بسیاری از مصرفکنندگان پیش از خرید یک خودروی جدید به نیازهای خود در خانواده نگاه کرده و تناسب خودرو با نیازهای خود را میسنجند. اگر یک خودروی جدید نتواند کل خانواده را بهصورت راحت حمل کرده و البته تجربه رانندگی لذت بخشی هم نداشته باشد اوضاع چگونه خواهد بود؟ CarBuzz نمیخواسته انتخابهایش برای بهترین خودروی خانوادگی تنها به فاکتورهایی همچون فضای بار و سیستمهای ایمنی محدود شود بلکه فاکتور هیجان و لذت رانندگی را نیز در این قضیه دخیل کرده است.
به همین خاطر است که در جایزه خودروی خانوادگی و هیجانانگیز سال ۲۰۱۹ خودروهایی با ابعاد گوناگون و قیمتی نسبتاً کم به چشم میخورند.
برخی از خودروهایی که از راهیابی به فینال بازماندند عبارتاند از هوندا پاسپورت، کیا سول، مزدا MX-5 و تویوتا کمری TRD. لیست نهایی این مجله شامل طیفی از خودروهای خانوادگی شامل یک سدان، یک مینی ون و یک جایگاه مشترک بین دو شاسیبلند بوده است.
- فینالیست: فولکسواگن جتا GLI 2019
این خودرو همیشه و تا پیش از معرفی نسل جدید زیر سایه گلف GTI قرار داشته است. فولکسواگن هفتمین نسل جتا را با نسخه GLI عرضه کرده و پیشرانه ۲ لیتری توربوی GTI با قدرت ۲۲۸ اسب بخار را دل جتا قرار داده است. مشتریان میتوانند گیربکسهای ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه را سفارش دهند که جتا را به تنها خودروی سه پدالی لیست تبدیل میکند.
شاید فضای کابین و بار جتا GLI به اندازه یک شاسیبلند یا مینی ون نباشد اما فردی که تنها یک یا دو بچه داشته به راحتی خواهد توانست با این خودرو هماهنگ شود. در واقع جتا خودرویی برای خانوادههایی با تعداد خانوار متغیر است. صندلیهای عقب GLI برای خودرویی در این کلاس بزرگ و جادار بوده و صندوق نیز کاملاً جادار است. این خودرو بهطور قابلتوجهی ارزانتر از مدل GTI بوده و قیمت ۲۵۹۹۵ دلاری دارد. قیمت مدل کاملاً فول نیز به ۲۹۹۹۵ دلار میرسد که کاملاً مناسب است. اگر یکی از افرادی هستید که دل خوشی از شاسی بلندها ندارید میتوانید GLI را انتخاب کنید که واقعاً هم گزینه مناسبی است.
- فینالیست: کرایسلر پاسیفیکا ۲۰۱۹
زمانی که بچهها بزرگ میشوند معمولاً از خودروهایی که والدین میرانند خوششان نمیآید. به همین خاطر است که بخش عظیمی از افراد بالغ از استیشنها متنفر هستند و کراس اوورها را ترجیح میدهند. اگر به ظاهر و تیپ خودروی خود اهمیت زیادی میدهید خب پس مشخص است که یک کراس اوور را به یک مینی ون ترجیح خواهید داد.
اما کرایسلر پاسیفیکا ۲۰۱۹ با فاصله زیاد بهترین مینی ونی بوده که امسال تست شده است. برخی افراد معتقدند مینی ونها سواری کلافه کنندهای دارند اما پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری این خودرو با قدرت ۲۸۷ اسب بخار کاراکتر بهتری در مقایسه با برخی کراس اوورها با پیشرانههای ۴ سیلندر توربو دارد. حتی نسخه پلاگین هیبریدی پاسیفیکا با قدرت ۳۶۰ اسبی هم وجود دارد که البته قیمت ۴۰۲۴۵ دلاری آن کمی تند است.
اما این خودرو نه تنها سواری هیجانانگیز و سورپرایز کنندهای دارد بلکه برای کودکان هم خودروی لذت بخشی است. کرایسلر صفحات نمایش جذابی در صندلیهای عقب برای کودکان تدارک دیده که پر از بازی و موزیک است. صندلیهای این خودرو در این کلاس کاملاً میدرخشند و اگر شما بیش از دو فرزند دارید پاسیفیکا را به شدت توصیه میکنیم.
- برندههای مشترک: کیا تلوراید و هیوندای پالیسید ۲۰۲۰
کیا تلوراید و هیوندای پالیسید ۲۰۲۰ در واقع یک خودرو با دو نشان متفاوت هستند بنابراین انتخاب یکی و حذف دیگری ممکن نبوده است. این دو شاسیبلند میان سایز و سه ردیفه شروعی طوفانی داشتهاند. نیروبخش این دو خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری ۲۹۱ اسبی میباشد؛ و برخلاف بسیاری از رقبا، تلوراید و پالیسید دارای ردیف سوم صندلی میباشند که افراد بالغ هم توانایی نشستن روی آنها را دارند.
قیمت پایه تلوراید برابر با ۳۱۶۹۰ دلار بوده درحالیکه قیمت پالیسید برابر با ۳۱۵۵۰ دلار میباشد و بنابراین هر دو خودرو ارزش بالایی در برابر مبلغ پرداختی دارند. فول ترین نسخههای این دو شاسیبلند به ترتیب ۴۱۴۹۰ و ۴۴۷۰۰ دلار قیمت دارند و از تجهیزات شگفتانگیزی همچون صندلیهای عقب سردکن دار سود میبرند. چنین ویژگیای حتی در شاسی بلندهایی با قیمتهای ۶ رقمی هم دیده نمیشود. به ب ام و X7 و مرسدس بنز GLS نگاه کنید.
ما کمی استایل خشن تلوراید را ترجیح میدهیم اما پالیسید ویژگیهای انحصاریتری همچون پشت آمپرهای دیجیتال و صندلیهای ردیف سوم برقی دارد. اگر بین این دو خودرو مردد ماندهاید بهتر است مقایسه شانهبهشانهای بین آنها داشته باشید تا گزینه نهایی را انتخاب کنید. صرفنظر از مورد انتخابی، خریدار تلوراید و پالیسید انتخاب فوقالعادهای خواهد داشت.
MAHDI
۱۵ دی ۱۳۹۸چه کیا وچه هیوندای انتخاب هایی خوبی هستن نسبت به قیمتشون. اما درکل جسه SUV ها هم یه حدی داره. بعضی ها بیشتر شبیه ون هستن تا یه SUV و قطعا عملکرد ضعیفی خواهند داشت سرپیچ ها. سایز بزرگشون هم توشهرهای شلوغ یه چالشه!!!
برای مثال مرسدس GLS و ب ام و X7 با اینکه SUV های بزرگی هستن اما بازم جسه کوچیک تری نسبت به این دو SUV دارن!!!!
کیان
۱۵ دی ۱۳۹۸این لیستهای 3 تایی ک پدال این چند روز با عناوین مختلف ازشون مقاله گذاشته و ازش هم ممنونیم به شخصه منو یاده رونالدینیو میندازه، چپ و نگاه میکرد و راست پاس میداد !!!
تیتر یه چیزی میگه، دو تا دیگه میرن فینال ، برنده هم یه چیز دیگه در میاد،
رونالدینیو تو بودی CarBuzz، رونالدینیو ادات و در میورد !!!
اخه نه کلاس خودروها شبیه هستن، نه سگمنت، نه قیمت، نه کاربری !!!
مانی
۱۶ دی ۱۳۹۸مرسدس جی ال اس ۲۰ سانت درازتر از کیا تلوراید هست
Malt hill
۱۵ دی ۱۳۹۸جتا و کرایسل هم مثل قهرمان مسابقه تا فینال اومدن ولی خب در فینال بهش باختند.
Farzad
۱۶ دی ۱۳۹۸تلوراید kia
احمدرضا
۱۶ دی ۱۳۹۸هر چقدر میگذره کیا تلوراید بیشتر تو قلبم و قلبمون جا وامیکنه
ماشین خیلی خوبه هم از نظر طراحی و هم از نظر مشخصات فنی و هم از نظر قیمتی
رحیم
۱۶ دی ۱۳۹۸تلوراید از هیوندای با اون جلوپنجره بدفرمش قشنگتره.
ضمنا ادمین عزیز ، ایمیل فعال سازی برای اکانت RAHIM.K ارسال نمیشه . بارها لینک “ارسال مجدد ایمیل فعال سازی” رو با و بدون شیلتر فِکن زدم و نتیجه نگرفتم