضوع فکر می کردم توی سرچ فکر کن چی دیدم

      بنز یونیماگ !!!!

      یعنی زبان من از توانایی های این خودرو قاصر هستش فقط ببینید این ابر ماشین چطور افرود حرکت می کند

  4. حميد

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چقدر بی سلیقه باید به ترتیب زیر میگفتند
    وانت اریسان
    تیبا هاچ بک
    ساندرو
    نیسان جونیور
    همون هوندا سویک

  5. MEHDI

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (39 ديدگاه)

    سامی حاج اسد؟

    1. KING 918

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      :-) ………..
      خدا میدونه واسه چی این اسمش شده …………..

  6. حقیقت

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (899 ديدگاه)

    این متن کامل نیست و به طور ناقص توسط نویسنده آن ترجمه شده است.در متن اصلی نام وانت آریسان ایران خودرو هم آمده بود که نویسنده بخش مربوط به آن را کلا حذف کرده است!

    1. امین قوام‌ صفری

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (211 ديدگاه)

      بله، یکی از اعضای مجله وانت آریسان رو انتخاب کرده بود، اون هم به عنوان یک فاجعه بی نظیر.
      جهت اطلاع شما باید عرض کنم که نظر ایشون بصورت هوشمندانه ای حاوی مضمون سیاسی و توهین به کشورمون ایران بود و ارزش ژورنالیستی خودرویی نداشت.
      هیچکس در هیچ جایگاهی حق هیچگونه توهین به کشور ما رو نداره و ضعف هامون نباید باعث بشه هر تحقیر و تمسخری رو از بقیه بپذیریم.

      1. Mr.MRM

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (27 ديدگاه)

        بله شما درست میفرمایید که نباید هر تحقیر و توهینی رو بخاطر ضعفامون بپذیریم. ولی شما عینا اومدین مسئله رو پاک کردین. می تونستید مقداری ویرایش کنید مطلب اصلی رو.

      2. MPH

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (431 ديدگاه)

        .
        البته فکر نکنم انتخاب آریسان بعنوان یه فاجعه بینظیر مشکلی داشته باشه
        .
        خب صنعت لگن سازی مون همینه دیگه، اگه این لگنا تو هر موسسه ی معتبری تست بشن با این قیمت و امکانات(!!!) خیلی بیشتر از اینا آبرومون میره….

      3. reza-a

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (455 ديدگاه)

        درسته ولی بهتر بود به این مطلب اشاره ای میکردین

        1. امین قوام‌ صفری

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (211 ديدگاه)

          چون مطلب کاملاً بصورت نقل قول بود نمیشد متنشو تغییر داد.
          کلاً هم زیاد نمیشه همچین کاری کرد.
          بالاخره بعضی ملاحظه ها باید انجام بشه برای انتشار مطالب.
          این مورد هم یک در هزار بود.

      4. vahid 956

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (474 ديدگاه)

        با سلام و تشکر
        اما بهتره یا یه مطلبو نذارید یا اگه میزارید کامل بزارید .ایشونم احتمالا جز حقیقت نگفته که شما توهین میپندارید.
        کسی لینک اصلی رو‌نداره بزاره؟ بریم ببینیم چی نوشته گرچه احتمالا تایید نمیشه

        1. MPH

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (431 ديدگاه)

          .
          منبع: autoguide
          بعد از اینکه متن تموم شده نویسنده محترم منبع رو هم لطف کرده
          روی اتوگاید(بالا جایی که متن تموم میشه) کلیک کنید تا به همین مطلب در سایت اصلی راهنمایی شوید

      5. he

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (31 ديدگاه)

        کاملا باهتون مخالفم
        از ضعف به دره
        حقیقت تلخه

      6. ahmad

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (659 ديدگاه)

        من هم با نظر آقای قوام صفری موافقم
        نویسنده در قسمت وانت آریسان به تمام ما ایرانی ها توهین کرده بود!
        در اون بخش شتاب گیری و انگیزه و و اکنش عابر ها و …

        خیر سرش مثلا میخواست با اون جمله مارو تحقیر کنه!!!

  7. ASA

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    مگان واقعا قشنگ شده

  8. علی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    لطفا پراید وانت و وانت آریسان هم بگذارید

  9. Archi KHAN

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    واقعا مگان RS 275 رنگش زرد خیره کننده اس ؟!
    یا من چشمام کورنگی گرفته ؟!!

  10. بهمن

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    توی متن اصلی اونجا که درباره صفر تا صد آریسان تیکه میندازه فوق العادست :)
    چیزی که گفته توهین نیست بلکه یه طنزیه در قالب حقیقت. حقیقت هم تلخه

    1. دانیال

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (148 ديدگاه)

      متاسفانه ما ایرانیا در برابر خارجیا خود کم بینی شدیدی داریم و اینو توی رفتارمون و استقبالای عجیب و غریب از خارجیا میشه دید، مگه اونا کین؟ منطقی باشید، ارتباط دادن یک مطلب خودرویی در مورد خودروهای جهان به سیاست اونهم با همچین اشاراتی کاملا مغرضانه و غیر منطقیه، ماشین های ارزون قیمت توی هر کشوری وجود داره (البته بسته به توان خرید مردم و شدت دزدی توی اون کشور، کیفیت متفاوتی دارن)، توی هند هم سه چرخه موتور دار تا دلت بخواد هست اما این درسته که اینو سیاسیش کنیم و به تفکر مردم ربط بدیم؟ واقعا بگید با خوندن اون متن چی توی ذهن تداعی میشه؟ منظورش غیر از اینه که یجورایی این خودرو حاصل یه همچین طرز تفکریه؟ یا یه همچین مردمی که این ماشین عقب مونده رو ساختن همچین تفکری دارن؟ متاسفانه عزت نفس از این مردم گرفته شده و هر خزعبلی که اونا بهمون نسبت بدن بدون هیچ فکر کردنی قبول میکنیم، افسوس!

  11. رضا

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (311 ديدگاه)

    اگه اون مطلب رو تحقیر وتوهین میدونیم… پس خداروشکر که جرمی کلارکسون تاحالا ایران نیومده و درمورد ماشین های ایرانی نظر نداده. چون واقعا جنبشو نداشتیم

    ژورنالیست ها و کسایی که ماشین تست میکنن درمورد همه ی ماشین های دنیا انتقاد های طنز مانند می نویسن درمورد خودماشین شرکت یا کشور سازنده و غیره…

    البته دراین مورد (آریسان) نویسنده چیزی جز واقعیت نگفته.پس به چیش اعتراض داشته باشیم؟

  12. mohammad fm480

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    همه ماشیناشون خوب بودن مخصوصا بنز. ولی اون الفا رومئو میتو مضخرف بود.
    بنظر منم باید کامل میزاشتینش…

  13. احمد باقری

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مانیاگ.

  14. mojtabaaston

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    جای پراید خالیه

    اگه پراید بره اونجا میفهمن ملت ما چقدر بدبخته حداقل دلشون میسوزه دست از ما برمیدارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا