«اتومبیل لوکس» میتواند معانی متفاوتی در بین افراد مختلف داشته باشد؛ ولی یکی از متداولترین کلماتی که همراه با لوکس به کار میرود، «گرانقیمت» است. که البته حقیقت هم دارد، چون اگر میخواهید از امکانات خوب این اتومبیلها لذت ببرید، باید هم کمی سرکیسه را شل کنید. ولی شاید میزان هزینهی شما برای داشتن یک اتومبیل، کمتر از آن چیزی باشد که فکر میکنید. در ادامه یک لیست از این خودروها آماده کردهایم که همه امکانات متداول لوکس را دارند و با این حال، از ظاهر خوب و قیمت مناسبی هم برخوردارند.
این خودرو به منظور جایگزین شدن با مدل قابل احترام G37 وارد خط تولید اینفینیتی شده است. حرف Q برای طراحی سدانهای اینفینیتی استفاده میشود. برند اینفینیتی با معرفی Q50 قرار است تا با بزرگان آلمانی رقابت خوبی داشته باشد. طراحی قابلتوجه، قدرت خروجی مناسب از موتور ۳/۷ لیتری V6 به همراه یک طراحی داخلی مدرن با دو نمایشگر اطلاعات و سرگرمی، تنها موارد اندکی از امکانات Q50 هستند که میتوانند برای مشتریان جذابیت ایجاد کنند. مورد بعدی جذاب برای مشتریان، قیمت ۳۷ هزار و ۹۵۵ دلار است که برای داشتن مدل پایه اینفینیتی Q50 میتوان پرداخت.
لکسوس IS
طراحی تهاجمی این مدل، باعث شده تا علاقهمندان صنعت خودرو یا خیلی از آن متنفّر باشند و یا با تعصّب، آن را دوست داشته باشند. امکانات لکسوس IS، بیشتر از آن چیزی است که انتظار میرود. شاسی IS کنترل بینظیری را برای راننده بهوجود میآورد و طراحی داخل کابین با استفاده از چرم، محیطی آرامشبخش را پدید آورده است. دو نوع موتور در IS پیشنهاد میشوند که هر دوی آنها V6 هستند که قدرتهایی برابر ۲۰۴ و ۳۰۶ اسببخار دارند. قیمت مدل استاندارد IS 250 از ۳۷۰۱۰ دلار شروع میشود؛ ولی اگر میخواهید واقعاً دوستان و خانوادهی خود را تحتتأثیر قرار دهید، میتوانید از تریم F اسپورت استفاده کنید. در نتیجه، یک دسته شمارنده LCD تنظیمشونده خواهید داشت که از LFA الهام گرفته شدهاند. در این بخش، یک قطبنمای فیزیکی لغزان وجود دارد که هنگام حرکت بین قسمتهای مختلف، لغزش خواهد داشت.
جیپ گرند چروکی آورلند
جیپ به عنوان یک برند لوکس کمتر شناخته شده است؛ ولی تریم آورلند از گرند چروکی آمده است تا این ذهنیت را تغییر دهد. صندلیهای چرمی از جنس ناپا با گرمکن، گرمکن چرخ فرمان، چرخهای آلومینیومی ۲۰ اینچی و چراغهای HID از جمله امکاناتی هستند که مدل استاندارد جیپ گرند چروکی آورلند حضور دارند. شروع قیمت این مدل با سیستم دیفرانسیل چهارچرخ متحرک، ۴۷۱۹۰ دلار است.
لندروور رنج روور اووک
رنج روور اووک، طراحی کراسآورها را به مرزهای جدیدی رسانده است؛ یک طراحی عالی به دو صورت دو و چهار در عرضه شده است. داخل کابین اووک نیز به صورت زیبا و هنرمندانه ساخته شده است؛ استفاده از پوشش چرمی مناسب در کنار طراحی بینظیر داشبورد، شرایطی دلپذیر را رقم زده است. پیشرانه اووک از فورد و یک موتور توربوی ۲ لیتری اکوبوست است که قدرت ۲۴۰ اسببخار را فراهم میکند. همچنین، این مدل دارای تجهیزات مناسب خارججادهای است و برای سال ۲۰۱۴، با سیستم گیربکس ۹ دنده اتوماتیک عرضه شده که صرفهجویی زیادی در مصرف سوخت داشته و در عین حال، عملکرد بسیار خوبی دارد. قیمت مدل چهار در اووک از ۴۲۰۴۰ دلار شروع میشود. اووک یک خودروی راحت، چه در جاده و چه در خارج از آن، خواهد بود و در همینحال، میتواند نگاه خیلیها به سمت خود، برگرداند.
مرسدسبنز CLA250
کلاس CLA شاید اولین مدل از خودروهای مرسدسبنز باشند که دیفرانسیل جلو در آن استفاده شده است. امّا در همینحال، فروش اولیه این مدل نشان داد که چنین تغییری نتوانسته نظر مشتریان را به خود جلب کند. موتور توربوی ۲ لیتری I-4 با قدرت ۲۰۸ اسببخار پیشرانه چرخهای جلو است. در عینحال میتوان به صورت یک آپشن از سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک مرسدس بنز (4Matic) نیز استفاده کرد. قیمت CLA250 از ۳۰۸۲۵ دلار آغاز میشود که قیمتی مناسب برای اضافه کردن آپشنهایی مانند چرم کابین و چراغهای HID است. طراحی داخل کابین CLA از کلاس CLS الهام گرفته شده که خودروهای بزرگتر و گرانقیمتتر هستند. با توجه به اینکه تجربه رانندگی کلاس CLA مرسدسبنز بهندرت برای هرکسی پیش میآید، CLA250 نمیتواند شروع بدی باشد.
آئودی A3
آئودی A3 میتواند بزگترین رقیب CLA باشد و اگر نمیخواهید که یک کوپه چهار در بخرید، باید گفت که آئودی A3 گزینه مناسبتری است. آئودی A3 سدان دارای قیمت پایهای برابر با ۳۰ هزار و ۷۹۵ دلار است و امکاناتی مانند طراحی چرم در کابین، چراغهای HID و اتصال بلوتوث به صورت استاندارد در آن عرضه میشوند. برای داشتن موتور توربوی ۲ لیتری I-4 با قدرت ۲۲۰ اسببخار و سیستم دیفرانسیل تمام چرخ آئودی کواترو، باید کمی بیشتر خرج کنید؛ ولی در نظر داشته باشید که خودروی A3 با طراحی فوقالعادهاش میتواند نگاه هر کسی را به خود جلب کند.
کرایسلر ۳۰۰
با طراحی برجسته و کابین بینقصِ خود، کرایسلر ۳۰۰ میتواند یک خودروی مناسب برای «آقای رئیس» باشد؛ و با استفاده از تجهیزات مناسب، حتماً چنین خواهد بود. پیشرانه کرایسلر ۳۰۰ یک موتور ۳/۶ لیتری پنتا استار V6 است که ۲۹۲ اسببخار قدرت دارد که با سیستم گیربکس ۸ دنده راحت و اتوماتیک همراه است. این خودرو، بهصورت استاندارد در داخل کابین از چرم ناپا استفاده میکند و صندلیهای جلویش مجهز به گرمکن هستند و همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی ۸/۴ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی همراه با بلوتوث است. قیمت مدل پایه کرایسلر ۳۰۰، ۳۱۵۴۰ دلار است که یک خودروی متین و باوقار به مشتری تحویل داده میشود. در عینحال، میتوانید از ویژگیهای در دسترسی مانند سیستم کنترل حرکت انطباقی، سیستم راهبری و سیستم صوتی پرمیوم Beats by Dre، به عنوان آپشن استفاده کنید.
کیا اپتیما SX لیمیتد
بسیاری از خریداران خودروهای لوکس، قبل از هر چیزی به سراغ برندهای مخصوص این دسته از خودروها میروند و معمولاً یک سدان با سایز متوسط که به انواع امکانات مجهّز شده است را درنظر نمیگیرند. کیا اپتیما یک خودروی سایز متوسط با طراحی مناسب است که درتریم SX لیمیتد، دارای لیست بلند بالایی از امکانات غافلگیرکننده است. قیمت این مدل از ۳۶ هزار و ۱۰۰ دلار شروع میشود که در آن امکاناتی چون چراغهای HID، چراغهای مهشکن LED، پوشش چرم ناپا برای صندلیها، گرمکن صندلیهای جلو و عقب، سیستم اطلاعات و سرگرمی UVO eServices و سیستم صوتی پرمیوم اینفینیتی با هشت اسپیکر، به صورت استاندارد عرضه میشود. SXL برای پیشرانه از موتور توربوی قدرتمند ۲ لیتری با چهار سیلندر و ۲۷۴ اسببخار استفاده میکند.
ولوو S60
ولوو S60 حرکتی کاملاً خزنده به سمت کلاس خودروهای کامپکت داشت و اکنون یک عضو واقعی از این کلاس است. طراحی مدرن و فوقالعاده این سدان سوئدی، تنها در نگاه اول، شما را با خود درگیر میکند. مدل پایه S60 با دیفرانسیل جلو دارای قیمت اولیهای برابر با ۳۳ هزار و ۳۱۵ دلار است که پیشرانه آن یک موتور توربوی ۵ سیلندر با ۲۵۰ اسببخار است. طراحی داخل کابین از جنس کتان، پوشش چرمی چرخ فرمان و کنترل هوای اتوماتیک از جمله امکاناتی هستند که به صورت استاندارد در این خودرو ارائه میشوند. همچنین، سیستم دیفرانسیل تمامچرخ و امکانات پیشرفته ایمنی نظیر سیستم هشدار برخورد با ترمز اتوماتیک، تشخیص نقطه کور و سیستم کنترل حرکت انطباقی، در دسترس قرار دارند.
بیوک رگال توربو
مانند ولوو S60، بیوک رگال نیز در دنیای اتومبیلهای لوکس، نامی برای خود دست و پا کرده است. با طراحی زیبا و کامل، بیوک رگال توربو به خاطر شرایط راحت و در عین حال اسپرتی که با توجه به هزینه کمتر نسبت به مدلهای سری ۳ یا کلاس C، برای راننده پدید میآورد، در این لیست از اتومبیلهای لوکس قرار گرفته است. در رگال توربو، قدرت ۲۵۹ اسببخار از موتور توربوی ۲ لیتری I-4 تولید میشود و به صورت استاندارد، همراه با سیستم دیفرانسیل جلو و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک است. برای مدل ۲۰۱۴، سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک در دسترس است و سیستم اطلاعات و سرگرمی بیوک، Intellilink، به صورت استاندارد ارائه میشود. قیمت بیوک رگال توربو از ۳۲ هزار و ۴۸۵ دلار آغاز میشود.
اگه این مقاله رو درباره بازار ایران می نوشتن یکی از این خودروها نیسان تیانا بود که به نسبت امکانات و کیفیتش واقعاً قیمت مناسبی داره (البته در مقیاس بازار ایران که همه قیمت ها نجومیه.)
نویسنده این مقاله خیلی با حاله ها.آخه من نمیدونم کیا اپتیما از کی خودروی لوکس به حساب میاد.درسته ارزونه ولی لوکس نیست.میشه به جاش از هیوندای آزرا و کیا کادنزا یاد کرد.
من دقیق نمیدونم قضیه به چه شکلی هس ولی باید بگم اولا وزن سمند و پژو پارس یکی هس البته سمند حدود 30 کیلو شاید سنگینتر باشه پژو هم 100 کیلو سبکتره از سمنده نه 250 در رابطه با مخزن باید بگم حق با شماست هم سنگینه و هم حجیم. متاسفانه به دلیل ناخالص بودن گاز بعد یه مدت حجم مخزن کم میشه و لازمه مخزن رو تخلیه کنن نباید فراموش کرد که سیستم های CNG تو ایران مدل های مختلفی داره که بهترینشون مدل زیمنسه و بدترینشون ساکس 500هستش چونECU گاز چند بار نیاز به تعمیر و دانلود پیدا میکنه اینا رو شما که تون اپ کار کردید میدونید حتما البته سمند موتور ملی پایه گاز سوز هم عالیه بجز عیب اویل ماژور اگه دنده کش نشه مشکلی نداره با تشکر از شما میلاد عزیز
درود میلاد جان اون المانت تو حلقم در رابطه با اویل ماژور باید بگم نحوه ی کارش یه مخزنه که از دو قسمت مجزا تشکیل شده و این دو سطح که یکی گردش اب نسبتا خنک درش جریان داره و دیگری روغن داغ موتور باعث تبادل حرارت و خنک شدن روغن موتور میشه که به علت تفاوت در جنس دو پوسته که یکی المینیوم هست و دیگری یه فلز دیگه که الان یادم نیس و تفاوت در ضریب انبساط دو جنس. اویل ماژور دچار پیچش شده و از اون جایی که اب بندی قطعه به صورت خشکه و واشر نداره خودرو بدفور دچار نشتی روغن میشه که با تعویض اون مشکل به صورت کامل برطرف میشه
درود در رابطه با وزن ها کاملا حق با شماست میگم من در جریان نبودم شما ماشین های دو گانه و تک رو مقایسه کردید فکر کردم مقایسه بین ماشین های تک بوده در مورد تویوتا کامنت گذاشتم نمیدونم چرا تایید نشد به نظرم خریدن اینجور ماشینا فقط وقتی عقلانیه که عشق تویوتا باشی چون مدل پایینه و کاربراتوری دردسر زیاد داره مثلا تو سرما بد روشن میشه معاینه فنی راحت نمیدن مصرفش بالاست و استهلاک لاستیکش به خاطر خرابی جلو بندی و کمک هازیاده حسنشو که دیگه هرکی تویوتا باز باشه میدونه خیلی نکات هس که باید بهش توجه کنی الان جاش نیس بگم ولی دود ماشین رو دقت کن هم موقع سرد بودن هم گرم بودن ماشین تو هردو حالت کم استارت بخوره روغن موتور و دیف رو هم بکش ببین غلیظ نریخته باشن صداش در نیاد. یا تو که تون اپ کار بود یه تست کمپرس از سرسیلندر بگیر خیالت بابت موتوری حل شه بابت بدنه هم به یه نقاش یا صافکار نشون بده حتما هرچند بزاری تو سایه اریب از 5-6 متری نگاه کنی که رنگش موج دار نباشه یه چیزایی دستت میاد. البته شما استاد مایی ها
میلاد جان بابت راهنمایی بسیار مفیدت تشکر می کنم، راستش هدفم از انتخاب مدل گازسوز اینه که فروشش نسبت به تک خیلی راحت تره. قبل از سمند پژو دوگانه سوز داشتم که خیلی کم از گاز استفاده میکردم و بنزین هم بیشتر سوپر میزدم وقتی هم که خواستم بفروشمش در عرض کمتر از 24 ساعت با قیمت خیلی خوب فرختمش. در هر صورت ممنونم.
از دید انتقادی خیلیاشون طراحیاشون خوب نبود، البته به قولی مدرنن ولی خوب خیلی راه داره تا جا بیفته. از داشبورد ولوو خوشم نیومد، ولی رنجروور به دل میشینه. ولی از دید خودم همه شون خارق العادن چون دستم به هیچکدومشون نمیرسه. واقعا باید متاسف بود که همین الانشم با صد و سی میلیون میشه اتومبیل لوکس خرید، اینجا نهایتش میتونی یک سونوتای پایه بگیری
بنظر من جیپ گرند چروکی نسبت به بقیه به قیمتش نمی ارزه ولندروور رنج روور اووک هم نسبت به قیمتش قدرت ضعیفی داره اوم نمی ارزه در هر دو کلاس موردهای بهتری هستند
تو اینها فقط 3تاشون ارزش دارن. مرسدس – اینفینیتی و لکسس .
خودم اگه قرار باشه انتخاب کنم. اینفینیتی رو برمیدارم، چون تو توهم خودم هم پول خرید مرسدس رو ندارم ولی مطمئنا انتخاب اولم بنزه .
پ.ن: بعد اون اپتیمای مسخره اینجا چیکار میکنه، کم میبینیمش اینجام باید تحملش کنیم . پ.ن2: از تیانا هم هیچ موقع خوشم نیومده. ماشین فوق العاده ایه ولی تو رنج قیمتش انتخابهای بهتری هم هست .
من نفهمیدم منظور پدال از این مقاله چیه؟؟؟بهتر بگه سدانهای سایز متوسط نیمه لوکس مثلا کیا اپتیما با اینکه قشنگه ولی لوکس به حساب نمیاد و یا رنجرور اووک که یه خودرو لوکسه ولی نه در برابر رنجرور نکته عجیبش در مورد سی ال ا گفته بود مشتری پسند نیست و فروشش کم شده در حالی که در مقاله همین سایت به استقبال گسترده زیاد از سی ال آ اشاره شد که بنز ناچار شده شیفت سومی هم برای این ماشین ایجاد کنه البته این خودروها برای ماهای مصرف کننده ارزون هم که باشه باز سفینه میلیاردر بر هستند نه ماهایی که مصرف کننده ایم
این مقاله بیشتر واسه اهالی خارج نشین خوبه. این خودرو وقتی وارد بازار ایران میشن همچین قیمت گمرک میره روشون که قد پورشه قیمت میخورن. همین بنز که زده 30 هزار دلار، توی بازار ایران داره بیشتر 250 میبیون به فروش میرسه…
ولی من عاشق طراحی لندروور شدم. خیلی ظاهر شیک و خشنی داره. بهترین شاسی بلندیه که تا حالا دیدم.
خوشبحال دیگران ما تو ایران این چیزا برامون رویا و ارزو هست چون 30000 دلار میشه 200 میلیون اگه با دلار سال 90 حسابشون کنی میشه 30 تا 50 میلیون برای این خودرو های پیشرفته ایمن ولی با 50 میلیون بهت s300 چینی هم نمیدن نهایت یه اشغال چینی مثل لیفان یا ام وی ام بهت بدن
چرا تو این لیست خودروهای لوکس پراید 111 ای ایکس رو نذاشته! ! تیبا یا رانا هم میتونست باشه. سورنelx ک دگه اخر لوکسهای دنیاس. اینا همشون جلوتر از استانداردهای لوکسهای دنیا هستن!!!!
نیما
۱۷ فروردین ۱۳۹۳اگه این مقاله رو درباره بازار ایران می نوشتن یکی از این خودروها نیسان تیانا بود که به نسبت امکانات و کیفیتش واقعاً قیمت مناسبی داره (البته در مقیاس بازار ایران که همه قیمت ها نجومیه.)
BlackWolf7076
۱۷ فروردین ۱۳۹۳من موندم به چه زبونی بگم
“لطفا خواهش می کنم تمنا دارم مطلبی رو که می ذاری با ذکر منبع بگو تا بقیه هم سود ببرن… خداوکیلی مطالبت رو که روی هوا نمیاری!!!!”
من ازت خواهش می کنم
Please Please Please
محمد حسین مادریدیستا
۱۷ فروردین ۱۳۹۳از لحاظ قیافه به نظر من انصافا اینفینیتی و بنز حرف اول رو میزدن.خیلی خوشگلن.البته نظر شخصی بنده هست.هرکی یه جور دوست داره
آرش
۱۷ فروردین ۱۳۹۳نویسنده این مقاله خیلی با حاله ها.آخه من نمیدونم کیا اپتیما از کی خودروی لوکس به حساب میاد.درسته ارزونه ولی لوکس نیست.میشه به جاش از هیوندای آزرا و کیا کادنزا یاد کرد.
hero
۱۷ فروردین ۱۳۹۳100 در 100 در باهات موافقم
اگه تو ایران بود میشد یه طوری توجیهش کرد
ولی توی اروپا و آمریکا این لیست خیلی عجیبه
junior (فقط ایران - فقط تیبا (بد ترکیب ایرانی))
۱۷ فروردین ۱۳۹۳به نظرم رنج روور بیشتر از بقیه حس لوکس بودن رو القا می کنه، مخصوصا از لحاظ طراحی داخلی.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ فروردین ۱۳۹۳درود .
جونیور جان ، اون کامنت شمارو که در 15 اسفند ماه نوشتی ، دیدم .
به نظر من کاش مدل تک سوز سمند رو ثبت نام میکردی .
چون خود گاز خاصیت گرمایی داره + گرمای موتور + گرمای هوا = خشک شدن اکثر
سیم کشی های داخل موتور . چون اکثر سیم های مورد مصرف در این ماشین ها
از نوع بی کیفت هستند .
ولی بنزین اینطور نیست . دیدی وقتی میریزه روی دستت ، پوستت خنک میشه؟؟؟
من این مسائل رو دیدم . در تنظیم موتوری کار کردم . وقتی سیم های ماشین
خشک میشه و خدایی ناکرده به مشکل برقی و سیم کشی برخورد کنی ، بیچاره
میشی . به هر سیمی که دست میزنی ملتهب میشه . روکشش قاچ میخوره و همین
باعث اتصالی میشه . پیداکردنش هم کار حضرت فیله .
ماشین دوگانه سوز خوب هست ، ولی نه با این تکنولوژی ما .
شما میخواهی هزینه ی کمتری بابت سوخت پرداخت کنی ولی کاملا در اشتباهی .
چون خود سمند نسبت به 405 و پرشیا حدود 250 کیلوگرم سنگین تره . وزن
مخزن پر هم که محاسبه کنی ، خیلی سنگین میشه . پس کلا خودتو داری گول
میزنی . مخزن ها حتی از پلاستیک های فشرده و یا PP نیستند . از اهنه .
تازه بخش قابل توجهی از فضای صندوق بارت را هم از دست میدی . دسترسی به
صندوق عقب هم از داخل دیگر نداری .
سیستم مالتی پلکس هم خوبه و هم بد . ازین نظر که چون با کد کار میکنه ،
بعضا گیج میزنه بده ولی خب از سیم کشی های بیهوده هم جلوگیری میشه .
تقریبا میشه گفت سیستم برقش شبیه 206 است . ولی خب سمند در داخلی ها
ماشین خوبیه ، مخصوصا با موتور EF7 . ولی در رابطه با سمند باید چنتا
نکته را یاداور بشوم :
اینکه نگذاری ماشین لش بشه . چون ماشین خودش سنگینه ، استعداد بالایی در
لش شدن داره .
زیاد در سیستم برق ماشین دخالت نکن . اگرچه که سمند های LX EF7 از همان
سیستم برق قدیمی استفاده میکنند . ((( البته جدیداش . در زمان تحریم که
اینطور بود . نمایندگی مرکزی میگفت : مالتی پلکس نداریم . )))
ولی ناراحتم نشو از خریدت . توی دلت هم خالی نمیکنم . ولی من جای شما
بودم ، ال ممد انتخاب میکردم . موفق باشی .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ فروردین ۱۳۹۳اینم یادم رفت که بگم :
ماشین های ساخت ایران دقیقا مثل تخم مرغ شانسی میمونه .
ولی اکثرش از نوع تخم مرغ گندیده است .
به نظر من تنها ماشینی که اکثر مدلهاش و تولیداتش با هم از نظر
کیفیت در یک سطح قرار داشتند ، فقط پیکان بود .
چاپلو
۱۷ فروردین ۱۳۹۳من دقیق نمیدونم قضیه به چه شکلی هس ولی باید بگم
اولا وزن سمند و پژو پارس یکی هس البته سمند حدود 30 کیلو شاید سنگینتر باشه پژو هم 100 کیلو سبکتره از سمنده نه 250
در رابطه با مخزن باید بگم حق با شماست هم سنگینه و هم حجیم. متاسفانه به دلیل ناخالص بودن گاز بعد یه مدت حجم مخزن کم میشه و لازمه مخزن رو تخلیه کنن
نباید فراموش کرد که سیستم های CNG تو ایران مدل های مختلفی داره که بهترینشون مدل زیمنسه و بدترینشون ساکس 500هستش چونECU گاز چند بار نیاز به تعمیر و دانلود پیدا میکنه اینا رو شما که تون اپ کار کردید میدونید حتما
البته سمند موتور ملی پایه گاز سوز هم عالیه بجز عیب اویل ماژور اگه دنده کش نشه مشکلی نداره
با تشکر از شما میلاد عزیز
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ فروردین ۱۳۹۳درود .
افرین بر شما دوست عزیز .
من هم میدونم که موتور پایه گاز سوز سمند عالیه و ساخت
المانه ولی معایب کلی ماشین های دوگانه سوز را گفتم .
البته الان موتور EF7 چند درصدی داخلی سازی شده .
اون اویل ماژور هم چون دوتا وضیفه ی مهم بر گردنش
است ، خیلی پیچیده طراحی شده . بیشتر هم همون مشکل
ایجاد میکنه .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ فروردین ۱۳۹۳وزن سمند دوگانه سوز با موتور ملی :
1340 کیلوگرم .
وزن سمند تک سوز با موتور ملی :
1240 کیلو گرم .
وزن پژو 405 با موتور معمولیش :
1100 کیلو گرم .
وزن پژو 405 با موتور دوگانه سوز :
1250 کیلو گرم .
وزن پژو پارس با موتور معمولیش :
1215
وزن پژو پارس با موتور دوگانه سوز :
1248 .
چاپلو
۱۷ فروردین ۱۳۹۳درود
میلاد جان اون المانت تو حلقم
در رابطه با اویل ماژور باید بگم نحوه ی کارش یه مخزنه که از دو قسمت مجزا تشکیل شده و این دو سطح که یکی گردش اب نسبتا خنک درش جریان داره و دیگری روغن داغ موتور باعث تبادل حرارت و خنک شدن روغن موتور میشه
که به علت تفاوت در جنس دو پوسته که یکی المینیوم هست و دیگری یه فلز دیگه که الان یادم نیس و تفاوت در ضریب انبساط دو جنس. اویل ماژور دچار پیچش شده و از اون جایی که اب بندی قطعه به صورت خشکه و واشر نداره خودرو بدفور دچار نشتی روغن میشه
که با تعویض اون مشکل به صورت کامل برطرف میشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ فروردین ۱۳۹۳درود .
کاملا درسته چاپلو جان .
حالا چرا تو حلقت ؟؟؟
مگه بد چیزی گفتم ؟؟؟ یا اشتباه گفتم ؟؟؟
چاپلو
۱۷ فروردین ۱۳۹۳خیر بنده فقط یه کوچولو با المان مشکل دارم
البته جسارت نباشه ها
در مورد ماشین هرچی خواستم اون پایین جواب بدم نشد نمیدونم چرا همینجا میزارم با عرض پوزش
چاپلو
۱۷ فروردین ۱۳۹۳درود
در رابطه با وزن ها کاملا حق با شماست میگم من در جریان نبودم شما ماشین های دو گانه و تک رو مقایسه کردید فکر کردم مقایسه بین ماشین های تک بوده
در مورد تویوتا کامنت گذاشتم نمیدونم چرا تایید نشد
به نظرم خریدن اینجور ماشینا فقط وقتی عقلانیه که عشق تویوتا باشی چون مدل پایینه و کاربراتوری دردسر زیاد داره مثلا تو سرما بد روشن میشه معاینه فنی راحت نمیدن مصرفش بالاست و استهلاک لاستیکش به خاطر خرابی جلو بندی و کمک هازیاده
حسنشو که دیگه هرکی تویوتا باز باشه میدونه
خیلی نکات هس که باید بهش توجه کنی الان جاش نیس بگم ولی دود ماشین رو دقت کن هم موقع سرد بودن هم گرم بودن ماشین تو هردو حالت کم استارت بخوره
روغن موتور و دیف رو هم بکش ببین غلیظ نریخته باشن صداش در نیاد. یا تو که تون اپ کار بود یه تست کمپرس از سرسیلندر بگیر خیالت بابت موتوری حل شه بابت بدنه هم به یه نقاش یا صافکار نشون بده حتما هرچند بزاری تو سایه اریب از 5-6 متری نگاه کنی که رنگش موج دار نباشه یه چیزایی دستت میاد. البته شما استاد مایی ها
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ فروردین ۱۳۹۳درود .
چاپلو خیلی راهنمایی های خوب و جامع و کامل و مختصری
گفتی . ممنونم ازت .
یکسری چیز هارو نمیدونستم و از شما یاد گرفتم . خیلی هم
خوشحالم .
در هر حال ما پیش شما درس پس میدیم .
junior (فقط ایران – فقط تیبا (بی ریخت ایرانی))
۱۸ فروردین ۱۳۹۳میلاد جان بابت راهنمایی بسیار مفیدت تشکر می کنم، راستش هدفم از انتخاب مدل گازسوز اینه که فروشش نسبت به تک خیلی راحت تره. قبل از سمند پژو دوگانه سوز داشتم که خیلی کم از گاز استفاده میکردم و بنزین هم بیشتر سوپر میزدم وقتی هم که خواستم بفروشمش در عرض کمتر از 24 ساعت با قیمت خیلی خوب فرختمش. در هر صورت ممنونم.
مهدی
۱۷ فروردین ۱۳۹۳از دید انتقادی خیلیاشون طراحیاشون خوب نبود، البته به قولی مدرنن ولی خوب خیلی راه داره تا جا بیفته. از داشبورد ولوو خوشم نیومد، ولی رنجروور به دل میشینه. ولی از دید خودم همه شون خارق العادن چون دستم به هیچکدومشون نمیرسه. واقعا باید متاسف بود که همین الانشم با صد و سی میلیون میشه اتومبیل لوکس خرید، اینجا نهایتش میتونی یک سونوتای پایه بگیری
مهدی ف
۱۷ فروردین ۱۳۹۳بنظر من جیپ گرند چروکی نسبت به بقیه به قیمتش نمی ارزه ولندروور رنج روور اووک هم نسبت به قیمتش قدرت ضعیفی داره اوم نمی ارزه در هر دو کلاس موردهای بهتری هستند
Un4given
۱۷ فروردین ۱۳۹۳تو اینها فقط 3تاشون ارزش دارن. مرسدس – اینفینیتی و لکسس .
خودم اگه قرار باشه انتخاب کنم. اینفینیتی رو برمیدارم، چون تو توهم خودم هم پول خرید مرسدس رو ندارم ولی مطمئنا انتخاب اولم بنزه .
پ.ن: بعد اون اپتیمای مسخره اینجا چیکار میکنه، کم میبینیمش اینجام باید تحملش کنیم .
پ.ن2: از تیانا هم هیچ موقع خوشم نیومده. ماشین فوق العاده ایه ولی تو رنج قیمتش انتخابهای بهتری هم هست .
REZA3303
۱۷ فروردین ۱۳۹۳داداش اپتیما هرچه باشه از ماشینای ساخت ما بهتره که ما هر وقت خودرو ساز شدیدم باید نقد کنیم ماشینا دیگه البته به نظر من طراحیش از بنز بهتره
رضا
۱۷ فروردین ۱۳۹۳اینفینیتی-لکسس-ولوو
ولی اینفینیتی ترکونده
REZA3303
۱۷ فروردین ۱۳۹۳همشون عالین ما که پراید هم پلتفرمش خریدیم داریم با بدترین کیفیت می سازیم نباید این ماشینا رو نقد کنیم
حمزه
۱۷ فروردین ۱۳۹۳دو تا موضوع :
1. من یه جایی خوندم که خودروهای لوکس به خودروهایی مگن که قیمتشون از 60000 دلار شروع میشه!!
2. پدال جان؟! تا جایی که من میدونم، سی ال اِی اولین مرسدس دیفرانسیل جلو نیست. اگه اشتباه نکنم، کلاس بی یا اِی مرسدس دیفرانسیل جلو بودن!!
حمزه
۱۷ فروردین ۱۳۹۳اینم از این. کلاس بی دیفرانسیل جلو هست. اِی رو یقین ندارم. اینم لینکش از یک سایت مشهور و معتبر : http://www.car.ir/Mercedes-Benz/Benz-B-Class-B180/technicals
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ فروردین ۱۳۹۳درود .
مرسدس بنز از زمانی که کلاس های A & B رو معرفی کرد ، با دیفرانسیل جلو
تولید کرد . موتور و گیربکس این مدل ها در عرض ماشین قرار داشت و طوری
طراحی شده بودند که در هنگام تصادف به زیر ماشین منتقل میشدند تاکمترین
صدمه و خسارت به افراد داخل ماشین و کابین وارد بشه . به نوعی میتوان
گفت که موتور و گیربکس روی یک ریل قرار داشتند .
البته این قظیه برای اون موقع بود که کلاس های آ و ب طراحیه متفاوت تری
نسبت به نسل فعلی داشتند . ان مدل ها از نیمچه کاپوت بهره میبردند .
Ehsan
۱۷ فروردین ۱۳۹۳این اینفینیتی Q50 از زاویه کنار خیلی شبیه بی ام دبلیو ست
hrf
۱۷ فروردین ۱۳۹۳ائودی و لکسس و اینفینیتی دوست داشتنی تر از بقیه هستن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ فروردین ۱۳۹۳درود .
به نظر من بهترین خودروهای لوکس این مقاله ، عبارتند از :
لکسس . ائودی . بنز . اینفینیتی .
من فکر کنم در دراز مدت ، ائودی بیشتر از بنز در اون کلاس موفق بشه .
طراحیه اتاق بهتری داره . ولی بنز اسپورت تره . هرکدام مشتریه خودشو
داره .
رنج روور هم در نوع خودش خوبه .
ولی خب با کمترین هزینه میشه ائودی و بنز خرید . لکسس و اینفینیتی در
کلاس بنز کلاس سی و اب ام و سریه 3 و ائودی آ4 هستند .
در پایان هم از نویسنده ی عزیز ممنونم ، چون خیلی دنبال اون مدل ائودی
بودم ، ولی تا جاییکه من اطلاع دارم ، ائودی هم قیمت این مدل خودش رو
همانند بنز گذاشته تا رقابت سخت تر و نفس گیر تر باشد .
هردوی انها قیمت 29900 دلار دارند . البته در مدل های پایه .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ فروردین ۱۳۹۳درود .
پدال جدیدا بعضی از مواقع که دیدگاه میگذارم ، بدون اینکه لینکی داشته
باشه که بخواد تایید بشه ، این جمله بالای دیدگاهم ظاهر میشه :
((( با سپاس. دیدگاه شما برای بررسی در نوبت قرار گرفته است . )))
چرا ؟؟؟؟؟
خاوری مزراتی
۱۷ فروردین ۱۳۹۳میلادجان حیف نیست این همه اینفنایتی رو دست کم میگیری
بابا خداییش خیلی ماشین خوبیه
هیچی از لکسس کم نداره
علی
۱۷ فروردین ۱۳۹۳من نفهمیدم منظور پدال از این مقاله چیه؟؟؟بهتر بگه سدانهای سایز متوسط نیمه لوکس مثلا کیا اپتیما با اینکه قشنگه ولی لوکس به حساب نمیاد و یا رنجرور اووک که یه خودرو لوکسه ولی نه در برابر رنجرور نکته عجیبش در مورد سی ال ا گفته بود مشتری پسند نیست و فروشش کم شده در حالی که در مقاله همین سایت به استقبال گسترده زیاد از سی ال آ اشاره شد که بنز ناچار شده شیفت سومی هم برای این ماشین ایجاد کنه البته این خودروها برای ماهای مصرف کننده ارزون هم که باشه باز سفینه میلیاردر بر هستند نه ماهایی که مصرف کننده ایم
حسین
۱۷ فروردین ۱۳۹۳اگه اخرش یه نظرسنجی پدال اضافه میکرد که شما کدوم رو میخرید اگر 30 هزار تا پول داشتید خیلی خوب بود!
ولی خوب ترجمه کردنش هم جای تشکر داره!
ahmad
۱۷ فروردین ۱۳۹۳این مقاله بیشتر واسه اهالی خارج نشین خوبه.
این خودرو وقتی وارد بازار ایران میشن همچین قیمت گمرک میره روشون که قد پورشه قیمت میخورن. همین بنز که زده 30 هزار دلار، توی بازار ایران داره بیشتر 250 میبیون به فروش میرسه…
ولی من عاشق طراحی لندروور شدم. خیلی ظاهر شیک و خشنی داره. بهترین شاسی بلندیه که تا حالا دیدم.
علیرضا الف
۱۷ فروردین ۱۳۹۳آقا میشه یکی توضیح بده این دیفزانسیل عقب و جلو جریانش چیه؟
مزایا و معایبشم بگین.
مرسی.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ فروردین ۱۳۹۳درود . یعنی چی چیه ؟؟
دیفرانسیل عقب : در این نوع ماشین ها قریب به 95 درصد از موتور ماشینها ،
در طول خودرو قرار گرفته اند . بعد از موتور گیربکس قرار داره و بعد از
ان هم میل گاردان . میل گاردان هم به دیفرانسیل میرسه و نیرو را به چرخ
های طرفین میرسونه . همانند پیکان . بنز . ب ام و . کادیلاک . و …
البته استثنا هم داره . مثلا موتورهای رنو 5 و فولکس گل در طول ماشین
قرار گرفته اند ولی خب دیفرانسیل جلو هستند .
دیفرانسیسل جلو :
در این نوع ماشین ها ، 95 درصد موتورهاشون در عرض ماشین قرار گرفته اند .
در پایین موتور هم گیربکس قرار داره که نیرو را به چرخ های جلو منتقل
میکنه .
مزایای دیفرانسیل عقب :
این سیستم به طراحان اتومبیل اجازه میده تا در فرمان پذیری و اتصالات
جلوبندی و سیستم فرمان خساست نکنند و از بهترین فضا و از بهترین سیستم
استفاده کنند . به نوعی میشه گفت که ماشین های دیفرانسیل عقب ، نسبت به
دیفرانسیل جلو از دقت فرمان بیشتری برخوردارند . همینطور از هندلینگ
بهتر .
معایب : مقداری از نیروی تولیدی موتور تا بخواد به چرخ ها برسه ، به
واسطه ی گاردان و دیفرانسیل هدر میره .
عملکرد ضعیف تری در حرکت در برف نسبت به دیفرانسیل جلو دارند . البته
این موضوع بیشتر برای ماشین های قدیمی بود . الان با اختراع سیستم های
جدید و کامل کننده ، این مساله کاهش چشمگیری کرده .
وزن ماشین های دیفرانسیل عقب بیشتره و همین مساله خودش روی مصرف سوخت
تاثیر داره . همینطور هزینه ی تعمیرشون بالاست .
تازه در طراحیه ماشین مساله به نام تقسیم وزن است که خیلی مهمه و وجود
دیفرانسیل عقب این مساله را پیچیده تر میکنه .
این یک توضیح مختصر بود که میتونستم از سوالات شما بدم .
ولی بهترین نوع سیستم دیفرانسیل ها ، دو دیفرانسیل است . عملکرد عالی و
تقریبا بدون عیب و نقص .
موفق باشی .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ فروردین ۱۳۹۳راستی :
معایب و مزایای دیفرانسیل جلو را هم میتوانی با بر عکس کردن
دیدگاه بالا به دست بیاری . البته نه به طور کامل ، فقط در حد
رفع نیاز و پیش زمینه .
sajjad
۱۷ فروردین ۱۳۹۳اگه قیمت اپتیما با لکسوس ISفقت 1000 دلاره پس چرا موقع ورود به ایران اختلاف قیمت 100 ملیونی وحتی بیشتر دارند
لامبوی کرد
۱۷ فروردین ۱۳۹۳پدال خواهشن تصادف براد بید با لامبو روهم بذار خیلی منتظریم.دیشب تو اتوبا تصادف کرده کل صورت که جراحی زیبایی داشت از بین رفت…
ESI
۱۷ فروردین ۱۳۹۳فقط 2014 Chrysler 300
امید
۱۷ فروردین ۱۳۹۳خوشبحال دیگران ما تو ایران این چیزا برامون رویا و ارزو هست چون 30000 دلار میشه 200 میلیون اگه با دلار سال 90 حسابشون کنی میشه 30 تا 50 میلیون برای این خودرو های پیشرفته ایمن ولی با 50 میلیون بهت s300 چینی هم نمیدن نهایت یه اشغال چینی مثل لیفان یا ام وی ام بهت بدن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ فروردین ۱۳۹۳درود .
دست همگی درد نکنه بابت جواباشون .
حالا به نظرت چند میرزه ؟؟؟؟
mory
۱۷ فروردین ۱۳۹۳بیوک رگال توربو کجاییه؟
مرسی
امین
۱۸ فروردین ۱۳۹۳چرا تو این لیست خودروهای لوکس پراید 111 ای ایکس رو نذاشته! !
تیبا یا رانا هم میتونست باشه.
سورنelx ک دگه اخر لوکسهای دنیاس.
اینا همشون جلوتر از استانداردهای لوکسهای دنیا هستن!!!!
amir-bmw
۱۸ فروردین ۱۳۹۳خدایی کرایسلر یه چی دیگس
mg
۱۸ فروردین ۱۳۹۳سلام جناب نویسنده
بهتر نبود به جای اون اپتیما Cadillac ATS رو تو این لیست میذاشتین؟
به نظر من که از اپتیما خیلی خیلی سرتره.
"amir"
۱۸ فروردین ۱۳۹۳همه ی این ها گران ترین خودرو های لوکس در ایران هستند
GTR-50
۱۹ فروردین ۱۳۹۳فقط لکسوس….. پدال چرا اپتیما رو نوشتی بد جنسیسو سنتنیالو نیستن?
حسین 9974
۲۱ فروردین ۱۳۹۳1) کرایسلر
2) اینفینیتی
3) لکسوس
اینا انتخابهای من بعداز سمنده.خخخ
ARMAN
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳اپتیما لوکس حساب میشه.کمکاش کمرتو میشکونه