در رقابت دور صاعقهٔ امسال در پیست بینالمللی ویرجینیا، دو شاسیبلند مرز سه دقیقه را شکستند، یک تویوتا کمری به پیست آمد و رکورد سریعترین خودروی پیست هم جابجا شد
مثل هرسال، امسال هم رقابت جذاب دور صاعقه برگزار شده است و رانندههای کارانددرایور برای سیزدهمین بار به پیست VIR رفتهاند تا رقابت بزرگی را در این پیست ۶.۶ کیلومتری به راه بیندازند. برای سال ۲۰۱۹، بیست نمونه از داغترین خودروهای بازار گرد هم جمع شدهاند. اگر فراری ۴۸۸ پیستا، لامبورگینی اونتادور SVJ، شورلت کوروت C8، سوبارو STI S209 و فورد موستانگ شلبی GT500 را در بین این خودروها نمیبینید به این دلیل نیست که فراموش شدهاند بلکه یا در دسترس نبودند یا خودروسازان نمیخواستند آنها را وارد این رقابت کنند. در این رقابت لپ تایمها توسط سردبیرهای کارانددرایور ثبت میشود یعنی همان شیوهای که از اولین رقابت دور صاعقه در سال ۲۰۰۶ تاکنون اجرا میشود.
به هر پنج رانندهٔ این رقابت، خودروهای معینی برای تایم زنی داده شده است و سپس همهٔ رانندههای خودروهای یکدیگر را بررسی خواهند کرد. مثل قبل، شرکتکنندگان بر اساس قیمت در پنج دستهٔ مختلف قرار میگیرند که از گروه LL1 برای زیر ۳۵ هزار دلار آغاز شده و نهایتاً به گروه LL5 برای خودروهای فوقالعاده گرانقیمت ختم میشود. اما بزرگترین تغییر در دستهبندیها این است که امسال شاسیبلندها هم در گروهبندیهای مبتنی بر قیمت قرار گرفتهاند.
قبلاً این خودروها در کلاس LLTruck قرار میگرفتند اما به دلیل افزایش تعداد و تکامل سریع شاسیبلندها، تصمیم بر این شد که امسال با آنها مثل خودروهای سواری رفتار شود. امسال دو شاسیبلند مرز سه دقیقه را شکستند که این نشان میدهد شرایط بهوضوح تغییر کرده است. با این مقدمه به سراغ معرفی شرکتکنندگان رقابت دور صاعقهٔ ۲۰۱۹ و تایم هرکدام از آنها در پیست VIR میرویم.
دستهها
LL1 زیر ۳۵ هزار دلار، LL2 بین ۳۵ هزار تا ۶۵ هزار دلار، LL3 بین ۶۵ هزار تا ۱۲۵ هزار دلار، LL4 بین ۱۲۵ هزار تا ۲۴۵ هزار دلار، LL5 بیش از ۲۴۵ هزار دلار
شرکتکنندگان
گروه | قیمت پایه | قیمت تستشده | قدرت | وزن | نسبت قدرت به وزن | |
هیوندای ولوستر N | LL1 | ۲۹,۹۲۰ دلار | ۳۰,۰۵۵ دلار | ۲۷۵ اسب بخار | ۱۴۰۰ کیلوگرم | ۵.۱ کیلو به اسب |
فولکسواگن جتا GLI | LL1 | ۲۷,۸۹۰ دلار | ۲۷,۸۹۰ دلار | ۲۳۰ اسب بخار | ۱۴۴۰ کیلوگرم | ۶.۳ کیلو به اسب |
بامو M2 کامپتیشن | LL2 | ۶۲,۷۹۵ دلار | ۶۷,۰۴۵ دلار | ۴۱۰ اسب بخار | ۱۶۴۲ کیلوگرم | ۴.۰ کیلو به اسب |
جنسیس G70 | LL2 | ۵۱,۲۴۵ دلار | ۵۱,۲۴۵ دلار | ۳۶۵ اسب بخار | ۱۷۳۱ کیلوگرم | ۴.۷ کیلو به اسب |
مزدا MX-5 RF کلاب | LL2 | ۳۷,۹۳۵ دلار | ۳۸,۶۶۰ دلار | ۱۸۱ اسب بخار | ۱۱۰۳ کیلوگرم | ۶.۰ کیلو به اسب |
تویوتا کمری XSE V6 | LL2 | ۳۵,۷۸۰ دلار | ۳۹,۱۳۴ دلار | ۳۰۱ اسب بخار | ۱۶۵۶ کیلوگرم | ۵.۵ کیلو به اسب |
تویوتا سوپرا | LL2 | ۵۴,۹۲۰ دلار | ۵۶,۱۱۵ دلار | ۳۴۰ اسب بخار | ۱۵۳۰ کیلوگرم | ۴.۶ کیلو به اسب |
آلفارومئو جولیا Q | LL3 | ۸۳,۲۹۵ دلار | ۸۵,۹۹۵ دلار | ۵۱۰ اسب بخار | ۱۷۲۰ کیلوگرم | ۳.۴ کیلو به اسب |
آلفارومئو استلویو Q | LL3 | ۸۹,۸۴۰ دلار | ۹۴,۴۴۰ دلار | ۵۱۰ اسب بخار | ۱۹۶۰ کیلوگرم | ۳.۹ کیلو به اسب |
بامو M5 کامپتیشن | LL3 | ۱۲۰,۴۹۵ دلار | ۱۳۰,۴۹۵۰ دلار | ۶۲۵ اسب بخار | ۱۹۲۳ کیلوگرم | ۳.۱ کیلو به اسب |
شورلت کامارو ZL1 | LL3 | ۷۴,۱۹۰ دلار | ۷۶,۳۸۰ دلار | ۶۵۰ اسب بخار | ۱۷۶۰ کیلوگرم | ۲.۷ کیلو به اسب |
لکسس RC F Track | LL3 | ۹۷,۶۷۵ دلار | ۱۰۴,۶۶۰ دلار | ۴۷۵ اسب بخار | ۱۷۳۰ کیلوگرم | ۳.۶ کیلو به اسب |
مرسدس C63 S | LL3 | ۸۷,۳۴۵ دلار | ۱۰۰,۸۴۵ دلار | ۵۱۰ اسب بخار | ۱۸۴۱ کیلوگرم | ۳.۶ کیلو به اسب |
پورشه ۹۱۱ کاررا T | LL3 | ۱۲۴,۶۶۳ دلار | ۱۲۵,۵۷۳ دلار | ۳۷۰ اسب بخار | ۱۴۵۸ کیلوگرم | ۳.۹ کیلو به اسب |
لامبورگینی اوروس | LL4 | ۲۱۰,۶۸۷ دلار | ۲۵۵,۴۵۴ دلار | ۶۵۰ اسب بخار | ۲۲۴۷ کیلوگرم | ۳.۵ کیلو به اسب |
مرسدس GT63 S | LL4 | ۱۷۸,۸۰۵ دلار | ۱۹۶,۶۵۰ دلار | ۶۴۰ اسب بخار | ۲۱۰۰ کیلوگرم | ۳.۳ کیلو به اسب |
پورشه ۹۱۱ GT3 RS | LL4 | ۲۰۱,۴۰۰ دلار | ۲۱۰,۲۷۰ دلار | ۵۲۰ اسب بخار | ۱۴۷۳ کیلوگرم | ۲.۸ کیلو به اسب |
پورشه کاین توربو | LL4 | ۱۴۰,۲۵۰ دلار | ۱۴۸,۷۰۰ دلار | ۵۵۰ اسب بخار | ۲۳۲۲ کیلوگرم | ۴.۳ کیلو به اسب |
مکلارن 600LT | LL5 | ۲۶۱,۲۹۰ دلار | ۳۳۲,۱۲۰ دلار | ۶۰۰ اسب بخار | ۱۴۵۸ کیلوگرم | ۲.۴ کیلو به اسب |
مکلارن سنا | LL5 | ۹۶۴,۹۶۶ دلار | ۹۸۲,۸۱۶ دلار | ۸۰۰ اسب بخار | ۱۳۷۴ کیلوگرم | ۱.۷ کیلو به اسب |
تایمها
تویوتا کمری XSE
زمان: ۳:۲۵.۳
شاید بگویید تویوتا کمری خودرویی برای تایم زنی در پیست نیست اما این کمری از نوع بالا ردهٔ XSE با پیشرانهٔ V6، رینگهای ۱۹ اینچی جذاب و ۳۰۱ اسب بخار قدرت است. زمان ۳ دقیقه و ۲۵ ثانیه و ۳ صدم ثانیهای کمری برای یک سدان خانوادگی با لاستیکهای چهارفصل با چسبندگی پایین کاملاً قابلاحترام است.
مزدا MX-5 RF کلاب
زمان: ۳:۱۷.۲
به لطف پیشرانهٔ ۲ لیتری ۱۸۱ اسب بخاری جدید، لپ تایم مزدا MX-5 RF در این پیست ۳.۶ ثانیه سریعتر از آخرین میاتایی است که در اینجا تایم زده است. این موتور ردلاین بالاتری دارد که این به معنی تعویض دندهٔ کمتر است. هرچند در این خودرو هنوز هم کمی بادی رول وجود دارد و با آن نمیتوان آسفالت پیست را به آتش کشید اما برای رانندگی خودروی بسیار سرگرمکنندهای است.
فولکسواگن جتا GLI
زمان: ۳:۱۲.۲
لپ تایم فولکسواگن جتا GLI ما را شگفتزده کرد. البته این خودرو در بخش فنی مثل موتور توربوشارژ ۲۳۰ اسب بخاری و دیسکهای ترمز ۱۳.۴ اینچی جلو، اشتراکات زیادی با هاچبک درخشان گلف GTI دارد. همچنین در این سدان اسپرت دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی، گشتاور را برای زمانی که راننده نیاز دارد نگه میدارد و لاستیکهای چسبندهٔ هانکوک S1 Evo3 نیز امکان شتاب گیری زودتر و سختتر را فراهم میکند. اما متأسفانه سیستم کنترل پایداری کاملاً غیرفعال نمیشود و همواره در کار راننده دخالت میکند.
هیوندای ولوستر N
زمان: ۳:۰۷.۷
پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ ۲۷۵ اسب بخاری ولوستر N کششی عالی دارد اما این سهدر جذاب کرهای هنوز هم نمیتواند سریعترین خودروی دیفرانسیل جلوی دور صاعقه لقب گیرد زیرا همچنان یک ثانیه با هوندا سیویک تایپ R که این عنوان را در اختیار دارد فاصله دارد. ولی بااینحال ولوستر N ما را به این فکر فرومیبرد که خودروی N بعدی هیوندای چگونه خواهد بود؟
جنسیس G70 3.3T
زمان: ۳:۰۷.۳
بعدازاینکه با جنسیس G70 در بخش مستقیمی پیست به سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت رسیدیم، پا را محکم روی پدال ترمز گذاشته و با دعا به خدایان پیست گفتیم لطفاً کاری کنید، لطفاً کاری کنید. بدین ترتیب بهراحتی ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت از سرعت خودرو کاسته شد. در این خودرو فرمان با دقتی مثل برش الماس عمل میکند صندلیهای کاملاً تقویتشدهٔ آنهم راننده را در جایش نگه داشته و هم او را خنک میکنند.
آلفارومئو استلویو کوادروفولیو
زمان: ۳:۰۴.۸
آلفارومئو استلویو کوادروفولیو با قلب ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی ۵۱۰ اسب بخاری خود، فکر میکند یک جولیا است! وجود سامانهٔ چهارچرخ محرک در این خودرو موجب میشود هنگام خروج از پیچ بتوان زودتر از جولیای دیفرانسیل عقب شتاب گرفت. همچنین ترمزهای کربن سرامیکی سفارشی خودرو نیز سرعتهای سهرقمی را میبلعند اما سیستم ترمز الکتروهیدرولیکی آن تأخیری جزئی دارد.
لکسس RC F Track Edition
زمان: ۳:۰۲.۶
اولین محصول Track Edition لکسس از همان لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S نسخهٔ استاندارد RC F استفاده میکند اما بااینحال این نسخه ۱۱۵ کیلوگرم سبکتر از RC F است که سال ۲۰۱۵ در این پیست تایم زد. این کاهش وزن موجب لمس شتاب سریعتر در همهجا شده درحالیکه تعلیق سفتتر و دقت فرمان اضافه شده است و موتور V8 نیز همان صدایی که باید را ایجاد میکند.
تویوتا سوپرا
زمان: ۳:۰۱.۴
تویوتا سوپرا در پیست مثل خودرویی سبکتر رفتار میکند. البته سیستم تعلیق آن طبق استانداردهای امروزی کمی نرم است اما با راننده ارتباط برقرار میکند. طی سیزده سال رقابتهای دور صاعقه، فقط دو خودرو با قدرت کمتری از سوپرا در VIR سریعتر بودهاند. این دو خودرو آریل اتم ۳ و KTM X-Bow هستند که هردوی آنها اساساً خودروهای مخصوص پیست با وزنی بسیار سبک هستند.
بامو M2 کامپتیشن
زمان: ۲:۵۹.۷
40 اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر، بامو M2 را متحول نکرده بلکه این خودروی عسلی را شیرینتر کرده است. M2 کامپتیشن با لاستیکهای میشلن پایلوت سوپر اسپرت کارخانهای، خط ایپکسی (Apex نزدیکترین نقطه به داخل پیچ) درست بالاتر از خط M2 سال ۲۰۱۶ ترسیم کرد. دیسکهای ترمز چدنی این خودرو عملکردی مشابه نمونههای کربن سرامیکی دارند و شاسی هم همان کنترل آسان بیشفرمانی را ارائه میکند.
پورشه کاین توربو
زمان: ۲:۵۹.۲
انتظار میرفت در هنگام تایم زنی با خودرویی به این سنگینی، ترمزها اولین چیزی باشند که با مشکل مواجه میشوند اما دیسکهای کربن سرامیکی سفارشی پورشه کاین توربو کار خود را بهخوبی انجام دادند و این دیفرانسیل عقب بود که با هشدار گرمای بیشازحد تسلیم شد. بااینحال، فرمان خودرو دقیق و پراحساس است ولی یکی از دلایل ثبت چنین لپ تایم چشمگیری، لاستیکهای پیرلی P Zero کورسا بودند که بهعنوان یک آپشن ۲۱۱۰ دلاری توسط نمایندگیها ارائه میشود.
آلفارومئو جولیا کوادروفولیو
زمان: ۲:۵۷.۲
در طول دورهای وارم آپ (گرم کردن) تعادل فرمان و پیچیدن و همینطور پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی ۵۱۰ اسب بخاری آلفارومئو جولیا کوادروفولیو بسیار قابلتوجه بود اما بعد مشکلات شروع شد. صفحه آمپر هشدارهای سیستم آئرودینامیکی و کنترل گاز را به نمایش درآورد و گرمای بیشازحد موجب اشکال در سیستم کنترل گشتاور بُرداری شد. اما با وجود این مشکلات، جولیا سریعترین تایم خود را در VIR به ثبت رساند که ۱.۴ ثانیه نسبت به تایم سال ۲۰۱۷ بهبود داشته است.
مرسدس C63 S AMG کوپه
زمان: ۲:۵۷.۱
لاستیکهای عالی مثل نمونههای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ سفارشی در مرسدس C63 S کوپه همان چیزی است که در دور صاعقه میخواهیم. وجود این لاستیکها یعنی میتوان از ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور موتور V8 برای حرکت به جلو استفاده کرد نه ایجاد دودی گرانقیمت. در این خودرو لازم نیست بهمحض خروج از پیچ روی پدال گاز فشار آورد و باید صبر کرد تا فرمان صاف شود. آامگ این C63 S را به نسخهای از سیستم کنترل کشش نُه موقعیتی مدل GT R مجهز کرده است ولی ما آنرا بیشازحد مزاحم دیدیم و خاموشش کردیم.
لامبورگینی اوروس
زمان: ۲:۵۵.۸
با ۲۲۴۷ کیلوگرم، اوروس وزن زیادی برای مدیریت کردن دارد اما نباید فراموش کرد که از ۶۵۰ اسب بخار قدرت، دیسکهای ترمز کربن سرامیکی استاندارد و لاستیکهای پیرلی P Zero کورسا سفارشی برخوردار است. درنتیجه، این به شاسیبلندی تبدیل شده که به طرز وحشیانهای تواناست، بهطور حیرتانگیزی چسبنده است و بهقدری در پیمودن پیچها توانمند است که تاکنون مشابه آنرا هرگز در خودرویی به این قدبلندی و سنگینی ندیدهایم. اوروس در پیچ یک شتاب جانبی ۱.۰۴ جی را به ثبت رساند که از بامو M5 کامپتیشن بیشتر است. این خودرو هماکنون سریعترین شاسیبلند پیست VIR محسوب میشود.
بامو M5 کامپتیشن
زمان: ۲:۵۴.۰
این بامو M5 خودرویی بازیگوش، چابک یا سبک نیست و حتی برای دور صاعقه تازگی ندارد ولی به دلیل ۲۵ اسب بخار قدرت بیشتر، تنظیم مجدد کمکها، فنرهای سفتتر و آنتیرول بار جدید عقب، دوباره به رقابت امسال دعوت شده است. همین اصلاحات جزئی موجب بهبود ۱.۲ ثانیه زمان M5 در پیست VIR شدهاند. هنگامیکه لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S زیر این خودرو قرار میگیرند نیز کلمات پایدار و تیز به ذهن متبادر میشوند.
پورشه ۹۱۱ کاررا T
زمان: ۲:۵۳.۴
آخرین پورشه ۹۱۱ که برای تایم زنی به VIR آمده کاررا T است یعنی خودرویی مجهز به پیشرانهٔ پایهٔ ۳۷۰ اسب بخاری نسل قبلی به همراه چند اقدام برای کاهش وزن مثل شیشهٔ عقب نازکتر و همینطور لاستیکهای چسبندهٔ پیرلی P Zero کورسا که توسط نمایندگی نصب میشوند. در این خودرو همچنین ارتفاع از سطح زمین کاهش یافته و سیستم کنترل گشتاور بُرداری هم استاندارد است. کاررا T حتی با کنترل پایداری کاملاً خاموش، هرگز حرکت اشتباهی انجام نمیدهد. در سنت پورشه، ترمزها در هر دور مثل اول سرعت را کاهش میدهند و گیربکس اتوماتیک دوکلاچه دقیقاً میداند چه زمانی دنده را کاهش و کی افزایش دهد.
مرسدس AMG GT63 S
زمان: ۲:۴۹.۳
نیروی بیرحمانه، بخش بزرگی از موفقیت مرسدس AMG GT63 S در دور صاعقه بود. بااینحال اگر نتوان از این نیرو استفاده کرد، ۶۴۰ اسب بخار بیمعنی خواهد بود. برای استفادهٔ بهینه از این اسبهای بخار، GT63 S به سامانهٔ چهارچرخ محرکی مجهز شده که همهچیزی را از نیروگاه وحشی V8 گرفته و آنرا به سرعتی جنونآمیز تبدیل میکند. هندلینگ و چسبندگی این خودروی ۲۱۰۰ کیلوگرمی هم اعتمادبهنفس را افزایش میدهد اما علیرغم برخورداری از دیسکهای ترمز کربن سرامیکی بزرگ، GT63 در برابر کاهش کارایی سیستم ترمز مصون نیست.
شورلت کامارو ZL1 1LE
زمان: ۲:۴۵.۰
یک V8 سوپرشارژ با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور یعنی کامارو ZL1 واقعاً نیازی به ۱۰ دنده ندارد اما تعویض دندهها بسیار سریع هستند و برنامهنویسی گیربکس بهقدری دقیق صورت گرفته که همیشه بهترین دنده را انتخاب میکند. ترمزها نیز که از نوع چدنی معمولی یا کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب، بهگونهای تنظیم شدهاند تا حد بعد از چندین بار ترمز گیری سخت، همچنان قادر به ارائهٔ تمام قدرت توقف خود باشند.
مکلارن 600LT
زمان: ۲:۴۲.۶
مکلارن 600LT علاوه بر قدرت بیشتر، از اصلاحات آئرودینامیکی شامل بال ثابت عقب، یک اسپلیتر ادغامشده در دماغه و زیر رکابیهایی برای هدایت جریان هوا به طرفین، هم برخوردار است. اما لاستیکهای پیرلی P Zero تروفئو R آن نسبتاً باریک و کمی مبهم هستند. بااینحال، 600LT روی کاغذ صرفاً خودروی اسپرتی با ۶۰۰ اسب بخار قدرت است اما در پیست یک سوپراسپرت برای تجربهٔ لذتی دائمی خواهد بود.
پورشه ۹۱۱ GT3 RS
زمان: ۲:۴۱.۶
در پورشه ۹۱۱ GT3 RS زندگی با موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت در دور ۵ هزار rpm آغاز شده و به ۹ هزار rpm میرسد. گیربکس دوکلاچه با راننده تلهپاتی دارد و ترمزها و فرمان مثل موجود زنده به نظر میرسند. در این خودرو همهچیز نفس میکشند و از خود بازخورد نشان میدهند. البته همهٔ خودروهای اسپرت پورشه این ویژگی را دارند اما نکتهٔ جالب در مورد GT3 RS شیوهٔ پاسخگویی شاسی به استرس و چگونگی برقراری ارتباط هنگام پایان یافتن چسبندگی است.
مکلارن سنا
زمان: ۲:۳۴.۹
مکلارن سنا اعداد بزرگ زیادی را یکجا جمع کرده است. سرعت ۲۷۸ کیلومتر بر ساعت در مسیر مستقیمی پیست، ۱.۲۳ جی شتاب جانبی در پیچ یک و بهترین سرعت متوسط با ۲۱۶ کیلومتر بر ساعت. توقف این خودرو نیز فوقالعاده است زیرا ترمزهای بزرگ و لاستیکهای مکندهٔ تروفئو R، سرعت سنا را بهگونهای کم میکنند که شبیه هیچ خودروی دیگری نیست. سنا با آئرودینامیک فعال بسیار مؤثر و تنها ۱.۷ کیلوگرم وزن برای هریک از ۸۰۰ اسب بخار قدرتش، سریعترین خودرو در پیست VIR محسوب میشود.
MAHDI
۲۷ مهر ۱۳۹۸زمان گیری این پیست خیلی متفاوت هستش با زمان گیری پیست هایی دیگه. دلیل اصلیش اینه که کارانددرایو از راننده های متفاوت استفاده کرده برای زمان گیری!!!!
بایدفقط از یک راننده استفاده میکردن
یانکی
۲۷ مهر ۱۳۹۸خبر دور انفرادیه zr1 رو هم میزاشتی که از 2.39 رسید به 2.37.
مهراد
۲۷ مهر ۱۳۹۸شک ندارم corvette c7 ZR1 اگر میبود رکوردش میتونست به طرز وحشتناکی نزدیک مکلارن سنا باشه
Hamid SS
۲۷ مهر ۱۳۹۸خواب دیده خیره
سنا و کروت …
هه
درسته کروت خیلی خفنه اما داداش داری اشتب میزنیا
حسن
۲۷ مهر ۱۳۹۸دوست عزیز در خوب بودن سنا شکی نیست اما کوروته دیگه کاریش نمیشه کرد بعد دوستمون گفته نزدیک سنا میشد که کلا نزدیک هست حداکثر سرعتش هم که بیشتره اون 3 ثانیه هم بذار برا موتور وسط بودن سنا
تایم رسمی کوروت در ویرجینیا ۲:۳۷.۲۵
حداکثر سرعت ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت
Hamid SS
۲۷ مهر ۱۳۹۸من گفتم کوروت بده؟!
شاید بد منظورم رو بیان کردم و شما حق دارید
اره کروت خیلی خیلی خیلی عالیه و با این قیمت حتی 3/4 پرفورمنسش رو نمیشه با ماشین های دیگه داشت
البته نباید بگیم کروت رکورد سنا رو میزنه ( یا سنا رو به چالش میکشه)
چون اگه مک لارن بخواد بیشتر رو سنا کار کنه کوروت دیگه …
باید هم سنا بهتر از کوروت عمل کنه اگه بهتر عمل نکنه باید زد تو سرش! اگه با پول سنا یه کروت میدادن بهت فک فکنم کروت به یه F16 هم ارزش بودن!
ساسان
۲۷ مهر ۱۳۹۸جالبترین رکورد این مقایسه مربوط به اوروسه..خیلیا موقع معرفی گفتن DNAلامبودرش نیست..ولی اونچیزکه مشخصه لامبورگینی خیلی استادانه تونسته تمایز ایجاد کنه با بقیه محصولات همرده در گروه فولکس واگن.
شاهین
۲۷ مهر ۱۳۹۸یا معنی دیسلایک رو نمیدونن یا همینجوری واسه سرگرمی و بیکاری اومدن توی مجله های خودرویی وقت بگذرونن
اخرشم میگن اگه فلانی نبود لامبورگینی هیچ بود
چیو دیس میدین؟ روی من به اون دسته هستن که دیسلاسک دادن. این پیست اینم ماشین با پلتفرم مشترک بسم الله ببینم کدومشون میتونن لقب سوپر اس یو وی رو یدک بکشن
اوروس توی درگ خیابونی تراک هواک رو زده اینم درگ ریستون
Amir Machine
۲۷ مهر ۱۳۹۸من خودم عاشق لامبورگینی هستم و از اوروس هم واقعاً خوشم میاد اما هرچی بگید بازم نمیتونید نقش پررنگ گروه فولکسواگن تو موفقیت لامبورگینی رو کتمان کنید، همین موتور و پلتفرم رو کی در اختیار لامبورگینی قرار داده؟ میدونید توسعه چنین موتور و پلتفرمی چقدر هزینهبره و به چه سرمایۀ عظیمی نیاز داره که اگه لامبورگینی مستقل بود شاید هیچوقت نمیتونست چنین سرمایهای رو تامین کنه اونم فقط برای یه ماشین که سالانه کمتر از 4 هزار دستگاه فروش داره، اگه توسعۀ موتور پلتفرم کار راحتی بود آستونمارتین تو DBX از موتور مرسدس استفاده نمیکرد
بله درسته، لامبورگینی این پلتفرم رو گرفته و اون رو با تخصص خودش تنظیم کرده و یه ماشین فوقالعاده ازش درآورده اما این به اون معنا نیست که برندهای دیگۀ گروه نمیتونن همچین کاری انجام بدن، تو همین رقابت، پورشه کاین توربو با همین پلتفرم و موتور اما با 100 اسب بخار قدرت کمتر حضور داره و زمانش فقط 3.5 ثانیه از اوروس کُندتره اونم با 100 اسب قدرت کمتر، یا آئودی RS Q8 با همین موتور و پلتفرم گفته میشه رکورد سریعترین شاسیبلند نوربرگرینگ رو زده
لامبورگینی در ساخت سوپر ماشین تخصص فوقالعادهای داره و اوروس هم یه سوپر SUV بینظیره که این شخصیت وحشی و درجهیکش تو کاین توربو و آئودی RS Q8 وجود نداره اما بستر ساخت چنین ماشین فوقالعادهای رو گروه فولکسواگن فراهم کرده
ساسان
۲۷ مهر ۱۳۹۸( بستر ساخت چنین ماشین فوقالعادهای رو گروه فولکسواگن فراهم کرده)
من ازشما عذرخواهی میکنم که چنین بستریو گروه فولکس واگن برای لامبو محیا کرده. بهشون میگن دیگه اینکارو نکنن..اینبارو عف بفرمایید!!!
در ضمن گشتاور کاین 800نیوتونمتره.واصلا عدد کوچکی نیست.
در ضمن درپیست 3یا4ثانیه 3ساله.اینو یادت باشه
Amir Machine
۲۷ مهر ۱۳۹۸این چه طریق صحبت کردنه؟
اولاً مخاطب کامنت من شما نبودی، من جواب شاهین رو دادم
ثانیاً، همهتون جوری حرف میزنید انگار فولکسواگن هیچ کاری برای لامبورگینی نکرده، بهتره برید یه نگاهی بندازید ببینید زمانی که فولکسواگن لامبورگینی رو خرید، چه اوضاعی داشت و جایگاهش در مقایسه با فراری چی بود و الان چی داره و تو چه جایگاهی ایستاده
لامبورگینی برند دوستداشتنی و فوقالعادهای اما قاطعانه میگم بدون فولکسواگن هرگز جایگاه کنونی رو نداشت
ضمناً، گشتاور اوروس 850 نیوتن متر و گشتاور کاین 770 نیوتن متره یعنی 80 نیوتن متر اختلاف به اضافۀ 100 اسب بخار قدرت کمتر
اختلاف 3 ثانیهای کاین با وجود نسبت قدرت به وزن به مراتب پایینتر کاملاً طبیعیه، اگه کاین توربو S هیبریدی تو این رقابت بود قطعاً پا به پای اوروس پیش میرفت و حتی شاید سریعتر هم بود
ایلیا
۲۷ مهر ۱۳۹۸امیر جان مخاطب خودت رو بشناس.
هرکسی ارزش وقت گذاشتن رو نداره، کامنت طرف رو بخونی از ادبیاتش مشخصه نمیشه باهاش هم صحبت شد
ساسان
۲۷ مهر ۱۳۹۸من چه جوری صحبت میکنم؟خب با منطقی که تو داری جور دیگه ای نمیشه باهات حرف زد. داری آمار اشتباه میدی دوست عزیز:
گشتاور اوروس ازسایت خود لامبورگینی برابر با850نیوتونمتره
و کاین توربو770نیوتونمتر.
تو میگی اگرکاین اونتوری میبود.اگرکاین اینطوری میبودو بزار کنار.ما راجب اگرها صحبت نمیکنیم.واقعیت، اعداد پیست بالاست.و3.5ثانیه درپیست عدد کوچکی نیست.
خب وقتی زیر مجموعه VWهست معلومه از شاسی و موتور مشترک استفاده میکنه درمحصولات (اقتصادیش).بنتلی آئودی پورش.هم ازاین پلتفرم وانجین استفاده کردن الان به بنتلیهم باید خورده گرفت به آئودیم باید ایراد گرفت.؟توبجای اینکه بگی چه هنری بخرج داده تونسته روهمین پلتفرم و ساختار مشترک تونسته نزدیک80 کیلو سبکسازی کنه نسبت به رقبا بدون حذف آبشنهای بخش لوکس بودنش.بجای اینکه بگی روهمین ساختار مشترک چقدر هنرمندانه تونسته زبان طراحی خودش و حسو حال لامبورگین بودنشو بروز بده وچقد مهندسی خوبی داشته که تونسته موتورو طبق نیاز خودش آپگریت کنه حتی گیربکسو مجدد برنامه ریزی کنه…اومدی گیر دادی فولکس ال کرد فولکس بل کرد..خب که چی؟اوروس قراره بفروشه تا هزینه های تحقیقو توسعه رو تامین کنه.تو انتظار داشتی میلیاردها دلارهزینه انجینو شاسی کنن ؟در صورتی که در گروهVWشاسی مشترک به اشتراک گذاشتن…تو نقطه قوتی که لامبو داره ازش استفاده میکنرو تبدیل به نقطه ضعفش میکنی.اصل بحث شما گرفتن داشته های یک برنده.تمام دردتون همینه که بگید لامبو خودش نیست.واقعیت اینه لامبو زیرمجموعه فولکس واگنه واز این زیرمجموعه بودن به نحو احسن استفاده میکنه ولی با DNAخودش اون ساختار قرض گرفترو آپدیت میکنه.این مزیته نه نقطه ضعف.
تمام
Amir Machine
۲۸ مهر ۱۳۹۸اولاً کدوم آمار اشتباه؟ منم دارم میگم گشتاور اوروس 850 و کاین 770 نیوتن متره
دوماً، بله 3 ثانیه اختلاف زیادیه ولی 80 نیوتن متر گشتاور کمتر و 100 اسب بخار قدرت کمتر هم اختلاف زیادیه
سوماً، مگه من گفتم چرا لامبورگینی از پلتفرم فولکسواگن استفاده کرده؟ اصلاً متوجه حرف من نیستی و برا خودت استدلال میکنی، اتفاقاً بهترین راه صرفهجویی در هزینهها استفاده از پلتفرم مشترکه و فولکسواگن هم به بهترین شکل بین برندهاش از این مزیت بهره برده، من دارم میگم لامبورگینی با تخصص و مهندسی خودش اومده از این پلتفرم مشترک یه ماشین فوقالعاده بیرون کشیده و این قابلتحسینه اما اگه عضو گروه فولکسواگن نبود باید میلیونها دلار برای توسعۀ همچنین پلتفرمی هزینه میکرد و شاید اصلاً توان و سرمایۀ چنین کاری رو نداشت، این یعنی نقش فولکسواگن در موفقیت لامبورگینی رو نادیده نگیرید، وقتی دانش و تخصص کاری رو داشته باشی اما برای عملی کردنش سرمایه و بستر مناسب نداشته باشی، اون دانش و تخصص به هیچ دردت نمیخوره، اینجا هم همینه، فولکسواگن و لامبورگینی مکمل هم دیگه هستن، یعنی بستر و سرمایه توسط فولکسواگن تامین میشه و تخصص و مهندسی و دانش توسط لامبورگینی، این یعنی بازی بُرد بُرد برای هردوتاشون و هردو هم در این موفقیت سهیم هستن، من با اینکه میگید فولکسواگن تو موفقیت لامبورگینی هیچ نقشی نداره مخالفم، همین
————————————
ایلیا جان ممنونم ازت، این کامنت آخر بود، یه همچین بحثی ارزش ادامه دادن نداره
ساسان
۲۸ مهر ۱۳۹۸کامنت قبل ویرایشت نوشتی640 گشتاور.توتایم4دقیقت ویرایش کردی من رو حساب همون گشتاورو گفتم اشتباه نوشتی.
(ین یعنی نقش فولکسواگن در موفقیت لامبورگینی رو نادیده نگیرید)
چشم ما همه لامبو فنها به شما قول میدیم تاثیر فولکس واگنو از یاد نبریم.ممنونم که یاد آوری کردی!!!!!!!
ایلیا
۲۸ مهر ۱۳۹۸تو دیروز به سنا که تقریبا رکورد همه ی پیستای دنیا رو با چند ثانیه اختلاف زده گیر میدادی که چرا تست داینوش چند اسب بیشتره، حالا اینجا میگی صد اسب بخار و صد نیوتون متر چیزی نیست؟
ساسان
۲۸ مهر ۱۳۹۸ایلیا
تو یکجای کامنت من بیار که من گفتم 100اسب بخار چیزی نیست؟
ایشون داشت اختلاف 3.5ثانیه ای رو کوچک جلوه میداد که گفتم اختلاف دندون گیریه.و داشت گشتاور770نیوتونمتری کاینو بسیار قلیل جلوه میداد که گفتم اونم خودروی قدرت مندیه…سنا هارو چرا میریزی تو اوروسها؟
داستان اون پست فرق داشت.آسمون ریسمون نباف…من حرفم درمورد سنا و720اس خیلی واضح ومشخص بود.حرفم این بود که قدرت اعلامیو کمتر ازاونچیزی که هست میگن واین فریب افکار عمومیه100اسب کم گفتن…نگفتم که چرا سنا خودری قوی هست…یه شرکتی تونشته اصن از8سیلندرش1000اسب بکشه بیرون دمش گرم…اما وقتی بیاد بگه من850اسب کشیدم بیرون این ایراد داره….چرا حرف منو نمیگیری.یا میگیری دوست داری خودتو به نگرفتن بزنی.
Carbonado Aventador
۲۷ مهر ۱۳۹۸خب من اخر نفهمیدم چرا مکلارن سنارو اوردن ولی رقیب هاشونیاوردن(البتهروکاغذ آونتادور و ۷۲۰ و پیستا) حریف سنا نمیشنولی بودنشون خیلی این رقابت هارو جذاب میکرد!!
فقط انگلستان
۲۷ مهر ۱۳۹۸دروود بر Carbonado Aventador عزیز و محترم
مکلارن سنا فعلا تو پیست حرف اول رو می زنه من هم خیلی دوست دارم رقیب قدری از فراری و لامبورگینی و پورشه براش بیاد ولی تا اونا رقیبشو بسازن مکلارن مدل دیگری خواهد ساخت که یک سروگردن از سنا هم بالاتر باشه.
مکلارن و فراری = نابود کننده های پورشه و لامبورگینی
ایمان
۲۷ مهر ۱۳۹۸فقط انگلستان عزیز
گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی
شما بزار SF۹۰ استراداله بیاد بعدش می شینیم مثل دوتا مرد درباره رکوردهای پیست صحبت می کنیم
سنا هنوز رقیب جدی نداره که داره یکه تازی میکنه
فقط انگلستان
۲۷ مهر ۱۳۹۸ایمان جان خیلی مخلصیم
SF۹۰ استراداله هم به نظرم بیشتر یه ماشین جاده ای هستش و تو پیست فکر نکنم به سنا برسه.
Carbonado Aventador
۲۷ مهر ۱۳۹۸درود مکلارن ماشین های قَدری تولید میکنه تو اینم بحثی نیست..
بیشتر حرفم این بود که ایکاش اونتادور هوراکان پیستا رو هم تو رقابت میاوردن.
و اینکه همیشه هیچ ماشینی مطلقا بهترین نیست و روز به روز شرکتا رو دست هم بلند میشن!
دوست دارم رکورد سنا رو تو نورمبرگ ببینم
ایمان
۲۷ مهر ۱۳۹۸SF۹۰ استراداله یک نسخه پیست محور هم داره
بنام Assetto Fiorano که ۳۰kg از نسخه معمولی سبک تر هست و البته شایعاتی مبنی بر قدرت و سرعت بیشتر این ماشین هم به گوش میرسه
از اسم این ماشین هم پیداست که برای پیست ساخته شده به افتخار ۹۰ سال حضور در مسابقات F۱
ایمان قلبی دارم که حالی به کلاس مکلارن سنا میده و همه رکوردهای سنا رو جا به جا میکنه
فراری هیچ وقت ادعای الکی و پوچ نمیکنه و آبرویِ خودش رو در گرو موفقیت های این ماشین می بینه
دانیال_Surrey،England
۲۷ مهر ۱۳۹۸رقیبی نداره رفیق.
شاید svj تا یه حدی ولی اونم غیرممکنه بتونه رکوردشو بشکنه.
Svj رقیب اصلیش نسخه lt مدل 720 هستش.
ولی به قول شما جذاب تر میشد.
..
در ضمن این نسخه 600 lt که تایم زدن مدل اسپایدره که ننوشتین.
JDM
۲۷ مهر ۱۳۹۸پدال مقایسه کامل کوروتC8 با پورشه کررا S که توسط موتور ترند انجام شده رو بذار لطفا
MAHDI
۲۷ مهر ۱۳۹۸در پیست زاکسنرینگ. در پیست مگنی کورس. در پیست هوکنهایم که خودروها توسط یک راننده زمان گیری کردن M2 از آلفارومیو جولیا سریع تره بعد اینجا کندتره!!!!!
درپیست هوکنهایم M2 از لامبورگینی اوروس سریع تره بعد اینجا کندتره!!!!!
در پیست نوربرینگ که AMG GT4 63 توسط خوده مرسدس دربهترین شرایط زمان گیری کرده و ب ام و M5 که توسط مجله SPORT AUTO زمان گیری شده اونم درشزایطی که پیست مرطوب هستش M5 تفاوت زمانش با GT4 63 دقیقا 10 ثانیه هستش بعد در این پیست کوتاه 4 ثانیه کندتره(البته راننده این دو در این پیست یکی نیستن))
درسته که GT4 63 در چندپیست از M5 سریع تربوده مثل پیست مگنی کورس که از M5 معمولی سریع تره ودر پیست هوکنهایم از M5 سریع تره اما در پیست زاکسنرینگ M5 سریع ترین زمانش یک ثانیه از GT4 63 سریع تره. در زمان گیری مجله AUTO BILD که رقابتی انجام داده بین این دو M5. چندصدم ثانیه زمانش از GT4 63 سریع تره.
اونم درحالی که GT4 63 با داشتن اسپویلر فعال همیشه وهمیشه باید سریع ترباشه.
MAHDI
۲۷ مهر ۱۳۹۸پیست زاکسنرینگ!!!!
ب ام و M5 ثبت زمان :: 1:31.71 ((سریع ترین))
مرسدس GT4 63 s زمان:: 1:32.59
مرسدس AMG GT Cزمان:: 1:32.94
جگوار پروجکت8 ثبت زمان:: 1:33.16
ب ام و M5 ثبت زمان ::: 1:33.93
ب ام و M5 معمولی زمان::: 1:34.36(( کندترین))
ب ام و M3 CS ثبت زمان :: 1:35.10
مرسدس E63S ثبت زمان :: 1:35.90
پورشه پانامرا توربو s زمان :: 1:36.95
مرسدس C63S ثبت زمان:: 1:36.95
کادیلاک CTS V ثبت زمان :: 1:37.12
پیست مجله AUTO BILD (( رقابت))
ب ام و M5 ثبت زمان ::1:34.39
مرسدس GT4 63 s زمان:: 1:34.45
پیست مجله CAR MAG. CO. ZA
ب ام و M5 ثبت زمان :: 1:21.20
مرسدسAMG GTS زمان:: 1:21.90
نیسان GTR ثبت زمان :: 1:22.15
پیست هوکنهایم!!! ((M2 CS در چندمتر آخر پیست بنزین تموم کرد و auto sport میگه میشد نیم تا 1ثانیه سریع تر باشه))
مرسدسamg gt4 63 زمان: 1:52.08
ب ام و M2 CS ثبت زمان :: 1:55.08
ب ام و M5 ثبت زمان :: 1:55.30
لامبورگینی اوروس زمان:: 1:57.01
مرسدس AMG A45s زمان:: 2:00.70 (( 2019))
پیست مگنی کورس!!!
مرسدس AMG GTR زمان:: 1:19.55
ب ام و M4 GTS ثبت زمان ::: 1:20.40
مرسدسAMG GT4 63 s زمان :: 1:20.49
ب ام و M4CS ثبت زمان ::: 1:20.72
مرسدس AMG GTS زمان :: 1:21.79
ب ام و M5 معمولی ثبت زمان:: 1:22.29
ب ام و M850 ثبت زمان ::: 1:23.68
مرسدس C63S ثبت زمان :: 1:24.70
Bayerische Motoren Werke
۲۷ مهر ۱۳۹۸خداییش دست خوش
همیشه آپدیتی.
تشکر نکنم ازت بابت این تایم گیری هایی که سرچ میکنی و اینجا قرار میدی بی انصافیه.
دمت گرم
علیرضا
۲۷ مهر ۱۳۹۸آقا مهدی AMG GT63 تو همه پیست ها از M5 Competituion سریع تر …
اون M5 که تو پیست sachsenring (زاکسنرینگ ) از GT63 سریع تر بود توسط AC schnitzer تیون شده بود …
در ضمن رکورد AMG GT63 توسط خود اوتوبیلد در همون پیست زاکسنرینگ ارتقا داده شد و در حال حاظر از M5 Competition سریع تر که تو بیشتر سایت ها مثل fastestlap و zeperfs ثبت شده
در کل AMG GT63 با وجود 150 کیلو وزن بیشتر در پیست های نوربرگ رینگ ، هوکنهایم GP ، زاکسنرینگ و همین ویرجینیا از نسخه کامتپتیشن و در پیست مگنی کورس از M5 نسخه پایه سریع تر…
M3csl
۲۷ مهر ۱۳۹۸عیب مِی جمله بگفتی هنرش نیز بگو؛
درسته مرسدس وزنش بیشتره اما؛
گشتاورش هم ۱۵۰ نیوتن متر بیشتره،
قدرتشم ۲۳ اسب بخار بیشتره.
عدالت رو رعایت کنید دوستان.
مانی
۲۸ مهر ۱۳۹۸داداش مرسدس یکمی خالی بسته
گشتاورش بالای ۱۰۰۰ نیوتون متره
قدرت هم در حدود ۷۰۰ اسبه
MAHDI
۲۷ مهر ۱۳۹۸ب ام و M5 رقیب مرسدس E63 هستش که در تمام پیست ها M5 از E63S سریع تره. چون این دو ماشین متفاوت هستن با مرسدس GT4 63!!!!
چون مرسدس GT4 63 با داشتن اسپویلر فعلال در پیست قطعا باید عملکرد بهتری داشته باشه.
اما M5 در خط مستقیم و مسابقه درگ پیروز رقابت هستش. تا الان حدود 8 درگ بین این دو برگزار شده که پیروز درگ و درگ رولینگ و تست ترمز M5 هستش. اتفاقا 2 روز پیش یک درگ جدید بازم برگزار شده.
در رقابت برای شناخت خودروی برتر تا الان چند رقابت بین M5 و GT4 63 برگزار شده که در این رقابت ها هم فعلا M5 پیروز رقابت ها انتخاب شده.که مجله AUTO BILD و مجله THROTTLE HOUSE انجام داده. مجله AUTO BILD رقابتی بازهم بین M5 و جگوار پروجکت8 انجام داده که بازهم پیروزش M5 هستش.
ایمان
۲۷ مهر ۱۳۹۸رقابتی که ” فراری ” در اون حضور نداشته باشه لذت و هیجان کافی رو نداره ؛ مخصوصاً اگه رقابت در پیست باشه
حسین وی
۲۷ مهر ۱۳۹۸دمه مزدا گرم با 180 اسب خیلی عالی کارکرده
the notorious critic
۲۷ مهر ۱۳۹۸دوست عزیز آقا مهدی منابع شما به احتمال صد درصد درسته ولی gt63 s در هر جنبه ای که نه ولی در بیشتر جنبه ها از m5 به نظر بنده بهتره(قصد توهین نباشه فقط نظر شخصی) و فکر کنم که طرفدتری شما افراطی و بی اساسه چون در مقایه cla با سری 2 گرن کوپه داشتین تمام تلاشتون رو می کردین که سری 2 رو بهتر نشون بدین و با اینکه جلوی مرسدس زیبا بود می خواستین اون رو هم مثل سری دو زشت جلوه بدین و این طرفداری های بچگانه واقا در حد سایت معتبر و خوب پدال نیست.?
MAHDI
۲۷ مهر ۱۳۹۸این نظر شماست!!!!
چون مجله AUTO BILD رقابتی رو برگزار کرده بین مرسدس GT4 63 s و ب ام و M5 که نتیجه!!!!
جایگاه اول :: ب ام و M5
جایگاه دوم :: مرسدس AMG GT4 63
مجله THROTTLE HOUSE هم رقابتی رو برگزار کرده بین M5 و AMG GT63 که نتیجه!!!
جایگاه اول:: ب ام و M5 برتری ((56 درصد))
جایگاه دوم : مرسدس GT4 63برتری((54درصد))
درسته که GT4 63 درپیست سریع تره اما جگوار پروجکت8 در پیست از مرسدس AMG GT4 63 سریع تره اما مجله AUTO BILD وقتی جگوار پروجکت 8 روهم مقابل M5 قرار داده بازهم نتیجه!!
جایگاه اول:: ب ام و M5
جایگاه دوم:: جگوار پروجکت8
درضمن در رقابت های درگ و درگ رولینگ هم M5 در بیش از 8 درگ تا الان پیروز بوده در مقابل
GT4 63 که این رقابت هارو با یه سرچ ساده میتونید مطالعه و کلیپ های درگ رو ببینید!!!!
ب ام و M5 از زمان معرفیش در رقابت هایی که مجلات معتبر و مختلف انجام دادن همیشه وهمیشه پیروز رقابت بوده.در تمامی رقابت ها. اما مرسدس AMG GT4 63 از زمان معرفیش در چندین رقابتی که مقابل پورشه پانامرا توربو S داشته نتایج متفاوت بودن.یعنی در رقابتی پانامرا خودروی برتر و در رقابتی AMG GT4 63 خودروی برتر شناخته شده.
MAHDI
۲۷ مهر ۱۳۹۸ببخشد نتیجه رقابت THROTTLE HOUSE رو اشتباه نوشتم.
جایگاه اول :: M5کامپتیشن با (( 54 درصد!!! ))
جایگاه دوم:: AMG GT4 63 s با(( 46 درصد!!!))
(( یه بار این رقابت رو ببینید. من تصویر این رقابت رو الان میزارم که بدونید کدوم رقابت هستش. که از خوده مجله که پدال همیشه رقابت هاشو میزاره ویا از یوتیوب میتونیداین رقابت رو تماشا کنید))
the notorious critic
۲۷ مهر ۱۳۹۸اولش ازسوپرا وقتی با مدل قدیمی و افسانه ایش مقایسش می کردم واقعا بدم میومد ولی نمیدونم چرا حالا عاشقش شدم.
Ferrari Fxx K Evo
۲۷ مهر ۱۳۹۸درود به مرسدس AMG GT 63S سریع ترین سدان دنیا
MAHDI
۲۷ مهر ۱۳۹۸البته در پیست!!!!
چون در خط مستقیم بین خودروهای بنزینی رقبای سریع تری از خودش داره مثل M5 کامپتیشن!!!!!!
که تا الان درگ هایی زیادی داشتن که کمتر از 10 تا بوده. یعنی درستش 9 درگ که پیروزش M5 هستش. تا ببینیم نتیجه درگ های دیگه چطور میشه!!!!
اما در پایان فعلا بهترین سوپرسدان M5 هستش که ازدید تمام مجلات خودرویی بهترین سوپرسدان دنیاست!!!
که در تمام رقابت هایی که مجلات مختلف انجام دادن بین((( پورشه پانامرا توربو و توربوS/ آئودی RS6/
مرسدس E63S/ کادیلاک CTS V/ جگوار پروجکت8 / مرسدس AMG GT4 63s/ ب ام و M5))) همیشه در جایگاه اول :: اسم M5 رو میبینیم.
البته فعلا چندرقابت بین ب ام و M5 و مرسدس AMG GT4 63 برگزار شده که یکیش رو مجله AUTO BILD انجام داده. یکیش رو
مجله THROTTLE HOUSE انجام داده که نتیجه جایگاه اول:: M5 هستش.
مجله CAR SALES هم بعد از تست و بررسی کامل M5 معمولی امتیاز( 90 از 100) و بعد تست
M5 کامپتیش امتیاز( 91 از 100) و بعد تست
مرسدس GT4 63 s امتیاز (82 از 100) رو دادن!!!!
تنها خودروی دیگه ای که امتیاز (90 از 100) رو بهش دادن پورشه 911 جدید هستش!!!!!
((اما بیشتر رقابت های AMG GT4 63 با پورشه پانامرا توربو هستش که زیاد هستن و نتایج متفاوته))
Elmiraj
۲۷ مهر ۱۳۹۸کاماروی ۷۴ هزار دلاری رو ببینید با اون هیکل درشتش کجای رقابت وایستاده……….!!!!!!!!!!!!!
.
جای تسلا Model 3 Performance هم واقعا خالیه……
حسن
۲۷ مهر ۱۳۹۸به نظر من عالی بودن اونا دارن عشق بازی میکنن ما داریم حرص میخوریم کامارو عالی بوده .
Saeed
۲۷ مهر ۱۳۹۸ماشالاه جناب MAHDI
طرفدار مطلق bmw
۴۰ درصد کامنت های این مطلب رو تشکیل دادی :)
دست خوش که اینقدر به قول دوستمون، آپدیت هستید :)
حتی پیست هایی که m5 چند ثانیه کندتره رو هم میزارید که دیگران ببینند
واقعا دست مریزاد
انشاءالله m5 کامپتیشن نصیبت بشه?
ایمان
۲۸ مهر ۱۳۹۸ممنون از مدیریت سایت که به حرف کاربرهاش احترام گذاشت و این پُستِ محبوب و پُربازدید رو بالای صفحه نگه داشت ؛ امیدوارم این روند ادامه داشته باشه و مطالبی از این قبیل که بین کاربران محبوبیت زیادی داره به همین شکل به مدت ۲۴ ساعت بالای صفحه بمونه
نهایت تشکر رو از شما دارم ??