چشم اندازهفته نامه

رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی

آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروهای تولید داخل

یکی از راه‌های کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آن‌ها، گزارش‌های سازمان‌های مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی می‌باشد. مؤسساتی نظیر جی دی پاور در این زمینه پیشتاز بوده و می‌توان با اعتماد به گزارش‌های آن‌ها که از طیف وسیعی از مشتریان و خریداران به دست آمده، تصمیم‌گیری نمود. در ایران نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یک موسسه خصوصی است این وظیفه را برعهده دارد.

کیفیت خودروها در ایران

معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکت‌ها با هماهنگی و اجازه آن‌ها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی می‌شود. هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازه‌های زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایین‌تری برخوردار است اما به هر جهت می‌توان تا حدود زیادی همین ارزیابی را نیز به عنوان مرجع پذیرفت و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.

کنترل کیفیت خودروها
در گزارش این شرکت، رده کیفی خودروها با ستاره‌هایی از یک تا پنج به نمایش در می‌آید. متأسفانه در این گزارش‌ها خبری از نمره‌های منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشف‌شده آن‌ها نیست. بنابراین مشخص نمی‌شود که وزن ستاره‌های دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستم‌های فنی و مکانیکی بوده یا تزئیناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینه‌ای و به چه صورتی قابل رفع است. بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.

آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروها

بعد از ۹ ماه تاخیر و عدم ارائه گزارش بررسی کیفی خودروهای داخلی، سرانجام نتایج جدید ارزیابی این خودروها منتشر شد. طی مردادماه ۱۴۰۱ خودروهای سواری ذیل تولید شده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند. کمترین نمره منفی به معنی مشکلات کمتر و کیفیت بالاتر است.

رده بندی کیفیت خودروهای سواری

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۳۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۱۱۴ دیدگاه‌ها

  1. مجتبی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    یادش بخیر قدیما (دهه 60)،بچه که بودیم یه تخته چوب پدا میکردیم چهار تا چرخ چوبی هم براش میتراشیدیم سوارش میشدیم یکی هم میکشیدش یا هولمون میداد چه لذتی میبریدم، عجب حالی میداد، لذتی که اون موقع میبردیم از لذتی که الان از سمند و پژو پراید میبردیم ………!

  2. مهیار

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    در سایت شرکت سایپا به وفور اشتباه وجود دارد مثلا نوشته تینا 4 سیلندر است و یا در قسمت تصاویر ماکسیما تصاویر قشقایی و تینا نیز وجود دارد و مشابه این دست اشتباهات انگار خودشون هم دقیق در جریان نیستن که دارن چی تولید میکنن

  3. peyman

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من نمیدونم این تندر 90 به این آشغالی چرا اصلا تو رده بندی هست……کلا من این رده بندی رو قبول ندارم ….45 میلیون میدم آوانته میخرم ….بعد تو این رده بندی پایین تر از تندر90 ….یه چرخ آوانته میرزه به 1000000 تندر 90

    1. ناصر

      ۱۱ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (191 ديدگاه)

      به نظر من توی این وانفسا که دارن به وفور از قطعات چینی استفاده میکنن چند راه بیشتر وجود نداره
      یا اینکه آدم بخواد ماشین صفر بگیره(زیر 20 میلیون) که در اون صورت به نظر من تندر انتخاب خوبیه اینو از رو تجربه شخصی میگم چون نشستم ،درسته ظاهر خوبی نداره ولی خب فراموش نکنیم کیفیت قطعاتش عالیه و تمام موادش اروپاییه نه چینی
      راه دوم که من خودم خیییییییییییییییییییییییلی ترجیح میدم اینه که روی زیر 10 میلیون حساب وا کرد و به جای این خودرو هاییی که تمام قطعاتشون چینیه رفت سراغ 206 کارکرده یا 405 کارکرده(مخصوصا405 سال 85-84)

  4. peyman

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    حیف که ریو دیگه تولید نمیشه ….خیلی بهتر از تندر 90 بود

  5. ali

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا هیچ موقه تو رده بندی 207 رو حساب نمیکنن؟
    خیلی از 206 و تندر اشغال بهتر هست منم اصلا این رده بندی رو قبول ندارم اصلا کی این رده بنده رو مشخص میکند؟

    1. رضا

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      207 فکر می کنید ماشین خوبیه شبیه به قورباغه ساختنش یا همون نیسان قشقایی مثل اینایی که هی قش می کنند هستش شما به چیه خودرو می نازیر که فکر می کنید تندر 90 آشغاله ولی 207 شاه ماشیناست؟ من نمی گم تندر 90 آشغال نیست ولی 207 هم باید جز آشغالها باشه دیگه
      رده بندی رو هیچ کسی قبول نداره

    2. امیرخان

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      سلام علی جان.
      207 ایرانی، یا بهتره بگم +206 همه ی دنیا،
      از لحاظ تشکیلات و تجهیزات 206 اس دی V8 رو داره. از سیستم ترمز تا موتور و ایرکاندیشن و…

  6. رضا

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من پول دادن به این ماشین های ایرانی خریت محضه. 10 میلیون میخای بدی یه پراید بگیری ، همونو برو یه ماشن خارجی حتی با قیمت پایین تر از اون بخر تا بدونی لذت رانندگی یعنی چی.مثل تویوتا کرونا حدود 7 میلیون یا هوندا اکورد حدود 10 میلیون و …

  7. سعید

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    ببخشید میشه توضیح بدید ال 90 چرا اشغاله؟ ولی هرچی باشه از اون 405 و پارس با اون موتور از رده خارج و پر مصرفشون و ایمنی پایینشون بهتره

  8. مهدي

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من نمیدونم این تندر 90 به این آشغالی چرا اصلا تو رده بندی هست

  9. سهیل

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    اخه چرا حرف بی منطق میزنید من نمیگم ال 90 خیلی ماشین خوبیه ولی اگه قراره باشه بگید ماشین اشغالیه پس باید بگید پراید -تیبا-405-سمند-پارس-زانتیا-همه تیپ های 206-ام وی ام همه مدلاش-لیفان همه اینا هم اشغالند چون ال 90 اگه از اینا بالاتر نباشه پس از نظر ایمنی و کیفیت موتور و مصرف سوخت پایین تر از اینا هم نیست

    1. محمد

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام من فکر میکنم یکم تند میرید شما یکم اگر تحقیق کنید کاملا واضحه 206سرتره این ماشین 4تا ستاره ایمنی داره و همچنین شتاب خوب مصرف کم و البته ظاهره بهتر

  10. حسین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    چیز مسلمیه که L90ازاین آشغالاباکیفیت ترهستش

  11. حامد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خدایا کمک کن ما هم از اینا سوار شیم

  12. محمد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    از همه بهتر 206 هم کم صدا هم کم مصرف

    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است

  13. مهدی

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عشقست 206

  14. حسین

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    فقطL90

  15. peyman

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    فقط ریو از ال90 و 206 ایرانیزه شده خیلی بهتره حیف که تولید نمیشه

  16. وحید

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هرچی پول بدی آش می خوری جیگر
    جر و بحث نداره

  17. سام

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا وقتی تو ایران بیشتر از 120 تا نمیشه رفت حالا چه فرقی میکنه کدوم بهتره ؟ در هر صورت پلیس 100 جریمه میکنه
    :D

  18. alireza

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به بظرمن بایدسوار الاغ شد تا ماشین ایرانی تازه کیفشم بیشتره

  19. یسر

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سمند ef7خوب در اومده.فقذ ef7 گفتم

  20. navid

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه کدوم آدم عاقلی میاد 45تومن بده آوانته بخره?
    یه قالپاق ال90 می ارزه به. آوانته10000000000000

    برو آوانته رو بفروش x33 بگیر که هزار مرتبه از اون بالاتره . دیگه هم به تندر توهین نکن.

  21. حسین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    چرا206sdبه این بی ریختی بالاترازتندر90هست؟..

    1. sina

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چون اس دی 100000 تا ال90 بهتره.

  22. alireza

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    این مشخصات چه خودرویه؟

    1-شباهت بسیار لاستیک ان به لاستیک فرقون
    2-امنیت بالا ان!!!!(البته قصدتوهین ندارما)
    3-رنگ سفید ان به وفوریافت میشود
    4-در طرح های گوناگون وجود دارد 131ء132و…..
    جواب؟ 1-بی ام و
    2-لامبورگینی
    3-پراید
    4-همه موارد

  23. علی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    این رده بندی کلا” مشکل دارد .

    لیفان 1800 پایین تر از ال 90 ؟؟؟؟

    بسیار مسخره است .

  24. majid

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببینید همه میدونن که ال90 قیافه نداره.
    ترمزش خوب عمل نمیکنه.
    دید عقب افتضاحه.
    قطعات و خرجش گرونه.
    کمک هاش خشکه.(مثل نیسان)
    ارتفاعش زیاده…
    اگه ال90 بخری باید بری ارتفا بزنی تا سر پیچ ماشین گیج نخوره…
    اینقدر تعصبی نباشید. منم ال90 داشتم، ولی خب ترجیح دادم فیات سی نا بگیرم.
    با اینکه موتورش ضعیف تر از ال90 هست. ولی سواریش می ارزه به هرچی ماشینه داخلیه.
    تازه از نظر قیافه هم خیلی بهتره.

  25. الی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    آیا میدانید24کیسه هوارا کدوم ماشین داره؟ آفرین پراید آنقدر کیسه هواداره که بعد از تصادف همه زنده می مانند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  26. افشين

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه
    اینجور که معلومه همه دارن سنگ خودشونو به سینه میزنن.یکم منطقی فکر کنیم میبینیم باید به تولیدات شرکتی رای داد که خدمات پس از فروش بهتری میدن نه اینکه هرچی تولید میکنن میدن تو بازار دیگه به امان خدا ول میکنن

  27. peyman

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    agha navid to ro khoda l90 ro ba avante moghayese nakonin…..ye moghayese khanded dar hast…..avante baraye sherkate hyundai hast…..ba ye harfi bezan ke too mokh beghonge….bad be man mighi avante ro befrosham beram x33 china bekharam……man be gher az avante rio ham dartam,,,,,,,khodayish rio ro bishtar dost daram…..motor rio amricaei hast……yani az lahaze motori harf nadare……..man rio ro be l90 tarjih midam

  28. عماد

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    آدم نمیدونه بین این همه ماشین با کیفیت و تنوع بالا از کدوم تعریف کنه!
    واقعا مردم موندن کدومو انتخاب کنند!

  29. محمد

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.میخوام فقط نظرمو بگم.طرف هیچ کدوم نیستم.من تمام ماشینای زیر 20 ملیون ایرانی رو سوار شدم.توجه کنید فقط در مورد ماشین داخلی میگم.اگه صدای موتور ریو رو نادیده بگیریم بین تمام این ماشینا حرف اول رو میزنه به نظر من.این یه تجربه از طرف من

  30. حسین

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    حرف اول روکه تندر90 میزنه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا