چشم اندازهفته نامه

رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی

آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروهای تولید داخل

یکی از راه‌های کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آن‌ها، گزارش‌های سازمان‌های مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی می‌باشد. مؤسساتی نظیر جی دی پاور در این زمینه پیشتاز بوده و می‌توان با اعتماد به گزارش‌های آن‌ها که از طیف وسیعی از مشتریان و خریداران به دست آمده، تصمیم‌گیری نمود. در ایران نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یک موسسه خصوصی است این وظیفه را برعهده دارد.

کیفیت خودروها در ایران

معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکت‌ها با هماهنگی و اجازه آن‌ها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی می‌شود. هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازه‌های زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایین‌تری برخوردار است اما به هر جهت می‌توان تا حدود زیادی همین ارزیابی را نیز به عنوان مرجع پذیرفت و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.

کنترل کیفیت خودروها
در گزارش این شرکت، رده کیفی خودروها با ستاره‌هایی از یک تا پنج به نمایش در می‌آید. متأسفانه در این گزارش‌ها خبری از نمره‌های منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشف‌شده آن‌ها نیست. بنابراین مشخص نمی‌شود که وزن ستاره‌های دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستم‌های فنی و مکانیکی بوده یا تزئیناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینه‌ای و به چه صورتی قابل رفع است. بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.

آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروها

بعد از ۹ ماه تاخیر و عدم ارائه گزارش بررسی کیفی خودروهای داخلی، سرانجام نتایج جدید ارزیابی این خودروها منتشر شد. طی مردادماه ۱۴۰۱ خودروهای سواری ذیل تولید شده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند. کمترین نمره منفی به معنی مشکلات کمتر و کیفیت بالاتر است.

رده بندی کیفیت خودروهای سواری

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۳۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۱۱۴ دیدگاه‌ها

  1. احسان

    ۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ندید پدیدا اینقد اومدن پراید خریدن که از 7تومن شده 10 تومن جالب اینه که 10 تومنیه سیستم توربو داره بابا جمع کن شرکتو یه فلافلی بزن آبرو خودرو سازانو بردین

  2. عباس یارمحمدی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا فکر کردن به ماشینهای ایرانی اشتباهه چه برسه بخوای نظرم بدی ما که داغه داغیم از دست ماشینهای ایرانی

  3. Sepehr

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخ چه حالی میداد یه 4نفر آدمه لاته مشتی پیدا میشدن یه کارخونه تو ایران میزدن مثل تانک! ماشین خوبو به صرفه میزدن با قیمت منصفانه میدادن دست مردم اونوقت ببینم اینا دیگه(…)دارن تو این مملکت قوطی کبریتو بدن 10 میلیون….

    1. حامد

      ۱۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      اگه یکیم بیاد اینا مجوزشو نمیدن بزنن که همه دستشون تو یه کاسست چیزی میگیا عزیزم

  4. کیانوش

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام قبلا مزدا سه در مکان سوم بود ولی الان اصلا در جدول نیست میشه بگین چرا ؟ مگه مزدا سه تولید داخلی نداره ؟

    1. Farshid

      ۱۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (43 ديدگاه)

      سلام کیانوش جان مزدا ۳ که منتاژ ایرانه دو ماهه که تولید نمیشه الان قیمتش تو بازار هم رفته بالا اوووف!!
      نمیدونم چرادو ماهه تولید نمیشه هرکی میدونه بگه بی زحمت!!!

  5. يونس

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    وقتی اس دی رتبه چهارم و تیانا رتبه اول باشه باعث تاسفه.مونتاژ ایران اصلا خوب نیست و خدمات پس از فروش بد این مسئله رو تکمیل میکنه که حتی مونتاژ های ابران کیفیت نداره چه برسه به پراید و اس دی.

  6. سینا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    آخه بدبختی اینجاست بعد از 40سال نه تنها خودرو ساز نشدیم بلکه هنوز مونتاژ کننده خوبی نشدیم…..

