همچنان که به تکنولوژی رانندگی خودکار نزدیکتر میشویم، رفتهرفته مردم تمایل بیشتری به نشستن در خودروها و رانندگی نکردن پیدا میکنند. در حالی که بحث در مورد خودروهای اسپورت و غیرعادی با پیشرانههای قدرتمند، عملکردهای خارقالعاده و زمان دور پیست آنها بسیار جذاب است، امّا وقتی در یک ۴۰۵ در ترافیک نشستهاید، راحتی و آرامش اهمیت بیشتری پیدا میکند. در ادامه به یک لیست ۱۰ تایی از وسایل نقلیهای پرداخته میشود که به شما اجازه میدهند که بتواند در جاده، آرامش خود را حفظ کنید. البته در این میان گزینههایی مانند مرسدس-مایباخ یا رولز رویس نیز وجود دارند، امّا لیستی که در ادامه میآید، به سقف قیمت ۴۰ هزار دلار محدود شده است. همچنین هیچکدام از خودروهای مورد اشاره، هنوز قابلیت رانندگی خودکار ندارند، ولی در عین حال میتوانند سطح نگرانیهای یک مسافرت جادهای را به میزان قابلتوجهی کاهش دهند.
لکسس NX
قیمت پایه: ۳۶۲۶۰ دلار
علیرغم آنچه از چهره افراطی NX میتوان برداشت نمود، شهرت لکسس به محصولاتی پر از آرامش و وقار به کوچکترین کراساور این کمپانی نیز سرایت کرده است. این خودرو در سرعتهای بزرگراهی، سکوت فوقالعادهای دارد و از یک سری صندلیهای راحت در جلو بهره میبرد که میتوانند برای سفرهای طولانی بسیار مفید باشند. امّا تنها نسخه توربوی NX200t در دامنه قیمتی مورد بحث در این لیست قرار میگیرد؛ چرا که قیمت مدل با راندمان بالاتر NX300h هیبرید از ۴۰ هزار و ۶۹۵ دلار آغاز میشود.
آئودی A4
قیمت پایه: ۳۵۸۵۰ دلار
A4 که به خاطر طراحی درجه یک و ماهرانهاش شناخته شده، برای بیش از ۲ دهه است که یک سدان راحت و مناسب در برند آئودی به شمار میرود. آخرین نسل از این خودرو با نام B9 احتمالاً بهترین نسخهای است که تاکنون از آئودی A4 ساخته شده است. سکوت موجود در داخل کابین A4 فوقالعاده است؛ جایی که در یکی از تستهای مجله Car and Driver، کابین A4 در سرعت ۷۰ مایل یا ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت، آرامش بیشتری نسبت به مرسدسبنز کلاس S و مدل A8 آئودی نشان داده است.
تویوتا آوالون
قیمت پایه: ۳۴۱۸۵ دلار
بزرگترین سدان تویوتا آنقدر از جنبههای لوکس برخوردار است که انتخاب مدل همخانواده گرانقیمتتر لکسس ES را غیرمنطقی جلوه میدهد. آوالون با تریم طراحی داخلی مناسب و فضای پای کافی در صندلیهای عقب، نسبت به نشان و برچسب قیمتی که دارد، از سطح پرمیوم بالاتری برخوردار است.
کرایسلر ۳۰۰
قیمت پایه: ۳۳۴۳۵ دلار
سدانهای بزرگ امریکایی دیفرانسیلعقب، مخصوصاً در رده قیمتی غیرلوکس، روزهای پایانی عمر خود را میگذرانند. در واقع، کرایسلر ۳۰۰، و مدل همتای آن، داج چارجر، تنها گزینههای موجود در بازار خودروی امروز هستند که با قیمتی کمتر از ۴۰ هزار دلار در دسترس قرار میگیرند. با این حال، هنوز هم طبع کلاسیک قدیمی کرایسلر ۳۰۰ که همچنان زیبایی خود را حفظ کرده و با حالتی استوار و مغرورانه در جادهها قدم برمیدارد، نظر خیلیها را به خود جذب میکند. شرایط صندلیهای عقب این خودرو نیز بسیار مناسب است.
بیوک لاکراس
قیمت پایه: ۳۲۹۹۰ دلار
در حالی که بیوک این روزها سخت به دنبال تغییر پیشزمینههای ذهنی موجود در مورد خودش است، امّا این شاخه پرمیوم با سابقه طولانی جنرالموتورز هنوز برای دلکندن از سدانهای بزرگ و راحت که دههها برند خود را با آن تعریف کرده، آماده نشده است. مدل جدید لاکراس، یکی از شاخصترین نمونهها در این زمینه است. لاکراس با اینکه از استایل بیشتری نسبت به بیوکهای قدیم برخوردار است (به لطف برخی جزئیات الهامبخش در کانسپت اَونیر)، امّا باز هم اولویتهای خود را بر راحتی در تجربه رانندگی و فضای بیشتر برای مسافران جلو و عقب گذاشته است.
کیا کادنزا
قیمت پایه: ۳۲۸۹۰ دلار
کیا کادنزا آخرین حلقه از زنجیره وسایل نقلیهای است که به برند کرهای این اعتماد به نفس را داده که به طرف سطوح بالای بازار خودرو خیز بردارد. جزئیات جذاب طراحی بدنه به نوبه خودش تأثیرگذار است، امّا کابین کادنزا جایی است که واقعاً مهارت بالایی در آن به کار رفته است. در نسخه سطح بالای «لیمیتد» که البته از مرز ۴۰ هزار دلار نیز عبور میکند، صندلیهایی زیبا از جنس چرم ناپا و تریم چوب-فاکس به کار رفته است.
فورد فلکس
قیمت پایه: ۳۰۹۲۰ دلار
فورد فلکس که از آن به عنوان یک نسخه مدرن از یک استیشن واگن کلاسیک تعبیر میشود، با اینکه ۸ سال از زمان معرفی آن میگذرد، امّا هنوز هم دارای یک طراحی و ظاهر منحصر به فرد است. هر سه ردیف صندلی این خودرو از شرایط راحتی برخوردارند و حتی برای مسافران ردیف سوم نیز فضای مناسبی درنظر گرفته شده است.
نیسان مورانو
قیمت پایه: ۳۰۶۸۰ دلار
طراحی صندلی «جاذبه صفر» نیسان یکی از معدود ترفندها در دنیای اتومبیل است که نسبتاً جواب داده است. در حالی که این نوع صندلیها در بسیاری از مدلهای کنونی نیسان ارائه میشوند، کراساور متوسط مورانو جایی است که این صندلیها بهترین شرایط را با یک سواری راحت و مناسب ایجاد میکنند. موتور ۲۶۰ اسببخاری V-6 با حجم ۳.۵ لیتر با یک سیستم انتقال قدرت مغیر پیوسته اتوماتیک همراه است که شرایط را برای یک شتابگیری آرام و نرم فراه میکند.
کرایسلر پسیفیکا
قیمت پایه: ۳۰۰۹۰ دلار
برای یک سفر جادهای، یک «مینیون» گزینهای است که نمیتوان بهسادگی از کنار آن گذشت. کرایسلر پسیفیکا نیز یکی از بهترین نمونههای حال حاضر این نوع وسایل نقلیه محسوب میشود. تجربه طولانیمدت کرایسلر در زمینه مینیونها، به خوبی در کیفیت و شرایط مناسب خانوادگی پسیفیکا نمایان است. ضمن اینکه کابین پسیفیکا از یک طراحی جذاب، کاربردی و انعطافپذیر برخوردار است.
فولکسواگن گلف
قیمت پایه: ۲۰۷۱۵ دلار
اگر با خود فکر میکنید که یک هاچبک کامپکت ارزانقیمت در لیست چه کار میکند، احتمالاً تا به حال با یک فولکسواگن گلف رانندگی نکردهاید. گلف با متانت و وقاری که در رانندگی دارد (شرایطی متفاوت با کلاس خودرویی این مدل)، از برخی خودروهای لوکسی که به اندازه ۲ برابر آن قیمت دارند، بهتر عمل میکند. همچنین طراحی ماهرانه و مناسب کابین با صندلیهای راحت، الگوی منطقی داشبورد و متریالهای سطح بالا، ارزش این مدل فولکسواگن را دوچندان میکنند.
منبع: caranddriver
ghost
۲۰ اسفند ۱۳۹۵chrysler 300 واقعا حیف که دیگه تولید نمیشه امیدوارم نسل جدید داشته باشه
فورد
۲۰ اسفند ۱۳۹۵بیوک عالیه امریکایی ها از ابتدا تو راحتی پیشرو بودن
Erfan
۲۰ اسفند ۱۳۹۵سلطان راحتی تو دنیا که بعضی اوقات هم به خاطر اینکه راحتیو قربانی هندلینگ نکته بنز هستش دوست عزیز…
The best or nothing…
u.s army
۲۰ اسفند ۱۳۹۵اگر فقط یک بار سوار کادیلاک سویل بشی یا ایمپالا یا دیگر آمریکایی بشی دیگه این حرف نمیزنی از شدت راحتی ممکنه پشت فرمون خوابت ببره نکته بعدی اگر تو اروپا بخای سدان لوکس 5 متری وی 8 سوار بشی چقدر پول باید داشته باشی آیا یک آدم قشر متوسط میتونه مثال بی ام و سری5 وی 8 بخره 80 هزار دلار یا کرایسلر 38 هزار دلاری
asa
۲۰ اسفند ۱۳۹۵باشه ارفان جان حتما بهش میگم.
بنز اول ادعا بوده بعد دستو پا در آورده. ذهن آدم های مثل شمارو هم با شعار های مثل بهترین یا هیچ یا مزخرفاتی مثل این شستوشو داده که واقعا باورتون بشه بنز تافته جدا بافتست درحالی که شخصا بارها و بارها خودم شاهد بودم نه تنها در مقایسه ها برترین نیست بلکه آخرین هم میتونه باشه .
silver
۲۱ اسفند ۱۳۹۵Us army جان
شمام بهتره یه بار تعصب الکی رو بذاری کنار ،چند مدل مرسدس ا ز قدیمش تا جدیدش رو امتحان کنی بعدش متوجه میشی که جز کادیلاک دیگران هم بلدن ماشین راحت و لوکس بسازن و تعصب امثال شمام واقعیتی رو برای دیگران عوض نمیکنه
silver
۲۱ اسفند ۱۳۹۵آقای محترم جناب asa
شما خوبه اگرتعصبی هم داری به جا و خوبشو داشته باشی
معمولا طرف بازنده هست که میاد به جای توضیح در باره برند مورد علاقه اش ، رقبای برندشو کوچیک میشماره و الکی میکوبه ، شمام بیا و حرفه ای رفتار کن بجای کوبیدن الکی از داشته های برند مورد علاقه ات بگو ….
یا حداقل یکی از اون دروغ هایی که میگی بنز باهاش مغز امثال منو شست و شو داده بگو که مشخص بشه شست و شو خورده واقعی کی هست!
با این سطح کامنت گذاشتن و این تفکر شما بعید میدونم اگر توضیحی هم درباره موفقیت ها و میزان ابداعات و تکنولوژی های جدیدی که مرسدس هرساله وارد دنیای خودرو میکنه (درکنار بعضی برند های پیشرو دیگه)توضیح بدم چیزی بشنوی، در اصل نمیخوای که بشنوی .
من یه طرفدار بنز سر سخت و تعصبی هستم ،ولی در کنارش آمریکا و آمریکایی هم خودرو ساز میبینم و معتقدم برای پوشش تنوع سلیقه مردم هم باید ژاپنی باشه هم آمریکایی هم آلمانی هم کره ای و……
عشق ماست که تعیین کننده است، این اخلاق نه تنها حرفه ای نیست بلکه نشانه ضعف اطالاعات هست که بیای با دست خالی یه برند رو بکوبی!
ونوم اف ۵
۲۱ اسفند ۱۳۹۵شدیدا با اسا موافقم
ali
۲۲ اسفند ۱۳۹۵لکسوس NX200t اف اسپورت حالا بگیم 40000 دلار با دلار 7000 تومن ( دوبرابر ) هم حساب کنیم می شه 280 میلیون .
چرا ایرتویا تو سایتش زده 398 میلیون ؟
(ali (CHEVY NOVA
۲۰ اسفند ۱۳۹۵فورد عزیز درست میگه
امریکاییهای فول سایز که 4 فنر لول دارن با صندلی های مبل مانندشون به معنای واقعی راحت هستن
ASA
۲۰ اسفند ۱۳۹۵یه کادیلاک سوار شدم مال 53 سال پیش بود
دست انداز معنی نداشت و اوج هندلینگ بود
Erfan
۲۱ اسفند ۱۳۹۵Asa جان
سطح علمی و میزان مطالعات شما کاملا از نوع کامنت گذاشتنتون مشخصه…
ارفان؟؟؟
داداش این اسمو دیگه 10 بار تو عمرت دیدی و از املاش اطلاعی نداری چه برسه به این که بخوای در مورد بزرگترین لوکس ساز دنیا نظر بدی….
من تو کامنت به هیچ برندی و طرفدارای اون برند توهین نکردم ولی شما نوع صحبت کردنت درست نیست دوست گرامی…
در ضمن عرفان هستم…
The Best or nothing…
Erfan
۲۱ اسفند ۱۳۹۵U. S army
ی دوره کوتاه سویل سوار شدم…
منکر راحتی ماشینی آمریکایی نیستم یعنی هیچ کس نیست ولی در مقابل بنز حرفی واس گفتن نیست…
کادیلاک سویل ی اتاق 3*4 هستش که انقدر داخلش متریال به کار رفته که اگه راحت نباشه جای تعجبه…
ولی هنر اینکه وقتی تو ی ماشین کوچیک مثل e190 میشینی ی حس راحتی به اندازه سویل داری
The Best or nothing…
shelby_1969
۲۱ اسفند ۱۳۹۵مخصوصا ماشین های کلاسیکشون(دهه 70-80 میلادی). حس میکنی رو کاناپه خونه نشستی بس که احساس راحتی داره و فضای بزرگ داخل کابین
asa
۲۱ اسفند ۱۳۹۵عرفان جان من از شما بابت اشتباه املایی اسمتون واقعا معذرت میخوام ، هرچند فکر نمیکنم سر منشا این اشتباه از سواد یا مطالعه پایین باشه. من ترجیح میدم بزارم سر گرفتاری های زندگیم که حضور ذهن چندانی برام نزاشته.بماند که برای نوشتن اسم تو فقط کافیه که کلاس اول رو گذرانده باشه که خداروشکر من تا کلاس اول درس خوندم. تازه اگر بی سوادم باشم فهمیدن دروغ ها و خالی بندی های مرسدس و تعصب شما هم نیازی به مدرک دکترا نداره .من تعصب رو چیز بدی نمیدونم، حتی خودم بی نهایت رو ماشین های آمریکایی متعصبم و جای انکاری هم وجود نداره چون تعصب یعنی غیرت و عشق بی اندازه نسبت به یک چیز . ولی حداقل مثل شما هم ادعای همه چی دان بودنو علمی بودن ندارم . مدرکشم اینکه دیر به دیر کامنت میزارم ، چون وقتی میبینم اطلاعات و مطلب جدیدی برای گفتن ندارم دلیلی هم برای کامنت گذاشتن نیست ، ولی کامنت تو واقعا اعصاب به هم ریز بود و باید حتما حتما یک چیزی میگفتم و همچنین خواهم گفت .
علي
۲۱ اسفند ۱۳۹۵تمام این ماشینا که تو لیست هستند به غیر از (((لکسوس و فولکس گلف )))بیشتریشون رو دست باد کرده هستن که فروش خوبی ندارن و این مقاله بیشتر حالت تبلیغات و حمایت از ته انباری ها داشت . ای دو سه تا رو هم از قصد قاطی بقیه گذاشتن که شک نکنید به عمق فاجعه.
با تچکر
ونوم اف ۵
۲۱ اسفند ۱۳۹۵داداش بحث جهیزیه و قاشق چنگاله باز
Erfan
۲۱ اسفند ۱۳۹۵Asa
دوست عزیز همه مشغله داریم من هم بیکار نیستم…
این تعداد کامنت من توی 3 سال هستش و اینکه مطمئن باشید حرفی که میزنم در موردش هم مطالعه و هم تجربه دارم…
من تو کامنت قبلی هم گفتم من به کسی یا برندی توهین نکردم ولی شما طرفدارای بنزو علنی سبک مغز خطاب کردین این درست نیست….
من با دوستمون علی chevy nova همیشه سر آلمان و آمریکا بحث میکنم ولی کامنتی که تو این پست گذاشتن عقلانی و با منطق بود و بسیار عالی….
شما هم به جای استفاده از این عبارات اگه با منطق جواب میدادین تبادل اطلاعات خوبی انجام میگرفت…
The Best or nothing…
سهيل
۲۰ اسفند ۱۳۹۵فکر کنم آوالون از همه راحتتر باشه حضور شاسی بلند و هاچ بک تو این مقایسه منطقی نیست چون تو حرکت نسبت به یک سدان بزرگ تکون زیادی دارن
Sina
۲۰ اسفند ۱۳۹۵شاسی بلند داریم تا شاسی بلند
ناصر
۲۰ اسفند ۱۳۹۵سلام،می دانید چرا به جای خودروی بالای 2500 سی سی،خودروی بالای پنجاه هزار دلار ممنوع نمی شود؟
mohammadreza
۲۵ اسفند ۱۳۹۵داداش فهمیدی به ماهم بگو
Ferrari
۲۰ اسفند ۱۳۹۵انتخاب من ائودی a4 هستش. همه رقمه عالیه
Bavaria
۲۰ اسفند ۱۳۹۵انتخاب من از این لیست آئودی A4
?
محمد
۲۰ اسفند ۱۳۹۵با نظرتون موافقم
sina
۲۰ اسفند ۱۳۹۵انتخاب من از این لیست لکسوس هستش.
خوشال میشم نظر سایر دوستان رو هم بدونم .
با تشکر
محمد
۲۰ اسفند ۱۳۹۵واقعا جای تاسف داره دنیا داره به کجا میره دیگه حتی رانندگی کردن هم طی سال های اینده شاید منسوخ بشه مگر برای جنبه تفریحی اون وقت ما اینجا هنوز با ماشین های ۳۰ ۴۰ سال پیش سر میکنیم این ماشین های بالاهم برای مردم بقیه کشور ها خودرو های معمولی به حساب میان ولی برای ما ماشین های فضایی همون لکسوس رو مثال میزنم خود پدال گفته بود کارگر هیوندای تو سایت الاباما ۶۴ هزار دلار درسال درامد داره حالا۱۰ هزار تا مالیات اگه بگیرن از با کمتر حقوق نصف یک سال میتونه اون لکسوس رو بخره در ضمن میتونه از دم قسط و بدون بهرم سوارشه حالا یه کارمند اینجا بخواد پراید بگیره باید ۲ سال حقوقش رو نخوره جمع کنه قسطی هم که دیگه اخر ربا هستش با این شرایطشون حالا برای اون لکسوس ۳۵۰ تومنی بیبن باس چندسال جمع کنه البته خودرو یکی از مشکلاتمون هست مسکن و کار و اموزش و….. اینارو که دیگه نگو
كوروش
۲۰ اسفند ۱۳۹۵اگه انتخاب برای راحتی باشه من کاملا بیوک رو انتخاب می کنم مثل یک تیکه گوشت لخم روی جاده هستش
datsun
۲۰ اسفند ۱۳۹۵تکنولوژی طراحی صندلی جاذبه صفر نیسان قابل تحسینه
در واقع ازحالت بی وزنی بدن در فضا الهام گرفته است.
Sina
۲۰ اسفند ۱۳۹۵نمیدونم شاید خیلیا موافق نباشن اما یه مدتی محدود سوار تویوتا آوالون شدم درسته وقتی میشینی احساس قرص و محکم بودن بهت دست میده جاداره انگاری پشت کابین خلبانی نرم و قوی میره جلو اما اینکه برا مسافتهای طولانی راحته حقیقتش نه صندلیاش یه جورایی خشک و سفتن بدن آدم داخلشون فرو نمیره انگاری روی یه نیمکت خشک نشستی که مدام لیز میخوری جلو برا منی که طرفدار پر پروپاقرص ژاپنی و آلمانیام سخته بگم ولی هیوندای سوار شدم صندلی های نرم تر و راحت تری داشت تو مسیر طولانی خیلی کمتر توی جاده خستم کرد نسبت به آوالون
ولی قبول دارم موتوری و شاسی و گیفیت تویوتا آوالون یه چیز دیگست اما اینجا بحث راحتی بودش
هاشم
۲۰ اسفند ۱۳۹۵قیمت حدود 36 هزار دلار برای لکسوس یعنی حدود 133 تومن بعد ما اینجا لکسوس را باید 350-370 تومن میبینیم یعنی چیزی نزدیک به 100 هزار دلار .
خدایا به کی شکایت کنیم؟؟؟؟؟؟
اعتمادیان
۲۰ اسفند ۱۳۹۵آقا هاشم ممنون که حرف دلمو زدی منم دقیقا میخواستم همینو بگم
حالا نه تنها لکسوس که بقیه هم در این بی عدالتی دور از دسترس مردم ایران شده اند مثل مورانو و اوالون ….. بعضی خودرو ها هم که بلاخره نفهمیدم به کدامین دلیل منطقی است که اصلا حق ورود به خاک ایران رو ندارند ……
sadegh
۲۰ اسفند ۱۳۹۵عشق است گلف…….
asa
۲۰ اسفند ۱۳۹۵جآنم کرایسلر ۳۰۰ .
خدای وقار و جذابیت . یک بار این خوشگلرو جای پارک ملت مشهد دیدم که نقره ای رنگ بود . جونم براتون بگه که این آمریکایی خوشتیپ داشت دور میزد ، بعد جالب اینست که از بس بزرگ بود که کل خیابون رو گرفته بود ولی ازبس مردم محو شکوهش شده بودن که هیچ کس بوق نمیزد. فکر کنم میخواستن فقط این ماشین تا صبح تو خیابون گیر کنه که بتونن یک دل سیر نگاهش کنن.
حالا از اینا که گذشته انتخاب من به ترتیب کرایسلر ۳۰۰، بیوک لاکراس، فورد فلکس و بعد هم کرایسلر پسیفیکا هست . بقیشونم برام مهم نیست….
Mahdi DODGE
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ایول به کرایسلر که دوتا ماشینش تو لیسته و لعنت به فیات که دوج و کرایسلر رو نابود کرد
خصوصا توقف تولید دوج وایپر
انتخاب من کرایسلر 300 و لکسوس وa4 هست
sunmartin
۲۱ اسفند ۱۳۹۵برند پرستی دوره اش منسوخ شده تمامی برندهای این لیست عالی هستند که منتخب شده اند و هرکدام برتری خاصی نسبت به دیگری دارد
جالب اینجاست که در این لیست بمانند گزشته ازفرانسوی نامی وجود ندارد هرچه هست از آسیا کره و ژاپن آمریکا و آلمان است ولی بازهم افراد با گرایش به ال نوت سلطان جاده ها? و ساندرو زیبای دوست داشتنی ? و 405 و مشتقات همواره اصرار عجیبی بر برتری فرانسوی ها دارند
امیر
۲۱ اسفند ۱۳۹۵پرچم آسیا بالا
سعید
۲۱ اسفند ۱۳۹۵طراحی صندلی «جاذبه صفر» نیسان یکی از معدود ترفندها در دنیای اتومبیل است
صندلی جاذبه صفر یعنی چی دقیقا؟
Omid622
۲۱ اسفند ۱۳۹۵انتخاب من فلکس هستش واقعا ماشین همه فن حریف و رخ جذابی داره اما در کل اکثر این ماشین ها برام جذاب بودن اونم با قیمت ۴۰ هزار دلار واقعا عالی بودن خوش به حالشون تو اکثر کشورها ۴۰ هزار دلار برای یه ماشین واسه سطح متوسط اقشار مردم هستش اما میلیاردها افسوس واسه ماها که باید این قرازهای که مال عصر بوقه سوارشیم خدا ازشون نگذره با این نوع وارد کردن ماشین و با این نوع قیمت گذاری ماشین
ملا نصر الدین
۱۰ فروردین ۱۳۹۶….. آدم میسوزه وقتی تو ایران مجبوری لکسوس 140 میلیونی رو بخری 340 میلیون