چشم اندازهفته نامه

معرفی دیوانه‌وارترین هایپرکارهای سال 2020

سال عجیب و ناخوشایند ۲۰۲۰ سرانجام پایان یافت و یک ماه است که وارد سال ۲۰۲۱ شده‌ایم؛ اما بااین‌وجود می‌خواهیم از خودروهای فوق‌العاده‌ای یاد کنیم که علیرغم شیوع جهانی کرونا، موفق شدند در سال ۲۰۲۰ پا به این دنیا بگذارند. در بین این خودروها چیزی که بیشتر قابل‌توجه است هایپرکارهایی هستند که در دوران تاریک ۲۰۲۰ درخشیدند. این خودروها مار را امیدوار می‌کنند که سال ۲۰۲۱ سالی بهتر و سالی برای بهبودی باشد.

آستون‌مارتین ویکتور

ویکتور یک هایپرکار خاص و تک ساخت است که توسط بخش سفارشی Q آستون‌مارتین با الهام از ونتیج دههٔ ۷۰ و ۸۰ میلادی ساخته شده است. این ماشین بر اساس شاسی مونوکوک کربنی مدل One 77 ساخته شده و از همان پیشرانهٔ ۷.۳ لیتری V12 تنفس طبیعی استفاده می‌کند اما قدرت آن افزایش یافته است. این موتور در One 77 قدرتی برابر با ۷۵۰ اسب بخار تولید می‌کند اما برای پروژهٔ ویکتور، آستون‌مارتین آن‌را به کاسورث سپرد تا خروجی آن‌را به ۸۳۶ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور برساند. این کار ویکتور را به قوی‌ترین محصول تنفس طبیعی تاریخ آستون‌مارتین تبدیل کرده است.

زینگر 21C

قرار بود هایپرکار هیبریدی زینگر 21C در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ رونمایی شد اما به دلیل شیوع کرونا و لغو نمایشگاه، خودرو نهایتاً به‌صورت آنلاین رونمایی شد. شرکت کالیفرنیایی زینگر برای این هایپرکار چشمگیر از دو موتور الکتریکی به همراه یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V8 توئین توربو استفاده کرده که توسط خودش طراحی شده است. 21C همچنین از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای در شاسی و سیستم تعلیق خود استفاده می‌کند و تنها ۱۲۱۸ کیلوگرم وزن دارد. این ویژگی‌ها بسیار چشمگیر هستند اما موضوع چشمگیرتر اینکه 21C با استفاده از تکنولوژی چاپ سه‌بعدی ساخته شده است. این تکنولوژی در آینده روند ساخت خودروهای تولید محدود را آسان‌تر خواهد کرد.

گوردون موری T50

هایپرکار گوردون موری که T50 نام دارد، خودرویی باورنکردنی و یک الگو در زمینهٔ کاهش وزن است. این ماشین تنها ۹۸۶ کیلوگرم وزن دارد و از یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۶۴۵ اسب بخار قدرت و ۴۶۶ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. گوردون موری این ماشین را جانشین واقعی مک‌لارن F1 افسانه‌ای می‌داند و قصد دارد تنها صد دستگاه از آن تولید کند.

کوئنیگ‌زگ جمیرا

فقط شرکت‌های جدید و نوپا نیستند که اقدام به ساخت هایپرکارهای باورنکردنی می‌کنند زیرا کوئنیگ‌زگ هم در سال ۲۰۲۰ هایپرکاری بنام جمیرا را معرفی کرد که جای دادن چهار صندلی در یک هایپرکار تنها یکی از نوآوری‌های آن است. علاوه بر این، جمیرا از نسخهٔ تکامل‌یافتهٔ سیستم Direct Drive کوئنیگ‌زگ که برای اولین بار در مدل رگرا دیده شد هم بهره می‌برد. این هایپرکار چهارنفره به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری سه سیلندر جدید به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است که این سه موتور ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. وقتی پیشرانهٔ درون‌سوز هم به این ترکیب اضافه شود، مجموع خروج سیستم به ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

مازراتی MC20

در یک دههٔ گذشته احساس می‌کردیم که مازراتی در حال کمرنگ شدن است اما معرفی سوپراسپرت چشمگیر MC20 کاملاً این احساس را برهم زد. آئرودینامیک پیشرفته به همراه بدنه و شاسی فیبر کربنی به معنای خودروی سبکی است که به زمین می‌چسبد. وقتی به این ترکیب یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور اضافه می‌شود، نتیجهٔ خودرویی خواهد بود که در کمتر از ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت را دارد. این پرفورمنس به لطف نسبت قدرت به وزن ۲.۴ کیلوگرم بر هر اسب بخار به دست آمده است.

هایپریون XP-1

هرچند به‌کُندی اما مطمئناً تکنولوژی هیدروژنی به سمت استفادهٔ گسترده در صنعت خودروسازی در حال حرکت است. یکی از شرکت‌هایی که برای پیشبرد این هدف تلاش می‌کند، یک شرکت استارتاپی کالیفرنیایی بنام هایپریون است. این خودرو که XP-1 نام دارد، پیش‌نمایشی از چیزی است که خودروهای هیدروژنی می‌توانند در آینده انجام دهند. هایپریون پس از نزدیک به ۱۰ سال توسعه، آزمایش و تحقیق، خودرویی را به جهانیان نشان داد که می‌تواند در کمتر از ۲.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و بُردی بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر داشته باشد.

لامبورگینی SC20

این اسپیداستر تک ساخت که توسط بخش موتوراسپرت لامبورگینی و بر اساس اونتادور ساخته شده، پاسخی به مک‌لارن الوا و آستون‌مارتین V12 اسپیداستر محسوب می‌شود. SC20 که در طراحی از مدل‌های وننو رودستر، اونتادور J و کانسپت S وام گرفته است، از همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 اونتادور SVJ استفاده می‌کند که ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اسپیداستر جذاب می‌تواند تمرینی برای طراحی جانشین اونتادور باشد.

بوگاتی بولاید

بوگاتی با معرفی بولاید نشان داد که صرفاً در ساخت سریع‌ترین خودرو در مسیر مستقیم تبحُر ندارد. این هیولای از ۱۸۵۰ اسب بخار قدرت را از نیروگاه W16 شیرون تحویل می‌گیرد و آن‌را با وزن تنها ۱۲۴۰ کیلوگرم ترکیب می‌کند. این ترکیب، نسبت قدرت به وزن باورنکردنی ۰.۶۷ کیلوگرم بر هر اسب بخار را ایجاد می‌کند که از طریق استفاده از فیبر کربن با مقاومت بالا به دست آمده است. بولاید بجای یک خودروی جاده‌ای راحت مثل شیرون، سلاحی برای پیست است و به گفتهٔ بوگاتی می‌تواند یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را ظرف ۵ دقیقه و ۲۳.۱ ثانیه طی کند که بیش از یک دقیقه از رکورددار کنونی این پیست یعنی مرسدس AMG GT سری سیاه سریع‌تر است.

دولاژ D12

مثل بوگاتی، دولاژ هم یک شرکت فرانسوی است که سال‌ها فراموش شده بود. این شرکت در سال ۱۹۵۳ به فعالیت خود پایان داد اما حالا در قرن بیست‌ویک دوباره متولد شده و اولین محصول آن بس از ۷۰ سال یک هایپرکار خیره‌کننده است که از خودروهای مسابقه‌ای فرمول یک و هواپیماهای جنگنده الهام گرفته است. این هیولای موتور وسط از یک نیروگاه ۷.۶ لیتری V12 به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند. کابین D12 به سبک هواپیماهای جنگنده طراحی شده و صندلی سرنشین پشت صندلی راننده قرار گرفته است. دولاژ قصد دارد در D12 نزدیک‌ترین احساس رانندگی با خودروهای فرمول یک را ارائه کند که تاکنون در یک خودروی تولیدی جاده‌ای تجربه شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. پارسا

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (48 ديدگاه)

    amg پروجکت وان چرا نیست

    موافقم 17
    مخالفم 5
    1. جناب ایکس

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      احتمالا چون منطقیه و دیوانه وار نیست /:

      موافقم 26
      مخالفم 3
    2. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      فقط جمرا

      موافقم 11
      مخالفم 6
    3. Zakaria

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (311 ديدگاه)

      چون برای 2020 نیست

      موافقم 15
      مخالفم 1
    4. Fery

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چون مال 2017هه

      موافقم 11
  2. S

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    تسلا تا چند سال آینده سدان هاش از این هایپر کار های دیوانه بهتر میشن?
    عکس ایناهم میره توی دفتر خاطرات?
    میدونم دیس میخورم چون آینده رو بدون صدای موتور دوست ندارید

    موافقم 23
    مخالفم 62
    1. حسین

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3003 ديدگاه)

      ” تا چند سال آینده” ؟؟
      اگر منظورت اینده نزدیک هست ، خیر!
      فرضا تسلا یا هر خودروساز دیگر ماشین برقی با شتاب ، هندلینگ و … بهتر از این خودرو ها بسازه!
      باتوجه به قیمت باتری ها و مشکلات نگهداری شون خودروهای برقی نهایتا رقیب این خودرو ها میشوند و نه جایگزینشان!

      موافقم 23
      مخالفم 10
      1. S

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (351 ديدگاه)

        نه حسین جان رقابت اتفاق نمیفته چون خود بنزینی ساز ها دارم برقی ساز میشن

        موافقم 13
        مخالفم 10
    2. پارسا

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (289 ديدگاه)

      ?????

      موافقم 6
      مخالفم 1
  3. جناب ایکس

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    ترتیب زیبایی و علاقه ای که به اینا دارم:
    1-کونیگزگ جیمرا ?
    2-بوگاتی بولید ?
    3-استون ویکتور ?
    4-مازراتی MC20 ?
    5-لامبورگینی SC20 ?
    6-هایپریون XP-1 ? (فکر کنم در آستانه ی تولید هم هست نه؟ اگه تولید بشه که فوق العاده هست. بیش از حد خاصه خیلی زیاد)
    7-بقیه هم خیلی زشتن بنظرم ? ?

    موافقم 17
    مخالفم 16
    1. جناب ایکس

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      به قول !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
      پدال بذار کامنتم منتشر بشه و حذفش نکن…ممنون…????

      موافقم 5
      مخالفم 5
    2. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      انتخاب من mc20
      ولی نمیدونم اینجا چیکار میکنه چون اصلا هایپرکار نیست
      دیوانه هم نیست!!
      بیشتر شکوهمنده

      موافقم 17
      مخالفم 3
  4. R@m!n

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    گوردون موری و MC20 که هایپرکار نیستن سوپر اسپرت به حساب میان. حتی لامبو و استون هم همینطوره.

    موافقم 14
    مخالفم 10
  5. ?Ali Hossein?

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    فقط ویکتور . mc20?
    البته جمرا رو یادم رفت??

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. ارشیا

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (307 ديدگاه)

      قطعا sc20 انتخابمه

      موافقم 7
      مخالفم 2
  6. ツSAMURAIツ

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    جمیرا و بولاید بین اینا بهترینن
    ویکتور رو هم دوست دارم ظاهرش ترکیب کلاسیک و مدرنه

    موافقم 11
    مخالفم 3
  7. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (226 ديدگاه)

    فقط جمیرا

    موافقم 4
    مخالفم 6
  8. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (334 ديدگاه)

    عـــــــــــــــــالــــــــــــــــــی!!!
    همه ی هایپرکار ها رو دوست دارم????????
    بخصوص:جمرا،بولید،ویکتور،SC20، MC20 و گوردون مورای

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. جناب ایکس

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      اینکه شد همش!!!!! کلمه ی بخصوص چیه دیگه این وسط؟

      موافقم 4
      مخالفم 13
  9. Ramin

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    فقط سلطان جمیرا…

    اصلا تکنولوژی از سر و رویش میباره… ( تازه خودران سطح 2 و اتوپارک هم داره.. سایت زومیت نوشته بود !! اگه باشه که چه عالی… )

    ولی جمیرا اگه بگیم بهترین و منطقی ترین هایپر خودرو هست دروغ نگفتیم….
    هم قیمت هم کلی امکانات…

    ولی گوردون موری تی 50 بد ترینه….. 600 اسب…. 4 میلیون دلار… ??
    تازه زشت هم هست… ?

    موافقم 9
    مخالفم 18
    1. RezaRs

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      همه چی اوت پوت نیست تو سوار ارقام ماشین میشی

  10. جناب ایکس

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    کامنتای پدال یه مشکلی دارن. وقتی عادی کامنت میدی سریع منتشر میشه ولی وای بحالت اگه ویرایش رو بزنی…
    اگه بزنی ویرایش و کامنتت رو ویرایش بدی و بعد تایید رو بزنی زیر کامنتت مینویسه “Your comment is awaiting moderation” و تا تقریبا 5 6 ساعت هم کامنتت منتشر نمیشه و در انتظار تایید میمونه?????

    موافقم 12
    1. جناب ایکس

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      خواهشا درستش کن پدال???

      موافقم 10
  11. Mf1

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (484 ديدگاه)

    همه این خودروها پنجاه سال دیگه افسانه ای میشن
    خیلی عجیبه بوگاتی و یا زینگر با این همه قدرت وزنشون اینقدر کمه میشه گفت شاهکار مهندسیه

    موافقم 7
    مخالفم 4
  12. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    چرا رکورد بولید رو با AMG GT مقایسه می کنن؟ نباید با رکورد اون پورشه لمانز مقایسه شه؟

    1. OMID

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2171 ديدگاه)

      چرا با 919evo مقایسه میشه
      ولی هنوز رکوردی نزده کلا که بخواد مقایسه بشه

  13. Farzad

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    به نظرم هیچ هایپرکاری هایپرکارتر از هایپرکارهای کونیگزگ نیست !

    موافقم 18
    مخالفم 4
  14. net

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3404 ديدگاه)

    ماشینهای سوپر اسپرت قشنگتر از ماشینهای هایپر کار هست.مالک ماشینهای هایپر در خیابانها نمیتوانند رانندگی کنند

    موافقم 4
    مخالفم 7
  15. مسعود

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (512 ديدگاه)

    اگه حق انتخاب یکی از اینارو داشتم (بدون درنظر گرفتن ارزش و قیمت) قطعا استون مارتین رو انتخاب میکردم
    لامصب ترکیبی از تکنولوژی ، ماسل کار و قدرت اونم تنفس طبیعیه!
    یه جورایی انگار موستانگ 1967 رو تیون و بروز کردن خیلی خاصه ??
    انتخابای بعدیم هم کونیکزگ و مازراتی هست
    بقیشون بیشتر به پیست میخورن دیگه :)

    موافقم 7
    مخالفم 1
  16. حسین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    کاش ایرانخودرو و سایپا یک شرکت مثل مرتب خودرو را بخرند بصورتی که 50درصد برای ایرانخودرو و 50 درصد برای سایپا باشد و در ان محصولات زیر را با برند مرتب خودرو و با استفاده از تکنولوژی و سرمایه یکدیگر ، تولید کنند:
    1- خودرو های هیبریدی و برقی . (با سرمایه گذاری مشترک و عدم موازی کاری و اشتراک پلتفرم های جدید دوخودروساز)
    2- خودرو های لوکس . ( برای اثبات توانایی تولید خودرو های باکیفیت و لوکس )
    3- خودرو های صادراتی . ( اشتراک گذاری پلتفرم ها و موتور ها ، بعنوان مثال صادرات ساینا با موتور ملی ایرانخودرو )

    موافقم 2
    مخالفم 8
    1. Farzad

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      ایرانخودرو و سایپا باید از بیخ ریشه کن بشن .

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. جناب ایکس

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        دقیقا. شرکتی که دولتی باشه بدرد لای جرز دیوار میخوره.

        موافقم 12
        مخالفم 1
  17. سورنا

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    گوردون موری T50 باحاله خوشمک اومد

    موافقم 7
    مخالفم 1
  18. مازیار

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    گوردون مورای T50
    آنالوگ اتمسفریک فوق سبک راننده محور
    که با شاهکاری دیگر از کاث ورث قطعا پیشرفته ترین پیشرانه رو در بین گروه داره و سه میلیون دلار قیمتش فقط ارزش ۵۰۰ کیلو وزن کمتر نسبت به میانگین رقبا هست

  19. امین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (520 ديدگاه)

    ان شاع الله خواهیم دید???خیلی تو تاریخ از این حرفا زدن?? شتاب صفرتا ۵۰۰ ۲۰ ثانیه ای و سرعت ۶۰۰ کیلومتر و پرواز به مریخ و بمباران هوایی? اینا هیچوقت رنگ واقعیت رو نخواهند دید (دیدن دارن از یاد میرن گفتن دادا یان بر و وچ بیاین موتور شیرون رو تقویت کنیم بندازیم رو ۴ تا چرخ بگیم ۵۰۰ تا رو تو ۲۰ ثانیه پر میکنه مریخ میره و…. تبلیغات کنیم حالا چجور ضایع نشیم؟ هیچی بیاید یدونه بزنیم فقط تا دست همه محدود شه برای تست قیمتش رو هم ۹۰ کوادریلیون مگا گیگا هرتز وات کنیم کسی که میخره اصلا جرعت وا کردن درش رو هم نداشته باشه چون اگه یه وقت بخوان ببرن پیست یا برا درگ ضایع نشیم???
    آخه علامه اگه راست میگی ثابت کن دیگه این مشخصاتو لامصب تیون موتور شیرون انداختن چهار تا چرخ و یه بدنه کوچولویی ۲ کیلویی فیبر کربن چیه آخه؟??? به این میگن ماشین؟??حالا بگیم نه نه این واسه رکورد و سرعت هست واسه همون شیشه برقی و کولر و آینه و سیستم صوتی و و……وو شاسی و بدنه و چرخ و فرمون نداره???????
    خوب در جواب این هم باید گفت اول ثابت کن بعد حرف بزن ۲ سال دیگه هیچکس یادشم نمیادکه این کجا گم و گور شده?? شتاب ۰ تا ۵۰۰ ۲۰ ثانیه?? سرعت نهایی ۶۰۰ توانایی شکستن تمام رکورد های پیست ها انتقال انسان ها به مریخ??

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. جناب ایکس

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      ?????????????????????????
      ایول. منم یکی دو ماه پیش خیلی از این کامنتا میدادم. ولی الان چیزی به ذهنم نمیرسه واقعا.

    2. R

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1178 ديدگاه)

      یکی مثل جوکر کم بود که متولد شد…

  20. Sina

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    ویکتور چون که همون One:77 بی نظیره یکی از زیبا ترین طراحی های تاریخ خودروسازی متعلق به One:77 بود ، همون موتور One:77 عادی هم توسط کاسورث تقویت شده بود ، رو واسه ویکتور یه بار دیگه تقویت کردن !!
    گوردون موری که عالیه ، یه سوپر ماشین به سبک قدیم
    در واقعیت جانشین F1 هستش

    اون هیدروژنیه چند عکس مخفی چند وقت پیش هم ازش دیده شد در حال تست ، اون هم خیلی باحاله
    البته بطور کلی اگه روشی برای سوزوندن هیدروژن باشه بهتر از اون روشیه که واسه تولید برق ازش استفاده میکنن ، با این کار حتی پیشرانه های درونسوز رو میشه زنده نگه داشت
    بولاید اگه تولید بشه تاریخ سازی میکنه!!!
    از لامبورگینی خوشم نیومد زیاد ، طراحی یه لامبورگینی باید یجوری باشه که سختگیر ترین منتقد ها رو متعجب کنه ولی این یکی از نظر من جذاب نبود ، هر چند ویژگی های خوبی داره
    اون مازراتی نباید اینجا باشه ، رقیبش ماشینای سطح پایین تری هستن نه اینا ، یکم ناعادلانه هست
    حالا که حرف سوپرکار و ابرخودرو شده ، اون سری ابرخودرو های فراموش نشدنی رو یکم سریعتر ادامه بدین ، یکی بهترین مطالبی که درباره خودرو های خوندم همینا بوده!!

  21. OMID

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    چندتاییشون واقعا خواستنی هستن
    واسه من جمرا و t50 و ویکتور جذابترن
    جمرا تجربه سرعت خیلی زیاد با چهار سرنشین رو میده که منحصر به فرده و t50 هم به احتمال زیاد لذت رانندگی وصف ناپذیری خواهد داشت
    ویکتور هم که هم طراحی و پرستیژ خوبی داره هم موتور جالبی داره
    چند تا شون هم مثل mc20 و sc20 ( به خصوص mc20 ) توی رده های پایین تر قرار میگیرن

    1. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      اصلا mc20 هایپرکار نیست
      سوپراسپرت پایین رده هست
      اینو هم قیمتش میگه هم مشخصاتش!
      نمیدونم اینجا چیکار میکنه

  22. مهدی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    عاشق جمرا ، بولید ، لامبو ، ویکتور ، MC20 شدم البته هر کدوم که گفتم رتبه بندی داره یعنی
    1- جمرا
    2- بولید
    3- لامبو
    4- ویکتور
    5- MC20

    موافقم 4
    مخالفم 2
  23. HamidReza

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    بولید و جمرا …
    این دو واقعا جذاب تر و یه پله بالاتر از بقیه اند …

    موافقم 2
    مخالفم 3
  24. $ÃЪŦÏЛ$

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    چه خشن و باکلاسه این ویکتور….
    آقای خاص واقعاً جذابه،یکی از جذاب ترین هایپرکاری که تا امروز دیدم فقط ویکتور بوده، یه تفلیق بی نظیر و بسیار با کیفیت از یه طرح قدیمی و طراحی موجی جدید،هرچی از زیباییش بگم کم گفتم….

  25. ایران

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    بوگاتی بولاید نهایت قدرته البته همشون فوق العاده هستند

  26. Aryan kia

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (573 ديدگاه)

    پس آسپارک اوول کو؟
    شتابش از همه اینا بهتره

    موافقم 3
    مخالفم 3
  27. R

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1178 ديدگاه)

    فقط xp1 ??

    موافقم 2
    مخالفم 1
  28. مجیدلارس

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام . اولا بوگاتی بولید هست نه بولاید دوما رکورد نوربرگ رینگ دست پورشه917 هست در اصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا