یکی از راههای کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آنها، گزارشهای سازمانهای مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی میباشد. مؤسساتی نظیر جی دی پاور در این زمینه پیشتاز بوده و میتوان با اعتماد به گزارشهای آنها که از طیف وسیعی از مشتریان و خریداران به دست آمده، تصمیمگیری نمود. در ایران نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یک موسسه خصوصی است این وظیفه را برعهده دارد.
معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکتها با هماهنگی و اجازه آنها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی میشود. هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازههای زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایینتری برخوردار است اما به هر جهت میتوان تا حدود زیادی همین ارزیابی را نیز به عنوان مرجع پذیرفت و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.
در گزارش این شرکت، رده کیفی خودروها با ستارههایی از یک تا پنج به نمایش در میآید. متأسفانه در این گزارشها خبری از نمرههای منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشفشده آنها نیست. بنابراین مشخص نمیشود که وزن ستارههای دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستمهای فنی و مکانیکی بوده یا تزئیناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینهای و به چه صورتی قابل رفع است. بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.
آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروها
بعد از ۹ ماه تاخیر و عدم ارائه گزارش بررسی کیفی خودروهای داخلی، سرانجام نتایج جدید ارزیابی این خودروها منتشر شد. طی مردادماه ۱۴۰۱ خودروهای سواری ذیل تولید شده و مورد بررسی قرار گرفتهاند. کمترین نمره منفی به معنی مشکلات کمتر و کیفیت بالاتر است.
سید علیرضا
۲۶ دی ۱۳۹۵.
پدال جان تا الان ۱۵۶۷ تا دیدگاه ثبت شده
حالا دیگه خودت ببین بیشتر چی طرفدار داره
متشکر
ASTON MARTIN
۱۸ بهمن ۱۳۹۵لطفا با گذاشتن رده بندی به شعور ملت توهین نکنید
این آشغال ها هیچ کیفیتی ندارن که رده بندی بشن
peyman
۱۹ بهمن ۱۳۹۵تا حالا این مقاله سه بار تو سایت گذاشته شده قابل توجه مدیر. ???
سردبیر
۱۹ بهمن ۱۳۹۵سلام. پیمان عزیز، این صفحه همان طور که در انتهای مطلب نوشته شده، هر ماه به روزرسانی می شود و اطلاعات و جداول جدید در آن قرار می گیرد.
ارادت
peyman
۲۳ اسفند ۱۳۹۵رانا سه ستاره !!!من دیگه میرم سرمو بکوبم دیوار.با اجازه
Mahdi DODGE
۲۴ اسفند ۱۳۹۵یه رده بندی جدید اما بدون تغییرات از کارگاه های خودروساز ایران
حیف اسم شرکت که به اینا بگیم
فاضل
۲۶ دی ۱۳۹۵سلام به همگی، یه مشورت ازتون میخوام، بهترین خودروهای بین ۸۰ تا ۱۳۰ چیه بنظرتون؟رده بندی کنین. چون پول نقد ندارم میخوام شرایطی بردارم واسه همین صفر میخوام بگیرم.
فقط تویوتا و هوندا
۱۸ بهمن ۱۳۹۵سلام. به نظر من اگه بتونی یه کم رو پولت بذاری یه پریوس کم آپشن بگیری خیلی خوب میشه. الان تو باما 137 تومن هم پیدا میشه. البته شرایطیش رو نمیدونم. در عوض یه عمر ماشینه. هیبریدی هم هس. پس ارزشش بیشتر از ایناس. الان پریوس باید قیمتش خیلی بیشتر از اینا باشه ولی به خاطر تعرفه کمتر هیبریدی ارزونتر میدن تو ایران. از هر جهت برد کردی. تو خریدش شک نکن. نگران ظاهرش هم نباش. مطمئن باش پس از یه مدت عاشقش میشی. تویوتا یعنی همین. هرچی بگذره علاقت بهش بیشتر میشه. اگه هم زیاده قیمتش یه مزدا 3 بگیر 125 تومن. یا یه تویوتا یاریس صندوقدار. میتسوبیشی لنسر هم خوبه. رنو فلوئنس هم انتخاب خوبیه. تا میتونی سمت چینی ها نرو. هیوندای اکسنت و کیا ریو هم تو این قیمت خوبن. راستی پژو 2008 هم احتمالاً بد نباشه. الانترا و سراتو هم که قیمتشون بالای 140 تومنهه. در نهایت اولویت های من ایناس:
1. تویوتا پریوس (البته یه کم از بودجت بیشتره ولی ارزششو داره)
2. تویوتا یاریس یا مزدا 3 (انتخابش بستگی به خودت داره که میخوای ماشین با قدرت و آپشن های بشتری داشته باشی یعنی مزدا 3 یا میخوای ماشینی سوار شی که به روز باشه یعنی یاریس. چون این مزداهایی که تو ایران هس واسه عهد بوقه :) )
3. میتسوبیشی لنسر
4. هیوندای اکسنت (به نظر من نسبت به کیا ریو ظاهر رسمی تر و سنگین تری داره)
5. کیا ریو
6. رنو فلوئنس
7. پژو 2008 (که البته هنوز نیومده تو بازار)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
1000. چینی ها
البته شرایطی اینارو خبر ندارم چه جوریه
سیاوش
۲۳ اسفند ۱۳۹۵منم حرف های دوستم رو تایید می کنم با این تفاوت که من فلوینس و کپچر ر وررده بعد از تویوتا می دونم
رسول
۱۹ بهمن ۱۳۹۵سانگ یانگ تیوولی بخر مطمعن باش پشیمون نمیشی
فقط تویوتا و هوندا
۱۹ بهمن ۱۳۹۵رسول جان درست میگه. اصن یادم نبود سانگ یانگ تیوولی رو. تیوولی هم ماشین خوبیه تو این قیمت
General
۱۹ بهمن ۱۳۹۵سلام
یه سوال داشتم
به نظر شماها با 9 میلیون چه ماشینی از این گزینه ها خوبه بگیرم؟
از داخلیا:
پراید هاچ بک تمام رنگ مدل 83 به بالا
پی کی مدل 85 به بالا
206 مدل 81 داغون
از خارجیا:
BMW 518 مدل 1978
Honda Civic Si هاچبک مدل 1992
؟؟؟
با توجه به این که خرجشون، مصرفشون، کیفیت رانندگی برای مسافرت و نرم بودنشون بگین
شکی م بدجور…
javadm4
۱۹ بهمن ۱۳۹۵یه هاچ بک کره ای سه تیک پلمپ بگیر 7 تومن اون دوتومنم خرجش کن برای اولین ماشینم یه 75رو داشتم
الکساندر لی اندسون
۲۴ بهمن ۱۳۹۵با این پول 4تا گزینه بیشتر نداری
کم مصرف تیبا-پراید-روا-پیکان
ایمن تر روا-پیکان-تیبا-پراید
علی
۱۹ بهمن ۱۳۹۵رنو کپچر
مصرف پایین
ظاهر زیبا
شتاب و سرعت مناسب
mohammadreza
۲۳ اسفند ۱۳۹۵اگه من 130 میلیون داشته باشم بی برو برگرد یدونه پرادو gx چهار در (گیربکس دستی) میخرم
البته پاجرو کارکرده (بازم گیربکس دستی )هم گزینه ی عالیه
mohammadreza
۲۳ اسفند ۱۳۹۵اینم بگم که ماشینای افرودی تا سال ها خرید و فروش شون با رونق ادامه داره
برا مثال نیسان پاترول بعد از حدود 30 سال هنوز داره خریدو فروش میشه
شما با 130 میلیون میتونی یدونه gx با گیربکس دستی و حدود 100 هزار کارکردبدون رنگ بگیری و اگه یه سر به باما بزنی میبینی پر از پرادو های 200-300 هزار کارکرده که رو هوا دارن میبرنشون
حتی تویوتا 3f و 4f که مدل های بین 1990 تا 2000 هستن هم هنوز گرون(حدود 100 ملیون) و خوش فروش ان
بشیر
۲۶ دی ۱۳۹۵«خودرو ایرانی» !!! بهتر به جای خودرو ایران بگن آهنپاره ایرانی که البته لایق این اصطلاح هم نیست بگن حلبی چینی ایرانی.
اینها ماشین نیستن واقعا افسوس که همیشه باید تو لیست به اصطلاح خودرو همیشه این اسمهای تکراری و البته سال به سال بی کیفیت تر ار سال گذشته باشن. تا یکی دو سال پیش فکر میکردم مشکل از خودرو ساز و سیستم انحصار فروش و حمایت بی چون و چرا دولت از خودرو ساز هست که باعث شده کیفیت خودرو هر ساله بدتر بشه اما بعد از اتفاقی که سال گذشته پیش آمد و بسیاری از مردم با ۱۶ درصد سود نه تنها حاضر به خرید بلکه هجوم به خرید آوردن و شگفتا که خوشنود هم بودن.
اینجا بود که بعد از مدتها از خواب بیدار شدم و متوجه شدم که بزرگترین حامی خودرو ساز خود ما مردم هستیم البته دقیقتر بگم جهل ما مردم هم در خرید و هم در تمجید از خریدی که انجام دادیم . نظرات قبلی میخوندم یکی از دوستان آنچنان از ۲۰۶ خود تعریف کرده بود که ابتدا فکر کردم در مورد کمری ۲۰۱۷ صحبت میکنن. دوباره از ابتدا نظر ایشان را خواندم دیدم نه منظور همان ۲۰۶ هست. کم مانده بود چرخیدن چرخها و باز شدن درها هم جزو امکانات ذکر کنن. خلاصه کلام ما مردم مصرف کننده بیشتر از تولید کننده و دولت چوب طرفدار این چنینی و جهل خودمون میخوریم
احسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۵چشم بسته غیب گفتید که! همه میدونند کمری ۲۰۱۷ بهتر از ۲۰۶ مدل ۱۹۹۸ هست، اما آیا با این ارزش پول و تعرفه ها ماشین بهتری در قیمت ۲۰۶ میشه خرید؟ معلومه که نمیشه، پس بهتره بین همین انتخابهای محدود مردم رو به خرید بهترین گزینه ها راهنمایی کنیم
sunmartin
۱۸ بهمن ۱۳۹۵لفظ “آهن پاره های سرگردان ” را بنده در سال 91 خطاب قرار دادم در ضمن خودروهای چینی را با نام “شبه خودرو” تلقی نمودم گو اینکه خودروهای چند دهه پیش اصلا و ابدا مستحق درجه بندی نیستند
مجید / خودروسازی = آلمان + ایتالیا + ژاپن
۱۹ بهمن ۱۳۹۵هر کسی حق اظهار نظر داره مرد مومن.
احترام بذاریم به همدیگه.
هر چند دیدگاه همدیگه رو اصلا قبول نداشته باشیم.
شاهین
۲۶ دی ۱۳۹۵فقط نیو مزدا. بقیه فقط اجباریه خریدشون.اما نیو مزدا داره مقابل سراتو و النترا و داستر و تیوولی و ….خوب میفروشه
mohsen.b
۲۶ دی ۱۳۹۵با سلام احترام،بجز مزدا 3 و گرند ویتارا و سراتو و تا حدودی jac s5بقیه ی خودروها جز ماشین به حساب نمیان
navidRR
۲۸ دی ۱۳۹۵ممنون از دیدگاهت دوست عزیز!
ولی اون بقیه ای که فرمودین جزو ماشین به حساب نمیان الان اکثر قریب به اتفاق مردم ایران جزو قشر متوسط رو به پایین هستن که بودجشون نهایت به خودروهای چینی و پژوپارس و…میرسه اون ماشین نیستنارو میتونن بخرن
گول جولان کیا،هیوندای و تویوتارو در سطح شهر نخورین اون جمعیت انقد کمه که جزو مردم حساب نمیشن
کاری کردن که مجبوریم یا از لگن سازا ماشین بخریم یا کلا دیگه هیچوقت هیچی نخریم،چون نه ارزون میشه،نه واردات آزاد میشه،نه کیفیت بالا میره
پس بزرگواران …! بنبست کامل ذهنی و روانی و اقتصادی رو برای ما قشر متوسط و ضعیف تدارک دیدن!!!
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۱۰ بهمن ۱۳۹۵عالی گفتی.
سام
۱ بهمن ۱۳۹۵سلام این ستاره هایی که اضاف میکنید یاکم میکنید چرا نمیگید که از چه لحاظ کیفیتشون بالاتر رفته یا پایین تر اومده؟؟؟؟؟؟؟؟
TSHDN
۴ بهمن ۱۳۹۵دوستان اینطور که ما داریم میبینیم خودروهای چینی طبق این جدول همچین بی کیفیت هم نیستن بلکه از خودروهای خودمون کیفیت بالاتری هم دارن مثلا چری تیگو 5 به اندازه ی کیا سراتو و سوزوکی گرند ویتارا ستاره دریافت کرده
فرشاد
۱۹ بهمن ۱۳۹۵نحوه گزارش دادنشون خیلی بهتر شده.چون اینجوری میتونیم نمره های منفی رو ببینیم. مثلا میشه دید که یه خودروی 2 ستاره از گروه 75 تا 100 میلیون با وجود اینکه تعداد ستاره کمتری نسبت به خودروی 3 ستاره 50 تا 75 میلیون داره ولی نمره منفی کمتری داره که نشون دهنده اینه که کیفیتش بهتره. چیزی که خیلی از مردم نمیدونستن و فکر میکردن تعداد ستاره نشون دهنده کیفیته.تعداد ستاره متناسب با بازه قیمتی مشخص میشه.
محمدرضا
۱۵ بهمن ۱۳۹۵سلام
دوستان مردم مقصر نیستند مردم نیاز دارن به خودرو از سالی که خودرو ها قیمتشون ضربدر هزار شد گفتن مردم نخرن صبر کنن ارزون میشه……. چقدر صبر کنن مگه چندسال عمر میکنن
آقایان خودرو ساز آقایون دلال خواهشها فکر جیب خودتون نباشید فکر مردم باشید
اصلا این شعارتون باشه.
به خاطر مردم برای راحتی مردم بسازیم
مجید / خودروسازی = آلمان + ایتالیا + ژاپن
۱۸ بهمن ۱۳۹۵سلطه ی گرند ویتارا بر بازار خودروی ما قرار نیست تموم بشه ؟
یک ماشین با کیفیت تر نمیخواد ساخته بشه ؟
MATADOR
۱۸ بهمن ۱۳۹۵هنوزم تندر اوله ؟!
پارسا فرهيخته
۱۸ بهمن ۱۳۹۵سمند ef7 بین این چرت و پرتا از بقیه بهتره۰ثانیا بیش تر ایراد های سمند مر بوط به موتور xu7 هست که همیشه خرابه۰بعدشم 206 و تندر۰فقط به اینا فک کنین
مجی
۱۹ بهمن ۱۳۹۵سلام دوستان عزیز من نمیدونم چرا درباره چیزاهای بیخودی و کاملا نمادین وقت تلف میکنید ونظر میدین آخه یه شرکت خصوصی به هیچ وجه اعتبار رده بندی کیفی خودروها رو نداره شک نکنید زدو بند میشه وگرنه چرا خودروهایی که سودشون زیاده توی رده بندی خوبی قرار دارن
jtr
۱۹ بهمن ۱۳۹۵رده بندی کلا مشکل داره ،ماشین چینی صد برابر از اشغالهای داخلی بهتره ، ماشین فقط ژاپنی والمانی
کیانوش38
۱۹ بهمن ۱۳۹۵اعداد بسیار مبهمه. مثلا معلوم نیست داشتن میانگین امتیاز نمره منفی 1 در بخش غیرعملکردی بدنه یعنی چی و چه سنجه ای براش استفاده شده. نمره خام نمیتونه اینطوری مقایسی رو به دست بده که از طریق اون بشه وضعیت اتوموبیل رو شناخت. همین ابهام این نظرات رو غیر قابل نقد میکنه و اعتماد منو نسب به این آمار کاهش میده. حتی معلوم نیست سلیقه ایه یا واقعا بر اساس معیارهای غیرشخصی، سنجش انجام میشه مثلا تزیینات داخلی و خارجی و امتیاز دهی به اون ها یعنی چی؟ من خودم توی زمینه شغلیم هروقت کسی بخواد یه مساله ای رو ماست مالی کنه شروع میکنه به عدد و آمار نشون دادن و توضیح درستی براش ارائه نمیده چون اعداد خام بیانگر هیچ واقعیتی نیست که بشه در موردش نظر داد یا ردش کرد
علیرضا4225
۱۹ بهمن ۱۳۹۵رانا پیشرفتش خیلی خوب بوده علتش چیه؟ قبلا یک ستاره داشت
MEHDI
۱۹ بهمن ۱۳۹۵به نظر من که یه کارگرم با حقوق تقریبا یک و نیم ملیون درماه نهایتا میتونم بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون پول به ماشین بدم البته با هزارتا بدبختی و قرض و غوله پیشنهادم یه پژو۴۰۵ مدل ۸۳ الی ۸۸ که حداقل میدونیم قطعاتش مال فرانسه است.البته بگردی یه خوبش رو که کم کار کرده باشه
ارمان
۲۰ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز مدیریت و تحریریه گرامی پدال
یه سوال داشتم هر ماه چه تغییره اساسی و تحولی در تولید این خودروها به وجود میاد که نیاز به بروز رسانی ماهیانه حس میشه؟ من نمیفهمم اصلا چه ضرورتی هست . یعنی تولید خودرو در کشور ما مزدا۳ رو فاکتور بگیریم ۱۷ سال رفته تو خواب زمستونی بعد هر ماه اخبار بروزرسانی میشه . خوب مردم چه کنند؟ میدونی مثل چی میمونه یکی بیاد بت بگه تو الان ۲۷ سالو ۲ماهته ، ماه بعد بیاد بگه تو الان شد ۲۷ سالو ۳ماهت حواست باشه و الا اخرت ?
سلیمان
۲۶ بهمن ۱۳۹۵چرا نامی از هایما s7برده نمیشه هیچ موقع
بهزاد
۵ اسفند ۱۳۹۵توی رده 50 تا 70 تومان واقعا لیفان x60 کم کیفیته!!!!
من اتوماتش رو دارم. یک چرخ اون رو با ماشین های ایرانی عوض نمیکنم.
کیفیت رو مصرف کننده میفهمه.مشق رده بندی کیفی شما برای پر کردن ساعت اضافه کاریتون شاید به درد بخوره. ولی تناسبی با واقعیت خودرو های موجود نداره و حتی از آوردن اسم یک سری از خودرو ها توی این لیست واهمه دارید . خسته نباشید.
علی
۱۰ اسفند ۱۳۹۵این جدول رده بندی را شرکتهای داخلی برای فروش خودرو داخلی می نویسند بنده خودم خودرو ام وی ام 530در سال 91 خریدم و الان 5سال از خریدم می گذره و هنوز قطعه ایی از آن عوض نکردم بیشتر جاها هم مسافرت میرم با موتور قوی 2000 و مصرف میانگین 7ونیم لیتر در 100کیلومتر.. شما کدام ماشین سراغ دارید با این حجم موتور اینقدر کم مصرف باشد در سربالایی ها پرقدرت و براحتی در تابستان با 4نفر سرنشین و با کولر براحتی میرود با کلی آبشن ..مگه خر مخم را گاز خورده که بروم ماشین ال90و یا تویوتویای 135 میلیونی یاریس با موتور ضعیف 1500یا1600سی سی بخرم بنظرم چین در سال 2020 صنعت خودروی جهان را دامپینگ می کند واین یک واقعیت تلخ برای ماهاست حالا هی شما از چینی ها بد بنویسید چه فایده واقعیت تلخه
MB
۱۱ تیر ۱۳۹۶خیلی خنده دار بود
واقعا از وسط جر خوردم??
واقعا این حرف حضرت علی که میگه:جهان هر کس اندازه فکر اوست.
اینجا مصداق داره
جواب سوالتم میدم
بموه های سری ۲.۰ و ۲.۸ قدرت خیلی خیلی بیشتر و مصرف خیلی کمتر با موتور ۲ لیتری
و هزاران مثال دیگه
حمید
۱۳ اسفند ۱۳۹۵چرا هیچ کس از دود و مواد سمی که ناوگان حمل و نقل و کامیونها و مینی بوس قراضه ها حرف نمیزنه.
دولت باید یک برنامه منسجم واسه جایگزین کردن خودروهای سنگین و نیمه سنگین اجرا کنه.آلودگی هوا جز با جمع آوری اینجور خودروها حل نمیشه.به خدا اگر در زمینه آلودگی هوا کاری نکنیم همگی شاهد صدمات جبران ناپذیر ان خواهیم بود.
محسن
۱۸ اسفند ۱۳۹۵حدود 50 تومن داشتم اسفند پارسال، یه برلیانس 320 اتومات خریدم. 27هزارتا راه رفتم. عالی بوده. بقیه ی چینی ها رو نمیدونم ولی فهمیدم خیلی ها دارن بدون اطلاع نظر میدن، من با اعتماد به همین رده بندی ها خرید کردم.
اگر پول بیشتری داشتم 100% ژاپنی میخریدم. تویوتا،نیسان،میتسوبیشی یا مزدا.
سعید
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام
به نظر من الان بهترین ماشین تو قیمت پایینا رنو ساندرو هست درسته قیافه نداره ولی خیلی خوب میره خیلی هم راحته.
امیر نادری(اندیمشک)
۲۲ اسفند ۱۳۹۵با سلام.اردیبهشت ماه بعد از کلی تحقیق یه ام وی ام ۵۵۰خریدم با وجود اینکه ام وی ام کیفیت رنگ پایینی داره ولی در مجموع ازش راضیم چون به اندازه ایی پولی که دادم ازش توقع دارم با خوردروهای برند بالا مقایسش نمیکنم اما چون شهریور ماه هم باهاش مسافرت بودم وی توی ۱۶ساعت مسیر جلفا تا خوزستان رو طی کردم و به جرات میگم یک پنجمه ماشینهای ایرانی و حتی بعضی از ماشینهای چینی خسته نشدم ازش راضی هستم.از نظر موتور و گیربکس سی وی تی راضی کنندس تا سرعت ۱۸۵هم باهاش رفتم و واقعا هیچگونه لرزش یا گیجی یا بی کنترولی ازش ندیدم.اما این رده بندی هم واقعا دلایل منطقی و واقعی نداره و نمگین که ما متوجه بشیم ایرادات چی هست
امیررضا
۲۲ اسفند ۱۳۹۵پس مدلای دیگه ی برلیانس چی میشه؟؟؟؟؟مثلا مدل h320 اتوماتیک یا دستی.یا اصلا همون مدل برلیانس h330دستیش قیمتش از 50تومن کمتره پس اون چی میشه؟؟؟؟؟
احسان(احسان سابق)
۲۳ اسفند ۱۳۹۵پدال جون برای بازاری که هر 20 سال یه بار توش بروز رسنی انجام میگیره اپدیت سالی بار این جدول تفاوتی رو ایجاد نمی کنه
رضا
۲۴ اسفند ۱۳۹۵دروغ محضه ، بابام ۱۰ روز پیش دنا تحویل گرفت ، صدای باد میاد داخل ، داخل ماشین بعد از ۱۰۰۰ کیلومتر به صدا افتاده ، دنده ۱ و ۲ اصلا ماشین جون نداره و کپ میکنه ، صدای موتور بعد از ۳۰۰۰ واقعا اعصاب خورد کنه و در ۹۵۰ کیلومتر چراغ چک روشن شد ،میگفت ۶ ساعت تو نمایندگی طول کشید ، جالبه ماشین قبلیش لیفان ۵۲۰ بود،درسته جلوبندی و کیفیت ساخت پایینی داشت ولی به جز قطعات مصرفی تو ۵ سال واسش یه قرون خرج نکرد ، دنا نباید ستاره ای بگیره
مهدی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶از قضا ما داریم خیلی هم نسبت به پولی که دادیم راضی هستیم. 42 میلیون واسه دنا دادیم نه 180 تومن واسه کمری .
ونوم اف ۵
۲۴ اسفند ۱۳۹۵جدول خیالی با ستاره های فضایی
شیخ
۲۴ اسفند ۱۳۹۵دیدگاه مااینه که ماایرانیها همه به بی کیفیت بودن تولیدات داخلی واقفیم امابازهم تولیدات داخلی خودراباقیمت بالا می خریم.واینگونه است که ایران خودرو وسایپا برمامی تازند.
Abbas
۲۵ اسفند ۱۳۹۵خدایا … ایران خودرو و سایپا را در بلاد کفر مستقر بگردان تا نسلشان رو منقرض …. و ما را شاد و مفرح از خلاصی شرشان
mehrad
۶ فروردین ۱۳۹۶جدول رو خیلی ناقص می دونم
مثلا در مورد سمند هم ef7 هست هم xu7 که تفاوتشون آشکاره هم مولتی پلکس هست هم معمولی
پارس هم با tu5 و xu7 عرضه میشه که کاملا تفاوت دارن
ضمنا کیفیت رانا از سمند بالاتره!؟
رو چه حسابی؟
سورن کجای جدوله؟