وقتی صحبت از خودروهای مقرونبهصرفه به میان میآید، نخستین انتظار ما، حداقل مصرف سوخت برای این خودروهاست. اما گاهی انتظار ما فراتر از یک خودروی کوچک شهری است وممکن است حتی از خودروی اسپرت خود نیز انتظار صرفهجویی در مصرف سوخت داشته باشیم. خوشبختانه این انتظار به حق از سوی خودروسازان جدی گرفته شده است. در ادامه ده خودرو با عملکرد کارآمد که از هر قطره سوخت به بهینهترین شکل ممکن استفاده میکنند را معرفی میکنیم. باید یادآوری کنیم که این فهرستی از کم مصرفترین خودروها نیست بلکه بالاترین راندمان و بهترین نسبت مصرف سوخت به قدرت تولیدی مد نظر بودهاند.
Chevrolet Corvette احتمالاً نباید از نسل هفتم شورولت کوروت به عنوان یک خودروی اسپرت اصیل آمریکایی با موتور ۴۵۵ اسبی V8 و با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۳.۸ ثانیه ای و بیشینه سرعت ۳۱۴ کیلومتر بر ساعت، انتظار مصرف سوخت معقولی داشته باشیم. اما این خودرو با گیربکس هفت سرعته خودکار و سیستم از رده خارج کردن نیمی از سیلندرها در مواقع غیر ضرور، مصرف سوختی به اندازه تنها ۸.۱۱ لیتر در صد کیلومتر بزرگراه دارد.
۹. مزدا MX-5 میاتا
مصرف سوخت در شهر ۱۰.۷ لیتر
مصرف سوخت در بزرگراه ۸.۴ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۹.۴ لیتر
Mazda Miata مزدا میاتای جدید در بزرگراهها امتیاز چندان خوبی نمیگیرد اما برای یک رانندگی در طول روز، یک خودروی اقتصادی با بازده بالا است که نیازی نیست دائم با آن به پمپبنزینها سر بزنید.
۸. مرسدس بنز CLA 45 AMG
مصرف سوخت در شهر ۱۰.۲ لیتر
مصرف سوخت در بزرگراه ۷.۶ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۹.۰۴ لیتر
Mercedes-Benz CLA45 AMG موتورهای با تنفس طبیعی به تدریج در حال انقراض هستند. جنون توربو به موتورهای چهارسیلندر رسیده و آنها را در حد پیشرانههای V8 بالا کشیده است. در این خودرو، یک موتور ۲.۰ لیتری با ۳۵۵ اسب بخار هنرنمایی میکند.
۷. آلفارومئو 4C
مصرف سوخت در شهر ۹.۸ لیتر
مصرف سوخت در بزرگراه ۶.۹ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۸.۴ لیتر
Alfa Romeo 4C فرمول ایتالیایی برای کاهش مصرف سوخت و بهبود راندمان در کاهش وزن خلاصه میشود. اما این همه آن چیزی نیست که آلفا در مورد این خودرو بکار گرفته است. تکنولوژیهای پیشرفته در موتور و گیربکس، این خودرو را از نظر مصرف سوخت نیز در رتبه خوبی قرار دادهاند.
۶. بامو 228i
مصرف سوخت در شهر ۱۰.۲ لیتر
مصرف سوخت در بزرگراه ۶.۵ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۸.۴ لیتر
BMW 228i کوپه جدید BMW 228i با صرفهجویی در وزن و استفاده از یک موتور توربوشارژر چهار سیلندر ۲۴۰ اسبی و ۳۴۶ نیوتن متری، از یک گیربکس ۸ سرعته خودکار برای به دست آوردن بهترین راندمان استفاده میکند.
۵. فیات ۵۰۰ آبارث
مصرف سوخت در شهر ۸.۴ لیتر
مصرف سوخت در بزرگراه ۶.۹ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۸۴ لیتر
Fiat 500 Abarth این یک خودروی اسپرت است اما نمیتوان به طور وحشتناکی با آن سریع رفت. در عوض خودروی کوچک و سرگرمکننده ای میباشد پس انتظار یک فراری را از آن نداشته باشید.
۴. هوندا CRX
مصرف سوخت در شهر ۸.۱۱ لیتر
مصرف سوخت در بزرگراه ۶.۳۶ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۳۵ لیتر
Honda CRX احتمالاً از دیدن این خودروی قدیمی در میان این مدلهای مدرن و جدید، متعجب شدهاید. اما CRX حدود ۱۵ سال قبل، تعادلی بینظیر در عملکرد و بهرهوری ایجاد کرد. کاری که امروز ارزش آن را بیشتر درک میکنیم.
۳. پورشه ۹۱۸
مصرف سوخت ترکیبی ۳.۵۱ لیتر
Porsche 918 این ابرخودروی کمنظیر، دیگر تولید نمیشود اما تابلویی از اوج نبوغ مهندسی آلمانی است. ۹۰۸ اسب بخار نیرو و شتاب صفر تا صد زیر ۳ ثانیه ای این خودرو با مصرف سوخت آن کوچکترین تناسبی ندارند. این یک خودروی باورنکردنی است اما امیدواریم در آینده خودروهایی چون ان باز هم تولید شوند.
۲. بامو i8
مصرف سوخت ترکیبی ۳.۰۹ لیتر
BMW i8 پای ثابت هر لیست از خودروهای مدرن همین BMW i8 است. درست است که قدرت ناچیز ۳۶۲ اسب بخاری آن در ابتدا ناامیدکننده است اما عملکرد فوقالعاده ناشی از وزن کم و لذت رانندگی با آن را فراموش نخواهید کرد.
۱. تسلا مدل S P85D
مصرف سوخت ترکیبی ۰ لیتر
Tesla Model S این خودرو تمام الکتریکی نیازی به قطره ای سوخت ندارد. عملکرد آن شباهت به لامبورگینی اونتادور دارد. در عین حال یک سدان لوکس و جادار است. با دیدن این خودروی تسلا باید بگوییم که عصر طلایی خودروهای الکتریکی در حال آغاز است.
از مسئولین پدال تقاضا دارم قابلیت لایک یا دیسلایک دادن بیش از یک بار رو فراهم کنید چون در مورد این دوستمون مافیا شدیداً به این قابلیت احساس نیاز میشه!باور کنید یک دیسلایک حق مطلب و تمام احساساتمو در مورد کامنتاى ایشون ادا نمیکنه!!!:) مسئولین لطفاً رسیدگى کنند!
پیشنهادم اینه که در مورد افرادی که احساس خوبی ندارین اصلا نه لایک بزنین نه دیسلایک ! این بهترین راهه بی تفاوت باشین بهش چون دیسلایک بعضی آدما را تازه به ذوق میاره
i8 , تسلا عالین. کاش همه ازشون یاد بگیرن. البته 918 هم اعجوبه ایه برای خودش اما عشق اول و آخر من i8 البته از نزدیک دیدنش هم متاسفانه رویاست چه برسه به داشتنش!!!
بله اگه ماشینی مثل اسمارت یا این ماشین های الکتریکی که دانشگاه آزاد می سازه و … رو تو این لیست می آوردن و مقایسه می کردیم جای گلایه داشت که چرا اینا رو قاطی ماشینا می کنین
اما تسلا چه از لحاظ ظاهری چه از لحاظ فروش چه عملکرد پا به پای یه ماشین بنزین سوز داره پیش می ره و این معرکه اس
تسلا سیاستش تولید خودرو برقی که مردم به عنوان خودرو قبولش کنن شما می بینید که جدا از عملکرد چه قیافه قابل قبولی (برخلاف ای 8 فضایی ) داره .
واقعا همشون جا برای تحسین دارند.. اما من عاشق بی ام و i8 هستم… بی ام و i8= برند خوشنام، شتاب عالی، دینامبک رانندگی فوق العاده، مصرف سوخت شاهکار، طراحی خارجی بی نظیر،طراحی داخلی مربوط به نسل آینده، دیگه از یه ماشین چی احتیاج هست!!! درود بر عاشقان خودرو
امسال (2014) به نظرم سال کوروت ، 918 و تسلا بود … واقعا شاهکار زدند با این محصولات جدیدشون /// به امید روزی که کوروت استینگری ، با همون قیمت 60 هزار دلار وارد ایران بشه و مردم به راحتی و بدون کوچکترین دغدغه ای ، بتونند اون رو با قیمت 60میلیون تومن خریداری کنند و لذت ببرند … به امید ورود تسلا و تکنولوژی شارژ اون به ایران // من شک ندارم که یه روز خوب میاد …
بعله دوست عزیز میشه به خاطر اینکه پورشه در این مدل 2 موتور الکتریکی رو هم در کنار موتور اصلی قرار داده که بسیار ایده جالبی هست و از نظر فنی هم این کار خیلی قابل ستایشه و پورشه اسپایدر بیشتر یک شاهکار مهندسی هست تا یک ماشین . به نظر من جالب ترین خودرو توی این لیست بعد از هوندا، کوروت هست که با این مشخصات موتور تونسته اینقدر مصرف سوختو پایین نگه داره اون هم به عنوان 1 ماشین امریکایی
همه در حال تعریف و تمجید از BMW و شورولت و … هستند. ولی هیچکس نمیگه دم هوندا گرم که ماشینی ساخته که بعد از 15 سال توی یه لیست با ماشینایی با قیمت دهها برابر خودش و تکنولوژی های فوق پیشرفته روز مقابله می کنه.
کوروت پاى ثابت تمام انتخابا شده،!!!این ماشین واقعا بى نقصه و بهترین نسل کوروت در مورد تسلا هم دوستان در انتخاب این ماشینا فقط بنزینى بودن مد نظر نبوده بلکه هم ماشیناى بنزینى و هم هیبریدى و برقى که بهترین عملکرد رو داشتن انتخاب شدن و یکى از دوستان گفت چرا بى ام و i3 و ماشیناى برقیه دیگه نیستن خب هیچ ماشین برقى اى عملکرد تسلا رو نداره و اتاق تسلا مثلا از i3 خیلى بزرگتره(با توجه به اندازه ماشینا) البته این نظر منه
کروت 6.2 لیتری هشت سیلندر مصرفش از ماشین ما کمتره. تسلا خودروساز نیست.بلکه یک شرکت high tech هست که ماشین میسازه.الون ماسک با تسلا و اسپیس ایکس در اینده ادامه دهنده مسیر استیو جابز و ادیسون میشه
در مورد این لیست چندتا نکته به نظرم میاد: اول اینکه در جواب دوستانى که میگن چرا تسلا در لیست اومده اما i3 نه باید بگم که همونطور که در لیست گفته شده این لیست بر اساس نسبت مصرف به عملکرد و راندمان خودرو انتخاب شده و اگر منصف باشیم میبینیم که i3 با اینکه ماشین فوق العاده و خوشگلیه امابر خلاف تسلا از نظر عملکرد قابل مقایسه با نمونه هاى بنزینی نیست.تسلا از نظر زیبایى،جادارى،شتاب،حداکثر سرعت،امکانات،مسافت طى شده با یک بار شارژ،ضریب اطمینان و کیفیت،و … با نمونه هاى بنزینى کاملاً قابل رقابت و حتى خیلى بهتر از اونا است!کم حرفى نیست که یه سدان الکتریکى با آونتادور درگ بندازه یا ظرف نیم ساعت باتریهاش شارژ بشه یا ظرف ۳ دقیقه بشه باتریهاشو تعویض کرد و جالبتر از اون با یکبار شارژ با بهترین سرعت بشه حدود ۴۰۰ کیلومتر مصافت طى کرد یا مثلاً گارانتى مادام العمر باترى هاى این خودرو مواردیه که رقباى بنزینى این خودرو از اون بى بهره هستن! دوم در مورد کوروت باید گفت اینکه یه خودروى عضلانى ۸ سیلندر تونسته بدون سیستم هیبرید میان ماشین هاى هیبرید و الکتریکى و شهرى کوچک کم مصرف در مورد مصرف سوخت جایگاهى کسب کنه نشون دهنده کار خارق العاده ایه که شورولت در مورد این ماشین انجام داده! نکته ى بعد اون هوندا هست که واقعاً قابل احترام و تقدیر و جلوتر از زمان عمل کرده! اما به نظر من حضور اون فیات در لیست کاملاً اضافى و غیر منطقیه چون مصرف ۷/۸ لیترى براى یه ماشین فوق سبک و کوچیک شهرى با موتور ۱/۴ لیترى زیاد جالب نیست! ارادت
کورویت C7 زیاد کار شاخی نکرده به عنوان مثال بنز CLS 500 با موتور 8 سیلندر و قدرت 408 اسبی و گشتاور 600 نیوتون متری مصرفش تو سیکل ترکیبی 9.7 هست. میخوام بگم ماشین های زیادی هستن که قدرت زیاد و مصرف بهینه دارن مثل بیشتر خودروهای بنز
حمید جان کی میگه جولیتا کم مصرف ترینه تو ایران الان کم مصرف ترین لکسوسCT200h هستش با مصرف کمتر از 3 لیتر در صد کیلومتر ول خوب هیبرید هست و برقش رو هم از انرژی های تلف شده ی ماشین میگیره و نیازی به شارژ کردن هم نداره عملکردش هم خیلی عالیه من نمیدونم چرا تو این لیست نیستش
اتفاقا 7-8 تا سوار شدم ولی چیکار کنم که مطلبی نمی زارن که بشه از اونا گفت تازه اگه دقت کرده باشی تو یه بحث دیگه هم من در مورد یه ماشین دیگه که سوار شدم گفتم
1) کوروت اتینگری واقعا فوق العده ست و با این همه قدرت و گشتاور مصرف نسبتا کمی داره.در ضمن فقط مصرف سوختش نیست که اونو فوق العاده می کنه بلکه حجم تغییرات مطلوبی که تو این نسل داشته مشحصه ی اعجاب انگیز بودن اونه. در مورد طراحی هم که چیزی نمیشه گفت.من اونو تو تبریز از نزدیک دیدم. واقها شاهکاره. 2) پورشه سالیان سال در مورد مدل 918 تحقیق انجام داده و در نتیجه باید هم بدون نقص باشه . پورشه با این ماشین به شرکت هایی که در آینده می خوان سوپر اسپرت سازی کنن مسیر درستو نشون داده. 3) در مورد تسلا چیزی نمیشه گفت جز این که تحسینش کرد و امیدوار به آیندش بود. من خودم اگه به شخص پول کلانی داتم مطمئنا اگه میشد سهام تسلا رو می خریدم چون حتما آینده ی روشنی در انتظارشه
asgari
۱۶ دی ۱۳۹۳تسلا
دروزاه ورود به قرن جدید خودروها
علی
۱۶ دی ۱۳۹۳دروازه ورود به دوران جدید خودرو ها با سوخت هیدروژن هستند!
سجاد
۱۶ دی ۱۳۹۳دروازه چیزیه که از یه طرفش میرن داخل از اونطرف درمیان!
تسلا شرایط دروازه بودن رو نداره . . .
MAFIA
۱۶ دی ۱۳۹۳مصرف کوروت رو قبول ندارم.
