چشم اندازهفته نامه

انتخاب خودروی پرفورمنس سال توسط مجله روداندتراک

خودروهایی که برای رقابت برسر جایزه خودروی پرفورمنس سال انتخاب می‌شوند باید مدل روز و به شکل قابل‌توجهی ارتقاءیافته باشند، طراحی آن‌ها سنتی باشد و همچنین دیوار محدودیت‌ها در عملکرد بالا را به جلو رانده باشند. این بدین معنی است که خودروهایی همچون SUV های پرقدرت، هاچبک های تقویت‌شده و خودروهای رپلیکا و کیت‌کارهای مخصوص رالی، جایی در این لیست نخواهند داشت.

خودروی پرفورمنس سال 2017
این تست در چهار روز انجام‌شده که دو روز آن در جاده‌های پرپیچ‌وخم ایالت کنتاکی و دو روز دیگر آن در پیست موزه ملی کوروت (NCM motorsports park) واقع در بولینگ گرین کنتاکی، انجام‌شده است.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
هدف از این تست این است که خودرویی را پیدا کنیم که وجه مردانه‌ای داشته باشد، بهترین حس را به راننده منتقل و راننده را اسیر خود کند.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
این درست است که با کرنومتر می‌سنجیم، اما در آخر ما بادلمان انتخاب می‌کنیم.

خودروهای پرفورمنس شرکت‌کننده در این تست شامل:
آکورا / هوندا NSX، آئودی R8 V10 plus، بی‌ام‌دبلیو M4 GTS، شورولت کوروت گرنداسپورت، جگوار F-TYPE SVR، لوتوس Evora 400، مرسدس آام‌گ C63-S، نیسان GT-R NISMO و در آخر پورشه ۹۱۱ Turbo S می‌باشند.

جاده


شهر را پشت سر می‌گذاریم، آسمان آبی جلوی دیدگانمان است. همه ما پا را تا انتها روی پدال گاز فشار می‌دهیم تا در مسیر مستقیم پیش رو، سرعت بگیریم. پس‌ازآن نوبت به تست چسبندگی در پیچ می‌رسد. به‌زودی آشکار می‌شود که امروز به‌هیچ‌عنوان نگران محدودیت‌های NSX نخواهیم شد. در این خودروی هیبریدی هیچ حالت اقتصادی برای کاهش مصرف سوخت مشاهده نمی‌گردد، در عوض سه حالت اسپرت متفاوت وجود دارد و حالت آرام که خودرو بی‌صدا و موتور گاهی خاموش می‌گردد.


پیاده شدن از NSX و سوار GT-R شدن همان و شوکه شدن همان.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
بعد از پیمودن حدود ۱۵ کیلومتر، متوجه چیز عجیبی در مورد GT-R شدم. GT-R به‌عنوان یک موفقیت تکنولوژیک به دنیا آمد، اما مهندسان نیسمو از آن زمان تابه‌حال بازخوردهای آنالوگ را روی این پلتفرم نگاه داشته‌اند. سیستم فرمان هیدرولیکی آن قدیمی است، شاسی نرم و قابل‌انعطاف است و در پیچ‌ها به ترمز واکنش نشان می‌دهد. این غول دو تنی چهارچرخ محرک، همچون یک سدان اسپرت دهه ۹۰ میلادی وحشی و رام نشدنی است.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
حال نوبت به ۹۱۱ توربو اس رسیده است. این خودرو و GT-R مدار مدتی طولانی به خون هم تشنه بودند، اما با پلتفرم ۹۹۱ جدید و ارتقاء قدرت درتریم اس در حال حاضر همچون دو دوست باهم رقابت می‌کنند.
بهسازی‌هایی که روی مدل GT3 انجام شد، این امکان را به پورشه داد تا توربو اس را به ترکیبی از مرسدس کلاس اس و موشک ساترن ۵ تبدیل کند.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
حال نوبت به پلنگ این لیست، جگوار اف تایپ SVR می‌رسد.
اف تایپ دارای موتور هشت سیلندر خورجینی سوپر شارژ به حجم پنج لیتر و باقدرت ۵۷۵ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر است. صدای انفجاری که از اگزوز آن خارج می‌شود برای ساکنین آسمان هفتم هم مزاحمت ایجاد می‌کند.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
از لحظه‌ای که سوار بی‌ام‌دبلیو M4 GTS می‌شوید، روی صندلی‌های آن می‌نشینید و حلقه پارچه‌ای در را می‌کشید، احساس می‌کنید که این‌یک خودرو خاص است. این خودرو ۴۹۳ اسب بخار ناقابل را با کمک سیستم تزریق آب تولید می‌کند، اما در این گروه این قدرت برای جایگاه هفتم کفایت می‌کند، جایی بالاتر از کوروت و لوتوس.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
سیستم کنترل بدنه آن بسیار سریع است، درواقع این‌یکی از بهترین کارهای سازنده است. اگر اف تایپ راحت نیست. اگر M4 GTS خودروی مسابقات DTM همراه با پلاک است، نگران نباشید این پیشنهاد ما به شماست، قرص‌های لاغری … عه ببخشید کانال عوض شد!

خودروهای پرفورمنس سال 2017
در عوض آام‌گ C63 S اتومبیلی جاده‌ای، بااستعداد و قدرتمند است که همه‌چیز در آن از صندلی‌ها تا استریو برای سفرهای طولانی آن‌هم با سرعت سه‌رقمی ساخته‌شده است.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
حال نوبت به لوتوس رسیده است. ما در منطقه‌ای روستایی با سرعت کم رانندگی می‌کنیم، اما لوتوس در هر سرعتی هیجان‌انگیز است. طول و عرض این وسیله مناسب یک خودرو اسپرت است. فرمان دقیق است، پدال‌ها نیز بازخوردشان عیناً حس می‌شود.
بدون شک لوتوس بهترین خودرو راننده محور این گروه است.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
اورا یکی از دو خودرو گروه با پدال کلاچ است، دیگری کوروت گرند اسپرت است. اشتباه است اگر بگوییم کوروت نمونهٔ بزرگ‌تر اورا است. اورا تنها خودرو اینجاست که به مهنای واقعی کلمه آنالوگ است. هر قسمتی از کوروت توسط کامپیوتر کنترل می‌گردد، اما این کار به‌خوبی انجام می‌شود زیرا هنوز احساس خوبی از رانندگی با آن خواهید داشت.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
در سویی دیگر آئودی R8 V10 Plus ابر خودروی فوق‌العاده‌ای برای خیابان است. طراحی آینده‌نگرانه R8 آن را از دیگر خودروها متمایز می‌کند.
R8 در جاده هرکول وار به‌پیش می‌رود، درحالی‌که سمفونی اگزوزهای آن، فضا و زمان را درهم می‌پیچد، این واقعاً بی‌نظیر است.

خودروهای پرفورمنس سال 2017

پیست

وقتی مرسدس آام‌گ شدم تا اولین تست لپ تایم را بگیرم، دمای هوا ۲۶ درجه بود.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
روش کار برای ثبت لپ تایم بدین شرح است؛ من تک‌تک خودروها را در پیست غربی موزه ملی کوروت، برای چهار تا شش دور می‌رانم و بهترین زمان هر خودرو ثبت می‌گردد.

نُه کاندید خودرو پرفورمنس سال، به دسته‌های دوتایی از رقبای طبیعی خود تقسیم می‌شوند.
پورشه ۹۱۱ توربو اس و نیسان GT-R NISMO.
کوروت و اورا تنها خودروهای با گیربکس دستی.
آئودی R8 و آکورا NSX ابر خودروهای موتور وسط.
و سه‌گانه کوپه‌های بزرگ جثه، مرسدس C63 S جگوار F-TYPE SVR بی‌ام‌دبلیو M4 GTS.

در تنها گروه سه‌تایی، جگوار سریع‌ترین بود. حداکثر سرعت آن ۲۱۳ کیلومتربرساعت بود که به‌راحتی بالاتر از بی‌ام‌دبلیو با سرعت ۲۰۶ کیلومتربرساعت و مرسدس با سرعت ۲۰۱ کیلومتربرساعت قرار می‌گیرد.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
تمام کسانی که در این تست شرکت داشتند، آن را می‌ستودند. به‌غیراز اورا، کوروت تنها خودرو گروه بود که کنترل گیربکس آن به دست راننده بود ولی توان رقابت با بازخورد طبیعی اورا، در فرمانپذیری و ترمزها را نداشت. پس چرا کندترین خودرو تست است؟ در یک کلمه، تایرها. هفت خودرو از نه خودرو دارای تایرهای دیواره (فاق) کوتاه مسابقه‌ای بودند، ازجمله میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲ یا پیرلی پی زیرو کورسا. در مقابل اورا با میشلین سوپر اسپرت معمولی به میدان آمده بود. همچنین این خودرو یکی از سه شرکت‌کننده‌ای است که قدرتی کمتر از ۵۰۰ اسب بخار دارند.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
کوروت گرند اسپرت به جایگاه دوم نائل آمد که این مهم به لطف قابلیت دسترسی آسان، بازخوردهایش به سبک لوتوس و گشتاور نیروگاه V8 خود به دست آمد. این غول شرور قابلیت‌هایش را در پیچ شماره پنج نشان داد جایی که به‌سرعت ۱۵۶ کیلومتربرساعت دست‌یافت و ۱.۰۷ جی فشار جانبی را تحمل کرد.
کوروت با حداکثر سرعت ۲۰۳ کیلومتربرساعت سومین خودرو کند در خط مستقیم بود.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
تنها یک خودرو دیگر با لاستیک‌های خیابانی معمولی در گروه وجود دارد و آن خودرو پورشه ۹۱۱ توربو اس است. پورشه هیچ مهندس یا لاستیک مخصوص مسابقه‌ای را به پیست نفرستاد. تنها چیزی که آن‌ها ارسال کردند توصیه‌ای برای میزان فشار باد لاستیک بود.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
پورشه در بخش اول مسیر تمام رقیبانش را درهم کوبید!

خودروهای پرفورمنس سال 2017
جادوی GT-R کنترل مستقل هر چهار چرخش است تا به مراد دلش در پیست برسد؛ اما جادوی ۹۱۱ این است که می‌تواند تمام‌کارهای GT-R را انجام دهد اما بامهارت بیشتر، کارآمدتر و با شدت بیشتر در محور عقب.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
R8 درجایی که کوروت می‌درخشد، دست‌وپا چلفتی به نظر می‌رسد. این خودرو در پیچ سریع شماره پنج از همه به‌جز کوپه‌های بزرگ و اورا کندتر بود.
با لاستیک‌های باریک ۲۴۵/30ZR-20 در جلو و موتور بزرگ پست سرتان، هرلحظه ممکن است یا گارد ریل پیوند بخورید.
شاید تعجب کنید اما R8 در سرعت‌های بالا ترسناک می‌شود. من امیدوار بودم حداقل در خط مستقیم جبران کند، اما به‌سختی جگوار را برای تصاحب جایگاه چهارم شکست داد.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
NSX به روش خودش زمان هر دور را به دست می‌آورد. با حیلهٔ برنامه‌ریزی ترمز برای کمک به دور زدن و دست‌کاری هوشمندانهٔ چرخ‌های جلو برای خروج عالی از هر پیچ.

خودروهای پرفورمنس سال 2017

فینالیست‌ها

سه خودرو برای فینال انتخاب شدند. پس‌ازآن رأی‌گیری آغاز شد که نتایج آن به شرح زیر است:

خودروهای پرفورمنس سال 2017
جایگاه سوم به خودرو کوروت گرند اسپرت می‌رسد. خودرویی پرشتاب که با کارایی بالایش اجازه دسترسی بدون دردسر به هر پیچی را به شما می‌دهد. خودرویی راننده محور با موتوری که عاشق دور گرفتن است. خودرویی که نه به‌اندازه Z06 سریع است و نه به‌اندازهٔ Z51 دوست‌داشتنی، گرند اسپرت تلفیقی از بهترین خصوصیات این دو است که با قیافه‌ای جدی همراه شده است.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
دو نفر از ده‌نفری که رأی دادن اورا را برای جایگاه اول انتخاب کرده بودند. اورا با آن خم‌های ظریف و اتاق جمع‌وجور که لازمهٔ هر خودروی اسپرت است، ارائه می‌گردد. این خصایص باعث می‌شود دیگر خودروها در مقابل آن چاق و گوشتالو به نظر برسند. (به نظرم بهتره بگم گولاخ!)
این خودرو دلیر و جذاب، شاید بهترین خودرویی است که در دسترس است.

خودرو پرفورمنس سال ۲۰۱۷

خودروهای پرفورمنس سال 2017
با دریافت هشت رأی از ده رأی، NSX محبوب‌ترین خودرو تابه‌حال در انتخاب خودرو پرفورمنس سال است.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
این خودرویی است که قوانین بازی ابرخودروها را تا ابد تغییر می‌دهد. برای اولین بار در یک خودرو هیبریدی (حال با هر قیمت و قابلیتی) تکنولوژی در خدمت احساسات قرارگرفته است نه در مقابل آن.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
البته امکانات آن در درجه اول برای الزامات زیست‌محیطی و ارتباطات اجتماعی به کار می‌رود ولی نبوغ NSX در این است که احساسات را نیز در این معادله وارد می‌کند.
NSX توانایی انسان برای بهبود بدون توقف کارایی خودروها را نشان داد. با ده دور راندن آن در پیست، اضطراب دائمی من از اینکه نسل بعدی ابرخودروها همچون پریوس باشند، برطرف شد. باراندن سریع آن روی جاده می‌فهمید که آینده تکنولوژی، قابل‌دسترس و لذت‌بخش خواهد بود.
NSX صرفاً برای این مورد سزاوار جایزهٔ خودروپرفورمنس سال است.

خودروهای پرفورمنس سال 2017
مطمئن، توانا و هیجان‌انگیز روی جاده و پیست، آکورا NSX خودروی پرفورمنس سال ۲۰۱۷ میلادی.

منبع: roadandtrack

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین مقدسی

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Hemichan

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    با 460 اسب قدرت و گیربکس دستی و 66000 دلار قیمت پایه …
    اگر Z06 بود بافاصله زیادی نتیجه تغییر می کرد

    1. (ali(chevy nova

      ۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      Hemichan
      درسته دادا
      البته بنظر من تو این رقابت باىد کوروت zr1 رو مىاوردن که رسماً خداى پرفورمنس هستش
      نسل قبلش 638 اسب قدرت داشت و شورولت نسل جدىدش رو با بىش از 700 اسب مىخواد معرفى کنه
      البته بالا بودن پرفورمنس کوروت چىز طبىعى هستش
      سال 1969 شورولت مدل zr1 رو با موتور 427 تمام الومىنىومى با 580 اسب ارائه کرد و سال بعدش هم با موتور 454 که بصورت تنفس طبىعى 710 اسب قدرت داشت و به صورت محدود تولىدش کرد

      1. Hemichan

        ۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (719 ديدگاه)

        zr1 رو میرن با هایپر کارا یا سوپر اسپورتای 700-800 هزار دلاری مقایسه میکنن
        هرچند تو محدوده قیمتی جگوار اف تایپه یعنی حتی تو این رقابت شرکت میکرد هنوز جزو ماشینای ارزون قیمت گروه بود
        حرف زیاده ولی مجال گفتنش نیست…خیلی تبعیض قایل میشن
        اون zr1 1969 هم که خیلی خواستنیه یا به قولی خیلی اغواگره
        ( ترجمه اون کلمه ممنوعه )
        ولی واقعا این موتورای بیگ بلاک محشرن 7 لیتر 710 اسب !!!
        یکی LS یکی همی

        1. (ali(chevy nova

          ۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          درسته دادا
          موتور 454 ورژنهاى مختلفى داره که تو سالهاى مختلف قدرتهاى متفاوتى داشته از 275 اسب تا 710 اسب قدرت رو مىتونسته تولىد کنه که این قدرتها بخاطر مىلسوپاپ. سرسىلندر و……. مختلف مىشده که روش نصب مىشده

    2. PaRHaM

      ۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      برام عجیب بود این یکم!
      اول این ک کوروت وقتی مدل Z06 رو داره چرا اونو نیاوردن؟
      قیمتشم خیلی بالا نیس ک بگیم ب این دلیله!

      دوم این که همه جا R8 V10 plus رو به پایداری و هندلینگ بالا میشناسن ؛ بعد اینجا گفته تو سرعت بالا ترسناکه و ممکنه بری تو گاردریل? نمیدونم شاید تاثیر لاستیک ها باشه ولی در هر صورت دوسش دارم

      به جای توربو اس هم میشد GT2 rs رو آورد ولی شاید به خاطر قیمتش نیاوردن

      لوتوس هم که دیگه شاهکاره??
      کوروت هم دستش درد نکنه??ولی کاش z06 بود ک بهتر میشد وضعش
      NSX هم موجود جالبیه
      سال بعد با رقیب های بیشتر به خصوص ZR1 رقابت باحال تر میشه???

      1. Hemichan

        ۶ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (719 ديدگاه)

        جدا از هندلینگ بالا از آنالوگ بودن لوتوس خوشم میاد
        آدمو یاد وایپر میندازه
        لامصب هرجا اسم تنفس طبیعی , موتور حجیم , گیربکس دستی , هندلینگ بالا , آنالوگ بودن و… میاد
        یاد وایپر میفتم …

  2. Meysam..LaFerrari

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    به هر حال NSX حاصل شاگردی هوندا نسبت به فراریه و هر جا که بویی از فراری باشه شاهکاری هم در کار هست.
    البته با این حال هنوز هم Turbo S رو به اندازه ی سه تا بند انگشت بالاتر از بقیه میدونم :)

  3. Ferrari

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    افرین به هونداNSX و لوتوس اوورا
    برند لوتوس با لذت رانندگی و هیجان انگیز بودن گره خورده و کوروت با دینامیک فوق العاده و قیمت فوق العاده تر

  4. (ali(chevy nova

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    افرین به کوروت که تونست مقام سوم رو بدست بىاره
    قىمت کوروت هم که مثل همىشه عالىه
    قدرت 460 اسبىش هم معرکس
    به رفقاى ژاپنى باز هم تبریک مىگم که هوندا تونست ماشىن سال پرفورمنس بشه

  5. Ferrari

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    دوستان و دست اندرکاران پدال ادامه ی پست بهترین خودرو برای راننده که یک قسمتش رو منتشر کردید چی شد؟؟

  6. حسین

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    هرکروم رو بخری ضرر نکردی ..
    فقط اختلاف تو ظاهر و بعضی جزئیات هست
    ولی به شخصه و سلیقه ای له جی تی آر و ۹۱۱ و آئودی و کوروت پول میدم اگه داشته باشم

  7. sina

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    woowwww!
    عجب دستاوردی !

    1. #ali.m#

      ۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      انتخاب nsx به عنوان خودروی پرفورمنس سال نشونه برگشت ژاپنی ها به سمت خودرو های اسپرت .و افسانه ایه خودشونه .
      و چیزی ک مشخصه اینه که ژاپنی ها هر جا که وارد شن رقباشونو به سخت ترین حالت ممکن به چالش میکشن .و بزگترین خطر حساب میشن .
      ?هوندا?

      1. sina

        ۷ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        دقیقا
        منتظر سوپرا هستیم :)

  8. Fit Demon

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    nsx یه شاهکاره که من از ته دل عاشقش شدم

  9. آرش آمریکایی

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    چقد این کوروت خوبه ای خدا

    1. (ali(chevy nova

      ۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      ارش جان دادا گل گفتى
      شوى کوروت یه محصولى هستش که از همون سال 1953 که تولىد شد تا الان همىشه قىمت مناسبى داشت و براى همه قابل دسترس بود و در کنار قىمت خوب قدرتهاى بالایى هم داشتن
      ضعىف ترىن کوروت تو دهه ى 80 220 اسب قدرت داشت که بازم قدرت خوبى هستش چه برسه به مدلهاى که بالاى 550 اسب قدرت داشتن
      از نظر خىلىها بهترین نسل کوروت رو نسل 2 مىدونن که بهش c2 مىگن و تو این نسل هم بهترین مدلها رو مدل 1963 تا 1969 مىدونن که زیباترىن و قوى ترىن کوروتهاى کلاسىک هستن

  10. Alireza.GT86

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (236 ديدگاه)

    رتبه های بعدی رو هم کاش میگفتن..
    NSX رو مثل پورشه واسش احترام قائلم ولی خیلی دوستش ندارم !
    از بین این ماشینا جگوار رو از همه بیشتر دوست دارم و میپسندم بعدشم R8 و مرسدس ..!

  11. الف.ی

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    تبریک به طرفدارای آکورا ولی می بینید دوستان از نظر هر مجله این مقام فرق داره یه جا فراری اول میشه یه جا فراری اصلا کاندید نمیشه یه جا آکورا اول میشه یه جا آکورا اصلا کاندید نمیشه

    1. SERIAL WINNER

      ۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      در برتری های اکورا شکی نیست و‌ منم یک دل نه صد دل عاشق NSX هستم. چند وقت پیش هم که مقاله ی فروش ناامید کنندشن در استرالیا رو پدال گذاشت به شدت ناراحت شدم و گفتم ارزش آکورا خیلی بیشتر از این هاست.

      اما اینجا نوشته خودروس پرفورمنس « سال » .

      ۴۸۸ مال امسال نیست . وگرنه بقیه ی رقبا کارشون برای رقابت خیلی سخت میشد.

      1. Sina

        ۷ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (234 ديدگاه)

        عزیزم بازار استرالیا همچین عددی نیست
        شما خودت و ناراحت نکن
        این ماشین عالیه اندازه خودشم خوب میفروشه

  12. Mohamad

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    هوندا با شیش هفت مدل ماشین فروش میلیونی داره و همشونم براش افتخار آفرینی میکنن و برند خودروییشم بسیار با ارزشه و جز 5 تای اوله فکر میکنم! تو دنیای موتورسیکلت هم پرفروشترین برند دنیا باید باشه
    البته من بعد از تویوتا و لکسس دوسش دارم ولی چنین برندی که تا این حد دقیق و خارق العاده کار میکنه لایق ستایشه و بس…

  13. SERIAL WINNER

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    سلام به همگی ،
    به نظر من انتخاب این مجله کاملا درست بوده.
    عکس آخری که گذاشته شده به خوبی دلیل انتخاب NSX رو نشون میده.
    قیمت NSX رو هم باید در نظر بگیریم. با 150/000 دلار صاحب همچین ماشینی میشی.
    مشخصات فنیش کاملا کافیه .

  14. SERIAL WINNER

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    اگر بخوام از این لیست یک ماشین برای خودم انتخاب کنم بدون شک 911 توربو اس و سپس ، آئودی R8 V10 Plus خواهد بود.
    این جملات در مورد 911 فقط بخشی از واقعیته.
    بهسازی‌هایی که روی مدل GT3 انجام شد، این امکان را به پورشه داد تا توربو اس را به ترکیبی از مرسدس کلاس اس و موشک ساترن 5 تبدیل کند
    جادوی GT-R کنترل مستقل هر چهار چرخش است تا به مراد دلش در پیست برسد؛ اما جادوی 911 این است که می‌تواند تمام‌کارهای GT-R را انجام دهد اما بامهارت بیشتر، کارآمدتر و با شدت بیشتر در محور عقب.
    تنها یک خودرو دیگر با لاستیک‌های خیابانی معمولی در گروه وجود دارد و آن خودرو پورشه 911 توربو اس است. پورشه هیچ مهندس یا لاستیک مخصوص مسابقه‌ای را به پیست نفرستاد. تنها چیزی که آن‌ها ارسال کردند توصیه‌ای برای میزان فشار باد لاستیک بود
    پورشه در بخش اول مسیر تمام رقبایش را در هم کوبید : رقبای پورشه به در هم کوبیده شدن عادت دارن ???

  15. akrh78

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    صدای انفجاری که از اگزوز آن خارج می‌شود برای ساکنین آسمان هفتم هم مزاحمت ایجاد می‌کند
    درحالی‌که سمفونی اگزوزهای آن، فضا و زمان را درهم می‌پیچد، این واقعاً بی‌نظیر است.
    کوروت هم چیزی نگم بهتره…This is Corvette perfection

  16. کاوه آهنگر

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (432 ديدگاه)

    در وصف NSX همین یک جمله از متن کافیست: (این خودرویی است که قوانین بازی ابرخودروها را تا ابد تغییر می‌دهد) یه شاهکاره
    شاخ به شاخ شدن گودزیلا و 911 هم همیشه جذابه، هر دو از بزرگواران این جمع هستند

  17. حمیدرضا

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    مهم نیست که کدوم بهتره حقیقتا سر اخر هر کسی با دلش خرید میکنه مثلا من ار ۸ رو بیش از همه دوست دارم چون یه لامبورگینی ریبج‌شدست هرچقدر تو این ریبجم اشکال داشته باشه من دوستش دارم
    خوش به حال تست کننده ها فقط همین

  18. Omid622

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    اول پورش بعد گودزیلا بعد R8 بعد هوندا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا