هاچبکهای داغ خودروهای دوستداشتنی و جذابی هستند که پیشینهٔ آنها به دههٔ ۷۰ بازمیگردد. آغازگر این راه را میتوان فولکسواگن گلف GTI و نو ۵ توربو دانست که بعداً توسط خودروهای دیگری مثل پژو ۲۰۵ GTI ادامه پیدا کرد. دنیای هاچبکهای داغ پُر از طراحیهای جذاب و چشمگیر است. بهعنوانمثال، وحشیگری لانچیا دلتا اینتگراله، کنجکاوی فرانسوی رنو ۵ توربو و ظاهر کلاسیک گلف GTI MK1 همگی بسیار دوستداشتنی و جذاب هستند.
از بسیاری جهات، جذابترین هاچبکهای تاریخ همان نمونههای اولیهٔ اواخر دههٔ ۷۰ و اوایل دههٔ ۸۰ هستند زیرا این خودروها هنوز هم عالی به نظر میرسند و علاقهمندان زیادی دارند؛ اما از هاچبکهای داغ اوایل دههٔ ۲۰۰۰ هم نباید غافل شد. بهعنوانمثال، چه کسی میتواند اولین نسل فورد فوکوس RS را فراموش کند؟ گلف R32 یا رنو کلیو V6 هم خودروهای بسیار جذابی هستند. هرچند این خودروها وضعیت نمادین هاچبکهای داغ اولیه را ندارند اما با عطش کنونی بازار برای خودروهای کلاسیک مدرن، ارزش آنها بیشتر خواهد شد.
در حال حاضر نیز هاچبکهای داغ به اوج قدرت و پرفورمنس خود رسیدهاند. مرسدس A45 S AMG را ببینید، چه کسی فکر میکرد یک هاچبک اسپرت با ۴۲۱ اسب بخار قدرت که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بیرون میآید روزی بتواند حتی سوپرکارها را به چالش بکشد؟ یا گلف R که با ۳۲۰ اسب بخار قدرت، قویترین گلف تاریخ محسوب میشود. یا تویوتا GR یاریس که تحسین همگان را برانگیخته است. این نشان میدهد که هاچبکهای داغ هنوز هم جذاب هستند اما در آینده چطور؟
واضح است که این روزها مهمترین اتفاق در صنعت خودروسازی دنیا، الکتریکیسازی است و مطمئناً هاچبکهای داغ هم از این موج در امان نخواهند ماند. بهعنوانمثال، رنو ۵ در قالب هاچبکی الکتریکی بازخواهد گشت و ظاهراً آلپاین هم قصد دارد نسخهٔ پرفورمنس آنرا ارائه کند. این یعنی هاچبکهای داغ سنتی تقریباً به دوران پایانی عمر خود رسیدهاند و در آیندهای نهچندان دور، نمونههای الکتریکی جای آنها را خواهند گرفت؛ بنابراین، به نظر شما کدام خودرو خوشچهرهترین هاچبک کل تاریخ محسوب میشود؟ و سؤال بعدی اینکه آیا کراساوورهای اسپرت هرگز میتوانند بهاندازهٔ یک هاچبک داغ خوب و جذاب به نظر برسند؟
احمدرضا
۲۸ تیر ۱۴۰۰گلف MK2 🙂
parsa_ashgh.mashine
۲۸ تیر ۱۴۰۰میتونست پژو 208 جدید هم باشه یا دی اس 3 ولی با همه ی این محصولات موافق بودم
رنو کلیو وی6 که یک چراغش انگار چراغ دیگش بزرگ تره
🔥A.H MOTORS🔥
۱ مرداد ۱۴۰۰پاسخ معلومه : 206 (البته تو زمان خودش)
Kato
۲۸ تیر ۱۴۰۰رنو کلیو v6 با اون هندلینگ مثال زدنیش یه چیز دیگس
Philipp
۲۸ تیر ۱۴۰۰1-Golf 1
2-A45 S
3- Golf R32
امیر
۲۸ تیر ۱۴۰۰به نظر من خوش چهره ترین هاچبک های داغ هم گلف mk2 و پژو 205 gti و فورد هستن. خوش چهره ترین نداریم خوش چهره ترین ها درسته.
و بازهم به جرمی کلارکسون می رسیم که ازش پرسیدن ماشینی که سوار میشی چیه ؟ اون هم گفت گلف چون هر کاری که من بخوام برام انجام میده. راست هم میگه
گلف هم هندلینگ و کیفیت و قدرتی خوبی داره هم راحتی و ایمنی ،
کراس اوور ها هم به هیچ عنوان نمی تونن جای این ماشین هارو بگیرن.
ختم کلام
Ninja
۲۸ تیر ۱۴۰۰لنسر هم همه کار هارو انجام میداد خدابیامورز
امیر
۲۸ تیر ۱۴۰۰بله مرحوم لنسر هم ماشین بسیار خوبی بود.
GT
۲۸ تیر ۱۴۰۰۱ مینی کوپر GP
۲ فورد فیستا ST
از این دو تا زیباتر سراغ ندارم
از نظر پرفورمنس هم که پادشاه بی چون و چرا مرسدس هست
محمدهادی
۲۸ تیر ۱۴۰۰من میگم
نماینده ی بحق
بی ام و
135i
احمدعلی کمالی
۲۸ تیر ۱۴۰۰اولین هاچ بک فولکس بیتل نبود؟
Grand Master
۲۸ تیر ۱۴۰۰نه اولین هاچبک رنو 12 بود
Roham
۲۸ تیر ۱۴۰۰بیتل حدود سی سال قدیمیتره
اما اینا هیچ کدوم هاچبک داغ محسوب نمیشن
Philipp
۲۸ تیر ۱۴۰۰خیر فولکس بیتل توی هیچ دسته بندی ای جای نمیگیره ولی از همه بیشتر به کوپه کامپکت ها(بامو سری 2. پورشه باکستر) نزدیکه
حسین
۲۸ تیر ۱۴۰۰اولین هاچبک سیتروءن ترکشن آوان ۱۹۳۹ هست
حسین
۲۸ تیر ۱۴۰۰فکر کنم بیتل کوپه بود
امیر
۲۸ تیر ۱۴۰۰خوش چهره ترین گلف در باید بگم گلف mk2
مهدی موتور
۲۸ تیر ۱۴۰۰زیبا ترین هاچ بک، کوپرا لئون هست و بس
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۸ تیر ۱۴۰۰زیبا ترین هاچ بک ها :
۱. A45 S
۲.پژو ۲۰۵ تا ۲۰۸
۳. گلف
۴. رنو ۵ توربو
mm.y@rlou
۲۸ تیر ۱۴۰۰به نظرم ford focus ii rs از همه زیبا تره
حشمت021
۲۸ تیر ۱۴۰۰من خیلی دوست دارم ببینم تسلا مدل 2 که شایعه شده تو این کلاس میاد میتونه تو بازار اروپا با درون سوز ها رقابت کنه یا نه
میثم
۲۸ تیر ۱۴۰۰💓💓 TOYOTA GR yaris 💓💓
سامان اذری
۲۹ تیر ۱۴۰۰یکی از جذاب ترین هاچ بک ها به نظر من سیویک ۱۹۹۲ هست که تو ایرانم بود
لا مصب خیلی سسکی بود 😊😉🤭
مهدی
۲۹ تیر ۱۴۰۰فورد فیستا
هیوندای آی 20
محمد مختاری آذر
۲۹ تیر ۱۴۰۰فواکس واگن تموم شد