چشم اندازهفته نامه

رقابت سریع‌ترین خودروها در سخت‌ترین پیست آمریکا (قسمت اول)

در این رقابت بزرگ و جذاب، برترین و اسپرت‌ترین خودروهای حال حاضر دنیا حضور یافته‌اند، هرکدام برترین سلاح خود را به میدان آورده‌اند تا از این جنگ بی‌رحمانه پیروز بیرون آیند

امسال بعد از یک دهه ما اسپرت‌ترین خودروهای بازار را به پیست VIR (مخفف Virginia International Raceway) دعوت کرده‌ایم تا به این سؤال پاسخ دهیم: عملکرد نهایی کدام خودرو در پیست بهتر است؟ بر روی پیست، برند خودروها یا خودستایی سازنده مهم نیست بلکه فقط و فقط رفتار خودروها اهمیت دارد. امسال ما ۱۸ نمونه از برترین خودروهای اسپرت دنیا را گرد هم جمع کرده و در آسفالت VIR به بوتهٔ آزمایش گذاشته‌ایم تا بفهمیم چند مرده حلاج‌اند!

lightning-lap-2016-201-876x535

ما در این آزمون تلاش کرده‌ایم پاسخی از ایالات‌متحده به معیار نوربرگ‌رینگ آلمان بدهیم؛ یعنی جایی که خودروسازان با سریع‌ترین محصولات خود برای کسب لپ تایم (زمان پیمودن یک دور پیست) بهتر مبارزه می‌کنند. این امکان برای ما در پیست ۶.۶ کیلومتری VIR که طولانی‌ترین پیست در کل ایالات‌متحده بشمار می‌رود کاملاً فراهم است. ما افسار این اسپرت‌های وحشی را در این پیست باشکوه رها کرده‌ایم تا علاقه‌مندان به سرعت بفهمند سریع‌ترین خودروهای جدید بازار چه ماشین‌هایی هستند.

lightning-lap-2016-map-inline-photo-670969-s-original

ما خودروهای شرکت‌کننده در این جدال بزرگ را در پنج کلاس از LL1 تا LL5 دسته‌بندی کرده‌ایم. کلاس LL1 مخصوص خودروهایی با قیمت پایهٔ زیر ۳۵ هزار دلار است تا نهایتاً کلاس LL5 که مختص خودروهایی با قیمتی بیش از ۲۴۵ هزار دلار است. با توجه به تعداد زیاد خودروهای شرکت‌کننده، در این قسمت فقط به معرفی خودروها، لپ تایم آن‌ها و شرایط آزمون می‌پردازیم و در قسمت بعدی به بررسی عملکرد تک‌تک شرکت‌کنندگان بر روی پیست خواهیم پرداخت. ذکر این نکته ضروری است که قیمتی که جهت کلاس‌بندی خودروها در نظر گرفته شده و در قسمت بعدی ملاحظه خواهید کرد، با احتساب آپشن‌های بهبود عملکرد مانند دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی، قطعات سبک‌وزن فیبر کربنی، لاستیک‌های عملکردی و دیگر موارد تقویتی لحاظ شده است. حال معرفی شرکت‌کنندگان این رقابت بزرگ:

آکورا NSX

آئودی R8 V10 Plus

آئودی TTS

ب‌ام‌و M2

ب‌ام‌و M4 GTS

شورولت کامارو 1LE

شورولت کامارو SS 1LE

شورولت کوروت گرند اسپرت

دوج چارجر هلکت

دوج وایپر ACR

فراری ۴۸۸ GTB

فورد فوکوس RS

فورد موستانگ شلبی GT350R

جگوار F تاپ Project 7

لکسوس GS F

مک‌لارن 570S

پورشه ۹۱۱ GT3 RS

پورشه کیمن GT4

محدودهٔ قیمتی هر کلاس

LL1: تا ۳۴,۹۹۹ دلار

LL2: 35,000 تا ۶۴,۹۹۹ دلار

LL3: 65,000 تا ۱۲۴,۹۹۹ دلار

LL4: 125,000 تا ۲۴۴,۹۹۹ دلار

LL5: 245,000 دلار به بالا

اما غیر از این ۱۸ خودرو، ۳ خودروی دیگر را هم در این آزمون شرکت داده‌ایم که در هیچ‌یک از کلاس‌های LL1 تا LL5 قرار نمی‌گیرند. دوتا از این سه خودرو صرفاً مخصوص پیست هستند که عبارت‌اند از مزدا MX-5 Cup Car و لکسوس RC F GT کانسپت. این دو خودرو را برای این دعوت کرده‌ایم که مقایسه‌ای داشته باشیم بین عملکرد خودروهای مسابقه‌ای با خودروهای خیابانی معمولی در پیست؛ و خودروی آخر نیز تسلا مدل S P85D است برای اینکه بفهمیم یک خودروی الکتریکی تا چه حد توان رقابت با انواع بنزینی را دارد. بدین ترتیب تعداد کل خودروهای شرکت‌کننده در این آزمون بزرگ به ۲۱ دستگاه رسید.

ما با این خودروها سه روز را در روزهای گرم و طاقت‌فرسای اوایل ماه ژوئن سپری کرده و آن‌ها را در شرایط مختلف و دمای هوای گوناگون مورد آزمایش قرار دادیم تا به نتایجی کاملاً منصفانه و برابر دست پیدا کنیم. در هر خودرو با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته اقدام به ثبت داده‌ها و اطلاعات گوناگونی نموده و چندین کارشناس حرفه‌ای با خودروها به رانندگی پرداختند. حتی در برخی موارد از مشاوران و مهندسان شرکت‌های سازنده نیز کمک گرفتیم برای اینکه بدانیم چگونه بهترین و سریع‌ترین عملکرد را از ماشین استخراج کنیم. در روزهای آزمون به‌طورمعمول ساعات اولیهٔ صبح زمان طلایی بودند چراکه در این ساعات هوا خنک بوده و متراکم‌تر است که درنتیجه موجب عملکرد بهتر خودروها شده و امکان استفاده از حداکثر توان موتور را فراهم می‌کند. حال در جدول زیر و همچنین در قسمت آینده نتیجهٔ سه روز تلاش ما و ثبت داده‌های فراوان را مشاهده می‌کنید. اطلاعات و مشخصاتی که با تلاش فراوان کارشناسان ما به‌دست‌آمده و سعی شده تا حد امکان عادلانه باشند.

 

جدول لپ تایم خودروهای شرکت‌کننده در آزمون بزرگ کارانددرایور

رتبه خودرو کلاس قدرت زمان
۲۱ تسلا مدل S P85D الکتریکی ۴۶۵ اسب بخار ۳:۱۷:۴
۲۰ آئودی TTS LL2 ۳۰۰ اسب بخار ۳:۰۷:۷
۱۹ مزدا MX-5 Cup Car مسابقه‌ای ۱۵۵ اسب بخار ۳:۰۶:۴
۱۸ لکسوس GS F LL3 ۴۷۰ اسب بخار ۳:۰۵:۹
۱۷ شورولت کامارو 1LE LL1 ۳۳۵ اسب بخار ۳:۰۴:۳
۱۶ فورد فوکوس RS LL2 ۳۵۰ اسب بخار ۳:۰۳:۹
۱۵ دوج چارجر هلکت LL3 ۷۰۷ اسب بخار ۳:۰۳:۳
۱۴ جگوار F تایپ Project 7 LL4 ۵۷۵ اسب بخار ۳:۰۲:۲
۱۳ ب‌ام‌و M2 LL2 ۳۶۵ اسب بخار ۳:۰۱:۹
۱۲ آئودی R8 V10 Plus LL4 ۶۱۰ اسب بخار ۲:۵۶:۱
۱۱ شورولت کامارو SS 1LE LL2 ۴۵۵ اسب بخار ۲:۵۴:۸
۱۰ پورشه کیمن GT4 LL3 ۳۸۵ اسب بخار ۲:۵۴:۰
۹ ب‌ام‌و M4 GTS LL4 ۵۰۰ اسب بخار ۲:۵۲:۹
۸ فورد موستانگ شلبی GT350R LL2 ۵۲۵ اسب بخار ۲:۵۱:۸
۷ آکورا NSX LL4 ۵۷۵ اسب بخار ۲:۵۰:۲
۶ مک‌لارن 570S LL4 ۵۶۵ اسب بخار ۲:۴۷:۴
۵ شورولت کوروت گرند اسپرت LL3 ۴۶۰ اسب بخار ۲:۴۷:۱
۴ پورشه ۹۱۱ GT3 RS LL4 ۵۰۰ اسب بخار ۲:۴۷:۰
۳ فراری ۴۸۸ GTB LL5 ۶۶۰ اسب بخار ۲:۴۵:۱
۲ دوج وایپر ACR LL4 ۶۴۵ اسب بخار ۲:۴۴:۲
۱ لکسوس RC F GT کانسپت ۵۰۰ اسب بخار ۲:۴۳:۲

 

بنابراین پس از آزمون‌های فراوان و بررسی کامل عملکرد خودروها، دوج وایپر ACR توانست سریع‌ترین رکورد یک دور پیست VIR (در بین ۱۸ خودروی اصلی شرکت‌کننده) را بنام خود ثبت کرده و پیروز این رقابت نفس‌گیر گردد. با ما در قسمت آیندهٔ این مطلب همراه باشید تا به بررسی عملکرد تمامی این خودروها در پیست بپردازیم.

lightning-lap-2016-353-876x535

ادامه دارد…

[دانلود ویدئو]

منبع: Car&Driver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. فرامرز

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    ممنون از مقاله خوبتون. زمان یا ترتیب رتبه های ۸ تا ۱۰ تو جدول اشتباه هست.

    1. nima

      ۱۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      توی کلاس ها هر برنده ایناس:
      کلاس اول : کامارو 1LE
      کلاس دوم: ماستنگ شلبی
      کلاس سوم: کوروت گرند اسپورت
      کلاس چهارم : وایپر ACR
      کلاس پنجم : فراری(البته از یه کلاس 4باخت)

      نتیجه این که سلطان تمام کلاس ها آمریکایی هست.

      1. Elemento

        ۱۵ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        اگه ماشین آمریکایی سلطانه پس ماشین آلمانی خداست قاعدتا … 😉😉

        1. کامیاب

          ۱۶ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (499 ديدگاه)

          هزار افسوس که تولید وایپر افسانه با نیروگاه عظیم هشت ونیم لیتریش متوقف شد.
          فقط چن تا بروز رسانی جزئی کافی بود تا ادامه بده،ولی…
          سایه ی فیات کرایسلر رو دوج و جیپ خیلی سنگینی میکنه،من بارها گفتم،دارن مدل های افسانه ای رو نابود میکنن،
          بزودی شاهد نابودی رانگلر با موتور چهار سیلندر،نابودی پاتریوت و کامپس با ادغام دوتاش تو یکی،احیای ضعیف واگنیر با قیمت 140هزار دلاری ،کاهش فروش دوج های هلکت(عدم تناسب پیشرانه با پرفورمنس خروجی که ناشی از وزنشونه و بروز رسانی نمیشن)باشید

        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۶ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          نه مجید جان
          شما منظور نیما رو بد متوجه شدی
          ماشینهای امریکایی این لیست با توجه به قیمت بسیار مناسبشون تونستن تو کلاس مختص خودشون خوش بدرخشن

      2. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۶ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        ممنونم وایپر گردن کلفت و بقیه امریکایی های لات که با قیمت خیلی کمتر سربلندمون کردن

        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۶ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          افرین به شما

    2. reza

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (311 ديدگاه)

      ماشاءالله به 488…

    3. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      تبریک میگم به دوستان امریکایی بازم که وایپر رتبه 2 رو بدست اوردش و بقیه امریکایی ها هم خوب تونستن ظاهر بشن

  2. ونوم

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    ماشالله به دوج وایپر انصافا کوروت هم اگه z06 بود شاید اول میشد

    1. Aryan

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (10 ديدگاه)

      این همون پیسته که تو فیلم نید فور اسپید ماستنگ رو به 230 مایل بر ساعت رسوند???

  3. محمد

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    ماشا الله لکسوس….
    ولی جدا کی فکرشو می کرد کمپانی که تا سه سال پیش زشت ترین و کسل کننده ترین طراحی ها را داشت امروز در زمره پویا ترین طراحی ها خودرو باشه.
    تو پرفورمنس موتور هم مثل این که داره پیشرفت می کنه.
    بی صبرانه منتظر Lexus LS 2017 هستم.

  4. علي

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    چگوار منو کشته با اون شتابش ??????به افتخارش ۱ ساعت سکوت مطلق ???
    با تچکر

  5. مجید

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    جالب بود ممنون

  6. M

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (227 ديدگاه)

    Z06 پس کو ؟؟؟

    1. :)

      ۱۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      اگه منظورتون گرند اسپورته / پنجم شده

      1. M

        ۱۵ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (227 ديدگاه)

        داداش من ! 650 اسبه z06 …. به خاک و خون میکشید همه رو اگه بود .

        1. M

          ۱۵ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (227 ديدگاه)

          تازه با چه قیمتی ، فقط 79 هزار دلار .پایه

        2. :)

          ۱۵ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (8 ديدگاه)

          حالا نیازی به این همه تعصب نیست

      2. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۶ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        جناب :)
        حضرت سلطان z06 فرق داره با گرند اسپورت

  7. سامان اذری

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    مزدا میاتا با 155 اسب بخار سریع تر از ائودی TT با 300 اسب بخار پیست رو طی کرد

    1. Mohamad

      ۱۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (812 ديدگاه)

      به نکته فوق العاده ظریفی اشاره کردی سامان جان!!
      :))

    2. Chrysler

      ۱۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      سامان جان مزدا میاتای cup car هست چون

      1. سامان اذری

        ۱۶ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        فدات محمد جان
        کرایسلر جان اگه cup car هم باشه بازم قدرتش نصف ائودیه
        هرکی یه نظری داره
        به نظر من ماشین کوپه مصوصا کوپه اسپورتی مثل TT نباید دیفرانسیل جلو باشه
        میاتا جلو افتاد چون بالانس و تقسیم وزن 50 به 50 بودنش همراه با وزن 1 تنیش دقیقا با 155 اسب بخار چفت شده

  8. علی آلمانی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    جالبه شورلت کامرو با قیمت و قدرت کمتر آئودی r8 را شکست داده.خبلی نااراحت شدم. من انتظار بیشتری از آلمانی ها داشتم??????

    1. mehran911

      ۱۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      ناراحت نباش پورشه کیمن GT4 فقط با ۳۸۵ اسب جبران کرده
      کیمن با توجه به پلتفرم و دینامیک خوبش پتانسیل های بسیار زیادی برای ثبت رکورد های بهتر از این داره

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۶ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        وایپر هم برا امریکایی ها جبران کرد و دوم شد اونم با قیمت 100 هزار دلار

    2. Elemento

      ۱۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      R8 بیدی نیست که به این باد ها بلرزه.
      جاش تو قلب من قرص و محکمه.

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۶ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        مجید جان داداشم
        باد داریم تا باد
        یه بادی هستش که ملایم هست ولی یه باد داریم که درخت و از جاش میکنه

  9. :)

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    تسلا پرشتابه جالبه اخر شده .. ماشینای الکتریکی یجوری میشه گفت بدرد مسابقه نمیخورن

  10. nima

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    قبل از دیدن نتایج از برد ACR کاملا مطمئن بودم.
    توی نور برگ رینگ هم شاهکاره.
    اگر ZO6 هم بود الان بالای 488 بود. (میتونید نتایج جهنم سبز رو ببینید)

  11. nima

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    آخ آخ ولی فکر کنید الان Ford GT بینشون بود.
    حتما اول اول میشد.

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      درست داش نیما
      ford gt که اگه بود واویلا میکرد
      acr هم خیلی خوب تونست خودشو نشون بده
      اگه کوروت zr1 هم بود که دیگه نور الی نور میشد

  12. 4x

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (101 ديدگاه)

    پس amg gt s کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  13. X5

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (122 ديدگاه)

    دوج وایپر ACR تو پیست مزدا رکورد p1 زد دیگه این بچه ها که واسش مالی نیستن حتی اگه اون کروت بود بازم حرفی واسه گفتن مقابل وایپر نداره و قتی رکورد p1 ترکونده دیگه چی میخواین ؟اصلا کروت در سطح وایپر نیست مثل دوج چارجر این لیست فقط قدرت قیمت پایین داره ولی در عمل حریف سوسک هم‌ نیست البته درگ ریس از وایپر بهتره

    1. USA & JAPAN

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (216 ديدگاه)

      اوج ابهته این وایپر لامصب

  14. احمد باقری

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باحال بود.

  15. احمد باقری

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باحال بود. البته جای بعضی ماشینها خالی بود.

  16. Ali

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    ایول لکسس ک با عمر 25 سال از خیلی از ماشینای لیست جوون تره و همیشه هم بهترینه.::))
    وایپر رو عشقه.:)

  17. Mohamad

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    انتظار بیشتری از آکورا NSX داشتم
    انصافا پتانسیلش بیشتر از این حرفهاست

  18. حميد

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    بدون بنز و لامبو و فراری

    1. mojtabaaston

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (232 ديدگاه)

      فراری که بود
      اما جای amg gt و هوراکان و گودزیلا انصافا خالی بود

  19. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (260 ديدگاه)

    بنازم به مزدا.

  20. حامد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا نیسان gtr نیست . ؟! مگه میشه مگه داریم!!!!

  21. mohsen

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    لکسوس کانسپتش دقیقا تو حلقم!
    لامصب من بالا دیدم گفتم این لکسوس اینجا چیکارس؟
    اومدم جدول رو دیدم فهمیدم اصل کاری اون بوده!
    ولی پول داشتم 488 یه خورده کمتر داشتم پورشه 911 دیدم کمه باز م 4 یا م2 الانم که ندارم پیاده

  22. مهدی drift

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    هلکت گند زد ولی وایپر جبرانش کرد :)

  23. مهدی drift

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    انتظار داشتم R8 حداقل چهارم بشه

  24. کاوه آهنگر

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (432 ديدگاه)

    آفرین به لکسس که عالی عمل کرده.
    درود به مزدا میاتا که با قدرت کمتر روی خیلیا رو کم کرد.
    کار آکورا هم خوب بود.
    جای جناب گودزیلا جی تی آر خالی بود. اگه جی تی آر مخصوصا نسخه نیسمو حضور داشت بقیه باید گرد و خاک ایشون رو میل میکردن.

  25. USA & JAPAN

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    ماشالله به رتبه یک و دو
    USA & JAPAN

  26. Omid.BM

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    اینم در پاسخ به درگ قبلی که گذاشته شده بود و همه از آمریکایی ها انتقاد میکردن

  27. mojtabaaston

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    من که سر در نمیارم
    دیروز یک فیلمی پدال گذاشت که
    mercedes benz gt amg
    porsche 911 gt3 rs رو برد
    و بعد mercedes از mclaren 570s شکست خورد
    یعنی صد در صد پورشه از مک لارن هم شکست میخوره

    اما حالا در رتبه بندی mclaren از همون نسخه پورشه 2 رتبه عقب تر قرار گرفته
    نمیدونم الان فیلم دیروز رو باور کنم یا
    رده بندی امروز رو!!!!

    1. mehran911

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      مجتبی جان
      پورشه ای که در این دو مطلب تست شده 911GT3 هستش که کاملا برای پیست طراحی و ساخته شده و نه برای مسابقات درگ
      .
      .
      در مسابقه دیروز اگر پورشه ۹۱۱ توربو اس بود باتوجه به شتاب اولیه خوبش مکلارن ۵۷۰ اس شکست می خورد

  28. ایمان

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (258 ديدگاه)

    اگر فراری با f12شرکت میکرد همه رو به خاک وخون میکشید.سلطان پیست فراری

  29. GOD BLESS AMERICA

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    جا داره به لکسوس RC F GT کانسپت برای اول شدن تبریک بگیم.
    ولی خوب دوج وایپر هم ثابت کرد که قبل از انقراض به دست سفاک بزرگ سر جیو مارکیونه ، بهترین خودروی تولیدی استریت کار برای شکست دادن سوپر اسپرت هایی تا بیش از 3 برابر قیمت خودش بوده و حتی تا پایان روز پیست را با هیجان به آتش می کشیده.

  30. Alireza

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    المنتو جان تو هم مثه من اسیرش شدی پس…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا