CarMD با تجزیهوتحلیل تعمیرات خودروها و هزینههای مربوط به این تعمیرات، هرساله اقدام به اعلام شاخص سلامت و همینطور رتبهبندی قابلیت اطمینان خودروها میکند. مهمترین معیار در این مطالعه، تعداد دفعات روشن شدن چراغ چک پیشرانه است. چراغی که روشن شدن آن هرگز خوشایند نیست و میتواند نشانگر هر مشکلی، از ایرادات جزئی گرفته تا نقصهای عمده باشد. این مطالعه امسال با بررسی بیش از ۵.۶ میلیون خودروی ساخت سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۸ انجام گرفته و میزان روشن شدن چراغ چک این خودروها در بازهٔ زمانی اول اکتبر ۲۰۱۷ تا آخر سپتامبر ۲۰۱۸ موردبررسی قرار گرفته است.
طبق نتایج این مطالعه، در محصولات تویوتا کمترین احتمال روشن شدن چراغ چک وجود دارد. پس از تویوتا نیز آکورا، هیوندای، هوندا و میتسوبیشی در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند. در تصویر زیر میتوانید لیست کامل خودروسازانی با کمترین احتمال روشن شدن چراغ چک را مشاهده کنید.
بررسیهای CarMD اما خودروهایی با کمترین احتمال روشن شدن چراغ چک را هم مشخص کرده است. در صدر این لیست آئودی Q5 قرار گرفته و سپس هوندا سیویک، سوبارو کراستِرک، هوندا CR-V، هوندا HR-V و جیامسی آکادیا رتبههای بعدی را به خود اختصاص دادهاند. لیست کامل خودروهایی با کمترین احتمال روشن شدن چراغ چک به شرح زیر است.
اما هرچقدر هم که خودرویی قابلاعتماد باشد، بالاخره انجام برخی تعمیرات اجتنابناپذیر خواهد بود؛ اما وقتی خودرویی نیاز به تعمیر پیدا میکند، هرچه هزینههای تعمیر آن کمتر باشد، بهتر خواهد بود. طبق این مطالعه، محصولات مزدا با ۲۸۶ دلار، کمترین هزینهٔ تعمیرات را دارند. پس از مزدا نیز کیا با ۳۲۰ دلار، دوج با ۳۲۶ دلار، هیوندای با ۳۲۸ دلار و کرایسلر با ۳۲۹ دلار قرار گرفتهاند. لیست کامل این بررسی را هم در تصویر زیر مشاهده میکنید.
طبق بررسیهای CarMD، هیوندای توسان با ۶۶ دلار، کمترین هزینهٔ تعمیرات را دارد درحالیکه هیوندای اکسنت با ۶۹ دلار، کیا ریو با ۷۰ دلار، تویوتا پریوس C با ۸۲ دلار و میتسوبیشی میراژ با ۸۴ دلار هم در جایگاههای بعدی قرار گرفتهاند. لیست کامل این خودروها در تصویر زیر قابلمشاهده است.
در آخرین قسمت نتایج این مطالعه نیز خودروهایی با کمترین نیاز به تعمیرات و همینطور خودروهایی با کمترین هزینهٔ تعمیرات در هر کلاس اعلام شدهاند. بر این اساس، هوندا سیویک در کلاس کامپکت، تویوتا سیینا در کلاس مینیون، هوندا آکورد در کلاس میان سایز، جیامسی آکادیا در کلاس شاسیبلند فول سایز، سوبارو کراستِرک در کلاس کراساوور و فورد F150 در کلاس پیکاپ، در طول عمر خود کمترین نیاز به تعمیرات را خواهند داشت. در همین حال، هیوندای اکسنت با ۶۹ دلار در کلاس کامپکت، هوندا اودیسه با ۱۴۷ دلار در کلاس مینیون، هیوندای سوناتا با ۱۱۵ دلار در کلاس میان سایز، تویوتا فورانر با ۱۰۷ دلار در کلاس شاسیبلند فول سایز، هوندا CR-V با ۱۳۶ دلار در کلاس کراساوور و دوج رم ۲۵۰۰ با ۱۶۶ دلار در کلاس پیکاپ، کمترین هزینهٔ تعمیرات را دارند.
یانکی
۲۵ آذر ۱۳۹۷همین الدز موبیل کاتلاس سیرا که تو ایرانه موتورش 560 هزار تا گارانتی داره.
کوروش
۲۵ آذر ۱۳۹۷کمترین هزینه تعمییرات رابطه مستقیم با بیشترین قطعات یکسان در برند ها داره مثلا سنسور های موتور اکثر مدل های فولکس حتی چند سنسور بوگاتی کاملا یکسان هست یا تقریبا اکثر لوازم جلو بندی بین مدل های تویوتا هم همینطوره و مثلا موتور های یکسان در محصولات مختلف شوی و اکوبوست فورد ،این کاملا بر خلاف یکسری برند ها مثل بی ام و است یعنی حتی بین جند مدل یک سری از خودرو های بیمر در مسائلی مثل فنربندی و یکسری فیلتر ها هم یکسان نیست (که برای بی ام و هم اصلا مهم نیست) الان هزینه نگه داری فولکس پاسات در ایران از کمری کمتره ولی بیتل با پورشه کایمن یکیه (طبق گفته اسب بخار) این مضوع کاملا بنظرم به خریداران ارتباط دارد
مهدی
۲۶ آذر ۱۳۹۷بطور چهار شاخص اصلی در نگهداری تعمیرات وحود داره که بهش rams میگن که شامل قابلیت اطممینان . دسترس پذیری . تعمیر پذیری . و ایمنی هستش در بحث قابلیت اطمینان مهمترین کاربرای رسیدن به قابلیت اطمینان بالا طراحی مبتنی بر قابلیت اطمینان یا rcd هستش یعنی طوری طراحی کنید که قابلیت اطمینان بالا بره که لزوم ارتباطی با پیچیدگی تجهیز نداره بطور مثال ماهواره ها به مراتب پیچیده تر از یک بی ام هستن ولی طراحی با علم به اینکه تجهیز قراره چند سال در فضا و دور از نگهداری و تعمیرات پرواز کنه تمام تلاشش برای بالا نگهداشتن قابلیت اطمینان از طریق طراحی پیشرفته انجام میده پس پیچیده بودن و تعدد قطعات دلیل خوبی برای قابلیت اطمینان پایین نیس
کوروش
۲۶ آذر ۱۳۹۷بحث اصلا اطمینان نبود قیمت بود!!!!
با رمس اشنا هستم و کاملا با شما موافقم
عاشق خودروهای ۱۲ سیلندر
۲۵ آذر ۱۳۹۷تویوتا
هوندا
هیوندای
چه آمار درخشان و خوبی .
بعضی از دوستان شاید بفرمایند محصولات لوکس به خاطر سیستم های پیچیدهتر امکان روشن شدن چراغ چکشون بیشتره ، اما خب اون شرکت باید فکر این موارد رو هم بکنه !
حمیدرضا
۲۵ آذر ۱۳۹۷چقدر خوبه امار همه چیزو دارن قشنگ اگر بخای برنامه ریزی کنی میتونی
به شخصه از دیدن هزینه های کرایسلر تعجب کردم
me84
۲۵ آذر ۱۳۹۷.
هوندا در مجموع بیشترین حضور رو در این لیستها داشته
امیر
۲۵ آذر ۱۳۹۷باز بگن دوج و کرایسلر و جیپ بی کیفیت هستن و….
مهراب
۲۵ آذر ۱۳۹۷افربن به بیوک مظلوم
محمد
۲۵ آذر ۱۳۹۷بهتر بود می گفتید آفرین به اپل
emad1990
۲۶ آذر ۱۳۹۷باید لیست کامل رو میداد که تو هر زمینه تمام برند های دنیا با ماشین های مطرحشون با هم مقایسه میشدن
اما نکته مهمتر دادن اطلاعات مبهمه
مثال:گفته هزینه تعمیر توسان 66دلاره ولی نگفته برای چه مدت-گفته نشده که این جامعه اماریشون شامل چنتا توسان بوده و اینکه اگر بخوام با بنز مقایسه ش کنم نمیتونم چونکه اصلا ماشینی از بنزو تو لیستشون نیاوردن
خلاصه صحبتام اینه که اینا یه سری اطلاعات خامه که نمیشه به درستی تجزیه و تحلیلشون کرد و به درد عمه محترم carMD میخوره
حسن
۱۰ دی ۱۳۹۷پراید (ریو) همیشه تو صدر کم هزینه ترین هاست