سنجش شتاب خودروها یکی از مهمترین نشانههای عملکرد بالای آنهاست که هم از سوی خودروسازان و هم مجلات خودرویی جدی گرفته میشود. مجله کارانددرایور، سالیان طولانی است که خود به تست شتابگیری خودروهای مختلف میپردازد و بنابراین مرجعی مناسب از شتاب و سرعت خودروها محسوب میگردد. در ادامه سلسله مطالب معرفی سریعترین خودروهای تست شده توسط این مجله از دهه ۵۰ تاکنون، به قسمت انتهایی و خودروهای اخیر از سال ۲۰۰۰ تاکنون میرسیم.
۱۰) پورشه ۹۱۱ توربو S کابریولت مدل ۲۰۱۴ – زمان ۲/۸ ثانیه (جایگاه مشترک)
تصویر قدیمیتر پورشه ۹۱۱ به عنوان یک اسپورت کوچک گرانقیمت، و در عین حال، دستیافتنی در اذهان ساخته شده بود. کسانی که میخواستند اندکی از «کوروت» پا به سن گذاشتهی خود فاصله بگیرند، به سراغ این مدل میرفتند. ولی بعداً ۹۱۱ دیگر خودروی کوچکی به شمار نمیرفت و طول آن به اندازه نیم اینچ بیشتر از C7 کوروت که خودش ابعاد چندان کوچکی هم نداشت، بود. همچنین موضوع در دسترس بودن قیمت آن، اگر هم زمانی وجود داشت، به خاطرهها پیوست.
توربو S هیچ پدال کلاچی نداشت؛ ترمزهای کربن-سرامیکی آن در سرعتهای پایین، با سر و صدای عجیبی همراه بودند و صندلیهای عقب نیز فضای بسیار تنگی داشتند. ولی در این میان، موتور قدرتمند ۵۳۰ اسببخاری از شرایط بینقص و کاملی برخوردار بود. ۸) مکلارن P1 مدل ۲۰۱۴ – زمان ۲/۷ ثانیه (جایگاه مشترک) ۷) پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۱۱ – زمان ۲/۷ ثانیه (جایگاه مشترک)
اگر این چهره برای شما آشنا نیست، به دلیل آن است که توجه کافی نداشتهاید. این ترکیب پایه از سال ۱۹۶۵ در حال رشد بوده و نسخه توروبوشارژر برای پیشرانه ۹۱۱ از سال ۱۹۷۶ در بازار امریکا وجود داشته است. ۶) پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۱۴ – زمان ۲/۶ ثانیه
آیا تا به حال به درون یک خودروی اسپورت برای تشخیص نوع گیربکس آن سرک کشیدهاید؟ بنابراین حتماً برای شما اتفاق افتاده که مالک چنین خودرویی را برای استفاده از گیربکس اتوماتیک ملامت کنید. ولی اگر این نسخه از ۹۱۱ توربو را در خیابان دیدید، نیازی به نگرانی در مورد نوع سیستم انتقال قدرت آن نیست؛ چرا که به صورت انحصاری با یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه همراه است. ۵) فراری لافراری مدل ۲۰۱۵ – زمان ۲/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)
تست فراری لافراری در پیست معروف «فیورانو» در ایتالیا انجام شده است. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که فراری تنها در شرایطی حاضر به تست این خودرو بوده که این کار در داخل همین پیست صورت گیرد. ۴) لامبورگینی اوراکان LP610-4 مدل ۲۰۱۵ – زمان ۲/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)
«ناردو رینگ» یک پیست آسفالتی ۱۲/۵ کیلومتری است که خودروسازان از سراسر دنیا، سرعتهای بالای خود را در آن امتحان میکنند. این اتوبان دایرهای بدونترافیک در پاشنه چکمه ایتالیا، در مالکیت پورشه قرار دارد و انحنای آن به صورتی است که میتوانید در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت، دستهای خود را از روی فرمان آزاد کنید. در واقع، این از معدود جاهایی در دنیاست که مدل جدید ۱۰ سیلندر لامبورگینی میتواند به حداکثر سرعت اعلامشده برای آن، یعنی ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت برسد. ۳) پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۱۴ – زمان ۲/۵ ثانیه (جایگاه مشترک)
بهراحتی میتوان در این خودرو سرعت گرفت. در داخل کابین، شرایط موتور شش سیلندر تخت درست به مانند چیزی است که از سال ۱۹۶۵ از یک ۹۱۱ انتظار رفته است. امّا از بیرون، داستان به گونه دیگری است؛ مانند این است که توربو S تمام هوای اطراف را به درون خود میکِشد. ۲) بوگاتی ویرون مدل ۲۰۰۸ – زمان ۲/۵ ثانیه (جایگاه مشترک) ۱) پورشه ۹۱۸ اسپایدر مدل ۲۰۱۵ – زمان ۲/۲ ثانیه
خودروهای به سرعت پورشه ۹۱۸ در دنیای اتومبیل بسیار نادر هستند. در سال ۲۰۰۸ سریعترین خودروی تولیدی که مورد تست قرار گرفته بود، بوگاتی ویرون ۱۶.۴ نام داشت که میتوانست در ۲/۵ ثانیه، مرز ۶۰ مایل (۹۶/۶ کیلومتر) بر ساعت را رد کند و مسیر یکچهارم مایل را نیز در ۱۰/۱ ثانیه به پایان میرساند. امّا پورشه ۹۱۸ رکوردهای خودروی میلیون دلاری قبلی را جابجا کرد و توانست در ۲/۲ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد و مسیر یکچهارم مایل را نیز در ۹/۸ ثانیه کامل کند. برای آن که مقایسهای از این زمانها در اختیار داشته باشید، شاید بهتر است بدانید که ۰/۳ ثانیه، زمانی است که برای یک چشم به هم زدن لازم است. با کاهش زمانهای شتابگیری، اختلاف بین عملکرد مدلهای خودروی مختلف بسیار قابلتوجه میشود و این ۰/۳ ثانیه برتری برای پورشه، دستاوردی مهم نسبت به ویرون محسوب میگردد. منبع: caranddriver
Ahmad
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵918 رو عشقه….
king 918
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا شتاب پورشه مثال زدنیه …………………
918 رو عشقه …زندگیه …نفسه .. روحه …. جسمه … و…..
moein
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵با این که از ظاهر هیچ پورشه ایی خوشم نمیاد ولی باید در مقابل تکنولوژی به کارگرفته شده این شرکت سر تعظیم فرود آورد
محمدرضا♥BMW♥
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵منم نه خوشم میاد نه بدم میاد اما 918 لامصب نگاش میکنم اشک تو چشام جم میشه…
Pagani
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵پروفایلتو عشقه احمد جان❤❤❤❤
درهای بال پرنده ایشو با 10 تا پورش عوض نمیکنم!!
خسته شده
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵پورشه دقیقا در همه دهه ها بود به قول یکی از دوستان ماشین سازی فقط پورشه و فراری گرچه من که میگم فقط پورشه
edris
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵معلومه نویسنده این چند تا مقاله از متعصبین شرکت پورشست. بهتر بود می نوشتید سریعترین پورشه های اخیر
خیلی واضح و مسخره بود
Pagani
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵میدونی چرا از شتاب مقاله گذاشتن؟؟؟؟
چون پورشه با اون دماغه فوق العاده پایین و زشتش که فقط به شتاب توجه داره،تنها چیز درست حسابیش شتابشه.
چون اگه در مورد تاپ اسپید بود دوستانی که با دیدن فراری سوپرفست در صدرلیست وبعد دیدن عدد ۳۰۰ک.م در کنار نام میورا و پس از دوره حدود۱۵ ساله یکه تازی میورا,,, مزراتی ,و بعد فراری های ۹۱۲ و ۹۲۱ بعد کانتاش و f40و دیابلو و f50 به درجه خودزنی رسیده بودند با دیدن نام سالین امریکایی و به خصوص مکلارن اف وان, افسانه بریتانیایی به خودکشی دست میزدند.
که البته با دیدن نام بوگاتی آلام آن ها کمی تسکین یافته زیرا که بوگاتی قلب فسرده و عقده باد کرده فولکس ,,از موتور خورجینی ۴توربو ۱۶ سیلندر و کلی اینترکولر و کلاه خود و زره !!!! آلمانی استفاده کرده و به ۴۳۲ ک,م رسیده!!!!!!
که البته فرانسویه هااا!!!!!!!!!!!!
خسته شده
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ببین جناب پاگانی موتور همون افسانه بریتانیایی و آلمانی ها ساختن ضمن اینکه واقعا فکر میکنی کشوری که میتونه پورشه 918 تولید و طراحی کنه و موتور قدرتمند مرسدس که تاریخ به خودش در فرمول ندیده واقعا نمیتونه سرعت بالای 500 و بیشتر داشته باشه اون موقع هست که دیگه آمارو ارقام باعث نابودی تاریخ خودرو میشه پس بهتره تا آلمانی ها این غول خفته(اگر بیدار بشه بعضی ها تا ماهها شایدم سالها گریه میکنن) خودروسازی از خوابی که باعثه بی خوابیه ضد آلمانی ها شده بیدار نشده کامنت با احترام تری گذاشته بشه
mehran911
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵بس کنید
جناب Pagani و یا هر کس دیگه ای که تو پدال این کامنتو می خونه
سعی کنید با تمام وجودتون سوپر اسپرتی نام ببرید که از لحاظ فنی و دینامیکی و لذت رانندگی و آمارو ارقام و رستاورد ها و پیروزی ها که حریف 911 باشه
همتون سعی کنید
911 فقط شتاب نیست 911 بهترین سوپر اسپرت تاریخ خودرو سازیست
.
.
جناب احمد باقری
جناب احمد باقری زمانی که اولین بار تو سایت کامنت گذاشت علیه پورشه بود
و من اولین کسی بودم که جوابشون رو دادام
مشکل ایشون طراحی پورشه نیست مشکل ایشون خود پورشه است این موضوع از همون اولین کامنت های ایشون مشخص بود و زمانی که من از دستاورد های این کمپانی گفتم و ایشون دیدن که دیگر حرفی برای گفتن ندارن
بحث رو یک مسئله کاملا کیفی که طراحی پورشه بود منحرف کردن که با اعداد و ارقام و مستندات قابل توضیح نیست ( میتونم پست های اولین کامنتاشونو بذارم تا همه متوجه بشن )
من میگم مردم دنیا پورشه رو دوست دارن ایشون میگه حرف شما منطقی نیست
من میگم آمار فروش پورشه هر روز رو به افزایشه و در سال گذشته رکورد عجیب و غریب 200 هزار دستگاه رو زد ایشون میگن حرفتون غیر منطقیست
من میگم کارشناسان صنعت خودرو سازی پورشه رو بعنوان یکی از زیباترین خودروهای دنیا انتخاب کردن ایشون میگه حرفت غیر منطقیست
من میگم پورشه میشن E بطور مشترک با مزدا زیباترین کانسپت سال شدن ایشون میگه حرفت غیر منطقیست
دوست عزیز پس منطق چیه ؟؟؟؟
آیا همه ی عالم و آدم اشتباه میکنن و شما درست میگی ؟؟؟
من بشخصه از طراحی های خیلی خشن و شلوغ متنفرم بدلیل اینکه بعد از مدتی خودرو برام تکراری و خسته کننده میشه اما این حق رو بهر خودرو سازی میدم که این خودرو هارو تولیدکنه چون حتما در این دنیا کسی هست که از طراحی خشن خودرو لذت ببره و من به نظرش احترام می گذارم
جناب باقری یاد بگیر که منطق تو نیستی و منطق این نیست که همه با تو هم نظر باشند یا برای تشویش ذهن بقیه همه رو با خودت هم نظر بدونی
من تو این سایت با افراد زیادی بحث کردم رفتار تو منو یاد بحث هایی که با مسیح کردم میندازه شما وامثال شما برای مدتی فضای سایت رو مشوش می کنید و بعد که با اقبالی از سمت دوستان مواجه نشدید سایت رو ترک خواهید کرد
Pagani
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵لذت رانندگی به نرم بودن و کم صدا یی و آرامش نیست (البته برای یه سدان باید اینطور باشه )
برای یه سوپر اسپرت اینه که سر بخوره رو زمین صدای موتورش کلافه ت کنه باید وقتی رو صندلی نشستی آدرنالینت بره بالا که دستات بلرزه .
من خودم خیلی 918 رو دوست دارم ولی باید قبول کنید که نقص این ماشین راحتی و کم صدایی و طراحی جلوشه مخصوصا کاپوتش.
من دیوونه پاگانی ام ولی میگم باید طراحی عقبش بهتر میبود از موتور لامبورگینی که استهلاکش بالاس بگیر تا هر چیز دیگه ای در مورد هر برندی.
ولی شما با تعصب چشماتون رو کور کردید و نمیتونید ببینید که 911 همون فولکس بیتله با یکم تغییر و موتور قوی تر.
بعضی از دوستان نظر داده بودن در مورد تصادف همیلتون و رزبرگ و میگفتن باید رزبرگ بهش راه میداد بعد یه سری از دوستای شما اومدن گفتن که شما با آلمانی ها مشکل دارید و فلان …
هر کس هرچیزی بگه درمورد آلمانی ها شما میپرید یقه ش رو میگیرید بخاطر تعصب.
اگه من الآن بگم وراتی بهتر از گوتزه ست بازم دوستان میپرن بالا که تو به آلمان چیز گفتی و فلااان!!!!!
لطفا چشماتون رو باز کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mehran911
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵این یکی از مزیت های پورشه است که
در رانندگی شهری حس یک خودروی آروم مثل یک سدان رو تداعی میکنه
و در پیست مسابقه کمتر خودرویی توانایی رقابت با پورشه رو داره
این قابلیت به اصطلاح multitasking رو هر خودرویی نداره آیا شما این قابلیت رو در فراری یا لامبو میتونید پیدا کنید؟؟؟؟
اینکه پورشه صدای بلندی به اندازه فراری یا لامبو نداره دقیقا همینه که هیچکس برای استفاده های روزمره از خودرویی با صدا و غرش زیاد استفاده نمی کنه
پورشه سعی کرده رانندگی شهری و لذت رانندگی در پیست رو باهم ترکیب کنه
اما در مدل 918 اینطور نیست این خودرو صدای بسیار دلنشینی داره کلیپاش تو فضای مجازی و کانالم تو آپارات هست
اگر می خواهی صدای پورشه رو بشنوی حتما کلیپای کاررا جی تی رو هم ببین
این جمله شما که (911 همون فولکس بیتله با یکم تغییر و موتور قوی تر )
میزان درک وفهم شما از صنعت خودرو رو میرسونه
ahmad m
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵تو مقاله سریعترین خودروهای دهه 80 یکی از کاربران لینک رده بندی سایتهای معتبر کاراند درایو و مجله فوربس در رابطه با زیباترین خودروهای تمام ادوار رو گذاشت که البته مطلبش از قسمت نظرات حذف شد. ولی نکته جالبش این بود که پورشه تو هر دو رده بندی بود.
زیبایی شناسی یک مقوله کاملا نسبیه ولی در این که خودروهای پورشه بسیار زیبا هستند هیچ شکی نیست
احسان ایودی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵پاگانی جان من کاملا درکت میکنم
خودتو ناراحت نکن
تحمل این حقیقت که موتورای پاگانی المانی هست داره نابودت میکنه
نمیتونی ببینی که پاگانی جونت بدون تکنولوژی المانی یه اسباب بازی سادس.
طبیعیه که از المانا بدت بیاد
من درکت میکنم
صادق
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵درود
در جواب دوست عزیز، آقا مهران و سایر عزیزان
“این قابلیت به اصطلاح multitasking رو هر خودرویی نداره آیا شما این قابلیت رو در فراری یا لامبو میتونید پیدا کنید؟؟؟؟
اینکه پورشه صدای بلندی به اندازه فراری یا لامبو نداره دقیقا همینه که هیچکس برای استفاده های روزمره از خودرویی با صدا و غرش زیاد استفاده نمی کنه”
راستش باید بگم فراری قطعا برای استفاده ی روزمره هم مناسبه.
درسته که پورشه از مصرف کمتری برخورداره و آلودگی صوتی کمتری رو داره ولی دلیل نمیشه که بگیم فراری این قابلیت رو نداره!