اطلاعات رو کاغذ با واقعیت تفاوت زیادی داره
سجاد
۱۶ دی ۱۳۹۳سوار شدی؟
P.G
۱۶ دی ۱۳۹۳از مسئولین پدال تقاضا دارم قابلیت لایک یا دیسلایک دادن بیش از یک بار رو فراهم کنید چون در مورد این دوستمون مافیا شدیداً به این قابلیت احساس نیاز میشه!باور کنید یک دیسلایک حق مطلب و تمام احساساتمو در مورد کامنتاى ایشون ادا نمیکنه!!!:)
مسئولین لطفاً رسیدگى کنند!
Archi Khan
۱۶ دی ۱۳۹۳پیشنهادم اینه که در مورد افرادی که احساس خوبی ندارین
اصلا نه لایک بزنین نه دیسلایک !
این بهترین راهه
بی تفاوت باشین بهش
چون دیسلایک بعضی آدما را تازه به ذوق میاره
نوید (6*6)
۱۷ دی ۱۳۹۳بابا به کی بگم
به احتمال قوی این بنده ی خدا
همون بنده ی خداست
آترون فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا
۱۶ دی ۱۳۹۳درود , سپیده دم نیک
طبق معمول همچنان 918 و Alfa 4C در صدر …
حامد
۱۶ دی ۱۳۹۳i8 , تسلا عالین. کاش همه ازشون یاد بگیرن. البته 918 هم اعجوبه ایه برای خودش اما عشق اول و آخر من i8 البته از نزدیک دیدنش هم متاسفانه رویاست چه برسه به داشتنش!!!
4MATIC
۱۶ دی ۱۳۹۳خوب اون تسلا که الکتریکی هستش رو نباید بذارن تو لیست بنزینی ها
ولی انصافا دم کوروت گرم که با6200سی سی حجم موتور مصرفش اینقدر کمه
فریا
۱۶ دی ۱۳۹۳کـــمتر هم هست . مصرف ترکیبی کوروت تو اکثر سایت های معتبر 9.5 لیتر اعلام
شــده . بنظرم اینجا اشتباه نوشته :-\
bardia
۱۶ دی ۱۳۹۳الان این تسلا چی بود اخرش اون اصلا الکتریکی بود!!
این مقاله های این سایتم دیگه عجیب قریب شده
حداقل منبع گزارشو بنویسین ما بریم ببینیم کدوم سایتی اینارو اینطوری دست چین کرده
یه پسر
۱۶ دی ۱۳۹۳بله اگه ماشینی مثل اسمارت یا این ماشین های الکتریکی که دانشگاه آزاد می سازه و … رو تو این لیست می آوردن و مقایسه می کردیم جای گلایه داشت که چرا اینا رو قاطی ماشینا می کنین
اما تسلا چه از لحاظ ظاهری چه از لحاظ فروش چه عملکرد پا به پای یه ماشین بنزین سوز داره پیش می ره و این معرکه اس
تسلا سیاستش تولید خودرو برقی که مردم به عنوان خودرو قبولش کنن
شما می بینید که جدا از عملکرد چه قیافه قابل قبولی (برخلاف ای 8 فضایی ) داره .
جی تی ار
۱۶ دی ۱۳۹۳اگه اینجوریه باید i3راهم ذکر می کرد.اون هم شتابش 7.5 ومصرفش هم صفر.اون هم واقعا خارق العاده است…
سام سامی
۱۶ دی ۱۳۹۳واقعا همشون جا برای تحسین دارند..
اما من عاشق بی ام و i8 هستم…
بی ام و i8= برند خوشنام، شتاب عالی، دینامبک رانندگی فوق العاده، مصرف سوخت شاهکار، طراحی خارجی بی نظیر،طراحی داخلی مربوط به نسل آینده، دیگه از یه ماشین چی احتیاج هست!!!
درود بر عاشقان خودرو
E 36
۱۶ دی ۱۳۹۳یعنی چی؟!! تسلا چیکار میکنه اینجا ؟ مگه میشه مصرف سوخت خودرو الکتریکی رو با بنزینی مقایسه کرد!!
mt amre
۱۶ دی ۱۳۹۳ممنون از نویسنده این مطلب بسیار جالب و آموزنده بود فقط ای کاش حجم موتور و قدرت و گشتاور همه خودروهای این لیست هم در کنار مصرف سوختشان قید میشد
روانی
۱۶ دی ۱۳۹۳کوروت واقعا منو شوکه کرد شما رو نمیدونم
$@kasra@$
۱۶ دی ۱۳۹۳بی ام و-ابارث-پوروشه-تسلا.
اینا خوبن بقیه نباید انتخاب میشدن
Mostafa&S
۱۶ دی ۱۳۹۳با تشکر از نویسنده ی عزیز
ماشین ژاپنی فقط مزدا دمش گرم خیلی ماشین ایده آلیه
Mostafa&S
۱۶ دی ۱۳۹۳پدال زحمت بکش یه مطلب در مورد مزدا cx3 بذار
یه پسر
۱۶ دی ۱۳۹۳تسلا واقعا باعث میشه ادم به آینده امیدوار بشه
راستی من که این رقم های مصرف واسم زیاده والا من تو شهر دارم صدی 6 و نیم می سوزونم با ماتیز
rasoul
۱۶ دی ۱۳۹۳یعنی اون کوروت آدمو شوکه میکنه مصرفش از پراید کمتره
علی
۱۶ دی ۱۳۹۳شورلت چه میکنه. کوروت 455 اسبیش اووف . تازه مقرون به صرفه ترین ماشین اسپرت هم شده لامصب . من دیگه هیچ حرفی برای گفتن ندارم
سعید
۱۶ دی ۱۳۹۳مصرف فیات 500 آبارث نسبت به حجم موتورش و وزن و اندازه ی کمش خیلی زیاده، 7.84 لیتر برای یه موتور 1.4 لیتری!!! واقعا زیاده
سجاد
۱۶ دی ۱۳۹۳امسال (2014) به نظرم سال کوروت ، 918 و تسلا بود … واقعا شاهکار زدند با این محصولات جدیدشون ///
به امید روزی که کوروت استینگری ، با همون قیمت 60 هزار دلار وارد ایران بشه و مردم به راحتی و بدون کوچکترین دغدغه ای ، بتونند اون رو با قیمت 60میلیون تومن خریداری کنند و لذت ببرند … به امید ورود تسلا و تکنولوژی شارژ اون به ایران //
من شک ندارم که یه روز خوب میاد …
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۳درود. ب ام و i3 و کلی ماشین برقی دیگه هم هستن که مصرفشون صفره!!! چرا تو لیست نیستن؟؟؟؟؟
فریا
۱۶ دی ۱۳۹۳همون اول نـــوشته :
” باید یادآوری کنیم که این فهرستی از کم مصرفترین خودروها نیست بلکه بالاترین راندمان و بهترین نسبت مصرف سوخت به قدرت تولیدی مد نظر بودهاند”
جی تی ار
۱۶ دی ۱۳۹۳قطعا i3هم دارای این شرایط اون هم درحد عالی هست…
$@kasra@$
۱۶ دی ۱۳۹۳اینا ای8 رو اوردن دیگه گفتن ای3 رو نیاریم!
حامد
۱۶ دی ۱۳۹۳برای من سواله چطوری 918اسپایدر با مصرف کمتر از 4 لیتر یه حودرو میتونه بیش از 800اسب نیرو تولید کنه؟اصلاٌ میشه؟
cifex
۱۶ دی ۱۳۹۳بعله دوست عزیز میشه
به خاطر اینکه پورشه در این مدل 2 موتور الکتریکی رو هم در کنار موتور اصلی قرار داده که بسیار ایده جالبی هست و از نظر فنی هم این کار خیلی قابل ستایشه و پورشه اسپایدر بیشتر یک شاهکار مهندسی هست تا یک ماشین .
به نظر من جالب ترین خودرو توی این لیست بعد از هوندا، کوروت هست که با این مشخصات موتور تونسته اینقدر مصرف سوختو پایین نگه داره اون هم به عنوان 1 ماشین امریکایی
حامد
۱۶ دی ۱۳۹۳ولی موتور بنزینی اش 4.6 لیتر حجم و حدود 600 اسب بخار قدرت داره !
حالا بااین حجم موتور و مصرف 3.5 برام جای سوال داره؟
علیرضا
۱۶ دی ۱۳۹۳همه در حال تعریف و تمجید از BMW و شورولت و … هستند. ولی هیچکس نمیگه دم هوندا گرم که ماشینی ساخته که بعد از 15 سال توی یه لیست با ماشینایی با قیمت دهها برابر خودش و تکنولوژی های فوق پیشرفته روز مقابله می کنه.
cifex
۱۶ دی ۱۳۹۳دقیقا همینطوره
هوندا واقعا قابلیت های خوبی رو به نمایش گذاشته
اون هم برا 15 سال قبل
واقعا کار بزرگی کرده
ارمان
۱۶ دی ۱۳۹۳عجیب ترین ماشین دنیاست ای 918 واقعا انقلابی در راهه
شلبى
۱۶ دی ۱۳۹۳کوروت پاى ثابت تمام انتخابا شده،!!!این ماشین واقعا بى نقصه و بهترین نسل کوروت
در مورد تسلا هم دوستان در انتخاب این ماشینا فقط بنزینى بودن مد نظر نبوده بلکه هم ماشیناى بنزینى و هم هیبریدى و برقى که بهترین عملکرد رو داشتن انتخاب شدن و یکى از دوستان گفت چرا بى ام و i3 و ماشیناى برقیه دیگه نیستن خب هیچ ماشین برقى اى عملکرد تسلا رو نداره و اتاق تسلا مثلا از i3 خیلى بزرگتره(با توجه به اندازه ماشینا) البته این نظر منه
احسان(احسان سابق)
۱۶ دی ۱۳۹۳کروت 6.2 لیتری هشت سیلندر مصرفش از ماشین ما کمتره.
تسلا خودروساز نیست.بلکه یک شرکت high tech هست که ماشین میسازه.الون ماسک با تسلا و اسپیس ایکس در اینده ادامه دهنده مسیر استیو جابز و ادیسون میشه
امین
۱۶ دی ۱۳۹۳قدرت ناچیز 362 اسب بخاری i8؟؟!!!!
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳پس CT200h کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مصرفش خیلی کمه 3 هست
P.G
۱۶ دی ۱۳۹۳در مورد این لیست چندتا نکته به نظرم میاد:
اول اینکه در جواب دوستانى که میگن چرا تسلا در لیست اومده اما i3 نه باید بگم که همونطور که در لیست گفته شده این لیست بر اساس نسبت مصرف به عملکرد و راندمان خودرو انتخاب شده و اگر منصف باشیم میبینیم که i3 با اینکه ماشین فوق العاده و خوشگلیه امابر خلاف تسلا از نظر عملکرد قابل مقایسه با نمونه هاى بنزینی نیست.تسلا از نظر زیبایى،جادارى،شتاب،حداکثر سرعت،امکانات،مسافت طى شده با یک بار شارژ،ضریب اطمینان و کیفیت،و … با نمونه هاى بنزینى کاملاً قابل رقابت و حتى خیلى بهتر از اونا است!کم حرفى نیست که یه سدان الکتریکى با آونتادور درگ بندازه یا ظرف نیم ساعت باتریهاش شارژ بشه یا ظرف ۳ دقیقه بشه باتریهاشو تعویض کرد و جالبتر از اون با یکبار شارژ با بهترین سرعت بشه حدود ۴۰۰ کیلومتر مصافت طى کرد یا مثلاً گارانتى مادام العمر باترى هاى این خودرو مواردیه که رقباى بنزینى این خودرو از اون بى بهره هستن!
دوم در مورد کوروت باید گفت اینکه یه خودروى عضلانى ۸ سیلندر تونسته بدون سیستم هیبرید میان ماشین هاى هیبرید و الکتریکى و شهرى کوچک کم مصرف در مورد مصرف سوخت جایگاهى کسب کنه نشون دهنده کار خارق العاده ایه که شورولت در مورد این ماشین انجام داده!
نکته ى بعد اون هوندا هست که واقعاً قابل احترام و تقدیر و جلوتر از زمان عمل کرده!
اما به نظر من حضور اون فیات در لیست کاملاً اضافى و غیر منطقیه چون مصرف ۷/۸ لیترى براى یه ماشین فوق سبک و کوچیک شهرى با موتور ۱/۴ لیترى زیاد جالب نیست!
ارادت
شروین
۱۶ دی ۱۳۹۳کاملا با شما موافقم P.G جان.
rasoul
۱۶ دی ۱۳۹۳آفرین p.g کاملا باهات موافقم
حمید
۱۶ دی ۱۳۹۳جای آلفا جولیتا خالیه. کم مصرف ترین خودرو حال حاضر ایران
حمید
۱۶ دی ۱۳۹۳کورویت C7 زیاد کار شاخی نکرده به عنوان مثال بنز CLS 500 با موتور 8 سیلندر و قدرت 408 اسبی و گشتاور 600 نیوتون متری مصرفش تو سیکل ترکیبی 9.7 هست. میخوام بگم ماشین های زیادی هستن که قدرت زیاد و مصرف بهینه دارن مثل بیشتر خودروهای بنز
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳حمید جان کی میگه جولیتا کم مصرف ترینه تو ایران
الان کم مصرف ترین لکسوسCT200h هستش با مصرف کمتر از 3 لیتر در صد کیلومتر
ول خوب هیبرید هست و برقش رو هم از انرژی های تلف شده ی ماشین میگیره و نیازی به شارژ کردن هم نداره
عملکردش هم خیلی عالیه
من نمیدونم چرا تو این لیست نیستش
مرتضی
۱۷ دی ۱۳۹۳تو هم یه ماشینی سوار شدی همش میگی چرا تو لیست نیست!!! خوب شد هفت هشت تا ماشین سوار نشدی!!!
نوید (6*6)
۱۷ دی ۱۳۹۳اتفاقا 7-8 تا سوار شدم
ولی چیکار کنم که مطلبی نمی زارن که بشه از اونا گفت تازه اگه دقت کرده باشی تو یه بحث دیگه هم من در مورد یه ماشین دیگه که سوار شدم گفتم
من همچین آدم … هستم
ارباب امیر پاشا خان
۱۶ دی ۱۳۹۳1) کوروت اتینگری واقعا فوق العده ست و با این همه قدرت و گشتاور مصرف نسبتا کمی داره.در ضمن فقط مصرف سوختش نیست که اونو فوق العاده می کنه بلکه حجم تغییرات مطلوبی که تو این نسل داشته مشحصه ی اعجاب انگیز بودن اونه. در مورد طراحی هم که چیزی نمیشه گفت.من اونو تو تبریز از نزدیک دیدم. واقها شاهکاره.
2) پورشه سالیان سال در مورد مدل 918 تحقیق انجام داده و در نتیجه باید هم بدون نقص باشه . پورشه با این ماشین به شرکت هایی که در آینده می خوان سوپر اسپرت سازی کنن مسیر درستو نشون داده.
3) در مورد تسلا چیزی نمیشه گفت جز این که تحسینش کرد و امیدوار به آیندش بود. من خودم اگه به شخص پول کلانی داتم مطمئنا اگه میشد سهام تسلا رو می خریدم چون حتما آینده ی روشنی در انتظارشه
قاتل خودروها کوروت
۱۶ دی ۱۳۹۳ای ول کوروت