  7. peiman09

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    جالبتر اونه که فقط دسته خیلی خوب داره و خوب اصلا بد نداره !! هه هه هه هه
    به نظره من باید از دسته خوب شروع شه تا دسته ” گه ” ;)

  8. Farshid

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    مزدا ۲ هم نیست!!!نسل مزدا داره منقرض میشه انگاری!!!!!

  9. رضا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام وعرض خسته نباشید به شرکت های خودروسازی ایران.ماازمسئولان میخواهیم که بیشتر به فکر جان مردم باشند.مادوست داریم کشورمان دردنیا بهترین کشور درعرضه خودروهای باکیفیت باشدولی متاسفانه اینطور نیست.الان درحال حاضر بعضی خودروهاواقعا ازنظر ایمنی ازکیفیت خوبی برخوردارنیستند نمونه خودرو پراید که فقط لطفی که درحق ماکردند این است که برای این ماشین ABSگذاشته اند خلاصه به فکر نسلهای بعدی هم باشند ماهم انسانیم.

  10. مسعود

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس پژو 207 کجا جا می گیره؟

  11. داحی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    بنظر من ایران دیگه روی خودرو نبایستی سرمایه گزاری کنه چون خیلی مسائل زیادی برای رشد دارد بهتر است روی صنایع مادری مثل پالایشگاه سرمایه گزاری کنه بابا یکی به اینها بگه خساراتی که این دو کارخانه خراب شده به ایران وارد کرده صدام به ایران وارد نکرد

  12. Ali

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    احتمالاَ با این سبک رده بندی و اینجور امتیاز دادن اگه خودروهای وارداتی هم بودن زیاد تفاوتی به وجود نمیامد . مثلاَ تیبا و کواتروپورته هم امتیاز می شدن .

  13. آرش

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ایا منظور از سمند در بررسی کیفی کلیه محصولات برند سمند است و یا مدل پایه SE می باشد.چون قاعدتا باید تفاوتی بین سورن و سمند اس ای وجود داشته باشد

    1. سردبیر

      ۱۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (761 ديدگاه)

      سلام. در نتایج موسسه استاندارد، همه بررسی های خودروهای یک خانواده بصورت تجمیعی آورده می شوند. بعنوان مثال کلیه تیپ های 206 و 207 تحت نام 206 و کلیه انواع سمند و سورن تحت نام سمند و به همین ترتیب…

  14. آرش

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    عملا با تورم فعلی بعید نیست قیمت تولیدات داخلی به حدی بالا بره که دیگه قادر به خرید ماشین ایرانی هم نباشیم

  15. حسین007

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سطح کیفی پراید رو باید بزنن -Z

  16. جواد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انقدرمحصولات خودرویی در ایران بی کیفیت و خراب است که خودتان نیز فهمیده اید به خاطر ان در اول نظر سنجی می گویید لطفا توهین نکنیدولی واقعا اگر توهین نکنیم به خودمان خیانت کرده ایم و …..

  17. افشين

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام.
    لطفا منوراهنمایی کنید.2روز سمندای اف7 خریدم .به علت نبستن اتصال باتری از ایرانخودرو کوییل ودسته سیم ماشین سوخت.راستش تو دلم سیاه شده.مشکل قطعات داره.نمیدونم درستش کنم وبا ضرر بفروشمش یا نگهش دارم/اخه صفره

    1. امیر

      ۱۷ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      اصلا برا چی رفتی ای اف 7 خریدی؟ خب یه سمند معمولی میگرفتی

  18. علی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میگم این نظر سنجی از همون اول مشکل داره.نیسان ماکسیما هیچ مشکلی داخل سیستم الکتریکی رنگ و بدنه نداره فقط تنها مشکلی که داره یک تکه بودن اکسل عقبه که در سرعت های بالا اگه از رو سرعت گیر رد بشی یا لایی بکشی امکان از دست دادن تعادل ماشید هست وگرنه از هر لحاظ ماشین فوق العاده ای هست مخصوصا سیستم توریو شارژش که در دور بالا باز میشه و صدای فوق العاده ای به موتور ماشین میده.
    اینم بگم که تو ماشین های منتاژ ایران از بالا ترین شتاب وسرعت برخورداره و تنها ماشینی که توانایی مقابله با ماکسیمارو داشته جنسیس کوپه هست که قیمتش حداعقل 20 یا 30 تومن بالاتر از ماکسیما هست.البته تو این هم خیانت زیاده چون 65 تومن به ماشین طراحی سال1995یعنی 17 سال پیش دادن نوعی دیوانگیه ولی چاره چیه؟؟؟نمیدونم.

  19. احمد125

    ۱۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظرمن بجای خودروهای سخت داخل دوچرخه بگیریدبهتره!

  20. احمد125

    ۱۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظرمن بجای خودروهای ساخت داخل دوچرخه بگیریدبهتره!

  21. علی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    مهندسین متعهد ما می توانند انرژی هسته ای و موشک دور برد و کلی صنایع را طراحی و بسازنند.
    سئوال اینکه چرا هنوز در صنعت خودرو سازی حرفی برای گفتن نداریم .
    ایا اینکار سخت تر است یا مهندس متعهد نداریم و یا…

    1. احسان

      ۲۲ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      چه زود باوری برادر اونا گفتن شما هم باورت شد؟

  22. رضا

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    دوست عزیز چون اطلاعات تحصیلیم هست میگم. ما تکنولوژی هسته ای و کلا ساخت ابزار جنگی را از کره شمالی فراهم کردیم. تکنولوژی ساخت را به هیچ وجهی نداریم و یکی از دلایلش تحریمهای شدید امنیتی هست. در مورد خودروسازی باید عرض کنم که عزیز دلم ما خیلی عذر میخوام هنوز آفتابه را از چین وارد میکنم اونوقت راجع خودرو سازی حرف میزنید؟ ما به دلیل تحریمها هیچ کاری نمیتونیم بکنیم و تحریم ها ما را نابود کرده. اگر نه همون درسهایی که اونا میخونن ما هم خوندیم. اما اینجا نمیشه استفاده کرد و به مملکت خدمت کرد.

  23. peiman09

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    چه حالی دارین شمااااااااا

  24. علي

    ۱۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ایا کسی این سوال رو پرسیده خودرو پراید که الان 11000000 قیمتشه هزینه تولیدش برای سایپا چقدره؟ جوابشو خودم میگم کمتر از 4000000 تومن…

  25. بهاره

    ۱۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایران خودرو وسایپا را تعطیل و بجای آن کارخانه خانه سازی بسازند و خودرو را هم مثل کشورهای دیگر واردکنند

  26. الف ب

    ۱۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    با سلام
    امسال تولید خودرو به شدت کاهش پیدا کرده و خواهد کرد .با این روند احتمال ورشکستگی ایران خودرو وسایپا زیاده .کی بشه از شر اینها راحت شیم.

  27. حسین

    ۲۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    این عربهای […] به روزترین ماشینا اول سهم اوناست عکسو اطلاعاتشم برا ماها.خداییش ایرانی جماعت باید وضعش این باشه؟؟؟؟؟هر چی میکشیم از دست این […] هاست.ماشینهای داخل رو برانید.گاز بدید ولی لذت نبرید.

  28. داش میتی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من که کامنتاتونو خوندم یه لحظه فکر کردم داریم تو اروپا زندگی میکنیم؛ بابا بخدا اینجا ایرانه همینی که هست! برید پراید سوار شید آخ هم نگید.

  29. arian

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایول 206…..هفتمه……انصافا هم ماشین خوبیه….

  30. مرتضی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا اینقدر کیفیت باید پایین بیاید که اینقدر منتقد داشته باشیم تنوع محصولات را کم کنید و خودرویی تحویل مردم بدهید که هم خودتان سود کنید هم در شان یک ایرانی باشد و هم صنعت خودروسازی پیشرفت کند با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا