یکی از راههای کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آنها، گزارشهای سازمانهای مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی میباشد. مؤسساتی نظیر جی دی پاور در این زمینه پیشتاز بوده و میتوان با اعتماد به گزارشهای آنها که از طیف وسیعی از مشتریان و خریداران به دست آمده، تصمیمگیری نمود. در ایران نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یک موسسه خصوصی است این وظیفه را برعهده دارد.
معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکتها با هماهنگی و اجازه آنها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی میشود. هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازههای زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایینتری برخوردار است اما به هر جهت میتوان تا حدود زیادی همین ارزیابی را نیز به عنوان مرجع پذیرفت و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.
در گزارش این شرکت، رده کیفی خودروها با ستارههایی از یک تا پنج به نمایش در میآید. متأسفانه در این گزارشها خبری از نمرههای منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشفشده آنها نیست. بنابراین مشخص نمیشود که وزن ستارههای دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستمهای فنی و مکانیکی بوده یا تزئیناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینهای و به چه صورتی قابل رفع است. بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.
آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروها
بعد از ۹ ماه تاخیر و عدم ارائه گزارش بررسی کیفی خودروهای داخلی، سرانجام نتایج جدید ارزیابی این خودروها منتشر شد. طی مردادماه ۱۴۰۱ خودروهای سواری ذیل تولید شده و مورد بررسی قرار گرفتهاند. کمترین نمره منفی به معنی مشکلات کمتر و کیفیت بالاتر است.
فردین
۱۶ دی ۱۳۹۱چرا این جا وقتتونو تلف میکنید به جای این کار ها برید سایت ایران خودرو اعتراض ها تونو بگید
مهیار
۱ بهمن ۱۳۹۱تو سایت ایران خودرو وسایپا جایی برای نوشتن نظرات وجود نداره
محمد
۲۱ دی ۱۳۹۱http://www.shahrekhabar.com/news/picnews/1357731540180192/%D8%B9%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C!
تفاوت پراید کره با ایران
مجتبی
۲۵ دی ۱۳۹۱شما کجایید دوستان.ماکجا.من یه مهندس سیالاتم.کلی درس خوندم.بی کارم.در بهترین حالت که یه جا 500 بهم حقوق بدن اگه تو کارتن بخوابم و غذارو هم گدایی کنم بعد از یک سال می تونم یه پراید بخرم!!!!!تازه همینم آرزو بود.خوش به حالتون که میخواید بدونید کدومشون بهترن.ما که مردیم بس که پیاده گز کردیم.تا عمری هم باشه و جوون باشیم یه دوچرخه واسه خودمون نمیتونیم بخریم.خوش به حالتون پشت همینا نشستین.رد شدید جایی دیدید یه جوون تو سرما داره پیاده میره جانه مادراتون سوارش کنید.جای دوری نمیره.زکات همون ماشیناتونه
پوریا
۲۵ دی ۱۳۹۱مجتبی جان با تو اظهار همدردی میکنم، افسوس که ایرانی نمیدونه که ثروتمند ترین انسان روی زمینه ولی با این حال یک تحصیل کردش پست ترین ماشین روی کره زمین رو هم نمیتونه سوار شه، این نادانی تا کی و کجا ادامه خواهد داشت نمیدونم…
جالب
۲۵ دی ۱۳۹۱اصلی ترین عامل کنترل جمعیت ایران پرایده که هر وقت جمعیت زیاد بشه قیمت پراید پایین میاد( فروش بیشتر=مرگ ومیر بیشتر )و هر وقت جمعیت کم بشه قیمت پراید میره بالا( فروش کمتر=مرگ ومیر کمتر )
امیر
۲۶ دی ۱۳۹۱بابا این همه دعوا واسه چیه?به نظر من به جای خریدن ماشین های ایران بیاین تبریز یه ماشین توپ از منطقه آزاد بخرین و حال کنین مثلا با پول مگان ما که حدود 65 ملیونه می تونید یه هیوندای الانترا یا نیسان جوک بخرید و مثل آدم سوار یه ماشین درست و حسابی بشید.
علیرضا
۲۶ دی ۱۳۹۱چرا رده بندی کیفی جدید رو اعلام نمی کنند؟
پیمان
۲۸ دی ۱۳۹۱آقا علیرضا اینم رده بندی کیفی آقایون نگاه کن و بخند.
http://www.pedal.ir/%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87/%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C/
arash
۱ بهمن ۱۳۹۱اقا این رده بندی جدیدو چرا نمی زارین تا بچه ها حال کنن آذر که خیلی وقته در آمده دی هم تا چند وقت دیگه میاد .
اگه بازم اپ نمی کنین خودم بنویسم لا اقل همه در جریان باشن که چه جوریاست …
با وجود این که دیر به دیر سایتتون آپ میشه ولی بازم ممنون از مطالب بسیار جالب
امیر
۳ بهمن ۱۳۹۱سلام
میدونید 206 وی 8 شده چند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهرداد
۳ بهمن ۱۳۹۱ما 2 آخره سال 90 خریدیم 18 تومان…الان مثل اینکه شده 36 تومان…دقیق 2 برابر شده…
پارسا
۳ بهمن ۱۳۹۱عزیزان من
2 ساله مثل… دارم میدو ام که پولم جمع بشه یه پراید بتونم بگیرم
ولی با این اوضا تا به امروز قیمت پراید از من سریع تر دوید و فاصله گرفت و من همچنان در آرزو داشتن پراید هستم نه بیشتر
حالا قیمت بقیه خودروها به کنار
مليحه
۳ بهمن ۱۳۹۱غصه نخور ما هم چند وقته نتونستیم یه پراید بخریم از الطاف دولت شریف
دلامونته
۲۷ بهمن ۱۳۹۱ایران جهنم ماشین بازهاست
محسن
۴ بهمن ۱۳۹۱سلام
دوستان قیمت لیفان 620 که 1800سی سی هست چقدره؟
شمیسا
۵ بهمن ۱۳۹۱سلام دوستان خداخیرشون بده جلو تورم رو گرفتن اگه ولش کنن چی میشه؟تا چند وقت دیگه با این قیمت ماشین و بنزین باید با خر مسافرت کنیم
شاهین
۷ بهمن ۱۳۹۱همه میدونن که هم از نظر طراحی داخلی و هم نسبت به برتر بودن موتور و گیربکس سمند افتضاح هست …
میلاد ذوالفقاری
۷ بهمن ۱۳۹۱سلام به تمام دوستان
پارسال یه 405 تمام رنگ اما مدل بالا (89) خریدم 8.5 اما الان داران التماس میکنن که بدمش 12 اما من راضی نمیشم تا نشه 20 تومان نمیفروشمش
وحید بهرامی
۱۰ بهمن ۱۳۹۱سلام دوستان مایه ماه پیش 405مدل90فروختیم15تومان العان میخاییمیه صفر بگیریم میگن25 تومان
حسن
۱۱ بهمن ۱۳۹۱ای کاش میتونستیم ماشینهای ایمن و لوکس سوار شیم حرف دل همه ی ما جوونای ایرانی
خدا ازشون نگزره که بلایی به سر ما آوردن که پراید هم نمیتونیم بخریم
میثم
۱۲ بهمن ۱۳۹۱سلام به همه
من فکر میکردم بعد از اینکه برم سره کار البته اگه بعد از اینکه درسم تموم بشه کار پیدا کنم.بتونم یه پراید بگیرم ولی حالا فکر نکنم بتونم حتی یه خر بگیرم.
سلمان
۲۰ اسفند ۱۳۹۱دوست عزیز خر چیه
خر الان قیمتش از خیلی چیزها بیشتر شده
شما فرقون هم نمیتونی بخری …
aria
۱۳ بهمن ۱۳۹۱میگن این ال90 های جدید پیستون ذوب میکنه .کیفیتش آمده پایین. خیلی پایین. در عوض سمند موتور ملی خیلی کیفیتش خوب شده از خردادماه که رفع عیب شد عالی شذه من دارم.پرفکته . عالیه
Hesam yakoza
۱۴ بهمن ۱۳۹۱سلام خدایی انصاف نیس من دیپلم ردی پشت ماشین 100میلیون بشینم اون وقت جوان مهندس هنوزم پیادس خداکنه توهم لااقل ی پراید بگیری ایشاالله..
mehrdad
۲۳ اسفند ۱۳۹۱در فرازی در دوران رست خود داشتم قیمت خوردو را بازبینی میکردم که به پیام های دوستان رسیدم . در پاسخ فردی که گفته بودند مهندسان پراید بخرند ان شاء الله عرض کنم : آقای دیپلم ردی مهندسان اینگونه نیستند . فی المثل بنده مهندس ارشد دپارتمان سیویل شرکت ملی نفت ایران هستم و اتومبیل بنده 152000000 قیمت دارد . یعنی 52 میلیون بیش از اتومبیل شما آقای دیپلم ردی . ان شاء الله هر مهندسی که واقعا شان مهندسی و اطلاعات کامل و دانش بروز دارد ، روزی به ماشین های مناسب و در شان خود دست خواهد یافت . مستدا باشید .
علی
۱۵ بهمن ۱۳۹۱مهندس مکانیک عزیز سیالات و جامدات و فارغ التحصیل … تا وقتی نتوانیم خودمان سه چرخه تولید کنیم نمی توانیم دوچرخه تولید کنیم و تا نتوانیم دو چرخه تولید کنیم نمی توانیم موتور تولید کنیم و…. همین کره و حالا چین اینگونه جلو آمده اند و پیشرفت کرده اند .همین لیفان 19 ساله موتور ساز بوده و هست ولی ایران خودرو 50 ساله نمی داند چکار کند و دنبال سود بیشتر خود در بانک خودش( پارسیان) است و…
بهنام
۱۶ بهمن ۱۳۹۱باسلام
لطفا به این نظر کاملا کارشناسی دقت کنید وآن را به هرنحوی شده به دید و سمع هر ایرانی برسانید
البته اگر دلتان برای مردم میسوزد:
دولت درآینده اِی نزدیک قصد دارد واردات خودرو راآزاد کندو…
وچون خودروسازهای داخلی توان رقابت راندارند_دولت چند مدتی از آزاد سازی و ورود بسیاری ازخودرو ها جلو گیری کرده(والبته چند خودرو ساز خارجی هم به دلایل سیاسی تحریم کرده اند)وبااین شرایط مصرف کننده مجبور به خرید خودروی تولید داخل به چندین برابر قیمت خواهد شد واین سود کلان جبران کننده ضررحتمی تولید کنندگان داخلی بعد از آزاد سازی خودروهای خارجی خواهدبود(چون تولید داخل در آینده جایی برای رقابت نخواهد داشت و مجبور است ارزان بفروشد و مسلما زیان ببیند)
وسلام
بهادر
۱۸ بهمن ۱۳۹۱امیدوارم
خدا از دهنت بشنوه
حسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۱ﺩﺭﻣﻮﺭﺩﺣﻮﺍﻟﻪ ﻣﮕﺎﻥ ﮐﻪ ﺍﻻﻥ 40ﻣﻠﯿﻮﻥ ﻫﺴﺖ ﺁﯾﺎﭘﺲ ﺍﺯﺧﺮﯾﺪﺣﻮﺍﻟﻪ ﺗﺎﺗﺤﻮﯾﻞ ﺧﻮﺩﺭﻭﺑﺎﯾﺪﻣﺒﻠﻎ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻫﻢ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﯾﻢ؟ﭼﻄﻮﺭﯾﻪ؟
محمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۱میگن ایرانی باید محصولات ایرانی بخره.مانفهمیدیم چرا ما تحریم هستیم دولت حامی ما نیست حالا مجبور شدیم چرا تمام اجناس دقیقه به دقیقه بالا میره یه نمونه ماشین های ایران خودرو یا سایپا.نمیدونم دولت خوابه یا این وسط یه چیزی گیرش میاد
هادی امینی
۱۸ بهمن ۱۳۹۱آخرش به کجا می خواهد برسد یه پراید 21میلیون تومان گرون نیست پس پزو که ارزوئنتره دیرتر هم آدمو میکشه یه کم سفتره
سید
۲۰ بهمن ۱۳۹۱بچه ها اصل قضیه اینه که ما ماشینهایی سوار میشیم که تنولوژی 27 سال پیش از 405 پارس بگیر تا پراید اخه مردم ما چه گناهی کردند که دنیا داره رو به ماشینهایی میره که تکنولوژی راحتی و صلابتو به ارمغان میاره ما حتی چین نمیشیم که انقدر ماشینهای با کیفیت بالا میزنه داد مردم کی میخواد از این نظامو مدیریتشو ویژگی هاش در بیاد معلوم نیست (ای بابا)
رضا
۲۵ بهمن ۱۳۹۱نخرید آقا نخرید
اینا همه ضدو بند سیاسیه.. قضیه تابلو بو داره…
کمبود بودجه رو دارن از پول مردم تامین میکنن
ثیمت بازارو هم خودشون بردن بالا واگرنه مردم که داشتن با همون قیمتهای قبلی معامله میکردن..
اگر دقت کنید عده زیادی از مردم دارن اقدام به فروش ماشینهاشون میکنن که بتونن پول کنن بزنن به یه زخمی
omid
۷ اسفند ۱۳۹۱اینا همه اشتباس من بیشتر اینا رو داشتم سمند از همه بهتره سالار ماشینا فقط سمند
سامان
۹ اسفند ۱۳۹۱من با هزار جون کندن و قرض تونستم پارسال یه 206 تیپ 2 مدل پایین بخرم که هرماه در تعمییرگاهم.همیشه افسرده بودم ولی الان میبینم که همدردام زیادن.به خدا ما نسل سوخته ایم حسرت همه چی به دلمون موند.همش امید الکی داریم به فرداها که بتونیم یه ماشین خوب که حداقل آرزوهای نوجوانیمونو براورده کنه سوارشیم.
علی
۱۰ اسفند ۱۳۹۱اقا امید تو به سمند چون بابتش پول دادی و خریدی تعصبی نگاه میکنی بعد از پراید اشغالترین خودرو ها سمنده از روی احساسات لطفا نظر ندهید.
سعید
۱۰ اسفند ۱۳۹۱پراید مفسدفل ارض دنیای خودرو هاست
hamid
۱۳ اسفند ۱۳۹۱نزدیک سال نو دوباره با افزایش قیمت مواجه شدیم اخه چرا توی هیچ جای دنیا باب نیست که در فصل خاصتی قیمت ها بره بالا این جونهای نسل سوخته مگه جه گناهی کردن که هر وقت پولشون به یک پراید فکسنی می رسه پراید ناز می کنه و قیمتش می ره بالا ما چه گناهی کردیم که نتونیم این مرکب مرگ رو بخریم