یکی از راههای کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آنها، گزارشهای سازمانهای مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی میباشد. مؤسساتی نظیر جی دی پاور در این زمینه پیشتاز بوده و میتوان با اعتماد به گزارشهای آنها که از طیف وسیعی از مشتریان و خریداران به دست آمده، تصمیمگیری نمود. در ایران نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یک موسسه خصوصی است این وظیفه را برعهده دارد.
معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکتها با هماهنگی و اجازه آنها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی میشود. هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازههای زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایینتری برخوردار است اما به هر جهت میتوان تا حدود زیادی همین ارزیابی را نیز به عنوان مرجع پذیرفت و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.
در گزارش این شرکت، رده کیفی خودروها با ستارههایی از یک تا پنج به نمایش در میآید. متأسفانه در این گزارشها خبری از نمرههای منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشفشده آنها نیست. بنابراین مشخص نمیشود که وزن ستارههای دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستمهای فنی و مکانیکی بوده یا تزئیناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینهای و به چه صورتی قابل رفع است. بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.
آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروها
بعد از ۹ ماه تاخیر و عدم ارائه گزارش بررسی کیفی خودروهای داخلی، سرانجام نتایج جدید ارزیابی این خودروها منتشر شد. طی مردادماه ۱۴۰۱ خودروهای سواری ذیل تولید شده و مورد بررسی قرار گرفتهاند. کمترین نمره منفی به معنی مشکلات کمتر و کیفیت بالاتر است.
علی اکبر
۱۴ دی ۱۳۹۶باید واقعیتها گفته بشه تا کسی به اشتباه نیوفته ظاهر ماشین سلیقه هست یکی میگه ال نود زشته ولی من به شخصه خوشم میاد وبا انداختن رینگ ولاستیک استاندارد وپهن خیلی خوشکل شده وظاهرش با بقیه ماشینها تفاوت داره کیفیتش هم از همه بالاتره هم از مصرف کننده ها مشخصه هم بازرسی وکیفیت اعلام کرده در مورد ایمنی سه ستاره از اتحادیه اروپا داره که سطح متوسطه ولی هیچکدام از خودروهای داخلی تست نشدن وایمنی پایینتری دارن چون تکنولوژی قدیمی دارن در مورد تعادل کم توسرعتهای بالا ال90 تعادلش کمی ضعیف هست که با انداختن رینگ ولاستیک پهنتر قابل قبول هست ولی این ایراد این ماشین نیست چون ساخته شده بعنوان همه جا رو مثل مزدا 3 که حالت اسپرت داره وتعادل خوبی داره ولی توسرعت گیرها زیرش گیر میکنه ومشکل داره فلسفه ساخت ال90 ماشین شبه شاسی بوده که بتونه توهمه جور جاده بره گیربکس وموتور هماهنگ داره که توهیچ کدام از ماشینها هم همرده وجود نداره سواری نرم جلوبندی وشاسی محکم اصطلاک وهزینه نگهداری پایین اتاق وصندوق جادار در مورد آپشن هم نمیدونم مگه ماشینهای همرده چی دارن یا چقدر تفاوت دارن که بعضیها میگن امکانات نداره شاید یه دو تا آپشن که اوناهم چینی هست وبه ماشین چسبوندن وگرنه ال90 سال 86 به ایران اومد وفولش دوتا ایربگ وکامپیوتر سفری داشت که هیچکدوم از ماشینهای همرده نداشتن و شرکتها اومدن آپشنهای چینی که بعد یه مدت خراب میشه رو اضافه کردن در کل ال90 وهم خانوادش ساندرو در رده قیمتی بهترین هستن
سورنا
۱۶ دی ۱۳۹۶داداش لازم نبود این همه بنویسی
خوب از همون اول میگفتی ال ۹۰ بهترین ماشین دنیاست دیگه چرا خودتو زحمت دادی ؟
راستی وقت کردی یه مقایسه ال ۹۰ با لامبورگینی کن ببینیم کدوم بهتره فکر کنم ال ۹۰ برتر باشه درسته ؟
:)
shahin
۱۶ دی ۱۳۹۶رینگ لاستیک پهن خیلی مهمه
حسن
۱۷ دی ۱۳۹۶سفسطه ممنوع، اینجا بحث کیفیت مطرحه ، لطفا بحث لامبورگینی و فراری و … برای فرافکنی مطرح نفرمائید این موضوع دیگه برای همه ثابت شده که النود از همه ماشینای بی کیفیتی نظیر 405 ، پارس سمند انواعش و .. که بعضی ها با هاش پز میدن خیلی بهتره
لطفا از واقعیتها عصبانی نشیم و بچه گانه به موضوع نگاه نکنیم
saeed mz
۱۷ دی ۱۳۹۶چه کسی این ستاره ها رو داده؟ منبع موصق؟ واقعا آدم از نظر امتیازات جا میخوره . تا اونجایی که من میدانم خودرو ایرانی دست ایرانی نخورده . tu5 1600 درحد سه ستاره. نه اینکه رو پژو پارس باشه. بقیه خودرو ها هم در حد یک ودو ستاره . مبغ خورو که ملاک ارزش گذاری نیست. از دانشمندانی که با این صفحه باعث مسرت شادی مردم می شوند متشکرم.
بهراد
۱۶ دی ۱۳۹۶دوست عزیز تندر نود یا ال ممد ، اسم دیگش ماشین مزرعس، و مخصوصا بخاطر زمین های ناهموار فرانسه و روستا هاش طراحی شده بخطر همونه جلوبندی محکمی داره، و تعادل توسرعت بالا خیلی کمه،تایر لودرم بندازی تاثیری نداره، مهم ساختاره، شما بیا تایر تراکتور بنداز رو پراید هیچوقت تعلیقش مث پژو ۴۰۵ نمیشه، این ماشین مخصوص مزرعس بعدا شهر بعدش جاده ، جاده هم بری باید ارتفاشو یه ذره کم کنی و باهاش سرعت نری، یه خورده با فرمون بازی کنی باید چشاتم ببندی،به شخصه تو یه مسافرت بین دو شهر بزرگ تو تعطیلات سال نو،۴ تا تندر دیدم تو جاده بر عکس پیچیده بودن مارو نیگا میکردن، مصرف شهری هر ماشین بیشتر از مصرف جاده ایه،بخاطر کاربردش تو شهر مصرفش کمه و تو جاده کمتر ،خیلی فک می کنن بخاطر همونه و باید باهاش بین شهری برن، طراحی داخل ماشین هم چنگی به دل نمیزنه،حتی صندلیای جلوی تندرو گذاشتن رو پراید!!! بیرونشم همین بس که طراحاش بنز بخاطر شاهکار معماری و طراحی آینه هاش و همخوانی با زبان طراحی ماشین تعظیم کردن، یه ماشینیه هر دو سوراخ لوگوی عقب و جلو داد میزنه این ماشین خالیه هیچی ندا ره، ال ممد ماشین خوشگلی نیس.مخصوصا با اون چراغای مثلثیش.رنو آخرش فهمید یه جایی رو گنده میزنه اومد تالیسمان رو طراحی کرد که بازارو باهاش بگیره و طبق معمول همیشه بازار ما پذیرای فرانسوی ها از جمله سیتروئن و پژو و رنو بوده و هست.من بودم فقط کره ای و ژاپنی و آلمانی و بعضا قلد. های آمریکایی رو اجازه میدادم ماشین وارد کنن.ال ممد چیه آخه؟ همین ساندرو با لوگوی ارزون داچیا فروخته میشه تو کل دنیا ولی باهوشای ما لوگوی رنو رو زدن که فروشش بیشتر باشه و نسل قدیمش رو تولید کردن که هزینه کمتری داشته باشه،امروز صبح تو برنامه حالا خورشید مهمانش یه پسر ده ساله ی نابغه به اسم حسین عطایی بود که از شرکت ولوو و تسلا دعوتنامه داشت !!! حتی دانشگاهای خارج درخواست کرده بودن به عنوان استاد دانشگاه بیاد تدریس کنه براشون!!! این پسر کارش طراحی کانسپت و طرح های مفهمومی بود، رضا رشید پور پرسید ایرانخودرو و سایپا بهش درخواستی دادن که اون پسره سوالو رد شد و یه جوابی داد که کل مدیرای این دو شرکتو جمع کنی نصف اونا نمیتونه بگی. صد درصد هم یکم پسره بزرگتر شه میره خارج، البته اون تنها نیست!!! هزاران نفر مثل اون رفتن
Ali
۱۷ دی ۱۳۹۶داداش چرا عصبانی میشه تو با همون پرشیا لاکچری باش بزار ما هم ال نود خودمون و سوار شیم
علی
۱۷ دی ۱۳۹۶واقعا یه سری با چه روحیه ای ال نود سوار میشن؟؟؟
منکه موندم
آخه ماشین اینقدر بیروح
آدم یاد نعش کش میفته
بهراد
۲۴ دی ۱۳۹۶من پرشیا ندارم از لگن هم حمایت نکردم، خوب سوارشو ولی مث دوستمون نگو با انداختن رینگ و لاستیگ بهش دریفت میزنم چسبندگیشو زیاد میکنم
کلا بازار ایران دو دسته هست،
کیفیت می خوای >>> ال ممد بگیر
آپشن می خوای >>> از همین آشغالیای داخلی بگیر
اگر ماشین واقعی می خوای قید ایرانیو و چینیو هندی رو بزن
آرش
۹ بهمن ۱۳۹۶سلام دوستان اگه توجه کرده باشین تقریبا همه محصولات ایران خودرو دارای اشکال فنی در گیربکس هستند به جز ال90 و ساندرو که واقعا گیربکس خوب و با کیفیتی ( دارای هماهنگی خوب با موتور) دارن . که شاید خیلی از مردم اصلا به این چیزا اهمیتی نمیدن و بیشتر دنبال ظاهر و روح و این حرفا هستند
بعضا وقتا اصلا نمیدونیم هدفمون از انتخاب ماشین چیه !!
کیفیت و کاربری و …
یا ظاهر و روح و …
این مسئله باعث شده که بعضی از خودروسازها با درک این موضوع و برای سود بیشتر از کیفیت فنی خودروهای تولیدی خودشون می کاهند و به عوامل ظاهری می پردازن و به قولی گنجشک رنگ شده رو به عنوان قناری به مردم عرضه میکنن و این یعنی توهین به درک و شعور ما
شاید نمونش خودروی دنا باشه
ADAK
۱۷ دی ۱۳۹۶مزرعه ؟!!
روستا ؟!!!
دوست عزیز چرا پرت و پَلا میگی !!!
یه افسانه هایی در مورد ژیان می گفتن ، شما انگار اشتباه گرفتی …
کلا اشتباه زدی داداچ ….
مسعود
۱۷ دی ۱۳۹۶بله دوستمون درست گفت ؛ این ماشین برای کشاورزان رومانی و فرانسه ساخته شد البته خیلی ساله
برای همینه طراحی خیلی ساده ای داره وظاهر نچندان قشنگ
البته در نمونه اروپاییش؛ آپشنی داره که میشه بهش گاو آهن هم نصب کرد L90
وانتش هم ساخته شده
چقدر باکلاس و شیکه این ماشین
ADAK
۱۷ بهمن ۱۳۹۶مسعود جان
لطفا منبع حرفات + لینک عکس های ال90 گاوآهن بسته شده را بذار
بهراد
۱۸ بهمن ۱۳۹۶فکر کنم شما یا تندر داری یا متعصبی !!!
یکی از اقواممون یه تندر صفر درآورد حدود یه تومن خرج کرد که به مدل خارجیش شبیه شه! مثل ساندرو که یه ماشین میخری بعد خودت کاملش می کنی! در مدل های جدید پلاستیک بین شیشه ی جلو و کاپوت حذف شده ینی خالیه !! دستگیره ی کاپوت عقب که 3000 تومن قیمتشه حذف شده! اون نرخ خرده فروشیش هست عمده که نصف میشه بره خط تولید 500 تومن بیشتر نمیشه ، مهم تر از همه صندوق پران نداره!!!!!×!!!!!!! ینی شما بخوای از صندوق وسایل برداری باید ماشینو خاموش کنی سوئیچو برداری باهاش قفل صندوق عقبو باز کنی، ینی همه ی اینا آپشن محسوب میشن که حذف شدن؟ 40 میلیون به قوطی دستمال کاغذی چرخدار پول بدی که در صندوق عقبش از داخل باز نمیشه! آینه هاش برقی خم نمیشه مث آینه ی پراید فنریه !اگه بخوای بشه 150 خرج داره تازه داشبوردش هم چنگی به دل نمیزنه ینی شما با پلاستیک دو سه رنگ مواجه نیستین بلکه با پلاستیک خشک تک رنگ طوووسی مواجه هستید، به نظر کسی که افسافه واسه ژیان میسازه شمایی نه من > در ضمن یه مطالعه ای راجب تاریخچه ی این ماشین داشته باشی بد نیست و اسم های دیگه ی این ماشین یکیش dacia logan هست بعدیشم nissan aprio https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/94/Nissan_Aprio.jpg https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Dacia_Logan_1.4_MPI_%28Facelift%29_%E2%80%93_Frontansicht%2C_19._Juni_2012%2C_Heiligenhaus.jpg https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4e/Renault_Logan_back_2007_Curitiba.jpg/1024px-Renault_Logan_back_2007_Curitiba.jpg اینجا محل وصل کردن گاو آهنه معلومه . بالاخره معلوم نشد برند این ماشین رنو هست یا داچیا یا نیسان ؟
ADAK
۱۸ بهمن ۱۳۹۶حالا شوما خون خودتو کثیف تر نکن !!!
ADAK
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ضمنا مغلطه هم نکن !
این لینک هایی که گذاشتی ، لینک چندتا عکس ال نوده
ربطی به اثبات پرت و پلا هایی که گفتی نداره …
Just bentley continental
۱۶ دی ۱۳۹۶چی شده این قدر کامنت یا خدااااااااااااااااااااا
یکی بگه چی شده
پدال حک شده!!!!!!!!!!!
Raha
۱۶ دی ۱۳۹۶خیر این مقاله متعلق به چند وقت پیشه که پدال حدودا هر ماه آپدیتش میکنه
علی
۱۶ دی ۱۳۹۶آره واسه منم سوال شده
Raha
۱۶ دی ۱۳۹۶سر و ته همه یه آشغالن
سورنا
۱۶ دی ۱۳۹۶حدود یه ساعته دارم کامنتارو میخونم نظرات جالبی در مورد ال ۹۰ دادن دوستان
راستش منم فکر میکردم ماشینم چیز دیگه ای هست ولی با خوندن نظرات دوستان الان مطمعنم ال ۹۰ دارم و راضی هستم ازش
چون خیلی ماشین عالی ای هست یه سری داشتیم میرفتیم عروسی قرار بود من ساق دوش دوماد وایسم
خیلی ترافیک بود و داشتیم دیر میرسیدیم تو ترافیک یهو یاد آپشن دنده پروازش افتادم و زدم و سریع از روی همه ماشینا پرواز کردم و رسیدم به تالار
یه سری هم با دوستم که یه بنز داشت کورس گذاشتیم که من اختلاف زیاد بردمش
مصرف سوختشم که عالیه ۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میسوزونه
قیافشم هرکی میگه زشته خیلی بد سلیقه هستش چون بالاخره زشت ها هم مانکن میخوان یا نه ؟ من چند بار ماشینمو دادم ماشین عروس کردن ال ۹۰ رو 😍
موتورش هم که دیگه همه ال ۹۰ سوارها میدونن با کارکرد ۸۰۰ هزار کیلومتر فقط یه بار بردم تعمیرگاه اونم به خاطر گیر کردن فن رادیاتور بود
در کل تو خرید این ماشین شک نکنید عالیه 😍
محمدامین
۱۶ دی ۱۳۹۶چرا تو خودروهای مونتاژ داخلی خودروی 5 ستاره ایمنی پیدا نیست;
گرچه، توانایی خریدش رو نداریم ولی بد سوالی نیست
SS
۱۶ دی ۱۳۹۶اگر منظورتون این ستاره ها هست
ستاره های کیفی هستن نه ایمنی
اشتباه نشه
فرزین
۱۶ دی ۱۳۹۶چرا از اتومبیل های دیگر خبری نیست؟؟؟
لیست ناقص و پر از سانسور است
عبدالله
۱۶ دی ۱۳۹۶بزارید دو نکته رو بگم:تمام این ستاره ها دروغه حداقل مال ایران خودرو رو مطمعنم چون با چشمای خودم دیدم یکی از مسولینشون میگفت که سازمان استاندارد خودرو سفارش میده ما هم میسازیم با بهترین کیفیتی که میتونیم و. میفرستم و. این مسولین نمیان از انبار بردارن ببینن چه آشغالیه
دوم اینکه پراید استاندارده و هیوندای i10 نیست??
sevlan
۱۶ دی ۱۳۹۶تو شبکه منوتو یه سمند EF7صادراتی رو حسابی تست کردن و آخر سر هم تو تست یورو انکپ توموسسه ی تچم فقط تونست یک ستاره از پنج ستاره رو بدست بیاره ، تو یه اتو مارکت هم قیمت روش گذاشتن که پوتصد پوند حداکثر ارزشش شد ، آره اینست خودرو ملی!!!
SS
۱۶ دی ۱۳۹۶یک ستاره هم به دست نمیاره
نمیدونم چطوری بهش یک ستاره دادن
چند هفته قبل فیات پونتو تست شد که فقط در تست ایمنی سرنشین امتیازش 51 درصد شد و در مجموع با بخش های دیگه 0 ستاره گرفت
در حالی که سمند در این بخش امتیاز 30 در صد رو گرفت و طبیعتا در قسمت های دیگر هم ضعیف تر یا مثل پونتو هست که نتیجش این میشه که 0 ستاره میگیره
مهران
۱۶ دی ۱۳۹۶پارس شد 2 ستاره مگه قبلا 1 ستاره نبود؟ عجب
امیر
۱۶ دی ۱۳۹۶باید تیتر رو مینوشتن ردبندی اشغالهای تولیدات داخلی
امیر
۱۶ دی ۱۳۹۶باید تیتر رو مینوشتن ردبندی کیفیت اشغالهای تولیدات داخلی
Ali nemesis
۱۷ دی ۱۳۹۶با سلام خدمت تمامی استاتید
بنده تجربه خودم را از خرید تیبا ۲ میگم براتون و این اولین ماشینم هست در جدول دو ستاره داره ولی افسوس که معنی این ستاره ها را زمانی که ماشین را خریدی میفهمی ماشین بنده بشدت مشکل گیربکسی داره و دگه داغونم کرده چند بار هم تعمییر زدم هم توسط نمایندگی و هم اخر سر از جیب خودم بیرون خرجش کردم بشدت ماشین کوبش داره و با کوچکترین مانعی الوداعش میره هوا هنوز با این مشگل دست به گریبانم صدا براحتی از کف خودرو نفوذ میکنه و صدای موتور به محض بالاتر رفتن از سه هزار خوره مغز و اعصابت میشه سوختش معقوله جاده شش میسوزونه بدنه محکمی داره ترمزهاش خوبن ولی ABS زیاد مالی نداره اپشن خاصی هم نداره من به قیافه زیاد اهمیتی نمیدم واسم فقط کیفیت مهمه موتور گیربکس و زیر پا و تعادل و شاسی خوب باشه از رانندگی با ماشین لذت میبرم
موفق باشید
مهدی
۱۹ دی ۱۳۹۶صب کن ببینم پس برلیانس کو
مش غلوم
۱۹ دی ۱۳۹۶برلیانس تو قسمت رده بندی اسباب بازی کودکان خاستی اونجا ببین چند ستاره داره واسه هموطن متاسفم به اجبار باید سوار این قوطی به اسم ماشین بشن ایران خودرو و سایپا سنگ تموم گذاشتن خخخ چشم نخورین
مهدی
۲۳ دی ۱۳۹۶نه که انگار بقیه بنز و بی ام ون بین این آشغالا سراغشو گرفتم اونم مگه از اینا نیست ؟
بهروز
۲۲ دی ۱۳۹۶من که گول این رده بندی رو نخوردم و نمیخورم یکی از خودروهای اتومات مدیران خودرو رو برداشتم راضی هم هستم .
از خودروهایی نظیر ال نودو سمند و پرشیا و اچ سی کراس و تیبا و دنا و رانا و ساینا و پژو بهتره قیافه قشنگتری هم داره سواری لذت بخشی داره
گارانتی خوب و خدمات پس از فروش مناسبی داره
اصلا به این ستاره های فرمایشی توجه نکردم
عمران
۲۴ دی ۱۳۹۶ال نبرد مرد عمل!!!!آقا از ظاهرش گذشته عالی که نه ولی بهتر از پژو هست…هرکی داره ازش راضیه
A2011
۲۶ دی ۱۳۹۶ال ۹۰ واقعا زشته زشت چرا قبول نمیکنید بله شاید قطعاتش کیفیتش بد نباشه ولی قیافه نداره هندلینگ نداره چسبندگی تو پیچ ها نداره خشک هستش و تو رانندگی تو جاده خسته کننده مدل قدیمی و مهم تر از همه سینه و داشپورت مسخره مال پراید زیباتر از ال۹۰ هستش چرا تعصب دارین رو ماشینتون کارخونه ال۹۰ مال باباتون نیست که این ماشین واسه اقشار کم دارامد و کشاورز طراحی شده برو یکم تحقیق کن دوست عزیز
حسین
۲۷ دی ۱۳۹۶ال90 بدون تردید جزئ سه خودرو باکیفیت زیررنج 50میلیون در ایران است،هرکس ایمان ندارد میتواندتحقیق کند از مردم ازتعمیرکارا،رنگ رخسارخبرمیدهدازسر درون،اصل واساس درون هرچیزی است نه ظاهر،
سوشا
۲۸ دی ۱۳۹۶والا رنگ رخسارش با سر درونش نمیخورد
ماشین بی خودیه درکل
اگه بشه روش اسم ماشین رو گذاشت
هیچ آبشنی نداره
ال ۹۰ ماشین کشاورزان رومانیاییه
یک کشور اروپایی نه چندان قوی در تولید خودرو
این ماشین راحتی نداره
مجتبی
۵ بهمن ۱۳۹۶بخدا من حسرت میخورم اونورآبیا چی سوار میشن ماها چی سوار میشیم .دوستان تو دبی آشغالترین ماشینشون هیوندااکسنت بود ۴۰تومن پول ما!حالا هی بزنیم توسرهم کی چی ال ممد بهتره.البته این طور که اینا گرفتن چاره نداریم باید بسوزیم ولی بانخریدن این آشغالاانشالله زودتر از این وضع دربیایم
عادل
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ال نود رو اگه صد میلیون هم بفروشن یکسری میدوند و ثبت نام میکنند
واقعا که ازماست که برماست
ماشین بدون آپشن ؛ حتی بدون نمد کاپوت و کوچکترین تلاشی برای زیبا تر کردن خودرو قیمت رو افزایش میدهند و یکسری هم؛ بدو بدو ثبت نام میکنند.
Abbas
۱۳ بهمن ۱۳۹۶یک پیشنهاد برای ایران خودرو ………. لطفا تو رو خدا جان مادرت مهندس عزیزایران خودرو گیربکس دیفرانسیل ال 90 رو بزار روی سمندتو هوای سرد باید رستم باشی تا دنده سمند رو جا بزنی …… ایران خودرو و سایپا که استاد میکس کردن خودروهای مختلف هستن این کا رو هم انجام بدن ………… با سپاس فراوان مصرف کننده تولیدات وطنی
بهرام
۱۴ بهمن ۱۳۹۶چند وقت بود دنبال ماشین تو زده 50میلیون بودم بعد از کلی تحقیق و بررسی من ام وی ام315 رو انتخاب کردم و الان ک دارم نگاه میکنم این جدولی ک معلوم نیس بر چ اساسی رده بندی کردن باتوجه ب اینکه من تقریبا با اکثر ماشین های این رده رانندگی کردم الان از انتخابم راضیم و این رده بندی ها هم جناحی هست و نه از رو کیفیت
manam khob
۱۵ بهمن ۱۳۹۶چندروزه دنبال ماشین رد۵۰ملیون میگشتم ال ۹۰اولویت اولم بود الان این نظرات دوستانو خوندم کلا پشیمون شدم خوب الان برم سمند بگیرم یا پارس یا۲۰۶ خدایا چیزی نیست جز این چند نوع ماشین چینی بگیرم اونم همه ناراضی هستن اصن ولش کن پیاده میمونم-ولش کن همون تندر و میگیرم چاره نیست هم وطن دیگه با ۴۰/۵۰ملیون تو این مملکت این ماشین و میتونی بخری
پویا
۱۵ بهمن ۱۳۹۶این تست و بررسی های سازمان استاندارد زمانی میتونه ملاک باشه که خودشون برن از انبار شرکت ها ماشین واسه تست انتخاب کنن نه اینکه شرکت ها ماشین خاص براشون بفرستن،الان تو رنج قیمتی ۳۰تا۵۰میلیون هیچ ماشین بدرد بخوری وجود نداره هرکدومشون یه ایراداتی داره،بعضیا دیگه واقعا بشدت قدیمی هستن و فوق العاده بی کیفیت و فقط یه ظاهر کلاسیک قابل تحمل دارن،ماشینی مثل ال۹۰هم که فقط فقط مردم بخاطر موتور و گیربکس خوب و کم دردسرش میخرن چون دیگه خسته شدن از تعمیرگاه رفتن و هرروز دم نمایندگی بودن وگرنه کسی عاشق ظاهر و نمای داخلش نیست واقعا،گزینه های دیگه هم که ماشین های چینی هستن که هیچ اعتمادی بهشون نیست نه خدمات پس از فروش خوبی دارن و نه کیفیت آنچنانی و موتور های کاملا ضعیف و افت قیمت شدید،در کل توی رنج قیمتی متوسط انتخاب واقعا سخته ادم نمیدونه چکارکنه،بنظرم تو این شرایط شاید ال۹۰ و ساندرو خریدای بهتری باشن چون حداقل کمتر اذیتت میکنن،ال ۹۰هم ندارم الان کسی نگه همون اول میگفتی ال۹۰بهترین ماشین دنیاس?
امیدوارم روزی برسه که هرکس توان اینو داشته باشه که هرماشینی دوس داره سوارشه(فراری و لامبورگینی و پورشه و بنز و مازراتی و ب ام دبلیو و…)
خوش باشین
نادر
۱۶ بهمن ۱۳۹۶آقا پویا ال ممد مبارکت باشه
ماشینای چینی جدید خیلی خوب کار کردند اون چیزی که در تصور شماست از نظر فنی دیگه تو خودروهای جدید چینی مثل گذشته نیست ؛ البته اگه یک مقدار بیشتر هزینه کنی بالای پنجاه میلیون ماشینای چینی قویتری میتونی بگیری….
علی
۱۷ بهمن ۱۳۹۶بعداز مدتها تصمیم گرفتم ماشین بخرم..
بااین وضع ماشینهای داخلی تو رده پژو ،سمند،ال۹۰ چیزدیگه ای نمیشه خرید…
۲۰۶و۲۰۷صندق و کیفیت ندارن..
ال۹۰هم کیفت قابل قبولی داره ولی ازنظر ظاهری مرخصه..
واقعا نمیدونم چی بخرم؟!!!!
نظرم روبرلیانسh330بود ولی با پیشینه چینی بودن ادم دودل میشه وهمچنین ممکنه افت قیمتش بالاباشه نگران از چاله بیفتم تو چاه…
ادم اینهمه جون بکنه پول جمع کنه بده یه ماشین بشه دردسروعذاب براش. خدایی عادلانه نیست،جای تاسفه واقعاا…..
نادر
۱۷ بهمن ۱۳۹۶همون پرایدتو سوار شو
ستار
۱۷ بهمن ۱۳۹۶فقط این کامنت ها رو بخونی و میمونی بخندی یا گریه کنی
هر کی هر ماشینی داره همون بهترینه،ماشین های هم ردش آشغالن،در صورتی که همه قطعات چینین
بعد یک سوالی یعنی الان چین از ایران عقب تره تو خودروسازی؟
ما تو همه چی اخریم،دارین سنگ ماشین هایی و به سینه میزنین که برای مردم فقیر دنیا خاطره شده
تو همه سایت ها طرفداری ال نود و ساندرو از خود کارخونه اصلی داچیا روش غیرتی ترن،اگه این افراد اونجا کار میکردن وضع داچیا خیلی بهتر بود
سروش
۱۷ بهمن ۱۳۹۶تو مزخرف بودن تندر شکی نیست ولی ی سری از دوستان میگن تندر رو واسه روستا ساختن . نمیدونم کی این حرفها رو بهشون گفته؟ ماشین روستا تا جایی که من میدونم تراک و تراکتوره
چندین سال پیش قبل از وارد شدن تندر به ایران کمپانی رنو اعلام کرد که ماشینی ساخته به اسم لوگان برای کشورهای جهان سوم و فقیر. رنو سعی کرده بود تا جایی که میتونه قیمت ماشین ارزان تمام بشه و حتی برای اینکار از شیشه های صاف برای پنجره های کناری استفاده کرد و قرار بود رنو لوگان با قیمت ۶۰۰۰ یورو بدست مصرف کننده برسه و تو کشورهای دیگه با همین قیمت دست مردم رسید . زمانی که لوگان وارد ایران شد یورو ۱۰۰۰ تومان بود و اولین سری رو با قیمت نه ملیون و نیم دادن دست مشتری و بعد دو ماه شد دوازده و نیم و بعد دو هفته دیگه شد چهارده ملیون و بعد سه ماه دیگه شد هجده ملیون . یعنی ماشین شش ملیونی رو دادن هجده ملیون و اون زمان پراید قیمتش هفت و دویست بود
یک ایرانی
۱۸ بهمن ۱۳۹۶باسلام خدمت دوستان
من کامنتا رو که میخوندم چیزای جالبی دیدم، یکی از یه ماشین بد میگه یکی دیگه تعریف میکنه خوب این طبیعیه هرکسی نظر خودشو نسبت به اون ماشین بگه ولی فقط میخواستم چند نکته را بگم اول اینکه تو کشور ما بسته به پولی که میدین ماشین میخرین دوم یه زمانی شما زیر صد تومن نمیتونستی ماشین سوار بشی ولی الان به لطف مسئولین و دست اندرکاران زیر دویست تومن نمیتونی ماشین سوار بشی سوم ازمن میشنوید کسایی که مثل من ندارن ماشین سوار بشن و اگه جان خودتون و زنو بچتون براتون مهمه که هست طرف ماشینای ایرانی نرید حتی به نظر من ماشینای چینی خیلی بهتر از ایرانیاست خودم تجربه داشتم وبراساس تجربه خدمتتون عرض میکنم
شرکتهای به اصطلاح خودروسازی که فقط و فقط سود و پول براشون مهمه واینقدر مشتری براش اهمیت نداره که حداقل کنترل کیفی خودروها راقبل ازتحویل انجام بدن ومیذارن خود مشتری کنترل کیفی کنه چه انتظاری میشه ازش داشت؟؟؟
reza
۱۸ بهمن ۱۳۹۶همه ازدم بی کیفیت
نادر
۱۹ بهمن ۱۳۹۶من با mvm 550؛ در جاده خوابم برد یک لحظه بود؛چشم باز کردم دیدم دارم از جاده میرم بیرون ؛ بلافاصله فرمون رو به سمت راست چرخوندم و مجدد به سمت چپ ؛
بخیر گذشت و خدا رحم کرد؛ ولی چیزی که برام جالب بود ثبات و پایداری ماشین بود و اینکه ماشین در اون شرایط و سرعت ۱۲۰ کیلومتر کاملا در کنترل من بود …
واقعا ازش خوشم اومد سواری فوقالعاده نرم و راحتی داره