چشم اندازهفته نامه

خودروهایی که بیش از همه در اختیار مالکان می‌مانند!

اگرچه این رویه در خارج از ایران هرروز نادرتر می‌شود اما برخی افراد خودروهای خود را به مدت ۱۵ سال یا بیشتر نگهداری می‌کنند.

به منظور مشخص کردن ۱۰ خودرویی که مالکان ۱۵ سال یا بیشتر نگه می‌دارند، iSeeCars.com بیش از ۶۵۰ هزار دستگاه خودروی مدل ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۲ را که در سال ۲۰۱۷ فروخته شده‌اند تحلیل کرده است. احتمال اینکه هر ۱۰ خودروی حاضر در این لیست برای ۱۵ سال یا بیشتر در اختیار مالکان اولیه باشد حداقل ۱.۷ برابر بیشتر از سایر مدل‌ها بوده و اساساً لیست پیش رو تحت سلطه یک خودروساز است.

برای آشنایی با این خودروها و آن یک خودروساز با ما همراه باشید!

  1. تویوتا آوالون

تویوتا آوالون 2001
11.۷ درصد مالکان اولیه آوالون این خودرو را به مدت ۱۵ سال یا بیشتر در اختیار داشته‌اند. این میزان تملک یک خودرو ۱.۷ برابر بیشتر از حد متوسط نگهداری خودروها بوده و باعث شده آوالون در رتبه دهم لیست ما جا خوش کند.

  1. هوندا CR-V

هوندا CR-V
یکی از دو خودروی هوندا که در لیست حضور دارد CR-V است که ۱۱.۹ درصد مالکان اولیه آن ۱۵ سال یا بیشتر با این خودرو زندگی کرده است. همانند آوالون، احتمال اینکه CR-V در اختیار مالکان اولیه به مدت ۱۵ سال یا بیشتر بماند ۱.۷ برابر بیشتر از حد متوسط است.

  1. تویوتا تاکوما

تویوتا تاکوما
مالکان تویوتا تاکوما ۱.۸ برابر بیشتر از میزان متوسط پیکاپ ژاپنی خود را برای ۱۵ سال یا بیش از آن نگه می‌دارند. ۱۲.۴ درصد از مالکان اولیه این خودرو به مدت ۱۵ سال یا بیشتر با پیکاپ خود دمخور بوده‌اند.

  1. تویوتا سکویا

تویوتا سکویا
بازهم خودروی دیگری از تویوتا در این لیست که البته شاسی‌بلند بوده و ۱۲.۸ درصد مالکان اولیه به میزان ۱۵ سال یا بیشتر خودروی سکویا را نگه داشته‌اند. این میزان وفاداری به یک خودرو ۱.۹ برابر بیشتر از حد متوسط است.

  1. هوندا اودیسه

هوندا اودیسه
دیگر محصول هوندا که در لیست حضور دارند مینی ون اودیسه است. iSeeCars.com فهمیده که ۱۲.۸ درصد مالکان اودیسه آن را برای ۱۵ سال یا بیشتر در گاراژ خانه پارک می‌کنند که رکوردی مشابه با سکویای رده هفتمی می‌باشد.

  1. تویوتا راو ۴

تویوتا راو 4
این خودرو یکی از پرفروش‌ترین کراس اوورهای کنونی بوده و ۱۴.۳ درصد از مالکان اولیه آن را به مدت ۱۵ سال یا بیشتر نگه می‌دارند. بدین ترتیب احتمال اینکه یک راو ۴ به مدت ۱۵ سال یا بیشتر در تملک مالک اصلی باقی بماند ۲.۱ بار بیشتر از میزان متوسط است.

  1. تویوتا پریوس

تویوتا پریوس
تنها خودروی هیبریدی این لیست پریوس است که دیدن آن در لیست شاید سورپرایز کننده باشد زیرا نمونه‌های اولیه پریوس به اندازه مدل‌های کنونی محبوب یا آرام نبوده‌اند؛ اما هنوز هم ۱۵ درصد مالکان اصلی پریوس به مدت ۱۵ سال یا بیشتر با این خودرو همراه بوده‌اند که ۲.۲ بار بیشتر از حد متوسط است.

  1. تویوتا توندرا

تویوتا توندرا
یک پیکاپ دیگر از تویوتا که در لیست حضور دارد توندرا است که با میزان وفاداری ۱۵ ساله یا بیشتر ۱۵.۷ درصدی در رده سوم جای گرفته است. این رکورد باعث شده توندرا ۲.۳ بار بیشتر از حد متوسط در گاراژ مالکان و به مدت ۱۵ سال یا بیشتر باقی بماند.

  1. تویوتا سی نا

تویوتا سی نا
در مقایسه با هوندا اودیسه، مالکان بیشتری تصمیم می‌گیرند تویوتا سی نا را به مدت ۱۵ سال یا بیشتر نگه دارند. داده‌ها نشان می‌دهند ۱۷.۱ درصد مالکان اصلی سی نا این خودرو را نگه می‌دارند که ۲.۵ برابر بیشتر از میزان متوسط مشاهده شده است.

  1. تویوتا هایلندر

تویوتا هایلندر
خب همان‌گونه که مشاهده کردید این لیست کاملاً در قبضه تویوتا بوده و تنها خودرویی که احتمال دارد ۲.۷ برابر بیشتر از میزان متوسط و به مدت ۱۵ سال یا بیشتر در اختیار مالک اصلی بماند شاسی‌بلند هایلندر است. در کل ۱۸.۳ درصد از مالکان اصلی این خودرو دوست داشته‌اند که هایلندر را حداقل به میزان ۱۵ سال در اختیار داشته باشند.

ماندگارترین خودروها

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۳ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    ماشالا همشون ژاپنی بودن که
    درود بر ژاپن?

    1. سامان اذری

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      ???????

      1. سامان اذری

        ۲۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        دم تویوتا گرم
        واقعا عالیه کارش
        پریوس با این که باتری هاش به مدت 10 سال گارانتی داره ولی بازم مردم دلشون میخواد بازم نگهشون دارن

        خیلی خوشحالم که ژاپنی بازم
        İ❤japan

        1. َاردوان

          ۲۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (3 ديدگاه)

          من پریوس 2005 دارم هنوز مثل روز اول شارژ می گیره دیدم 300 هزار مایل بعضیاشون روشون هست هنوز هم راه می ره آدم دیگه زورش می گیره نمی دونه چی بعدش بخره هر چی آپشن بخوای داره!

        2. TOYOTA

          ۲۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (19 ديدگاه)

          تویوتا = عشق

    2. الهی

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (95 ديدگاه)

      هوندا و تویوتا بیشتر از همه.. مخصوصا تویوتا……………………… خخخ

    3. Hamid.Hellcat

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      خب علاوه بر استهلاک پایین و دوام بالا تویوتا باید توجه کرد تویوتا یک ماشین اقتصادیه که بیشتر قشر کم درآمد سوار میشن. اشخاص کم درآمد مثل پولدارها نیستن که بعد از یه مدت مجددا برای ماشین بهتر هزینه کنن. پس همون ماشین رو نگه میدارن.

      1. #ali.m#

        ۲۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        کاملا درسته حمید جان تویوتا مثل هوندا ،فولکس ،مزدا،فورد،شورلت و….
        ماشین اقتصادی تولید میکنه و هدفش استهلاک پایینه مثل بقیه

      2. TOYOTA

        ۲۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (19 ديدگاه)

        راوفور دقیقا یک ماشین اقتصادیه

    4. حامد

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      “از همه پوزش می طلبم که اینجا ریپلی میکنم که همه ببینن”
      خواستم در مورد اون دوست عزیزی که اون پایین فرمود :” زمانی که فرانسویها ماشین می ساختند تو کشور ژاپن فرق ماشین را با ماشین حساب نمیدونستن”
      دوست عزیز شما درست میگی تاریخ خودروسازیه فرانسه بیشتر ژاپنه.ولی مهم الان هست و گذشته تموم شده.یه زمانی هم ایران سلطان دنیا بود اما الان چی؟؟؟؟

      پیشنهاد میکنم فصل ۲۲ قسمت ۵ تخت گاز رو ببینید که جرمی با زبان طنز چقدر زیبا تاریخ شرکت پژو رو تعریف میکنه
      جرمی میگه که یه زمانی پژو خودروی افسانه‌ی ۵۰۴ رو درست میکرد که مقلب به سلطان آفریقا بود که سرسخت ترین ماشین بود و پژو نماد کیفیت و اعتماد بود و انقدر این ماشین قوی بود که به یه جاهایی میرفت که لندرور هم نمیتونست

      و در آخر جرمی میگه که پژوهای امروزی مجموعه ای از اشغالدونی سرشار از نکبته و پژو استاد ساختن ماشینهای اشغال بوده…

      1. محمدامین

        ۲۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (48 ديدگاه)

        همین الانش فرانسوی ها خیلی خاصترن!شاید به اندازه تویوتا ها دوام نداشته باشند ولی استایل خاصی دارن…
        تویوتا ینی کیفیت و دوام!ینی ۲۰ سال نگهش داری،همین…
        اما فرانسوی ها توشون عشق جریان داره،البته من اینجوری حس کردم،همون چیزی که باعث میشه عاشق یه ماشین شد!

        1. TOYOTA

          ۲۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (19 ديدگاه)

          توحست یه بازنگری بکن

        2. Sina

          ۲۵ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (234 ديدگاه)

          منفی ها نوش جونت خخخخ

      2. amir

        ۲۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (522 ديدگاه)

        حسرت به دل موندم منتقدای پژو تو ی حرفاشون اسمی از جرمی کلارکسون نیارن!مگه این الدنگ کیه؟کارشناسه؟چی کاره خودروسازی دنیاست؟

        1. حامد

          ۲۳ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (831 ديدگاه)

          اره کارشناسه،روزنامه نگاره و مجری پربیننده ترین برنامه تلویزیونی دنیا

        2. مبین پورمند

          ۲۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (93 ديدگاه)

          دادااااااچ اچتبا میزنی،باو میدونی چی میگی ؟؟؟
          کارشناسه؟؟؟

      3. اميرحسين

        ۲۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (18 ديدگاه)

        اگه دقت کنی اون برنامه حداکثر سال ۲۰۱۰ ضبط شده نسل جدید طراحیای پژو از ۲۰۱۲ شروع شده اگه پژو بد بود موتور thp1600 ۸ سال بهترین موتور سال نمیشد یا ۳۰۰۸ خودروی سال ۲۰۱۷ اروپا نمیشد یا موتور ۱۲۰۰ ds که اونم مال پژو موتور سال ۲۰۱۷ نمیشد یا طراحی داشبورد پژو I cockpit بهترین کابین ۲۰۱۷ جهان نمیشد پس یکم تحقیق کن تا بفهمی پدر خودروسازی جهان فرانسس بعد حرف بزن

        1. haveh

          ۲۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (91 ديدگاه)

          سلام اره داداش درسته
          تمام ماشیناشو بذاری رو هم داشبورد از یکی موتور از یکی دیگه صندلی و طراحی از اون طرفی،،،کلا کل ماشینا پژو رو چرخ کنی یکی خوب میشه از توشون سرهم بندی کرد

        2. مبین پورمند

          ۲۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (93 ديدگاه)

          پدر خودرو سازی اخه؟؟؟
          خدایا بسه دیگه?

      4. amin

        ۲۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        انگلیسی ها از دیرباز دشمنی سرسختی با فرانسوی ها داشتند و همینطور فرانسوی ها با انگلیسی ها
        با اینکه از جرمی کلارکسون خیلی خوشم میاد اما اگر ۵۰سال قبل جرمی برنامه اجرا میکرد مطمئن باشید به پژو ۵۰۴ هم میگفت آشغال

        1. حامد

          ۲۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (831 ديدگاه)

          دوست عزیز انگار شما تمام برنامه های تخت گاز رو ندید
          بارها و بارها جرمی از خودرهای رنو و سیتروئن تعریف کرده و چقد زیاد هم از خودرهای انگلیسی بد گفته
          دقیقا خودرو اسپرت جگوار انگلیسی رو جلوی gtr خار کرد و گفت جگوار هیچ ارزشی نداره در مقابل gtr
          و این هم یه حقیقت بزرگه که پژو خودرهای با کیفیت و ماندگاری نداره

      5. یانکی

        ۲۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (186 ديدگاه)

        مثال چون مارادونا الان بازی نمیکنه باید بگیم ولش کن الان رو بچسب دادا اینا تاریخ رو نوشتن همین الان تو ایران قدیمی ترین ماشینهایی که دارن خدمت رسانی به صاحبش میکنن آمریکایی هستند حتی فرانسوی ژیان 2 تا جاپونی هم سن ژیان بگو دوم این که 15 سال رو گفت اگر بخاد از 50 الی60 تا 100 بگه آیا جاپونی میتونی مثال بزنی بازم میگم ماشینی که قدرت تولید نمیکنه چرا باید خراب بشه هایلوکس 2018 با حجم 2700 سیسی 164 اسب خجالت آوره

      6. morteza

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (286 ديدگاه)

        آره.ماشینشم کوبوند اخرسر به دیوار.خخخ

  2. Wrx

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    ماشالا تویوتا که این همه دل کندن ازش سخته ?
    و دورووووود بر سوبارو که تو این لیست ۱۳هم هست ولی بازم خوبه ??

  3. Bilbo

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    با گوشت و پوست و خونم حس کردم که تویوتا چقدر جون سفت و کم هزینه و عالیه برای ملت.

    1. Khosrow

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2293 ديدگاه)

      شماره 5— راو4 اخ که دو درش شاهکاربود / اوج زیبایی که دیگه محوشده اون طراحی ها ..

  4. شاهين

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    یک دلیل دیگه ای هم که تمام این ماشینا ژاپنی بودن اینه که اون زمان اصلا کره ای و فرانسوی و … سن و سالی نداشتن که قاطیه بازی بشن :)
    البته دوستان کره ای باز ناراحت نشن شوخی میکنم

    1. #ali.m#

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      در مورد کره ای ها درست میگید.
      اما 10سال پیش فرانسوی ها یکی از بهترین دوران خودشون رو داشتن .و ماشین های خوبی میساختن چیزی ک الانم داریم ازشون میبینیم .

      المانی و امریکایی هم ک دیگه نیاز به گفتن نیست .که همیشه قوی بودن و حضور محکمی داشتن .

      1. amir

        ۲۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (522 ديدگاه)

        داداش زمانی که فرانسویها ماشین می ساختند تو کشور ژاپن فرق ماشین را با ماشین حساب نمیدونستن!!چی میگی شما واقعا!!!؟

        1. شاهين

          ۲۳ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (856 ديدگاه)

          اگه منظورت از ماشین رنو پژو هست که ما اونا رو هنوزم ماشین نمیدونیم برادر…بعدم اون زمان که فرانسه بنجل میساخت ژاپن جت جنگنده میساخت چون تو جنگ بود

        2. شایان

          ۲۳ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (191 ديدگاه)

          جنازه ژاپنی میارزه به کل صنعت خودرو فرانسه

    2. امیرحسین (Lion26)

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (256 ديدگاه)

      چی برای خودت میگی. اول برو تاریخ خودروسازی فرانسه رو بخون بعد بیا نظر بده. زمانی که ژاپن فرق گاری و ماشین نمی دونسته، فرانسه اولین تانک با برجک چرخان و تسلیحات روی برجک ساخت و به آمریکا، انگلیس و… داد و اولین تانک مدرن جهان لقب گرفت. تانک رنو یا رنو اف تی تو گوگل سرچ کن. ببین کی تو جنگ بوده کی تو باقالیا.
      همین تویوتاتون برای چندتا از ون هاش از شاسی و پلتفرم پژو استفاده می کنه.
      اولین خودروی واقعی با نیروی بخار که برای حمل بار و انسان در سال 1767 توسط جوزف کان فرانسوی ساخته شد.
      بقیش دیگه برات نمیگم. فقط خواهشا از جایی بدت میاد الکی دربارش نظر نده.

      Just France and Japan.

      1. شاهين

        ۲۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        اره اره فرانسه خیلی خوبه که تو ۴۸ ساعت کل خاکش رو آلمان گرفت.حتما تانکاش هم مثل ماشیناش بوده که تانک های تایگر آلمانی خوردنشون…اخه نه تو ایران بلکه تو کل دنیا پژو رو عددی حساب نمیکنن در مقابل تویوتا.پژو رنو اسطوره ی خرج تراشی و اسطحلاکه

        1. یانکی

          ۲۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (186 ديدگاه)

          پسر جنگ اول رو میگه وقتی میگن سرانه مطالعه کم امسال تو رو میگن

        2. دانیال

          ۲۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (148 ديدگاه)

          امثال!
          سرانه ی مطالعه!!!!!

  5. Mohammadreza

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    سه برند هستن که ارمشون رو سه بعدی بر روی کاپوت نصب میکنن
    مرسدس تویوتا و رویزرویس
    که هرسه سه تا عشق ان

    1. #ali.m#

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      محمد رضا
      دقیقا 2روز پیش یه لندکروزر اتاق 100و یه اس کلاس کلاسیک کنار هم دیدم که هر دو ارم سه بعدی داشتن و به این فکر میکردم که چقدر این دو تا دوست داشتنی هستن .

  6. CNA

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    فکر کنم تویوتا حتی از ما بیشتر بمانن

    1. Mohsen

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (77 ديدگاه)

      با این وضعیت هوا و زلزله و پالم و چاقی و تراریخته و ….
      قطعا

  7. حسن

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2080 ديدگاه)

    هر چه زودتر این مطلب رو حذف کن اگر مسئولین دلسوز فهیم و بادرایت مملکت این مطلب را بخونن برای کمک به حس تنوع طلبی ملت و استفاده عموم مردم از اتومبیلهای متنوع و مرغوب برندهای مختلف موجود در بازار برند تویوتا را حرام اعلام کرده و از واردات ان به کشور جلوگیری میکنند.

    1. سامان اذری

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      الان ایرتویا این مطلب رو میزاره
      بعد یه 30 تومن ناقابل میکشه رو ماشینهاش

  8. sina

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    یکی از اشناهای ما یه سیویک 1994 نقره ای داره که صاحب دومش این بوده و از سال 1378 اینا دست ایشونه.
    بهش میگه “پسر بزرگم” :)

    1. #ali.m#

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      یه چیز جالب?(و البته کاملا عادی)
      از15تا ماشین14تای اولی ژاپنیه?
      و یه چیز جالب دیگه این که توندرا و تاکوما هر دو ماشینایی هستن که ازشون سخت کار میکشن .
      یا افرود حرفه ای یا بارکشی دائمی ولی با این وجود تو لیست از بقیه ماشینای سواری رتبه بهتری دارن .
      همینه که همیشه میگم بهترین پیکاپ ساز دنیا هم هست .

  9. کیانوش38

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (98 ديدگاه)

    البته قبول دارم که ماشینای تویوتا ماشینای سخت جونی هستن ولی این آمار دهی یه مشکل اساسی داره که باعث میشه نتونه خیلی دقیق ماشین های بادوام رو مشخص کنه. چون برندی مثل مرسدس بنز مثلا میتونست توی این لیست باشه ولی معمولا این ماشین رو اقشار بالای جامعه سوار میشن یعنی اقشاری که تمایل و توان بیشتری به تعویض ماشین ها در بازه های کوتاه مدت تر زمانی دارن و خیلی بعیده کسی که استطاعت خرید یک بنز نو داره تمایل به این داشته باشه که یه ماشین رو برای 15 سال نگه داره و سراغ خرید یه ماشین جدیدتر نره. البته این حرف من در مورد شرایط ایران صدق نمیکنه که کسی که پراید یا 405 داره شاید باید بیشتر از 20 سال هم که شده با اون سر کنه در حالی که شاید عمر مفید این ماشینا چند سال کوتاه بیشتر نباشه و ماشینایی مثل تویوتا یا هوندا، لوکس حساب میشن.

  10. Raha

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    مگه میشه؟ مگه داریم؟ این شگفت انگیزه
    هر جا اسم ژاپن در میان است نام زیبای کیفیت میدرخشد

    1. ونوم اف ۵

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      رها جون واقعا باید به سامورایی ها احترام گذاشت وقتی جنسی رو دست مشتری میدن میشه رو کیفیتش قسم خورد … شاید باورتون نشه یه هوندا اکورد دهه ی نودی البالویی تو خیابون ما پارک میکنه هنوز که هنوزه ظاهرش مثل عروسکه و وقتی روشنه اصلا صدا نداره

  11. #ali.m#

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    دقیقا این هدفیه تویوتا براش تلاش میکنه و میبینیم ک سلطان بلامنازع دوام و کیفیته .

    از 10تا ماشین8تاش تویوتاست .
    تو همه چی بهترنیه .
    تو کیفیت ،دوام،رکورد فروش ،اصالت،
    حتی وقتی وارد ماشینای لوکس شد با اینکه اکورا اولین لوکس ژاپنی بود لکسس ازش جلو افتاد و الان دیگه فقط رقیب مستقیم بنز و بی ام و هست .
    ?تویوتا?

  12. MEHDI

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تویوتا،تویوتا که میگن اینه، نمونه بارز خودروی با کیفیت، برای مثال لندکروز های سری 40 و 60 رو ببینید بعد سی سال دوام آوردن کیفیت یعنی این. کلا اکثر کالاهای ژاپنی اینجورین. زنده باد ژاپن

  13. charger

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    در کیفیت ماشینای ژاپنی شکی نیست اما یکی از دلایل میتونه این باشه کسایی که ماشین ژاپنی میخرن ماشین باز نیستن و فقط قیمت و هزینه نگهداری براشون مهمه و تا زمانی که ماشینشون کار کنه ازش استفاده میکنن

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      جناب چارجر عزیز
      پس با این اوصاف همه باید از تویوتا فقط یاریس بخرن طبق گفته شما
      تویوتا در هر سگمنتی یه خودرو برای ارائه داره
      که جالبه همیشه تو رقابت نفر اوله
      از اون مهمتر بجز هزینه نگهداری کم به شما لذت سواری و هندلینگ خوب به همراه یه چهره معقول و دوست داشتنی هدیه میده و خیلی مشخصات عالی دیگه……
      اینهاست که اعتبار میاره نه یه مشت آپشن دوزک شده که شاید سالی یکبار هم از اون استفاده نکنی
      و ازون بدتر بعد مدت کوتاهی طراحی خودرو دلتو بزنه
      تویوتا یعنی قالی کرمان
      زنده باد راو۴

      1. Reza

        ۲۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (87 ديدگاه)

        دقیقا
        این جا حالا یه سریا بخوان خودشونو بزنن به درو دیوار از خودشون ایراد در بیارن فقط خودشونو مسخره کردن
        کل دنیا میرن خودرو های تویوتا و در کل ژاپنی میخرن با وجود اینکه خیلی انتخاب های دیگه دارن .بی علت نیس
        زنده باد تویوتا
        زنده باد ژاپن
        رافور عشقه به کوری چشم حسودا.اینو من نمیگم آمار میگه

    2. محمدامین

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (28 ديدگاه)

      چارجر جان ..سوپرا برای ماشین باز هاست همونطور که تویوتا GT86 برای پیست هاست

      1. charger

        ۲۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (396 ديدگاه)

        سوپرا و GT تو این لیست نیست

        1. محمدامین

          ۲۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (28 ديدگاه)

          عزیزم کامنتت رو یه بار دیگه بخون. شما گفتی “کسایی که ماشین ژاپنی میخرن ماشین باز نیستن و فقط قیمت و هزینه نگهداری براشون مهمه و تا زمانی که ماشینشون کار کنه ازش استفاده میکنن”خب شما گفتی ماشین ژاپنی، خب سوپرا و GT ژاپنی هستن مگه غیر اینه !نیسان اسکای لاین اکثر ماشین بازای دنیا میرن سمتش مگه غیر از اینه.

    3. مبین پورمند

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (93 ديدگاه)

      منم موافقم.ماشین باز نیستن.بودجه کم دارن و با ماشینای خانوادگی معمولی سر میکنن

  14. Mohamad

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    شاید بهتره از این زاویه هم به قضیه نگاه کنیم که این کیفیت حیرت انگیز و ماندگاری همیشگی ژاپنیا اللخصوص تویوتا به این شرکت فشار زیادی میاره و هنر مدیریت در امر بازاریابی و مشتری مداری به حدی فوق‌العاده عمل میکنه که باید یه قسمت از مشتریارو کلا تا 10-15 سال بیخیال شه و به دنبال مشتری جدید بگرده. اینجا یا باید به فکر تصاحب بازار رقبا باشه یا بازارشو توسعه بده پس این ماندگاری و کیفیت محصولات علیرغم افتخار آفرینی به نوعی برای تویوتا و هوندا و… چالش برانگیز هم هست.

  15. Sajjad

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    ژاپن عشقه

  16. حسن

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2080 ديدگاه)

    بعد از جنگ جهانی دوم ایران و ژاپن توسط امریکا اشغال شدن از سال63-1960 بالندگی و رشد علم و اقتصاد ژاپن شروع شد و همزمان وقایع معروف سال 1342 در ایران اتفاق افتاد 15 سال ژاپنیها بدون یک لحظه وقفه وهدر رفت کوچکترین انرژی تمام تلاش خودشون را گذاشتن برای دریافت بومی سازی و تولید علم و تکنولوژی و ما 15 سال هدر رفت انرژی درگیری و شورش بر علیه دولت نتیجه ما 15 سال بعد انقلاب کردیم اونا 15 سال بعد شدن سلطان تکنولوژی و دانش و علم دنیا تو این 40 سالم کودک خردسال انقلاب بلاتکلیفه نمیدونه چیکار کنه .گنگ ،نامفهوم ،نابلد فقط سالها سپری میشوند و دریغ از کسی که بفهمد با این رویه نمیشود -گاهی گمان نمیکنی ولی خوب میشود – گاهی نمیشود که نمیشود که نمیشود . اقا با این روش نمیشه به جایی رسید حداقل تغییر رویه بدین

  17. حمیدرضا

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    هزینه نگهداری تویوتا خیلی کم تر از باقی ماشینهاست و معمولا جوری میسازن که تو ده سال کیفیتش افت نکنه باقی ماشینا اینجوری نیستن طبیعیه که تویوتا تو رتبه اول باشه

  18. achtung

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    این خودروها مربوط به قشر ضعیف جامعشونه که احتمالن توان تعویض رو ندارند

    1. رضا

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (87 ديدگاه)

      داداش
      موفق باشی
      گفتم خودشونو به درو دیوار میزنن

    2. #ali.m#

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      achtung
      من به جز کوبیدن ژاپنیا و حرف های بی ارزش چیزی از شما ندیدم توی سایت .اگه همینجوری به تلاشت ادامه بدی احتمالا 10سال دیکه بتونی وقتی پول خرید یه لندکروزر رو داشتی به جاش سری7بخری تا به کل تویوتا رو ورشکست کنی .?

    3. محمدامین

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (28 ديدگاه)

      آچتونگ جان.. خودم آدمایی رو دیدم با وضع مال خوب بازم تویوتا میخرن با اینکه توانایی خرید بنز رو داشتن

  19. ممد

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (31 ديدگاه)

    چه طراحی های ساده و شکیلی هم داشتن اون موقع
    واقعا ژاپنی حرف نداره حالا تو ایران بیان بررسی کنن پیکان و پراید 100سالم پیدا میکنن اصن زمین برای ما وارونه میچرخه هوووووووف

  20. مهران

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    تیوتا یعنی نماد قابلیت اطمینان میخواستم یک چیز جالب بگم من دانشجوی رشته مهندسی صنایع هستم و اینکه هر نوع سیستمی که ما داریم درسش رو میخونم مثل کنترل کیفیت ؛ کنترل موجودی ؛ و …. و یا سیستم هایی که باهاشون کار داریم مثل 5s ؛ کایزن؛ just in time؛ tpmو …. همشون اولین بار داخل ژاپن ازشون استفاده شده و اونجا معرفی شدن و خیلی هاشونم مال خود شرکت تیوتا و یا زیر مجموعه هاش بوده و این کیفیت و قابلیت اطمینان دوستان من اتفاقی نیست

  21. Mohamad

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    برخی از دوستان حرف از اقتصادی بودن و قشر کم درآمد و… میزنن که باید بگم بسیار باحال و دوست داشتنی تشریف دارن این افراد چراکه مدتهاست خودروسازان مورد علاقه شون سوپرایزی نداشتن و این عزیزان دل هم ناچارن زیر بقیه پیجها ظاهر شن و غر بزنن اما همگی میدونیم که عصبانیته از جایی دیگس:))
    سکویا، هایلندرو آوالون در هر دوره زمانی میتونن جز مدل های گرون قیمت تویوتا محسوب شن پس کاری به قشر صغیف نداره!
    قول میدن این رده بندی اگر حتی در دنیای لوکس سازان هم انجام شه لکسس اقتدار خودشو به نمایش بزاره، پس دنبال شر و بهانه نگردید که نیست. راستی یک سری از دوستان هم رگ غیرتشون در مورد فرانسه باد کرده که در نوع خودش جالب بود و تابحال متعصب خودروسازی فرانسه در سایت به ندرت دیده بودیم که الان اونم دیدیم به حمدالله فقط نمیدونم این چه منطقیه که بجای زندگی در زمان حال غرق تاریخ اونم یه قرن قبل باشیم و بگیم اونموقع که فلانی داشت فلان چیزو تولید میکرد اونا داشتن دمپایی ابری میساختن!، خب که چی مثلا دوست عزیز؟ مطمئن باش تاریخ محدودیت نداره و میشه رفت عقبتر و بگیم خیلی کشورهایی که الان پودر شدند یک زمانی اقایی میکردن تو دنیا، الانو ببین و دریاب پسر خوب

  22. Abbas_us.c

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    تویوتا ماشینیه که تا اخره عمرت باته
    میتونی وصیحت کنی باهات خاکش کنن

  23. ali a

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (776 ديدگاه)

    تول تویوتا بعدش هوندا ….تمام

  24. سروش

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    من همیشه گفتم که امار و ارقام مجلات بدرد نمیخوره . ی سری حرف ها و امار و ارقام الکی
    راهنمای سمت شاگرد برتر سال ۲۰۱۷ . جاسیگاری چراغ داشبورد برتر سال . این حرفها بی معنیه
    حرف اول و اخر رو مردم و مشتری میزنن با خرید ماشین . هر مدلی که مردم استقبال کردن یعنی خوب . هر مدلی استقبال نکردن یعنی بد . چون هدف ساخت ماشین فروختنشه . یکی از دوستهامون گفته وقتی فرانسه ماشین میساخت ژاپن فلان و بهمان بود . خب دوست عزیز اخرش چی؟ ی زمانی ایران از نظر اقتصادی و نظامی ابر قدرت بود . ی زمانی تو ایران حقوق بشر بود و برده داری ممنوع بود اکثر کشورهای دیگه مردم تو غار زندگی میکردن . ایا این پیشینه غنی در حال حاظر میتونه کمکمون کنه و مشکلات رو از دوش مردم برداره؟ ی زمانی که تو ایران بحث مشروطه و مجلس و از این حرفها بود تو اکثر کشورهای اروپایی همون نظام مستبد پادشاهی در جریان بود . ایا این موضوع بهت کمکی میکنه در حال حاضر؟ خیلی از مردم ایران تجربه سوار شدن ماشین ژاپنی و فرانسوی رو داشتن . ی امار بگیر ببین چند درصد ماشین ژاپنی رو قبول دارن و چند درصد فرانسوی؟

  25. امیر.عارف

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    خوب این برسی یک مسئله قابل پیش بینی بود که تویوتا سربلند باشه چرا که هر کسی که ماشین میخره گذشته از توان مالی دلش میخواد ماشین قدرت خوبی داشته باشه(بسته به نیاز مصرفی) راحتی سواری، زیبایی نسبی و از همه مهمتر پای ثابت تعمیرگاه نباشه. و به دلیل کیفیت خوب تویوتا همیشه برای مصرف کننده ماشین خواستنی بوده و هست

  26. یاس ی

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    اگه سری به مناطق مرزی ایران مثل بلوچستان بزنید میبینید تویوتاهای مدل 1983،84،85 هنوز هم نه تنها سر پا هستن بلکه توی مسیرهای مال رو و فاقد حتی جاده خاکی بین افغانستان، پاکستان و ایران در حال کار و تردد هستن .یکی از اقوام کرولای مدل 1992 داره باور کنید از ماشین 1396 من نرمتر و بی صداتر هستش، وقتی استارت میزنی کیف میکنی. همین ماندگاری و کم هزینه بودن باعث شده بین اقوام مرز نشین مثل قوم بلوچ، تویوتا حکم ی رفیق قدیمی داره حتی واسه بعضیها خط قرمز به حساب میاد که نمیتونی راجع بهش بد بگی.

  27. مبین پورمند

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    ژاپنی یعنی کیفیت خداییش.دوام،کیفیت،کم خرجی و… همش مال ژاپنیاس.با اینکه امریکایی بازم ولی هیچوقت ی ژاپنیو سرکوب نمیکنم.حالا فرانسویا هم نسوزن.ایشالله ب وقتش

    1. morteza

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (286 ديدگاه)

      srtهلکتو عشقه داداش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا