برندههای جایزهی ۱۰ خودرو با کمترین هزینه مالکیت و نگهداری در طول ۵ سال از سوی Kelley Blue Book اعلام شدند.
زمانی که بحث خرید و نگهداری یک خودرو پیش میآید، پرداخت بهای خودرو تنها آغاز قضیه است. هزینههای ادامهداری چون سوخت، اقساط، بیمه و تنزل بها و استهلاک نیز وجود دارند که هزینههای مالکیت آن خودرو را تحت تأثیر قرار میدهند؛ بنابراین شاید دو خودرو برچسب قیمتی یکسانی داشته باشند اما هزینههای نگهداری ۵ سالهی آنها میتواند بسیار متفاوت باشد.
به منظور ایجاد تصویری بهتر، Kelley Blue Book هزینههای قابلانتظار یک خودرو در طی ۵ سال را با استفاده از آمار فروش واقعی خودروی جدید محاسبه میکند. این شرکت محبوبترین تریم های یک خودرو را برای ارائهی آمار صحیحتر بررسی میکند. در این لیست شاهد ۱۰ خودروی سال ۲۰۱۷ هستیم که طبق گفتههای Kelley Blue Book کمترین هزینههای مالکیت در طی یک دورهی ۵ ساله را دارند.
- جیپ پاتریوت
جیپ پاتریوت که در بخش شاسیبلند/کراس اوور کامپکت رتبهی دوم را به دست آورده در ردهبندی کلی با هزینهی ۳۵۷۲۷ دلاری لقب دهمین خودرو با کمترین هزینه مالکیت در ۵ سال را به دست آورده است. بهای آغازین این خودرو زیر ۱۹ هزار دلار بوده و همهی تطبیقپذیری و انعطافی را که از یک جیپ انتظار داریم پیشنهاد میکند.
- فورد فیستا
فورد فیستا ST هاچبکی جذاب با تجربهی رانندگی هیجانانگیز در بسته ای جمعوجور است. فیستا همچنین ارزانترین خودروی اسپورت کامپکت برای نگهداری است. هزینهی ۵ سالهی مالکیت این خودرو ۳۵۴۳۳ دلار اعلام شده است. بهای آغازین فیستا ST حدود ۲۲ هزار دلار بوده و حتی مدل کاملاً مجهز آن تنها اندکی گرانتر از ۲۵ هزار دلار است.
- سوبارو Crosstrek
با هزینه مالکیت تخمینی ۳۴۹۵۷ دلاری در طی ۵ سال، سوبارو Crosstrek ارزانترین هزینهها را در بخش شاسیبلند/کراس اوور دارد. این یک جایگزین مناسب واگنها بوده و فضای داخلی زیادی دارد. بهای آغازین این خودرو زیر ۲۳ هزار دلار بوده و در بزرگراه مصرف سوخت قابلاحترام ۷.۱ لیتری دارد.
- هوندا HR-V
این خودرو تنها یکی از هزاران ماهی شناور در اقیانوس کراس اوورها است اما یکی از ارزانترین خودروها برای نگهداری نیز به شمار میرود. این خودرو که در بخش شاسیبلند/کراس اوور ساب کامپکت رتبه اول را به دست آورده هزینهی مالکیت ۵ سالهی ۳۳۷۲۲ دلاری دارد. بهای آغازی مدل پایهی HR-V حدود ۲۰۵۰۰ دلار است.
- فولکسواگن جتا
خرید فولکسواگن جتا یکی از ارزانترین راهها برای قرار گرفتن پشت فرمان یک خودروی آلمانی با یکی از کمترین هزینههای مالکیت ۵ ساله (۳۲۷۴۱ دلار) است. این خودرو در بخش مدلهای کامپکت رتبهی سوم را به دست آورده است.
- هیوندای الانترا
هیوندای الانترا در بخش خودروهای کامپکت رتبهی دوم را به دست آورده و هزینهی مالکیت ۵ سالهی ۳۲۴۰۰ دلاری دارد. این سدان برای سال ۲۰۱۷ اصلاحاتی داشته و استایل ظاهری جدید و جذابی دارد.
- تویوتا کرولا
دلیل بسیار خوبی برای فروش بسیار خوب تویوتا کرولا در آمریکا وجود دارد. Kelley Blue Book تخمین میزند این خودرو در طی ۵ سال هزینهی نگهداری و مالکیت ۳۲۲۵۱ دلاری داشته و برای چهارمین سال پیاپی کرولا توانسته به مقام اول در بخش خودروهای کامپکت دست پیدا کند. بهای تویوتا کرولا ۲۰۱۷ تنها کمی بیشتر از ۱۹ هزار دلار بوده و مصرف سوخت کم و تجهیزات زیاد از جمله سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحهنمایش ۷ اینچی و بستهی ایمنی تویوتا را ارائه میکند.
- تویوتا یاریس iA
این خودرو که نسخه تغییر شکل یافته مزدا ۲ سدان است و در ابتدا با نام سایون iA معرفی شده بود پس از مرگ زیربرند تویوتا با نام خود شرکت عرضه میشود. این خودرو یکی از کمهزینهترین خودروها برای مالکیت در طی ۵ سال بوده و هزینههای مالکیت آن ۳۰۰۳۳ دلار تخمین زده شده است.
- نیسان ورسا
با هزینهی مالکیت ۵ سالهی ۲۹۴۶۶ دلاری، نیسان ورسا یک گزینهی جذاب برای افرادی است که خواهان فضای کابین زیاد و خودرویی قابلاعتماد هستند. بهای آغازین این خودرو کمتر از ۱۳ هزار دلار بوده و آن را به خودروی جذاب قشر زیادی از جامعه تبدیل کرده است.
- شورولت اسپارک
برای بار سوم در چهار سال اخیر، شورولت اسپارک تاج قهرمانی اولین خودرو با کمترین هزینه مالکیت و نگهداری در دورهی ۵ ساله را بخش خودروهای ساب کامپکت به دست آورده است. هزینههای تخمینی این خودرو ۲۸۲۱۶ دلار بوده و در کل خودروی کمهزینهای است. با توجه به اینکه اسپارک یکی از ارزانترین خودروهای بازار است (بهای آغازین زیر ۱۴ هزار دلار) اول شدن آن جای شگفتی زیادی ندارد.
منبع: autoguide
sunmartin
۲۹ بهمن ۱۳۹۵تمام این لیست و بخصوص سه خودروی شورولت اسپارک و هیوندای النترا و تویوتا کرولا محبوب ترین ها هستند جالب اینجاست که وقتی من میگم کیا هیوندای به یکی از بازیگران اصلی صنعت خودروسازی مبدل شده اند افرادیکه تمایل به فرانسوی ها دارند سریع بحث رنو پژو و سیتروئن پیش میکشن موضوع قابل تامل اینه که فرانسوی ها جزو پر استهلاک ترین استهلاک خودروها هستند ،ودر این قبیل لیست ها هیچ جایی ندارند ، در 5 سال اول هزینه نگهداری جزو یکی از آیتم های اصلی خریداران محسوب میشه
خوشبختانه در ایران چند مدل ازین خودروها وجود دارند و شرکت های داخلی باید برای واردات بیشتر و یا مونتاژ این مد ل خودروها بیشتر اهتمام بورزند با توجه به اینکه در ایران طول مدت نگه داری خریداران تو همین رنج 5 سال و حتی بیشتر است
MAHDI
۲۹ بهمن ۱۳۹۵آقای sunشما مسوول تبلیغات آسان موتور واطلس خودرو در فضای مجازی هستید احیانا ؟
sunmartin
۲۹ بهمن ۱۳۹۵خیر من تبلیغاتچی نیستم اما از محصولات کره ای بدی ندیدم البته در مقایسه با ژاپن و اروپایی ها بازهم جا برای کارکردن دارند اما نسبت به سابقه تولید خوب رشد کردند و در اکثر رده بندی ها حضور دارند بشخصه برند آئودی میپسندم توی اروپایی ها و در آسیایی ها هوندا و مزدا اما بدلیل قیمت گزاف این محصولات بسمت کره ای ها رفتم و البته واقعا خوب هستند من فقط نظر شخصیم گفتم در مورد فرانسوی ها هم هنوزم با توجه مقالات زیادی که منتشر شده آنها را پر استهلاک میدونم
amin
۳۰ بهمن ۱۳۹۵شما که در سایت مجاور اعلام کردید خودروهای کره ای در بحث فنی و کیفیت همتراز و در مواردی برتر از برندهای ژاپنی و برندهای مطرح اروپایی هستند و فقط در بحث لذت رانندگی از آلمانیها عقب هستند!!!
این دقیقا جمله شماست دیگه؟
نمیخواهید که انکارش کنید؟
یاسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۵جناب سن مارتین عزیز حرف شما در مورد کره ای کاملا درسته کره ای ها موفق شدن با ارائه امکانات خوب طراحی خوب و کیفیت خوب و البته مهمترین نکتشون در بازارهای جهانی قیمت خوب جایگاه خوبی تو دنیا بدست بیارنو هر روزم دارن پیشرفت میکنن
اما در مورد ماشین های فرانسوی دیگه دوران اینکه فرانسوی ها به استهلاک بالا معروف بودن تموم شده ده یا پونزده سال پیش اره ولی الان در مورد فرانسوی ها فقط در همین حد که رنو که بخاطر پلتفرم های مشترک با نیسان اصلا فقط کافیه امارهارو ببینیم تا سطح کیفی این برند خوب فرانسوی رو درک کنیم در مورد پژو سیتروئن هم درست تو همین پدال مقاله ای منتشر شده بود درباره مطمئن ترین برند های فروخته شده در المان در سه سال اول پژو در مقام دوم قرار گرفته بود یا چیزی که شخصا یه جا خوندم درباره همین 2008 که ملت دارن میکوبن تو سرش امتیاز اطمینانش بین سالهای 2013 که اولین بار اومد تا 2016
تو انگلستان از بین صاحباش در سطح عالی بوده
خوب نیست مابخاطر علاقه ای که به یه برند داریم برند های دیگه رو بکوبیم روشون ایراد هایی بذاریم من به شخصه ماشین رو با برند ژاپنی دوست دارم ژاپنی دارم ژآپنی هم میخرم کسی که ژاپنی سوار میشه میدونه اوج کیفیت و عملکرد ماشین یعنی چی همیشه هم طرفدارشم ولی نمیام ماشین های کره ای رو بکوبم فرانسوی رو بکوبم هر برندی هر کشوری امتیاز خاص خودشو در صنعت خودرو سازی داره
مصطفی
۳۰ بهمن ۱۳۹۵کیا و هیوندا ماشینهای بدی نیستن ولی یادتون نره وقتی تو همه جای دنیا اون ها رو به عنوان ماشین های کم استهلاک در نظر میگیرن گارانتی 10 ساله شون بسیار موثره. تو همه مقالات هم مهمترین برتری کره ای ها رو ظاهر زیبا و گارانتی طولانیشون میدونن. متاسفانه یکی از این فاکتورهای مهم تو ایران کلا کنار گذاشته شده، گارانتی 2 ساله اطلس خودرو و آسان موتور!
یاسین
۳۰ بهمن ۱۳۹۵مصطفی جان اونقدر که اطلاع دارم اون گارانتی تامین قطعاته و گارانتی که منظور شماس 7 سالس تو دنیا که توی ایران بصورت 5 ساله یا 150 هزار کیلومتر اجرا میشه مگر اینکه کسی از بازار خاکستری یا وارد کننده های شخصی بگیره دلیلش اینه که این دوتا شرکت نماینده های رسمی کیا و هیوندا نیستن و بصورت واسطه ای نماینده کیا و هیوندای کشورهای عربین واسه همین متاسفانه سیاست های اجرایی شرکت های مادر رو درست اجرا نمیکنن در حال حاضر هیوندا بصورت رسمی با کرمان خودرو قرارداد بسته برای تولید بعضی مدلهای ماشیناش در ایران که فعلا با i10 و i20 شروع کردن و برای سال دیگه تولید اکسنت رو تو برنامه دارن
کیا هم چند وقت پیش قراردادی بست با سایپا که سراتو نسل قدیم رو تولید کنه ولی در همون حد باقی موند و هرگز جلوتر نرفت
mojtabaaston
۲۹ بهمن ۱۳۹۵14 دلار یعنی حدود 50 هزار تومن
واقعا معرکه است
amin
۲۹ بهمن ۱۳۹۵۱۴هزار دلار نه ۱۴ دلار!!!!!!!!
Ace
۲۹ بهمن ۱۳۹۵.
دوست عزیز یکم فکر کردن هم خوب چیزیه.
هزینه ی یک کارواش خوب برای این ماشین میشه 15 دلار.
Ace
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ژاپنی ها که تکلیفشون مشخصه.
همیشه باید تو این لیست باشن و خب ، هستن.
فولکس واگن جتا در این لیست خوشحال کننده بود.
همچنین دیدن رتبه ی اول این لیست که به شورلت اسپارک رسیده هم جای خوشحالی داره.
امیر
۲۹ بهمن ۱۳۹۵هزینه نگهداری کمری 2007 در 5 سال دوم…تقریبا برابر 15 میلیون تومان شامل بنزین….روغن…لنت.. لاستیک..تعویض تسمه وپولی کولر….بیمه.. بوده………….کارکرد در این 5 سال برابر 80 هزار کیلومتر…سال 90 به قیمت 35 میلیون گرفتم 95 هم به دوبرابر قیمت اولیه فروختم..هزینه سالیانه کمتر از هزار دلار میشه…ماشینهای تویوتا کاملا اقتصادی هستند…من در مورد بقیهاتومبیلها نظری ندارم
Amirhossein
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ماشین های تویوتا همین طورن.
کسی که پول بنز و BMW داره خرجشون هم میکنه. کسی که نمیخواد خرج کنه طبیعتا تویوتا میخره.
لکسس وبنز
۲۹ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز بنز نه ولی هزینه bmw سرسام اوره. هزینه بنز را با bmw مقایسه نکین بنز نصف bmw هم هزینه نداره .
sadegh
۲۹ بهمن ۱۳۹۵من دیروز یه چندتا نیسان ورسا و فولکس جتا رو تریلر دیدم تو جاده اصفهان به سمت تهران،،،،نمایندگی خاصی داره یا ؟؟؟؟؟
سیاوش
۲۹ بهمن ۱۳۹۵عکس مربوط به تویوتا احتمالا مال تویوتا یاریس هست نه پریوس اذمین اصلاح کن
حمیدرضا
۲۹ بهمن ۱۳۹۵این لیست باید برای امریکا باشه چون اون مدل سایون در اروپا وجود نداره ولی حضور شوی به عنوان سردمدار خودروهای اقتصادی خیلی جالبه خصوصا که مدلای شوی و کلا جنرال موتور به هزینه زیاد خیلی معروفن ولی اگر اونام بخان میتونن ماشین های ارزون و بسیار کم اصطحلاک تولید کنند خصوصا برند چینی شون که خیلی ماشین های ارزان و با کیفیتی تولید میکنه
Mahdi DODGE
۲۹ بهمن ۱۳۹۵5تا ژاپنی
3تا امریکایی
1کره ای
1 المانی
بعد بگین استهلاک امریکایی بیشتره تا المانی
البته پیشرفت کره ای ها خوب بوده
ژاپنی ها هم مثل همیشه برتر میدان
milad
۳۰ بهمن ۱۳۹۵من یه اسپارک 2013دارم پلاک اروند..این ماشین واقعا از لحاظ استهلاک و کم هزینه بودن حرف اول میزنه…تسمه تایمش 250000کیلومتر باید تعویض بشه..
sunmartin
۳۰ بهمن ۱۳۹۵اسپارک و کروز که هردو شورولت هستن حای هیچ بحثی ندارند من عاشق طراحی شورولت کروز هستن هرچی نگاهش میکنم سیر نمیشم کاش در این سایت یه قسمت اختصاص بدهند به طراحان خودروها خیلی جالبه این مبحث
اگه این بحث باز شد حرفهایی دارم برای گفتن که خالی از شنیدن نیست