چشم اندازهفته نامه

رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی

آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروهای تولید داخل

یکی از راه‌های کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آن‌ها، گزارش‌های سازمان‌های مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی می‌باشد. مؤسساتی نظیر جی دی پاور در این زمینه پیشتاز بوده و می‌توان با اعتماد به گزارش‌های آن‌ها که از طیف وسیعی از مشتریان و خریداران به دست آمده، تصمیم‌گیری نمود. در ایران نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یک موسسه خصوصی است این وظیفه را برعهده دارد.

کیفیت خودروها در ایران

معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکت‌ها با هماهنگی و اجازه آن‌ها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی می‌شود. هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازه‌های زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایین‌تری برخوردار است اما به هر جهت می‌توان تا حدود زیادی همین ارزیابی را نیز به عنوان مرجع پذیرفت و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.

کنترل کیفیت خودروها
در گزارش این شرکت، رده کیفی خودروها با ستاره‌هایی از یک تا پنج به نمایش در می‌آید. متأسفانه در این گزارش‌ها خبری از نمره‌های منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشف‌شده آن‌ها نیست. بنابراین مشخص نمی‌شود که وزن ستاره‌های دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستم‌های فنی و مکانیکی بوده یا تزئیناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینه‌ای و به چه صورتی قابل رفع است. بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.

آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروها

بعد از ۹ ماه تاخیر و عدم ارائه گزارش بررسی کیفی خودروهای داخلی، سرانجام نتایج جدید ارزیابی این خودروها منتشر شد. طی مردادماه ۱۴۰۱ خودروهای سواری ذیل تولید شده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند. کمترین نمره منفی به معنی مشکلات کمتر و کیفیت بالاتر است.

رده بندی کیفیت خودروهای سواری

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۳۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۱۱۴ دیدگاه‌ها

  1. یه پسل باهوش

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    جالبه در دوسته ی خیلی خوب و خوب تقسیم بندی میشن

    1. احسان 16v

      ۲۰ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (133 ديدگاه)

      یکی نیست بگه تیانا کجاش داخلیه آخه؟

      1. mostf

        ۲۲ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اتفاقا خط تولیدش توی ایرانه !!!(یزد،اصفهان، دقیق نمی دونم)
        ولی معلوم نیست کارگراش ایرانی هستند یا ژاپنی !!

        1. رسول

          ۱۷ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          آخه چرا نمیدونی حرف میزنی. تیانا تو شرکت پارس خودرو کیلومتر 9 جاده مخصوص کرج مونتاژ میشه.

      2. عرفان

        ۴ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        نه داخلیه تو نمدونی که اینحا پیچاشو میبندن روش

    2. Zonda R

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      یعنی رانا مگه جزوه
      تولیدات اونم ملی نیست
      پس چرا تو رده بندیا نمیارنش؟

      1. رضا 2272

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (186 ديدگاه)

        mvm315 کجاست؟ یا توجوی هاچبک :|

  2. حمادی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    اصلا اسم خودرو ی داخلی رو میشنوم حالم به هم میخوره

    1. مسی

      ۱۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (269 ديدگاه)

      اصلا خودروی داخلی داریم ؟ داریم ؟

  3. SAEED

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    لیست ماشینای تولید داخلمون ک البته هیچ کدوم صد در صد تولید داخل نیستن اشک آدمو در میاره!!!!!!

  4. یونس

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    تندر 90 نشون داده که همیشه از سمند و پارس بهتر بوده و هست.
    شتاب فوق العاده با هیچ ماشین هم رده خودش قابل مقایسه نیست.
    وقتی موتور مگان روش باشه یعنی جا گرفتن در رده دوم بهترین ها (:
    تنها ایرادش داخلش هست که زیاد جالب نیست.

    1. مهدی

      ۲۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (14 ديدگاه)

      یک سوال اقا یونس برای مثال میشه گفت که روی پارس موتور زانتیا هست پس اونم سره ………. اولین نکته برای خرید خودرو ظاهر حرف اول را میزند نه موتور ……… داخلش که افتضاح هست بیرونش از داخلش افتضاح تر……… لطفا دیگر به ماشین ها توهین نکنید هر ماشینی برای خودش خوب هست………….

    2. مسعود

      ۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (42 ديدگاه)

      اگه میبینی ال ممد بالاتر از ماشینای چینیه فقط و فقط واسه دفاع از بازار تولیدات داخلیه! ماشینای چینی ایراداتشون اکثرا تو آپشناشونه که بعضا خوب مونتاژ نشدن. ال ممد و ماشینای ایرانی این ایرادو ندارن چون اصلا آپشنی ندارن که بخواد خراب شه!!!!!!!!!!!!!!!!

    3. امین

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با اینی که سمند ال ایکس ای اف 7 دارم ولی تندر 90ماشین برو و عالی هستش ولی خدایی هیچ ماشینی از بین تندر و پارس و 405و 206 به نرمی و راحتی سمند نمیرسه لامسب با 160تا تو اتوبان میری انگار تو کاناپه نشستی اصلا تکون نمیخوره دمش گرم خیلی ماشین جالبیه شتاب ثانویشم خوبه در کل ماشین عالییه

      1. طوفان

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (148 ديدگاه)

        فرقش اینه که تکنولوژی موتور سمند مال 20 سال پیش اما تندر مال 5 سال پیشه

  5. نیما

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان عزیز این جدول همه اش دروغه بین ال 90 با پاری تندر هیچ فرقی نیست چون پارس تندر گرون تر است پارس تندر از همه لحاظ خود ال 90 است هیچ فرقی نداره فقط 2 تا چراغ عقب شو عوض کردن مونده رو دستشون همه میرن ال 90 میگیرن از لحاظ کیفیت هیچ فرقی نداره من پشت فرمون 2 تاش نشستم این کار میکنن که بگن پارس تندر بهتره ولی هیچ وقت پارس تندر نگیرین چون 2 میلیون پول بی زبون نریزین تو جوب ال 90 بگیرین 2 میلیون خودتون خرج ال 90 کنید بهتره موافق + مخالف –

  6. sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (744 ديدگاه)

    رییس انجمن قطعه سازان با نهایت بی شرمی در مصاحبه زنده تلویزیونی گفت ما تا حالا کاهش کیفیت در هیچ کدوم از محصولات نداشتیم(نقل قول بدون تحریف)
    وقتی اینو گفت واقعا احساس حقارت کردم از این که ایرانیم…
    ایشون توقف تولید پیکان رو فقط تنوع دادن به بازار گفت . اضافه کرد”اگه هنوز پیکان تولید میکردیم هنوز هم فروش داشت”
    برین خدا رو شکر کنین که همچین خودرو سازانی داریم که دلشون بحال تنوع بازار هم میسوزه…

    دست من بود خودشو خانوادش رو میذاشتم تو یه پراید به یورو انکپ هدیه می دادم

  7. آرمین 66

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    حالم بهم میخوره از خودروهای داخلی حرروم خور ها ؟

  8. آرمین 66

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    ماشین فقط خارجی ماشین ایرانی بدرد آشغال میخوره

  9. آرمین 66

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    خدا برکت بده به ماشین های خارجی میری مسافرت حال میکنی با ماشین های ایرانی میری مسافرت حالت بهم میخوره

  10. آرمین 66

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    حالم بهم میخوره از ماشین های ایرانی همش تکراری شده 206 که برای 13 سال پیشه پژو 405 برای 25 سال میشه پژو پرشیا 13 سال میشه سمند هم فقط چراغاشو عوض کردن 12 سال پراید هم 25 سال تیبا که عقبش با جلوش همخونی نداره 40 ساله پیکان وانت داره تولید میشه که فقط سپر عقب جلوشو تغییر دادن دنا هم که همون سمند چراغ جدیده رانا هم بدنش 206 صندقداره ماشین های ایران خودرو و سایپا خیلی بدرد نخورن عقب مونده ام صنعت خودرو سازی ما برمیگرده به 40 50 سال که هیچ پیشرفتی نکرده با تشکر از با تجربه ها ؟

    1. مهدی

      ۲۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (14 ديدگاه)

      شما میشه سال ماشین هرا نگید حداقل اگه میگید درست بگید……… درضمن رانا همون 206sdنیست تو همین وب سایت نوشته بود

      1. طوفان

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (148 ديدگاه)

        رانا همون 206 sd هست دوست عزیز کافیه فقط بدنشون رو با هم مقایسه کنی

  11. علی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    شما فقط یک نگاهی به نمایشگاه خودرو چین(2013 Shanghai) بندازید

    http://www.bing.com/images/search?q=shanghai+car+show+2013&FORM=HDRSC2

    دعا کنید حداقل زودتر پائی اینها هم به بازار باز بشود
    http://www.autoweek.com/article/20120424/CHINA/120429896

    البته چینهای با کیفیتی که اجازه ورود به اروپا و آمریکا را هم دارند
    خیلی خوبه
    http://www.autoweek.com/article/20130422/CHINA/130429958

  12. شهاب

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    تا رتبه ی 3 خوبه , بقیش آشغاله

    1. قبولی تیز هوشان

      ۲۴ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تا رتبه ی هشت خوبه.

      1. طوفان

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (148 ديدگاه)

        تا قبل از رتبه 1 خوبه

  13. mahsa

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    اشک ادم در میاره

  14. شهاب

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام از اینکه نمیتونم انتخاب دیگه ای غیر از این دو تا شرکت داخلی داشته باشم خیلی حالم گرفته میشه….که کشورهای دیگه چه ماشینهایی با چه قیمتهایی سوار میشن ما باید چی بخریم….

  15. شهاب

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من به زور خودمو تکوندم 40 تومان جمع کردم واقعا” از نظر کیفیت هیچ انتخابی ندارم

  16. سارا

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    نرخ سوانح رانندگی در ایران ۲۰ برابر میانگین جهانی است و این کشور در استانداردهای ایمنی جاده ‌رتبه ۱۸۹ را دارد. این آمارها به فرهنگ نازل رانندگی، ناایمنی راه‌‌ها و ضعف سیستم نظارت بر کیفیت خودروها نسبت داده می‌شوند. (بیشتر بخوانید: روزانه بیش از ۸۰ نفر قربانی سوانح رانندگی در ایران)

  17. شاهين

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    در این فهرست جای خودروهای با کیفیتی همچون دوو سیلو فولکس گل هیوندای ورنا ماتیز و… که همگی از زیرمجموعه های گروه صنعتی کرمان خودرو بودند خالیست…

  18. مهدی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    پس 206 کوشش؟؟!!!

  19. مهدی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    چرا 206 نیست

  20. علیرضا

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (56 ديدگاه)

    mvm 530 یه مدتی تو کیفیت خیلی افت داشت ولی الان باز لیفان و mvm با هم رقیب شدن.

  21. فرهاد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک دستگاه خودروی لیفان X60 دارم و خیلی هم راضی هستم ،نسبت به قیمتش و ماشینهای هم رده که اکثرشونو استفاده کردم بی نظیره. با سپاس

  22. baxtiar

    ۱۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین فقط تندر 90 واقعا عالیه حیفه که اسمش را در داخل خودروهای داخلی میبینیم اخه کجاش داخلیه یک پیچ تندر به من نشان دهید که ایرانی باشد

  23. عليرضا

    ۱۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پس 206از لیست حذف شد

  24. منصورنورمحمدی

    ۱۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به تمامونتاژکاران صنعت خودروهای به ظاهر ایرانی عرض کنم شما فقط قطعات ما شین هارو مون تاژ میکنید شما لطفا اسم تونو تولید کننده نزاریدبرین خدارو شکر کنید که مردم مارو کور ولال بار آوردن برای اینکه شما هاازشون استفاده ببرین.تمام شرکت های خودروی ایرانی بدونند شما مسئول مرگ حدود 24000 نفری هستید که در سال توی حوادث رانندگی جون شون رو از دست میدن .هرجور که دوست دارید ماشین های بی کیفیت تون رو به ملت غالب کنید.واقعا جای تاسف داره اشکم در میاد وقتی آمار مرگ های تصادفات رو میشنوم

  25. منصورنورمحمدی

    ۱۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    درود به همه ی مردم شریف ایران زمین… ما چیزی بنام خود روی ملی واقعی نداریم صنعت بی کیفیت خود روی ما مونتاژ وکپی برداری از شرکت هاوخط تو لید های که سالها پیش در کشور های خارجی خط تو لید شون از رده خارج شده است می با شد.خجالت میکشم بگم تولید کننده های محترم خودرو .بهتره واقعیت رابگم مونتاژ کاران محترم صنعت خود روی ایران بدانید شما مسئول حدود 24000 مرگ حوادث رانندگی در سال در کشور مون هستید .برید خدارو شکر کنید که مردم مارو کر ولال بار آوردند که شما ازشون حد اکثر استفاده رو ببرین و هر جور دل تون خواست ماشین ها تونو غالب کنید

    1. امید

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1322 ديدگاه)

      اقا منصور گل همه مردم که اینجوری, هستن راس میگی میخاستم بگم نیستن اما هستن
      ملت هجوم بری هستیمفرهنگ خرید زیر صفر مشکل اصلی خود ما مردم هستیم که فقط به فکر خودمونیم همش به من چه رو خوب بلدیم

      1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1446 ديدگاه)

        آفرین!دقیقا درست میگید. بهانه های مختلف وقتی به یه نفر میگیم خواهشا نخر :
        خب حالا اگه من نخرم چه فرقی میکنه!
        بعدا دیگه همینم نمیتونم بخرم!
        میگن قراره خیلی گرون بشه!
        میگن بعدا جنسش خراب میشه!
        فعلا که همه دارن میخرن!
        از کجا معلوم!
        ساده ای!
        رویا پردازی نکن، واقع بین باش! ……….. و هزاران حرف دیگه!!!

        1. sorena330

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (744 ديدگاه)

          خاب دست دو بخره
          مثلا با پول لیفان x60 میشه یه کمری تا 2007 یا کرولا 2008 یا هزارتا ماشین دیگه خرید چرا باید به بقای وضع اسف بار خودروسازی این مملکت کمک کنیم؟

          با پول تیباصفر میشه یه 206 سالم تا 86-87 خرید(به خدا کم خرج تر از این لگن های 92وئه)
          نمیدونم چرا بعضی ها اینقد اصرار دارن ماشین صفر بخرن تا به گیرنده جانشون(شرکت های خودرو سازی)فرصتی برای بقا بدن…

        2. فرامرز

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (1597 ديدگاه)

          سورنا جان بحث خریده چه نو چه دست دوم. شما وقتی دست دو میخرید اونی که فروخته میره یه نو میگیره. حمل و نقل عمومی هم که ایمنی و کیفیتش زبانزد هست! به نظر من توقع این که همه مردم نخرن سخته اما حداقل میشه از ایران فرغون و سایه بان نخرن.

        3. خاوری مزراتی

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (1102 ديدگاه)

          نمیخام خدای نکرده قپی کنم اما بچه های اقتصاد چون خیلی درباره مصرف، تولید و رقابت و بازار میخونن بیشتر ازاین موضوع که جناب نورمحمدی و دوستان دیگر بهش اشاره کردن رنج میبره . متاسفانه ما در طول تاریخ در ایران هیچگاه به سمت بازار و اقتصاد آزاد حرکت نکردیم… دراین شرایط همواره ما در حال جیره بندی و صف نشینی و کمبود شدید بودیم… این چند دلیل داره یکی معضلات عمدهما درحوزه تاراجهای تاریخیه هرکی از راه رسیده ماروچاپیده. این باعث شده ما به حکام زورگوی داخلی که اندکی به ما امنیت دادن تن بدیم. بعدش همین باعث شده تا کسی به فکر سرمایه گذاری و تولید نیفته… مامتاسفانه قربانی اصلی چهاراره تاریخ و مکان ژئواستراتژیکی هستیم که طی سالیان زیاد مارو از دسترسی به آرزوهامون بازداشته…
          اگه خواستین بحث میکنیم
          ببخشید ور زدم

        4. sorena330

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (744 ديدگاه)

          اتفاقا با اقتصاد مقاومتی حتی از اقتصاد و بازار آزاد بیشتر هم فاصله میگیریم…

        5. محمد

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (4 ديدگاه)

          اقتصاد مقاومتی یا ریاضت اقتصادی؟؟؟؟

        6. سعید از بوشهر

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (74 ديدگاه)

          ریاضت اقتصادی با هدف فاصله بین اقشار مردم

        7. احسان(احسان سابق)

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2876 ديدگاه)

          اتفاقا خیلی باهات موافقم و حرفخیلی خوبی زدی.
          در اصل ترس از نبود امنیت بشدت توی خون ایرانیا نفوذ کرده و از ترس اینکه مبادا بلای بدتری سرمون بیاد به ظاهر به چیزی که داریم قانعیم اما خودمون هم میدونیم داریم سر خودمون کلاه میذاریم

        8. علی اقا

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (81 ديدگاه)

          امثال من ناوارد تا بخوایم دست دو بخریم چنان کلاهی سرمون میره که درس عبرتی باشیم برای بقیه. بله وقتی ما مردم.به هم رحم نکنیم ویران خودرو و سایپا هم به ماردم نخواهند کرد.

        9. علی اقا

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (81 ديدگاه)

          امثال من ناوارد تا بخوایم دست دو بخریم چنان کلاهی سرمون میره که درس عبرتی باشیم برای بقیه. بله وقتی ما مردم.به هم رحم نکنیم ویران خودرو و سایپا هم به ما رحم نخواهند کرد.

        10. طلا

          ۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دوست گرامی اکثر کسایی که صفر میخرن بعد از 2 سال میفروشن اما اگر مثلا ماکسیما … دست دوم بخرن امیشه باید خرجش کنن

        11. کاظم

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          با پول پراید میشه تو کره آزرا بخریم ولی چه کنیم دیگه اینم شانس ما باید بسوزیم و بسازیم ماشین صفر که گیربگس نداشته باشه دیگه انتظاری ازشون نمیششه داشت!!!!!

        12. بهرام

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (90 ديدگاه)

          اقا کاظم دس ما نیست اینور غضیه رو هم نگا کن من دیگه میترسم برم سوار اتوبوسای بین شهری شم نمیخوام زنده زنده تو اتیش بسوزم پس ی پراید شده میخرم میبینم این ماشین از من مراقبت نمیکنه باهاش اروم میرم مقصر کسیه که عوارض خودرو گذاشته تا ی ماشین بخواد چرخش برسه اینور مرز قیمتش دوبرابر بشه وقتی عوارض نباشه کسی نمیاد تویوتا هیوندا بنز ب ام و ا او دی فولکس رو ول کنه سمند پراید x60سوار شه تا اونجا که من میدونم شرکتای خارجی اول سفارش میگیرن بعد میسازن میگن اقا این مشتری موتور دیزل هیبرید بنزین خواسته اینو خواسته اونو خواسته حالا تو ایران 5میلیون دستگاه پراید میسازن میخوابونن تو پارکینگ های کارخونه چار ماه بعد پرایدی رو که با4 میلیون ساختن 20 میلیون میدن ب یارو تا بعضی ماشینا رو اصلا نقدی نمیدن چون کارمزد اقساط بکشن روش.

        13. غمگین

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (143 ديدگاه)

          دوست عزیز این حرفت هزار تا لایک داشت..

        14. رضا

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1698 ديدگاه)

          از ماست که برماست…

        15. hamid

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          آقا بهرام حرف حسابو زدی و دیگر هیچ!
          سطح رفاه مردم با اون تعداد ساعت کاری که در شبانه روز میکنن باید خیلی بیشتر از این باشه! خدا از سر اونایی نگذره که نمیذارن این ملت زندگی کنن! حالا اونا کی هستن؟ عاقلان دانند!!!!

        16. hamid

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          آقا بهرام حرف حسابو زدی و دیگر هیچ!
          سطح رفاه مردم با اون تعداد ساعت کاری که در شبانه روز میکنن باید خیلی بیشتر از این باشه! خدا از سر اونایی نگذره که نمیذارن این ملت زندگی کنن! حالا اونا کی هستن؟ عاقلان دانند!!!

    2. اشكان

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (258 ديدگاه)

      منصورنورمحمدی دمت گرم حرف حساب زدی

    3. reza

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (155 ديدگاه)

      اقا منصور تمام حرفاتون عین واقعیت

      فقط تو قسمت اتومبیل اینطور نیس بلکه تو تمام زمینه ها اینطوره.

      میگیم خارجیا کافرن،ولی همین ادمای کافر وقتی یه پیچ ماشینشون ایراد پیدا میکنه بلافاصله فراخوان میدن،میگن هر کجای دنیا هستید برید به نمایندگی ها تا مشکل اتومبیل شما رو برطرف کنن.
      ولی تو کشور ما این همه 405(به طور مثال)اتیش گرفت انگار نه انگار
      این همه ادم فوت کردن اما سازنده ها حتی این حرف رو هم نزدن که ایراد از ماشین ما بود،چه برسه به این که بخوان خسارت بدن. اونوقت میگیم ما مسلمونیم.

      حرف من سر مسلمون و غیر مسلمون بودن نیس،چون هرکی تو قبر خودش میره.
      ولی اونا حق الناس رو رعایت میکنن ما رعایت نمیکنیم.

    4. علي

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (108 ديدگاه)

      حرف شما کاملا درسته که خودروهای ایرانی از کیفیت پایینی برخوردارند و شاید اصلا مناسب حضور در خیابان های شهرمون نباشن ولی باید قبول کنیم که حتی ما فرهنگ استفاده از همین به درد نخور های ایران خودرو و سایپا را هم نداریم !‌ اکثر تصادفات به دلیل سرعت غیر مجاز یا سبقت غیر مجازه ! در حالی که همه میگیم اینا باید کیفیتو ببرن بالا اصلا نمیگیم خودمونم باید رعایت کنیم ! به امید روزی که هر ایرانی بتونه اول به جای انتقاد از دیگران و لاپیشونی کارش اول خودشو اصلاح کنه بعد بیاد اظهار نظر کنه

    5. میلاد

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1318 ديدگاه)

      خداییش گل گفتی آقا منصور

  26. بنده خدا

    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.چرا نام بقیه تولیدات رو نیاوردن…مثل 315ام وی ام…بی50…جک جی3 یا جی5…امثالهم…

  27. امین

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    وای به حال خودرو سازی کشورمون که مگان بالاترین رتبه رو بینشون میاره

    منظور از این قسمت چیه؟ ———— “سمند هم کیفیتی بهتر پیدا کرده” !!!!

    یعنی چی کیفیت بهتر پیدا کرده؟؟؟
    مگه ایران خودرو قدرت دست بردن تو ماشینو داره
    اینقدر بی عرضست که جرئت یهچراغ عوض کردنو بیشتر نداره

  28. کافر مقدس

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    پدال جان آمار مثل هر سری با واقعیت جور در نمییاد!

    بیشتر با قدرت تخیل سروکار داره تا واقعیت!

    چیزی که ما سال ب سال میبینیم افزایش قیمت + کاسته شدن از کیفیت

    مردم اگر دروغ میگوییم اطلاع رسانی کنید و در صورت اثبات نشدن حرف من بنده همینجا اسلام مییاورم . . .

  29. احمد م

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به خدا خیلی مسخرهس خودشون میسازن خودشون رده بندی میکنن اونم تودو رده خوب وخیلی خوب شما رده بدوافتضاح هم بزارین بعدش از مردم نظر خواهی کننین واقعا کیفیت ماشین ایرانی به خاطر نبود رقابت نداشتن رابطه باماشین سازهای معروف .کیفیت قطعات. محدود بودن تنوع وقیمت نامناسب به نظر من ایرانی خوب نیست

  30. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1446 ديدگاه)

    پدال جان کاش اصلا همچین پستی نمیذاشتی! جز اینکه اعصاب ما بهم میریزه هیچی نیست!
    “با کیفیت ترین خودروها، مگان و تندر90” یک دقیقه سکوت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا