یکی از راههای کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آنها، گزارشهای سازمانهای مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی میباشد. مؤسساتی نظیر جی دی پاور در این زمینه پیشتاز بوده و میتوان با اعتماد به گزارشهای آنها که از طیف وسیعی از مشتریان و خریداران به دست آمده، تصمیمگیری نمود. در ایران نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یک موسسه خصوصی است این وظیفه را برعهده دارد.
معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکتها با هماهنگی و اجازه آنها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی میشود. هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازههای زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایینتری برخوردار است اما به هر جهت میتوان تا حدود زیادی همین ارزیابی را نیز به عنوان مرجع پذیرفت و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.
در گزارش این شرکت، رده کیفی خودروها با ستارههایی از یک تا پنج به نمایش در میآید. متأسفانه در این گزارشها خبری از نمرههای منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشفشده آنها نیست. بنابراین مشخص نمیشود که وزن ستارههای دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستمهای فنی و مکانیکی بوده یا تزئیناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینهای و به چه صورتی قابل رفع است. بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.
آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروها
بعد از ۹ ماه تاخیر و عدم ارائه گزارش بررسی کیفی خودروهای داخلی، سرانجام نتایج جدید ارزیابی این خودروها منتشر شد. طی مردادماه ۱۴۰۱ خودروهای سواری ذیل تولید شده و مورد بررسی قرار گرفتهاند. کمترین نمره منفی به معنی مشکلات کمتر و کیفیت بالاتر است.
شهرام
۱۳ آبان ۱۳۹۳خدا پدر مادر این ادم های مایه دارو بیامرزه که اونا با وارد کردن ماشین های خارجی حداقل خیابونها رو یه کم از حالت تکراری خارج کردن وگرنه تا کی میخواستیم پراید در انواع مختلف یا ۴۰۵یا ال۹۰که مثل ماشین لباسشویی هستش که زیرش ۴تا چرخ گذاشتن روببینیم
-------
۲۳ بهمن ۱۳۹۳اولن که ماشین خودت چیست
دومم که ال90 ماشین لباس شویی نیست و 42 ملیون پولش است وبهترین ماشین ایرانی است.
محمد
۳ اسفند ۱۳۹۳راست میگه پراید هم ماشینه هر چند که بعضی ها اسباب بازی رو به پراید ترجیح میدن ولی خوب ماشینه دیگه
poya
۱۵ آبان ۱۳۹۳اگه مگان باکیفیته پس ماشینهای خارجی مخصوصا المانی و ایتالیایی ها پس چین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ASTON MARTin
۳۰ آذر ۱۳۹۳اخه ام وی ام کجاش کیفیت داره دو نفرو میشناسم خریدن میگن یه بار زاپاسش میوفته یه بار دستگیره درش میشکنه از صندلیاش ناله میکنن همیشه.. پژو 405 و سمند با کیفیتن ؟ 50 امتیاز؟ کل قطعاتش سر 80 هزار به سرو صدا میوفته.. دندش به ف میره قطعاتش میشکنه.. به مولا مدلای قبل 90شون ماشینای با تعصبی بودن ولی اینا دارن راجب مدلای بی کیفیت الان حرف میزنن که لایق این حرفا نیستن…
Ali
۱۲ اسفند ۱۳۹۳80 هزار تاااااااااااااااا؟؟؟؟؟
ماشین خوبی به شما دادن … ما که ماشینمون بعد 30 هزار تا به سرو صدا افتاد …
رامین
۲۰ آبان ۱۳۹۳یکم این رتبه بندی عجیبه.
رانا یه آشغال به تمام معناست.عمراً از جک و ام وی ام 530 و لیفان X60 با کیفیت تر باشه !!! یا 405 و سمند که همه قطعاتشون چینی درجه 3 هست ،امکان نداره از ام وی ام 530 و X33 با کیفیت تر باشن !!!
بدبختیمون اینه که ما حتی به خودمون هم دروغ میگیم.اما درنهایت این مردم هستند که انتخاب می کنند.
داریوش
۱۴ آذر ۱۳۹۳البته مرم اگر حق انتخاب داشتند قطعا خودروی بی کیفیت تولید داخل رو سوار نمیشدند.بدور از تعصب خودرو سازان محترم کشورمان در فکر ایداع و نوع واری نیستند .اگر طول عمر شرکت ایران خود رو را 30 سال مثلا در نظر بگیریم اگر هر سال میتوانستند بر کیفیت تولیدشون بیفزایند امروز مردم حاضر نبودن که جنس خارجی خرید کنند.البته قیمت هم خیلی مهم است .در بیرون از مرزها بهترین نوع خودرو از قیمتهای تولید داخلی خیلی پایین است اما چون من قادر نیستم گمرک سنگین انرا پرداخت کنم مجبورم با بنجول تولید داخل بسازم./
عبدالوند
۱۹ آذر ۱۳۹۳تاکی میخایم 405 سوارشیم بسه دیگه/////اگه دولت این انحصار رو برداره و بزاره مرزها باز بشه خودروهای باکیفیتی وارد میشه دولت نمیزاره////خوب بازاری از خودروهای 30سال پیش درست کرده
فرهاد جلالی
۱۹ آذر ۱۳۹۳هر چیزی که به خودرو مربوط میشه در ایران دچار فساده، چه تولید کننده ها، چه بیمه ها، چه موسسات استاندارد و اطلاع رسانی و …
رضا
۲۷ آذر ۱۳۹۳یعنی به معنای واقعی ماداریم سطل آشغال سوارمیشیم. شمابرید بدترین ماشینای کشورای خارجی روببینید خودتون متوجه میشید که بهترین ماشینای ایرانی تو رده های بی کیفت ترینها قراردارند.توایران شرکت های خودروسازی مخصوصا سایپا …مردم هستند!!!!!!!.یعنی همون پیکان 50سال پیش ازنظرمقاومت خیلی بهتراز پارس و206و…حالا بود.
سعید
۲۸ آذر ۱۳۹۳در نبود تیانا و مزدا معلومه مگان تو صدر قرار میگیره ولی اینکه رانا اون بالا باشه جای تامل داره یعنی بالاتر از ماشینایی مثل پارس و ام وی ام 530 و حتی سمند و 405
به نظرم خیلی قابل استناد نیست
مجتبي
۸ دی ۱۳۹۳کاملا موافقم عزیز
بنیامین
۲۴ بهمن ۱۳۹۳سلام دوست عزیز یعنی واقعا پارس و405راقبول داری که تعجب میکنی درصدرنیستن!!!!اولا که پارس و405 یکی هستن وفقط جولشون فرق داره،جز بیکیفیت ترین خودروها باراندمان پایین هستن!!خودروی قدیمی باتکنولوژی پایین وقطعات بیکیفیت رابا مگان مقایسه نکن، هرچند خودمگان هم مالی نیست ولی حیفه بااین دوتالگن مقایسه بشه،تقسیم بندی خودروپارامترهای زیادی داره که متاسفانه ایران به بدترین شکل ممکن اون را اجرا میکنه،تعصب بیجا نداشته باشید تاوقتی که دولت بیت المال راصرف سطل زباله های ایران خودرو وسایپا میکنه وما هم به اجبار!!!!! سوارمیشیم شما حق داری این جوری بگی.
MZIAR
۳۰ آذر ۱۳۹۳در حق پژوپارس کوتاهی شده
مجتبي
۶ دی ۱۳۹۳با سلام به خدا دیگه آدم از دیدن پراید و چهارصد و پنج و سمند که هر ده سال یه بار فقط سر و ته اونا رو دستکاری میکنن دوباره میریزن تو خیابونها افسردگی میگیره و کسل میشه واقعا ماشینهای وارداتی خارجی تاثیر زیادی روی چهره شهر و عوض شدن حالت مریض کنندش داره
رسول
۲۷ دی ۱۳۹۳سایپا پرایدو تبدیل به هواپیما نکنه
صلواااااات
پراید 131
132
133
134
135
136 مدیر عامل سایپارو ببرید ببینید اینارو از هم تشخیص میده
sh
۱ بهمن ۱۳۹۳اخه این پراید چند جور داره پراید صبا
پراید131
پراید 132
پراید133
پراید134
پراید وانت
واللللا
رامین
۲ بهمن ۱۳۹۳با سلام
من همیشه ماشین داخلی داشتم و دارم.هم واسه ارزون بودنش و هم موجود بودن قطعات، ولی واقعا تاسف می خورم که کیفیت اینقدر پایین هستش. من اولین ماشینم پراید 76 بود که حرف نداشت . واسه هاچ بک بودنش مجبور شدم صندوق دار 87 بگیرم (این 87 پدرم رو در آورد از کار خونه همه چیزش خراب بود نمایندگی هم کاری نکرد و من خودم همه چیزش رو عوض کردم) الان یک 405 نوشتم موتور پژوای که از سال 72 اومد تو ایران البته هیچ ربطی به اون نداره اینم کلی مشکل داره. من مشکلم اینه آقا جان پژو شد 30 میلیون عیب نداره میخرم ولی اگه قیمت سه برابر میشه ایرانخودرو حداقل کیفیت همون پژو رو هم درست کن. چرا ماشین ایراد دار میدی بیرون؟ مگه خط کنترل نداری؟ بیاید بفکر خودمون باشیم اگه واقعا مجبوریم واسه بالانس بازار کار تعرفه بگذاریم رو ماشین وارداتی حداقل خودرو داخلیمون ایراد نداشته باشه. البته اگه شرکتها بخونن خوبه. ولی واسه شرکتهای تولید کننده اصلا مهم نیست چون هرچی باشه همه میخرن. من که پشیمون شدم همون ماشین قبلی مو نگه میدارم.30 بدم هر روزم برم تعمیرگاه؟؟؟
مجتبي
۲۲ بهمن ۱۳۹۳چرا 405و 206وپارس بعد از 20سال هنوز درون کشور ما تولید میشه با کدام خلاقیت و مهندسی چرا خودمان را گول میزنیم ما توی خودرو سازی از چین هم خیلی خیلی پایین تریم چرا دروغ دروغ دروغ 405با کیفیته بخدا خر خندش می گیره
احسان
۳۰ بهمن ۱۳۹۳سلام…امروز سوار یه 405 صفر شدم راننده میگفت این آشغال رو من ۲۷میلیون تومان خریدم من که نزدیک بود گریه ام بگیره به قدری بی کیفیت بود که پراید بابام که یه فرقونه از اون با کیفیت تر بود…آخه چرا یکی نیست بگه مگه مردم ما باید این آشغالها رو باید سوار بشند وقتی خودرو سازها قیمیت رو بالا تر میبرند بی کیفیتر خودرها رو تولید میکنند لعنت خدا بهشون….
MP
۴ اسفند ۱۳۹۳تو کشور ما صنعت خودروسازی مافیایی که دست یه عده خاصه که دارن پول های میلیارد دلاری به جیب میزنن اونا به فکر مردم نیستن فقط به فکر سود های کلان خودشون هستن کیفیت براشون مهم نیست تازه کیفیت زمانی بوجود میاد که رقابت باشه وقتی تنها تولید کننده خودشون هستن دیگه کیفیت کیلویی چنده.همه ماشینای ایرانی بدون استثنا همشون آشغالن مردم بیچاره ما مجبورن سوار شن دلم به حال این مردم و خودم میسوزه امیدوارم روزی برسه که همه چی درست بشه …
MP
۴ اسفند ۱۳۹۳تو کشور ما صنعت خودروسازی مافیایی که دست یه عده خاصه که دارن پول های میلیارد دلاری به جیب میزنن اونا به فکر مردم نیستن فقط به فکر سود های کلان خودشون هستن کیفیت براشون مهم نیست تازه کیفیت زمانی بوجود میاد که رقابت باشه وقتی تنها تولید کننده خودشون هستن دیگه کیفیت کیلویی چنده.
علی
۶ اسفند ۱۳۹۳تو این اشغالا تندر 90 از نظر فنی و تکنولوژی از همشون بهتره البته اگه بتونین با قیافه مسخرش کنار بیاین .
امید
۱۰ اسفند ۱۳۹۳خدایش ریو ماشین اسی بود حیف سایپا قربونیه تیباش کردو تولیدشو متوقف کرد یدونه 2005شو دارم ماهه
مهدی
۱۱ اسفند ۱۳۹۳اخه کیفیت رانا از سمند EF7 بیشتره نه ایمنی نه قیافه نه موتور نه امکانات نه جاداری هیچ چیز رانا از EF7 بهتر نیست من خودم رانا داشتم انواع سمندا رو هم داشتم سمند بهتر از رانا هست الان پارس دارم که افتضاهه مصرفش دیونم کرده و از سمند ef7 هم بدتره میخوام بدمش 206 یا سمند
مهدي
۵ خرداد ۱۳۹۴قیافه رانا که بهتره انصافا
روح اله
۱۳ اسفند ۱۳۹۳سلام.تونظراته بالاهمه موافقن که کیفیت ماشینای اشغاله ایران فرقون وسایپا افتضاحه ولی اگه دقت کنیددونفرن که رومنفی کلیک میکنن وموافق نیستن فکرکنم یکیش مدیرعامل ایران فرقونه اون یکیشم مدیرعامل سایپا .بیچاره مردم که صداشون به گوش هیچکی نمیرسه …
میثم
۱۸ اسفند ۱۳۹۳سلام قبل از اینکه خودمونو قانع کنیم برای ماشین ایرانی که نمیشه گفت ایرانی (ماشین هایی که در ایران تولید میشه) باید براتون یه مثال بزنم شما رفتید تو یه جاده که تا مقصد 2000کیلومتر مونده شما مریض میشید و تو جاده فقط یه درمانگاه هست که هم کثیفه هم خیلی داغون تازه دکتر درست حسابیم نداره شما مجبورید برید تو اون درمانگاه و هرچی هم ویزیت بگه باید بدید.ماشین ایرانی هم همینجوریه ما هممون ماشین میخایم ولی پول خارجیشو نداریم مجبوریم ماشین های تولید ایران رو با هر قیمتی که بگن بخریم. فقط تو اون درمانگاهه جونمون مهم بود که رفتیم ولی برای خرید ماشین ایرانی جونمون مهم نیست
مهدي
۵ خرداد ۱۳۹۴اتفاقا پول ماشین خارجی رو داریم میدیم برا این فرغون ها!! با این گمرکی مسخره. شما برو ببین با 10 هزار دلار چه ماشینایی میشه خرید
امید
۲۳ اسفند ۱۳۹۳اخه تا کی این مردم بیچاره صداشون به جایی نرسه بخدا نونشون حرامه […]
من با مشقت کارمندی بیست میلیون با وام وقرض بر اشتم که ماشین صفر بخرم وتعمیر گاه نرم ولی با انکه پراید اشقال صفر هم گرفتم باز از همون اول ایراد داره چراغ انژکتور روشنه کلی قطعه عوض کردم باز درست نشد صدای اتاق وموتور زیاده کولر خنک نمیکنه لنت سوت میکشه صدای سینی وداشبورد عصبیم میکنه تا کی متحمل بی وجدانی […] باشیم
هادی
۲۳ اسفند ۱۳۹۳واقعا خودروهای داخلی اشغالا. خدماتشون دیگه بدتر… من نمیفههم گارانتی واسه اونا چه مفهومی داره …. ماشینمو تازه گرفتم از همین الان خرجاش شرو شده متاسفانه هیچ کدومم جزو گارانتی نیست
واقعا جای بسی تاسفه …
محمد
۲۵ اسفند ۱۳۹۳به نظر من مزخرفه یعنی کیفیت رانا از جک بیشتره اصلا قابل باور نیست در حال حاضر خودرو داخلی خوب ال ۹۰ که خیلیا به خاطر ظاهرش نمیپسندن و جک و جیلی عالی هستن
s.class
۲۶ اسفند ۱۳۹۳من حلبی و ضایعات و چرخ فرقون رو تو انباری خونمون بهم جوش بزنم ازشون ماشین بسازم بخدا هزاربار از این خودرو های داخلی باکیفیت تر در میاد………
علی
۲۷ اسفند ۱۳۹۳قیمت ها روز به روزروز بیتشر میشن وبر عکس کیفیت پایین میره.من یک سیلویی سفید هشتاد داشتم نرمی اونو فرمونشو سواریشو کم مصرفشو کم اصطلحاکشو به یک پارس 93 اشغال ترجیح میدم
Parker
۱۸ بهمن ۱۳۹۵کاملا درسته.
گلف آر هم من داشتم خیلی خوب بود.
benyamin
۴ فروردین ۱۳۹۴فقط باید بگم خدا براشون نسازه با این خودروهاشون
صابی کرمان
۶ فروردین ۱۳۹۴سلام سال نو مبارک
والا کار بجایی رسیده که من ایرانی حاضرم با درصدی از درآمد نفتی رو بدن به مدیران خودرو کشور تا راحتتر زندگی کنند در عوض گمرک خودرو برداشته بشه حداقل اینقد شیعه تو جاده ها تلف نشن. ما زور میزنیم تو استانهای مرزی 2تارو شیعه کنیم اونوقت دوماه بعدش باید تو راه مشهد از لای سقف پراید جنازشون در بیاریم. بولله خسته شدیم. نفت حلالتون جان مارو آزاد کنید…
شهرام
۲۴ فروردین ۱۳۹۴یک ازآشناها که اخیرا از عراق برگشته میگه قیمت پراید ایران شش میلیون تومان تو عراق به مصرف کننده به فروش میرسه
مسعود
۲۴ فروردین ۱۳۹۴توروخدا به فکر واشرسرسیلندرپژو وسمند باشید ویک مونیتور هم برای زیبایی برای این ماشینا درنظر بگیرید
مهدي
۵ خرداد ۱۳۹۴هههه هههه. شما فکر کردی اسنهایی که از شیلنگ و واشر سر سیلندر و تودوزی و … کم میزارن برات مونیتور میذارن