یکی از راههای کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آنها، گزارشهای سازمانهای مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی میباشد. مؤسساتی نظیر جی دی پاور در این زمینه پیشتاز بوده و میتوان با اعتماد به گزارشهای آنها که از طیف وسیعی از مشتریان و خریداران به دست آمده، تصمیمگیری نمود. در ایران نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یک موسسه خصوصی است این وظیفه را برعهده دارد.
معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکتها با هماهنگی و اجازه آنها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی میشود. هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازههای زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایینتری برخوردار است اما به هر جهت میتوان تا حدود زیادی همین ارزیابی را نیز به عنوان مرجع پذیرفت و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.
در گزارش این شرکت، رده کیفی خودروها با ستارههایی از یک تا پنج به نمایش در میآید. متأسفانه در این گزارشها خبری از نمرههای منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشفشده آنها نیست. بنابراین مشخص نمیشود که وزن ستارههای دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستمهای فنی و مکانیکی بوده یا تزئیناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینهای و به چه صورتی قابل رفع است. بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.
آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروها
بعد از ۹ ماه تاخیر و عدم ارائه گزارش بررسی کیفی خودروهای داخلی، سرانجام نتایج جدید ارزیابی این خودروها منتشر شد. طی مردادماه ۱۴۰۱ خودروهای سواری ذیل تولید شده و مورد بررسی قرار گرفتهاند. کمترین نمره منفی به معنی مشکلات کمتر و کیفیت بالاتر است.
امیر
۳۱ مرداد ۱۳۹۲خدا همتونه خیر بده فکر می کنین تو ایران ما راننده هستیم نه باباداریم ادای راننده ها رو در میاریم وگرنه همه ماشینامون یک جهار چرخه که روش یه موتوربرق کار گذاشتن والله به من یه ژیان نو بدن سمندمو عوض میکنم اونو می خرم.همین آهنو پلاستیکیوکه ما می کنیم آشغال هایی مثل پرایدو امثالهم جای دوری نریم ببینید کره ای ها با این آهن وپلاستیک چه میکنن
pr09_2011
۱ شهریور ۱۳۹۲کسی در خصوص ماشین مدل جیلی EC7 نظری دارد
behi
۱۱ شهریور ۱۳۹۲پس 206 اs دی وی8 کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:o
سهيل
۱۱ شهریور ۱۳۹۲بهی جان این رتبه بندی برای ماشینهای پر تیراژه الان تولید وی هشت کمه برای همین هم در لیست بالا قرار داده نشده مثل مزدا 3 که در لیست بالا نیست .رتبه 206 وی هشت همیشه حدود 4 یا 5 هستش
Hadi
۱۵ شهریور ۱۳۹۲پراید====ماشین؟؟؟
یعنی این کلمه ها با هم جور در میان؟؟؟
حمادی
۱۶ شهریور ۱۳۹۲تیبا از ام وی ام بهتره! پس پژو 206 کو
امیر
۲۱ شهریور ۱۳۹۲منبع: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
@ ما که چیزی تو این سایت پیدا نکردیم
TAREGH
۲۱ شهریور ۱۳۹۲ایا میشه باخودروهای دیروز تو جاده های امروز امن راند
امیر
۲۲ شهریور ۱۳۹۲دوستان!حیف از وجود نازنینتون نباشه که با فکر کردن به خودروهای داخلی اونو مکدر میکنین اول شما به معنای واقعی کلمه ثابت کنید تولیدات داخل خودرو هستند.خدا وکیلی من که خودرویی به معنای واقعی کلمه نمیبینم.توی یکی از فیلم فارسیهای قدیمی آرتیست فیلم می خوند:ماشین سواری سواری سواری.اگه الآن بود می خوند:گاری سواری سواری سواری……..
محمد
۲۵ شهریور ۱۳۹۲ریو که ماشین واقعا خوبیه
تعصبی نمیگم چون خودم پارس دارم، ولی ریو که داشتم به نظر من بعد از مگان جایگاه سوم و داره.
سینا
۲۸ شهریور ۱۳۹۲پدال جان چرا چرت پرت نوشتی آخه پرشیا آشغال رتبش هشتم باشه بعد سمند نهم سمند هم در کیفیت با مونتاژ مشکلاتی داره ولی کیفیتش از پرشیا پایین تره انصافا خودتون با عقلتون مقایسه کنید لیفان 620 چینی باید هفتمین باشه توروخدا زود عوض کنید این جدول دربه داغونو
behnam 04
۲۹ شهریور ۱۳۹۲یعنی تیبا و 405 از MVM 530 و MVM X33 بهتره؟ برو بابا شما هم با این رده بندیتون.
mohamad
۳۰ شهریور ۱۳۹۲سمند که تو ماشینای ایرانی خیلی اوباهت داره.فقط شتاب نداره
mahdi
۳۱ شهریور ۱۳۹۲پس رانا دراین فهرست کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هوشیار
۲ مهر ۱۳۹۲سلام
خداییش پراید را کره ای ساختند و چند سالی تو ایران کار کرد بد نبود ولی دیگه باید از رده خارج بشه اما افتضاح ترین خودروی ایران تیبا است که مایه ننگ خودروهاست کاش یکی پیدا میشد این را حذف می کرد.
آرین
۶ مهر ۱۳۹۲سلام خدمت تمامی دوستان من با نظر سینا موافقم ما 3ساله پرشیا داریم 2سال هم سمندef7ولی سمند از نظر موتوری با کیفیتی در سطح بالاتری از پرشیا هست اگه من بودم اینجوری جدولو طرح میکردم1تیانا 2 مزدا3 سوم مگان4 سورن پنجم 206تیپ5 ششم l90 هفتم سمند هشتم 206sd نهم پرشیا دهم x33 یازدهم تیبا داوزدهم 405 من بخاطر این که سوار تک تک این ماشین ها شدم ایجوری طرح کردم
مصطفی
۹ مهر ۱۳۹۲خداییش نظر سنجیتون حرف نداره تو چرت بودن
آزادسازی و قیمت گذاری توسط شرکتها!!!!!
قیمت رو بازار رقابتی تعیین میکنه نه شرکت
تعیین قیمت توسط کمیته خودرو یا شورای رقابت!!!!!!
کمیته خودرو همون شرکتها هستند
بر اساس قیمتهای حاشیه بازار
چرا بازار قیمت تعیین نکنه
تناقضات قشنگی بود
benyamin
۱۴ مهر ۱۳۹۲من بجا این که بیام برم یه ماشین پراید اشغال رو بگیرم 13 یا 14 خو میرم یه فرغون میخرم 120000تومن بعد یه رانندهه استخدام میکنم منو ازاین ور شهر ببره اون طرف شهر دیگه پول بیمه … نمیدم کلاسه شم بیشتره تا پراید 131.132…
محسن
۱۷ مهر ۱۳۹۲پس کیزاشی چرا نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نیما
۲۱ مهر ۱۳۹۲فقط تیانا … از همه ی آزمونا سربلند بیرون میاد پسرم :))
شهرام
۲۱ مهر ۱۳۹۲اقا محسن ایران خودرو کیزاشی رو وارد میکنه،مونتاژ نمیکنه.
کیزاشی وارداتیه…
امین
۲۱ مهر ۱۳۹۲پدال خودتی!!!!!!!!!!
نکنه دوپینگ کردی !!!!!!!!!
35 صفحه کامت!!!!!!!!!
ممنون از زحماتتون
km
۲۱ مهر ۱۳۹۲رده بندی کیفی نداره که همشون آشغالن
slr722
۲۱ مهر ۱۳۹۲اشغال
حسين
۲۱ مهر ۱۳۹۲وای به حال ما که هنوز عشق 405 – سمند – پارس و پراید داریم با این کیفیت افتضاح تازه به قول خودشون !!
محسن.د
۲۱ مهر ۱۳۹۲و همچنان اصرار به تولید خودرو!
carbonado aventador
۲۱ مهر ۱۳۹۲خدا لعنتتون کنه . جدولی که پراید جزء خوب حساب بشه باید {……} توش!!!!!
رضا
۲۱ مهر ۱۳۹۲ممنون از رده بندیتون. مردم همه فهمیدن که باید نیسان تیانا بخرن.. خوب شد فهمیدیما واگر نه داشتم میرفتم پراید ثبت نام کنم
حسام
۲۱ مهر ۱۳۹۲پراید برای ماطبقه3 که تقریبا90درصدجمعیت کشور را تشکیل می دهیم خودروی خوبی است اگرفرهنگ ماشین سواری داشته باشیم .؟؟؟؟؟؟
sorena330
۲۱ مهر ۱۳۹۲فلش بک بحث لوگان:درسته الآن یکی از ارزون ترین ماشین های ایرانه ولی چرا اینقد تعصبی؟ این ماشین حتی زیر برف پاکنشو نبستن از پشت در صندوق هیچ پوششی نیست،نمد کف صندوق رو بالا بزنین بدنه افتضاحه،در ضمن تلاش برای ارزون تر شدن ماشین از رادیاتور تا چراغ پلاک معلومه در ضمن بالای 90 تا صدای جاده رو افتضاح انتقال میده…هرچند نقاط مثبت همی هم مثل تعلیق نرم و فضای صندوق جادار هم داره…
در ضمن ارزون ترین ماشین اروپایی تو جهانه و 9امین تو بازار جهان