چشم اندازهفته نامه

خودروهایی با پیمایش بالای 320 هزار کیلومتر

طبق مطالعه‌ای که توسط iSeeCars صورت گرفته، برخی از کارکرده‌ترین خودروهای موجود در جاده‌ها از نوع شاسی‌بلند هستند.

پس از تحلیل بیش از ۱۳ میلیون خودرو، این شرکت تحقیقاتی درصد خودروهایی را که کارکرد بیشتر از ۳۲۰ هزار کیلومتر (۲۰۰ هزار مایل) داشته‌اند را تخمین زده است.


نتایج به دست آمده کاملاً واضح است زیرا ۷ رتبه‌ی اول توسط تراک ها و شاسی بلندهایی چون فورد اکسپدیشن و شورولت تاهو/سابربن اشغال شده است.

2014 Chevrolet Tahoe LTZ
مطالعه‌ی یاد شده به نتایج جالب دیگری نیز رسیده و یکی از نتایج این است که مالکان ۷ خودروی اول این مطالعه به‌طور قابل‌توجهی سفرهای بیشتری نسبت به مالکان سایر خودروها دارند. iSeeCars می‌گوید مالکان این خودروها در سال به‌طور متوسط ۲۳۱۸۰ کیلومتر رانندگی می‌کنند که حدود ۱۴ درصد بیشتر از راننده‌های معمولی است.

Toyota Sequoia 2011

بدون هیچ‌گونه حرف اضافی توجه شما را به این رتبه‌بندی جلب می‌کنیم.

۱۴ مدل با بالاترین پیمایش مسافت

رتبه مدل درصد خودروهای با پیمایش بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر
۱ فورد اکسپدیشن ۵.۷%
۲ تویوتا سکویا ۵.۶%
۳ شورولت سابربان ۴.۸%
۴ تویوتا 4Runner ۴.۷%
۵ جی ام سی یوکان XL ۴.۲%
۶ شورولت تاهو ۳.۵%
۷ جی ام سی یوکان ۳.۰%
۸ تویوتا آوالون ۲.۶%
۹ تویوتا تاکوما ۲.۵%
۱۰ هوندا آکورد ۲.۳%
۱۰ هوندا اودیسه ۲.۳%
۱۱ شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ ۲.۲%
۱۲ فورد F-150 ۲.۱%
۱۳ جی ام سی سییرا ۱۵۰۰ ۲.۰%
میانگین همه خودروها ۱.۳%

تراک ها حضور پررنگی در این لیست دارند و این شرکت معتقد است که دلیل این موضوع به استفاده‌ی کاری از تراک ها مربوط می‌شود. موضوع جالب اینکه تراک ها کارکرد متوسط ۱۲۰۳۱۶ کیلومتری دارند که حدود ۳۷ درصد بیشتر از یک خودروی متوسط است.

Toyota Avalon 2016

۱۶ خودروی بجز تراک و شاسی بلند با بیشترین پیمایش

رتبه مدل درصد خودروهای با پیمایش بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر
۱ تویوتا آوالون ۲.۶%
۲ هونداآکورد ۲.۳%
۲ هوندا اودیسه ۲.۳%
۳ فورد تاروس ۱.۹%
۴ شورولت ایمپالا ۱.۵%
۴ تویوتا کمری ۱.۵%
۴ نیسان ماکسیما ۱.۵%
۵ تویوتا سی‌ِنا ۱.۴%
۶ هوندا سیویک ۱.۳%
۶ داج گرند کاروان ۱.۳%
۶ سوبارو لگاسی ۱.۳%
۷ نیسان کوئست ۱.۱%
۷ سوبارو اوت‌بک ۱.۱%
۷ تویوتا پریوس ۱.۱%
۸ مرسدس بنز S-Class ۰.۹%
۸ سوبارو فورستر ۰.۹%
میانگین برای خودروها بجز تراک و شاسی بلندها ۰.۸%

اگرچه به نظر می‌رسد گرایشی بین بهای اولیه‌ی خودرو و میزان رانندگی با آن وجود دارد اما این مطالعه این فاکتور را در نظر نگرفته است.

۷ خودروی لوکس با بیشترین پیمایش مسافت

رتبه مدل درصد خودروهای با پیمایش بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر
۱ لینکلن ناویگیتور ۱.۹%
۲ کادیلاک اسکالید ESV ۱.۶%
۳ کادیلاک اسکالید ۱.۵%
۴ آکورا MDX ۱.۳%
۵ مرسدس بنز S-Class ۰.۹%
۶ ولوو S60 ۰.۸%
۶ ولوو XC90 ۰.۸%
میانگین برای خودروهای لوکس ۰.۶%

مدیرعامل iSeeCars ادعا می‌کند:

اگرچه هر خودروی جدید بازار می‌تواند با نگهداری مناسب پتانسیل کارکردی بالاتر از ۳۲۰ هزار کیلومتر را داشته باشد اما لیست ما نشان می‌دهد که برخی خودروهای معین نه تنها این پتانسیل را دارند بلکه بیشتر از دیگر خودروها از این حدنصاب عبور می‌کنند.

منبع: iSeeCars

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    برای کسی که ثروت کافی داره و از برند های لوکس استفاده میکنه ، هر ماشینی رو برای 5 سال اول استفاده میکنه لذت سواری خیلی با اهمیت از این اعداده.
    اهمیت این ارقام بیشتر برای کسایی هست که از ماشین های دسته چندم استفاده میکنن.
    تعداد بسیار زیادی از ماشین های لوکسی که در ایران هستن قبل از رسیده به 75/000 کیلومتر کارکرد فروخته میشن.

    1. amir

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      پدال جان به خاطر قرار دادن این دکمه ی ضربدر برای تبلیغ پایین صفحه ازت تشکر میکنم.
      ممنون که برای پیشنهادات و نظرات مخاطبینتون ارزش قائل هستید.

      متشکرم ??

    2. بنزما

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      یه نکته رو دوستان توجه داشته باشند که این برسسی در امریکا انجام شده که دلیل حضور زیاد شاسی بلندها به سلیقه ی امریکایی ها برمیگرده که فروش شاسی بلندها در امریکا زیاده خصوصا برندهایی که در مطالعه فوق وجود دارند
      نکته دوم اینه که کلا فروش برندهای ذکر شده در نوشتار تو امریکا حرف اول رو میزنند و طبیعی که در تست فوق حضور پررنگ داشته باشند
      وگرنه ماشین شاسی بلند دلیل بر اصطلاک پایینتر و عمر بیشتر نیست همونطوری که تویوتا کم اصطلاک ترین خودروی تولیدیش رو کرولا و یاریس اعلام کرد نه لندکروز و پرادو 4 رانر

    3. ASTON MARTIN

      ۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      تو ایران هرپرایدی رو نگا میکنی بالای 300 هزارتا کارکرده … لامصب این چه حکمتیه باز :)))

    4. ASTON MARTIN

      ۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      تو کشور های جهان دوم قیمت ماشین های دست دوم خیلی پایینه
      مثلا خودم یه BMW 328i Coupé مدل 2009 کانورتیبل رو توی نت پیدا کردم که به قیمت 9 هزار دلار فروخته میشد خیلی هم ترو تمیز و خوب بود و کارکردی زیر 100 هزار تا داشت
      با این اوصاف الان خرید این خودرو با این قیمت افسانه ای معقوله یانه؟

  2. Sina

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (234 ديدگاه)

    المانی ها تا ۳۲۰ هزار ، سه بار باید تعمیر موتور بشن

    1. GT

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (544 ديدگاه)

      آره چون تو عمر مفیدشون که البته برا همه ی ماشینا 5 تا 6 سال حساب میشه بهترین و روان ترین عملکردو برات ارائه میدن از هر نظر چه قدرت و گشتاور چه مصرف سوخت و کشش و… یعنی بهتر از هر خودروی ساخت کشور دیگه ای. من به شخصه اگه ماشین بگیرم نو میگیرم یا دست دوم با کارکردخیلی کم نهایتا هم 4 یا 5 سال استفاده میکنم. حتی اگه ماشین ژاپنی باشه که 6-7سال از تولیدش گذشته باشه با این که میدونم واقعا میتونه قابل اعتماد باشه هم نمیخرم. شما وضعیت کشورمونو از نظر خودرو نگاه نکن اصلا معیارو اینجا قرار نده چون اگه بخوای یه تویوتا که 20 سال از تولیدش گذشته تا 30 میلیون باید بدی در حالی که اینجور ماشینیو اونور راحت با 200_ 300 دلار میشه گرفت.من این رو بر اساس تجربه میگم البته در ضمن امیدوارم در موردم قضاوت نکنید که متعصبم یا چی چون خودم در حال حاضر ماشین ژاپنی استفاده میکنم ولی چون تجربه ی آلمانی هم داشتم نظرمو گفتم اینو به خاطر جو سایت میگم

      1. Sina

        ۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (234 ديدگاه)

        عزیزم همه مثل شما پولدار نیستن

        1. amir

          ۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          ماشین آلمانی ماشین پولداراست.
          شما اگر پول دار نیستی پس ماشین آلمانی نداشتی پس اظهار نظرت در کامنت بالا در مورد ماشین آلمانی نه اعتبار داره و نه درستی. صرفا یک اظهار نظر فوق العاده عامیانه و سطح پایینه.

          مثل این هست که من بیام در مورد این صحبت کنم که آیا پرداخت 250 میلیون دلار برای سفر به ماه کار درستی هست یا نه !!!!???

          بذار کسایی که تجربه و اطلاعات دارن در مورد این مسائل صحبت کنن.

          من تا الان نه لکسوس داشتم و نه تویوتا. هیچ وقت نگفتم لکسوس ماشین پیرمرداست یا تویوتا خسته کنندست. چون این حرف ها رو از بقیه در همین کامنت های پدال شنیدم و در مورد درستیشون هیچ اعتمادی ندارم .

          بهم ثابت شده فضای کامنت های پدال اصلا فضای علم و تجربه نیست.

        2. GT

          ۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (544 ديدگاه)

          سیناجون عزیزم منم گفتم اینجارو در نظر نگیر و بحث سر یه بازار درست و عین آدمه :))) نه اینجا

        3. silver

          ۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (226 ديدگاه)

          Sina
          معلوم میکنه که تا حالا کاپوت یه آلمانی هم بالا نزدی .
          همین الان مثال آماده جلوی چشمم هست هر هفته هم میبینمش مرسدس مدل ۱۹۶۶ عین ساعت داره کار میکنه و زمستون و تابستون با تک استارت روشنش میکنن از ابتدا تا الان یه بار تعمیر موتور رفته
          مدل جدید تر از اون هم ۲۸۰ اتاق ۱۲۶ جلوی چشمم تعمیر موتور کرد کیلومترش نزدیک ۳۰۰ هزار تا بود ولی به خاطر صاحب نا اهل و استفاده از روغن تصفیه به تعمیر موتور افتاده بود اگر روغن درست میریختن براش مطمینم تا ۵۰۰ هزار میرفت چون کیفیت قطعات موتورش از هر ماشینی که تا اون موقع دیده بودم بالاتر بود (سرسیلندر یک خال پوسیدگی هم نداشت )
          جالبه بگم مرسدس ۱۷۰ OTP هم یکی در اروپا موجوده که طبق برآورد صاحبش تا الان بالای ۳میلیون کیلومتر طی کرده(دو یا سه بار تعمیر موتور داشته)
          همین چند وقت پیش مطلبش رو پدال منتشر کرد که مرسدس w124 بود که بالای یک میلیون کیلومتر رفته بود و تعمیر موتور نداشت و مالکش از پرسنل کمپانی بنز بود.
          شرکت های دیگه آلمانی هم هستند که رکورد های در خور نامشون دارند ولی من از اونا اطلاعی ندارم.
          کافیه یا بازم بگم برات؟
          ضمنا این مطلب بالا خودرو های بازار آمریکا رو بررسی کرده که فراوانی تویوتا و آمریکایی ها درش زیاده برای همینه که از اروپا نامی نیست .
          آلمانی اینقدر کیفیت داره که بعد از ۲۰۰ هزار کارکرد تو خود آلمان به طور غیر قانونی کیلومتر خودرو های کارکرده رو کم میکنن و به فروش میرسونن کسی هم خبر دار نمیشه و ضمنا رقم واقعی کارکرد ماشین هم که بعضا بالای ۳۲۰ هزار هست هیچ وقت نمایان نمیشه!!!(آلمان بیشترین آمار دستکاری کیلومتر در دنیا رو داره چون به خاطر نحوه رانندگی و سلامت راه ها و کیفیت خودرو ها اصلا کارکرد با سلامت خودرو همخوانی نداره و راه رو برای سو استفاده باز میذاره)

    2. رامکال

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (594 ديدگاه)

      آره مثل مثل همون ب ام و ایی که 700 هزارتا کار کرده مثل همون جی کلاسی که 800 هزارتا کار کرده بود.
      مثل همون هایی که مردم دوکشور به محصولات ملی خودشون ترجیحشون میدن.
      نمیدونم چرا مردم اون دو کشور عقلشون به اندازه ایرانی ها کار نمیکنه؟؟؟؟

  3. Mahdi US CARS

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    کیفیت جنس و دوام موتور امریکایی یعنی این
    بی دلیل نیست هنوز ماشین های قدیمیش مثل ساعت کار میکنن

    1. علی آقا

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (583 ديدگاه)

      خیلی جالبه که اونقدر که ماشینای امریکایی تو ایران سینه چاک دارن تو خود امریکا ندارن!!!

      1. Mahdi US CARS

        ۴ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        علی اقا اتیشت خیلی تنده
        معلومه خیلی این پست بهت فشار اورده
        سخت نگیر دنیا دو روزه

    2. reza

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      آمریکا و ژاپن عشقن
      دوست سینه چاک فولکس واگن عزیزمون کجاست.

  4. sina

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    اووووو چقد تویوتا و هوندا اونجاست?
    ماشالا ژاپنی ها گرفتن لیست رو
    دم امریکایی ها هم گرم
    المانی ها هم تعمیرگاهن?

    1. رامکال

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (594 ديدگاه)

      درست مثل همون بنزهایی که بالاتر بعضی ها توی دوکشور فروش دارند.
      توی ژاپن هم حتما همین اس کلاس فقط میره تعمیرگاه نه ؟

      1. #ali.m#

        ۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        حرف شما هیچ ربطی به کامنت سینا نداشت? شما ها یه جا میگین امار فروش اصلا مهم نیست یه جای دیگه که به نفعتونه میگید مهمه بالاخره چی شد؟
        خب موستانگ هم در المان .لکسس در امریکا هم همین وضعیت رو دارن .

        1. sina

          ۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2658 ديدگاه)

          داش علی
          منطق هواداری المانی این شکلیه:
          وقتی پای مقایسه لکسس با بنز و بی ام و میشه میگن لکسس رو چه ب رقابت با بنز و بی ام و ک دارن پنجاه ساله لوکس میسازن.
          بعد تو دوئل پایلوت و اطلس ، اطلسی ک هنوز لاستیکش رو اسفالت نرفته برنده میشه!
          ما عادت دارم?

    2. #ali.m#

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      واقعا دمشون گرم .تویوتا .شورلت هوندا.
      فقط خیلی تعجب گردم که فولکس توی این لیست نبود اصلا.

    3. #ali.m#

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      اره داداش اینه منطقشون و کاری هم نمیشه کرد .
      از یه طرف میگن مرز بندی نکنیم همه ماشینا خوبن از یه طرف میگن ماشین المانی رو فرق سر ماشینای دیگست.تا ما یه پیام در موزد یه چیز کاملا مشخص میگیم میان حمله میکنن .شما یه نگاه بنداز پایین تر من گفتم چرا فولکس نیست ؟این یعنی با توجه به اینکه فولکس کیفیت کمی نداره عجیبه که نیست تو لیست برو ببین که یه اکانت فیک چجوری به من حمله کرده .و از اشتباه من تو تایپ کردن که بجای فولکس نوشتم غولکس چه کوهی ساخته .و چه حرف های بی منطقی زده که البته بازم ما عادت داریم .حالا خوب که هیچ ماشین المانی تولیست نیست همش امریکایی و ژاپنی مخصوصا قسمت لوکس که همش امریکاییه .
      انگار نه انگار که این یه مقاله سادست در مورد ماشینا که اینقدر شور میزنن اینا.

      1. Mahdi US CARS

        ۴ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        داش علی منم خیلی برام پیش اومده که یه حرف رو اشتباه بنویسم یا جا بزارم ، حتی یه بار یه خرف جا گذاشتم یه عده بهم حمله کردن ، در صورتی که تایپ با گوشی همین مشکلات رو داره اما بعضی ها میخوان از این فرصت استفاده کنن

  5. محمد

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دقیقا چه کسی و چجوری با ولووی xc90 این قدر راه رفته؟؟؟؟سالی 160 هزار تا رفته ینی؟

    1. ADAK

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      وات ؟!!

    2. The R

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (93 ديدگاه)

      احتمالا منظور مدل قبلیش (نسل قبلی)هست نه این یکی که 2015 معرفی شده.
      مدل قبلیش تو امریکا فروش بدی نداشته.

  6. BENZ&BMW

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    206 ماهم 380000 تا رفته آخ نگفته.D:

    1. amir

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (522 ديدگاه)

      من هم 405 مدل 76 داشتم یک میلیون کیلومتر راه رفته بود که فروختمش .206 مدل 83 هم دارم 400000کیلومتر راه رفته کوچکترین مشکلی هم نداره .

  7. ZIGMA

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    کیفیت تصادفی نیست
    از عدم حضور گروهی از خودروسازان در لیست های بالا باید نتایج جالبی گرفت

    1. رامکال

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (594 ديدگاه)

      درسته منم داشتم به یک برند مشهور که قراره رقیب اس کلس رو تولید بکنه ولی همیشه توی جی دی پاور که بعضی ها خیلی قبولش دارند همیشه در نیمه دوم به پایین قرار دارد فکر میکردم.
      عجیبه که اس کلاس این همه میره نه؟؟

  8. mojtabaaston

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    320 هزار یعنی پدر ماشین رو در اوردن / البته پیکان وانت های ایران رو نگاه کنن مطمعنا رتبه اول میشه

  9. ونوم اف ۵

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    ماشالله کیفیت امریکایی و ژاپنی راستی دوستان یه مطلب مجله ماشین نوشته بود یه مدل کلاسیک ولوو رکورد پیمایش با حدود ۵ میلیون کیلومتر دستشه اگه کسی یادشه اون مطلبو مدل ولوو رو بگه بیزحمت

    1. Mahdi US CARS

      ۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      مدلش p1800 هست

  10. Sina

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (384 ديدگاه)

    حالا تو ایران وقتی ماشین میخری اول باید بری به اندازه 30 درصد قیمت خودرو هزینه کنی قطعات فابریک و اصلی رو پیدا کنی بزاری رو ماشین تا خیالت راحت باشه که ماشین 30 هزار تای اول رو سالم کار کنه!

  11. یاسین

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    اقا خب ما ژاپنی بازار چیکار کنیم بسکه هی رفتیم و رفتیم و رفتیم هی هرکاری کردیم نره بازم میرفت دیگه دلمون برای تعمیرگاه تنگ شده خب :)) (محض فان)
    ولی جدا به نظرم دیگه 300 هزار کیلومتر انتهای عمر عادی یه ماشینه بعد از اون دیگه هر ماشینی باشه کلی مکافات داره نگه داریش

    1. علیزضا

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (757 ديدگاه)

      نچ ماشین بابام 206 مدل 88 342000تا کارکرده موتور و گیربکس آچار نخورده فقز کمک ها و دوتا طبق عوض کردیم که اونم یه خرج عادیه تازه توجاده های ایران

  12. Saman

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    براوووو :-) تمام لیست خودروهای جان سخت و کم استهلاک رو us و ژاپن پر کردن :-) پر مدعاها کوشن؟ مشغول تقلب از نوع فولوکس واگونی هستن :D

    1. amir

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      خودروسازان پرمدعای آلمانی جاشون روی فرق سر خودروسازان دیگست… ???
      تاج سر بقیه ی خودروسازان هستن چون بهترینن ….

      1. #ali.m#

        ۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        نه سامان حرف خوبی زد نه شما . جفتش تعصب داره.

        1. amir

          ۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          نه داداش ماشین های المانی بهترین ها هستند.
          خودروسازان آلمانی اینقدر بزرگن که نه به حرف من بزرگ میشن و نه به حرف saman کوچیک.
          من فط نظر خودم رو گفتم
          تجریه ای که ظرف 10 سال ماشین سواری و مطالعه ی ماشین ها بهش رسیدم اینه که ژاپنی ها کم خرج ترین و آلمانی ها برای کسی که پول داره و خساست به خرج نمیده بهترین ها هستند.
          1000 سال هم که بگذره لکسوس و آکورا مثل بنز و BMW نمیشن
          هکینطور که بنز و BMW مثل رولزرویس و بنتلی نمیشن.

    2. رامکال

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (594 ديدگاه)

      پر مداعاها دارند فکر میکنند که یک شرکت پر ادعای ژاپنی که کیسه های هواش بلای جون ملت شده بالاخره قرار چکار بکند؟؟؟؟؟؟؟/
      راستی یک خودروساز ژاپنی دیگه هم مشکل زنگ زدگی بدنه داشت اون قرار چکار بکنه؟؟؟؟؟؟

  13. #ali.m#

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    روراست باشیم تو دوام و کیفیت اول ژاپن بعد امریکا .این دوتا عشقن .
    راستی چرا فولکس اصلا اسمش نیست؟?

    1. amir

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      مزدا ، لکسوس ، اینفینیتی چرا نیستن؟

      1. #ali.m#

        ۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        لکسس نیست تویوتا که هست .
        اینفینیتی میست نیسان که هست .
        بعدم چرا سریع میگی چرا اونا نیستن بگو چرا فولکس و هیچ کدوم از برند های تحت سلطش که ماشین اقتصادی تولید میکنن تو لیست نیستن .
        نگغتم چرا پورش نیست نگفتم چرا ائودی نیست چون توقع دوام تویوتا رو از یه ماشین لوکس داشتن واقعا توقع زیادیه .
        و پورش یا ائودی یا بنز اصلا بحثشون جداست .ولی خیلی جالبه که نه غولکس هست نه اشکودا نه سئات.حتی داج که همه میگن وای حیف شده وای باید از زیر سلطه بیاد بیرون هم هست .اما کو فولکس ؟

        1. amir

          ۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          علی جان ژاپن 3 برند لوکس داره
          لکسوس ، نینینیتی و اکورا
          از ژاپن فقط اکورا هست از آلمان فقط بنز
          از ژاپن مزدا نیست از آلمان هم فولکس نیست.
          پس مساوی هستن
          مساوی هستن در مقوله ای که ادعای ژاپنی دوستان گوش فلک رو کرکرده ?????

      2. #ali.m#

        ۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        مجید جون مساوی هستن؟اخه مگه فوتباله ؟چ حرفیه اخه
        من عقیدم با شما یکی نیست و خالی از تعصبه و وقتی میگم چرا فولکس نیست یعنی از فولکس انتظار میره که باشه و اینش تعجب داره .اینی که الان میخوام بگم در جواب تعصب و ادعای شماست نه رو حساب تعصب من :
        شما اونایی که نیستن رو میگی چذا اونا که هستن رو نمیگی?
        از خودرو ساز های درجه یک اقتصادی ژاپن که شامل تویوتا .هوندا .سوبارو .نیسان و مزدا هست همگی به جز مزدا هستن . نبود مزدا رو با نبود فولکس مقایسه میکنی ؟
        خب حالا از قسمت اقتصادی المانی فولکس و زیر مجموعه هاش کووو؟

        تو قسمت لوکس فقط بنز هست هیچ کدم از بزرگان المانی نیست .اونجا چی؟؟؟
        فقط امریکایی ها هستن .
        ادعای ما بر اساس امار و مقاله هاست .نه چیز دیکه .
        یک بار هم که شده بیا بگو باشه قبول .
        کل لیست ژاپنی و امریکاییه حالا اگه چیزی غیر از اینه شما بیا بگو ما گوش میکنیم .

        1. amir

          ۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          در قسمت لوکس فقط اکورا هست و هیچ خبری از لکسوس ( با این همه ادعا ) و اینفینیتی نیست.

          دوست عزیز المان فقط یک خودروساز غیر لوکس داره اونم فولکس.
          سئات و اشکودا اصلا در امریکا نیستن.

      3. #ali.m#

        ۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        لکسس هیچ ادعایی نداره . شما بگو چرا بی ام و نیست؟ائودی چی؟پورش چی؟
        همونطور که گفتم بحث داره بچه بازی میشه بهتره تمومش کنیم .

  14. Farhad

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (172 ديدگاه)

    از کی تاحالا معیار سنجش و مقایسه کامل ماشینا شده 230000 کیلومتر راه رفتن :|

    1. Farhad

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (172 ديدگاه)

      ببخشید 230هزارم نه 320 هزار!

  15. #ali.m#

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    دوست عزیز «بی نام »چرا اینقدر شور میزنی عزیز من ف در کیبورد من که با گوشی میام کنار غ هست و اشتباه نوشتم اخه غولکس چه معنی داره که من بخوام مسخره کنم؟(برخلاف لکسوسک)اگه یه نگاه بندازی بالاترش نیست رو هم گفتم میست اخه چه دلیل داره که فولکس رو مسخره کنم .یه خورده متین باش دوست گلم .درضمن جناب بینام من جواب مجید رو دادم و چیز بیربطی هم نگفتم نمیدونم چرا شما جواب دادی (البته ما عادت داریم )
    من کی گفتم کیفیت هرکی نیست کمه؟
    برعکس وقتی میگم تعجب کردم که فولکس نیست یعنی دارم میگم فولکس اصلا بدون کیفیت نیست .
    اخه چرا اینقدر تعصب واقعا .
    حالا لکسس تو امریکا پر فروش ترین کراس اپور لوکسه یا موستانگ تو المان پر فروشه یا بنز تو ژاپن بیشتر از لکسس میفروشه چیش ب من و شما میزسه شما مگه قبلا نگفتی مرز بندی نکنیم .پس چرا خودت داری مرز میبندی؟؟
    خب لکسس نیست که نیست صاحبش هست با قدرتم هست . منم اگه مثل شما تعصب داشتم میگفتم چرا تو کل لیست یدونه المانی نیست؟؟؟
    ولی نگفتم چون المانی لوکسه ،لوکس هم قرار نیست اینقدر رو بی دردسر کار کنه .اما نگفتم حالا شما بیا بگو باشه لکسس بی کیفیته قبول کو اون فولکس پر ادعا که شما ها روش تعصب دارین .از سه گانه ی مغرور المانی اون دوتای دیگش کو؟؟پورش کو؟
    ((الان نیاید حمله کنید قسمت اخر رو گفتم که اگه منم متعصب بودم میگفتم . فقط رو فولکس بزرگترین گرووه خودروساز دنیا و مالک بزرگترین برند های خودرویی دنیا تاکید میکنم))

    1. amir

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      شما رو دوست عزیز خودم میدونم و قصد ناراحتی یا درگیری ندارم
      با دفاع از این برند ها هم یک پاپاسی به من نمیرسه.
      فقط خواستم بگم شما روی فولکس تاکید میکنی منم روی لکسوس تاکید میکنم !!!
      لکسوس و JDpower و consumer report و تجربیات دوستان پدالی … ( بعد از خرید BMWی که هر روز تعمیرگاه بود لکسوسی خریدیم که 10 سال کاپوتش رو بالا نزدیم !!!!! )

      1. #ali.m#

        ۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        من جواب کامنت کاربر «بی نام »رو دادم نه شما که خود پدال حرف هایی که ب من نسبت داده بود رو حذف کرد .
        من هم شما رو دوست گلم میدونم وخیلی بهت احترام میذارم.اما من هم گفتم ژاپن و امریکا با کیفیتن . شما چرا فقط لکسس رو میگی . لطفا دیگه این بحث رو تموم کن چون خالی از منطقه .کافیه دیگه .
        ممنونم.

      2. #ali.m#

        ۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        رلستی مجید تو چرا جواب دادی؟؟??

        1. amir

          ۴ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          دوست عزیز شما خودت گفتی داری جواب منو میدی.

  16. بهزاد

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    Ali m جان شما متوجه نشدی بی نام همان فرد مورد نظر هست!
    ایشون با ده ها اسم وارد کارزار بحث و جدل میشه و اونجایی که لازمه از ادبیات خاصی استفاده کنه با همین نام ها میاد و اونجایی که تریپ فنی برمیداره با امیر و مجید و مک میسل و … میاد و گهگاهی با اولین نام کاربریش که به اون حرمت داره و با میلاد معروف شده بود هم میاد و یادشو زنده میکنه.
    کلا جدی نگیر علی جان

    1. #ali.m#

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      اره. بهزاد جون دقیقا فهمیدم اینو .واسه همینم یه نقل قول کردم که فقط خودم و خودش میدونیم گفته تا حساب کار دستش بیاد .
      مخلصم دااش.

  17. حسین

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    ژاپن کلمه ی کالای باکیفیت رو معنی کرد با این جدول .
    واقعا حال کردم

  18. TTRS

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مهندسی آلمانی رو برای لذت در رانندگی در درازمدت می پسندم ?

  19. مسعود

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (221 ديدگاه)

    من کارم جوریه که ماموریت شهرستان با این سواری های زردرنگ زیاد میرم
    اکثرا هم 405 ها و سمندهای با کارکردهای 400-500 هزار هستن، ولی چند مورد هم سمند رو مخصوصا دیدم که کارکرد بالای 900 هزار کیلومتر داشتن (البته نمیدونم چقد هزینه تعمیر یا تعویض موتور کردن، ولی خب کیلومترشمارشون نزدیک 1000000 کیلومتر بود)

    1. فيصل

      ۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (350 ديدگاه)

      کیش بری تاکسیهای کرولا با کارکرد بالای ۵۰۰هزار زیاد میبینی. البته من تو استانبول فیات تاکسی بالای ۴۰۰هزار هم زیاد دیدم ولی در کل در تمام کشورهای دنیا وقتی میخوای ماشین کارکرد بالا رو بگیری اولین انتخاب ژاپنی ها مخصوصا تویوتا و لکسس هست. تو اروپا هم فولکس رو بی دردسرترین و با دوامترین خودرو میشناسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا