بازهم رقابت بهترین خودرو برای راننده موتورترند برگزار شد و بازهم شاهد برگزاری درگی جذابی هستیم که به بزرگترین درگ دنیا معروف است. در این نبرد، خودروهایی که در رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۱۹ حضور دارند راهی محل مسابقهٔ درگ میشوند تا جدالی دیدنی و نفسگیر را به نمایش بگذارند. اولین بار هشت سال پیش این درگ بزرگ برگزار شد و حالا شاهد نهمین قسمت آن هستیم. ما این درگ را دوست داریم، شما آنرا دوست دارید و ظاهراً کارکنان نیروی هوایی 30th Space Wing هم آنرا دوست دارند زیرا این سومین سال متوالی است که آنها توافق کردهاند در مقر خود در پایگاه نیروی هوایی واندربرگ میزبان این نبرد جنونآمیز باشند.
در درگ امسال دوازده خودرو حضور دارند. خودروهای اسپرت و قدرتمندی که در رقابت بهترین خودروی راننده باهم به نبرد پرداخته و حالا به پایگاه هوایی آمدهاند تا در مسیر ۴۰۰ متر هم تواناییهای خود را به رخ رقبا بکشند. در بین شرکتکنندگان انواع مختلفی از خودروها دیده میشوند. گرند توررهای لوکس، هایپرکار تولید محدود، ماسل کارهای قدرتمند، سوپرسدانهای وحشی و اسپرتهای چابک همگی در این رقابت حضور دارند. حتی دراینبین یک شاسیبلند چموش هم دیده میشود. همهٔ این دوازده خودرو راهی چهارمین باند فرود طولانی ایالاتمتحده شدهاند تا جنگی اتمی به راه بیندازند. جنگی که از آن با عنوان حماسهٔ سیلندر و اسب بخار یاد میکنیم.
اما سؤال اصلی این است: کدامیک از این خودروهای تولیدی سریعتر از خط پایان ۴۰۰ متر عبور میکند؟ هنگامیکه چلنجر هلکت ردآی ۷۹۷ اسب بخاری از جا کنده میشود کدام خودروها فقط میتوانند چراغهای عقب آنرا مشاهده کنند؟ یا آیا DBS سوپرلگرا میتواند بهطور بهینه از همهٔ ۷۲۵ اسب بخاری که از پیشرانهٔ V12 توئین توربوی خود بیرون میکشد استفاده کند؟ آیا متخصص پیست، مکلارن سنا به خاطر همهٔ قطعات داونفورسی خود مثل اسپویلر و بالهها، عقب میماند؟ آیا هیچکدام از خودروها میتوانند هنگام رسیدن به پرچم شطرنجی پایان به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند؟ سؤالات خیلی زیاد هستند.
پس بهتر است پاسخ همهٔ این سؤالات را در ویدئو پیدا کنیم. شرکتکنندگان یکبهیک پشت خط استارت قرار میگیرند. رانندگان پشت خودروها مینشینند. همهٔ آنها آماده هستند تا با فرمان شروع به جلو شلیک شوند. صدای غرش این دوازده ماشین فضای پایگاه هوایی را پُر کرده و چیزی بهجز سمفونی زیبای موتورها به گوش نمیرسد. نفسها در سینه حبس شده و همه منتظر آغاز نبرد هستند. شمارش معکوس آغاز میشود و با فرمان GO ماشینها به راه میافتند. صدای جیغ لاستیکها به گوش میرسد و اسبهای بخار رَم میکنند.
- ادامهٔ متن حاوی اسپویل است!
شاید عجیب به نظر برسد که با وجود خودروهای قدرتمندی مثل مکلارن سنا و آستونمارتین DBS سوپرلگرا، این مرسدس AMG GT63 S است که در آغاز نبرد جلو میافتد و پورشه ۹۱۱ کاررا S هم تقریباً شانهبهشانه در تعقیب او است اما سنا کمی عقب افتاده است. عقبتر از همه هم تویوتا سوپرا و موستانگ شلبی GT350 در حال حرکت هستند. در ادامه اما سنا با سرعتی فوقالعاده سریعاً عقبماندگی خود را جبران کرده و بهگونهای مرسدس و پورشه را جا میگذارد که گویی ایستادهاند و دور شدن هایپرکار بریتانیاییها را تماشا میکنند. حالا سنا در آینهٔ خود همهٔ خودروها را مشاهده میکند و با حفظ این برتری تا پایان، با اختلاف و اقتدار پیروز این جدال سخت و نفسگیر میشود.
پس از سنا، مرسدس و پورشه که در طول مسیر تقریباً شانهبهشانهٔ هم در حال حرکت بودند، همچنان همین رویه را ادامه داده و باهم از خط پایان عبور میکنند. رتبهٔ چهارم نیز به لامبورگینی اوروس میرسد که حتی از گرند توررهای آستونمارتین و بنتلی هم زودتر خط پایان را لمس میکند. بااینحال اگر میخواهید به آتش کشیدن ۴۸ حلقه لاستیک و نزدیک به ۷۰۰۰ اسب بخار قدرت را مشاهده کنید و از نبرد این دوازده ماشین لذت ببرید و از شنیدن صدای غرش موتورها به وجد بیایید، بهتر است ویدئوی درگ را تماشا کنید.
شرکتکنندهها و تایمها
رتبه | خودرو | قدرت | گشتاور | تایم |
۱ | مکلارن سنا | ۸۰۰ اسب بخار | ۸۰۰ نیوتن متر | ۱۰.۰۸ ثانیه |
۲ | پورشه ۹۱۱ کاررا S | ۴۵۰ اسب بخار | ۵۳۰ نیوتن متر | ۱۱.۲۰ ثانیه |
۲ | مرسدس AMG GT63 S | ۶۴۰ اسب بخار | ۹۰۰ نیوتن متر | ۱۱.۲۰ ثانیه |
۴ | لامبورگینی اوروس | ۶۵۰ اسب بخار | ۸۵۰ نیوتن متر | ۱۱.۳۲ ثانیه |
۵ | آستونمارتین DBS سوپرلگرا | ۷۲۵ اسب بخار | ۹۰۰ نیوتن متر | ۱۱.۵۱ ثانیه |
۶ | بنتلی کانتیننتال V8 | ۵۵۰ اسب بخار | ۷۷۰ نیوتن متر | ۱۱.۶۷ ثانیه |
۶ | جگوار XE SV Project 8 | ۶۰۰ اسب بخار | ۷۰۰ نیوتن متر | ۱۱.۶۷ ثانیه |
۸ | دوج چلنجر هلکت ردآی | ۷۹۷ اسب بخار | ۹۶۰ نیوتن متر | ۱۱.۷۷ ثانیه |
۹ | بامو M850i | ۵۳۰ اسب بخار | ۷۵۰ نیوتن متر | ۱۱.۹۳ ثانیه |
۱۰ | فورد موستانگ شلبی GT350 | ۵۲۵ اسب بخار | ۵۸۰ نیوتن متر | ۱۲.۳۰ ثانیه |
۱۱ | بامو M2 کامپتیشن | ۴۱۰ اسب بخار | ۵۵۰ نیوتن متر | ۱۲.۴۵ ثانیه |
۱۲ | تویوتا سوپرا | ۳۴۰ اسب بخار | ۵۰۰ نیوتن متر | ۱۲.۴۸ ثانیه |
امکان تماشای این ویدئوی درگ بزرگ موتورترند بهصورت عادی وجود ندارد و برای مشاهدهٔ آن باید اکانت این سایت خریداری شود؛ اما مجلهٔ پدال اولین و تنها وبسایتی است که این ویدئوی جذاب و ارزشمند را بهرایگان در اختیار مخاطبین خود قرار میدهد.
[دانلود ویدئو]
Mahdi911Turbos
۱۰ آبان ۱۳۹۸توی همه این ماشینها بجز سنا که یه هایپر کار هست و حسابش جداست
شاهکار واقعی پورشه هست که فقط با ۴۵۰ اسب همه ماشینها رو به چالش میکشه و دوم میشه مهندسی یعنی این
ehsan
۱۰ آبان ۱۳۹۸آی قربون دهنت
بهترین ماشین اسپرت دنیا 911
ارش
۱۰ آبان ۱۳۹۸از پدال به خاطر امروز و مقاله مخترعان دیروز نهایت تشکر را داریم.?????
یانکی
۱۰ آبان ۱۳۹۸از کلیپ لذت بردم ولی به هیچ عنوان این درگ نمیتونه واقعیت رو نشون بده.نمونش هلکت ردای که تایم 10.6 برا 400متر ثبت میکنه.نکته بعدی اینه که چرا از کوروت c8 چلنجر دیمون شلبی gt500 تسلا مدل xو3 استفاده نکردن با اینکه به راحتی در دسترس بودن .نکته دیگه اینه که درگ باید تو پیست مخصوص باشه و ماشینهای دف عقب لاستیک گرم کنن.تو آمریکا پیستهای درگ 4لاینه هم وجود داره.در مجموع سرگرم کننده بود ممنون.
کیان
۱۰ آبان ۱۳۹۸دوست عزیز اشتباه میکنید تا حدودی ، درست هست ک از لحاظ زمانی دوم هستش، اما فاکتورهایی ذیگه ای هم باید در نظر گرفت و اونوقت بگین با 450 اسب دوم شده، شما مزون خودرو و اینجا نمی بینید، اگر فاکتور وزن و هم دخیل میشد کردی به نحوی و تاثیرش و میسنجدین اونوقت این صحبت صحیح نمیبود
مهراد
۱۰ آبان ۱۳۹۸نه داداش بجز سنا که به بقیه تجاوز کرد رسما ، الباقی ماشینا خیلی نزدیک بودن و اگه قرار باشه کسی برنده معنوی باشه اون مرسدسه کبیره
mehran911
۱۰ آبان ۱۳۹۸پورشه پوست میکنه فقط صبر کنید …
.
توربو داره تو نوربرگرینگ تست میشه
نسخه های GTS هم چند وقت دیگه معرفی میشن و همینطورسلطان GT3
.
۹۱۱ کاملترین و برترین خودروی اسپرت دنیاست
ی هفته نیست به عنوان برترین خودرو رانندگان موتورترند انتخاب شد ، الانم که اینجوری از خجالت بقیه در اومد
.
خودرویی در رقابت ها بهترین زمان ها رو با اون سطح از تکنولوژی ساخت کسب میکنه و در عین حال در تست قابلیت اطمینان طولانی مدت ۱۲ ساله با تویوتا کرولا رقابت میکنه
Reza
۱۱ آبان ۱۳۹۸پورشه و دیگر هیچ
datsun
۱۰ آبان ۱۳۹۸به نظرم پورش ۹۱۱ کاررا s برنده واقعی این رقابت بود……
sina7
۱۱ آبان ۱۳۹۸رده بندی واقعا جالبه
سنا که به کنار
رده دوم تا چهارم قشنگ مهندسیشونو دارن نسبت به بقیه نشون میدن
یکی پورشه با قدرت کمتر نسبت به بقیه
یکی بنز که اصلا سدانه
اوروس هم که شاهکار کرده ، با اون همه وزن و فرم بدنه که ایرودینامیکش قطعا ضعیف تر از تمام ماشینای درگه
جدیدا خیلی به این سه تا کمپانی ایراد میگرفتن مخصوصا پورشه و بنز
فکر کنم جوابشونو به خوبی گرفتن
امیر
۱۰ آبان ۱۳۹۸افرین به ۹۱۱
شاهکار خودروسازی دنیا (تقریبا در هر زمینه ای)
اما یه چیزی برام عجیبه ک تقریبا همه این ماشینا رکورد های رسمی خیلی بهتری دارن ولی اینجا گاها تا یک ثانیه کندتر بودن!!!!
دلیلش چیه؟
مثل اوروس و چلنجر و سوپرا و…
مثلا چلنجر عدد رسمیش ۱۰:۸ اگه اشتباه نکنم ولی اینجا ۱۱:۷۷!!! و بقیه هم به همین صورت
Mohammadreza
۱۰ آبان ۱۳۹۸اگه به پرچم ها نگا کنی متوجه میشی باد نسبتا شدیدا بر خلاف جهت حرکت خودروها در حال وزیدن بود
MOHAMMAD.DEMON
۱۰ آبان ۱۳۹۸خیلی بی ارزش شدن مجلات
دیگه ارزشی نداره این درگ ها و مسابقات و تست برسی هاشون
اون از تاپ گیر که مدل پایه تسلا رو میزاره جلو تایکان اونم بدون لانچ کنترل تسلا
این از این که ارقام تا امید کننده از ماشین ها به ثبت میروسنن
هلکت رد آی : ۱۱.۷
ارش
۱۰ آبان ۱۳۹۸آفرین به دوم با ۸۰۰ اسب بخار قدرت هشتم شد ??
MAHDI
۱۰ آبان ۱۳۹۸آقا محمد تازه هلکت تو این درگ شانس آورد ب ام و M850 زمانش چندصدم نسبت به همیشه کندتر بود چون M850 در تمام درگ های گذشته که بیش از 12 درگ هستش از چندین مجله انگلیسی و آلمانی وحتی آمریکایی و حتی استرالیایی زمان 11.6 رو ثبت کرده اما اینجا متاسفانه زمانش کندتر شد!!!!
طوریکه حتی در چند درگ که M850 با تسلا3 پرفومنس و کوروت C7 گرند اسپرت و موستانگ GT350 داشته با اختلاف قابل توجهی شکستشون داده!!!!
پس تازه باید خداروشکر کنید که اینجا زمانش 11.6 که همیشه ثبت میکرد نشد و به 11.9 رسید زمانش…..
Amir Machine
۱۰ آبان ۱۳۹۸دیگه بامو جونت از هلکت خورد، ماست مالی نکن دیگه
دیمن هم بارها و بارها تایم خیلی بهتری نسبت به اون درگ مضحک با M5 ثبت کرده بود اما هیچکدومتون قبول نمیکردین و اون درگ مسخره رو معتبرترین و واقعیترین درگ دنیا میدونستین
MAHDI
۱۰ آبان ۱۳۹۸فکر کردم درس عبرت گرفتید از سال قبل. یادمه وقتی کوروت ZR1 که از تمامی رقبای خودش شکست خورد گفتید::احسنت به ZR1 که آئودی TT رو شکست داده!!!!
وحالا امسال!!!!!
چلنجرهلکت رد آی با 800 اسب بخار و 960 نیوتن گشتاور رو با M850 که یه GT هستش اونم با 530 اسب قدرت رو داری مقایسه میکنی و از اینکه زمانش یکی دو صدم بهتر شده خوشحالی میکنید!!!!!
تازه موضوع خنده دار اینجاست که M850 اینجا زمانش اصلا خوب نشده و الا همیشه 11.6 رو ثبت کرده وحتی در درگ گرند تور تونسنت 2 بار بنتلی کنتیننتال GTرو شکست بده. بحث اینجاست که شانس آوردید زمانش اینجا چندصدم کند شده و الا اگه زمان خودش رو ثبت میکرد خودروهای چندصد اسب قوی تر از خودشو شکست میداد که دیگه خیلی خنده دار میشد.
البته موستانگ GT350 و تسلا 3پرفومنس و کوروت C7 گرنداسپرت رو بارها شکست داده براتون.اونم با اخلاف زیاد مخصوصا با گرند اسپرت وGT350!!!
میترسم یه روز کوروت C8 در مدل ZR1 آینده اگه یه سدان 200 اسب بخاری آلمانی رو شکست بده با قرور همین جمله رو بگید. اون از سال گذشته و اینم از امسال!!!!!
Amir Machine
۱۰ آبان ۱۳۹۸هلکت ردآی رو من خودم تو تست ماشین هفته دیدم تایم 11.4 رو ثبت کرد، پس بهتره اول تو خدا رو شکر کنی که اینجا بهترین تایمش رو ثبت نکرد چون اگه میکرد نهتنها M850 فقط میتونست چراغهای عقبشو ببینه بلکه رتبۀ پنجم رو هم کسب میکرد
ضمناً حتی همین 11.4 هم بهترین تایم ردآی نیست، پس میبینی موضوع خندهدار چیزیه که تو میگی، انگار فقط بامو بهترین تایم رو نزده و همه حتی از بهترین تایمهاشون هم سریعتر بودن و دوپینگ کردن!! دست بردار تروخدا از این تایم و تایمبازی
آره همین چند صدم ثانیه هم برای چلنجر جای خوشحالی داره چرا؟ چون
M850 نزدیک به 200 کیلو از ردآی سبکتره، کاملاً جدیدتر و مدرنتره، سیستم چهارچرخ محرک پیشرفته داره و به هزار جور تکنولوژی مدرن مجهز شده و با همۀ اینها از چلنجر 10 سالۀ سنگینوزن دیفرانسیل عقب با موتور سوپرشارژ سنتی خورده!
کوروت ZR1 هم اینقدر افتخار کسب کرد و تو پیست همۀ اون سوپراسپرتهای مدعی رو شکست داد که نیم ثانیه عقب موندن تو درگ از رقیبهایی با قیمت دو برابر اصلاً به چشم نیاد
راستی از M5 عزیز چه خبر که تو پیست VIR کارانددرایور 9 ثانیه از کامارو عقب موند؟!
JDM
۱۰ آبان ۱۳۹۸هلکت دوتا ضریب دف داره یکی 2.6داره یکی 3.09 که برای لانچ بهتره
Motor week تستش کرده و 11.4 زده!!
جالبه cars.comهم این ماشینو تست زده باهاش از 11.4 تا10.8 رو دراورده آخرش توضیح داده چگونه با هلکت زیره 11 تایم بزنیم!!!
تو هم برو خدارو شکر کن که C8 با تایم 11.1 و موستانگ Gt500 که از 11تا 10.6 تایم زده و بزودی بهتر هم میزنه رو نیوردن!!
Alireza
۱۰ آبان ۱۳۹۸کوروت ماشین درگ نیست هیچ ادعایی هم نداشته
شما که zr1 رو نقد میکنی ک تو درگ شکست خورد بقیه نکات رو هم بگو به عنوان مثال پیست VIR
Elmiraj
۱۰ آبان ۱۳۹۸MAHDI @
می ترسی کوروت C8 ZR1 از یه سدان ۲۰۰ اسبی آلمانی شکست بخوره….!!!
فعلاً که با ۳۴ هزار دلار کمتر فقط stingray پایه سریعتر ، با کیفیت تر و قدرتمند تر از ۹۱۱ بوده آنوقت از ZR1 حرف می زنی…….
بهراد
۱۰ آبان ۱۳۹۸خداییش حال کردم ، یکی به اون پایگاه هوایی و افتخارات بینظیرش،
یکیم به ماشین هایی که صدای موتورشون تو دل آدمو میلرزونه.
فقط یه هلی شات از جلو کم بود بقیه زوایا رو خوب نشون دادن.
کاش قوی ترین و سبک ترینِ هر اتاق انتخاب میشد(مثل دیمن و ام 8 کامپتیشن) و یه بوگاتی رکورد زن هم این وسط حضور داشت تا کار مک لارن رو سخت تر کنه.
میرسه روزی که از این کارا تو ایران با ماشین های اسپرت ایرانی با رقبای خارجی انجام بدیم؟
ایمان
۱۰ آبان ۱۳۹۸هنوز بزرگی کار پورشه در این مسابقه رو درک نکردم
معلوم نیست اگه GT۲ RS بود چه اتفاقی میفتاد ؟؟؟؟
?? Porsche ??
Ali
۱۰ آبان ۱۳۹۸بازم از سنا شکست میخورد :)
ایمان
۱۰ آبان ۱۳۹۸حضور تسلا مدل S در درگ سال ۲۰۱۷
حضور مکلارن سنا در درگ سال ۲۰۱۹
الکتریکی و بنزینی ؟؟؟؟ مسیر ۴۰۰ متر ؟؟؟؟
هایپرکار و اسپرت ؟؟؟؟ قدرت و گشتاور ؟؟؟؟
# عدالت
Ali
۱۱ آبان ۱۳۹۸عاشق تعصب کورکورانه ام :))
وقتی 720 اس از پس جی تی تو آر اس بر میاد انتظار دارین سنا که از 720 اس سریع تر هست شکست بخوره که منفی میدین… ملت جالبی هستیم
Ferrari Fxx K Evo
۱۰ آبان ۱۳۹۸ماشااللّه Mercedes GT63S قلدر ترین سدان دنیا ?
مانی
۱۱ آبان ۱۳۹۸تو یک چهارم مایل مرسدس زودتر از پورشه از خط رد شد
البته با اختلاف ناچیز
چرا برابر اعلام کردن؟؟؟
Saeed
۱۲ آبان ۱۳۹۸این مربوط میشه به فاصله محوری
مرسدس یک سدانه و فاصله محور هاش بیشتره
ولی پورشه ۹۱۱ یه اسپرت کوچیکه و فاصله محورش کمه
هر دو خودرو چرخ های جلوشون همزمان خط پایان رو رد کردن
ولی مرسدس محور جلوش فاصله بیشتری نسبت به سپر جلوش داره
واسه همین وقتی نگاه به سپر دو خودرو نگاه میکنی، میبینی مرسدس ظاهرا جلوتره…. ولی در حقیقت برابرن….
JDM
۱۰ آبان ۱۳۹۸عالی بود.هم درگ هیجان داشت هم محیط اطراف جذاب بود
ولی موردی هست اکثره ماشینای این درگ تایم های به مراتب بهتر زده بودن
MAHDI
۱۰ آبان ۱۳۹۸بله بعضی از خودروها زمان های بهتری رو ثبت کردن. البته به اندازه چندصدم. یک مثالش M850 هستش که در دهها درگ دیگه اش تایمش 11.6 هستش.
اما جالب اینجاست که پورشه 911 کرراS در دو درگی که مجله CARWOW باهاش انجام داده یکبار زمان 11.3 ثانیه و یکبار زمان 11.1 ثانیه رو ثبت که البته M850 هم در این درگ حضور داشته که زمان 11.6 رو بازهم ثبت کرده و امروز در درگ موتورترند پورشه 911 زمان 11.2 ثانیه رو ثبت کرد که بین این دو هستش.
JDM
۱۰ آبان ۱۳۹۸شرایط لانچ برا هر خودرویی متفاوته
شما ممکنه با یه خودرو سه بار لانچ کنی
یبار تایم بد دربیار، یبار خوب دربیاد ،یبار هم عالی دربیاد
اگر دوتا خودرو بخوان درگ بزنن معمولا بعد سه الی چهار بار لانچ به نتیجه مطلوب میرسن
ولی لانچ این همه خودرو باهم خیلی خیلی سخت و غیره ممکن هست اگر که به بخوان به تایمی که شایسته اش هستن دست پیدا کنن
Ferrari Fxx K Evo
۱۰ آبان ۱۳۹۸وای بر روزی که 911Turbo S
جدید لاستیک به اسفالت بذاره
–
اون موقع فاتحه همه بدجور خوندس یعنی عمرا تو درگ ماشینی بتونه برابرش شانسی ، برای بردن داشته باشه
Ferrari Fxx K Evo
۱۰ آبان ۱۳۹۸ولی خب یه چیز هم نباید فراموش کرد که سایر ماشین ها تایم های سریع تری ، ثبت کردند در حالی که ، این تایم برای پوشه تقریبا سریع ترین زمان بود
حسین وی
۱۰ آبان ۱۳۹۸حس میکنم مکلارن گاز نمیداد یوهو گاز داد :|
MAHDI
۱۰ آبان ۱۳۹۸عملکرد پورشه 911 خیره کننده است. واقعا دیوانه کننده است.خیلی بامزه است که با455 اسب بخاربتونی استون مارتین سوپر لگرا با 725 اسب بخار و 900 نیوتن گشتاور رو شکست بدی!!!!
حالا تصور کنید 911 در نسخه توربو وتصور کنید نسخه توربوS رو که قراره چه عملکردی داشته باشه!!!!!!!
MAHDI
۱۰ آبان ۱۳۹۸ببخشید 911 کررا قدرتش 455 اسب نیست من اشتباه نوشتم. قدرت واقعی این ماشین 445 اسب بخاره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بهترین اسپرت جهان:: افسانه 911
MAHDI
۱۰ آبان ۱۳۹۸واما برسیم به تایمی که موتورترند ثبت کرده برای خودروها!!!!
بعضی از خودروها در درگ های مجلات دیگه تایم های بهتری روهمیشه ثبت کردن.شاید دلیلش اینه که اکثر درگ ها در ((انگلیس)) ثبت شده که بخاطر شرایط مکانی و آب وهوایی میتونه بهترین عملکرد خودرورو نشون بده اما درگ موتور ترند در آمریکا هستش که آب و هوای متفاوتی داره پس احتمالا به این دلیل چندصدم کندتر بودن!!!!
برای مثال ب ام و M850 که در درگ های مجلات انگلیس و آلمان همیشه وهمیشه زمان 11.6 ثانیه رو ثبت کرده اما در آمریکا زمانش کندتر شده و به 11.9 ثانیه رسیده!!!
(((این خودرو رو چون زمان هاشو دقیق میدونستم و خیلی از درگ هاشو دارم مثال زدم.وچون از زمان معرفیش درگ های خیلی زیادی داشته مشخص شده که همیشه زمان 11.6 رو ثبت میکنه)))
ارش
۱۰ آبان ۱۳۹۸شتاب مک لارن در نیمه مسابقه خیرکننده بود در ادامه مسیر ۸۰۰ متر آستین مارتین مثل یه جواهر درخشان چه شتابی گرفت بنتلی و آستین مارتین اینقدر خوشگلن که شتابشون مهم نیست و مهندسی بی نظیر پورشه و مرسدس .بهترین ماشین اسپرت جهان پورشه ۹۱۱ بهترین سدان لوکس مرسدس بهترین های پر کار پیست مک لارن و زیباترین اسپرت لوکس آستین مارتین و بنتلی.
دانیال_Surrey،England
۱۰ آبان ۱۳۹۸بهترین کامنت تو این صفحه مال خودته.?
..
تو یه جاهاییش به قول یکی از دوستان احساس کردم سنا داره مراعات حال میکنه.
لامصب یه جوری شتاب گرفت تو تاریخ دیده نشده بود.
برنده این فصل ((در مجموع)) موتورترند اول آلمانی ها بودن بعد انگلیسی ها.
ارش
۱۰ آبان ۱۳۹۸پیشرفت مک لارن از اون موقعی که جرمی مک لارن mp 4 _12 رو کوبید فراتر از تصور بوده هر دو سال یه اعجوبه تولید میکنه آستین مارتین و بنتلی هم که انگار یه جواهر ساز طراحیشون کرده.
Alireza
۱۰ آبان ۱۳۹۸دم اوروس و ای ام جی گرم کارشون عالی بود
911 هم ک نیازی ب تعریف نداره
در کل حال کردیم✌
MAHDI
۱۰ آبان ۱۳۹۸جای چند خودرو اینجا خالی بود!!!!!!!
ب ام و M5 کامپتیشن / ب ام و M8 کامپتیش!!!!
آئودی RS7/ آئودی RS6/ پورشه کاین توربو کوپه!!!!
کوروت C8!!!!!!!!
البته M5 چون سال قبل نسخه عادی اش حضور داشت که زمان 11.1 رو هم ثبت کرد دیگه محال بود امثال کامپتیشن رو حضور بدن!!!!
اما سال آینده کوروت C8 و M8 کامپتیشن و احتمالا پورشه کاین توربو کوپه به عنوان SUV و شایدهم مرسدس GLE63 حضور دارن!!!!
اما بزرگ ترین ضعف درگ امثال این بود که فقط یک هایپر کار حضور داشت وخبری از سوپراسپرت ها نبود.
اما سال گذشته پورشه 911GT2/مکلارن 720/ لامبورگینی هوراکان پرفومانته و شوروت کوروت ZR1 حضور داشتن که واقعا جذاب تر بودش!!!!!!!!
Dna
۱۰ آبان ۱۳۹۸استون مارتین خسته نشی ی وقت ?
ایلیا
۱۰ آبان ۱۳۹۸این بنتلی و استون چقدر خاص و زیبان بار الهی!
اصلا نباید در مورد شتاب و سرعتشون بحث کرد، اینا خلق شدن که خاص باشن و جلب توجه کنن!
مخصوصا از نمای جلو انگار از ی دنیای دیگه اومدن!
کی میگه طراحی 911 تکراریه؟ بنظر من کاملا طراحیش دگرگون شدن نسبت به نسل قبل و این توی همون نگاه اول مشخصه، بهترین اسپرت دنیاست این افسانه.
اسم مکلارن هم باید حتما بالای تمام لیست های رقابت های شتابگیری باشه.
کاش از فراری هم نماینده ای بود.
Mad.z.Max
۱۰ آبان ۱۳۹۸یه سوال، چرا انقدر رکورد های چلنجر رد آی متفاوته؟ توی همین سایت چندین مقاله ازش هست که رکوردهایی از 10و چند صدم ثانیه تا 11 و چند دهم ثانیه داشته. معیار کدوم هست؟
چون اگه سراغ رکوردهای ده ثانیه ای بریم، این ماشبن میاد هم قد سنا و بلکه بهتر از اون میشه، اگه یازده ثانیه ای ها رو ببینیم، میاد اسنجا و هشتم میشه.
بلخره کدوم واقعیه؟
امیر
۱۰ آبان ۱۳۹۸چلنجر وتمام خودروهایی ک دیف عقب وموتور جلوهستن باید قبل درگ حتما لاستیکشونو به میزان لازم گرم کنن(ک اتفاقا این قضیه هم به تجربه راننده بستگی داره)
از طرفی رد آی و دیمن سیستم لانچشون کمی پیچیدس وهر کسی نمیتونه رکورد اعلامی شرکت روبزنه (گاها با دیمن و ردآی رکوردی بهتر از عدد اعلامی زدن اما رسمی نیست)
اما در اینجا هیچ کدوم ازین دومورد رعایت نشده !!
ایمان
۱۰ آبان ۱۳۹۸به نظرم در این درگ بزرگ باید بهترین و فول ترین نسخه ها حضور داشته باشن تا جذابیت این نبرد بیشتر بشه
فکرشو بکنید این ماشین ها برای درگ انتخاب میشدن
فورد GT
مکلارن ۷۲۰S
بوگاتی شیرون
کوئنیگ زگ رگرا
دوج چلنجر دیمن
فراری ۴۸۸ پیستا
پورشه ۹۱۱GT۲ RS
نیسان GTR Nismo
BMW M۸ کامپتیشن
شورولت کوروت C۷ ZR۱
لامبورگینی آونتادور SVJ
مرسدس بنز AMG GTR Pro
ماشین الکتریکی ، سدان و شاسی بلند حضور نداره به جاش بهترین ماشین اون برند حضور داره
نظر شما دوستان چیه ؟؟؟؟ بهتره یا نه ؟؟؟؟
Alireza
۱۰ آبان ۱۳۹۸خوب پس بقیه درگ هارو چیکار میکردن اونوقت
Just bentley continental
۱۰ آبان ۱۳۹۸مسابقه خوبی بود
سنا که از اولش پشخص بود کلا بحثش جداست.
پورشه واقعا این نسلش یه هیولا واقعیه.
ولی بنتلی هم با این که نسخه ۸ سیلندرش بود فک نمیکردم ۶ ام بشه به نظرم با این وزن سنگین خیلی خوب رفت رقیبش استون نزدیک ۲۰۰ اسب بیشتر قدرت داشت ولی بنتلی تو ۴۰۰ متر سریع تر بود.
عشقه بنتلی.
meysam
۱۰ آبان ۱۳۹۸.
سوپرا اگه توسط خود تویوتا توسعه پیدا میکرد و به سنتها و اهداف نسلهای پیشین وفادار میموند الان این نتیجه رو نمیگرفت. حیف شد واقعا.
بابت این ویدئو هم از پدال ممنونم. لذت بردیم.
محمدرضا
۱۰ آبان ۱۳۹۸بابت ویدیو واقعا ممنونم ولی این درگ فوق العاده بکنار اخر فیلم اسم 2تا ایرانی که تو ساخت کلیپ شرکت داشتن هم اومده
هدا شهبازی و مهداد عمادی پور که واسم خیلی جالب بود
افرین
Alitalia
۱۰ آبان ۱۳۹۸حضور دو ایرانی هم در تهیه این برنامه جالب بود ??????
نوید جهرمی
۱۰ آبان ۱۳۹۸چقد کلیپ سازیشون قوی هست. اندازه یه فیلم سینمایی حال داد.
(Saeed(peugeot
۱۰ آبان ۱۳۹۸عاشقه اون آستون DBS شدم
حسین دهمرد
۱۰ آبان ۱۳۹۸اوروس و دیگر هیچ
Trx Taimaz
۱۰ آبان ۱۳۹۸احساس میکنم یه سنا آورده بودند برای تست درایو بعد گفتن بیاید یه تست درگ هم انجام بدیم رفتن تو خیابون هر چی ماشین به درد بخور بوده تو نیم ساعت جمع کردن آوردن مهم هم نبوده که ماشین ها به هم بخورند یا نه.
مثلا AMG GT و BMW 850 خب اینا چه ربطی دارند ؟ یا سوپرا
آریا ماشین
۱۰ آبان ۱۳۹۸چه کردن اوروس و GT63 S ?
با بیش از ۲ تن وزن تنها ماشین های این درگ بودن که اینقدر سنگین بودن
ولی تونستن از ماشینایی مثل هلکت رد آی و DBS سریعتر باشن و حتی مرسدس تونست تو ۴۰۰ متر با پورشه برابری کنه
عاشق این ماشینم
❤MERCEDES-BENZ AMG GT63 S❤
MAHDI
۱۱ آبان ۱۳۹۸البته زمانش خوب بود اما سریع ترین در کلاس خودش نیست AMG GT4 63 چون سال قبل که
ب ام وM5 معمولی در این درگ حضور داشت زمان 11.1 ثانیه رو ثبت کرد وامروز AMG GT4 63 زمان 11.2 ثانیه رو ثبت کرد((البته M5 معمولی در تست کارانددرایو زمان 10.9 رو ثبت کرده)))!!!!. مدل کامپتیشن M5 حدود 3دهم ثانیه از M5 معمولی هم سریع تره که در تست موتور ترند مسیر 400 متر رو در 10.8 ثانیه طی کره!!!!
البته چندین درگ هم بین M5 و GT4 63 برگزار شده که نتیجه مسابقه درگ پیروزی M5 هستش. نتیجه درگ رولینگ پیروزی M5 هستش و نتیجه تست ترمز هم پیروزی M5
این جدای از M8 کامپتیشن هستش که از M5 هم سریع تره!!!!
اما اگه زمان GT4 63 رو با زمان جگوار پروجکت8 مقایسه کنیم زمان GT4 63 خیلی بهتر بوده چون پروجکت 8 هم حدود600 اسب قدرت داره!!!!!
amin
۱۰ آبان ۱۳۹۸اگه بحث داشتن باشه.. عاشق بنتلی هستم… یه جی تی لوکس و با هیبت با وزن نزدیک 2.5 تن و متحیر کننده…
ببینید اینجا خودروهایی هستند بعضا با 10 برابر قیمت اختلاف، ولی با اختلاف ناچیزی در شتاب…
ولی مرسدس هم غوغا کرد…