چشم اندازهفته نامه

نگاهی به خودروهای زیر 40 میلیون تومان بازار کشور

دیروز مطلبی در پدال منتشر کردیم تحت عنوان «بهترین خودروها با قیمت زیر ۲۵ هزار دلار». این مطلب نوشتهٔ سایت Motor1 بوده و در آن به معرفی ۱۰ خودروی برتر با قیمت زیر ۲۵ هزار دلار در بازار ایالات‌متحده پرداخته است. پس از برگردان فارسی این مطلب، اندیشیدم که اگر بخواهیم چنین مطلبی را با توجه به بازار خودروی کشورمان تهیه کنیم، با فرض تعیین حد زیر ۴۰ میلیون تومان، چه خودروهایی را می‌توان در این لیست قرار داد؟ البته مطمئناً در عنوان این مطلب نمی‌توان از کلمهٔ بهترین استفاده کرد چراکه در میان خودروهای داخلی کشورمان عملاً گزینهٔ بهترین وجود نداشته و تمامی ماشین‌ها از نمونه‌های قدیمی و با کیفیت نازل هستند و از سوی دیگر عدم تنوع شدیدی در این بخش بازار حاکم است؛ اما بااین‌حال شاید خالی از لطف نباشد که از باب مقایسه‌ای تأسف‌بار با بازار خودروی ایالات‌متحده، نگاهی بیندازیم به ۱۰ خودروی زیر چهل میلیون تومان در بازار ایران.

سایپا تیبا قیمت ۲۴,۹۶۰ میلیون تومان

اگر پراید فرتوت را از این بخش فاکتور بگیریم، سایپا تیبا ارزان‌قیمت‌ترین خودروی لیست ما لقب می‌گیرد. البته پایه و اساس تیبا نیز به پراید بازمی‌گردد چراکه بر روی پلت‌فرم ارتقاءیافتهٔ پراید ساخته شد و از پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ آن نیز استفاده می‌کند. درهرحال این خودرو چند وقتی است در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک به بازار عرضه می‌گردد که به دلیل تنوع بسیار کم در این بخش از بازار خودروی کشورمان و همین‌طور هزینه‌های نگهداری پایین نسبت به محصولات پژو، تیبا خصوصاً در نسخهٔ هاچ‌بک با استقبال بالایی مواجه شده است. این ماشین که در جدول ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی بیش از یک ستاره کسب نکرده، به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد. قیمت تیبا از ۲۴,۹۶۰ میلیون تومان برای سدان SX سفید آغاز شده و نهایتاً به ۲۷,۷۲۰ میلیون تومان برای هاچ‌بک EX رنگی ختم می‌شود. تجهیزات این خودرو نیز بسیار محدود و پایه‌ای است اما تیپ EX نسخهٔ هاچ‌بک آن از امکانات بیشتری شامل آینه‌های برقی، پنجره‌های برقی عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک و رینگ آلومینیومی برخوردار است.

سایپا ساینا قیمت ۲۶,۸۵۰ میلیون تومان

دومین خودروی ارزان‌قیمت لیست ما نیز به یکی دیگر از ساخته‌های سایپا اختصاص دارد که آن ساینا است. این ماشین در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تیبا است که تغییراتی نسبتاً کلی را در طراحی بیرونی عقب و جلو و نمای داخلی تجربه کرده است. هرچند سایپا قصد داشته در ساینا طراحی ساده، قدیمی و خسته‌کنندهٔ تیبا را بهبود بخشد اما در طراحی این خودرو هماهنگی و زیبایی چندانی به چشم می‌خورد. همچنین درحالی‌که ساینا از لحاظ مشخصات فنی، پیشرانه و تجهیزات هیچ تفاوتی با تیبا ندارد، با حدود دو میلیون تومان قیمت بیشتری به فروش می‌رسد. این در حالی است که در تیپ EX رنگی، قیمت ساینا به رقم ۲۸,۱۵۰ میلیون تومان می‌رسد. این تیپ نیز از همان تجهیزات اضافهٔ تیبا هاچ‌بک EX برخوردار است. بااین‌حال ساینا به لطف هزینه‌های نگهداری پایین و ابعاد جمع‌وجور تا حدودی توانسته است با ساخته‌های ارزان‌قیمت ایران‌خودرو به رقابت بپردازد.

ایران‌خودرو سمند قیمت ۲۸,۰۹۰ میلیون تومان

در حال حاضر در بخش خودروهای سواری، خانوادهٔ سمند ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو محسوب می‌شود. البته این عنوان در اختیار سمند SE قرار دارد که در اصل تیپ پایهٔ سمند به شمار می‎رود. این خودرو که در چراغ‌های عقب با سمند LX متفاوت است، تجهیزات کمتری دارد و تنها با پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری XU7 عرضه می‌گردد. پس از سمند SE، از لحاظ قیمت، سمند LX با پیشرانهٔ XU7 قرار دارد که با قیمت ۳۰,۸۳۰ میلیون تومان به بازار عرضه می‌گردد؛ اما ایران‌خودرو سمند LX را با موتور EF7 هم عرضه می‌کند که حدود ۶۰۰ هزار تومان گران‌تر است. این موتور با ۱.۷ لیتر حجم، ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که مصرف سوخت آن نیز از موتور XU7 پژو کمتر است. گران‌ترین نسخهٔ سمند نیز مدل LX EF7 دوگانه‌سوز است که قیمتی برابر با ۳۳,۶۶۰ میلیون تومان دارد. این سدان ایران‌خودرو با توجه به رنج قیمتی‌اش تجهیزات نسبتاً مناسبی مانند پنجره‌های برقی عقب و جلو، تهویه مطبوع با دریچه برای سرنشینان عقب، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو، سنسور دنده‌عقب، آینه‌های جانبی برقی و… را ارائه می‌کند؛ اما بااین‌حال سمند نیز در بخش کیفیت جزء تک‌ستاره‌ای‌های جدول است.

ام‌وی‌ام 110S قیمت ۳۱,۵۰۰ میلیون تومان

شرکت مدیران‌خودرو در ابتدا کار خود را با تولید و عرضهٔ چری QQ با نام ام‌وی‌ام ۱۱۰ در کشورمان آغاز کرد. این هاچ‌بک کوچک شهری که کپی چینی دوو ماتیز محسوب می‌شود، با دو پیشرانهٔ سه سیلندر و چهار سیلندر به بازار عرضه شد؛ اما چند وقتی است که مدیران‌خودرو نسل جدید چری QQ را با نام ام‌وی‌ام 110S به بازار کشور عرضه کرده است. این خودرو تغییرات نسبتاً زیادی را نسبت به نسخهٔ قبلی تجربه کرده است اما برخلاف گذشته تنها با یک پیشرانهٔ سه سیلندر ۱ لیتری عرضه می‌شود که ۶۸ اسب بخار قدرت و ۹۳ نیوتن متر گشتاور دارد. مدیران‌خودرو این هاچ‌بک چینی را در دو تیپ کامفورت و لاکچری عرضه می‌کند که اولی ۳۱,۵۰۰ و دومی ۳۳,۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. تیپ لاکچری 110S به تجهیزات بیشتری چون آینه‌های برقی، برف‌پاک‌کن و گرم‌کن شیشهٔ عقب، رینگ آلومینیومی و سنسور پارک مجهز است.

پژو ۲۰۶ قیمت ۳۲,۸۰۰ میلیون تومان

۲۰۶ محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصول ایران‌خودرو است که هم‌اکنون در دو نوع هاچ‌بک و صندوقدار تولید می‌گردد. ارزان‌ترین عضو خانوادهٔ ۲۰۶، مدل هاچ‌بک تیپ ۲ است که به پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری TU3 با ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور مجهز بوده و تجهیزات بسیار کمی دارد. مدل بعدی هاچ‌بک تیپ ۵ است که این مدل از موتور قوی‌تر ۱.۶ لیتری TU5 با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و از تجهیزات بیشتری هم سود می‌برد؛ و درنهایت گران‌ترین عضو خانوادهٔ ۲۰۶، مدل صندوقدار یا SD است که برخلاف گذشته فقط در یک تیپ V8 تولید می‌شود و پیشرانه و سطح تجهیزات آن نیز مشابه تیپ ۵ است. این مدل ۳۸,۸۵۰ میلیون تومان قیمت داشته و یکی از گران‌ترین گزینه‌های لیست ما محسوب می‌شود. کیفیت پژو ۲۰۶ از سال ۹۱ به بعد با عرضهٔ نمونه‌های موسوم به ایرانیزه بسیار افت کرد اما گویا به‌تازگی کیفیت این ماشین روند افزایشی گرفته است چراکه در جدول کیفیت خودروها داخلی، سه ستارهٔ کیفیت را کسب نموده و طبق اعلام این جدول یکی از باکیفیت‌ترین ساخته‌های ایران‌خودرو محسوب می‌شود.

ایران‌خودرو رانا قیمت ۳۴,۵۰۰ میلیون تومان

ایران‌خودرو رانا را به‌عنوان دومین برند ملی خود پس از سمند معرفی نمود درحالی‌که در اصل فیس‌لیفتی از پژو ۲۰۶ صندوقدار است. این خودرو در بخش طراحی بیرونی عقب و جلو و همین‌طور نمای داخلی به‌طور کامل نسبت به ۲۰۶ SD متفاوت است اما در نمای جانبی کاملاً برادر شیر نشان خود را تداعی می‌کند. رانا را می‌توان نسخهٔ ارزان‌سازی شده از پژو ۲۰۶ SD دانست که با حذف برخی تجهیزات، قیمت آن به ۳۴,۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. البته این قیمت مربوط به تیپ LX رانا است که هنوز هم تجهیزات نسبتاً مناسبی همچون ترمزهای دیسکی هر چهارچرخ، دماسنج و پنجره‌های برقی عقب و جلو را ارائه می‌کند. پیش‌ازاین ایران‌خودرو رانا را در تیپ LE هم عرضه می‌کرد که تجهیزات کمتر و قیمت پایین‌تری داشت اما در حال حاضر این تیپ عرضه نمی‌گردد. رانا همانند پژو ۲۰۶ به همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری TU5 مجهز است.

پژو پارس قیمت ۳۶,۳۷۰ میلیون تومان

پژو پارس هم‌اکنون کاملاً کهنه و قدیمی شده است اما بااین‌وجود هنوز هم یکی از پرفروش‌ترین محصولات ایران‌خودرو است درحالی‌که از لحاظ کیفیت نیز تنها یک ستاره را به خود اختصاص داده است. پارس هم‌اکنون در دو نسخهٔ سال و LX عرضه می‌گردد که اولی مجهز به پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری XU7 با ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور بوده، تجهیزات کمتری داشته و با قیمت ۳۶,۳۷۰ میلیون تومان ارزان‌ترین نسخهٔ پارس محسوب می‌شود. مدل بعدی یعنی LX، از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری TU5 استفاده می‌کند و با تجهیز به امکانات بیشتری مثل ترمزهای دیسکی چهارچرخ، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو و رینگ آلومینیومی، قیمت بالاتری معادل ۳۷,۸۲۰ میلیون تومان دارد. بالاترین مدل پژو پارس نیز ELX نام دارد که در نمونه‌های جدید به پیشرانهٔ ۲ لیتری XUM مجهز شده است و ۳۹,۲۲۰ میلیون تومان قیمت دارد اما چند وقتی است که در لیست فروش ایران‌خودرو دیده نمی‌شود.

ایران‌خودرو سورن قیمت ۳۷,۴۴۰ میلیون تومان

سورن نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سمند است که تغییراتی را در داخل و خارج تجربه نموده است. این خودرو در گذشته با پیشرانهٔ XU7 هم عرضه می‌شد اما چند وقتی است که تنها با موتور ۱.۷ لیتری EF7 تولید می‌شود. همچنین به‌تازگی ایران‌خودرو نسخهٔ توربوشارژ این موتور را هم برای سورن ارائه کرده که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. البته سورن توربو قیمت بالاتری نسبت به نسخهٔ تنفس طبیعی داشته و با پرداخت ۳۷,۷۹۰ میلیون تومان قابل خریداری است. این خودرو از تجهیزات نسبتاً کاملی (با توجه به شرایط بازار خودروی کشور) برخوردار است ازجمله رینگ آلومینیومی، آینه‌های برقی جمع‌شونده اتوماتیک با گرم‌کن، پاور ویندوز، سنسور دنده‌عقب و… که آن‌را بالاتر از سمند LX قرار می‌دهد. اوضاع کیفی سورن نیز کمی بهتر از برادر ارزان‌ترش بوده و موفق به کسب دوستارهٔ کیفیت شده است.

رنو L90 قیمت ۳۸,۶۷۰ میلیون تومان

رنو لوگان یا L90 هم‌اکنون توسط دو شرکت ایران‌خودرو و پارس‌خودرو در انواع مختلفی تولید می‌شود که نمونه‌های تولیدی ایران‌خودرو شامل پیکاپ، E2 دستی، اتوماتیک و پلاس اتوماتیک می‌شود درحالی‌که پارس‌خودرو نیز نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این ماشین را با نام پارس تندر به بازار عرضه می‌کند. L90 در بین خودروهای این لیست باکیفیت‌ترین قوای محرکه را دارد که کاملاً هماهنگ و مناسب بوده و نقطهٔ مثبت بزرگی برای آن بشمار می‌رود. این خودرو از یک موتور ۱.۶ لیتری K4M استفاده می‌کند که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. ارزان‌ترین نسخهٔ L90 مدل E2 دستی است که ۳۸,۶۷۰ میلیون تومان قیمت دارد درحالی‌که عنوان گران‌ترین در اختیار مدل پلاس اتوماتیک با قیمت ۴۷,۱۳۰ میلیون تومان قرار می‌گیرد. یکی دیگر از نقاط مثبت L90 کیفیت بالای آن است به‌گونه‌ای که نمونه‌های معمولی آن سه ستاره و نسخه‌های پارس تندر و تندر پلاس اتوماتیک حتی چهار ستارهٔ کیفیت را دریافت نموده‌اند؛ اما در سمت دیگر، سطح تجهیزات بسیار پایین و طراحی داخلی خسته‌کننده از نقاط ضعف این ماشین هستند.

برلیانس H200 قیمت ۳۹,۰۶۰ میلیون تومان

و درنهایت جایگاه گران‌ترین خودرو لیست هم به دومین چینی گروه یعنی برلیانس سری H200 اختصاص میابد. این خودرو که توسط پارس‌خودرو تولید می‌گردد، در چهار نسخهٔ سدان و هاچ‌بک دستی و اتوماتیک عرضه می‌گردد که البته نسخه‌های دستی در لیست ما جای می‌گیرند چون قیمت نمونه‌های اتوماتیک فراتر از مرز چهل میلیون تومان می‌رود. برلیانس H200 مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر است که ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما این ماشین در نسخهٔ دستی از لحاظ سطح تجهیزات در برابر ساخته‌های کهنهٔ ایران‌خودرو حرفی برای گفتن ندارد چراکه حتی فاقد سنسور دنده‌عقب، چراغ‌های مه شکن جلو و تهویهٔ مطبوع اتوماتیک است؛ اما بااین‌وجود برلیانس H200 و برادر بزرگ‌ترش H300 به خاطر یکنواختی و عدم تنوع این بخش از بازار و همین‌طور کیفیت بالاتر نسبت به خودروهای داخلی، با استقبال و فروش مناسبی روبرو شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    از من به شما سفارش هر چی میخرین سمند نخرین از لحظه تحویل از نمایندگی و حرکت سرو صدا در ها و داشبورد داشت الان بعد 6 ماه صندلی و کمربند و کنسول وسط همه مشکل صدا دارن

    1. احمد

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (124 ديدگاه)

      سورن توربو با توجه به قیمتش بهترین ماشین این لیست هست!
      به نظر من در ایران به غیر از دنا + تا 60 میلیون رقیبی نداره

    2. آرش

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (344 ديدگاه)

      تنها خودرو لیست که میشه از لحاظ کیفیت ،موتوری و ایمنی (تو تصادف) روش حساب کرد ال نوده بقیه خیلی صاحبش رعایت کنه 3 سال سالم کار میکنه بعدش بخرج میوفته اگر با ال نود رعایت کنی راحت 20 سال به جز لوازم مصرفی خرج دیگه ای نمی تراشه علت اصلیش هم اینه که بخاطر مصادف شدن تولید ال نود و شدت گرفتن تحریم ها شرکت های خودرویی نتونستن لوازمشو چینی سازی کنن یک علت دیگش هم اینه که ال نود توسط شرکت اقتصادی و بی نام ونشان داچیا تولید میشه و از قیمت و لوازم پایین تری نسبت به خودرو های پژو برخورداره و دلیل گرون شدنش هم استقبال مردم بود چون اگر یادتون بیاد اولش از سمند ، پژو پارس ، 206 ارزونتر بود و تقریبا با 405 قیمتش برابر بود ولی الان حداقل 9 تومن اختلاف دارن

      1. محمد

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (54 ديدگاه)

        بهمن ماه سال 84 رفتم و یه 405 نقره ای گرفتم قیمتش 11700 تموم شد
        کنارش سه تا ماشین دیگه بود سمند نقره ای 10700 و ال نود نقره ای 10300که برا مردم اون موقع خوشایند نبود و 206 نقره ای 10300 اون موقع رنگ نقره ای مد بود بنگاه روبرویی یه 206 سفید داشت رو دستش باد کرده بود حاظر بود 9700 بفروشه جالبه به مرور زمان چه تغییرات فاحشی رخ داد

        1. بهنام

          ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (32 ديدگاه)

          شما قیمت تمام این خودروهایی که گفتید بعد از گذشت 12 سال هنوز یادتان هست افرین به این حافظه

        2. بینام

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (7 ديدگاه)

          فقط مساله اینه که 84 ال نود وجود خارجی نداشته که شما نوشتی

        3. فرامرز

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1597 ديدگاه)

          تندر سال ۸۶ (۲۰۰۷) به ایران اومد. منبع ویکی پدیای انگلیسی داچیا لوگان. اون ریو بود که سال ۸۴ وارد بازار ایران شد و از اول هم قیمتش حدود ۱۱ تومن بود. تندری هم که سال ۸۶ با قیمت ۱۰ تومن فروش میرفت تیپ ای صفر بود که امکاناتش از آخرین نسل پیکان هم پایین تر بود (بدون کولر، شیشه بالابر برقی، گرمکن شیشه عقب، قفل مرکزی، موکت صندوق و …).

    3. محسن

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      متاسفانه تمام ماشین های ساخت داخل کیفیتشون به شدت افت کرده،همین سمند اگه با همون کیفیت چندسال پیش تولید میشد از بیشتر ماشین های ایرانی بهتر بود،من خودم یه سمند مدل87 دارم حدود200هزارتا کارکرده هنوز موتورش آچار هم نخورده با اینکه با شتاب و سرعت هم باهاش رانندگی میکنم،اتاقش هم سروصدا نداره ولی جدیدارو که میبینم(سمند،پارس،405….) کیفیتشون خیلی افت کرده،دوستم پارس صفر داشبورد جدید خریده بود خیلی افتضاح بود، تنها کشوری هستیم که کیفیت ماشین هاش بجای پیشرفت پسرفت میکنه

    4. ایران

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (640 ديدگاه)

      بله
      دوستم سمند اس ای خرید 50تا کارنکرده بود که سرسیلندرش واشر ترکوند…!! کلی هم با ملاحظه میروند…
      فقط شاید تو اینا کمی 206 و 207 قابل قبول عمل کرده باشن… شاید…

      درکل لعنت بر خانواده تیبا…. با اون طراحی و آلودگی تصویری و تحقیری که برا کشور دارن…

    5. بیاناتی

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      توی این خودرو ها فقط پارس lx ارزش خرید داره.

    6. عمورضا

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      از من بشما خصوصا اقا جواد عزیز بعنوان یک کوچکتر-هرچه دوست داشتید بخرید فقط محصولات ایران خودرو{ازسال91/1/1ببعد را نخرید}منظور خانواده پزو وسمند میباشد که واقعا پولتان را با دست خودتان اتش زدید.از ما گنتن بود. اگر شک دارید سری سایت دیوار بزنید.سربلند باشید.عمورضا

    7. aston martin

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      سمند اتفاقا در قیاس با سایر ماشین ها قیمت مناسبتری داره و معقول تره
      الان تو این رنج قیمت شما بین 405 پژو پارس 206 سمند جدا کدوم رو پیشنهاد میدی؟ همشون از نظر کیفی عین همن هرچی سر این بیاد سر دیگری هم میاد
      ولی سمند حداقل قیمت بسیاااار معقول تری داره نسبت به تجهیزاتش

  2. محمدامین مقدم

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ظاهرا قیمت خودرو های حلبی رفته بالا ؟! پژو پارس 36 تومن نبود کمتر بود؟! اشتباه نمیکنم ؟

  3. حسین وی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    اون مدل لاکچری چری انقد لاکچریه منو یاده رولزرویس فانتوم میندازه :((

    1. سامان اذری

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      اره موتور 1 لیتری اونم 34 تومن
      با 34 تومن میشه یه مزدا 323 مدل 86 تیپ 5 خرید که سانروف ایربگ abs و دنده اتومات خرید که کل شرکت چری رو لوله میکنه

      1. پوریا

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آره مزدا 323 اسقاطی با 200 تا کارکرد و کلی رنگ که دیگه جونش درومده :\

    2. Mahdi US CARS

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      اون فسقلی خیلی مسخره گرونه و جاش میشه سمند خرید حداقل از اون ریزه میزه خیلی بهتره

  4. #ali.m#

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    در مورد سورن باید بگم که یکی از اشنا ها قبل از عید صفرشو خرید همون اول مشکل برقی داشت و کل برقکشی ماشین عوض شد کیفیت داشبورد رو با سمند خودم ک مقایسه کردم نا امید شدم واقعا کیفیتش بده .ولی شتابش نسبت به سمند واقعا بهتر بود.
    دستگیره در ها هم انگار میخواد کنده شه .
    الانم میگفت وقتی ماشین روشن میشه امپرش خیلی میره بالا و بعد از 10دقیقه میاد تا وسط .
    در مورد 206هم همون قبل از عید. باز یکی از اشنا ها یه تیپ 5خرید که من چند ساعتی توی جاده باهاش رانندگی کردم (حدود 4ساعت )کیفیت داشبورش خوب بود .شتابشم عالی بود .تا الانم که 4ماه از تحویلش میگذره هیچ مشکلی نداشته تا الان .
    کولرشم که اتوماته و وقتی روشن بود دنده 5 با سرعت 110 دور موتور فک میکنم حدود3
    بدون مشکلی میرفت .جاده هم میشه گفت کفی نبود .
    ولی نمیدونم چرا حس کردم کلاچش ضعیفه .
    من ک خیلی خوشم اومد تو همون تست چند ساعته .
    تا چند وقت دیگه هم احتمالا خودم یدونشو ثبت نام کنم.

  5. محمدرضا

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    کسی از کیفیت گیربکس اتومات L90 اطلاعی داره ؟ گیربکس دستی رو میدونم هماهنگی با موتور خوبه اما اتومات رو نمیدونم . قصد خرید دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. یاسین

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      گیربکس اتوماتش گیربکس خوبیه الان نسل ارتقا یافته اش رو ساندرو هم هست منطقی دنده عوض میکنه خنگ نیست تو سراشیبی الکی سبک کنه کشش ماشینو بگیره خیلی اسپرت معکوس نمیده ولی تو سرعت و دور موتور بالا ممکنه سریع معکوس نزنه باید یکم اروم کنی تا معکوس بزنه ولی در کل اذیت نمیکنه هماهنگی موتور گیربکس و کلا کیفیتشون به نظرم بهترین گزینه تو ماشین های اقتصادی بازاره به مراتب هم خود ماشین هم ترکیب موتور گیربکسش از بقیه بی دردسرترن اگر الان قصد خرید داری بخر چون در حال حاضر گزینه بهتری وجود نداره اما یه پیشنهادی هم برات دارم یکم صبر کن کارمانیا قراره بی وای دی F3 نیو رو بزودی معرفی کنه شاید نهایتا تا یکی دوماه دیگه گفته نسخه اتوماتش قراره حدود 55 قیمت بخوره اون ماشین گیربکس و موتور گیربکس ایسین ژاپن و موتور مهندسی شده با تویوتا ترکیب پیشرانشی خیلی خوبی داره ظاهر خوبی داره از نظر اپشنی هم خیلی کامله از نظر چینی بودن هم اصلا نگران بی وا دی برند قابل قبولیه ماشیناش با کیفیتن از نظر متریال و کیفیت ساخت من خودم برندهای چینی رو خیلی نمیفهمم ولی بی وای دی داستانش فرق میکنه ماشیناش پدر مادر دارن به قول خودمون فقط زیاد هنوز تو بازار جا نیفتادن ارزش داره بجای ال 90 بهش فکر کنی یه سری به سایت کارمانیا بزن ببینش اگر خوشت نیومد با خیال راحت ال 90 اتومات بگیر چون گزینه بهتری به جاش وجود نداره تو بازار

      1. محمدرضا

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (211 ديدگاه)

        ممنونم نه همون ال نود ۹۰ اتومات میگیرم لوازمش هست تو بازار بهتره بعد هم عجله دارم چون ماشینمو فروختم مردد بودم دستی بگیرم یا اتومات . مرسی از توضیحاتت

  6. حمیدرضا

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    همشون مثل همن کیفیت همه پایینه منتهی برلیانس نسبت به ابعاد فضای خیلی جاداری داره منتهی در استفاده بلند مدت تیبا/ساینا و ال نود از همه کم اصطحلاک ترن

  7. آرش آمریکایی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    شرم آوره !!!!!!!!!!

  8. amin

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    اسیر این قسمت از متن شدم
    “سمند LX EF7 دوگانه‌سوز است که این سدان ایران‌خودرو با توجه به رنج قیمتی‌اش تجهیزات نسبتاً مناسبی مانند پنجره‌های برقی عقب و جلو، تهویه مطبوع با دریچه برای سرنشینان عقب، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو، سنسور دنده‌عقب، آینه‌های جانبی برقی و… را ارائه می‌کند؛”

    یعنی عجب تجهیزات و آپشن هایی داره!!!شیشه برقی عقب و جلو!!!!!

    1. ahmad

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      خخخخخ
      کجای کاری!
      تا هم چند سال قبل چراغ مه شکن، سوپر آپشن محسوب میشد!

    2. Mahdi US CARS

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      اره اقا امین
      تا وقتی سایر محصولات این به اصطلاح خودرو ساز شیشه بالابر برقی ندارن این میره جز اپشن های لوکسش
      صندلی برقیشو که نگو که حکم رانندگی خودکار برای یه ماشین خارجی داره
      متأسفانه این طوریه

  9. Sina Naseri

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    پرشیا و 206 از بهترین این لیستن درسته کیفیت خودرو داخلی کلا پایینه ولی بازم توی این لیست پرشیا و 206 بهترینن

  10. محمد

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (116 ديدگاه)

    405 رو جا گذاشتین تو لیست

    1. Sajjad.a8

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      خودش نیست اما نوادگانش که هست

  11. Sina

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    تو همین حدود قیمت ماشین کارکرده چی میشه خرید؟ (حداقل 86)
    یا کلا قدیمی (قبل 1990)

    1. ahmad

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      کلی گزینه کارکرده خوب توی این رنج قیمت هست:
      نمونش رنو مگان (ترجیحا وارداتی) یا فولکس گل یا تویوتا کرونا یا هوندا آکورد یا مزدا323 یا نیسان پیکاپ یا هیوندای ورنا و آوانته و … میشه گرفت.

  12. احسان(احسان سابق)

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    سمند بابام مدل 86 هست (معمولی یا SE) و 210 هزارتا کار کرده و بجز یکبار تعمیر واشر سر سیلندر و یکبار هم تعویض صفحه کلاچ مشکلی نداشته. برادرم یدونه 206 تیپ 5 مدل 82 داره که خدا شاهده بعد از 240 هزار کیلومتر کارکرد یکبار هم آچار به موتورش نخورده(در واقع قطعات مکانیکی ماشین فرانسوی و قطعات برقی المانی و کمپرسور کولر ژاپنیه). با وجودی که 10 سال از عمر هر کدوم میگذره میبینیم که هنوز دارن تولید میشن البته با کیفیت خیلی پایینتر. باید همیشه سرویس های ماشین رو سر موقع انجام داد و ماشین رو برای چکاپ دست متخصص و کاردان سپرد.

    1. احسان

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (57 ديدگاه)

      دقیقا من هم اس دی مدل ۸۷ دارم موتورش دست نخورده و کمپرسورش ژاپنیه ۱۸۰ تا کار کرده

  13. javad m4

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (53 ديدگاه)

    کلا محصولات ایرانخودر سایپا مثل تخم مرغ شانسی شدن تک و توک یکی شون خوب در میاد داداشم یه 206 تیپ 2 گرفت بدون درد سر داره کار میکنه ولی رفیقم تیپ 5 گرفت گیربکس صدا می داد هم خوانی نداشت برقی مشکل داشت تمام سیم کشی عوض کرد همینجوریم داره خرج می کنه این که حتی نمیشه یه محصول با اطمینان بگی خوبه واقعا ناراحت کنندست رسما شانسی …

  14. پرهام

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    تنها دلیلی که 110 جدید فروش خوبی داشته شرایط فروش خوبیه که داشته (منظورم از خوب در قیاس با بقیه هست) البته اصلا ماشین بدی نیست ولی قیمتش و لقب لاکچری و… واقعا احمقانست. در مورد انتخاب من تو اینا اول ال نود و بعد برلیانس چون تیپ 5 سایه ای از اون ماشین خوبی که ازش سراغ داریم هم نیست.

  15. Mahdi US CARS

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    فکر کنم قیمت سمند رو اشتباه زدید
    از 28 بیشتره حدود 31

  16. Aria

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    ۲۰۶ تیپ ۲ که واقعا ماشین ضعیفیه یه سال داشتم . سربالایی با مسافر آبرو ریزیه. کولر که بگیری دیگه هیچی اصلا فکر سبقت گرفتن رو از سرت بنداز بیرون. موتورشم خیلی کمتر از ۷۵ اسب قدرت داره که اگه روی داینامومتر بره بهتون قول میدم ۵۰ اسبم خروجی نمیده . ترمزاشم مال من ای بی اس نبود واقعا افتضاح بود. فروختمش یه سمند ای اف سون بنزینی ۶۰ روزه اسم نوشتم سی میلیون. الان سه ماهه سمند بنزینی رو دارم. انصافا من خیلی راضی ام. شتاب خوب . توی سرعت بالا که شتابش انگار بیشتر میشه. مثلا دنده ۵ اگه سرعتت ۱۲۰ تا باشه یهو گازو تا اخر فشار بدی خیلی خوب شتاب میگیره توی اون سرعت. مصرفشم طبق اندازه گیری هایی که من کردم ،مصرف داخل شهریش از ۲۰۶ بیشتر نیست. چون ۲۰۶ رو که یه باک ۵۰ لیتری فول سوپر میزدم بیشتر از ۵۰۰ کیلومتر نمیرفت توی مسیر تکراری که من هر روز طی میکنم. از خونه تا شرکت . الان دقیقا ای اف سون با یه باک ۶۶ لیتری توی همون مسیر ۶۷۰ کیلومتر میرم باهاش. چون برای حرکت لازم نیست مثل ۲۰۶ دور موتور رو اونقدر بالا ببری موقع تعویض دنده. با دور کم هم بدون ترتر کردن خیلی نرم راه میره. سواریشم بهتره و اتاقش جادارتره. دنده ها خیلی خیلی نرم جا میرن. قبل از اینکه من این ماشینو بخرم پدر خانمم یه پارس صفر خریده بود تعویض دندش حال آدمو بهم میزد. اتاقشم راستش تا الان که سر و صدایی نداره حتی وقتی با سرعت از روی دست انداز رد میشم. من که راضی ام ازش درسته ماشین خفنی نیست ولی توی این رنج قیمت ماشینای داخلی به نظرم معقوله قیمتش. الان اون ام وی ام ۱۱۰ لاکچری مسخره رو بخری ۳۴ میلیون پولشه که انصافا ۱۰ میلیونم نمی ارزه. اصلا راه نمیره روانی میکنه آدمو . سمند ef7 چیز خاصی هم نداره تنها نقطه قوتش موتورشه به نظرم . اونایی که میگن سیم کشی و این چیزاش قاطی میکنه مال سمند مولتی پلکسه. مال من سخنگوعه مولتی نیست. اصلا هم قاط نمیزنه . تنها ضعف این ماشینم نسبت به ۲۰۶ قبلیم فقط یه چیزه اونم ظاهرشه. دوستان عزیزم ببخشید طولانی شد اینم از تجربه سه ماهه ما با سمند ef7 بنزینی سخنگو

    1. مک میسل

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      یعنی خراب سمند سخنگوئم!!!سخنگو!!!داداش مگه طوطیه :)

      1. Aria

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (63 ديدگاه)

        سمند ال ایکس دو نوعه سیستم برقش . مولتی و سخنگو . فقط با همین اسم میشناسنش نه اینکه حرف بزنه که . به اونی که کامپیوتر وسط پنل داره مگین سخنگو

  17. حميد

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان من قصد ثبت نام 206 تیپ 2 دارم و راستش رانا و سورن توربو نظرمو جدیدا جلب کردن.رانا و 206 تیپ 2 که تقریبا هم قیمت هستن.ممنون میشم همگی نظرتونو راجبشون بگینو راهنمایی کنین.علاقه ای به خرید 206 تیپ 5 هم ندارم بیزحمت فقط راجع به همین 3 گذینه راهنمایی کنین خیلی ممنون میشم نظراتتون خیلی برام مهمه

    1. Aria

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (63 ديدگاه)

      برادر از من میشنوی اصلا طرف تیپ دو نرو . من یه سال داشتم. هم شدیدا ضعیفه هم واشر زدنش خیلی احتمالاش بالاست

    2. مک میسل

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      داداش اصلا طرف سورن توربو نرو هر روز برات خرج میتراشه
      با اینکه شتاب و سرعت خوبی داره ولی ترمزهاش برای سمند معمولیه نه توربو و مشکل اساسی داره از نظر ترمز و نمیتونی جمعش کنی

  18. حميد

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در زمینه اصطحلاکشونو عمر قطعات،هزینه های نگهداری،کیفیت مواد بکار رفته توی کابین و جنس داشبرد،کیفیت قطعاتی مثل لوازم جلوبندی،مصرفشون،امتینتون و سواریشون نظراتتون رو بفرمایید ممنون میشم.یه مقایسه ای هم بین قدرت موتور رانا و سورن بکنین اطلاعات روی کاغذ همیشه درست نیست متاسفانه.و در اخر این که از قدیم از سمند خیلی بد شنیدم که به طور وحشتناکی از هر نظر پر اصتحلاکه ولی نمیدونم در چه حد.اطلاعی هم از موتورهای ef7 معمولی ندارم چه برسه به توربو.باز هم ممنون

  19. sevlan

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    از ماشین های بالا دستی تندر L90 از همه سرتره، درسته قیافش به ماشین آدمیزاد نمیخوره ، ولی از نظر موتوری و فنی و سیستم تعلیق انصافاً راست کار مملکت ماست ، مرگ نداره لامصب ولی به یه شرط که دستت روش باشه ، بعد از اونم گزینه معقول EF7 هستش.

  20. Hamid

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    فک کنم همون 141 مدل 85 خودم بهتر باشه با این اوصاف

  21. Abbas us.c

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    یه بیوک بی5 دارم چراغ خطرش هم با این جارو برقیا عوض نمیکنم

  22. شایان

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من میخوام ساینا بخرم بخاطر کم خرجیش و شتاب خوبی که داره یکم بگی نگی قیافش هم بروز تره (البته میدونم در کل داغونه) فقط نگرانیم از بازار دسته دومشه که اگه یه روزی تصمیم به فروش گرفتم بمونه رو دستم نمیدون چرا اکثرا تیبا هاچبک با اون چراغای جلوی داغونش میخرن با اینکه با ساینا هم قیمته شبیه اسباب بازی بچه میمونه خلاصه کم پولی نیست دو سال پس اندازمه.

    1. قهرمان

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش من تو نمایندگی سایپا یدک کار میکنم خیلی از لوازم تیبا و ساینا از 206 گرون تره چون خودم 206 دارم دیگه دارم میبینم ولی همه فک می کنن این ماشینا مثل پراید کم خرجن به نسبت بقیه که این طور نیست.
      در ضمن در کل اینو در نظر بگیر ماشینایی که اقساطی تحویل فوری با حداقل پول پیش رو دارن همیشه فروششون سخته.طرف میگه میرم صفر ورمیدارم یهو پول نقد کمتر میدمو سند تک برگ میشه از این چیزا.بزرگترین مثالش هم خانواده ام وی ام هستش که مدل 315 رو با حدود 7میلیون پول پیش اقساطی تحویل فوری میدن.یا اریزو 70 و خورده ای تومنیو با 17 پیش تحویل میدن.

      1. شایان

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (6 ديدگاه)

        ممنون از راهنمایت داداش دوستانی که منفی میدین انتظار دارین با این پول لامبو بخرم که از انتخابم ناراضی هستین؟

    2. مجید

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست عزیز سایناها بیشترشون مشکل گیربکس و صداهای اضافی گیربکس دارن . افت قیمتشونم زیاده . قیافه جالب هم ندارن . نخری بهتره . فکر یه ماشین و مدل دیگه باش مثلا ال90 که اگه با قیافه اش کنار بیایی عالیه .

  23. ممد7

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان مشخصا همگی از مشکل گیربکس 206 های 91 به بعد خبر دارید.سوال من اینه که ایا 206 های تیپ 2 هم این مشکل رو دارند؟چون قدیم گیربکس تیپ 2 با تیپ 5 متفاوت بود ولی از وضعیت الانشون خبری ندارم.کسی اطلاعی داره؟

    1. adel

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (171 ديدگاه)

      من از یکی از نمایندگی ها که آشنا بود پرسیدم گفتن گیربکس همه تیپ ها مثل قدیم نیست و یکی دو سال هست گیربکسی روی 206 ها گذاشتن که همخوانی بیشتری با پیشرانه داره و تا حالا مشکلی واسش پیش نیامده

  24. adel

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    من حدود یک ماه پیش 206 تیپ 5 رو از نمایندگی تحویل گرفتم، چون تجربه داشتن این ماشین رو نداشتم با یکی از دوستام که نزدیک به 10 سال هست که 206 داره خواستم پشت ماشینم بشنیه (خودش یه تیپ 5 مدل 91 داره) وقتی نشست پشت فرمون گفت خیلی کیفیتش نسبت به 2 -3 سال اخیر بهتر شده و اون هم احساس رضایت داشت.
    برعکسش پسرخاله همین دوستم 206 تیپ 5 مدل 93 داره دیوونش کرده، معلوم میشه ایران خودرو کمی روی کیفیت این خودرو کار کرده .

  25. smit

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بچه ها کسی رانا داره راهنمایی کنه چجور ماشینیه؟تمام لوازم موتوری و جلوبندی و کلا فنی عینا با 206 تیپ 5 یکیه؟

    1. ehsan

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (310 ديدگاه)

      بله تفاوتشون فقط در ظاهر و داشبورده
      که ظاهر رانا قطعا قشنگترو به روز تره
      اما کیفیت و زیبایی داشبورد 206 بهتره و بیشتره
      و اینکه 206 کروز کنترل داره و رانا نداره
      و ترمزهای رانا به مراتب قوی تر از 206 هستش
      همین وبس

  26. ehsan

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (310 ديدگاه)

    کسانی که رانا ندارن لطفا الکی نظر ندن
    رانا در حال حاضربعد از ال 90 بهترین کیفیتو داره اینو بارها سایتها نوشتن
    از نظر ظاهر هم یکی قشنگترین ماشینهای ایرانیه
    کیفیت ترمز و مصرف سوخت و گیربکس و ….. هم واقعا قابل قبوله
    ازون 206 تکراریه خز خیلی بهتره که هرکی از ننش قهر کرده رفته خریده
    بخر داداش ماشین خوبیه تو ایرانیها

  27. علی مختاری

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت مردم مظلوم ایران که به کجارسیدیم
    پیغمبر اسلام فرمود مرکب خوب برای خود انتخاب کنید

    اقایون مسولین این سفارش پیامبر به ضرر شماست که ایران خوردرو و سایپا فقط دارند با شعور ما ملت بازی میکنند.
    کاش اسب و قاطر میفرختید حداقل جانمان را تضمیین میکرد و نجابت و زیبایی و کم هزینه و ایمنی داشت.
    بنده سال 90 405 صفر گرفتم پدر مو درآورد.پارسال رفتم سراغ سایپا خودروی فیس لیفت تیبا به نام ساینا گرفتم.که حداقل یکم بهتر از 405 در شتاب سرعت و راحتی با امکانات حداقلش بهتر از سمند و 405 هست.فعلا راضی هستم .چاره ای نداریم .فعلا که خدمات پس از فروش سایپا بهتر از ایران خودرو
    بازهم شما صاحب نظر و ختیار هستید.موفق باشید

    1. محسن

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      داداش داری جوک میگی . ساینا با اون موتور ضعیف 1500 سی سی و اتاق کوچیک بهتر از 405 100 اسب بخاریه ؟ چهارتا اپشن مسخره گذاشتن رو تیبا کردنش ساینا و میندازن به خلق الله . شما نتونستی ماشینت رو نگهداری و درست استفاده کنی چرا از 405 بد میگی . ؟

  28. مسعود

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اخه اگه به قدرت متور باشه که نیسان حرف اول میزنه سمند ef7 توربو درسته قدرت داره آیا زیبایی و راحتی و بالانس طراحی داخلی دیده کافی پشته فرمون هم داره اخه یلحظه فکر کنیین مگه میخوایم مدام کورس بزاریم یا بار جابجا کنیم برلیانس با اینکه قیمتش این نیست وای بازم از لحاظ طراحی زیبایی و راحتی بقیه در مقابلش حرفی برا گفتن ندارن 206 هم که دیگه خیلی تکراری شده و همه تیپهاش مثله همن

  29. rrza

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بهترین گزینه خرید ماشین به نظرم همین چینیهاى تو بازار هستش مخصوصا گریت وال که برترین تولید کننده شرکت ماشین توى چینه فکر میکنید پژو یا سمند یا 206 یا تمامى خودرو هاى ایرانى صفر تا صدش تو فرانس تولید میشه ؟؟؟؟
    نه عزیز دلم همشون چینه چین همشون اسنبل هستند دقیقا مثل گوشى هاى ایفون که شما با ولع میرى ۴ میلیون کارت میکشى به خاطر اینکه عشق ایفونى واست مهم نیست کجا تولید میشه پس صنعت خودرو سازى هم همینه شما نگاه کن یه بازه زمانى که ماشین خوب تو بازار میاد سریع جلو وارداتش و میگیرن یا دیگه تولید نمیکنن چرا واسه اینکه براى جنابشون نمیسرفه مثال فولکس گل دوو سیلو هندا سیویک اپل اومگا استرا اره پس بچسب به همون چینى که خودم الان 5 ساله mvm 530 دارم بدون بنزین و روغن هیچ خرجى نکردم و نمیکنم چون میدونم چیه حالا شما برو پژو بخر سر کوچه نرسیدى جوش میاره باید سر سیلندر عوض کنى بعد یه مدت کمپرس نمیکنه بخار میده بیرون باید رینگ و پیستون پیاده بشى تا ۳ میلیون دوباره ۳ سال بعد همین داستان تکرار میشه
    در پناه خدا

  30. امید

    ۲۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان من نزدیک به سه ماهه دارم تحقیق میکنم تو ماشینای ایرانی ببینید همه ی ماشینای ایرانی خراب شدن و کیفیت سابق رو ندارن ولی تو این همه آشغال که تولید میشه از همه نظر ایمنی سرعت قدرت زیاد بودن لوازم یدکی و کلی چیزای دیگه من به این نتیجه رسیدم که اگر انقدری پول دارید که ماشینتون خرج باز کرد مثل ماشین خارجی براش خرج کنید ۲۰۶ تیپ ۵ بخرید ولی اگه وضعیت مالیتون مثل من متوسطه سمند ef7 تک سوز بخرید . باور کنید هیچ تعصبی نسبت به هیچکدوم ندارم و واقعیتو گفتم . من خودم همون سمند رو میخرم ایشالا شما هم هر چی میخرید چرخش بسلامتی براتون بچرخه . توکل کنید به خدا که ماشینتون خوب از آب دربیاد فقط . ضمنا سمت پارس اصلا نرید چون فقط اسم داره با رخ همین . ۴۰۵ هم که خودم الان دارم هر دوسال یه خرج اساسی موتور باید کنی . موتور سمند ef7 خیلی حساسه اگه همیشه مراقب روغنو آبش باشید همیشه براتون خوب کار میکنه . یا علــی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا