در قسمت قبلی آزمون بزرگ کارانددرایور به معرفی اجمالی خودروهای شرکتکننده در این رقابت، شرایط آزمون و زمان پیمودن یک دور پیست خودروها پرداختیم. حال در این قسمت و قسمتهای بعدی به معرفی تکتک خودروهای شرکتکننده و بررسی عملکرد هریک از آنها بر روی پیست میپردازیم. ترتیب معرفی خودروها در ادامهٔ این مطلب نیز از کُندترین تا سریعترین خودرو در پیست VIR است.
آئودی TTS
کلاس | LL2 |
لپ تایم | ۳:۰۷:۷ |
قیمت پایه | ۵۲,۸۲۵ دلار |
قیمت تستشده | ۵۷,۵۲۵ دلار |
قدرت | ۲۹۵ اسب بخار |
وزن | ۱۴۶۲ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۵ کیلو به هر اسب |
TTS سریعترین خودروی ساخته شده بر روی پلتفرم چندمنظورهٔ ماجولار MQB فولکسواگن است که ما تاکنون آزمایش کردهایم. این خودرو مجهز به همان موتور چهار سیلندر توربوشارژ هاچبک S3 با ۲۹۲ اسب بخار قدرت است که نیروی آن توسط یک گیربکس ۶ سرعتهٔ دوکلاچه و سیستم کواترو به هر چهارچرخ انتقال میابد. مزایای TTS کم ولی معنیدار هستند. وزن آن به لطف استفادهٔ از آلومینیوم بیشتر در ساخت بدنه به میزان ۱۰۰ کیلوگرم کمتر از S3 است. بااینوجود TTS کمتوانترین خودروی شرکتکننده در رویداد امسال ما است (در بین شرکتکنندگان اصلی) که در پیست هم کندترین عملکرد را داشت. TTS مانند پسرعموهایش که بر روی پلتفرم MQB ساخته شدهاند در پایداری کمی ضعیف عمل میکند. فورد فوکوس RS چند شباهت اساسی با طرح TTS دارد اما درعینحال رانندگی با آن دو مثل تفاوت میان بازی فوتبال و شطرنج است. فورد کاملاً خشن و وحشی است که راننده را همواره به فشردن بیشتر پدال گاز دعوت میکند اما آئودی رانندگی آرام و بدون تنشی دارد. TTS در جلو و عقب چسبندگی بیشتری از یک S3، گلف GTI و یا حتی گلف R دارد اما هنوز هم دچار کم فرمانی میشود. صادقانه بگوییم، آئودی TTS خودروی خیلی خونسردی است که با ذات یک ماشین اسپرت در تضاد است.
لکسوس GS F
کلاس | LL3 |
لپ تایم | ۳:۰۵:۹ |
قیمت پایه | ۸۵,۳۹۰ دلار |
قیمت تستشده | ۸۶,۷۷۰ دلار |
قدرت | ۴۷۰ اسب بخار |
وزن | ۱۸۷۴ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۴ کیلو به هر اسب |
هیچچیز در مورد دیفرانسیل مجهز به مبدل گشتاور لکسوس GS F مشخص نیست که دقیقاً چگونه آنرا تا این حد چابک میکند. با تغییر گشتاور میان چرخهای چپ و راست، GS F به راننده اجازهٔ مقابله با هر فشاری را میدهد. نتیجه اینکه محورها کاملاً دقیق تنظیم شده و خودرو را با توجه به مسیر حرکت بدون ذرهای کاهش سرعت تنظیم میکند؛ اما درست مانند ویژگی کلیشهای لکسوس، این مدل هم نرمتر از دیگر سدانهای متوسط اسپرت است. همچنین گیربکس اتوماتیک ۸ سرعتهٔ آن نیز با تعویض دندههای کُند در دورهای پایین حتی در حال رانندگی اسپرت پلاس، بیشتر شخصیت اسپرت GS F را خُرد میکند. GS F اجزای ساختاری و قوای محرکهای مشترک با کوپهٔ RC F دارد درحالیکه طول بیشتر و دودرِ اضافی دارد. تفاوتهای میان این دو خودرو بهاندازهای جزئی هستند که GS F در پیست ۶.۶ کیلومتری VIR تنها ۰.۱ ثانیه کندتر از مدل دودر است. موتور V8 این سدان اسپرت ژاپنی ۴۷۰ اسب بخار قدرت دارد و لکسوس در ساخت آن ویژگیهای سری F خود را حفظ کرده است.
شورلت کامارو 1LE
کلاس | LL1 |
لپ تایم | ۳:۰۴:۰ |
قیمت پایه | ۳۴,۴۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۴۳,۱۸۵ دلار |
قدرت | ۳۳۵ اسب بخار |
وزن | ۱۵۹۵ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۴.۷ کیلو به هر اسب |
در سال ۲۰۰۶ نیسان 370Z بهعنوان خودرویی در کلاس LL1 در آزمون بزرگ ما لپ تایم ۳:۱۲:۵ را ثبت کرد. سپس فورد موستانگ V6 نیز در سال ۲۰۱۱ زمانی مشابه نیسان را به ثبت رساند اما درنهایت امسال شورلت کامارو 1LE رکورد هردوی آنها را شکست. کامارو V6 1LE صرفاً ادعا نمیکند که سریعترین لپ تایم کلاس LL1 را در ۱۰ سال گذشته ثبت کرده است بلکه رکورد قدیمی را با ۸ ثانیه کاهش منفجر کرده است. رقیب فعلی این کامارو را میتوان تنها موستانگ اکوبوست با پکیج عملکردی دانست. بااینحال موستانگ اکوبوست هم همچنان در لپ تایم پیست VIR در پس کامارو قرار دارد درحالیکه حتی کامارو 1LE باوجود ۱۰۰ اسب بخار قدرت کمتر، از موستانگ GT هشت سیلندر نیز سریعتر است. این کامارو اولین نمونهٔ شش سیلندر در تاریخ مارک 1LE است و بهمراتب چسبندگی بیشتری دارد. کامارو 1LE با قدرت ۳۳۵ اسب بخار در سکتور چهارم پیست سریعتر از جگوار F تایپ Project 7، آئودی R8 ده سیلندر و دوج چارجر هلکت ۷۰۷ اسب بخاری بود. پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 آن کاملاً نسبت به تمام شش سیلندرهای کامارو مورد تجدیدنظر قرار گرفته است؛ اما همین موتور فوقالعاده بزرگترین ضعف کامارو 1LE است زیرا این شاسی کاملاً ظرفیت قدرت بیشتری را دارد.
فورد فوکوس RS
کلاس | LL2 |
لپ تایم | ۳:۰۳:۹ |
قیمت پایه | ۳۸,۷۶۵ دلار |
قیمت تستشده | ۴۲,۲۴۵ دلار |
قدرت | ۳۵۰ اسب بخار |
وزن | ۱۵۶۵ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۴.۵ کیلو به هر اسب |
برخلاف موستانگ، ریشه و سلف معنوی فوکوس ST به اروپا و ژاپن بازمیگردد به همین دلیل سبک رانندگی آن با ماشینهای آمریکایی اصیل تطابق ندارد. درواقع در فوکوس RS فقط پای خود را روی پدال گاز قرار دهید و بقیهٔ موارد بهصورت الکترونیکی مرتب میشوند. آیا یک خودروی آمریکایی اصیل اینگونه است؟ بااینحال این هاچبک آتشین آمریکایی مجهز به پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ اکوبوست شده است یعنی همان موتوری که در سینهٔ موستانگ اکوبوست هم میتپد. این موتور با ۳۵۰ اسب بخار قدرت، به فوکوس RS توانایی رقابت با بزرگانی چون فولکسواگن گلف R، هوندا سیویک تایپ R و حتی مرسدس بنز A45 AMG را میدهد. همچنین سیستم چهارچرخ محرک آن نیز بیرحمانه به افزایش سرعت و پایداری خودرو کمک میکند. درواقع فوکوس RS قوانین مربوط به رانندگی سنتی پیست را بازنویسی کرده است.
دوج چارجر هلکت
کلاس | LL3 |
لپ تایم | ۳:۰۳:۵ |
قیمت پایه | ۶۹,۲۳۵ دلار |
قیمت تستشده | ۷۳,۷۲۵ دلار |
قدرت | ۷۰۷ اسب بخار |
وزن | ۲۰۷۰ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۳ کیلو به هر اسب |
بیایید صادق باشیم؛ هیچکس با نگاه به چارجر هلکت نمیگوید که اینیک ماشین مخصوص پیست است. بله شاید هلکت در پیستهای مستقیم عملکرد خوبی داشته باشد اما در پیستهای منحنی و پیچدرپیچ اینطور نیست. چارجر فقط بزرگ و سنگین است و بااینکه ۴۶ اسب بخار از دومین ماشین قدرتمند آزمون ما یعنی فراری 488GTB قدرت بیشتری دارد اما لاستیکهای آن بسیار باریک هستند. به همین دلیل وایپر با قدرت تنها ۶۴۵ اسب بخار توانست رتبهٔ نخست آزمون ما را کسب کند درحالیکه چارجر هلکت سیزدهم شد. در پیچهای پیست هلکت موفق به ثبت شتاب جانبی تنها ۰.۸۹ جی شد و دائماٌ دچار کم فرمانی میشد چراکه یک رآکتور ناو USS Nimitz فوقالعاده سنگینوزن را در زیر کاپوت دارد.
جگوار F تایپ Project 7
کلاس | LL4 |
لپ تایم | ۳:۰۲:۲ |
قیمت پایه | ۱۶۵,۹۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۱۷۵,۹۹۵ دلار |
قدرت | ۵۷۵ اسب بخار |
وزن | ۱۷۰۸ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۳ کیلو به هر اسب |
یک F تایپ بدون سقف با یک بال کوسهای عقب و رنگ سبز British Racing (بهعنوان یک آپشن ۱۰ هزار دلاری)، دقیقاً یادآور D تایپ مسابقات لمانز است و به همین دلیل شاید پرداخت ۱۷۵,۹۹۵ دلار برای خرید آن ارزش داشته باشد؛ اما این گربهٔ انگلیسی حداقل در پیست از بیش فرمانی رنج میبرد که دلیل آن ترکیبی از قدرت بالا و چسبندگی کم لاستیکها و چیزی که در اکثر ماشینهای انگلیسی دیده میشود یعنی واکنش بیشازحد فرمان است. F تایپ پروژه ۷ دارای فاصلهٔ محوری کوتاه و یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ است که ۵۷۵ اسب بخار قدرت تولید میکند؛ اما متأسفانه لاستیکهای کانتیننتال آن بهخوبی این قدرت را به مسیر منتقل نمیکنند. به همین دلیل جگوار عملکرد بسیار نزدیکی به دوج چارجر هلکت داشت یعنی خودرویی که حدود ۳۶۰ کیلوگرم سنگینتر است؛ بنابراین پروژه ۷ اساساً یک F تایپ SVR دیفرانسیل عقب بدون سقف است که یک بالهٔ کوسهای هم به عقبش اضافه شده است. همچنین این خودرو قیمت بسیار گرانی دارد.
بامو M2
کلاس | LL2 |
لپ تایم | ۳:۰۱:۹ |
قیمت پایه | ۵۲,۶۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۵۴,۴۹۵ دلار |
قدرت | ۳۶۵ اسب بخار |
وزن | ۱۵۶۷ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۴.۳ کیلو به هر اسب |
بامو M2 را میتوان یک غول کُش نامید چراکه در سکتور دوم پیست حتی از آئودی R8 هم سریعتر بود و کاملاً درخشید. همچنین در سکتور چهارم نیز زمان مشابهی با آئودی موتور وسط به ثبت رساند. فرمان و ترمزهای M2 برای یک رانندگی هدفمند طراحی شدهاند که کمک بسیاری به افرایش اعتمادبهنفس راننده میکنند. بامو M2 خودرویی پاسخگو، خوشچهره و قابل پیشبینی است که هر چه از آن بخواهید انجام میدهد. این کوپهٔ باواریایی رانندگی آسانی را برای رانندگان تازهکار ارائه میکند بدون آنکه سرعت و تواناییهای رانندگی را قربانی کند. قدرت موتور آن برای رسیدن به سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت کافی است درحالیکه در پیچها نیز از تعادل مناسبی برخوردار است.
ادامه دارد…
رقابت سریعترین خودروها در سختترین پیست آمریکا (قسمت اول)
منبع: Car&Driver
Nima
۲۳ مهر ۱۳۹۵فکر میکنم موفق ترین مدل نسبت به نسل قبلى کامارو بوده که 8 ثانیه رکورد رو کاهش داده و با قیمت خوبى که داره اول کلاس خودش هم شده هیچ از کلاس هاى بالاتر هم سریع تره.
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ مهر ۱۳۹۵من همشون میخوام
asa
۲۳ مهر ۱۳۹۵ای جانم امریکااااااا
یعنی خوشم میاد کامارو باقیمت سی هزار دلاری خودش و اگه اشتباه نکنم سه برابر کمتر از
ایودی ار ۸ تونسته شکستش بده . شما برادران المانی دوست پر مدعا به نظرم برین سرتونو به دیوار بکوبین ،البته قبلش یک سجده ای جلوی صنعت و ماشین های امریکایی برین که گناهاتون بخشیده بشه . الان باز ی دوستمون میاد میگه پورش ۹۱۸ رکورد نوربرینگ رو داره یا رکورد صفر تا نود و شیش رو ثبت کرده و ……اما کسی نیست که به این دوستمون بگه اخه برادر من ،کوروت با کمتر از یک دهم قیمت پورش شتاب ۳ ثانیه ای رو ثبت کرده ،هندلینگش مثال زدنی هست و تکنولوژی بسیار پیشرفته ای داره ،اونوقت شما فکر نمی کنی باخودت که اگه امریکا بخواد توی اون قیمت ماشین بسازه تاسالیان سال کسی نمیتونه حتی از روش نمونشو بسازه ؟! دقیقا مثل ارتش امریکا که اگه حتی نقشه ساخته هاشونو به کشورای دیگه بدن بازم نمیتونن بسازن.
كوروش
۲۴ مهر ۱۳۹۵چشم امر دیگه ای دارید بعد از کوبیدن سر :)
ما که نیازی به کوبیدن کسی نداریم ماشین این همه برند امریکایی اگه نتونن یک ماشین سریع مخصوص پیست بزنند که باید ….
Goodnight
X5
۲۴ مهر ۱۳۹۵اگه r8 شکست داده بود که اسمه r8 باید اول می بود اشتباه دیدی اون tt رو شکست داده
پرهام
۱۵ دی ۱۳۹۵صرفا جهت اطلاع
فول ترین نسخه کوروت
۶۵۰ اسب بخار
۲.۹ صفر تا صد
قیمت ۱۳۰.۰۰۰ تا
اون وقت اگه اشتباه نکرده باشم پایه قیمت ۹۱۸
از ۹۰۰.۰۰۰ بود
البته اینو زیاد مطمئن نیستم
corvette z06
۲۳ مهر ۱۳۹۵کامارو بیشتر از همه دوست داشتنی هستش
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۳ مهر ۱۳۹۵به نام خدا
سلام
______________________________
کاملا مشخصه آئودی TT بیشتر برای یک رانندگی کم دردسر و متین در شهر ساخته شده.
در اروپا این خودرو ماشین خانم های منشی جوان و مردان پولدار ولی بی علاقه به پیست و رانندگی حرفه ای و دریفت و … میدونن. سیستم کواترو هم یک رانندگی بی درد سر رو نوید میده.
جای این خودرو در پیست نیست ! و همینطور که میبینیم اینجا در برابر رقیبانش هیچ حرفی برای گفتن نداره… از طرفی قیمتش هم مناسبه.
.
لکسس GSF قابل تحسین عملکرده. اما هنوز در حد رقابت با بزرگانی مثل BMW و Audi ( در پیست ) نیست.
.
وقتی میخوام از Chevrolet Camaro 1LE انتقاد کنم به قیمتش نگاه میکنم و از خودم خجالت میکشم !! این ماشین بهترین عملکرد رو نسبت به قیمتش داره. من برای چند ثانیه کمتر 100 هزار دلار نمیدم !
.
چارجر هلکت عالی ظاهر شده. یک سدان با 707 اسب بخار قدرت !! یک سدان با قدرتی برابر لامبورگینی اونتادور !! قیمتش هم مناسبه . اگر هیکل گوشتی و سنگینش نبود خیلی بهتر عمل میکرد. اما دوج همیشه باید عضلانی باشه.
ضمن اینکه برنده هم لو رفته. Viper ACR !!
.
میرسم به Jaguar F type Project 7
این ماشین یک جگواره و صدای بسیار زیبا و امکانات عالی داره. اما به هیچ وجه انتخاب من نیست. با پول این ماشین میتونم Porsche 911 TURBO S یا Nissan GTR Nismo (فول آپشن ) بخرم و برای هایپرکار ها خط و نشون بکشم. قیمت این ماشین نسبت به سرعت و شتاب و قدرتش خیلی بالاست. F type رو تحسین میکنم ول یبا قیمتش نمیتونم کنار بیام.
.
میرسم به عروسک دوست داشتنی من BMW M2.این ماشین یک عروسک زیبا و سریعه. عاشقشم. فقط همین.
GOD BLESS AMERICA
۲۳ مهر ۱۳۹۵من برای چند ثانیه کمتر 100 هزار دلار نمیدم !
آفرین .
عزیز دلم تمام هم و غم آمریکایی بازها فهماندن همینه.
درحالی که در بسیاری از موارد بهتر هم عمل میکنند مثلا همین وایپر که با تفاوت حدود صد هزار دلاری از فراری بهتر عمل کرد.
(ali (CHEVY NOVA
۲۳ مهر ۱۳۹۵به GOD BLESS AMERICA
داداش حرفات منطقی هست و درست
چه قبول بکنید چه نه ماشین امریکایی با قیمت کم داره با مدلهای که گاها 3 برابر گرون تر از خودشون رقابت میکنند و خیلی وقتها هم پیروز بودن
X5
۲۴ مهر ۱۳۹۵وایپر و فراری برادرن هردوشون زیرمجموعه یه شرکتن ولی واپیر اگه قویتر بود رقابتش با ۹۱۸ جالب میشد
Daniel
۲۳ مهر ۱۳۹۵فقط خط آخر دیدگاهتو خوندمو خیلی خیلی باهات موافقم … .
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۳ مهر ۱۳۹۵بقیشم بخون
.
جدی میگم.
.
زحمت کشیدم نوشتم .
Parvaz
۲۳ مهر ۱۳۹۵M2 عروسک باباست ?
(ali (CHEVY NOVA
۲۳ مهر ۱۳۹۵مجید دمت گرم حرفاتو قبول دارم
ونوم
۲۳ مهر ۱۳۹۵علی جون مطلب فروش جنرال موتورز در چین رکورد زد رو ببین شعر تقدیمت کردم
(ali (CHEVY NOVA
۲۴ مهر ۱۳۹۵ونوم جان دیدمش
تشکر میکنم از شما دوست هنرمند عزیزم
حميد
۲۳ مهر ۱۳۹۵ظاهرا کإمارو بهترین عملکرد رو تو کلاس خودش داشته و بی ام دبلیو m
arash66
۲۳ مهر ۱۳۹۵این تست Car and driver واقعا مسخرس، تو تست motorterend آئودی R8 V10 + رکوردش خیلی بهتر بوده , و حتی از MCLAREN 570S هم چند صدم ثانیه سریع تر بوده.
خب اگر میشه رکورد بهتری زد چرا مجددا تست نمیگیرن ؟
اینم لینک تست جدید موتور ترند :
http://www.motortrend.com/cars/mclaren/570/2016/2016-motor-trend-best-drivers-car/
ساسان.م
۲۳ مهر ۱۳۹۵ماشالا هر جا این دوج هلکت رو امتحان کردن کم اورده و تو ذوق زده از بس زمخته
707 اسب بخار رو معلوم نیس چیکار میکنه که اصلا به چشم نمیاد
دینامیک رانندگی هم که افتضاح از بس سنگینه
فقط هیکل گنده کرده و اسب بخارش بالاست وگرنه کارایی نداره اصلا
درگ بین هلکت و یه ماشین الکتریکی بود فک کنم تو برنامه تاپ گیر بود اگه ندیدین نصف عمرتون بر فنا چنان هلکت ضایع میشه که آبروی آمریکا رو میبره
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۳ مهر ۱۳۹۵هلکت عشقه.
هلکت بی نظیره.
الان TTS آئودی یا lexus GSF یا کند تر از هلکت بودن
پس باید دوستان طرفدار دوج بیان بگن آبروی خودروسازی آلمان و ژاپن رفته ؟؟!؟؟!😂😂
ساسان.م
۲۳ مهر ۱۳۹۵به نسبت اعداد و ارقام عرض کردم دوست عزیز
واقعاً سوال پیش میاد این 707 اسب بخار کجا میره دقیقاً؟
اگه مثلاً 500 اسب بود حرفی نبود
مهمترین مشکلش به نظرم دیفرانسیل عقب بودنش و لاستیک های نازکش هست که توی متن هم اشاره شده در واقع این 707 اسب نصفش میره واسه هرز رفتن لاستیک
درگ هلکت با کوروت و فورد شلبی زیاد هست تو نت ببینید متوجه میشید
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۳ مهر ۱۳۹۵.
ساسان جان نظرت محترم.
قبول دارم با 700 اسب خیلی کار ها میشه کرد.
(ali (CHEVY NOVA
۲۳ مهر ۱۳۹۵داش مجید حرف زیاده ول کن این دوستمون رو
تمام مجلات معتبر چارجر هلکت رو ستودن و ازش تعریف کردن اونوقت یکی میاد یه چیزی میگه که……………
ماشین دف عقب هم هیچ مشکلی نداره این موضوع مربوط به تقسیم وزن هلکت هست که بطور سنتی جلوش سنگین تره
شما لاستیک 295 هم بندازی برا هلکت بگسوات رو داره
فری
۲۳ مهر ۱۳۹۵هلکت مثل بدنسازی میمونه که فقط میتونه هیکل و زور بازوشو به رخ بکشه(که البته هدفش از زندگی هم مینه)،انتظار نداشته باش مثل یه قهرمان دو سرعت باشه
(ali (CHEVY NOVA
۲۳ مهر ۱۳۹۵به فری
درست میگی شما
هدف از ساخت هلکت درگ با سوپر اسپرتها نبوده و برا یه هدف دیگه ساخته شده
دلیل نمیشه چون اینجا با r8 و کامارو و…….. داره مسابقه میده پس رقیبش این ماشینان
منم برم با پیکان جوانان کل بندازم با جنسیس پیکان میشه رقیب جنسیس؟؟؟؟
كوروش
۲۳ مهر ۱۳۹۵وزن وزن بسیار مهمه دلیلی توی هوانوردی ما اونو از قدرت موتور مهم تر می دونیم میشه یه غولی مثل ۷۴۷ ساخت با تراست بالا بخاطر کنترل وزن موتور های ۷۴۷ از نظر قدرت تفاوت اچنانی با ارباس ۳۴۰ نداره اما در عمل بویینگ بسیار ظرفیت و توان بیشتری رو نشان میده
(ali (CHEVY NOVA
۲۳ مهر ۱۳۹۵ساسان . م
چیزی که از چارجر هلکت توقع داری برا یه ماشین 4 در نیستش
مگه شما روندیش که میگی دینامیکش بد چون سنگینه؟؟؟؟
این که کارایی نداره نظر شماس فقط
ابروی امریکا هم با یه مسابقه نمیره اونقدر افتخار داره که با یه چیز کوچیک ابروش نره شما نگران امریکا و ابروش نباش
کسی که امریکایی سوار باشه راحت با چارجر و اون ایراداتی که شما گرفتی بهش ارتباط بر قرار میکنه و ضعف رو به قوت تبدیل میکنه
علي
۲۳ مهر ۱۳۹۵چگوار اون وسط چیکار میکنه آخه. من نمیدونم چرا همه جا ی پیشیه انگلیسی به زور باید جا بدن تو لیست. کلی خرج رسانه هاش میکنه که کم نیاره .خیلی زرنگه جلوی افت ارزش پول ملیشو بگیره که پدر مردم نگون بختش در امده از سقوط پوند.
با تچکر
king 91 [پادشاه اشتوتگارت ]
۲۳ مهر ۱۳۹۵علی جان تچکرت منو کشته //////
با تچکر :-)
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۲۳ مهر ۱۳۹۵علی جان تچکرت منو کشته //////
با تچکر ?
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ مهر ۱۳۹۵خخخخخخخخ
Hami
۲۳ مهر ۱۳۹۵m2 واقعا دوست داشتنیه کامارو و فورد و اقعا کارایی مقرون به صرفه بودن و تکنولوژی یکجا جمع کردن تی تی اس کاش یه دست د رست حسابی به طراحی عقبش می کشید از زمان طراحی پیتر شرایر این خودرو حداقل در طراحی عقبش خیلی تغییر محسوسی نداشته
(ali (CHEVY NOVA
۲۳ مهر ۱۳۹۵به Hami
ممنون از شما دوست منصف
ایراد الکی نگرفتی مثل یه سری
یه سری توقع دارن یه ماشین چون قدرتش بالاس باید دیگه اسمون و زمین رو بهم ببافه که خوب باشه
احمد باقری
۲۳ مهر ۱۳۹۵کامارو.
Porsche..dodge
۲۳ مهر ۱۳۹۵چرا همش چارجر میارن پس چلنجرو برای چی ساختن
ماسل
۲۳ مهر ۱۳۹۵به نام خدا
سلام علیکم
کامارو
والسلام علیکم
Ali
۲۳ مهر ۱۳۹۵لکسس رو با چارجر مقایسه میکنم.
لکسس 3:05. چارجر 3:03
لکسس 470 hp. چارجر 707hp
نسبت وزن ب قدرت gs هم یک کیلو گرم بیشتره.
با وجود اختلاف تقریبا 200 کیلو گرمی باز هم ب نظرم لکسس بهتر عمل کرده.