من خیلی پیش میاد که دوستان رو به مقاله ی مجله ماشین در مورد تست فراری 458 ارجاع میدم، چون این مقاله به خوبی یه سری از اشتباهات رو تصحیح میکنه
و اولینش همینه که میگن فراری برای استفاده ی روزمره مناسب نیست!! در صورتی که صراحتا در متن عنوان شده که این خودرو بر خلاف بسیاری از سوپر اسپرت ها که بعد از مدتی رانندگی، خسته میشی، در این ماشین اصلا اینطور نبود (یکی از مهمترین مسائل برای استفاده ی روزمره، همین خستگی راننده و سرنشین هستش)
در مورد مصرف، باید گفت که مصرف فراری های امروز نسبت به گذشته بسیار کمتر شده (بودن فراری هایی که صدی 20-30 لیتر مصرف داشتن ولی الان این مقدار به 9-15 لیتر رسیده) همینطور سیاست فراری این هستش که داخل خودروهای پرچم دارش از توربو استفاده نکنه و همینطور از حالت تمام الکتریکی استفاده نکنه، به هیچ وجه دلیل بر ناتوانی نیست، به قول جیمز هاموند در تاپ گیر که میگه: “لافراری بر خلاف دو رقیبش حالت تمام الکتریکی نداره، چون فراری میگه، ما علاقه ای به خودروی تمام الکتریکی نداریم”
خوب منِ خریدار قطعا موقع خرید باید بدونم از چه شرکتی و با چه سیاستی دارم خرید میکنم
در مورد صدای خودرو جالبه بدونید که وقتی بعد از مدتها فراری دوباره به سمت توربو برگشت و داخل 488 استفاده کرد، خیلی معترض بودن که این خودرو دیگه نمیتونه صدای یه فراری رو تولید کنه (ببینید که چقدر همین موضوع به ظاهر ساده میتونه توی دید و تصمیم خریدار تاثیر بگذاره) و وقتی این خودرو به خیابونا اومد، دیدن که نه، فراری بلده چه جوری با موتور کم حجم تر و توربو هم صدای ناب فراری رو ایجاد کنه، پس به این موضوع به دید مشکل نگاه نکنید، به دید امضای کارخونه نگاه کنید.
.
ارادت
“جناب سردبیر، اگر دیدگاهم 2 بار ارسال شده بی زحمت یکیش رو پاک کنید، همین جمله ی آخر هم همینطور – ممنون”
ارمان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵پاگانی !
چرا باید سور بخوره و کلافت کنه اتفاقا پورشه به دنبال زدن دورهای سریع توی پیسته دقیقا نکته همینجاست تو توی زمان گیری مورشه به شکل عجیبی میدرخشه و اینجاست که رقبای 1ملیون دلاری و بیشتر رو کلافه میکنه اونجاست که از ماشینت پیاده میشو یه لگد به سپر ماشینه فلان هزار دلاریت میزنی.
ساخت اون ماشینی که شما میگید اصلا سخت نیست یه c63 یا یه m3 هم از پس کار برمیاد و در مواردی toyota gt86 پس تعریفتون از سوپر کار کاملا هم درست نیست قدرت مهمه؟؟!!!!! اما نحوه به کنترل گرفتنشم مهمه من طرافدار پورشه نیستم اما نمیتونم انکارش کنم نه من هیچکی نمیتونه انکارش کنه
Corvette
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵والا کوروت و وایپرای سی آر کلافه اش کردن
با قیمت زیر100هزار دلار
oveas
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵پس کویینزگ چی؟
یا مثلا پاگانی
یا حتی مدل های مختلف لامبورگینی و فراری؟
چرا اینهمه مدل از پورشه بررسی شده؟
مطمنی تبلیغات پورشه نیست؟
amir.z
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵یه سوال…
چرا لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه نیست…..اخه شنیدم اونم شتاب دو و خورده ای داره…..دقیق نمیدونم
king 918
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵این سری از ماشین ها ملاک نیستن چون تعداد ساخته شده از اون ها خیلی محدوده مثل لامبو سستو المنتو ( اگه اسمشو درست نوشته باشم ) یا مثل فراری fxxو…
Pagani
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵اولا که 500 تا آونتادور سوپرولوچه ساخته شده
بعدشم شما که اطلاع نداری الکی چرا…………
king 918
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست دانشمندم منظورم سوپر ولوچه نبود دوما 600 تا ازش ساخته شده سوما سوپرولوچه یه نمونه مستقل نیست ………
Pagani
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵چطور سوپر ولوچه نمونه مستقل نیست ولی 911 کابریولت و 911 توربو اس نمونه مستقلن؟؟؟؟؟؟
بعدشم لامبو آون اس وی همون 500 تاس نه 600!!
بهنام طیبی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵خودروهای لامبورگینی جز محدود ها هست.
Pagani
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵2/65
amir chp
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵اشتباه هست من لیست کامل از شتاب های رسمی اعلام شده این خودرو ها دارم نویسنده فک کنم خیلی پورش دوست داشته ولی در کل مقاله خیلی ضعیف و یک طرفه ای بود راحت میشه زیر سوال برد این مقاله رو
خسته شده
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵چون پورشه با اقتدار رتبه داره اینجوری به تصور شما ضد آلمانی ها میاد اینجا شده کاروان سرای ضد آلمانی هرکی از سر راه میرسه بدون مدرک و دلیل با سیصد تا اسم واسه ما کارشناس میشه خب بیار ببینم شتاب هارو
مهدی 911
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵تعصب نیست مهندسی برتره پورشه هست اکثر این نتایج از موتور ترند وا کار اند درایو موجوده البته اونتادور اس وی 2/6 رو زده نمیدونم چرا تو خودروهای دهه های 50 و 60 و 70 اسم خوروهای فراری اول بود نمیگفتید تعصب واقعیت اینه که بیشتر پورشه ها چهار چرخ متحرکن شتاب بالایی دارن و این لیست مربوط به شتابه نه سرعت نهایی و نیسانم 2/6رو زد
مهدی 911
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵شما احتمالا لیست سرعت نهایی رو داری نه شتابو تمامی منابع بزرگ مثل کار اند درایو و موتور ترند 918 رو تو شتاب اول میدونن برو نگاه کن
Pagani
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵آقا ما از مقاله دهه 60 که لامبورگینی میورا رو ننوشتن زدیم تو سر که مغرضانه ست والا مغرضانه ست بالله مغرضانه ست به گوش کسی نرفت.
بعد دهه 70 هم f40 و مزراتی رو ننوشتن
دهه 80 هم کانتاش و تعریفات عجیب غریب از پورش کردن و گفتن تنها خودرو بی نقص پورشه ست و………..
دوستان پورش دوست آلمانی پرست چون تو شکمبه شون عروسی بود نپذیرفتند ، ولی اگه هزار بار دیگه هم مقاله نوشته شه هزار تا هم دیسلایک بدید حقیقت همونه و هیچ تغییری نمیکنه!!!!
خسته شده
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵حقیقت به دید شما اونیکه دوست داری ولی حقیقتی که شما دوست داری اشتباهه ضمنا یکم با ادب تر هم کامنت گذاشته بشه بد نیست اگر ماها آلمانی پرستیم پس شما هم چه میدونم پاگانی پرستی یا ایتالیایی پرست پس قرار به پرستیدن باشه بهتره کشوری که سرتره پرستدیه بشه تا پائین تر
Pagani
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵من حق پرستم
ولی شما تعصب پرست
amir chp
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی جالبه اسم پورشه ۹۱۱ توربو اس مدل دوهزارو چهارده دوبار تکرار شده واقعا زشته برای سایته پدال یکی رو بزارین رو اینا نظارت کنه تا هر کس از هر برندی خوشش میومد نیاد یه مقاله برای بالا کشیدنش بزاره
من همین الان بیشتر از ده تا ماشین میشناسم که باید تو این لیست باشن منتها از هر پورشه میبینم دوبار تکرار شده چار تا مقاله اینطور میزارین چار تا بچه میخونن میان پورش پورش میکنن پورش عالیه ولی این مقاله یک طرفه واقعا خیلی مسخرست
Mohammadreza4060
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵یکم در ارقام اغراق شده
پارسا فرهيخته
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵جی تی ار و ۰۰۰ کلی ماشینای دیگه بودن پس چرا اونا نیستن؟ فک کنم مقاله سفارشی پورشه بود
king 918
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵اره به نظر منم باید جی تی ار تو لیست میبود ………..
احمد باقری
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵پورشه ترکونده!!معرکس
محمد حسین
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵بیشتر این اعداد و ارقام واقعی نیستن
king 918
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵اره بابا تو دفترچه پورشه و بوگاتی شتاب رو زده 7.7 اون وقت اینا نوشتن 2.5 ……….
شما باور نکن بوگاتی یکم سریع تر از ماکسیماست اینا خیلی شلوغش میکنن ……..
king 918
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵شوخی کردم محمد حسین جان این تستا در بهترین شرایط ممکن گرفته شده و عدد اون ثبت شده ممکنه هر دفعه این عدد شتاب بدست نیاد ……….
محمد حسین
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵حالا شد…!!! بله! درسته! تاحالا تست های زیادی از هر کدوم از این ماشین ها گرفته شده و… شتاب ها هم یکسان نبودن.
sina
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵پورش 911 توربو s شتابش 2/5 هست….!!!!!!
خط ترمز
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵با سلام خدمت ماشین بازهای پدالی
متن مقاله نگارش خوبی نداشت وبه وضوح طرفدار دو اتشه پورشه این مقاله رو نوشته
خودروهای سریع دیگه ا هم هستند که جای خالی انها به وضوح در این لیست احساس میشدa
کلیپ درگ مک لارن و918 در اپارات موجود است در در 1.4 مایل به راحتی و با ختلاف زیاد پورشه شکست میخورد
درست است که منظور نویسنده بر این موضوع می باشد که شتابگیری کدام خودرو سریع تر است ولی سر تیتر با این موضوع در تناقضه
سریعترین خودروهای سال 2000 تاکنون
قضاوت با خودتون ولی از دیدگاه یک انسان بی طرف مقاله ی خوبی نبود.
ممنون از سردبیر ونویسنده ی عزیز
وهمچنین جوانان ایرانی حاضر در سایت.
خسته شده
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵آقای خط ترمز اون درگ واقعا مسخره بود و توسط خود انگلیسی ها صورت گرفت و خواستن برندش کنن و کاملا تابلو بود و هیچ جا به رسمیت نشناختنش حتی از طرز رانندگی هم مشخص بود برای این میگم که اگر رسمی باشه باید توسط اون شرکت اعلام بشه و تست های مختلف صورت بگیره چند تا مقایسه رسمی صورت گرفت که پدال گذاشته مک لارن از سه تا سوم شده و پورشه اول لافرای دو
مهدی 911
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵پورشه نه در سرعت نهایی بلکه در شتاب همیشه اول بوده دراین لیست اونتادور اس وی وgtr جا افتادن البته امار های پرشه ها کاملا درسته اگه به کار ان درایو و موتور ترند سر بزنید میبینید حتی تو ویکیپیدیا هم 918 و 911 رو با همین شتاب نوشته شما که میگی متعصبانه ا ول بگو از پورشه خوشت نمیاد من هیچ تستی ندیدم لا فراری پی 1 و بوگاتی از 918 در شتاب اولیه جلو بزنن تو مسابقه 5 هایپر کار هم ای مورد ثا ابت شد
بنتلی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵پورشه 911توربو اس مدل 2014تو مشخصات رسمیش شتاب زیر3نداره ولی وقتی تست شده 2.6رو بدست آورده،مدل 2015هم تو مشخصات رسمیش زیر3نیس ولی تو تست مجلات 2.7ثبت شده،تنها مدل 2017هس ک شتابش توسط پورشه 2.9اعلام شده ک احتمال میدن تو تست 2.5باشه،تا جایی ک یادم میاد کوئنیگزگ اگرا Rو هنسی ونوم GTهم شتاب 2.5دارن ولی گفته نشده!
خط ترمز
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵سلامی دوباره
اینهم کلیپش که قبلا پدال هم در موردش نوشته بود
http://www.aparat.com/v/L3pIv/%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87_%D8%AF%D8%B1%DA%AF_%D8%AF%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C_1199_%D8%B3%D9%88%D9%BE%D8%B1%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7_%D9%88_%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87_918_%D9%88_%D9%85%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B1%D9%86
احمد باقری
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظر من، ماشینی در این سبک که دارای سرعت و شتاب عالی هست، باید پر ابهت و باکلاس باشه و حالت تهاجمی و روحیه مبارزه در اون موج بزنه، پارامترهایی که اصلا و به هیچ وجه، در محصولات پورشه دیده نمیشه، شما در همین صفحه، روحیه تهاجمی و استایل پر ابهت در نمای جلو و عقب بوگاتی، فراری، لامبورگینی و مکلارن رو ببینید و یکبار مقایسه کنید، متوجه میشید، البته جواب شما این هست که ظاهر زیبای یک ماشین، سلیقه ای هست، اما من منظورم روحیه تهاجمی و اون ابهت واقعی هست که من به شخصه در پورشه نمی بینم، آخه نمای جلوی پورشه(اگه ندونیم پورشه هست و نام پورشه روش هست، یک نفر توضیح بده که ابهت و خشونت این ماشین کجاست)، ماشینی در این سبک، نباید مثل عروسک یا موارد دیگه باشه. میخوام بدونم کی میاد یه حرف منطقی بزنه، ما هم شاید نظرمون عوض شد، البته تا حالا که پیدا نشده و هر کس، هر چی گفته، فقط گفته افسانه هست، اسطوره هست، نام پورشه داره و …. و چیزهایی که اصلا هیچ ارتباطی به حرف من نداره. بسم الله، این گوی و این میدان، میخوام یک نفر پیدا بشه و بگه که پورشه، نمای پر ابهت، خشن و تهاجمی داره؟ میخوام با تمام وجودش اینو بگه که بفهمم چقدر متعصب هست. میخوام بفهمم چقدر میتونه تمام حقایق رو نبینه و فقط از روی تعصب صحبت کنه. اون فراری که عین یه مار خشمگین داره میاد، اون لامبورگینی که با تمام وجود، خیز برداشته و داره میاد، مثل یک گاو خشمگین، اون بوگاتی که با اون برجستگیهای نمای جلو، اوج ابهت رو نشون میده و … حالا یه نفر بیاد بگه پورشه هم مثل یه قورباغه خشمگین و عصبانی داره میاد، چقدر تعصب بیجا که طرف حاضر نیست حتی یکبار بهتر فکر کنه. بیاید جلو و خودتون رو نشون بدید، هر چند که میدونم هیچ خبری نیست و هیچ دلیلی در کار نیست، فقط میگید خوبه، اسطوره هست
king 918
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵اخه باقری جان حرفایی میزنی ……….
دوست عزیز اصلا کی گفته ماشین پر سرعت باید خشن باشه یا ششبیه مار خشمگین باشه و فلان و فلان ……….
یکم منطق به خرج بده به خدا از رو تعصب این حرفو نمیزنم من تو تمام این لیست قیافه 911 بیشتر به دلم میشینه خب سلیقه ست شما مار خشمگین دوست داری من ندارم خیلیا ممکنه مثل شما دوست داشته باشن خیلیا هم ممکنه برعکس شما دلیل نمیشه هی توهین کنیم به نظر هم
به خدا به خدا به نظر من 911 از اوانتادور قشنگتره ولی از نظر خیلی ها بر عکس اینه
دوست گلم این قدر خودتو بد جلوه نده به سلیقه دیگران هم توهین نکن جان تو من مثل یه دوست دارم بات حرف میزنم نه یه دشمن
یکم فکر کن به حرفای دوستات داش گلم ….
ahmad m
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵جناب باقری با عرض ارادت
من میگم پورشه نمای با ابهت، خشن و تهاجمی داره، مخصوصا پورشه 918
Pagani
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵اصن فرض کن از هر 100 عشق ماشین20نفر بگن طراحی پورشه افتضاحه(که بیشتر هم هستن )
ولی به نظرت از هر 100 نفر چند نفر میگه طراحی فراری افتضاحه؟؟؟؟؟
چند نفر میگن ارزش کلکسیونی و پرستیژ پورش از فراری بیشتره ؟؟؟؟
Ferrari
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵عاشق اون 5نفریم که دیسلایک دادن.
کسایی که میگن ارزش کلکسیونی پورش از فراری بیشتره
کسایی که میگن پرستیژ پورش از فراری بیشتره
آره همونا!!!
بوس واستون????❤
vahid porsche
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵مهندس مگه آیه نازل شده که یک سوپر اسپرت حتما باید طراحی به قول شما تهاجمی داشته باشه. طراحی بدون زاویه و منحنی جزو ذات و دی ان ای محصولات پورشه است و اگه اونو تغییر بده و خطوط زاویه دار و تیز استفاده کنه دیگه پورشه نیس میشه شبیه لامبو یا فراری بعد خود شما میای میگی بیا کپی از لامبو کرده همین قضیه هم راجع به لامبو صدق میکنه اگه خطوط تیز رو که جزو دی ان ای اون محسوب میشه رو کنار بزاره دیگه لامبو نیست یه چیز دیگه میشه حالا اینکه یکی خوشم میاد یا نه بحث سلیقه است. افتاد؟
سرهنگ علیفر انقد از دفاع خطی ایراد نگرفت که تو از پورشه میگیری
Ferrari
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵اصولا سوپراسپرت از خودرو های مسابقه گرفته شده
یعنی یه خودرو مسابقه ای تو خیابون.
شما خودت مدل های مسابقه ای پورش رو نگاه کن مثلا 959 اگه اشتباه نکنم(دهه50 )
یه سوپراسپرت مبنا و روحش براساس تهاجم و خشونته!
Das Beste Oder Nichts
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵بذار تجربه ی خودمو بگم. دوست عزیز ابهت و تهاجمی بودن پورشه رو هیچ وقت از تو عکس اصلا نمیشه فهمید. اکثرا با نمای جلوی 911 مشکل دارند. 911 با ارتفاع کمش و فرم جلو اومده ی سپر نسبت به چراغاش خیلی قیافه ی تهاجمی و زیبایی داره. من 20 سال فقط پورشه رو یک ماشین سریع ولی نه زیبا میدونستم و فقط به خاطر کیفیت و اعتبارش دوستش داشتم. ولی4 سال قبل قسمت شد اکثر سوپرکار ها رو از نزدیک ببینم. کنار هر ماشینی که قرار میگیری یک حسی از درون اون ماشین به ادم منتقل میشه. لامبو واقعا ادمو میترسونه با هیچ کی شوخی نداره مراعات هیچ کسو نمیکنه. فراری مغروره و یک پیشینه ی بزرگ رو فریاد میکشه میخواد لذت راننگی رو به ادم منتقل کنه. استون مارتین وقار و اشرافیت و از طرفی جوان پسندی رو القا میکنه. بنز کیفیت و راحتی تمام و کمال و قدرت …. ولی پورشه بخصوص 911 یک چیز دیگس.
کنار 2 اتومبیل که قرار میگیری حس خاصی بهت دست میده. یکی لامبو و دیگری همین 911. یجورایی فکر میکنی زندن و باهات حرف میزنن. فکر میکنی علاوه بر موتور روح هم دارن. 911 ساخته شده برای کسایی که نمیخوان توجه زیادی جلب کنن یا کسی مزاحمشون بشه. نمیخوان قدرتشونو فریاد بکشن. اما اگه سربه سرشون بذاری و بخوای باهاشون کورس بذاری دمار از روزگارت در میارن. این ماشین برگ برندشو به سادگی رو نمیکنه.
من این حرفا رو به تمام کسایی که طراحی پورشه رو زشت میدونن میگم. خودم هم دقیقا یک زمانی پورشه رو یک قورباغه ی زشت سریع می دونستم ولی نظرم 100 درصد نسبت بهش تغییر کرد.
طراحی پورشه بی نهایت عمیقه. با تنفر به سراغش برو… کنارش بایست…خوب نگاش کن… زبونش رو بفهم و بذار باهات حرف بزنه…خوب گوش بده… از این به بعد دیگه نمیتونی نگاهتو ازش برداری.
rasa
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵اصولا من هم همین حس رو نسبت به f12 دارم این ماشین حسی رو به من میده که هیچ ماشینی نمی ده
شاید چون عاشقش هستم
Ferrari
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵منم هم پورش 911 و کیمن دیدم هم کوروت هم کالیفرنیا هم انزو
کالیفرنیا با این که کمترین قیمت رو تو فراری ها داره ولی بازم اون روحی که شما میگی رو از 911 و کیمن بیشتر منتقل میکرد .
انزو تو یه اتوگالری گذاشته بودن (کرایه ای بود،از کشورهای عربی آورده بودن) نیم ساعت خیره نگاش میکردی !!!
ولی کوروت رو که دیدم دیوونه ش شدم خشن و دراز و اون رنگ براقش
یه خرخر کوچیک تو ته صداش بود که روانیم کرد
تو اون لحظه یاد امینم خواننده دیترویتی افتادم نه به خاطر اینکه کوروت هم دیترویتیه،به خاطر خشونت و روحش.
یه آگرا آر آورده بودن کیش دوست داشتم برم ببینمش.که نشد.
سعید
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵نیسانgtr تقریبا تو صدره از نظر شتاب
Rouzbeh
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵چقد متعصبین پورشه زیاده . واقعا که
كوروش
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ای زنده باد پورشه با اینکه اصلا علاقه خاصی بهش ندارم ولی واقعا شاهکار مهندسی هستش سیستم خنک کننده موتورش و انتقال قدرتش یک شاهکاره اکثر سوپر اسپرت ساز ها موتور و سیستم انتقال قدرت رو از شرکت های دیگری می گیرند و بهینه می کنند ولی معدودی مثل فراری و پورشه و… خودشون با توان فنی خود شرکت این کار رو انجام می دند
هه فعلا که همه باید بزنند گاراژ منتظر باشند هر وقت المان ها اجازه دادند بیان جاشون رو بگیرند
حامد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵پس NISSAN GTR کبیر کجاست ؟؟؟؟!!!!!!
sm
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵پرچم پورشه بالاست تو همه دهه ها اکثر ماشین های پورشه پر سرعت ترین بودند پورشه عالیییییه بهترین خودروساز جهانه
rasa
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵کونیخزگ هم بووقه
ولی فک نکنم 918 2.2 ثانیه 0 تا 100 رو پر کنه
احمد باقری
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵پرچم پورشه بدجوری بالاس.ایول
USA & JAPAN
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵پس این NISSAN GTR کجاس؟
میشه با رسم شکل توضیح بدید
شتابش هم 2.8 ثانیه
احسان ایودی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵لازم نیست با رسم شکل توضیح داده بشه
اگر کمی مطالعه کنی میفهمی که کار اند درایور شتاب جی تی ار رو 2.9 بدست اورده پس طبیعیه که اینجا نیست.
البته چون ژاپنیا تو لیست نیستن حتما حتما این لیست غیر معتبره
USA & JAPAN
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵احسان ایودی
عذر میخوام عزیز فکر میکردم شتابش 2.8 باشه
در هرصورت یکی از فوقالعاده های ال 2000 تا الانه
احسان ایودی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵جا داره یه تسلیت ویژه عرض کنیم خدمت به سری از دوستان ( مخصوصا اون دوستمون که به اسمای خارجی مثل لوییس و دیوید و اینا علاقه داره ) چراکه کشور متبوعشون حتی یه نماینده هم تو این مجموعه مقاله ها نداشته
حتی با وجود ماشینی 400 هزار دلاری که تازه اونم موتورشو داده بودن یکی دیگه زده بود
واقعا تحملش سخته انشالله غم اخرتون باشه
شاید تو یه لیست دیگه مثلا کپی کار ترین کشور و اینا مقام اوردید امیدتون رو از دست ندید.
Maysam..laferrari
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵لامبورگیتی اوراکان 2.5 ثانیه???
پورشه 918 اسپایدر 2.2 ثانیه???
بعضی از این اعداد رو جای دیگه دیدیم و تقریبا اثبات شده هستن
اما اکثر ارقامی که اینجا میبینید فقط از کار اند درایور برمیاد?
امیر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵هنسی ونوم جی تی تو2/1 ثانیه تا صد تا پر میکنه
emrah
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام دوستان.من خودم 15 ساله مجله ماشین میخونم.بیاید واقع بین باشید پورشه ماشین زیبایی نیست .پورشه یعنی فولکس. در تمام زندگیم جانداران بی نظیری همچون فراری fxx وfxxk ندیدم
احسان ایودی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵چه قدر جالبه که همه دوستانی که از پورشه بد میگن تعداد کامنتاشون نشون میده که خیلی جدیدن
اصلا هم معلوم نیست احمده ها
خودتون رو بزنید به اون راه بچه ها
germany
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵حتی کسانی که کمترین مطالعه در زمینه ماشین رو دارن اینو میفهمن که مهندسی و طراحی پورشه بی نظیره بعد شما بعد 15 سال اینو نفهمیدی!!! واقعا جای شگفتیه
فقط آلمان فقط پورشه
۶ خرداد ۱۳۹۵با تمام احترامی که براتون قائلم باید بگم تو این 15 سالی که میگی مجله ماشین خوندم!!! فقط ورق زدی از عکساش لذت بردی!!!!!!!!!!!!!
پورشه یکی از برترین مهندسی های دنیای ماشین رو داره و در هر مقطع زمانی ماشیناش جزء بهترینای دنیا بوده و هست
پس خواهشا نظراتون رو یه خورده علمی تر کنین
مهدی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵من نمیفهمم تو سال 2016 که خودروها اینقدر سریع هستن دیگه چرا باید از آیتم شتاب 0-100 برای سریعترین ماشینها استفاده بشه! 0-200 و 0-300 میتونه نارسایی های یه خودرو رو مشخص کنه اما من نمیفهمم این این شتاب 0-100 چیه که نمیخوان ولش کنن!یه چیز بدیهی هست که وقتی شما سیستم چهارچرخ متحرک و همراه کنی با یه موتوری که 1300 نیتون گشتاور داره شتاب بالا بهت میده و این اصلا نیاز خاصی به تکنولوژی خاصی هم نداره! شما یه میتوسوبیش لنسر یا گالانت دهه نودی رو که سیستم چهارچرخ متحرکش درست باشه با یه سری اصلاحات و یه موتور توربوی تویوتا هم میتونی شتاب 3 ثانیه و سریعتر هم بگیری نمونش لنسر برنارد
حسين
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵درود. تا حدودی باهاتون موافقم. اگر دقت کنید چند سالیه فراری شتاب صفر تا صد ماشیناشو دقیق اعلام نمیکنه. مثلا مینویسه کمتر از 3.1 یا کمتر از 3 اما نمیگه دقیقا چند. ولی صفر تا 200 و صفر تا 300 رو گاها دقیق اعلام میکنه. برای لافراری صفر تا 300 در 15 ثانیه پر میشه که خیلی سریعتر از اکثر رقباس.