معمولاً سدانهای لوکس خودروهای راحتی هستند و سواری بدون تنشی را ارائه میکنند اما برای اینکه راحتترین سدانهای لوکس بازار مشخص شوند، کانسومر ریپورتز اخیراً آزمایشی را انجام داده است. بدین منظور، این سازمان سدانهای لوکس مختلفی را در مسیری به طول ۴۸ کیلومتر که حاوی جادههای گوناگون با شرایط نامساعد بوده موردبررسی قرار داده است. آزمایشها با سرعتی معین انجام گرفته و خودروها بر اساس اینکه تا چه حد نواقص جاده را مدیریت میکنند، رتبهبندی شدهاند.
بدیهی است که مرسدس بنز S کلاس در صدر این لیست قرار گرفته است. به گزارش کانسومر ریپورتز، S کلاس سواری باشکوه و متینی دارد و حتی با تعلیق استاندارد، به نظر میرسد نقصهای جاده ناپدید شدهاند. این سدان لوکس آلمانی راحتترین خودرویی است که تاکنون توسط کانسومر ریپورتز مورد آزمایش قرار گرفته است.
پس از S کلاس، رقیب اصلی آن یعنی بامو سری ۷ قرار گرفته است. متأسفانه سری ۷ سواری کاملاً نرمی که از یک سدان بزرگ لوکس انتظار میرود را ارائه نمیکند و در هنگام حرکت با سرعتهای پایین نیز ضربههای ناشی از دستاندازهای تیز را به کابین منتقل میکند.
در جایگاه سوم این رقابت بازهم سدانی آلمانی یعنی نسل قبلی آئودی A6 قرار گرفته است. البته این خودرو به میزان قابلتوجهی ارزانتر از دو خودرو قبلی است. A6 مانند دیگر محصولات ارباب حلقهها، سواری راحتی دارد که در سرعتهای پایین خشک و سفت احساس نمیشود.
طبق رتبهبندیهایی که در این آزمایش توسط کانسومر ریپورتز انجام گرفته، به ترتیب در رتبههای بعدی سدانهای لینکلن کانتیننتال، آئودی A8، جنسیس G90، بامو سری ۵ و کادیلاک CT6 قرار گرفتهاند. در این آزمایش اما سدان ارزانتر مرسدس بنز یعنی C کلاس در پایینترین رتبه قرار گرفت.
البته بااینحال، کانسومر ریپورتز گفته است که این خودرو تجربهٔ رانندگی ایدهآلی از ترکیب راحتی و عملکرد ارائه میکند؛ اما با وجود این تمجید، انتقاداتی به لاستیکهای پنچررو C کلاس وارد شد که هنگام عبور از روی چالهها، اثرات ناخوشایندی دارند.
بنابراین درحالیکه که قیمت C کلاس از ۴۰,۲۵۰ دلار آغاز میشود، خریداران میتوانند در بین خودروهای غیر لوکس، سدانهای راحتتری پیدا کنند که بهطور قابلتوجهی قیمت کمتری نسبت به C کلاس دارند. در این رابطه کانسومر ریپورتز بهطور خاص شورلت ایمپالا و فورد فیوژن را پیشنهاد میکند.
امیر
۹ مرداد ۱۳۹۷S کلاس که کاملا مشخصه در صدر لیسته اما این بار آئودی a8 جدید می تونست در این جایگاه باشه بعضی سایت ها سیستم تعلیق فعال نسل جدید آئودی رو بهترین می دونند.ای کاش لیست کاملی وجود داشت مرسدس E کلاس هم باید باشه در این بین
LAMBORGHINI
۹ مرداد ۱۳۹۷دقیقا
اودی تاج سر بنز و بی ام وست و آ۸ هم تاج سر اس کلاس و سری هفته !
LAMBORGHINI
۹ مرداد ۱۳۹۷اینجا نسل قدیم اودی مورد بررسی قرار گرفته
امیر
۹ مرداد ۱۳۹۷اگر نسل جدید a8 مورد بررسی قرار میگرفت الان احتمال زیاد در اول لیست بود.با این همه وقتی نسل قبلی a6 از تعداد زیادی بالاتره یعنی آئودی بدجور کارش درسته…
LAMBORGHINI
۹ مرداد ۱۳۹۷دقیقا
yashar
۱۰ مرداد ۱۳۹۷سلام کجا گفته نسل قدیم A8 شده؟
تو متن به نسل قدیم a6 اشاره شده و در مورد a8 اشاره به قدیمی بودن نکرده
s.h
۹ مرداد ۱۳۹۷عکس اولو ببنید اصلا ابهت بنز تو هیچ کدوم نیست الان شما سری هفت رو با s650 میباخ مقایسه کن جدای از داخلشون قیافه بی ام و در برابر مرسدس مسخره بازی به حساب میاد و در برابر وقار رولس رویس در حد شوخی هم نیست و ائودی a8 با اون طراحی واقعا زیبای داخلی و مدرن وکاملا به روز ولی در برابر بنتلی و رولس رویس از نظر قیافه ( مخصوصا از جلو ) هیچ حرفی واسه گفتم نداره
علی
۹ مرداد ۱۳۹۷من همیشه سعی میکنم هیجانم کنترل کنم ولی این ماشینای بالا همشون عالی هستن .((((عالییییییییی))))
باور کنید اینا پرچمداران سگمنت سدانهای لوکس هستن که نصلشون در حال انقراضه و جای خودشون را به suv های لوکس خواهند داد. به هر حال آینده که در حال رخدادنه و دنیارو شاسی بلندها دارن تسخیر میکنن ، بهترینهای حال حاضر هستن و من و شما مطمئنا هیچ وقت نمیتونیم فراموششون کنیم.حیففف
باتچکر
BMW
۹ مرداد ۱۳۹۷جونم آلمان چه میکنه الکی که عاشق خودرو سازی آلمان نیستم اگه ناخن خشک بودم وهیچی از امکانات و تکنولوژی های ماشین حالیم نمیشد مطمئنا ماشینهای ژاپنیو انتخاب میکردم چون استهلاک واسم مهمتر میشد و ژاپنیا تو استهلاک دسته برترو دارن البته داشتند تازه گارنتیشونم کمه و این نشان از کیفیت بالاشونه ???????
مهدی
۹ مرداد ۱۳۹۷sکلاس مرسدس براش احترام ویژه ای قائلم.سری ۷فیس لیفت قراره خیلی بهتر بشه.سری ۵هم که فوق العاده عمل کرده.هم هندلینگ بی نظیر وهم سواری راحت روترکیب کرده که ازEکلاس برتری داره.واما آئودیA8باعث تعجبه که نتوسته به رقبای قدیمی ترازخودش برسه.تازه سری۷بخاطر هندلینگ خیلی عالی که داره شاید ازراحتیش کاسته شده که بازدوم شده
mg
۹ مرداد ۱۳۹۷عشق سابقه داریا !!!!!!!
میخوایی تو هم 4 روز دیگه بیایی ادای این پیر غلامای سایتو در بیاری و بگی اون روز که من بودم اینجا خاکی بود از کامنتهام هم معلومه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهدی
۹ مرداد ۱۳۹۷سری ۵ جدیدشروع خودروهای bmwاست که هم هندلینگ قدرتمندbmwهای قبلی روداره وحتی بهتر وهم سواری نرم وراحت روبدست اورده که حتی ازEکلاس خیلی راحتر بوده درتمام مقایسه ها.که درمدلM5هم دیده میشه راحتی بیشترش نسبت بهE63
مهدی
۹ مرداد ۱۳۹۷نسل های جدیدآئودی ظاهر خیلی جذابی دارن ولی عملکردشون انگار اونطور که بایدپیشرفت نداشته.چندروز پیش مقایسه A7جدید وCLSجدید رومیخوندم که CLSبااختلاف پیروز شد.هرچند ظاهرA7جذاب تره
امیر
۹ مرداد ۱۳۹۷این نظرات شما واقعا باعث تعجبه!در این مقایسه نسل قبلی آئودی a8 مورد بررسی قرار گرفته اگر نسل جدیدش بود الان رتبه اول یا دوم قرار داشت.همین طور نسل قدیمی آئودی a6 از عشق شما سری ۵ جایگاه بهتری داره!
مهدی
۹ مرداد ۱۳۹۷نخیرنسل جدیدA8بوده.درضمن براتون یه مقایسه میفرستم ازیه مجله معتبر بین سری۷وsکلاس فیس لیفت وآئودیA8جدید که آئودی جایگاه سوم وآخر روبدست آورده.
HAMID.HEMI
۹ مرداد ۱۳۹۷در اول بودن S کلاس شکی نیست تازه گفته تو حالت استاندارد عالیه چه برسه به اینکه سیستم اسکن و تطبیق سیستم تعلیق با ناهمواریهای جاده رو هم فعال کنن.
نمی تونم درک کنم کسی به دلیل غیر مالی سری هفت رو به S کلاس ترجیح بده.
فقط چرا اثری از LS نبود؟ لکسوس و تویوتا همیشه به نرم بودن معروف بودن.
s.h
۹ مرداد ۱۳۹۷بابا مشتی داری میگی اس کلاس ها بایدم همیشه بنز یه پله از بیام بالاتر باشه فقط تو یه جاست که برتری بنز ثابت نیست وبالا و پایین داره اونم بین eکلاس و سریm هست و فقط تو بحث درگ نه هیچ چیز دیگه
shirko
۹ مرداد ۱۳۹۷باید منتظر سری ۷ جدید با امکانات و تکنولوژی به روز تر باشیم .
مهدی
۹ مرداد ۱۳۹۷درسته که سری هفت تو راحتی از اس کلاس شکست خورد(البته فقط با یک رتبه اختلاف و اینکه تو درگ اس کلاس رو میخوره خواستین لینک تست معتبرشو میذارم) ولی M5 تونست با بیش از یک پله اختلاف E63 رو ببیره
این سوپر سدان بیمر شاهکار عجیب و غریبیه همه فن حریف و نابوگر
مرسدس اگه خودرویی در سطح E63 تو هر کلاسی به جز اینی که این غول توش هست میساخت قطعا برترین بود (اما بد شانسی آورد)
سامان اذری
۹ مرداد ۱۳۹۷پس لکسوس LS کوو ؟؟؟
تو همین پدال نوشته شده بود که
.
سامانه تعلیق در تمام حالات باشکوه عمل میکند. هرجا که میل به ایجاد تکانهای ناملایم در بدنه ایجاد میشود، توسط سیستم تعلیق تسکین مییابد. به دلیل سیستم نابودگر فعال نویز، کابین این خودرو از هر اتومبیل ساخت بنتلی و یا رولزرویس نیز ساکتتر است.
مهدی
۹ مرداد ۱۳۹۷C کلاس چقدر سادس
واقعا یه نمه قدیمی شده
Fk
۹ مرداد ۱۳۹۷کجان اسیا بازای مرده کشته این کانسومر
بیان الان کامنت بذارن دیگه
وقتی آمار ب نفع اسیا باشه این میشه مرجع
وقتی نباشه اصلا نبستن
البته ب شخصه هیچ ارزشی واسه این امارها و همه موسسات از این دست نیستم
همشون تبلیغاتی هستن
ولی دوستان اسیایی باز !!!!!
کیان
۱۰ مرداد ۱۳۹۷دیگه وقتی خودرویی از لکسس و اکورا و اینفینی و جگوار و بیوک و … نیست
اونوقت جنسیس هستش ، جنسیس هستش
ادم بیاد چی بگه واقعا ؟
تازه مرسدی سی هست اما سری ای نیستش !!!!
وا وی لا
محمد
۱۰ مرداد ۱۳۹۷?S90 volvo کو..
unas
۱۰ مرداد ۱۳۹۷رفته گل بچینه :-)
سینا
۱۰ مرداد ۱۳۹۷آقای دهقان واقعا چقدر خوب متون رو ترجمه میکنین، واقعا ماهیت این تست رو کلا متحول کردین با این ترجمتون!کاش اهمیتی که به کمیت میدیم به کیفیت مطلب هم بدیم!
اعتمادیان
۱۰ مرداد ۱۳۹۷قاعدتا لکسوز ال اس هم بایستی در این بررسی ها حضور داشته باشه
ظاهرا شاهزاده ژاپنی غایب بزرگ این نبرده
مهدی
۱۰ مرداد ۱۳۹۷اس کلاس که دستم نمیرسه بهش اما تو منطقه زیاد سوار سی کلاس و ای کلاس میشم که حداقل واسه جاده های ما سواری به شدت خشک و رو مخی دارن
مهدی
۱۰ مرداد ۱۳۹۷البته درخیلی ازمقایسه ها سری۷اول شده وکلاس sدوم ودر بعصی های دیگه برعکس.جنس متریال سری۷هم که دراین نسل ازsکلاس بهتربوده ازدیدتمام مجله ها.ولی sکلاس سواری راحتری داره امابجاش سری۷هم لذت وهندلینگ بهتری داره وهم شتاب بهتر.
emad1990
۱۰ مرداد ۱۳۹۷اس کلاس تو سدان های لوکس با فاصله از همه جلوتره
سام
۱۰ مرداد ۱۳۹۷پس لکسس LS کجاست؟در متن نامی از آن برده نشد؟