چشم اندازهفته نامه

رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی

آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروهای تولید داخل

یکی از راه‌های کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آن‌ها، گزارش‌های سازمان‌های مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی می‌باشد. مؤسساتی نظیر جی دی پاور در این زمینه پیشتاز بوده و می‌توان با اعتماد به گزارش‌های آن‌ها که از طیف وسیعی از مشتریان و خریداران به دست آمده، تصمیم‌گیری نمود. در ایران نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یک موسسه خصوصی است این وظیفه را برعهده دارد.

کیفیت خودروها در ایران

معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکت‌ها با هماهنگی و اجازه آن‌ها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی می‌شود. هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازه‌های زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایین‌تری برخوردار است اما به هر جهت می‌توان تا حدود زیادی همین ارزیابی را نیز به عنوان مرجع پذیرفت و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.

کنترل کیفیت خودروها
در گزارش این شرکت، رده کیفی خودروها با ستاره‌هایی از یک تا پنج به نمایش در می‌آید. متأسفانه در این گزارش‌ها خبری از نمره‌های منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشف‌شده آن‌ها نیست. بنابراین مشخص نمی‌شود که وزن ستاره‌های دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستم‌های فنی و مکانیکی بوده یا تزئیناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینه‌ای و به چه صورتی قابل رفع است. بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.

آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروها

بعد از ۹ ماه تاخیر و عدم ارائه گزارش بررسی کیفی خودروهای داخلی، سرانجام نتایج جدید ارزیابی این خودروها منتشر شد. طی مردادماه ۱۴۰۱ خودروهای سواری ذیل تولید شده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند. کمترین نمره منفی به معنی مشکلات کمتر و کیفیت بالاتر است.

رده بندی کیفیت خودروهای سواری

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۳۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۱۱۴ دیدگاه‌ها

  1. سینا

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام، ممکنه منو راهنمایی کنید؟ سمندSE بخرم که 24 تومنه یا پراید که 18 تومنه؟. ماشینو برای استفاده تو شهر میخوام زیاد هم مسافرت نمیرم.

  2. شهاب

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    چرا تو این رده بندی ها سورن نیست؟

    1. امیر

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (332 ديدگاه)

      آره از نظر خودشون ماشینهاشون خوب و عالی ان اگه جرات دارن این نظر سنجیو از مردم و مشتری بدبخت بکنن تمام پرایداشون به اسم abs با قیمت گرونتر میفروشن ولی هیچکدوم ترمزاش abs نیست

    2. saeid

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (188 ديدگاه)

      بسم حق

      اینم حرفیه !
      بنظر من ملاکا به صورت زیره :
      1- ایا در خودرو مورد نظر در سرعت بالای 120 چراغ های سو بالا کار میکنند؟
      بله ( 1 نمره مثبت ) نخیر ( صفر امتیاز )
      2- ایا کولر ماشین توانایی خنک کردن راننده را دارد ؟
      بله ( 1 نمره مثبت ) نخیر ( صفر امتیاز )
      3- ایا مشتری از خودرو تولید داخل راضی است
      بله ( 1 نمره مثبت ) نخیر (((( 1 نمره مثبت ))))
      4- ایا در هنگام تصادف ترمز های ABS نصب شده بر روی خودرو توانایی این را دارد تا خودرو با سرعت 70Km/h را در فاصله 700 متر متوقف کند ؟
      بله ( 1 نمره مثبت ) نخیر ( صفر امتیاز )
      .
      .
      .

      1. فرشاد

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (88 ديدگاه)

        ببخشید دوست من داشتن سیستم ای بی اس یا همون آنتی لوک بریکینگ سیستم یا معادل اون سیستم ترمز ضد قفل تاثیری در نیروی ترمزگیری نداره.فقط یک چشم الکترونیکی پشت یک دیسک ترمز که دندانه دانه شده قرار میگیره تا به کمک اون چشم الکترونیک و دندانه ها تشخیص بده چرخ میغلته یا میلغزه و در صورت لغزیدن به مرکز کنترل مخابره کنه و اونم فرمان قطع شدن ترمز گیری رو بده.

        1. saeid

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          بسم حق

          اره فرشاد جان
          این سیستم مانع لیز خوردن لاستیک رو اسفالت میشه
          شاید قدرت ترمز رو بیشتر نکنه
          اما در واقع بازدهی موثر سیستم رو بالاتر میبره
          البته ناگفته نماند که در هنگام عمل کردن
          خیلی ترسناکه :)))

  3. شهاب

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    چرا تو اینا سورن وجود نداره؟

  4. کیانوش

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    مزدا کو؟؟؟؟تینا کو؟؟؟؟اینا کجا هستند واقعا.

    1. امیر

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (332 ديدگاه)

      اگه ایران معنیه استاندارد و بفهمه پس آلمان و آمریکا یه نفهم واقعی ان اینا همونایین که پژو 405 موتور 2000 رو مونتاژ کردن هر سال بدتر از سال قبل تا امروز که 405 به یکی از آشغالترین تولیدات داخل تبدیل شد و حالا مگان و سوزوکی و غیره… مگان شده 91 میلیون چرا؟؟

      1. محمد

        ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز شما اگه مگان 91 پیدا کردی برا من 2 تا بخر
        الان مدل 93 رد تو بازار بین 96-99 می دن
        خدا فقط به هممون رحم کنه

        1. امیر

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (332 ديدگاه)

          محمد جان هر روز داره گرونتر میشه نه تنها مگان بلکه تمام مونتاژهای ایران

    2. احمد

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      دوست عزیز چون تولید مزدا 3 و تینا و سوزوکی در فروردین ماه به بعد صفر شد و عملا تولیدی صورت نگرفت اونا تو رده بندی جدید نیومدند
      البته کلا رده بندیشون واقعا خیلی مسخرست

    3. matin

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (233 ديدگاه)

      گروه بهمن ماشیناشو توی این ارزیابی شرکت نمی ده

  5. مسعود

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    206 کو؟

    1. مصطفی

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (295 ديدگاه)

      تو جیبمه!

  6. sadegh

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2121 ديدگاه)

    باور کنید بیشترش تقصیر خود مردمه، این مردم هستن که به سازنده ها اجازه میدن هر جور دلشون میخواد ماشین تولید کنن، مردم ما از اول عادت به تو سری خوردن داشتن حالا هم یا باید خودشونا درست کنن یا تا قیامت با همین وضع بسازن.

    1. پارسا

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (141 ديدگاه)

      یعنی مگه حق انتخاب دیگه ای هم دارند؟ یا با شتر و اسب باید رفت و آمد کنند یا باید آشغالای ایرانی رو بخرند. یا که انقدری پول داشته باشند که ماشینای 15 هزار دلاری وارداتی رو با تعرفه و عوارض و سود وارد کننده، به قیمت 120 میلیون بخرند. نه… باور نمیکنیم که تقصیر مردم هست. تقصیر دولت و وزیران بی عرضه و مافیای قراضه سازی داخل هست که امسال هم تعرفه واردات خودرو را ثابت نگه داشتند تا بازار همچنان انحصاری در دست سازندگان پراید و پژو 405 و سمند و پیکان وانت و وانت آبی نیسان باقی بماند.

  7. احسان(احسان سابق)

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    ما چقدر ساده لوحیم که منتظریم کسایی این وضع رو تغییر بدن که خودشون بوجود اوردن و خودشون هم بیشترین سود رو از این وضعیت میبرن

  8. رضا

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    همش سیا بازیه
    کیفیت تو ایران هیچ معنی نداره

  9. hatef

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اخه شما با کدوم استاندارد مطرح دنیا خودروهاتونو میسنجید؟
    صددرصد با تخیلات خودتون.
    اخه اینا خودرو هستن که بخوان استاندارد داشته باشن؟؟؟
    اخه مردم تا کی باید تاوان خودخواهی شماها رو بدن؟

  10. هادی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (458 ديدگاه)

    نه مردم تقصیر دارن و نه خودرو ساز همه چی زیره سر دولته و مجلس اونا هستن که میگن خودرو خارجی نه اونا هستن که میگن خودرو داخلی بی کیفیت اونا میگن که کنترل جمعیت با پراید

  11. زیگما

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3069 ديدگاه)

    پدال تو که اینقدر سر کیفیت رانا شلوغ بازی در آوردی، حالا به لیست جدید نگاه کن! اون قدر ها هم که تو سر و صدا کردی بی کیفیت نیست!

  12. دانشجو مملکت

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    نمیدانم چرا باورم نمیشه بعضی از خودرو ها کیفیتشان بالا رفته یعنی در ایران کیفت بالاهم میره

  13. ROLSE ROISE

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    همشون به مفت گرون اند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  14. sj

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    خوشم میاد چند ساله میام این سایت و هر وقت صحبت کیفیت شده همه میریزن آی نخرید آی تو روح فلان گور بابای فلان ولی وضع هر سال بدتر شده نمایندگی هایی که هر وقت یه بار رد میشم ازشون ماشینای تازه میارن چون مشتری دارن اونایی که میان اینجا هی نظر میدن واسه تغییر عمر خودشون رو هدر میدن تو کشور های جهان سوم با تفکرات مردمشون همیشه وضع همین بوده ربط به مجلس و دولت و اینا هم نداره زمان شاه هم همین وضع بوده قبل اون هم همین وضع بوده زمان شاه درسته ماشین خارجی راحت میاوردن ولی اکثر مردم ماشین نداشتن کشور جهان سومی هم همینه بهترین ماشینهای دنیا هم صاحبشون رو کشتن مردم همه پراید دارن اینطور رانندگی میکنن وای به حال اینکه ماشینای خارجی هم بیاد ختم کلام آدم نباید عمرشو وقتشو بذاره کی میخواد تغییر کنه مملکت باید دل به بازوش ببنده نه آرزوش

  15. YaShaR

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    کاملا ساختگیه ! نمی رن که رندوم از خط تولید ، یکی بردارن بلکه یه سفارشی که مخصوص تست مونتاژ شده رو مثلا میدن ،به سازمان ، مثلا بیخبر از همه جا تا تستش کنه! بعدش 100 نمره از منفیاش کم میکنن تازه میشه این رده بندی! 405 های تولیدی الان مثل آفتابه پلاستیکی می مونن که همه جاش صدا میده نمرش شده -52 ! بقیه از اون بدترن – اره جون عمتون!!!

  16. احمد

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آقا دستو پای بیخودی نزنید…همش تقصیر خودمون
    اگه وقتی یکی از این مونتاژ کارای غیر محترم یه شرایط ویژه فروش گذاشتو همه عین مترو نریختن سرو کله همدیگه که زودتر ثبت نام کنن مبادا این لگنا بهشون نرسه اونوقت یه تکونی خوردیم!!!!!!

  17. ذلیل و بیچاره

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من هنوز تو این فکرم که چطور ایران میتونه پهپهاد آمریکایی ها رو تو هوا بگیره و هر روز سلاح های جدیدی بسازه ولی چرا نمیتونه یه خودروی خوب و مناسب بسازه یعنی ایران با این ادعا از چین هم بی عرضه تره! آخه چرا لگن سازی ایران خودرو و سایپا مثل مار رو این صنعت چمبره زده اند.

    1. sia1211

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (47 ديدگاه)

      با سلام دوست عریز مسایلی که گفتی همشون دولتی و در امور دولتی مثل بخش خصوصی به بهره وری و کم بودن هزینه تولید و مسایلی که منجر به کاهش قیمت محصول با حداکثر بهره روی است توجهی نمی شه (البته توی ایران )

  18. Ferya

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (683 ديدگاه)

    خیلی مضحکه !!
    کیفیت 206 داخلی ( با مدلهای زیر 91 کاری ندارم ) از جک جی 5 بهتره !
    بســــی خندیدیم :)

    1. sorena330

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (744 ديدگاه)

      یه 206 تیپ 5 93 دیدم اضافه های برش پلاستیک دسته ی برف پاککن روش فر خورده بود اگه تلاش میکردی بکنیش قسمتی از پوسته ی دسته برف پاککن هم باهاش کنده میشد جک رو نمیدونم ولی وقتی همچین ماشینی رتبه ی 4 کیفی باشه وای بحال بقیه،
      در هر حال این چیزی ک با عنوان 206 در جدول اومده هیچ شباهتی بجز ظاهر با 206 نداره،206 واقعی یه ماشین محبوب و دوست داشتنی بود که سالهاست دیگه تولید نمیشه از نظر من…

      تازه فک کنم مالتی پلکس هم نیست

      1. شهریار

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (13 ديدگاه)

        اگه پژو 206کیفیت سالهای 85و86رو داشت تو این آشفته بازاز ارزشش از خیلی از خودرو های 60تومنی الان بیشتر بود

  19. behnam

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (133 ديدگاه)

    مثلا صنعت خودرو سازی داریم!!؟ دارن ماشینی که پلتفرمش 20سال پیش توسط یه کمپانی تازه کار طراحی شده و الان دیگه از هر نظر از رده خارجه رو تولید میکنن و به خورد ملت میدن ، البته معتقدم مقصر اصلی خوده مردم هستن که اجازه میدن همچین ظلمی بهشون بشه…

  20. امید بی امید

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عاغا از ماست که بر ماست بخدا هرچی زور بزنیم ، این وضعیت درس بشونیس اصلاً مگه کسی تو این خراب شده به نظرات من و شما اهمیت میده؟بیخود بچه ها روح وروان خودمونو داریم رنج میدیم، هیهات!!!

  21. احمد

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عجب رده بندی خنده داریه، خداییش یه نگاه بکنین به جایگاه رانا، واقعا خوبه این دوستان هستن وگرنه با این وضعیت شاید در روز یکبار هم نمی خندیدیم.

  22. مسعود

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام چرا همه ماشینهای ساخت داخل را نمیزنن

  23. Ilyar

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    استاندارد و کیفی سازی خودروها در ایران:1_نصب لنت جینی=ABSدارکردن خودروها 2_نصب کهنه بجه در فرمان خودروها=ایربک دارکردن خودروها 3_سوراخ کردن لوله اکزوز جهت خروج بهتر هوا=euro4 کردن خودرو4_ایجاد سوراخ در عقب خودرو=نصب سنسور دنده عقب 5_نصب…ولش کن بابا خودتون بهتر میدونید که!

  24. seven

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رتبه بندی تا این حد مزخرف و خیالی فقط توی ایران ممکنه

  25. مرتضی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام / دوستان عزیز برای ماشینم مشکلی پیش آمده بود که با پیگیری عالی واحد رسیدگی به شکایات مشکل به طور کامل بر طرف گردید. دوستانی که در خصوص مسائل فنی و کیفی خودروهای داخلی و وارداتی شکایت دارند میتوانند از طریق واحد شکایات خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با شماره 88523065 تماس بگیرند .

    1. sorena330

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (744 ديدگاه)

      دوست گلم شما دیگه خیلی خجسته ای…

  26. محمد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (247 ديدگاه)

    چقدر مضخرفه یعنی چی که سایپا اجازه نمیده بعضی محصولات تست و ارزیابی بشن، از اون طرف چه معنی میده غیبت یه سری خودروها، کلا محرز این موسسه استاندارد به پدب تغییر نام داده(پشمی در باد)

  27. reza

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (155 ديدگاه)

    حیفه وقتی که بزاری بره مطالعه رده بندی
    4 تا ماشین اشغال بدرد نخور

    گل سرسبدشون مگانه که حالم از طراحیش به هم میخوره
    اونوقت همین ماشین بدرد نخور بالای 90 ملیون پولشه!!!!!!!!!!

    ادعامون هم میشه مسلمونیم

  28. سعید

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    نقل قول از پاراگراف اول:
    “اما سایپا سه مدل خود را به دلایل نامعلومی از دسترس بازرسان خارج کرده…”

    خوب این یعنی چی ؟ یعنی هیچ کس نمی تونه و یا نمی خواد یک کم چشماش رو باز کنه؟

  29. جیلی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    دوستان این جدول بنظرتون قابل اعتماده؟ یعنی خودروهای چینی واقعا کیفیتشون از محصولات ایران خودرو و سایپا پایینتره؟ ولی چرا توی عمل یه چیز دیگه میبینیم؟

  30. مجتبی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (217 ديدگاه)

    یعنی همه ی خودروهای ما خوب و عالی هستن ضعیف که هیچ حتی متوسط هم نداریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا