یک زمانی قلب بازار خودروی آمریکا به سدان های بزرگ اختصاص داشت اما امروزه وضعیت به کل فرق کرده است. این کلاس خودرویی روز به روز در حال افول بوده چراکه سلیقهها فرق کرده و خودروسازان هم روی کراس اوورها و شاسی بلندها تمرکز میکنند. البته سدان های چهار درب بزرگ هنوز هم برگهای برنده بزرگی از جمله صندوقعقب جادار، صندلی عقب راحت و… را ارائه میکنند. امسال فورد و جنرال موتورز از این رقابت کنار کشیدند و تنها ۵ گزینه در این کلاس باقی ماند. خبر خوب اینکه همهی این خودروها شیک و قوی بوده و تجهیزات زیادی دارند. با همراه باشید تا این خودروها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.
- کرایسلر ۳۰۰
قیمت پایه: ۳۱۰۸۵ دلار
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۲۹۲ اسب بخاری، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی: ۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
والتر پی کرایسلر خودروهای بزرگ، قوی و جذابی همچون ۳۰۰ را دوست داشت. این خودرو البته عمر بالایی داشته و تاریخچه شاسی دیفرانسیل عقب آن به بیش از ۱۵ سال پیش بازمیگردد اما خب هنوز هم با خودرویی سطح بالا، جادار و راحت روبرو هستیم. پیشرانه ۳.۶ لیتری ۲۹۲ اسبی در اکثر مدلها بکار رفته اما مدل اسپورت تر 300S خروجی ۳۰۰ اسبی داشته و از پدال شیفتر، سیستم تعلیق پرفورمنس، تریم مشکی بدنه، رینگهای مشکی و صندلیهای اسپورت و چرمی سود میبرد. مدلهای ۶ سیلندر با سیستم چهار چرخ محرک هم در دسترس هستند اما این گزینه برای پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری ۳۶۳ اسبی وجود ندارد.
- داج چارجر
قیمت پایه: ۳۱۳۹۰ دلار
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۲۹۲ اسب بخاری، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی: ۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
چارجر و ۳۰۰ پسرعموهای یکدیگر بوده ولی چارجر یک خودروی عضلانی دوستدار خانواده است. اکثر مدلهای این خودرو از همان پیشرانه کرایسلر ۳۰۰ استفاده میکنند اما چند پیشرانه ۶ و ۸ سیلندر از جمله نسخه ۵.۷ لیتری ۳۷۰ اسبی و ۶.۲ لیتری ۴۸۵ اسب بخاری نیز در دسترس هستند. به این ترتیب چارجر به جز کرایسلر ۳۰۰ تنها خودروی ۸ سیلندر دیفرانسیل عقب کلاس میباشد. نسخه ۶ سیلندر پایه این خودرو با سیستم چهار چرخ محرک سفارشی نیز عرضه میشود.
- نیسان ماکسیما
قیمت پایه: ۳۵۱۷۵ دلار
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ۳۰۰ اسب بخاری، گیربکس CVT
مصرف سوخت ترکیبی: ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
سال پیش بود که ماکسیما سدان فول سایز موردعلاقه ما انتخاب شد؛ اما امسال اینگونه نیست. بزرگترین سدان نیسان هنوز هم اسپورت ترین گزینه در این کلاس بوده و از شاسی گیرا و سواری و هندلینگ رضایت بخشی برخوردار است. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۳۰۰ اسبی قرار گرفته و البته تنها خودروی کلاس با گیربکس CVT نیز هست. ما طراحی، کابین جادار، کیفیت خوب و تکنولوژی مناسب سیستم اطلاعات سرگرمی ماکسیما را دوست داریم.
- تویوتا آوالون
قیمت پایه: ۳۶۸۳۰ دلار
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ۳۰۱ اسب بخاری، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی: ۹ لیتر در هر صد کیلومتر
تویوتا آوالون چقدر خوب است؟ این خودرو به حدی خوب است که شکل دهندهی لکسس ES میباشد. این دو خودرو از شاسی، پیشرانهها و دیگر بخشهای مشترک استفاده میکنند. تمامی آوالون ها بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه شده و به پیشرانه ۶ سیلندر ۳۰۱ اسبی مجهز هستند. مدل هیبریدی این خودرو نیز در دسترس بوده و تنها گزینه الکتریکی شده کلاس بوده و مصرف سوخت مناسبی دارد اما هیجان سواری آن به اندازه نسخه بنزینی نیست.
- کیا کادنزا
قیمت پایه: ۳۴۱۳۵ دلار
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری ۲۹۰ اسب بخاری، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی: ۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
ما از نام این خودرو متنفریم اما خودش را دوست داریم. از نظر ما کادنزا بهترین سدان فول سایز بازار است. کادنزا مثالی دیگر از توانایی کیا برای ترکیب طراحی، فضا، تجهیزات و پرفورمنس در یکجاست. کادنزا امسال بهروزتر شده و جوان پسندتر و جذابتر به نظر میرسد. صندلیهای چرمی و گرم شونده و صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی بهصورت استاندارد در این خودرو وجود دارند. پیشرانه ۲۹۰ اسبی هم باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶.۷ ثانیهای در مدل فول SX-L میشود.
رزیتا
۲۰ فروردین ۱۳۹۹وقتی حرف ماشینای بزرگو عضلانیو فول ساز درمیون باشه خود به خود یاد ماشینای آمریکایی میوفتیم
Enzo
۲۱ فروردین ۱۳۹۹هم کرایسلر هم چارجرو از نزدیک دیدم هردوتا هم رنگ سفید به نظرم کرایسلر یه نمه خوشکلترو باکلاستره ولی از نزدیک که میبینیشون واقعا بزرگن.ساده بگم ماکسیمایی که تو ایران داریم جلوی اینا یجورایی ظریفو محجوبه بنظرم. من انتخابم کرایسلر ۳۰۰ که تو این لیست قیمتشم از همشون کمتره ولی هنوزم ماشین باپرستیژیه
AMANTE
۲۰ فروردین ۱۳۹۹دلیلی نمیبینم که اگه یک جوان یا میان سال عاشق ماشین باشم و نرم سراغ آمریکایی دوست داشتنی یعنی دوج چارجر. حتی اگه موتور شیش سیلندر داشته باشه.
اما اگه واقعا بخوام با بودجه ی بیشتر از سی هزار دلار یک ماشین بخرم میرم سراغ مزدا 3 هاجبک.
meysam
۲۰ فروردین ۱۳۹۹انتخاب من کرایسلر300 یا تویوتا آوالون.
ضمنا آوالون و کمری امسال بصورت awd هم عرضه شدن
MAHDI
۲۰ فروردین ۱۳۹۹تویوتا آوالون
GERMANY
۲۰ فروردین ۱۳۹۹به به چه عکس آواتاری
حال کردم داداش مهدی
MAHDI
۲۱ فروردین ۱۳۹۹قربانت آره جذابه واقعا
حسین
۲۰ فروردین ۱۳۹۹یک سواری دو دف ژاپنی نداریم؟
datsun
۲۰ فروردین ۱۳۹۹سوبارو لگاسی و ایمپرزا آلتیما جدید کمری جدید و…
Ho3ein
۲۱ فروردین ۱۳۹۹100 درصد کرایسلر 300،این ماشینو باید از نزدیک ببینی، کرایسلر و چارجرو دیدم از نزدیک ولی کرایسلر ی چیزه دیگست لامصب، ی دونه مشکی و سفیدش تو تبریز هستش اتفاقا دوتاشونم فول اسپرت هستن، من دیدم میخکوب شدم
Farzad
۲۰ فروردین ۱۳۹۹عشق است سدان های بزرگ …
این لیست همشون عالین …
چرا نوشته از نام کادنزا متنفریم ?
Hamidreza
۲۰ فروردین ۱۳۹۹چارجر
MOHAMAD.n.r
۲۰ فروردین ۱۳۹۹نیسان لیف قرمز اون بالا چی میگه؟؟؟???
همایون
۲۰ فروردین ۱۳۹۹دوج چارجر صد در صد
علی بلا
۲۰ فروردین ۱۳۹۹فقط اوالون اونم trd
پاشایی
۲۰ فروردین ۱۳۹۹فقط کرایسلر ۳۰۰ گزینه خوبیه چون آمریکائیه
من هم ماشین ژاپنی روز سوارم و هم کادیلاک سویل
اگر کسی طرفدار و دوستدار خودرو باشه ولی ماشین آمریکایی سوار نشی ضرر کرده واقعا یه چیز دیگه است
حیف و دوصد حیف در کشور ما واردات خودرو ممنوعه و از اون حیف تر اینکه ماشین آمریکایی وارد نمیشه
Siawest
۲۱ فروردین ۱۳۹۹الان تو خودآمریکا هم ماشین آمریکایی نمیخرن بجز وانتاش و چنتا مدل محدود
بعد اینجا مردم ایران عشق ماشین آمریکایی دارن
شاهین
۲۰ فروردین ۱۳۹۹اول آوالون دوم چارجر
میگم آوالون چون توی ایران آریون رو دیدم و میدونم چه غولیه و یجا خوندم که آوالون همون آریون ولی سفارش آمریکاس
چارجرم که دیگه تعریف نمیخواد خوراک ماشین بازیه با اون قیافش: ارتفاع و سیستم صوتی و تقویت و …
ak_007
۲۱ فروردین ۱۳۹۹تویوتا آریون تویوتا کمری شیش سیلندره که نسل قبلش اسمش گرند بود و سدان مید سایز هستش
آوالون فول سایزه و یک کلاس بالاتر
سینا BMW
۲۰ فروردین ۱۳۹۹اول ماکسیما، دوم چارجر، سوم آوالون، چهارم کرایسلر
البته میشه جای تویوتا و نیسان رو عوض کرد
علیرضا
۲۰ فروردین ۱۳۹۹دوج چارجر و ماکسیما
Zonda R
۲۰ فروردین ۱۳۹۹زیبایی بیرونی ماکسیما
کاربردی بودن اوالون
اسپرت بودن چارجر
و ابهت کرایسلر 300
کامران
۲۰ فروردین ۱۳۹۹کرایسلر ۳۰۰ به طراحیش میخوره تو کلاس ماشینای بالای ۶۰ هزار دلار باشه
amg 63
۲۰ فروردین ۱۳۹۹تولدم مبارک ????????
MOHAMAD.n.r
۲۰ فروردین ۱۳۹۹تولدتون مبارک???????
Zonda R
۲۱ فروردین ۱۳۹۹Amg 63 عزیز
تولدت مبارک
ایشالا تولد بعدیت یه بنز با کیت amg زیر پات باشه???
Enzo
۲۱ فروردین ۱۳۹۹کیکشو تنها خوردی ??.مبارکه رفیق
بی طرف
۲۱ فروردین ۱۳۹۹دوج چارچر مگه سدان فول سایز به حساب میاد؟
حسین دهمرد
۲۱ فروردین ۱۳۹۹ابعادشونم میاشتید دگ.
Muty
۲۱ فروردین ۱۳۹۹عاشق های سینه چاک امریکایی
برن تو پیج علی بخردی همین کرایسلر 300 را ببینن بررسیش رو