یکی از راههای کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آنها، گزارشهای سازمانهای مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی میباشد. مؤسساتی نظیر جی دی پاور در این زمینه پیشتاز بوده و میتوان با اعتماد به گزارشهای آنها که از طیف وسیعی از مشتریان و خریداران به دست آمده، تصمیمگیری نمود. در ایران نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یک موسسه خصوصی است این وظیفه را برعهده دارد.
معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکتها با هماهنگی و اجازه آنها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی میشود. هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازههای زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایینتری برخوردار است اما به هر جهت میتوان تا حدود زیادی همین ارزیابی را نیز به عنوان مرجع پذیرفت و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.
در گزارش این شرکت، رده کیفی خودروها با ستارههایی از یک تا پنج به نمایش در میآید. متأسفانه در این گزارشها خبری از نمرههای منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشفشده آنها نیست. بنابراین مشخص نمیشود که وزن ستارههای دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستمهای فنی و مکانیکی بوده یا تزئیناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینهای و به چه صورتی قابل رفع است. بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.
آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروها
بعد از ۹ ماه تاخیر و عدم ارائه گزارش بررسی کیفی خودروهای داخلی، سرانجام نتایج جدید ارزیابی این خودروها منتشر شد. طی مردادماه ۱۴۰۱ خودروهای سواری ذیل تولید شده و مورد بررسی قرار گرفتهاند. کمترین نمره منفی به معنی مشکلات کمتر و کیفیت بالاتر است.
عباس
۲۷ مرداد ۱۳۹۱سلام تاکی باید این مسائل پیش پاافتاده ادامه داشته باشد دیگه مسئولین کشور باید یه مقداربه خودشون بیان من تمام ایمیل های ارسال شده توسط مردم را خواندم وهمه واقعیت را درک کرده اند.
بهداد
۲۷ مرداد ۱۳۹۱سلام
ببخشید موضوع بحث چیست؟
قیمتهایی که زدند مربوط به چیه؟
ممنون میشم یکی جوابمو بده
آرمان
۲۷ مرداد ۱۳۹۱ایران تو چند چیز خیلی عقب مونده وبدبختهیکی خوردهای خیلی عالی وپیشرفته ای که تولیدمیکنن دومی فوتبال ووووووووووووووووووووووووووووووو
عباس
۳۰ مرداد ۱۳۹۱جالبه ، این امتیازا رو کی می ده !!!!!!!؟؟؟؟؟؟ لیفان 620 از سمند و ال 90 پایین تره ؟؟!!! مسخره است >
امیر حسین
۷ شهریور ۱۳۹۱آشغال چینی هم شد ماشین؟!!!!
امیر
۱۳ شهریور ۱۳۹۱نه اینکه چ.ن دارم بگم خوبه ولی یه چرخش می ارزه به ال 90 و پارس حداقل به شما پسش نهاد می کنم یه بار سوارش بشین نظرتون عوش می شه
امیر
۲۴ شهریور ۱۳۹۱دوست گرامی لیفان هر چی باشه . آرم made in china روش خورده یعنی بی کیفیتی حالا نظرم عوض بشه؟؟!!!!
امیر
۲۴ شهریور ۱۳۹۱در ضمن من کاری به ال90 ندارم ولی اینو میدونم یه چرخ ژیان می ارزه به این آشغال چینی . جنسی چینی که تو ایران بیاد یعنی آشغال حالا هر چی میخواد باشه تو بگو طلا
abolfazl
۳۱ مرداد ۱۳۹۱جای تاسفه با این همه پیشرفت در صنعت خودرو سازی دنیا مردم کشور ایران باید چوب […] رو بخورن و با ماشینهای بی کیفیت و آشغال ساخت داخل سر کنند.آخر لطفشون هم واردات ماشین های بونجول چینه
علی
۳۱ مرداد ۱۳۹۱من این رده بندی رو قبول ندارم.
1- استاندارد ملی ایران وجود خارجی نداره. من خودم مهندسی خوندم. استاندارد داخلی اصلا نداریم و همه کپی برداری از استاندارد های اروپایی و امریکایی است.
2- کدوم آدم عاقلی ماکسیمای 3000 سی سی 60 ملیونی رو با سمند 1800 سی سی 17 میلونی مقایسه میکنه ؟!!
3- برکسی پوشیده نیست که چنانچه رعایت حال 206 رو نکنی قطعا چپ میکنه!!! این چیزیه که برای همه مشهوده، حالا سیستم تعلیق و فرمان پذیری و … رو نمره منفی 0 دادن ! بعد نیسان تینا هم نمره منفی صفر داره !!!
مشت نمونه خروار است !!!
amin
۳۱ مرداد ۱۳۹۱کاملاً باهات موافقم.گل گفتی.
hamid
۱ شهریور ۱۳۹۱ادم کیف میکنه…چقدر اینا کارشون درسته خدایش..
امروز توی یکی از نمایندگی های سایپا بودم…
شرایط ثبت نام پیش فروش اعتباری
2 تا 5 تومن پیش پرداخت
4/5 وام هنگام تحویل خودرو
نوع خودرو 131 گاز سوز
قیمت امروز 10830000
این خودرو تازه تو اخرین رده بندی که اقایایون خودشون انجام دادند…
شرایطش جالب…فقط 131 دوگانه سوز موتور ارتقا یافته نمیشه و فرمون هیدولیک نیست…
ازش شرایط باز پرداخت وام پرسیدم…4/5 چقدر سود ش…جواب معلوم نیست زمان تحویل مشخص میشه…خدا به خیر کنه
تازه اگه قیمت تغییر نکنه و اینجوری بمونه باید 1330000دیگه بدی تا ماشین بهت بدند…تحویل ابان ماه..
البته پیش پرداختش 20 درصد سود مشارکت داره…که اونم فکر کنم چنگی به دل نزنه زمان محاسبه و تحویل خودرو….
حسین
۱ شهریور ۱۳۹۱چراتندرایران خودروبالاترازپارس خودروهست؟
ابوالفضل
۷ شهریور ۱۳۹۱تزئینات داخلی و خارجی – وسایل الکترونیکی – نفوذ آب
علی
۴ شهریور ۱۳۹۱آوانته بعد از تندر 90 و مگان؟؟؟؟؟؟!!!!!
مهیار
۱۷ شهریور ۱۳۹۱مگان 2000دنده اتومات از اونته بهتر وبروز تره
علی رضا
۵ شهریور ۱۳۹۱باعث تاسف هستش که ایران با این همه پیشرفت در همه زمینه ها در صنعت خودروسازی دچار این وضعیت شده بنز الگانس به پول ایران در باکو 15000000میلیون هستش حالا تو ایران پراید به درد نخور به مرز 11000000میلیون رسیده واقعا انصافم خوب چیزیه؟؟؟؟؟
مهدی لامعی
۶ شهریور ۱۳۹۱با سلام و ممنون از اطلاعات خوبتون واقعا برای خودم و تمام ایرانی ها روزی رو آرزو میکنم که سوار ماشینهای بشیم که بشه اسمشو گذاشت ماشین و باقیمت منطقی و …
ariya
۹ شهریور ۱۳۹۱آخه دوست عزیز شما آرزو کن همه هم آرزو می کنن ما مگهچند سال دیگه جوونیم
رضا
۶ شهریور ۱۳۹۱باسلام به نظر من قیمت هر خودرو نمایانگر وضعیت رضایتمندی مشتریان از آن خودرو و کیفیت آن میباشد مطمثنا نمی توان تیبا را هم تراز با ایکس 33 و یا لیفان 620 در نظر گرفت متاسفانه در ایران تمامی این نظر سنجی ها سلیقه ای انجام می شود و اصلا کار کارشناسی انجام نمی شود در این لیست حدود 12 خودرو از رده خارجند که شاید کشورهای جهان چهارم هم حاضر نیستند یک دلار در ازای ان بدهند با این حال در این رده بندی بالاتر از خودرو هایی قرار دارند که در بسیاری از کشورها تولید و عرضه می شوند واستاندارد اروپا دارند
fazeli
۷ شهریور ۱۳۹۱سلام خودرو یارس خریدم اول امضا گرفتن بعد خودرو رکابش خراب بوده میگن باید رکابشو عوض کنیم رنگش کنیم که خودرو تصادفی میشه دوما ترمز یکمرتبه خالی میکنه هر کدوم از تعمیرگاه ها میریم یک یولی میگیره همینطور خواهد بود تا یک نفر رو بکشد با راننده را بکشد اینم خودرو ما ؟؟؟؟؟
انشاالله مدیران موفق باشند در کارشون !! من نمیدونم چگونه ارم استاندارد رو خودرو حک میشه !!!
mmf66
۷ شهریور ۱۳۹۱از ماست که بر ماست متاسفنه نسل قبلی جوان های امروز که پدران و مادران ما هستند نتوانستند وظیفه ی خود را به خوبی انجام دهند و امروز ما باید نتیجه ی کار آنها را ببینیم برای همین هست که در همه جا ما مشکل داریم
حالا اگر ما هم راه آنها را برویم که نسل بعدی ما هم گرفتار خواهند بود ولی اگر اشتباهات آنها را درست کنیم نسل بعدی از زندگی لذت خواهد برد
این جا هست که به ما میگن نسل سوخته
حميد
۱۲ شهریور ۱۳۹۱به ما میگن نسل سوخته و به فرزندان ما میگن پدر سوخته !!! ت رو خدا منتشرش کن خوانندگان تو این اوضاع گرونی لبخندی به چهره شون بیاد!
حسین
۷ شهریور ۱۳۹۱اگر ما ماشین نزنیم کسی میگه ما ماشین نداریم
خوب خودرو های خارجی بدون پول گمرک وارد کنند
مثلا اگر تویوتا یاریس را وارد کنند ثواب دارد به خدا
تازه ضریب امنیت جاده هم میرود بالا
انوقت به جای 120 میزنن 180 داخل جاده ها
سعید
۸ شهریور ۱۳۹۱با نظر آقا حسین مخالفم با توجه به اینکه خودروهای تولید داخل از کیفیت پایینی برخوردارند ولی با خرید خودرو خارجی ارز از کشورمان خارج میشود یعنی پول ما وارد جیب کشورهای مخالف ما میشود و کشوری که پول ندارد قدرت و اعتبارش را هم از دست میدهد
باید به فکر دیگری باشیم !
مهدی
۱۷ شهریور ۱۳۹۱ارز خارج شه ، مگه مفت خارج میشه ، بابتش کالا دریافت میکنی
ن پ ارز رو انبار کنیم نکنه خارج شه چیزیمون کم شه ملتم تو تصادفات تلف شن مهم نیست …
زانیار
۱۱ شهریور ۱۳۹۱حسین جان تویوتا یاریس 180 تا میره که اینو نوشتی؟؟؟
بعد هم کدوم جاده و اتوبان و آزاد راه ما ظرفیت چنین سرعتی رو داره.
راستی یه مساله رو فراموش نکنیم. خیلی از تصادفات ما به خاطر فرهنگ پایین رانندگیه مردممون هستش.
بعضی وقتا فکر میکنم اگر حتی به جای ماشین گاری هم دست مردم بود باز هم تصادفات و تلفات جاده ای داشتیم.
ابراهیم
۱۰ شهریور ۱۳۹۱به نظر من شرکتهای خودرو سازی داخل دزدترین افراد هستند من عاشق نظام و ولایتم اما این خودروسازها و بقیه به خون شهدا خیانت میکنند شاید بگید چرا چون پرایدی که حداقلترین ایمنی رو نداره بعدشم قیمت تمومش برای خودشان 3تا4 تومان است خدا روسیاهشان کند چقدر دزدی؟ مگه اخرتی جهنمی حسابی نسیست ؟من که موندم چقدر انسان باید گستاخ بشه به خدا هزینه بنزین یه سال+کشته هامون رو جمع بزنی پول ده سال خرید ماشین خوب ایمن نمیشه-به نظر من خون تک تک کشته ها به گردن صاحبان ماشینهای بی امنیت هست چون در قبال پولی که میگیرندماشینی میدهند که به درد به قول ما دو قرون هم نمیخوره-قران هم میفرماید یک نفر را اگر بکشی مثل اینست که تمام مردم را کشتی-اگر یک نفر را هم زنده کنی مثل اینست که تمام مردم را زنده کرده اید-و من الله التوفیق
mmf66
۱۴ شهریور ۱۳۹۱بهتره اول بدونین این شرکت های خودروسازی داخلی پولشون تو جیب کی میره اونا فقط خودرو میزنن مثال یه 405 tu5 براشون 8 تومان در میاد 7 تومانم میره تو جیب … و 2 تومانم مالیات و سود شرکت وگرنه اگه این ماشین رو 10 تومان بدن که میارزه
صاحبی
۱۰ شهریور ۱۳۹۱لیفان 620 1800 بعد از ال 90 ؟؟؟؟ !!!! خنده داره
حسین
۱۱ شهریور ۱۳۹۱خیلی طبیعیه
امین
۱۱ شهریور ۱۳۹۱خدا خیرتون بده بابا !
ما یه ضرب المثل داریم که میگه (شتر کجاش خوشه که لوشش ناخشه ).
تو این مملکت گل و بلبل ما جز این هم نمیشه انتظار رفت !
بخاطر اینکه شرکتهای خودرو سازی سودشون کم نشه با جون مردم بازی میکنن!
بق قول شرکت سایپا که پیام دادو گفت ( عمر دست خداست پراید فقط یه وسیله هست )
خش باشید دوستان ……
وحید
۱۲ شهریور ۱۳۹۱به امید روزی که دو شرکت خراب شده ی ایرانی (… و…) ورشکست بشن که ما بدونیم این قیمتهای کهکشانی از کجا میاد آخه بی انصافا چرا به مردم اینقدر ظلم می کنین . کرولای ژاپنی کجا با پراید قابل قیاس باشد که قیمتش تو دبی نصف قیمت پرایده
محمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۱این خانه از بنیان خرابست. ببینید کیا از تولید داخلی و گمرکی خودروی وارداتی سود میبرن. تا اون اراده باشه این افتظاحات هم هست. اینم حرف حساب…
جلال
۱۵ شهریور ۱۳۹۱ماشین فقط خارجی من به ماشین ایرانی اعتماد ندارم
rezaya
۱۵ شهریور ۱۳۹۱نوچ نوچ…. واقعا مسعولان اعتبارسنجی به چی فکر کردن یعنی 206 و405وسمندو L90ازلیفان وx33 بهترن؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟……………از تعجب شاخ در آوردم
محمد
۲۴ شهریور ۱۳۹۱پ ن پ بدتره
ali
۱۵ شهریور ۱۳۹۱مگه بازم 206رو کلا تولید میکنه کارخونه ؟ پس چرا تو شرایط فروش ایرانخودرو نیست . الان حدود 4 یا 5 ماهه؟اونجا زده 4هزارو چند تا تولید…..
رضا
۱۵ شهریور ۱۳۹۱اقایان 620 lifan هر کاری کنی چینی شاید اول خوب باشه ولی چند سال دیگر می فهمید چی خریدید گول ظاهر رو نخرید مهمترین مثله این است که خودرو شما به ترتیب اولویت زیر را داشته باشه
1.ایمنی (چون به خدا جون ادم خیلی مهمه)
2.راحتی خودمون توش
3.کیفیت ساخت
4.قدرت بالا در کنار مصرف متناسب
5.زیبایی ظاهری همیشگی چرا که بعضی خودرو ها شاید تا یکی دو ماه اول شما راضی کند مثل چینی ها mvm315 اول خیلی دوست داشتنی اما …
MOHAMMAD
۱۹ شهریور ۱۳۹۱آقای علامه دهر! شما بفرمائید با23تومن بنده چی بخرم؟ 206چینی یا النود زشت چینی؟ خوبه که آدم فکر کنه بعد تشویش اذهان کنه. نمیخوام از لیفانم دفاع کنم ولی درحال حاضر که 2ساله دارمش حاضر نیستم با هیچی عوضش کنم.
پدرام 1361
۲۴ شهریور ۱۳۹۱مثئله؟؟؟ تو حتمن باید ال 90 بخری
سعید
۱۶ شهریور ۱۳۹۱من یه سوال داشتم البته شاید زیاد به بحث ربطی نداشته باشه ولی هرکدوم از دوستان میدونه راهنماییم کنه لطفا من میخواستم بدونم ال 90 که سه ستاره ایمنی از موسسهeuroncapگرفته ایا اگر همین ال 90 که تو ایران تولید میشه رو ببریم اون موسسه بازم سه ستاره رو میگیره یا نه؟
مجتبي
۱۶ شهریور ۱۳۹۱فعلافکرماشینهای خارجی روازسرتون بیرون کنیدبرای اینکه واردات ماشینهای خارجی بدون گمرک میسر نیست میدونی چرا؟
برای اینکه اگرماشین خارجی بدون گمرک وارد کنن کسی دیگه پراید وپژ رو نمیخره!
بیاین یه چیزی بگیم که بشه
نظر خودم اینه:من که راضیم پژو با کیفیت فرانسه وباقیمت مناسب سوار بشم (البته قابل توجه گفتم با کیفیت فرانسه/نه باکیفیت چینی وقیمتی که وقتی میخونیش موهای بدنت سیخ بشه)
alireza
۱۶ شهریور ۱۳۹۱آقا این لیفان که اینجور مانور میدین روش تا حالا سوار شدین؟
یه دفعه سوتر شید بعد میبینید چرا از تندر 90 پایین تره.دستگیره دراشو انگار کارخونه آفتابه سازی میزنه.تمام دستو بال آدمو میخاد ببره پلاستیک اضافش.تنها چیز خوبش ترمزشه،همین
در حال حاضر ماشین خوب همون تندره که نسبت به قیمتش ای بدک نیست
محمد
۱۷ شهریور ۱۳۹۱حمید آقا ممنون! خیلی باحال گفتی! از ته دل خندیدم!
محمد
۱۸ شهریور ۱۳۹۱تو این کشور تا این دو گاری ساز دولتی وجود داره هیچ شرکتی دووم نمیاره نمونش زاگرس خودرو که با مخ کوبیدنش زمین من خودم جن تو دارم خداییش اگه میذاشتن تو ایران مونتاژ بشه خیلی بهتر از این به اصطلاح ماشینای تولید داخله.