وقتی که صحبت از جلب نظر مشتریان برای خرید خودروی نو میشود، صنعت خودرو باید رو به جلو حرکت کند و از جدیدترین سلایق و نظرات خریداران آگاهی داشته باشد و خود را با آنها تطبیق دهد.
مشتریان آمریکایی معمولاً خرید شاسی بلندهای بزرگ یا کراس اوورهای شیک و جدید را دوست دارند و همین امر تأثیر زیادی روی فروش سدان ها داشته است. حتی لوکس سازان نیز چنین وضعیتی را احساس کردهاند.
به منظور نمایش هرچه بهتر این کاهش تقاضا برای خودروهای سواری، یو اس ای تودی نگاهی به اعداد داشته تا ببیند کدام خودروها قبل از فروش بیشترین زمان را در نمایندگیها باقی میمانند. در کل ۲۶ خودرو این لیست را تشکیل میدهند ولی ما قبل از آنکه نگاهی کامل به ۱۰ خودروی اول لیست داشته باشیم نگاهی گذرا به خودروهای حاضر در جایگاههای ۱۱ تا ۲۶ خواهیم داشت. ۱۰ خودروی اول این لیست بیشترین مدت را در پارکینگ نمایندگیها خاک میخورند!
- خودروهای حاضر در رتبههای ۱۱ تا ۲۶
۲۶- ب ام و سری ۶ (متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۳۰.۳ – فروش سال ۲۰۱۸: ۳۷۶۴)
۲۵- کادیلاک CTS (متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۳۰.۳ – فروش سال ۲۰۱۸: ۱۱۲۱۹)
۲۴- جی ام سی کانیون (متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۳۰.۶ – فروش سال ۲۰۱۸: ۳۳۴۹۲)
۲۳- فولکسواگن گلف اسپورت واگن (متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۳۰.۶ – فروش سال ۲۰۱۸: ۱۴۱۲۳)
۲۲- فیات 500X (متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۳۰.۷ – فروش سال ۲۰۱۸: ۵۲۲۳)
۲۱- هیوندای سانتافه (متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۳۰.۹ – فروش سال ۲۰۱۸: ۹۴۰۱۶)
۲۰- بیوک رگال (متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۳۲.۸ – فروش سال ۲۰۱۸: ۱۴۱۱۸)
۱۹- کادیلاک XT5 (متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۳۳ – فروش سال ۲۰۱۸: ۶۰۵۶۵)
۱۸- تویوتا یاریس iA (متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۳۳.۴ – فروش سال ۲۰۱۸: ۲۵۱۱۵)
۱۷- کادیلاک ATS (متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۳۵.۲ – فروش سال ۲۰۱۸: ۱۰۸۵۹)
۱۶- فیات ۱۲۴ اسپایدر (متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۳۷ – فروش سال ۲۰۱۸: ۳۵۱۵)
۱۵- مینی کوپر (متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۳۷.۹ – فروش سال ۲۰۱۸: ۲۶۱۱۹)
۱۴- آئودی A8 (متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۳۹.۳ – فروش سال ۲۰۱۸: ۱۵۹۹)
۱۳- ولوو سری ۹۰ (متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۳۹.۷ – فروش سال ۲۰۱۸: ۹۶۶۲)
۱۲- آلفارومئو استلویو (متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۴۱.۵ – فروش سال ۲۰۱۸: ۱۲۰۴۳)
۱۱- بیوک لاکراس (متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۴۳.۴ – فروش سال ۲۰۱۸: ۱۵۵۲۷)
احتمالاً شما هم تاکنون فهمیدهاید که چندین فاکتور باعث میشوند یک خودرو مدت زیادی در انبار نمایندگی بماند و این موضوع همیشه به سلیقهی جدید بازار مربوط نمیشود. شاسی بلندهایی همچون هیوندای سانتافه و کادیلاک XT5 علیرغم اینکه فروش مناسبی دارند اما در این لیست دیده میشوند. از یک طرف دیگر خودروهایی همچون آئودی A8 نسل قبل هم در لیست دیده میشود که بیشک فروش آن کار سختی است چراکه نسل جدیدش در بازار حضور دارد.
اما این شما و این هم لیست ۱۰ خودرویی که بیش از همهی خودروهای دیگر در نمایندگیها باقی میمانند.
- آئودی A7 اسپورت بک
متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۴۳.۶ روز
فروش سال ۲۰۱۸: ۳۸۵۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷: ۴۸۱۰ دستگاه
به سادگی میتوان فهمید که چرا مردم به خرید اولین نسل A7 اسپورت بک علاقهای نشان نمیدهند. این خودرو در اواخر عمر خود قرار داشته و به زودی نسل جدید آن وارد بازار خواهد شد. برخی از این خودروها تا ۵ ماه هم در انبار باقی میمانند که نشان دهندهی تقاضای بسیار پایین است. همچنین قیمت بسیار بالای این خودرو نیز بر میزان تقاضای کم از آن تأثیرگذار بوده است.
- فیات 500L
متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۴۶.۲ روز
فروش سال ۲۰۱۸: ۱۴۱۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷: ۱۶۶۴ دستگاه
فیات 500L در واقع یکی از بد فروش ترین خودروهای سال ۲۰۱۸ بوده و سال پیش کمتر از ۱۵۰۰ دستگاه فروش داشته است. مشتریان بازار امروز معمولاً روی کراس اوورهای شیک و دینامیک که قیمتی بالاتر از ۲۰ هزار دلار دارند تمرکز کردهاند و به همین خاطر دلیل فروش پایین فیات معلوم میشود. آیا شما 500L را به تویوتا C-HR ترجیح خواهید داد؟!
- جگوار XJ
متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۴۶.۳ روز
فروش سال ۲۰۱۸: ۱۵۷۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷: ۲۷۲۱ دستگاه
سدان های لوکس این روزها وضعیت خوبی از نظر فروش ندارند و این حقیقت که XJ از نظر تکنولوژی هم پشت سر رقبای سرشناسی همچون ب ام و، مرسدس بنز و آئودی قرار میگیرد باعث بدتر شدن وضعیت این خودرو میشود. قطعاً XJ خودرویی زیبا بوده و لوگوی جگوار روی آن نیز ابهت زیادی دارد اما با پول این خودرو میتوانید جدیدترین نسل ب ام و سری ۷ یا آئودی A7 جدید را بخرید.
- شورولت ایمپالا
متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۴۷.۷ روز
فروش سال ۲۰۱۸: ۵۶۵۵۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷: ۷۵۷۸۸ دستگاه
این حقیقت که نامهای مشهوری همچون ایمپالا چندین ماه در انبار نمایندگیها خاک میخورند نشان میدهد چه بلایی بر سر کلاس سدان های چهار درب بزرگ آمده است. همهی این اتفاقات در حالی رخ داده که ایمپالا برای دو سال متوالی عنوان دومین خودروی پرفروش کلاس را به خود اختصاص داده است.
- مرسدس بنز E کلاس
متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۵۶.۱ روز
فروش سال ۲۰۱۸: ۴۷۹۳۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷: ۵۳۳۰۴ دستگاه
ما از حضور E کلاس در این لیست سورپرایز شدیم مخصوصاً اینکه نسل فعلی E کلاس حرفهای زیادی برای گفتن دارد. فرزند چهار درب مرسدس از نظر فروش در دو سال گذشته عملکرد خوبی داشته و از نظر ما تنها دلیلی که برای حضور در این جایگاه وجود دارد علاقهی زیاد مشتریان به کراساوورهای این خودروساز است. البته مشکل از E کلاس نیست بلکه کل سدانها با کاهش فروش مواجه میشوند.
- کرایسلر ۲۰۰
متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۵۷.۶ روز
فروش سال ۲۰۱۸: ۱۸۴۵۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷: ۱۰۴۳ دستگاه
مشکلات نمایندگیها با کرایسلر ۲۰۰ به خوبی مستندسازی شده است. اگر به خاطر داشته باشید خود سرجیو مارکیونه نیز این خودرو را یک سرمایهگذاری هولناک دانست بنابراین خاک خوردن ۶ ماهی آن در نمایندگیها جای تعجبی ندارد.
- فیات ۵۰۰
متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۶۰.۳ روز
فروش سال ۲۰۱۸: ۵۳۷۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷: ۱۲۶۸۵ دستگاه
فروش فیات ۵۰۰ در دو سال گذشته کاهش قابلتوجهی داشته که دلیل آنهم میتواند قابلیت اطمینان ضعیف این خودرو در مطالعهی قابلیت اطمینان جی دی پاور در سال ۲۰۱۸ باشد. فاکتور دیگر هم محبوبیت زیاد شاسی بلندها و کراس اوورهاست.
- ولوو سری ۶۰
متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۷۷.۹ روز
فروش سال ۲۰۱۸: ۱۱۸۷۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷: ۱۶۸۲۵ دستگاه
نسل کاملاً جدید این خودرو وارد بازار شده و به همین خاطر نسل پیشین نمیتواند در برابر رقبای مشهوری همچون مرسدس C کلاس، ب ام و سری ۳، آئودی A4، اینفینیتی Q50 و… حرفی برای گفتن داشته باشد. تصور اینکه خریداری سال پیش این خودرو را خریده باشد خیلی سخت است مگر اینکه تخفیف فراتر از حد انتظاری برای او ارائه شود.
- فولکسواگن توارگ
متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۹۴.۱ روز
فروش سال ۲۰۱۸: ۲۰۲۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷: ۳۵۴۵ دستگاه
با عرضهی شاسیبلند سه ردیفه ی اطلس و نسل جدید تیگوان، دیدن توارگ قبلی در این جایگاه هیچ تعجبی ندارد. میتوان گفت باقی ماندن بیش از نیمی از سال در انبار نمایندگی اصلا نشان دهندهی وضعیت فنی خودرو نیست چراکه نسل دوم توارگ در زمان معرفی بازخوردهای مثبتی را دریافت کرده بود.
- میتسوبیشی لنسر
متوسط روزهای حضور در نمایندگی: ۱۹۵.۱ روز
فروش سال ۲۰۱۸: ۳۳۵۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷: ۱۲۷۲۵ دستگاه
تولید میتسوبیشی لنسر در آگوست سال ۲۰۱۷ متوقف شده و برای فروش ۳۳۵۱ دستگاه باقی مانده بیش از ۶ ماه طول کشیده است. به هر حال، لنسر یکی از خاطرهانگیزترین نامها در دنیای خودرو بوده که هماکنون دیگر به تاریخ پیوسته است.
NAVID۰۰۹۸
۸ فروردین ۱۳۹۸یعنی خاک تو سر میتسوبیشی که از کجا به کجا کشوند این ماشین بینظیر را .
احتمالاً مدیر عامل میتسوبیشی ، رگوریشه ایرانی داشته .
اما خودرویی مثل توارگ ، رقیبهای قوی داره .
ولی در کل ، دلیل این اُفتها ، استقبال از کراس اوورهاست که فروش سدانها را زیر سئوال برده .
917
۸ فروردین ۱۳۹۸با اینکه ماشین مورد علاقم میتسوبیشی لنسر اوولوشن هستش ولی از میتسوبیشی متنفرم با این سیاست مزخرفش
Shahrukh
۸ فروردین ۱۳۹۸آقا این که همه جا میخونیم:
استقبال از کراس اور ها
تقاضای بیشتر برای شاسی بلند ها
مرگ سدان ها
و……
اصلا چی شد که اینطوری شد؟از چه زمانی اتفاق افتاد و عاملش چی بود؟
مثلا 10 سال پیشم شاسی بلند تولید میشد،اما اینقد افراطی خواهان نداشت!!!!
چرا جهانی هس ،این تقاضای شاسی بلند پسندی؟?
به خاطر جا دار بودنشونه یا عملکرد بهتر آفرودی و رانندگی تو زمستون؟
الان طرف خونش 40 متره ولی یه جک شاسی انداخته زیر پاش،چنان ژستی هم میگیره انگار سوار جی کلاسه?
NAVID۰۰۹۸
۸ فروردین ۱۳۹۸Shahrukh جان .
دلایل زیادی داره ، مثل :
۱- ارتفاع بیشتر و گیر نکردن در دست اندازها .
۲-دو دیفرانسیل بودن .
۳-مصرف سوختی به مانند سدان .
۴-سواری لذت بخش در ترافیک شهری .
۵- هم وزن با سدان ها .
۶- فضای دلباز کابین .
۷- مُد روز در بازار .
۸- استهلاکی دقیقاً شبیهه سدانها و شاید کمتر .
۹- امنیت بالاتر نسبت به سدانها .
۱۰- همراهی مطمئن در سفرهای ماجراجویانه سَبُک .
۱۱ -پارک کردن آسان و حتی راحتر از سدان و بخصوص suv .
و …
Shahrukh
۸ فروردین ۱۳۹۸چاکردادا❤?
قسمت شه یه cx5 بیاد زیر پات عشق کنی?
سورنا
۸ فروردین ۱۳۹۸فقط میتونم بگم یه مدل کلاس گذاشتن و … هست
وگرنه این اتفاق نمیفتاد
تو فامیل خودم دیدم که طرف باکستر ۲۰۱۲ داره و یکی جک شاسی و یکی دیکه تیگوانه چیه از اونا
هرکی میرسه وااای فلانی شاسی بلند داره :|
یه جوری شده تو فرقون هم شاسی بلند کنی بری بیرون ملت میگن وااااای ببین شاسی بلند داره !!!
doubt
۹ فروردین ۱۳۹۸از اون زمانی که سروش خوند : من خوشم میاد از ماشینا و دافای شاسی بلند!!!!
صرفا یه شوخی بیمزه، جدی نگیرید ترور کنید منوووو
حمیدرضا
۸ فروردین ۱۳۹۸لنسر ماشینی هست که به خاطر اسم و رگ وریشه عاشقش میشی ولی وقتی قراره ماشین بخری گزینه های ارزان تر و گران تر خیلی بهتری پیش روت هست
توارگ هم مشخصه با توجه به حضور نه چندان قدرتمند اطلس و خیلی عالیه تیگوان بایدم فراموش بشه
چقدر امار کلاس ای و ایمپالا برام عجیب بود با اونهمه فروش چقدر طول میکشه کسی حاضر به خریدنش بشه
овsкиكMас
۸ فروردین ۱۳۹۸اوه اوه کرایسلر ۲۰۰ و ایمپالا ۶ ماه خاک میخورن!! چه میکنه این بازیکن!!۴۰ درصد لیست امریکایی بود،نشون میده کاهش فروششون در سال ۲۰۱۸ چه دلایلی داشت
(ali (chevy nova
۹ فروردین ۱۳۹۸هر چقدر هم فروششون کم باشه مثل جنسیس نیست که سال 2018 فروشش 50 درصد کم شد
فروش سانتافه هم تو همین مطلب نوشته شده خیلی کمه
همون ماشینی که گفتی به عنوان ماشین سال 2018 جهان شناخته شده
حسین
۹ فروردین ۱۳۹۸کاهش فروش؟
پارسال که 2018 بود جنرال موتورز رتبه 5 فروش جهانی رو گرفت و بالاتر از کیا و هیوندا ایستاد
شرکت فیات کرایسلر هم افزایش فروش کلی داشتن
فقط فورد 10 درصد کاهش فروش داشت
از کدوم کاهش فروش 2018 امریکاییها صحبت میکنی؟؟
کاهش فروش رو شرکت کیا و هیوندا داشتن که در فروش جهانی 2018 با 1 پله به رتبه 6 تنزل پیدا کردن
خوبه پدال این مطالب رو میذاره
حسین
۹ فروردین ۱۳۹۸یه تصحیح بکنم
جنرال موتورز سال 2018 رتبه جهانیش شد 4 تو فروش
کیا و هیوندا شد 5
فورد هم شد 6
الان رفتم ارشیو پدال دیدم
فرامرز
۸ فروردین ۱۳۹۸تو ۱۰ تای اول همه قدیمی هستن بجز ای کلاس که انصافاْ جاش اونجا نیست. متاسفانه بازار مخصوصاْ تو برندهای لوکس به سمت شاسی بلندها کشیده شده. هر چند شاسی بلندها هم اغلب الکی از نسخه سدان همون پلتفرم گرونتر هستن. من که ای کلاس رو به جی ال ای (نسل قبل، چون نسل جدید تازه داره وارد بازار میشه و قیمتش فضایی هست) ترجیح میدم.
نیما
۸ فروردین ۱۳۹۸لنسری که ماداریم خیلی خوبه. اونجا حتما گزینه های رقیب بهتری داره که نمیفروشه. اینجا هم رقیبش الانترا بود که ما لنسر رو انتخاب کردیم.
اون ولوو سری 60 هم واقعا نامردیه تو لیسته. البته بازم احتمالا مشکل قیمتش در مقایه با رقبا هست و احتمالا هزینه نگهداری
حسین
۸ فروردین ۱۳۹۸حیف از میتسوبیشی
حسین دهمرد
۹ فروردین ۱۳۹۸خوشی زده زیر دلتون.الهی که زیر دلتون درد بگیره.
حسین
۹ فروردین ۱۳۹۸این ماشینها بیاد ایران رو هوا میزننشون
خارجی ها هم چقدر سخت گیرن
Archi KHAN
۹ فروردین ۱۳۹۸معرفی خودروهایی که هرگز در نمایندگیها خاک نمیخورند :
پراید 131
پراید 132
پراید 133
و …………………………………….
تویوتا موتورز
۹ فروردین ۱۳۹۸چی شد میتسوبیشی به این روز افتاد؟
فرزاد
۹ فروردین ۱۳۹۸برام جالبه کمپانی مثل فیات که از همون دهه 80 میلادی فروش فوق العاده کمی تا به امروز در آمریکا داشته هنوز هم در بازار آمریکا حضور داره با اینکه استقبال خیلی کمی از محصولاتش میشه ولی بازهم موندن در بازار آمریکارو به رفتن ترجیح میده ولی پژو که به مراتب فروشش بیشتر از فیات بوده حتی همون دهه 80 میلادی هم فروش محصولات پژو نسبت به فروش الان فیات در آمریکا بیشتر بوده ولی مثل فیات در بازار آمریکا نموند و رفتنو به جای موندن ترجیح داد
Ahmad
۹ فروردین ۱۳۹۸علت خروج کمپانیهای فرانسوی از بازار امریکا ، اگه اشتباه نکنم در سال 92 یا 93 ،کاملا سیاسی بوده قبلا تو مطلب ( پژو با مدلهای کامپکت و میان سایز به بازار آمریکا میرود ) توضیح دادم میتونی بری ببینی .
نوید جهرمی
۹ فروردین ۱۳۹۸همشو بفرستین اینجا سه سوته براتون آبش میکنیم.
میتونن از فروشنده های با نبوغ ایرانی هم استفاده کنن.