قابلیت اطمینان و ایمنی جزو مهمترین فاکتورهایی هستند که خریداران در زمان خرید خودرویی صفرکیلومتر بررسی میکنند.
اکثر افراد تنها خواهان خودروهایی ایمنی و مطمئن هستند تا بدون دردسر کار کنند و البته تعمیرات احتمالی آنها نیز هزینهی چندانی نداشته باشد. البته تخمین اینکه کدام خودروها بیشترین میزان اطمینان و کمترین هزینهی تعمیرات را خواهند داشت کاری سخت است اما خوشبختانه وبسایت تحلیلی iSeeCars.com اینجاست تا به ما کمک کند.
این وبسایت اخیراً دادههای مالکیت بیش از ۷۵۰ هزار خودروی متعلق به مدلهای سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳ را آنالیز کرده تا ببیند مالکان کدام خودروها آنها را بیش از همه نگه میدارند. بسیاری از خودروهای مربوط به بازه زمانی یاد شده حتی در جادهها حضور ندارند بنابراین این دادهها کمی با چشمانداز کنونی صنعت خودرو فاصله دارد ولی دیدن اینکه کدام خودروساز در طی این سالها عملکرد بهتری داشته جالب خواهد بود.
در ادامه شما را با ۱۵ خودرویی که حداقل ۱۵ سال همراه مالکان هستند آشنا میکنیم. همانگونه که مشاهده میکنید تصاویر به مدلهای بهروز تعلق دارند اما اطلاعات منتشر شده به خودروهای مدل ۲۰۰۳ و قدیمیتر مربوط میشوند.
- تویوتا آوالون
10.۸ درصد از مالکان تویوتا آوالون خودروی خود را به مدت ۱۵ سال یا بیشتر نگه میدارند که ۱.۴ برابر بیشتر از میزان متوسط نگهداری خودرو توسط مالکان در صنعت خودرو میباشد.
- تویوتا ۴ رانر
11.۲ درصد مالکان این شاسیبلند خودروی خود را در بازه زمانی یاد شده حفظ میکنند که ۱.۵ برابر بیشتر از حد متوسط صنعت خودروست.
- آکورا MDX
11.۴ درصد از مالکان این شاسیبلند لوکس ژاپنی خودروی خود را حداقل ۱۵ سال نگه میدارند که ۱.۵ برابر بیشتر از حد متوسط صنعت خودروست.
- تویوتا کمری
اگرچه سدان ها در بازار کنونی به تقلا افتادهاند اما ۱۱.۵ درصد مالکان کمری خوشنام خودروی خود را به مدت ۱۵ سال یا بیشتر نگه میدارند که آنهم ۱.۵ برابر بالاتر از میزان متوسط است.
- تویوتا راو ۴
12.۱ درصد مالکان راو ۴ خودروی خود را به مدت ۱۵ سال یا بیشتر حفظ میکنند که به عبارتی ۱.۶ برابر بهتر از حد متوسط نگهداری خودروها در بازه معین شده است.
- سوبارو فارستر
عملکرد فارستر نیز مشابه راو ۴ بوده و ۱۲.۱ درصد مالکان این کراس اوور خودروی خود را حداقل ۱۵ سال نگه میدارند.
- هوندا CR-V
یکی از محبوبترین محصولات هوندا همین CR-V است که ۱۲.۴ درصد مالکان آن خودروی خود را ۱۵ سال یا بیشتر نگه میدارند که ۱.۷ برابر بیشتر از متوسط صنعت خودرو میباشد.
- هوندا اودیسه
12.۶ درصد از مالکان این مینی ون خودروی خود را در بازه زمانی موردبحث نگه میدارند که ۱.۸ برابر بیشتر از میزان متوسط است.
- تویوتا تاکوما
این لیست در قرق محصولات تویوتاست و ۱۳.۴ درصد مالکان این پیکاپ نیز خودروی خود را برای ۱۵ سال یا بیشتر حفظ میکنند که ۱.۸ برابر بالاتر از حد متوسط است.
- تویوتا سکویا
13.۵ درصد از مالکان این شاسیبلند بزرگ و ژاپنی خودروی خود را برای حداقل ۱۵ سال حفظ میکنند که ۱.۸ برابر فراتر از حد متوسط نگهداری خودروها در این مدت است.
- تویوتا توندرا
دیگر پیکاپ محبوب تویوتا مدل توندراست که ۱۴.۱ درصد مالکان آن را حداقل ۱۵ سال حفظ میکنند. این میزان وفاداری ۱.۹ برابر بیشتر از میزان متوسط صنعت خودروست.
- هوندا پایلوت
15.۳ درصد مالکان این خودرو خودروی خود را ۱۵ سال یا بیشتر نگه میدارند که ۲ برابر فراتر از حد متوسط است.
- تویوتا سی نا
16.۱ درصد از مالکان این مینی ون خودروی خود را به مدت یاد شده نگهداری میکنند که ۲.۲ برابر بیشتر از میزان متوسط صنعت خودروست.
- تویوتا پریوس
16.۲ درصد مالکان پریوس به مدت ۱۵ سال یا بیشتر با خودروی خود همراه هستند که به عبارتی ۲.۲ برابر بیشتر از میزان متوسط است.
- تویوتا هایلندر
هایلندر اولین خودرویی است که بیشترین همراهی را با مالکان خود داشته به گونهای که ۱۸.۵ درصد از خریداران خودروی خود را به مدت ۱۵ سال یا بیشتر حفظ میکنند که ۲.۵ برابر فراتر از حد متوسط صنعت خودروست.
m
۲۰ دی ۱۳۹۷ماشین ژاپنی عضوی از خانواده به حساب میاد !
محمد
۲۰ دی ۱۳۹۷اما فکر میکنم اشتباهه
خودروهایی مه بیشتر از ۱۵ سال مهمونتون هستن اینا هستن:
پیکان
پراید
۴۰۵
…
نه بخاطر کیفیت، اما چرا؟؟؟
چون تا پولی جمع کنید که این ماشینایی که حداکثر ۵ ساله(نه ۱۵ سال) توی خرج میوفتن رو تعویض کنید،
قیمت نوی همین ماشین خودتون با همین طراحی ۵ سال پیش و کیفیت کمتر، ۲ برابر شده
ایکاش روزی رقابت واقعی رو بین خودروسازانمون هم ببینیم
Saeed
۲۰ دی ۱۳۹۷همونطور که ژاپنیها بابت هر اشتباهی خم میشن و عذر خواهی میکنن انصافا مالکان و صاحبان خودروهای کمپانی تویوتا و به طور کلی ژاپنبها تو کل جهان ،به نظرم باید بابت این همه تعهدکاری و انصافو وانسانیت و وجدان کاریشون اونم تو قرن ۲۱ به نشونه احترام جلوی سازنده های ژاپنی خم شن و تشکر کنن.
کیان
۲۱ دی ۱۳۹۷اونوقت عده ای در این اندیشه به سر میبرن که ماشین کره ای به کیفیت ماشین ژاپنی هست !!!
NAVID۰۰۹۸
۲۰ دی ۱۳۹۷ژاپن
ژاپن
ژاپن
اگر نبودی چی مشد.
moein
۲۰ دی ۱۳۹۷جالب همه ژاپنی و اکثرا از تویوتا
F22 RAPTOR
۲۰ دی ۱۳۹۷وجدانا بچه ها
پیکان و پرایدهم همینجور
?
رضا
۲۰ دی ۱۳۹۷اون از بد بختی و فقر مردمه . نه از پولداری . بعدشم
طرف پراید بفروشه دیگه چه ماشین ارزون تری گیرش میاد؟ سعی میکنه با همون گذر عمر کنه.
متوسط قیمت ماشینای لیست بالای ۳۰ هزار دلاره تقریبا.
حسن
۲۰ دی ۱۳۹۷والا پیکان شرف داره به پراید تو خرکاری
یه پیکان هست همیشه میبینمش بعد بیش از 30 سال هنوز صاحبش داره باهاش مسافرکشی میکنه
تو قضیه ژاپنیها هم تجربه شخصی که از تویوتا هایس یکی از اقوام داشتم نشون داد بهم خیلی کم استهلاک و بی خرج هستش
رضا
۲۰ دی ۱۳۹۷جان جان جان .
اعتبار یه برند تو همین جور چیزاست که خودشو نشون میده.
علی ۱۳۲
۲۰ دی ۱۳۹۷جانم ژاپن ????????
مهدی911turbos
۲۰ دی ۱۳۹۷ماشین ژاپنی یعنی: تا ابد برات کار میکنه
Jdm
۲۰ دی ۱۳۹۷انصافا ژاپنیا ماشین های بی ازاری دارن
طبق تجربه شخصی خودم مالک رو کاملا راضی نگه میدارن
مگه اینکه خسته کننده بشه که بخوای عوضش کنی
رضا
۲۰ دی ۱۳۹۷سلطان کیفیت دوام و قابلیت اطمینان و کم استهلاکی تویوتا بقیش سوسول بازیه
Mohammadreza
۲۰ دی ۱۳۹۷کجان خودرو های فولکس واگن و فورد و جنرال موتورز؟
دقت کنین تویوتا نتنها پر تیراژ ترین و خودرو هارو میسازه بلکه با وجود تعداد زیاد تولیدش خودروهاش و خودش همیشه تو هر لیستی کیفیتی و دوام و وفاداری و… جز 3 تای اول هستن
تو لیست ها قالبا تویوتا و لکسوس جز 3تا هستن بعد چنتا لوکس ساز بین رتبه های 3 تا 7_8 قرار دارن بعدش خودور ساز هایی مثل فورد و جنرال موتورز
دقت کنین این خیلی حرفه
بیخود که نیست تویوتا یا ارزش ترین سهام رو بین خودرو سازان داره
❤️TOYOTA ❤️
حسن
۲۰ دی ۱۳۹۷داش
فورد و جی ام ادعای تو این زمینه ندارن و هینطوری هم فروش خوبی رو تجربه میکنن
ولی فولکس و کلا خودروسازان المانی که همش ادعای کیفیت دارن عدم وجودشون در این لیست جای تعجب هست
خودروسازان کره ای هم که طرفدارهاش همش میگفتن ماشینهاشون تو لیست قابل اعتمادها هست و جایزه گرفتن نمیدونم چرا اینجا اثری از اثارشون نیست
ADAK
۲۱ دی ۱۳۹۷حسن خان
فورد و جی ام کجا اعلام بی ادعایی تو این زمینه کرده ؟!
و فولکس و کلا خودروسازان المانی کجا اعلام ادعای کیفیت کردن ؟!
این حد و خط و مرزها بیشتر مربوط به افراد متعصب که متاسفانه توی ایران به وفور یافت میشه هست
اینا بیشتر زاده توهمات امثالی مثل شماست .
مهدی
۲۱ دی ۱۳۹۷دوست عزیز اولا این خودروها و این بررسی مربوط به بازار امریکاست و میدونیم که بازار امریکا تماما در اختیار ژاپنی هاست. پیکاپ تراک ها رو حذف کنید خودروهای امریکایی هیچ حرفی برای گفتن در برابر ژاپنی ها ندارن. ثانیا در بازار اروپا هم هیچ کدوم از این خودروها محبوبیت چندانی ندارن. در هر منطقه ای از دنیا خودروهای بومی محبوبیت و فروش بالاتری دارن و البته ماندگاری بیشتر. ثالثا لوکس سازان آلمانی خودروهایی بسیار گران تر رو به فروش میرسونن و افرادی که توانایی خرید چنین خودروهایی رو دارن بسیار تنوع طلب هستن و سعی میکنن خودروهایی با مدل روز خرید کنند. بنابراین شما کمتر میبینین که کسی بنز یا بی ام و رو برای مدت طولانی نگه داره.
برای لمس کیفیت خودروهای آلمانی هم توصیه میکنم یکبار سوار بنزهای دانشجویی بشین یا کیفیت رنگ اون رو بررسی کنید یا از مکانیک های بنز بپرسید
حسن
۲۱ دی ۱۳۹۷مهدی
چرا وانتهای امریکایی رو حذف کنیم؟؟؟؟
تازه قبول وانتها رو حذف کنیم
تو شاسی بلندها و کوپه ها هم امریکایی ها رکورد دار فروشن
در ضمن بهتره شما هم یکبار هم شده توی کادیلاک سویل بشینید و کیفیت رو با پوست و گوشت لمس کنید و از مکانیکهای امریکایی در مورد سیستم برقی سویل و کیفیت ساخت قطعاتش سوال کنید سوال کنید
امیر
۲۰ دی ۱۳۹۷ژاپنه دیگه
هروقت اینجور لیستا منتشر میشه همون اول مشخصه ک ژاپنیه همش
کیفیتو باید بر مبنای تویوتا و کلا ژاپن از نو تعریف کنن
هم ماشیناش هم محصولات الکترونیکی و….. همشون با کیفیتن
..::Majidio Lamborghini::..
۲۰ دی ۱۳۹۷تویوتا کریسیداهای 1992 هنوزم به خوبی دارن کار میکنن
نسخه ی خاورمیانه ایش عالی بود ولی سفارش های بازار امریکا یه چیز دیگه بود اصن
CD player و کروز کنترل و فرمان تلسکوپی ؛ با موتور 3 لیتری تویوتا سوپرا !
به شدت سگ جون و قابل اعتماد به طرز باور نکردنی
تنها نقطه ضعفش ایمنی پایین در تصادفات بود.
کلاً ماشین بسیار ایده آلی بود.
در صورت نگهداری و مراقبت معقول توسط مالک قبلی ، کرسیدای 1992 رو از هر جهت به پارس و دنای 2019 که از دم کارخونه تحویل بگیری ترجیح میدم.
(BayerischeMotorenWerke(Daniel
۲۰ دی ۱۳۹۷جونم عکس پروفایل
جونم بیمر… .
Mohamad
۲۰ دی ۱۳۹۷هوندا هم خودی نشون داده
از وقتی نیسان با رنو جیک تو جیک شد و مدیرعامل مشترک و این صحبتا… شاید از شرایط خطر خارج شد و فروشش بهبود پیدا کرد اما توی این لیست ها پیداش نمیشه.
شاهين
۲۰ دی ۱۳۹۷یه دیدگاه دیگه هم میشه داشت، اونم اینکه خریداران این سبک خودروها اکثرا افرادی هستن که میل به تعویض خودرو یا ارتقا خودرو ندارن و یا کلا افراد خسیسی هستن،البته تو کم خرج بودن و کیفیت این ماشینای تو لیست که شکی نیست
شایان
۲۰ دی ۱۳۹۷دقیقا میانگینه سنیشون 60 تا70 ساله برا پیره زن پیره مردا حرف نداره ماشین ژاپنی واقعا وقتی پیر شدم هیچ چیزیو با ماشین ژاپنی عوض نمیکنم
ماشین ژاپنی دوستدار سالمندان
NAVID۰۰۹۸
۲۱ دی ۱۳۹۷آخه شاهین داداش کسی که میاد برای تویوتا پولی بیشتر از بقیه رقبا یا هم رَده رقبا میده که خسیس نیست ، .
اگه تویوتا سوار شده باشی متوجه میشی که تویوتا دو چیز را به خوبی رعایت میکنه :
۱- کیفیت سواری و لذت رانندگی ،.
۲- بی آزاری و کم استهلاکی که نیازی به تعویض نمیبینید .
شما از تویوتا کریسیدا و کرونا مدل ۱۹۹۲ گرفته تا راو۴ و کمری مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ سوار شده باشی متوجه میشی که تویوتا اعتیاد آورِ بدون هیچ اِغراقی و انتخاب بعد از این خودروها واقعاً سخته و شمارو به رَده های بالاتر مثل لکسوس یا آلمانیها سوق میده ، چرا که خودروهای رقیب خودش را از چشم میندازه و واقعاً تویوتا سوارها نمیتوانند دیگه به سمت رقیبهای تویوتا بروند ،.
شایان
۲۱ دی ۱۳۹۷تویوتا؟؟؟؟لذت رانندگی؟؟؟؟؟
امیر
۲۱ دی ۱۳۹۷نمونه لذت رانندگی یعنی مدل 86 یعنی مدل سوپرا و…
NAVID۰۰۹۸
۲۱ دی ۱۳۹۷شایان لذت رانندگی بی ام و یا آئودی رو که نگفتم .
تویوتا در کلاس خودش به پای لذت رانندگی مزدا نمیرسه ، ولی کمی هم از اون نداره .
شاهين
۲۱ دی ۱۳۹۷با اکثر حرفات موافقم به جز اونجا که گفتی تویوتا لذت رانندگی داره، قطعا بی آزاره، قطعا کم خرجه و ماشیناش حرف ندارن اما راجبه لذت رانندگی شاید اگه میگفتی مزدا بیشتر قبول میکردم حرفتو تو ژاپنیا
#ali.m#
۲۰ دی ۱۳۹۷?تویوتای بزرگ?
Solid Snake
۲۰ دی ۱۳۹۷ماشاالا تویوتا
ماشاالا ژاپن
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
حمیدرضا
۲۰ دی ۱۳۹۷همشونتویوتا بودن
این یعنی پونزده سال میتونی سوارشی بدون خرابی حاد حداقل یکی از ده ماشین البته
sina
۲۰ دی ۱۳۹۷مهم ترین دلیل علاقه من به صنعت خودروی ژاپن همینه
ژاپن ❤️
تویوتا ❤️❤️
هوندا ❤️❤️❤️
NAVID۰۰۹۸
۲۱ دی ۱۳۹۷سعید ، داداش ، من که هَروز مقابل ژاپنیها در کامنتهای سایت پدال خَم میشم و سجده شکر بجا میاوَرَم به سبب کیفیتی که از نزدیک لَمس میکنم،.
اونهایی که باید ایمان بیاورند ، نمی آورند و باید به راه راست ژاپنیها هدایت شوند تا بَسی رستگار شوند .
همون انسانهایی که جنسیس را میپرستند و آمارهایی واهی از فروش رَهسپار کامنتهای خود میکنند و طرفدارانی چه بَسا کَشکَکی دفاع میکنند .
MjM
۲۱ دی ۱۳۹۷مِید این جِپًن
اووس
ADAK
۲۱ دی ۱۳۹۷الان امریکایی دوستان ناراحت نشن یه وقت ؟!؟!؟!؟
حسن
۲۱ دی ۱۳۹۷اگه المانی دوستان ناراحت نشن امریکایی دوستان هم ناراحت نمیشن یه وقت؟!؟!؟!
ADAK
۲۱ دی ۱۳۹۷میون اون همه برند ، جمعیت ، وسعت و ادعا ( امریکا) 15 تا ماشین همه از ژاپن اومدن خوش درخشیدن
ناز شصتش برا ژاپنی ها
خفتش برا متعصبین امریکایی دوست سایت !!!
این وسط آلمان چیکاره اس عمو ؟!
انگار شما هم فرافکنی را از اون بزرگوار خوب آموختی ها : محمودخان را عرض میکنم :-)
Abbas
۲۱ دی ۱۳۹۷بابا ما کمری و لندکروزر نخواستیم،حداقل یه یاریس هم حقمون نی؟
Sajjad
۲۱ دی ۱۳۹۷کاملا مشخص بود و قابل انتظار
Saied
۲۱ دی ۱۳۹۷تیوتا لندکروز (حضرت جان) از قلم افتاده
fara2001
۲۱ دی ۱۳۹۷یکی از اقوام یه کمری GL تاکسی داره که باهاش فرودگاه کار میکنه تازه بعد از 630 هزار کیلومتر گیربکسش نیاز به تعمیر داشت .
هنوز وقتی درشو میبندی بسیار آروم و بدون صدای اضافی بسته میشه
اشکان
۲۱ دی ۱۳۹۷یکی از اقوام یه کمری GL تاکسی داره که باهاش فرودگاه کار میکنه تازه بعد از 630 هزار کیلومتر گیربکسش نیاز به تعمیر داشت .
هنوز وقتی درشو میبندی بسیار آروم و بدون صدای اضافی بسته میشه
sepehr
۲۹ دی ۱۳۹۷اول تویوتا
بعد نیسان
بعد هوندا
دلیل من برای ژاپن دوست بودنم?
حمید
۵ بهمن ۱۳۹۷برای چند لحظه تصور کنید در جنگ ایران و عراق و در اون شرایط خاک و گل و تپه و بیابان و برف و باران بجای تویوتا لندکروز و وانت های تویوتا از ماشین های چینی یا کره ای استفاده میشد!!!! اونوقته که پی به ارزش ماشین ژاپنی میبرید.