یکی از راههای کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آنها، گزارشهای سازمانهای مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی میباشد. مؤسساتی نظیر جی دی پاور در این زمینه پیشتاز بوده و میتوان با اعتماد به گزارشهای آنها که از طیف وسیعی از مشتریان و خریداران به دست آمده، تصمیمگیری نمود. در ایران نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یک موسسه خصوصی است این وظیفه را برعهده دارد.
معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکتها با هماهنگی و اجازه آنها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی میشود. هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازههای زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایینتری برخوردار است اما به هر جهت میتوان تا حدود زیادی همین ارزیابی را نیز به عنوان مرجع پذیرفت و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.
در گزارش این شرکت، رده کیفی خودروها با ستارههایی از یک تا پنج به نمایش در میآید. متأسفانه در این گزارشها خبری از نمرههای منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشفشده آنها نیست. بنابراین مشخص نمیشود که وزن ستارههای دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستمهای فنی و مکانیکی بوده یا تزئیناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینهای و به چه صورتی قابل رفع است. بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.
آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروها
بعد از ۹ ماه تاخیر و عدم ارائه گزارش بررسی کیفی خودروهای داخلی، سرانجام نتایج جدید ارزیابی این خودروها منتشر شد. طی مردادماه ۱۴۰۱ خودروهای سواری ذیل تولید شده و مورد بررسی قرار گرفتهاند. کمترین نمره منفی به معنی مشکلات کمتر و کیفیت بالاتر است.
بهنام
۱۶ آبان ۱۳۹۱دوستان تا همه با هم دست به اعتصاب خرید خودرو نزنیم بازم همین آشو همین کاسه
باید آشغآل 7میلیونی رو 14 میلیون سوار شد اونم تحمیلی.
قیمت بازارو باید ما تحمیل کنیم به سازنده ها نه اونا به ما
dost
۲۶ آبان ۱۳۹۱خیلی ببخشید اشتباه کردید قیمتش الان 21 تومنه نه 14 تومن یه سر به سایت ویران خودرو بزن وقتی پراید الان شده 13 تومن پس اینا هم باید فاصله شون رو زیاد کنن هر جور دلشون میخواد سر ملت کلاه می ذارن
ابی
۱۷ آبان ۱۳۹۱بابا آخر کیفیت رو داشته باش ، خودرویی که 103 امتیاز منفی گرفته رو میندازن به مردم اونوقت میگن عمر طرف به دنیا نبوده قسمتش بوده که جوون مرگ بشه
لطفاً این رو ببینید خودتو قضاوت کنید البته دوستان دوبار پاراگراف اخر رو بخونند
http://www.irinn.ir/news/2029/%d8%a8%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d9%85%db%8c%da%af%d9%86-%d8%af%d9%84-%d8%b4%db%8c%d8%b1
محمد.............
۱۸ آبان ۱۳۹۱من فقط میام نظراتونو میبینمو میخندم…آخه چی بهتون بگم!!!؟؟؟میاید وقت خودتونو میذارید نظر میدید فکر میکنید کسی میاد میخونه بعد میگن فایده نداره بیایم بازار آزاد راه بندازیم ملت ناراضین..هه هه هه…این خنده هام از حماقتمه ما محکومیم به ایرانی بودن..یا حق
حاج اوغلی
۲۴ آبان ۱۳۹۱بالاخره این حرفها باید جایی زه بشه همینکه شما این نظرات رو خوندی و ظاهرا موافقی جای امیدواریه که خیلی های دیگه هم ببینن اینهم اندیشی ها و نظرات موافق قطرات یک سیل هستند عزیز دلم
احمد.ف
۱۸ آبان ۱۳۹۱آقا چرا اینقدر به این شرکت ویران خودرو تهمت میزنید بابا! اینا کلی جایزه گرفتند. چرا سیاه نمایی میکنید!!!!!؟؟؟؟؟
«ایکوپرس – در مراسم اختتامیه نهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران، گروه صنعتی ایران خودرو، در بین 19 واحد صنعتی ارزیابی شده، پنج تقدیرنامه اشتهاربه کیفیت سه ستاره، دو ستاره، یک ستاره و اهتمام به کیفیت و تندیس برنزین را برای شش محصول در سال تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به خود اختصاص داد.
جایزه ملی کیفیت ایران هر سال برگزارمی شودو موسسات داوطلب در زمینه محصول و فرآیندهای تولید توسط ارزیابان، مورد بررسی قرارمی گیرندو براساس امتیازهایی که به دست میآورند در سطوح گوناگون این جایزه را دریافت میکنند. شرکت ایران خودرو برای نهمین سال پیاپی با رویکرد ارزشآفرینی برای سازمان، در مراسم جایزه ملی کیفیت حضور یافته است. این شرکت با معرفی پنج محصول به انجمن کیفیت ایران اقدام به ارزیابی محصولات خود با هدف بهبود کیفیت آن کرده است. محصولات تندر90، موتور EF7، TU5 و خدمات لجستیک و مونتاژ مواردی بودند که در مراسم جایزه ملی کیفیت حضور یافته و هر یک موفق به دریافت تندیس برنزین و تقدیرنامه شدهاند. براساس این گزارش، معاونت تندر90 ایران خودرو برای اولین باربرای محصول تندر90 موفق به اخذ تندیس برنزین شده است. این اولین تندیسی است که ایران خودرو در جایزه ملی کیفیت دریافت میکند.
»
http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=327492
.
.
.
:-)
shah gholam
۱۸ آبان ۱۳۹۱واردات خودرو فعلا ممنوع .اقایون دارند ورمیشکنند جلو وارداتو میگیرند می دونید یعنی چه؟ یعنی باید پراید . سمند.رانا.405.پارس.206بخری .با چه قیمتی ؟….برو بالا .یا اینکه تو وارداتی قبلیا کم خوردند جلوشو میگیرند گرونتر شه بیشتر بخورند. خدایا. پدرانمان انقلاب کردند برای بهتر شدن.جنگیدند برای سربلند ماندن.در صحنه ماندند به خاطر تو.پس خود نیز هرانکه بنده تورا زیر فشار خودکامگی وپایبند نبودن به قوانینت وکشیدن شیره زنگدی مردمانی در مانده ونجیب توسط زیاده خواهان به سزای اعمالشان برس.از تو می خواهیم هرچه زودتر .
مهدی
۲۰ آبان ۱۳۹۱من از یه نسل سوختم همینقدر بگم که […] توی شرکت بنز و بی ام دبلیو سرمایه گذاری میکرد و آریا 3 دنده ای تولید کردند تو ایران که 160 راحت پر میکرد عموی من داشت ماشین بود به خدا
بعد بیوک و شولت سال وارد میکردند ملت میخردیدند حال میکردند
سیترون (ژیان) وارد میکردند با اون کیفیت و اون تعادل معرکش ما داشتیم یادش بخیر
یا فلوکس وارد میکردند با کلی قدرت
خدا بیامورزش روحش شاد و یادش سربلند
اینا ملت و سرکیسه میکنن به جاش خودرو 100 سال قبل از میلاد مسیح رو میدن دست ملت اسمشم میذارن خودرو ملی
shah gholam
۲۰ آبان ۱۳۹۱سوسکه بچش داشته از دیوار بالا می رفته مامانش میگه. قوربون دست وپا بلورید برم.
محمد حسن
۲۱ آبان ۱۳۹۱خیلی عالی بود ، ولی تو مقایسه 206 وجود نداشت !
تشکر از سایت خوبتون .
ali
۲۲ آبان ۱۳۹۱خاک تو سر این خودرو سازان داخلی و خودرو سازان چینی با این کیفیت و این ماشین درست کردناشون!!!
مصطفی
۲۲ آبان ۱۳۹۱لطفا راهنماییم کنید
Sd v20 مدل 90 یا 91 بخرم یا سمند ef7 !!!!
سناتور
۲۴ آبان ۱۳۹۱حتما sd بخر که ef7 ها خیلی بد در اومدن من تو کار ماشینم
کماندار
۲۴ آبان ۱۳۹۱سمند ef7 رو بیخیال شو!
سامانتا
۲۳ آبان ۱۳۹۱فقط یه توصیه: خودرو ایرانی رو تا وقتی که گارانتیش ته نشکیده نگه دارین
سامانتا
۲۳ آبان ۱۳۹۱به محض اینکه مدت گارانتیش تموم
بشه همه جاش با هم به صدا در می یاد . فقط موندم این زمان بندی چطور اینقدر دقیق محاسبه شده..
پیروز
۲۴ آبان ۱۳۹۱کلی از نظرهارو خوندم . سرم داره گیج میره . فشارم بالا پایین میشه . هی با خودم میگم سوار خودروی ملی بشو 80 تا سرعت برو همه چیز حل میشه اما نمیشه ترججیح میدم با تیغ ملی تموم بشه. جوانی به پیری تبدیل میشه پراید مثل قالی کرمون میشه ! اگه رییس خودرو ساز منو ببینه میگه حتما قرصاتو نخوردی ! دیگه برام مهم نیست بی ام و. هم خودرو سازه .
اویسا
۲۶ آبان ۱۳۹۱سلام لااقل اگرقیمتهارامیبرین بالااولا باید اون خودرو ارزشش راداشته باشه بعدا باید درامدی مردم داشته باشن تابتتونن به شمابدن پپپپپپپپپپپپپپپپول نییییییییییست
سعیدرضا
۲۶ آبان ۱۳۹۱سلام.والا مآ هرچی نگاه میکنیم تو کار ایرانن خودرو سر در نمیاریم.جلو وارداتو میگیرن که کیفیت بره بالا مثلا .از یه طرف خودرو خارجی گرون میشه از طرف دیگه قیمت خودرو خودشون میکشن بالا.دلار گرون میشه روشون نمیشه بگن خودرو ملی چینیه به بهانه بالا رفتن کیفیت رنگ سپر خودرو دو میلیون گرونش میکنن.عجبا
پیمان
۲۷ آبان ۱۳۹۱رانا دنا تیبا . تا کی مردم باید این ماشین های آشغالرو سوار شن
مهدی
۳۰ آبان ۱۳۹۱حق ما ایرانیها همینه. با خرید خودروهای تولید داخل ووارداتی های چینی پول و سرمایه کشور و خودمونو تو جیب انحصار طلب های سرماه دار کنیم. یه ماشین مدل پایین رو بازسازی کنیم و سوار بشیم هم یه نونی به صافکار و مکانیک میرسه هم باج به سرمایه داری نمیدیم.
ali
۳۰ آبان ۱۳۹۱من نمیدونم این جدولو کدوم الاغی تنظیم کرده که اصلا میزان سوخت مصرفی رو اصلا در نظر نگرفته.اگه واقعا خودروهاتون درجه A+ B+ دارند چرا نمیزارین از خارج واردات ماشین ازاد باشه که ببینین دیگه واقعا ماشیناتون ارزش دارن یا نه. یه ماشین زدن تیبا(زیبایه ایرانی) اشغاله. پراید که ماله امریکا بوده بعد امتیازشا داده به چین بعد چین داده به ماو ما هم که یه موتورا اتاقو 7مدلش کردیم که تو امریکا پراید یه خودرویه دانشجویی بوده. حالا برا ما قیمتشو برده بالایه 10میلیون تومن تو افغانستانم قیمت پراید به 4 میلیون تومنم نمیرسه. ما مردم واقعا بد بختیم……
پرهام
۳۰ آبان ۱۳۹۱من واقعا متاسفم یک ماشین 60 میلیونی وقتی شده باشه 140 میلیون چه باید کرد !!!
reza sal
۳۰ آبان ۱۳۹۱سلام بر همگان امید وارم که موفق باشید بله حق با شماهاست ولی تقسیر خود ماها هم هست زپرتی ماشینو ندیده میپریم ثبت نام میکنیم که چی بشه …..؟؟؟؟ خوب همین میشه دیگه قیمت رو خودروسازهای آشغالمون به ملت شریفمون تحمیل میکنن نه بلعکس راه چارش فقط آزاد سازی مرزهای کشور برا واردات خودرو اونم ارزون بخدا یکسال نشده یا پیشرفت میکنن یا دره کارخونشونو با اون ماشینای چرتشون و تخته میکنن ای خداااااااااااااااااااااااااااااااا
معین
۱ آذر ۱۳۹۱رده بندی یه خرده خداییش مشکل داره
ماشین ها هم کلا ماشین نیستن
بهتر از اینا تو کشورهای جنگ زده اطرافمون ماشین به حساب نمیاد
صدا
۱ آذر ۱۳۹۱هر روز داره اختلاف طبقاتی زیاد میشه برید ببینید تو همین اوضاع چه کسانی چه ماشین هایی سوار میشن لیاقتمون در همین حده قیمت خودرو میره بالا ما تقاضامون بیشتر میشه بابا خوب نخرین هی میگین اشغاله فردا پامیشین میرین نمایندگی ثبت نام کسی که به فکر ما نیست یه کم خودمون فکر باشیم اخه مگه ما چه گناهی کردیم تو این دوره به دنیا اومدیم
milad zahedi
۳ آذر ۱۳۹۱ایا قیمت خودرو رو به افزایش است یا کاهش
آشنا
۴ آذر ۱۳۹۱گویند روزی دیوانه ای سنگی را داخل چاهی انداخت و سپس بر لبه ی چاه نشست و مبارز میطلبید که ایها الناس، این جماعت عاقلان کجایند تا سنگ به داخل چاه رفته را بیرون آورند.
تو از آن مردم نظاره گری یا از جماعت عاقل یا دیوانه ی بر لبه ی چاه نشسته نمیدانم. ولی من همان سنگِ ته چاهم.
g4zanbor
۴ آذر ۱۳۹۱واقعا برای خودرو سازی کشورمون متاسفم هر کدوم از ماشین هاش فقط 1 سال کار می کنه بعد از 1 سال از هر جاییش صدا درمیاد و از روی هم در میره کشور های دیگه ماشین میسازن ک شهروندشون راحت باشه اما کشور ما ماشینی میسازه ک فقط توش پول دربیارن و اصلا جون مردم ارزش و اهمیتی نداره درهر صورت متاسفم ک این قدر صنعت خودرو سازیمون پایینه
فرهاد
۵ آذر ۱۳۹۱سلام عزیزان
روی صحبت من با اوناییه که میگن نخریم تا ارزون شه!میگم بیاید اصلا” هیچی نخریم تا همه چی ارزون شه.حتی ّآب و برقم مصرف نکنیم!اصلا”بیاین مثل نهنگا همه با هم خودکشی کنیم تا همه چی یهو درست شه!!!!
اخه گرونی که فقط مختص خودرو نیست ؛همه چی با هم گرون شده واین نتیجه مدیریت اشتباه دولته که با بالا بردن سوری قیمت ارز یارانه ها رو تأمین کرد.انگار گوشت تن مردمو بکنی و بدی به خودشون که بخورن!خانه از پایبست ویران است.
آقای امیدوار
۶ آذر ۱۳۹۱عزیزان من غصه نخورید درست میشه فقط صد سال اولش سخته!
mohsen
۶ آذر ۱۳۹۱همش سر کاریه رتبه بندی دیگه چه کشکیه.
ali
۶ آذر ۱۳۹۱میشه رده بندی ابان ماه را بگذارید
محمدرضا
۶ آذر ۱۳۹۱کار از ریشه و اساس خرابه، تا وقتی اوضاع اقتصادی مملکت مشکل داره نمیشه انتظار بهتری داشت، باید آقایون به این نتیجه برسند که هر کشوری یه سری پتانسیلهای منحصر به فرد خود را داره و کشور ما هم پتانسیل خودروسازی نداره، ما یه کشور 4 فصلیم و یکی از بهترین کشورهای دنیا در زمینه های معدن، کشاورزی، منابع طبیعی و گردشگری که متاسفانه اونا را رها کرده و چسبیدیم به خودروسازی!!!