خب پس از بحث و بررسیهای فراوان سرانجام نوشتهای که همه ما منتظرش بودیم منتشر میشود! به لطف تحقیقات iseecars.com، هماکنون میتوانیم به لیست خودروهایی که بیشترین و کمترین فراخوان را در بازار آمریکا داشتهاند دست پیدا کنیم.
در میان خودروهایی که بدترین عملکرد را داشتهاند برخی موردهای سورپرایز کننده به چشم میخورند مخصوصاً برخی خودروها که همواره به خاطر قابلیت اطمینان بالای خود شناخته میشوند. مالک خودرویی که فراخوان شده ضرورتاً به معنی بد بودن آن خودرو نیست زیرا فراخوانهای خودرویی دلایل گوناگونی دارند؛ مثلاً برخی فراخوانها به خاطر مشکلات کوچکی همچون برچسبهای اشتباه صورت میگیرد درحالیکه برخی فراخوانها نیز دربردارنده مشکلات ایمنی بزرگی هستند. البته میزان فراخوانهای صورت گرفته هنوز هم معیار خوبی برای کیفیت کلی است.
با این تفاسیر، خودرویی که بیشترین فراخوان را به خود اختصاص داده مرسدس بنز C کلاس است. بنا به گزارش یاد شده، این خودروی لوکس آلمانی به خاطر مشکلات ایمنی متعدد چندین بار فراخوان شده است. این فراخوانها شامل مواردی گوناگونی همچون کیسههای هوا و نقص در ستون فرمان بوده است.
از جمله دیگر فراخوانهای اعلام شده برای مرسدس C کلاس میتوان به تعمیر سانروف اشاره کرد زیرا این قطعه بهصورت صحیح در فریم نصب نشده و بنابراین ریسک افتادن روی سر سرنشینان را دارد!
مدیرعامل iseecars.com میگوید:
خودروهای لوکس مثل مرسدس C کلاس یا ب ام و سری ۳ و ۴ که در رتبه سوم است پر از تجهیزات و تکنولوژی اضافی بوده و همین امر میتواند باعث ایجاد نقص در خودروها شود. این موضوع شرح دهنده این است که چرا مالکان C کلاس مجبور هستند با فراخوانهای زیاد سر و کله بزنند.
پس از مرسدس C کلاس خودروی جی ام سی سیرا در رتبه دوم خودروهایی قرار دارد که بیشترین فراخوانها را داشتهاند. این خودرو فراخوانهای زیادی برای مشکلاتی همچون کمربندهای صندلی معیوب، خرابی هیدرولیک فرمان، پدال ترمز و باک بنزین داشته است.
بخش اعظم خودروهایی که بیشترین فراخوان را داشتهاند ساخت آمریکا بوده درحالیکه اکثر خودروها با کمترین فراخوان ساخته شرکتهای ژاپنی میباشند.
این مطالعه همچنین میزان فراخوانها را با رتبهبندی قابلیت اطمینان خودروهای کارکرده کانسومر ریپورتز را مقایسه کرده و فهمیده که خودروهایی با بیشترین میزان فراخوان قابلیت اطمینان کمی دارند و بالعکس.
یکی از سورپرایزهای این لیست تویوتا ۴ رانر است که امتیاز قابلیت اطمینان بالایی از کانسومر ریپورتز دریافت کرده اما فراخوانهای زیادی را نیز تجربه نموده است. البته اکثر این فراخوانها به مشکلات نه چندان مهمی همچون ریلهای سقف شل، ورودی روی کاپوت، برچسب وزن نادرست و فشار باد لاستیک زاپاس مربوط بوده است.
- ۱۰ خودرو با بیشترین میزان فراخوان
نام خودرو | میزان فراخوان متوسط (تعداد فراخوان به ازای هر ۱۰۰ هزار خودروی فروخته شده در یک سال) |
مرسدس بنز C کلاس | ۵.۷۷ |
جی ام سی سیرا | ۳.۲۵ |
ب ام و سری ۴/۳ | ۲.۹۵ |
داج دورانگو | ۲.۷۱ |
نیسان پث فایندر | ۲ |
پیکاپ رم | ۱.۹۹ |
تویوتا ۴ رانر | ۱.۹۸ |
داج چارجر | ۱.۷۴ |
کرایسلر ۳۰۰ | ۱.۷۱ |
شورولت تاهو | ۱.۵۲ |
- ۱۰ خودرو با کمترین میزان فراخوان
نام خودرو | میزان فراخوان متوسط (تعداد فراخوان به ازای هر ۱۰۰ هزار خودروی فروخته شده در یک سال) |
هیوندای اکسنت | ۰.۱۰ |
شورولت اکوئینکس | ۰.۱۱ |
تویوتا کرولا | ۰.۱۲ |
هوندا سیویک | ۰.۱۴ |
هوندا CR-V | ۰.۱۴ |
هوندا آکورد | ۰.۱۶ |
سوبارو کراس ترک | ۰.۱۸ |
تویوتا کمری | ۰.۲۳ |
هیوندای الانترا | ۰.۲۳ |
جی ام سی تراین | ۰.۲۶ |
امیر.عارف
۳ خرداد ۱۳۹۷اگه این برسی جهانی بود قطعا خودرو سازهای ما نامشان در بالای جدول بود. چون پس از تولید و بدلیل کیفیت، هیچ فراخانی ندارند. اگر هم برای رفع مشکلی مراجعه کنی جواب بسیار قانع کننده (اینا همشون اینجورین) و کاری از دست کسی بر نمیاد را تحویل مشتری میدن
Explorer
۳ خرداد ۱۳۹۷واقعا روز به روز به هیوندای علاقه ام بیشتر میشه
اگه توجه کرده باشید برنامه ریزی بلند مدتی رو در نظر گرفته
کی میدونه؟؟ که تا یکی دو دهه آینده برند های بزرگی همچون تویوتا و فولکس و… به چالشی بزرگ بکشه
از نظر کیفیت و طراحی و تکنولوژی و… واقعا پیشرفت های بزرگی کرده
پس به شخصه در کنار برند های ژاپنی و آلمانی هیوندای هم دوست خواهم داشت
me84
۳ خرداد ۱۳۹۷.
بد ترین ماشین این لیست( مرسدس ) تو هر 100 هزارتا کمتر از 6 تا فراخوان داشته. ما رندش میکنیم میگیم 6 تا. یعنی تو یک میلیون فروش فقط 60 تا ماشینش معیوبه که با اون سطح تکنولوژی قابل قبوله.
مقایسه کنید با کشور خودمون.
نمیدونم به اونایی که میرن برای ساندرو استپ وی 75 میلیونی صف میکشن چی بگم.
خائن تر از *** که به همدیگه رحم نمیکنن.
تو وضعیت خیلی پیچیده ای گیر کردیم که برای درست کردنش فکر کنم باید اتفاق خاصی بیافته در حد هیروشیما و ناکازاکی، یه تاوان خیلی بزرگی بدیم تا آدم شیم.
اونوقت از زیر خاکسترهای ما یه نسلی بیرون بیاد که تن به هر ذلتی نده
پیکان جوانان گوجه ای
۳ خرداد ۱۳۹۷هر وقت فراخوان میبینم یاد هموطن هایی میافتم که تو پژو 405 سوختن صدا از کسی در نیومد
sina
۳ خرداد ۱۳۹۷هوندا ❤️
#ali.m#
۳ خرداد ۱۳۹۷?ژاپن?و دیگر هیچ
T.H.M
۳ خرداد ۱۳۹۷تبریک به طرفداران تویوتا از جمله شما علی جان. و البته خودم :)
طبق فهرست با ارزش ترین برندهای سال 2018 مجله فوربس (forbes) که دیروز منتشر شد، تویوتا با ارزشترین برند خودروسازی دنیا در سال 2018 شد (برای چندمین بار پیاپی). اونم با اختلاف زیاد نسبت به رتبه دوم یعنی مرسدس بنز (از لحاظ ارزش برند).
چرا اینقدر این خودروساز خوبه آخه :)
لینک این مطلب رو هم تو کامنت بعدیم میذارم
T.H.M
۳ خرداد ۱۳۹۷با ارزش ترین برندهای 2018:
https://www.forbes.com/powerful-brands/list/#tab:rank
با ارزشترین برندهای خودروسازی 2018:
https://www.forbes.com/powerful-brands/list/#tab:rank_industry:Automotive
#ali.m#
۳ خرداد ۱۳۹۷مخلصم علیرضا ی عزیز
?تویوتا?
یاشار اسدی
۳ خرداد ۱۳۹۷والله فعلا که بهترین خودرو لیست هیوندا اکسنت هستش….پس زیاد جو گیر نشو….در ضمن این لیست مثل صد ها بررسی خودرویی دیگر تایید میکنه که خودرو های آمریکایی آشغاااااااالن
T.H.M
۳ خرداد ۱۳۹۷خوب چه ربطی داشت به کامنت من :) . اشتباه میکنی داداش. من تبریک رو بابت با ارزشترین برند بودن تویوتا گفتم نه بابت این مطلب. راستی این جمله رو بخون دوباره: (( اکثر خودروها با کمترین فراخوان ساخته شرکتهای ژاپنی میباشند.)) به جدولم نگاه کنی از 10 تا کمترین میزان فراخوان ها، 6 تاش ژاپنی هستن. پس چرا جوگیر نشم؟؟ خوب بهترین عملکرد رو داشتن پس بایدم جوگیر بشم دیگه :) :)
البته که هیوندای هم خیلی خوب کار کرده و دو تا نماینده تو 10 تا داره و یکیش هم که بهترینه.
در مورد خودروهای آمریکایی هم به من ربطی نداره. چرا به من میگی. ولی همین آشغالایی که میگی دو تا نماینده تو بهترین ها داره، اما ظاهرا بعضی کشورها یه دونه هم نداشتن :) . پس اگه به آمریکایی ها میگی آشغال به اونا هم بگو. چون بیشترین میزان فراخوان هم برای یه ماشین از همون کشوره. گرچه آدم اینقدر باید … باشه که به خودروسازی آمریکا و اون کشور بگه آشغال. متاسفم واقعا.
Sina
۳ خرداد ۱۳۹۷داداش اون تویوتا ۴رانری که این همه ذوقشو میکنی کلا چیزی نداره که خراب بشه امکاناتش در حد یه کلبه ست
ژاپنی ها با کیفیتن واقعا حرفی نیست ولی خب نصف آلمانیا توشون دمو دستگاهو بندوبسات رفاهی و تکنولوژیک نیست مثال خونه هم بزنیم مثلمه یه خونه ای که توش پر از وسایل رفاهیه نسبت به یه آپارتمانی ساده هم خرجش بالاتره هم مشکلاتش
ژاپنیا و در راسشون تویوتا زور بزنن یه فیس لیفتی توی نسل جدید بدن بیرون و تا چند سال دست به مشخصات فنی نمیزنن توربو این چیزا هم ندارن
ولی المانیا حتما هر ساله نسل جدید اسب بخار جدید قیافه جدید همه اینا مستلزم طراحی دوباره و تستهای دوباره و…ست
تازه تو ۱۰۰ هزارتا ۵تا معجزست
ژان وال ژان
۳ خرداد ۱۳۹۷اگه بخوای بر حسب این فراخوان ها نظر بدی که باید بگی ?کره ی جنوبی ? و دیگر هیچ !!!
هر چی یک ماشین امکانات و تجهیزات برقی و المترونیکیش پایین تر و کمتر باشه فراخوان هاش و خرابیش هم کمتره
هنر این بود که به جای هوندا و تویوتا حداقل یک مدل از لکسوس یا اکورا در لیست حضور داشت
T.H.M
۳ خرداد ۱۳۹۷طبق خود متن: ((اکثر خودروها با کمترین فراخوان ساخته شرکتهای ژاپنی میباشند.))
پس سکوت لطفا :)
ضمنا طبق خود متن: ((خودرویی که بیشترین فراخوان را به خود اختصاص داده مرسدس بنز C کلاس است. بنا به گزارش یاد شده، این خودروی لوکس آلمانی به خاطر مشکلات ایمنی متعدد چندین بار فراخوان شده است. این فراخوانها شامل مواردی گوناگونی همچون کیسههای هوا و نقص در ستون فرمان بوده است.))
یعنی میخوای بگی فقط مرسدس کیسه های هوا و ستون فرمان داره؟! :) . توجه کن صحبت از امکانات و تجهیزات برقی ای که مد نظرت هست نکرده. چیزایی رو گفته که همه ی ماشینا دارن.
همچنین: ((پس از مرسدس C کلاس خودروی جی ام سی سیرا در رتبه دوم خودروهایی قرار دارد که بیشترین فراخوانها را داشتهاند. این خودرو فراخوانهای زیادی برای مشکلاتی همچون کمربندهای صندلی معیوب، خرابی هیدرولیک فرمان، پدال ترمز و باک بنزین داشته است.))
یعنی میخوای بگی فقط جی ام سی کمربند صندلی و هیدرولیک فرمان و پدال ترمز و باک بنزین داره؟! :)
پس اول متن رو بخون بعد یه چیزی بپرون. بعدشم چه قدر سطح اطلاعاتت پایینه که فکر میکنی فقط ماشینای آلمانی امکانات و تجهیزات برقی دارن :)
بعدشم همچین میگی هنر به این بود که لکسس و آکورا بودن در لیست، انگار تو لیست کمترین ها اثری از خودروی لوکس هست. یه دونه هم برند لوکس نیس. آلمانی ها هم نیستن. اما حالا که تو لیست کمترین ها هیچ خودروی لوکسی نیس، هنرشون میشه به اینکه تو لیست بدترین ها حداقل نباشن. که اونا نیستن. اما متاسفانه مرسدس و بی ام و هستن. :)
راستی ناراحتی میخوای بهشون بگیم هوندا و تویوتا رو از لیست کمترین ها حذف کنن؟ چون از نظر شما هنری نکردن دیگه!!! تعارف نکن بگو. هیچ کی هیچی نمیفهمه شما میفهمی!
دوباره به این جمله دقت کن: ((اکثر خودروها با کمترین فراخوان ساخته شرکتهای ژاپنی میباشند.))
به نظرم آدم اعصابش خورده سکوت کنه بهتره :)
ژان وال ژان
۳ خرداد ۱۳۹۷وای چشام سیاهی رفت چه مثنوی ای نوشتی!!!
من خواستم یه شوخی بکنم شما قضیه رو جدی گرفتی یه خروار کامنت تحویل دادی!
خودروهای باکیفیت ساخت هر جای دنیا باشن رو قلب ما ماشین بازا جا دارند ،چه ساخت آلمان باشند چه ژاپن چه کره یا هر جای دیگه ای فرقی نمیکنه
تویوتا و هوندا که دیگه الگوی کیفیت هستند و نیاز به بحث نداره
من هر از گاهی شوخی میکنم واسه گذران وقت و سرگرمی … شما نیاز نیست اینقدر حساس بشی،
#ali.m#
۳ خرداد ۱۳۹۷***
من اصلا مگه چیزی در مورد بنز گفتم ؟
به خاطر وجود چندتا از خودرو ساز های مورد علاقم تو لیست واکنش دادم و دوتا قلب گذاشتم.
اینم به خاطر شما :
💙بنز ،بی ام و .پورشه، ائودی💙
الان بهتری ؟
ژان وال ژان
۳ خرداد ۱۳۹۷«فولکس واگن» و «آپولو اتوموبیل» رو هم قاطی اون ۴ تا بنویس تا خیالم راحت بشه !
شوخی کردم رفیق جدی نگیر قصد ناراحت کردن شما رو نداشتم ، همیشه در سایت با احترام کامنت میذارید منم مرض ندارم که اذیتتون کنم … فقط یه شوخی ساده بود
رضا
۳ خرداد ۱۳۹۷ماشااله به ژاپن، مخصوصا تویوتا مطمئن ترین با دوام ترین خودرو ساز دنیا کره ای هام خوبن
ماتئوس هِتْزِنِرْ
۳ خرداد ۱۳۹۷پدال پیج اینستاگرام نداره ؟؟
امیر
۳ خرداد ۱۳۹۷6تا از خوبایی ک عاشقشونم تو لیست اول بودن???
charger
۳ خرداد ۱۳۹۷این آمار اشتباهه فرغون سازیای ایران کمترین فراخوان رو دارن
Alireza
۳ خرداد ۱۳۹۷اونا که اصلا فراخوان ندارن واسه همینه تو لیست نیستن
Abadan
۳ خرداد ۱۳۹۷هوندا CR-V عشق است