موسسه J.D. Power هر ساله با مطالعه و اندازهگیری بر روی توانایی نمایندگیها در مدیریت فرآیند فروش و همچنین بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از فرآیندهای مذاکرات قیمت، امور مالی و بیمه و همچنین فرایند تحویل نهایی، تجزیه و تحلیل جامعی از تجربه خرید خودرو از دیدگاه مشتریان تهیه و منتشر میکند.
در این مطالعات حداکثر امتیاز برای تعیین میزان رضایتمندی مشتریان از فرایند خرید ۱۰۰۰ میباشد. امسال، میزان رضایت فروش کلی در بین مشتریان در ایالاتمتحده از ۶۸۶ در سال ۲۰۱۴ به ۶۸۸ امتیاز رسیده است. بهبود امتیاز برخی از نمایندگیها به دلیل بهره گرفتن از ابزار فنآوری در فرایند فروش و ارائه یک تجربه خوب به مشتریان صورت گرفته است. بهعنوان مثال، فروشندگانی که برای ثبت نیازهای وسیله نقلیه مشتریان و همچنین برای نشان دادن ویژگیهای ماشین از تبلت استفاده میکردند، نمرات رضایتمندی بالاتری از فروشندگان دیگر به دست آوردهاند.
در ادامه لیست ۱۰ خودروساز برتر که بهترین نتایج را در (SSI) شاخص رضایتمندی فروش ۲۰۱۵ J.D. Power کسب کردهاند، مشاهده میکنید.
آئودی
آئودی توانست با کمی بهبود امتیاز نسبت به سال گذشته، رتبه ۱۰ این لیست را از آن خود کند. امتیاز سال ۲۰۱۴ آئودی ۷۲۶ بود که در حال حاضر با بهبود ۲ واحد به امتیاز ۷۲۸ دست یافته است. با این حال، در میان برندهای لوکس، به دلیل اینکه کمتر از میانگین ۷۳۲ امتیاز آورده بود، در واقع رتبه چهارم را به دست آورد البته از آخر.
لینکلن
در سال ۲۰۱۴، لینکلن موفق به کسب امتیاز ۷۲۴ شده بود و بهعنوان یکی از برندهای لوکس بیشترین بهبود را برای سال ۲۰۱۵ داشته و توانسته امتیاز خود را به ۷۳۱ برساند. البته هنوز هم، لینکلن با اختلاف کمی زیر متوسط این صنعت قرار دارد. خبر خوب برای این خودروساز آمریکایی این است که توانسته امسال برندهایی مثل لندروور با امتیاز ۷۱۰، ولوو با امتیاز ۷۰۸ و آکورا با امتیاز ۷۰۶ را پست سر بگذارد.
ب ام و
همانند لینکلن، ب ام و نیز رتبه ۷۳۱ را به دست آورد و توانست امسال رقیب هموطن خود آئودی را پست سر بگذارد. در سال گذشته، ب ام و امتیاز ۷۲۷ را کسب کرده بود که قاعدتاً امتیازی کمتر از میانگین برندهای لوکس در این مطالعات به ثمر رساند. البته این شرکت هر سال به امتیاز درخور خود نزدیکتر میشود، اما برای پشت سر گذاشتن مرسدس بنز باید سخت تلاش کند.
کادیلاک
کادیلاک با کسب امتیاز ۷۳۸ در سال ۲۰۱۵ در مقایسه با ۷۳۲ در سال گذشته، ممکن است یکی از لذتبخشترین نتایج را در میان برندهای لوکس کسب کرده باشد. در سال ۲۰۱۴، امتیاز این خودروساز لوکس آمریکایی در واقع کمتر از میانگین ۷۳۴ نامهای تجاری لوکس بود، اما در این سال، شش امتیاز بالاتر کسب کرده است.
جگوار
این کمی عجیب است که لندروور همواره در پایین لیست رضایتمندی مشتریان برندهای لوکس قرار دارد، در حالی که مشتریان جگوار بسیار از روند فروش راضی هستند. سال گذشته، جگوار با کسب رتبه ۷۴۸ در میان برندهای لوکس مقام سوم را از آن خود کرد، اما امسال با کاهش ۹ امتیاز به رتبه ۷۳۹ دست یافته است. البته این خودروساز بریتانیایی هنوز هم بالاتر از متوسط نامهای تجاری لوکس قرار دارد، اما برای سال ۲۰۱۵ مقام پنجم را کسب کرده است.
اینفینیتی
یکی دیگر از نام تجاری لوکس که شاهد کاهش امتیاز بود اینفینیتی است. در سال ۲۰۱۴، این خودروساز ژاپنی با به ثمر رساندن امتیاز ۷۴۹ موفق به کسب مقام دوم شد. با این حال، امسال در رتبهبندی، امتیاز ۷۳۹ را کسب کرد و در میان مارکهای لوکس به مقام چهارم تنزل یافت.
لکسس
لکسس توانسته رتبه ۷۴۱ را که در سال گذشته کسب کرده بود، امسال نیز حفظ کند. اما با وجود اینکه پیشرفتی نداشت، توانست مقام خود را در بین برندهای لوکس یک رتبه افرایش دهد و به مقام سوم دست یابد. به علاوه، این خودروساز بالاترین رتبه را بین برندهای ژاپنی کسب کرده است.
مرسدس بنز
مرسدس بنز در واقع نسبت به سال ۲۰۱۴ پسرفت داشته و در سال ۲۰۱۵ با کسب امتیاز ۷۴۹ مقام خود را یک رتبه کاهش داده است. سال گذشته، این خودروساز آلمانی توانست با کسب امتیاز ۷۶۱ با اختلاف زیادی لکسس را پشت سر بگذارد، اما به نظر میرسد مرسدس نسبت به کسب رضایت مشتریان کمی کمکاری کرده است.
پورشه
در بین مارکهای لوکس، برندی که مفتخر به کسب رتبه نخست رضایتمندی مشتریان سال ۲۰۱۵ شد، پورشه میباشد که در این ارزیابیها موفق به کسب امتیاز ۷۵۲ شده است. این خودروساز آلمانی بهطور قابلتوجهی نسبت به رتبه ۷۳۸ سال گذشته خود پیشرفت داشته و توانسته طی یک سال از رتبه پنجم در بین مارکهای لوکس به رتبه نخست تغییر مکان دهد. در ماه می، دتلو وون پلاتن، رئیس پورشه ایالاتمتحده، نمایندگان فروش خود را برای بهبود رتبهبندی رضایت مشتری فرا خواند- به نظر میرسد آنها کار خود را به دستی انجام دادهاند.
مینی
برای ششمین سال متوالی، مینی در میان مارکهای انبوه بازار و همچنین بین مارکهای لوکس بالاترین امتیاز را کسب کرد. با دستیابی به امتیاز ۷۶۲، مینی شاهد بهبود ۳۵ واحد در مقایسه با سال ۲۰۱۴ بود. متوسط امتیاز نامهای تجاری انبوه بازار برای سال ۲۰۱۵ رتبه ۶۸۱ است و این یعنی مینی به خوبی از پس رقبایش برآمده است. در واقع، نزدیکترین رقیب آن در بخش برندهای تولید انبوه بازار بیوک با امتیاز ۷۰۷ هست.
منبع: autoguide
آترون
۸ آذر ۱۳۹۴Solo Lincoln
KING 918
۸ آذر ۱۳۹۴ای جانم پورشه همه جا در جایگاه نخست ………………
ali ayat
۸ آذر ۱۳۹۴دوستان از بین ده شرکت بالا به نظرتون کدام یک از بهترین و جذاب ترین طراحی داخلی بهره میبرند؟!
سعید
۸ آذر ۱۳۹۴من مرسدس رو از همه بیشتر دوس دارم
رضا
۸ آذر ۱۳۹۴عشق است لکسوس
Mohsen
۹ آذر ۱۳۹۴مرسدس
arman
۹ آذر ۱۳۹۴فکر نکنم کسی باشه که از جگوار خوشش نیاد !
خسته شده
۱۰ آذر ۱۳۹۴من خوشم نمیاد یعنی چی که خوشش نیاد منم فکر نمیکنم کسی از بنز خوشش نیاد از پورشه خوشش نیاد از ب ام و خوشش نیاد
کمییل
۸ آذر ۱۳۹۴اگر درست بگم مالکیت مینی واسه بی ام و هست و این برام جالب بود که مینی نمره بالاتری در مقایسه با شرکت مادر به دست آورده.
اومدم جمله ای هم راجع به لگن سازای خودمون در رابطه با رضایت مشتری و این حرفا بگم دیدم اینجا تعریف نشده است این مباحث پس صحبت راجع بهش هم کار بیهوده ایه
AliZeus
۸ آذر ۱۳۹۴من تابحال از نزدیک مینی ندیدم…ولی هر وقت عکسی از یه مینی دیدم،فارغ از اینکه کدوم مدلش هست..کیفیت ناب مواد بکار رفته در این ماشین (چه داخل، چه خارج) منو متحیر کرده…که واقعا برای برندی که قیمت محصولاتش دورو بره 25 هزار تاست عالیه..چون معمولا این کیفیت، ظرافت و سلیقه رو آدم از ماشین لوکس بالای 50 هزارتا انتظار داره :)
ZIPPO
۸ آذر ۱۳۹۴این رده بندی های جی دی پاور هم همیشه پر از ابهام و مسایل غیر قابل باوره
اصلا منطقی نیست
با اینکه از دشمنان سرسخت برند های المانی هستم اما این جایگاه بی ام و و ائودی خیلی خنده داره
یعنی اینفینیتی از بی ام و ائودی بالاتره ؟
همه امار های جی دی پاور پر است از ابهام های بی جواب
من 1 سوال هم از همه بچه ها دارم یک نگاهی با امار کلی 2015 همین جی دی پاور بندازید :
http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%DB%8C-%D8%AF%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2015/
شما این امار رو با همین امار لوکس ها مقایسه کنید
همش پر از تناقضه
راستی چند سال دیگه کره ای ها هم تو این لیست لوکس ها کم کم سر وکلشون پیدا میشه
Lord Cezar
۸ آذر ۱۳۹۴چطور شد وقتی جی دی پاور کیا و هیوندای توش باشه واسه شما دقیق و قابل قبوله ولی وقتی خبری از کره ای ها نیست میشه پر از ابهام و بی جواب ؟؟!!
دقیاقا کامنت شمارو یادمه تو انتشار امار جی دی پاور که کیا توش بود و همش از امار و کار کیا تشویق و تمحید میکردین .
الان که حرف و رضایت مندی مشتریان و کیفیت شرکت ها شده میبینیم که هیچ کره ای تو لیست اسمش دیده نمیشه .
ZIPPO
۸ آذر ۱۳۹۴اولا که این لیست برند های لوکس هست
کره ای ها به تازگی برند لوکسشون رو تاسیس کردند ( برا هیوندای کمتر از 3 هفته ) توقعی هم نیست که توی این لیست باشن
گرچه ماشینی مثل جنسیس سدان مطمین باشید تا جند سال اینده جزو 5 تای اوله تو این لیست
تعریف و تمجید هم باید میکردم
توی اون لیست کیا از همه برند های با سابقه المانی بالاتر ایستاده بود
گرچه جی دی پاور پر است از ابهام
ولی این خیلی معنا میده
یک خودروساز نوپا داره غوغا میکنه نسبت به رقبای با بالای 50 سال سابقه
mds
۸ آذر ۱۳۹۴زیپو باهات موافقم، نمیشه کاملا به لیست و امارای این موسسه اعتنا کرد،
مثلا خودروسازان ایتالیایی و سوئدی و فرانسوی و کره ای تو لیست نیستن دلیل بر نارضایتی کیفی و خدمات پس از فروش این شرکتا از سوی مالیکین این خودروها هست
بابک
۸ آذر ۱۳۹۴دوستان خواهش میکنم هیچ کس جواب این زیپو آقا رو نده
چیزی که من حدث میزنم اینه که ایشون یکی از کاربرای سایت هستن که دو تا اسم دارن و با اسم زیپو فقط یه جنجالی راه میندازن و تمام
بعد هم وایمیسته به ما نگاه میکنه و میخنده
کسی که از برند های آلمانی متنفر باشه دیگه چه توقعی ازش دارین؟
Sina
۸ آذر ۱۳۹۴حالا کره نیست چرا گریه میکنی
« شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ آذر ۱۳۹۴ای بابا…
پس سایپا چی شد؟!
شاهین
۸ آذر ۱۳۹۴منتظر اون استاد عزیز هستم :)
رامکال
۸ آذر ۱۳۹۴شاهین جان اون استاد نه اون اساتید عزیز.
یکی شون همون پورشه ستیز معروفه.
دومیشون هم همون آلمانی ستیز معروفه.
چند نفری هم هستند که مخلوطی از این دو نفرند(شاید هم خودشون باشند با حساب های کاربری گوناگون من چمیدونم خدا میدونه)
به هر حال این جماعت تندرو به سبک داعشی که هرچیزی که ازش خوششون نمیومد رو به سبک داعش تخریب میکردند بیان ببینن که از 10 تا 4تاش آلمانی اند یکیشون هم از فناوری و موتور آلمانی استفاده میکند.
جالبه نه!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شاهین
۸ آذر ۱۳۹۴اره دقیقا
بعید میدونم این اساتید تو این پست ظاهر بشن! چون تحلیل های آبدوغ خیاریشون اینجا رنگ میبازه!
بحث کردن با این دوستان مثال بارز آب در هاون کوبیدن هستش…
مخلص
ali a.j
۸ آذر ۱۳۹۴آقا شاهین میشه لطفا اسم برخی از اساتید رو در کامنتتون بیارید تا بیشتر باهاشون آشنا بشیم ؟؟
تحلیل آبدوغ خیاری رو خیلی خوب اومدی
ایول
احمد باقری
۸ آذر ۱۳۹۴اولا که نام کاربری جنابعالی، خیلی جالبه و خاطرات دور رو زنده کرد، ثانیا مثل اینکه شما هنوز متوجه منظور بنده نشدید که اینجوری صحبت می کنید. اما به همه میشه یه شانس دوباره داد. صدها بار گفتم که پورشه از لحاظ فنی، بسیار عالی هست و این مطلب رو میتونی در کامنتهای من ببینی. اما مساله من در مورد طراحی هست که بارها گفتم. حالا هر چی در مورد خوبیهای پورشه می نویسند، شما میای میگی اون پورشه ستیز معروف. پورشه رکورد میزنه میگی حالا اون پورشه ستیز معروف کجاست. رضایتمندی مشتری داره، میگی اون پورشه ستیز معروف کجاست، عزیز من، برادر من، حرف من کجا و حرف شما کجا. من میگم یک شرکت خودروسازی هر چقدر هم که عالی باشه، هر چقدر از لحاظ فنی شاهکار باشه، باید طراحی زیبا، شیک و به روزی داشته باشه، نه اینکه با توجیه بسیار بیخود داشتن اصالت، یه چیزی رو چند هزار سال بزنه. شما فراری رو ببین، چقدر هزینه می کنه تا طراحیهای زیبا و ماندگار ایجاد کنه، یکی از یکی قشنگ تر، اما یکی از یکی متفاوت تر. فراری از طراحی جدید نمی ترسه و فکر نمی کنه که مشتریهای خودش رو از دست بده، چون به خودش مطمئن هست و با اعتماد به نفس کامل طراحی می کنه، حالا پورشه رو ببین مخصوصا 911 رو، دیگه بعد از این چند هزار سال، با اون طرح قورباغه ای تکراری، دیگه خیلی داره لوث میشه. من که تا حالا ندیدم هیچ کسی یه جواب منطقی و درست بده، فقط میگن اصالتش رو حفظ کرده، اگه تا این حد روی پورشه تعصب دارید و فقط میخواید کورکورانه بگید که خوبه، هیچ فایده ای نداره. بهتره چشمهامون رو باز کنیم و یه ماشین رو از جنبه های مختلف بررسی کرده و نظر بدیم، نه اینکه بچسبیم به یک برند و هر جوری زد، یه توجیه بیاریم و خیال خودمون رو راحت کنیم، به این امید که دیسلایک نخوره. من میگم جمع کنید این تعصبات بیخود رو. هر چی بزنه میگین خوبه، با اصالت ترین ماشین دنیاست، پس حق رو به من بدید که بگم نگران نباشید زنگ می زنم تا چند هزار سال دیگه هم این طرح رو عوض نکنه، پس به من حق بدید که بگم از این به بعد به مرسدس هم میگم که یک طرح رو حداقل 50 سال بزنه مطمئنا بعد ز 50 سال، اون هم میشه یک طرح با اصالت فوق العاده. حالا شما متعصبید یا ما، حالا شما توجیه میارید یا ما، حرف حساب شما چیه، دلیل منطقی تون چیه. چطور ممکنه این طرح با این طراحی ضعیف بعد از این همه سال، جالب باشه. انسان، تنوع گراست، اینو همه میدونن حتی خودت هم میدونی، قابل انکار هم نیست. برادر من، آخه اصالت چه ربطی به طراحی تکراری داره؟ یه بار هم بشین فکر کن، ببین کی واقعا متعصب بی چون و چراست.
شاهین
۸ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز این همه نوشتی! اما من به شما میگم که تحلیلت اشتباهه! میزان فروش و رضایت مشتری از پورشه خودش گویای همه چیز هست! حالا شما اگه از کل مردم دنیا بیشتر میفهمی،پس اجازه بده من سرمو بکوبم به میز!
mehran911
۸ آذر ۱۳۹۴احمد باقری
منم جواب شما رو بار ها دادم شما توجیه نمیشی و نخواهی شد
شما لطف کن جواب کامنتهای قبلی منو بده تا بیشتر باهم در این مورد بحث کنیم
واین نکته رو همیشه یادت باشه که در صنعت خودرو در جهان همیشه مشتری مداری و رضایت مشتریست که حرف اول رو میزنه و این موضوع تنها به خودرو محدود نمیشه بلکه این بزرگترین اصل در دنیای تجارت محسوب میشه
همینطور که در پست دیده میشه پورشه بخوبی توانسته رضایت
طرفدارانش و مشتریاش رو جلب کنه
ازطرفی شما میتونید با مراجعه به سایت پورشه اخبار فروش هر ماهه و رشد بیش از 20 درصدی پورشه نسبت به تاریخ مشابه سال قبل رو مطالعه کنین
و این رو بدونین پورشه در گروه فولکس واگن همیشه با بیشترین سود بین زیر مجموعه ها همراه بوده و هست
پس وقتی من که طرفدار پورشه هستم و خریداران
از این برند رضایت کامل دارند و روز به روز بر تعداد خریداران این برند افزوده میشه نیازی به رضایت کس دیگری نیست
Zippo
۸ آذر ۱۳۹۴اصلا قورباقه رو از روی پورش ساختن
واقعا این همه سال تکرار چقدر کسل کنندست
همیشه از پورش و تویوتا و مرسدس (البته بیشتر پورش و تویوتا ) به خاطر این طراحی تکراری و کسل کننده انتقاد داشتم
پورش که دیگه شاهکاره جرات عوض کردن طرحشو نداره
البته انکار نمیکنم که عاشق پانامرا هستم چون متفاوت و زیبایت
ولی ۹۱۱ خود قورباقست
Archi KHAN
۸ آذر ۱۳۹۴باقری جان
خوبه خودت داری میگی
” من میگم یک شرکت خودروسازی هر چقدر هم که عالی باشه، هر چقدر از لحاظ فنی شاهکار باشه، باید طراحی زیبا، شیک و به روزی داشته باشه، نه اینکه با توجیه بسیار بیخود داشتن اصالت، یه چیزی رو چند هزار سال بزنه ”
این نظره تو هستش و انسان عاقل کسی نیس که فکر کنه همه باید نظر اونو قبول کنن !!
???? Do you Understand
ارمان
۸ آذر ۱۳۹۴به فلوکس قورباغه ای گیر ندید هنوز هم از سانتافه ایرودینامیکتره
به عزیزی که میگه ماشین از نظر فنی قوی باشه اما قیافه نداشته باشه میگم
دوست خوبم قربون سرت بشم اصلا معلوم نیست ماشینهای کره ای چقدر از طراحیشون رو فدای تونل باد میکنه؟ شاید هیچی
شما مو میبینی پورشه ریزش مو
چهجوری کمپانی که در ساخت موتور بدنه و سبک سازی ماشین از پیشروها در جهان هست رو بنا به طراحیش که تازه از دید شما قشنگ نیست، اما از دید من زیبایی خالص رو میشه در کارریرا جدید دید،
تا به امروز چراغهای پشت پورشه ماکان رو دیدین؟
دوستان من مطمعنم که اگر ما حد خودمون رو بدونیم و درک کنیم که از کی باید انتقاد کنیم و کجا باید تقدیر کنیم خیلی چیزا عوض میشه
خسته شده
۹ آذر ۱۳۹۴در ده بند برتر هرساله پورشه فولکس بنز آئودی ب ام و جز ده تا برند برتر در ارزش گذاری ها همیشه هستن تویوتا نیسان فورد هیوندای هوندا هم پنج تای دیگه هستن این ماله سال قبل هست http://www.pedal.ir/%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-2014/ ماله خود پدال
بنتلی
۸ آذر ۱۳۹۴دم همشون گرم،اما خیلی عجیبه ک ولوو بینشون نیس!،آخه همیشه ب فکر دادن خدمات فوق العاده ب مشتریاشه!
alireza-r
۸ آذر ۱۳۹۴فکر کن این همه پول پورشه و لینکلن و لکسس و bmw رو بدی و راضی نباشی!
حميد
۸ آذر ۱۳۹۴دلمون لک زده چند وقتی هم کادیلاک سواری کنیم
تو ایران ماشینهای لوکس کیا و هیوندا و تویوتا محسوب میشنند ماشینهای معمولی ?
مهدی
۸ آذر ۱۳۹۴درود
این رده بندی چه فاکتورهایی داره؟
فرایند مذاکرات قیمت؟
درسته کمی کوته فکریه اما قیمت نهایی تمام شده ی اکثر این محصولات بالاست و بالطبع ما با محصولی سروکار داریم که زیر دست مهندسان و طراحان مطرح ساخته شده.
مسئله دیگه اینکه یک مشتری رضایت دارد یا نه بالطبع مشتری که مرسدس بنز میخره نسبت به اون علاقه داشته و خریده و میتونست کادیلاک یا بی ام دبلیو خریداری کنه.
با احترام به این رده بندی، فارغ از اینکه قبول دارم یا نه، اولین فاکتور که میزان علاقه مندی به یک برند هست درج نشده.
اکثر این محصولات مانند مرسدس بنز، پورش، بی ام دبلیو، لکسوس زنجیره ی مشتری دارند، که از لحاظ بازاریابی این مشتریان ناخودآگاه به دلیل میزان توان خریدشون از برند ی که خریداری کردند رضایت نسبی دارند و آن را به دیگران پیشنهاد می دهند.
جیباتون پرپول اهالی پدال
پی نوشت
موسس کونیگزگ از اینکه محصولاتش در رسانه ها مورد بی مهری قرار گرفته و با محصولاتی مانند p1, لافراری یا 918 مقایسه نمیشه گفته “محصول ما تمامی این محصولات رو با قدرت شکست میده، آگرا آر ما در سالهای 2011 و 2012 تمامی این رکوردها رو شکسته چه برسد به one:1 و رگرا
Danial
۸ آذر ۱۳۹۴آخ آخ عجب مقاله ای نوشتین داغ دل مارو تازه کردین نابود شدم ینی…ینی میشه یه روز هم برسه که ما از برندهایی که میخریم رضایتمندی داشته باشیم… مخصوصاً ماشین های داخلی رو عرض میکنم… :|
مک میسل
۸ آذر ۱۳۹۴پرچم المان بدجور بالاست…
خسته شده
۸ آذر ۱۳۹۴بسیار عالی مارک های شیک و با کلاس همه هستن بله کادیلاک هم که هست جنس جور شد اینکه میگن حقیقته حقیقت اون خانم تنیسور هم که از همشون بهتره بله به به چی شد جناب فراهانی عزیز کم مقاله میده ولی شیک و تمیز و خاص مرسی ازت
نوید جهرمی
۸ آذر ۱۳۹۴من ک گیج شدم. این یه لیست رضایته. با لیستی ک قابلیت اطمینان ماشینارو میسنجه فرق داره. با اون لیتستی که دوروز پیش از وضعیت خودروها توی چین هم گذاشته شد باز فرق میکنه.
کسی میتونه توضیحی بده من سر در بیارم؟
ینی بازم فیات و جیپ آخر لیستن؟
Amir
۸ آذر ۱۳۹۴خبر فوری
رتبه بندی جدید
از آخر
1-سایپا
2-ایران خودرو
متاسفانه به دلیل بالا بودن کیفیت بقیه خودرو ها در این رتبه بندی جا ندارد
بهزاد
۸ آذر ۱۳۹۴دوست گرامی موسسات نظر سنجی مثل jdpower ابعاد مختلفی را بررسی میکنند که کیفیت در فروش هم یکی از شاخص هایی هست که هر ساله سنجیده میشه.
در واقع این مبحث هیج ارتباطی با کیفیت ساخت و عملکرد خودرو و … نداره و فقط به کیفیت سیستم فروش نمایندگی شرکت ها پرداخته.
بنده خدا
۸ آذر ۱۳۹۴سلام.دوستان یه سوال فنی دارم.یه موتور پژو که سرسیلندر عوض شده کامل بازم آب کم میکنه.روزی شاید یه لیتر یا کمتر.حتی آب از اورینگ یا سر رادیاتور که تازه عوض شده میزنه.علت چیه؟؟؟خواهشا بگین
احمد باقری
۸ آذر ۱۳۹۴اصلا مشخص نکرده که مبنای این امتیاز بندی چطوری بوده، مثلا بنز و بی ام و با این همه مدل متنوع این امتیازات رو کسب کردند(به هر صورت باید قبول کرد که در مقابل شرکتهایی که نهایتش دو سه مدل ماشین می زنن، مدیریت بسیار جامع تری میخواد) و پورشه با دو سه مدل ماشین و مینی با یکی دو مدل ماشین، این امتیاز رو کسب کرده اند، باید مشخص می کرد که ملاکهای اندازه گیری چه بوده است. شما در نظر بگیر که یک شرکت دو سه مدل میزنه، این که مدیریت خیلی خیلی کمتری میخواد و مسلما امتیاز خیلی بیشتری میتونه کسب کنه تا شرکتی که بیشتر از 30 مدل میزنه.
KING 918
۸ آذر ۱۳۹۴دوستان پورشه دو مدل ماشین داره فکر کنم یکیشون 405 یکشونم 132 دیگه نداره سرچ اضافی نکنید ………اقای باقری شخم زدی تو کامنت …………………
BEHNAM 11
۸ آذر ۱۳۹۴میبینم که پرچم آلمان بالااااس :)
ali ayat
۸ آذر ۱۳۹۴به افتخار مینی با این همه افتخار و خاطره ای که باهاش داریم(مستر بین) همچنین پورشه و بنز کبیر
راستی اون دوستانی کع کلللللل مدارک صحبت هاشون رو لکسوس میچرخید بازم بیان اظهار نظر کنن خیلی جالبه فقط وقتی که اون برند اول بشه میان ده تا نظر پشت هم میزارن حالا هیچی نمیگن واقعا جالبه
great britain
۸ آذر ۱۳۹۴برند بریتانیایی همیشه در صدر جدول.حال هی بیاین دیسلایک بدین.
luis
۸ آذر ۱۳۹۴امار از این خوشگل تر تو جی دی پاور نبود که ترجمع کنید بزارید؟؟؟
رضایتمندی مشتران از نمایندگی خخخخخ دقیقا همون طعم قهوه هست کیارش میگفت مال تویوتا بهتره حالا معلوم شد مال المانیا بهتره
اگه بیل زنی صد بار گفتم حالا هم میگم بیاین تو امار اصلی جی دی پاور و کانسومر ریپورتز که قابل اعتماد ترین برند ساله و مقام بیارین اگرچه الانم لکسس و اینفینیتی حظور بالایی دارن ولی بازم میگم تا خووووب گوشاتو باز کنی و با دم شیر بازی نکنی
1ووووووووووووووول در فروش جهانی
اووووووووووووووول در کیفیت( قابل اطمینان ترین برند جهان لکسس از نظر خرابی)
اوووووووووووووول در ارزش برند کمپانی
اوووووووووووووول در رکورد ثبت اختراع دنیای خودرو
اووووووووووووووول در تولید و فروش و ابداع و خودروهای سلول سوختی با اون سیستم سلول سوختی پیشرفته که تو پدال مقالشو گذاشت و معلوم شد چه کمپانی هایی دارن از تویوتا در این زمینه کپی میکنن
اوووووووووووووووول در نگهداری خودرو توسط صاحبان خودرو در امریکا.
اوووووووووووووووول در فروش خودروهای غیر اروپایی در بازار اروپا 18 سال تویوتا و امسال هم نیسانژاپن
ر اخر بگم من عاشق تویوتام چون از مدل 77 تا 92 تا 2001 تا 2008 دارم میخرم و به چشم قابلیتاشو دیدم و در بیابونو جنگل در دوران زندگیم منو تنها نزاشته ولی اون دوستی که تا حالا نزدیک ترین نزدیکیش به خودروی عشقش تو خیابون بوده رو چه حسابی اینقدر تعصب داره ؟؟؟؟؟؟ خدا میدونه.
ali a.j
۹ آذر ۱۳۹۴آقای لوئیس
هر حرفی که نه ولی بیشتر حرفهایی که مهندس کیارش زده شامل حال آلمان هم میشه و در مورد این کشور کاملا صدق میکنه
ali ayat
۹ آذر ۱۳۹۴ما که نمیفهمیم این چی میگه تا دیروز من میگفتم جی دی پاور نا معتبره یه کتاب برام مقاله مینوشت الان شده هه مطلب کم بود از جی دی پاور اصلا یعنی چی ؟؟!!؟آخرش این خوب بد ؟!
یا اونجایی که به حال شما خوش بیاد فقط خووووب
BEHNAM 11
۱۲ آذر ۱۳۹۴:-؟
luis
۸ آذر ۱۳۹۴خدا روزیتونو بده
اصلا متن مقاله رو نخوندن
یه جی دی پاور اون بالا دیدن
یه چار تا برند المانی هم دیدن
اومدن دارن خودشونو دار میزنن
فرض کن بخوای ماشین بخری برات قابل اطمینان بودن ماشین مهمه یا رضایت مردم از نمایندگی؟؟؟؟؟؟ جفتش مهمه کدوم مهم تره برا شما دومی چون توش پورش اوله.
توزی
۸ آذر ۱۳۹۴ظاهرن این رده بندی رو کودکان استثنایی دارنده ی ماشین کوکی انجام دادند!
اگر به خدمات باشه چطور تویوتا ، هوندا و مزدا توی لیست نیستن؟ ولوو کجاست ؟ ایران خودرو و سایپا کجایند!!! خخ
بنتلی
۸ آذر ۱۳۹۴دوستان این مقاله رتبه بندی میزان رضایت مشتری در فرایند خرید خودرو هس!!تنها فرایند خرید خودرو!!!و هیچ ربطی به طراحی پورشه و موتور آلمانی مینی نداره!!!!چرا بیخودی موضوع رتبه بندی مقاله رو عوض میکنین؟!!!چرا بیخودی برا هم دیگه رجز میخونین؟!!!هر کی دیس بده به حرفم معلومه سواد خوندن متن فارسی مقاله رو نداره و فقط عکساشو نگاه کرده!!!ارادتمند
luis
۸ آذر ۱۳۹۴بنتلی جان داداشم بزار حال کنن اذیتشون نکن برادرم
اینا فقط یه جیدیپاور اون بالا خوندن یه چهارتا برند المانی هم دیدن دیگه سر از پا نمیشناسن
اینا حتی نمیدونن جایزه اصلی جیدی پاور مربوط به قابل اطمینان ترین خودرو ساله که طی امار سه ساله در میاد و خودروهای المانی هم تا حالا از رتبه 3 بالاتر نیومدن خب البته دلیل داره هاااااا چون میکانیکشون پیشرفتس اخه بقیه کشورا سیستم موتورشون سیستم چراغ نفتی فیتیلی ایه و فقط سیستم المان پیشرفتس.
ali ayat
۹ آذر ۱۳۹۴یه جا یه چیز بگو دو نفر لایکت کنن به هر حال نرود میخ آهنی در سنگ
سعید
۸ آذر ۱۳۹۴سلام ، امسال اولین سالی بود که برند MINI به جمع 100 برند برتر دنیا پیوست و در حال حاضر چهاردهمین برند با ارزش صنعت خودروسازی جهان است ، رضایت مشتری در پروسه خرید در افزایش اعتبار برندها بسیار موثر است ، ولی طراحی ، کیفیت خودرو و خدمات پس از فروش آیتم های مهمتری هستند .
sina
۸ آذر ۱۳۹۴کلا ما تو ایران اصلا مبحثی به نام رضایت مندیه مشتری نداریم! ینی کلا واژه ی رضایت مندی مفهومی نداره مشتری ک نباید رضایت داشته باشه
مشتری باید پول داشته باشه حالا وام 25 میلیونی هم داشته باشه اونم قبوله بیاد ماشین صفر بگیره بعدشم یه کفش آهنی و اعصاب پولادی داشته باشه بره این نمایندگی اون نمایندگی دنبال رفع ایرادات خودروی صفر به این میگن رضایت مندی و مشتری مداری !
luis
۸ آذر ۱۳۹۴مقاله عالی ترجمه خوب ولی دوستای گلم متنو درست ترجمه میکنید عنوانم درست ترجمه کنید رضایت مندی از خودرو با رضایت مندی از نمایندگی فروش دو مقوله کاملا مجزاست
میاین اون بالا مینویسید ده برند با بالاترین رضایت پندی مشتریان از خرید
مقاله جیدی پاور هم هست
خب یه سری متنو نخونده جو گیر میشن احساس میکنن کیفیت خودرو هاشون بالا رفته و تو جی دی پاور اول شدن
عنوان درست 10 برندی که نمایندگی انها بیشترین رضایت مندی را برای مشتریان فراهم کرده اند یا تو همین مایه
میگی رضایت مندی طرف جو گیر میشه فک میکنه خیلی دیگه اخر الزمان شده اومده میگه پرچم المان بالاست خخخخخخههههههههه
اون یکی برا لکسس شاخ و شونه میکشه
اون یکی میگه کجااااان اونایی که میگفتن ژاپنی کیفیت داره
اصلا این مقاله رطی به کیفیت و استحکام و قابلیت خودرو نداره این قدر زود تشنج نکنین
تلبته خب حق میدم به هر جهت تو این جور مقالات اولی به عمرتون ندیدید و این اولی خیلی براتون جالبه
البته یادم رفت بنز تو فرمول یک اول شد که خیلی مههههههمه من از فردا که بخوام ماشین بخرم نه من بلکه همه مردم جهان میریم ببینیم کدوم ماشین تیمش تو فورمول یک اول شده میریم همونو میخریم.
Mohamad
۹ آذر ۱۳۹۴جالبه وقتی جوابی برای ایشون ندارید میاید دیسلایک میدید
آقای Luis کامنتات همش منطقی و درست بود اما متاسفانه عده ای متعصب ریختن اینجا کامنت میدن که حتی مطلب را کامل نخوندن و فرایند فروش خودرو در نمایندگی را ربط دادن به کیفیت!!!!
ali ayat
۹ آذر ۱۳۹۴آقایون دوستان عزیزان و کارشناسان پدال
لطفا خواهشا با دوتا یوزر نیاید تو سایت هی یه چیزی بگید دوباره با اون یکی از اون تعریف کنید بزارید فضای مبادله اطلاعات سالمی داشته باشیم و اصلااا منظورم کس خاصی نیست که اینجا انگشت اتهام روش گذاشته باشم لطفا کسی به خودش نگیره ولی بعضی از کامنت ها خیلی بد مشخصه قضیه چی هست با تشکر از دوستان
خسته شده
۹ آذر ۱۳۹۴محمد نه که بقیه جوابی نداشته باشن بقیه نمیخوان خودشونو خراب کنن به خاطر کسی که جز ژاپن هیچ کشوری و قبول نداره هر وقت هم ماشین های آلمانی بحثشونه میخواد رک و پوسکنده بگم بگه آشغالن و پائنتر از ژاپنی جواب دادن به امثال این ها صدق حرفاشونو میرسونه به نظرم حالا شما بگو کجای حرفای این آقا منطقی بود کدوم یک از کاربرها که نظر گذاشت بحث کیفیتو کشید وسط چرا میخوای الکی جو بدی من همشونو خوندم جالب اینکه هیچکدوم بحث کیفیت و میون نکشیدن جز luis؟ که خودش با خودش درگیره کسی بحث کیفیت و میون نکشید که میپره وسط میدون میخواد همه رو بکشه بحث کیفیت هم باشه مطمئنا اون چیزی که امثال اینا میگن نه که درست نباشه اصلا غلط و اشتباست مطمئنا ماشین های که ساخته میشه و گرونن اولین چیزی که بحثش میاد کیفیت ساخت و متریال مصرفیشونه که خیلی جای بحث داره
1A1
۸ آذر ۱۳۹۴احمد جان بازم ممنونم که این پورشه رو با این قوری شکلش از کاستیاش و مزخرفیاش گفتی.جماعت عوامو حکایت ما…و شما میگید توجیه مقنع بده طرف میاد مینویسه رضایت مشتری, میزان فروش اخه اینا چی ان بخدا.اونجور باشه ما اینجا ایران خودرو سایپا میزان فروششونو داریم که نمیدونم برگزیده ی فروش تو خاور میانه شد دقیق اطلاع ندارم…
رضایت مشتری:مشتریاش کی باشن ادمایی که همه چیشون تکراری اینم از پورشه تکراریشون یا … دیگه باید چی بگیم این موتورو.امنییتش. هوشمندیش رفاه رکورد.,که تو بعضی از ماشینا هس که هر روز این موارد تو دست یکی دیگست…اصالتم که دیگه…اخه بزار بگم این حرفو چجور تو مغزم فرو کنم…ولش بابا همه میدونن…
KING 918
۸ آذر ۱۳۹۴من نمیدونم دیگه پورشه باید چه کار کنه اقا اکثر مقایسه ها که اوله اکثر درگ ها که اوله تو کیفیت که حرف نداره مسابقه لمانز 24 ساعته برنده میشه ماشین لوکس واشرافیش (پانامرا) با 2 تن وزن پا به پای فراری 458 میره خدایا با این وزن شتابش 3.5 تازه اون همه امکاناتو و … بیخیال از یه متور شش سیلندر 500 اسب بخار قدرت استخراج میکنه تازه به صورت تنفس طبیعی ماشین شاسی بلندش قهرمان پیست میشه وووو
دیگه چی بگم که متوجه این عظمت بشید طراحی 911 خوب نیست خدایی 918 رو چی میگید کاین رو پانامرا رو چی میگید باکستر جی تی اس که انصافا قلب رو از کار میندازه یا کیمن جی تی 4 یا میشن ایی یا حتی کاررا جی تی بابا یه ذره انصاف یه ذره منطق تورو خدا خدایی این حقش نیس که اینو بهش بگید ………………….
خسته شده
۹ آذر ۱۳۹۴من موندم اونایی که هی ایراد میگیرن چرا خودشون دست به کار نمیشن برای طراحیش یه سری ریختن اینجا هی دارن مثلا آلمانی ها رو میکوبن و از ماشیناش ایراد میگیرن به فرض درست همه درست بگن خب الان ما چی کار کنیم خیلی استادید در این زمینه و هنر دارید برید بهشون زنگ بزنید بگید آقا طراحید مشکل داره من طراحیه بهتری بلدم اصلا این کارو کردید اصلا اونایی که میگن این مشکل داره اون مشکل داره چرا نمیرن ماشینهای ایرانیو!!!!! درست نمی کنن نمیرن اونجا بگن آقا شما بدنه ماشینت مشکل داره موتورت طراحید ایراد داره ضعیفه(اگر این کار و کردید چرا تغییری نکرده؟!!) چرا میاید اینجا رویه اعصابه همه مگه جز اینکه میخواید هی منم منم بازی دربیارید بنده که تصمیم گرفتم در مورد هیچ ماشینی حتی لگن ایرانی حرفی نزنم جز تعریف کردن چون وقتی کاری از دستم برنمیاد یا نیاد دیگه حرف میشه باد هوا
Ali
۱۰ آذر ۱۳۹۴برام عجیب بود که ایودی و بی ام و از کشور خودرو های لوکس المان همچین مقامی رو گرفتن البته نه ک بد باشه ولی خوب برند های امریکایی و ژاپنی رتبه بهتری داشتن.
بازم افرین ب ژاپن.
A.m
۱۰ آذر ۱۳۹۴با دیدن مینی توی این لیست غافلگیر شدم چون عادت داشتم مینی رو جز رتبه های اخر رضایتمندی ببینم اما مثل اینکه نمایندگی های مینی کارشون رو بلد هستن.
در مورد بنز و پورش ک اگر غیر از این بود باعث تعجب میشد. ژاپنی هم ک همیشه توی مشتری مداری حرف اول رو میزنن.
فقط حیف ک بی ام و رتبه خوبی نگرفته در مورد اءودی هم نظری ندارم.
مجتبی باصری
۱۰ آذر ۱۳۹۴جای بنتلی و رولز رویس خالی.
فرشاد1946
۱۲ آذر ۱۳۹۴والا من بنز دوست دارم پرش دوست دارم ولی از بی ام خوشم نمیاد ولی کلا تو موندگاری تویوتا و نیسان بهتر میدونم که به تبع اون لکسوس و اینفینیتی جز بهتربن ها هستن و هرکس یه سلیقه ای داره من تو هر شرایطی باشم چه پولدار چه ضعیف از این دو خودرو خرید میکنم و شما هم همینطور از پرش خوب این مربوط به سلیقه هست دیگه پس بحثاتون بیخود هست اینجا مهم اینه که کودوما تو لیست هستن همین اقا
ما 10 تا خوب داریم حالا هرکسی از این 10 تا یکیش دوست داره همین فقط ما باید به فکر این باشیم که چرا من ایرانی باید یه ماشین 100 ملیونیرو بخرم 345 ماها دردمون اینه نه این حرفا شماها